ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ﷽ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#گزارش_محتوایی
📌سخنرانی حجتالاسلام نصیرپور
📍هیئت اباصالح ﴿عج﴾ قم
🗓 ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
🔰 نهضت یک حقیقت نورانی است که آمده و در طی سالیان متمادی و بلکه قرون متمادی مردم را به یک حقیقت عظیم دعوت کرده است.
🔹منتها شرایط متفاوت بوده و در شرایط متفاوت به انحای متفاوتی به آن حقیقت دعوت نموده است.
🔻دعوت به حکومت توسط اهل بیت یک باطنی داشته است و اینطور نبوده که حکومت برای آنها حسن ذاتی داشته باشد.
🟠اهل بیت مشاهده کردند که دعوت به آن حقیقت یک الگو و یک روش خاصی دارد و باید آن الگو محقق بشود تا مردم به سمت آن حقیقت حرکت کنند و چون این الگو در تمامی ساحات بشری جریان باید داشته باشد بدون حکومت این امر امکان ندارد.
🔻در این فضا خود حکومت داری هم یک الگوی بسیار متعالی دارد که هر کس در این الگوی حکومت داری وارد بشود او را به قرب الهی و اعلی علّیین میرساند، برخلاف تمامی حکومتهای عالم که هر کسی که وارد آن بشود به قعر جهنم سقوط میکند.
✅این مدل مدل پیچیدهای است، سهل و ممتنع است، هرکسی نمیتواند با امام و ولیّ خدا در این مدل همکاری و همراهی کند.
🔆 خدمت امام صادق سلام الله علیه میرسند و میگویند: ما صد هزار شمشیرزن داریم، بعد حضرت میفرمایند که بیا با یکدیگر راهی برویم، در راه حضرت هفده تا بز میبینند و میگویند اگر من به اندازه همین هفده بز یار میداشتم قیام میکردم، بعد دیگران میآیند همان صد هزار نفر را به دست میگیرند، بنی امیه را ساقط میکنند و حکومت را به دست میآورند.
❓من بچه که بودم برایم سوال بود که خب اینها که انجام دادند، چرا حضرت خودش این کار را انجام نداد؟
اتفاقا ابومسلم هم گویا پالسهایی به حضرت میداده است که ما در خدمتیم.
🟢اما حضرت میخواهند چیزی را اقامه کنند که نه ابومسلم و نه این جریان صد هزار نفره نمیتوانند آن را اقامه کنند.
🔻 لذا اگر ما میخواهیم دعوت کنیم باید گفتمان تبلیغی ما به همان گفتمان دعوت کند، اگر گفتمان دیگری را برداریم بیاوریم نمیکشد، چرا نمیکشد؟
⭕ در روایات ما آمده است که حکومت داری ته دنیاست، تسویلات نفسانی و شیطانی همین حکومت است، آخر ما یخرج من قلوب الصدیقین حبّ الجاه، مثال بارز آن هم انسانهای بسیار عالی که در معرض شهادت بودند ولی اکنون باید یکی بیاید آنها را جمع کند.
⁉️ آیا میشود از تیررس شیطان خارج شد؟ بله
🔅قرآن میفرماید: لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ
إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ
مخلصین از تیررس شیطان خارجاند.
🔵 مخلصین چگونه به آن مقام میرسند که شیطان به آنها دیگر دسترسی ندارد، قرآن کریم درباره حضرت یوسف میفرماید که ایشان هم در بطن حکومت داری بود، سالهای مدیدی ایشان با زنی زیبا و جوان در ارتباط بود که این ارتباط همراه بود با اظهار محبت و علاقه از سمت مقابل، در کنار جوانی و قدرت حضرت یوسف و جمال یوسف و اینها...
🔻میفرماید که
«وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَن رَّأَىٰ بُرْهَانَ رَبِّهِ»
میگوید اگر برهان پروردگارش را نمیدید به سمت او متمایل میشد، اما برهانی مشاهده کرده است، علم حضوری داشته است.
✅ پس ما اگر بخواهیم برای نهضت انسان پرورش بدهیم، لازم است انسانهایی در این تراز تربیت کنیم که مدار حرکت آنها از دسترس شیطان خارج باشد.
🟣 عرض من این است که من آگاهی ندارم، من ناآگاهم اما حاج قاسم که آگاهی داشت که میفرمود من بر سر برج دیده بانیام و از روی برج دیده بانی عرض میکنم که حضرت آیت اللّه العظمی امام خامنهای تنهاست.
🔸 نکته دیگری که میخواهم عرض بکنم آن است که چه کسی و چه حقیقتی نهضت را به جلو میبرد؟
آن حقیقت چیست؟
🔻وقتی شما به قرآن مراجعه میکنید میبینید که قرآن درباره حضرت ابراهیم میفرماید که حضرت ابراهیم مراحلی را میگذراند تا به امامت برسد.
