eitaa logo
چرا حجاب؟!
1.2هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
159 فایل
..::بسم الله الرحمن الرحیم 👣قدمی در راستای جهاد تبیین با رنگ و بوی حجاب🧕 🌐ارتباط با ادمین: @MAHDAWi_110 تبادلات: 👨‍💻 @Allahisgreat18 @mobin_norozi914
مشاهده در ایتا
دانلود
💖لذتهای روحانی بهشت درقرآن💖 🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘ 1⃣احترام ویژه 💟 وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ خالدِین ﻧﮕﻬﺒﺎﻧﺎﻧﺶ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﺳﻠﺎم ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ، ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﻭ ﻧﻴﻜﻮ ﺷﺪﻳﺪ ، ﭘﺲ ﻭﺍﺭﺩ ﺁﻥ ﺷﻮﻳﺪ ﻛﻪﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺍﻳﺪ .(زمر٧٣) 2⃣محیط صلح و صفا 💟 لَهُمْ دَارُ السَّلَامِ عِندَ رَبِّهِمْ وَهُوَ وَلِيُّهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺧﺎﻧﻪ ﺳﻠﺎﻣﺖ ﻭ ﺍﻣﻦ ﺍﺳﺖ(انعام١٢٧) 3⃣دوستان موافق 💟 وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻛﻨﻨﺪ ، ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﺻﺪّﻳﻘﺎﻥ ﻭ ﺷﻬﻴﺪﺍﻥ ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻌﻤﺖﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻧﻴﻜﻮ ﺭﻓﻴﻘﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ .(نساء٦٩) 4⃣نشاط فوق العاده 💟 ادْخُلُوا الْجَنَّةَ أَنتُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ تُحْبَرُونَ ﺷﻤﺎ ﻭ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻲ ﻭ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺩﺭﺁﻳﻴﺪ(زخرف٧٠) 5⃣احساس خوشنودی خدا 💟 رَّضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﺸﻨﻮﺩ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺧﺸﻨﻮﺩﻧﺪ ; ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻱ ﺑﺰﺭﮒ .(مائده١١٩) ..:: کانال تخصصی حفظ قرآن کریم .... https://eitaa.com/joinchat/3270901837Ca09a48de79 🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حفظ جدید بقره
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ ۗ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَٰكِنْ لَا يَعْلَمُونَ و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!» می‌گویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!» بدانید اینها همان ابلهانند ولی نمی‌دانند
آیه رو کامل بخونید بعد آشنا شدن با آیه میریم سراغ ترجمه و تفسیر اون
«شیخ طوسی» گوید: اكثر مفسرين برآنند كه اين آيه درباره منافقين نازل شده، چنان كه آيات مقدم آن نيز چنين بوده است و اين اقوى است، عده اى گويند: كه چهار آيه اول سوره بقره درباره مؤمنين و دو آيه بعد از آن در وصف كفار و سيزده آيه بعد از آن درباره منافقين نازل گرديده است و اين موضوع از لحاظ اين كه جنبه عموم در آن رعايت شده اقوى است چنان كه از مجاهد نيز نقل گرديده است آگاه باشيد و بدانيد اى مؤمنان مصدّق! به درستى كه منافقان ايشانند بى‌خردان و كم عقلان، نه مؤمنان؛ زيرا سفيه كسى است كه به واسطه كمى معرفت و نقصان عقل و خفت رأى، جلب مضرّات و دفع منافع نمايد؛ و چون منافقان، عصيان را طاعت و كفر را موجب تقرب به خدا دانسته و اين عين خسران و سبكى عقل است، پس حقيقة سفيه و جاهل آنها هست اى هشام! هركه مسلط سازد سه چيز را بر سه چيز، پس كمك نموده بر خرابى عقلش: هركه تاريك كند نور فكر خود را به درازى آرزو، و محو نمايد لطايف حكمت خود را به زيادى كلام، و خاموش سازد نور عبرت خود را به شهوات نفس خود؛ پس به درستى كه كمك نموده بر ويرانى عقل خود، و هركه منهدم شود عقل او فاسد نموده دين و دنياى خود را.