🔅هنگامی که تفحص از معنای امامت میکنیم مشاهده میکنیم که قرآن میفرماید
وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا امام کسی است که به وسیله امر دارد هدایت میکند.
🔻 از معنای امر که جستجو میکنیم مشاهده میکنیم امر همان ملکوت است به دلیل آیه:
إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَن يَقُولَ لَهُ كُن فَيَكُونُ
فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ
امام کسی است که با تصرف در ملکوت عالم انسانها را هدایت میکند.
✅ این مقام هم منحصر در معصوم نیست، به دلیل آیه وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا
🔹لذا اگر ما بخواهیم که این تداوم نهضت را به دنبال داشته باشیم، باید خودمان را اولاً و دیگران را ثانیاً به این سمت حرکت بدهیم.
@heyatabasalehqom
هدایت شده از نسیم حکمت
🔰 صلوات بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
«اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا حَمَلَ وَحْيَكَ وَ بَلَّغَ رِسَالاَتِكَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا أَحَلَّ حَلاَلَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ عَلَّمَ كِتَابَكَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا أَقَامَ الصَّلاَهَ وَ آتَي الزَّكَاهَ وَ دَعَا إِلَي دِينِكَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا صَدَّقَ بِوَعْدِكَ وَ أَشْفَقَ مِنْ وَعِيدِكَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا غَفَرْتَ بِهِ الذُّنُوبَ وَ سَتَرْتَ بِهِ الْعُيُوبَ وَ فَرَّجْتَ بِهِ الْكُرُوبَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا دَفَعْتَ بِهِ الشَّقَاءَ وَ كَشَفْتَ بِهِ الْغَمَّاءَ وَ أَجَبْتَ بِهِ الدُّعَاءَ وَ نَجَّيْتَ بِهِ مِنَ الْبَلاَءِ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا رَحِمْتَ بِهِ الْعِبَادَ وَ أَحْيَيْتَ بِهِ الْبِلاَدَ وَ قَصَمْتَ بِهِ الْجَبَابِرَهَ وَ أَهْلَكْتَ بِهِ الْفَرَاعِنَهَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا أَضْعَفْتَ بِهِ الأَْمْوَالَ وَ أَحْرَزْتَ بِهِ مِنَ الأَْهْوَالِ وَ كَسَرْتَ بِهِ الأَْصْنَامَ وَ رَحِمْتَ بِهِ الأَْنَامَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ كَمَا بَعَثْتَهُ بِخَيْرِ الأَْدْيَانِ وَ أَعْزَزْتَ بِهِ الإِْيمَانَ وَ تَبَّرْتَ بِهِ الأَْوْثَانَ وَ عَظَّمْتَ بِهِ الْبَيْتَ الْحَرَامَ، وَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّاهِرِينَ الأَْخْيَارِ وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً.»
#میلاد_پیامبر_اکرم صلی الله علیه و آله
#میلاد_امام_جعفر_صادق علیه السلام
#هفته_وحدت
@nasimehekmat
بسم الله الرحمن الرحیم
۵۰ خصلت از خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)
✔️بیشک تأسی به سيره و سنت آن حضرت براساس آيهکريمه «و لکم في رسولالله اسوه حسنه» و از جمله آنچه در اين مطلب به آن اشاره شده، راهگشای مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود.
۱- هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه میرفت.
۲- در راه رفتن قدمها را بر زمين نمیکشيد.
۳- نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود.
۴- هرکه را میديد مبادرت به سلام میکرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت.
۵- وقتی با کسی دست میداد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمیکشيد.
۶- با مردم چنان معاشرت میکرد که هرکس گمان میکرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است.
۷- هرگاه به کسی مینگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمیکرد.
۸- هرگز به روی مردم چشم نمیدوخت و خيره نگاه نمیکرد.
۹- چون اشاره میکرد با دست اشاره میکرد نه با چشم و ابرو.
۱۰- سکوتی طولانی داشت و تا نياز نمیشد لب به سخن نمیگشود.
۱۱- هرگاه با کسی، هم صحبت میشد به سخنان او خوب گوش فرا میداد.
۱۲- چون با کسی سخن میگفت کاملا برمیگشت و رو به او مینشست.
۱۳- با هرکه مینشست تا او اراده برخاستن نمیکرد آن حضرت برنمیخاست.
۱۴- در مجلسی نمینشست و برنمیخاست مگر با ياد خدا.
۱۵- هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزديک درب مینشست نه در صدر آن.
۱۶- در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمیداد و از آن نهی میکرد.
۱۷- هرگز در حضور مردم تکيه نمیزد.
۱۸- اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود.
۱۹- اگر در محضر او چيزی رخ میداد که ناپسند وی بود ناديده میگرفت.
۲۰- اگر از کسی خطايی صادر میگشت آن را نقل نمیکرد.
۲۱- کسی را بر لغزش و خطای در سخن مواخذه نمیکرد.
۲۲- هرگز با کسی جدل و منازعه نمیکرد.
۲۳- هرگز سخن کسی را قطع نمیکرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد.
۲۴- پاسخ به سوالی را چند مرتبه تکرار میکرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود.
۲۵- چون سخن ناصواب از کسی، میشنيد. نمیفرمود: «چرا فلانی چنين گفت» بلکه میفرمود: «بعضی مردم را چه میشود که چنين میگويند؟»
۲۶- با فقرا زياد نشست و برخاست میکرد و با آنان هم غذا میشد.
۲۷- دعوت بندگان و غلامان را میپذيرفت.
۲۸- هديه را قبول میکرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود.
۲۹- بيش از همه صله رحم به جا میآورد.
۳۰- به خويشاوندان خود احسان میکرد بی آنکه آنان را بر ديگران برتری دهد.
۳۱- کار نيک را تحسين و تشويق میفرمود و کار بد را تقبيح مینمود و از آن نهی میکرد.
۳۲- آنچه موجب صلاح دين و دنيای مردم بود به آنان میفرمود و مکرر میگفت هرآنچه حاضران از من میشنوند به غايبان برسانند.
۳۳- هرکه عذر میآورد عذر او را قبول میکرد.
۳۴- هرگز کسی را حقير نمیشمرد.
۳۵- هرگز کسی را دشنام نداد و يا به لقبهای بد نخواند.
۳۶- هرگز کسی از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد.
۳۷- هرگز عيب مردم را جستجو نمیکرد.
۳۸- از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمیگرفت و با همه خوشخو بود.
۳۹- هرگز مذمت مردم را نمیکرد و بسيار مدح آنان نمیگفت.
۴۰- بر جسارت ديگران صبر میفرمود و بدی را به نيکی جزا میداد.
۴۱- از بيماران عيادت میکرد اگرچه دور افتادهترين نقطه مدينه بود.
۴۲- سراغ اصحاب خود را میگرفت و همواره جويای حال آنان میشد.
۴۳- اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا میزد.
۴۴- با اصحابش در کارها بسيار مشورت میکرد و بر آن تاکيد میفرمود.
۴۵- در جمع يارانش دايره وار مینشست و اگر غريبهای بر آنان وارد میشد نمیتوانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است.
۴۶- ميان يارانش اُنس و اُلفت برقرار میکرد.
۴۷- وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود.
۴۸- هرگاه چيزی به فقير میبخشيد به دست خودش میداد و به کسی حواله نمیکرد.
۴۹- اگر در حال نماز بود و کسی پيش او میآمد نمازش را کوتاه میکرد.
۵۰- اگر در حال نماز بود و کودکی گريه میکرد نمازش را کوتاه میکرد.
@heyatabasalehqom
السلام علیک یا اباعبدالله
برای واریز هدایا و نذورات فرهنگی، روی شماره کارت زیر کلیک کنید کپی میشود.
6037997750008444@heyatabasalehqom
May 11
بسم الله الرحمن الرحیم
یا اباصالح ادرکنا
هیئت هفتگی و توسل جمعی برای مدد رسانی به محور مقاومت
به نیابت از همهی شهدا از صدر اسلام تا انقلاب
و مرحوم سید مصطفی مدرس
◽️سخنران:
حجت الاسلام محمد حسن زاده
◽️ مداح:
کربلایی علی عالمی
🗓 جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳
🕖 ساعت ۱۹:۳۰
🔶 بلوار بوعلی سینا، نرسیده به میدان شهید آیت الله دستغیب، جنب بیمارستان علی بن ابی طالب ع، مسجد تولیت
خواهران و برادران
@heyatabasalehqom
وَمَن يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذينَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ﴿۵۶﴾
و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد باایمان را بپذیرند، پیروزند؛ (زیرا) حزب و جمعیّت خدا پیروز است.
@heyatabasalehqom
بسم الله الرحمن الرحیم
یا اباصالح ادرکنا
هیئت هفتگی بمناسبت گرامیداشت شهدای محور مقاومت
به نیابت از همهی شهدا از صدر اسلام تا انقلاب
و مرحوم سید مصطفی مدرس
◽️سخنران و مداح:
حجتالاسلام علی عالمی
🗓 جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳
🕖 ساعت ۱۹:۳۰
🔶 بلوار بوعلی سینا، نرسیده به میدان شهید آیت الله دستغیب، جنب بیمارستان علی بن ابی طالب ع، مسجد تولیت
خواهران و برادران
@heyatabasalehqom
بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به حضور اکثر عزیزان در نماز جمعه تهران و عدم حضور به موقع خادمان هیات، امشب توفیق برگزاری جلسه هیات را نداریم.
بابت اطلاع رسانی دیر هنگام عذر خواه هستیم.
@heyatabasalehqom