ای هشام! هركه مسلط سازد سه چيز را بر سه چيز، پس كمك نموده بر خرابى عقلش: هركه تاريك كند نور فكر خود را به درازى آرزو، و محو نمايد لطايف حكمت خود را به زيادى كلام، و خاموش سازد نور عبرت خود را به شهوات نفس خود؛ پس به درستى كه كمك نموده بر ويرانى عقل خود، و هركه منهدم شود عقل او فاسد نموده دين و دنياى خود را. در برهان از امام كاظم (ع) در اين باب روايتى نقل نموده كه خلاصه‌اش آنستكه وقتى مانند سلمان و أبو ذر و مقداد از اخيار صحابه و دوستان خاندان نبوت بمنافقانيكه نقض بيعت با امير المؤمنين (ع) را نموده بودند ميگفتند دست از نفاق برداريد و ظاهرا و باطنا ايمان داشته باشيد و بسعادت قبول ولايت برسيد و تحصيل رضاى خدا و رسول را بنمائيد و مانند ما باشيد آنها جرئت جسارت نميكردند نزد اين قبيل اشخاص ولى چون برفقاى صميمى خودشان ميرسيدند ميگفتند آيا ما ايمان بياوريم مانند اين اشخاص ساده سفيه كه ظاهرا و باطنا ايمان آورده‌اند با آنكه عدّه از بزرگان عرب و پادشاهان دنيا دشمن محمّدند و بعد از او دمار از روزگار مسلمانان حقيقى بيرون مياورند پس ما بايد دو طرف را در دست داشته باشيم و تأمين آتيه خودمان را بنمائيم‌ مردي‌ نزد امير المؤمنين‌ ‌عليه‌ السّلام‌ آمد و ‌گفت‌ ‌اگر‌ دانايي‌ مرا ‌از‌ ناس‌ و اشباه‌ ناس‌ و نسناس‌ آگاه‌ كن‌، امير المؤمنين‌ ‌عليه‌ السّلام‌ بحضرت‌ حسين‌ ‌عليه‌ السّلام‌ فرمود ‌اينکه‌ مرد ‌را‌ جواب‌ بده‌، حسين‌ ‌عليه‌ السّلام‌ فرمود امّا اينكه‌ ‌از‌ ناس‌ پرسيدي‌ ناس‌ مائيم‌، و امّا اشباه‌ ناس‌ شيعيان‌ ‌ما و دوستان‌ مايند و آنان‌ ‌از‌ ‌ما هستند، و اما نسناس‌ ‌پس‌ ‌آنها‌ سواد اعظم‌ مردمند و بدستش‌ بجماعتي‌ ‌از‌ مردم‌ اشاره‌ نمود و فرمود اينان‌ جز چهارپايان‌ نيستند بلكه‌ ‌از‌ ‌آنها‌ پستتر و گمراه‌ترند آیا این سفاهت نیست که انسان خط زندگی خود را مشخص نکند و در میان هر گروهی به رنگ آن گروه درآید، استعداد و نیروی خود را در طریق شیطنت و توطئه و تخریب به کار گیرد، و در عین حال خود را عاقل بشمرد؟!
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر حفظ آیه براتون آسون میشه بعد از حفظ شدن آیه رو به آیه ی قبل وصل کنید
وَإِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَىٰ شَيَاطِينِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ و هنگامی که افراد باایمان را ملاقات می‌کنند، و می‌گویند: «ما ایمان آورده‌ایم!» (ولی) هنگامی که با شیطانهای خود خلوت می‌کنند، می‌گویند: «ما با شمائیم! ما فقط (آنها را) مسخره می‌کنیم!»
آیه رو کامل بخونید بعد آشنا شدن با آیه میریم سراغ ترجمه و تفسیر اون
: كه اين آيه درباره عبدالله بن ابى سلول الخزرجى و ياران او نازل گرديده بدين توضيح كه روزى اصحاب رسول خدا از آن‌ها استقبالى به عمل آورده بودند. عبدالله به ياران خود گفت: توجه كنيد كه چسان من آن‌ها را مسخره خواهم نمود سپس جلو آمد نخست دست ابوبكر را فشرد و گفت مرحبا به صديق بنى‌تميم و ثانى رسول خدا در غار، آن كسى كه مال خود را در راه دين خدا بخشيده است سپس دست عمر بن الخطاب را گرفت و گفت مرحبا به سيد بنى‌عدى بن كعب و فاروق قوى در دين خدا آن كسى كه مال و جان خود را در راه رسول خدا فدا می‌كند سپس دست امام على بن ابى‌طالب عليه‌السلام را گرفت و گفت: مرحبا به پسرعموى رسول خدا و سيد بنى‌هاشم كه هميشه همراه رسول خدا است. بدانيد كه ايمان ما مانند ايمان شما و تصديق ما به رسول خدا مانند تصديق شما است. وقتى كه جدا شدند عبدالله به اصحاب خويش گفت: ديديد چگونه با آن‌ها رفتار كردم هر وقتى شما هم به آن‌ها رسيديد به اين كيفيت آن‌ها را گول زده و مسخره كنيد منافقان در نزد امثال سلمان و أبو ذر و مقداد و عمار اظهار ايمان مينمودند و چون برفقاى همعقيده خودشان ميرسيدند در خلوت ميگفتند ما بدين قديم خودمان باقى هستيم ما مسلمانان را مسخره ميكنيم، و از روايت مفصله كه در برهان از امام كاظم (ع) نقل نموده استفاده ميشود كه جمعى از كسانيكه نقض بيعت غدير را نمودند و پيمان بر عداوت با خاندان نبوت و منع على (ع) از حقش بستند با دوستان اهل بيت از قبيل اشخاص مرقوم در ظاهر مودت مينمودند و مناقب آنها را در حضورشان ذكر ميكردند براى آنكه آنها را بعقيده خودشان اغفال نمايند و چون بمعاهدان خودشان ميرسيدند براى رفع سوء ظن آن‌ها از خودشان و تسجيل عهد ميگفتند ما بر عهد و ميثاق خودمان ثابتيم مبادا تزلزلى در خاطره شما از اين اظهارات ما روى دهد ما اينها را مسخره مينمائيم.
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر حفظ آیه براتون آسون میشه بعد از حفظ شدن آیه رو به آیه ی قبل وصل کنید