از قرآن کریم، فرا گرفتیم که اگر دشمن از به کاربستن واژه ای مانند (راعنا) سوء استفاده میکند، آنرا تغییر دهیم. جمله (خدا جای حق نشسته) نیز چنان است، قرآن زیباتر فرموده: (أنه الحق) يعنی خدا حق است، ذات او متن حق و حقیقت است. ياد استاد علامه به خیر که کتابی نگاشت با عنوان (أنه الحق)
https://eitaa.com/hkamal
در گردی دنیا، همین بس که هر کاری از ماصادر شود؛ بازخورد خود را دارد.
اگر دنبال واردات خوب به جان خود هستیم، باید صادرات را مراقبت کنیم.
به فرموده شیوای مولوی
این جهان کوهست و فعل ما ندا
سوی ما آید نداها را صدا
و به تعبیر متقن قرآن حکیم، مثقال ذره ای خوبی یا بدی را خواهید دید، خود آن را خواهید دید
https://eitaa.com/hkamal
هنگامیکه عبادت خداوند،عادت شود، بنده را از خدا دور می کند؛اگر از جهنم برهاند؛ به قرب خدا واصل نمیکند و به سعادت نمیرساند. کارکردگرایی عبادت را قرآن بیان فرمود: همانا نماز از فحشا و منکر باز می دارد.عارفان در پی همین کارکردهای سلوک هستند مولوی:ای که درمسجدروی بهر سجود،سر بجنبد، دل نجنبد زان چه سود
علامه حسن زاده آملی می فرماید:
عادت عادی تو بعد ز حق آورد
قرب به حق آمده خلاف عادات را
https://eitaa.com/hkamal
حذف دانش لغت، از برنامه آموزشی ادبیات عربی در حوزه علمیه، باعث ناکارآمدی دانش های دیگر ادبی شده است، حدس بنده آن است که ایجاد این کاستی از توطئه خائنان و دشمنان بوده است. فراگرفتن یک زبان، بدون داشتن گنجینه لغوی در ذهن، امکان پذیر نیست؛ صرف و نحو و بلاغت چون جسم هستند و لغت، روح آن.
نگاشتن کتاب میراث خلیل در مرجع شناسی، روش شناسی و بایسته های مفهوم شناسی اول قدم این بنده در احیا دانش لغت بوده است.
کتاب میراث خلیل
https://arabadib.ir/shop/product/view/1/71
حسینی کمال آبادی
https://eitaa.com/hkamal
May 11
هر آن که گیشه پسندید، نورچشمی شد
هر آن که شوت بلد بود و گل، به صدر نشست
گناه را ز سلبریتیان مبین که نظام
خودش به تازهبهدورانرسیدگان دل بست
برای مردم دانا رسانه هست؟ که نیست
سخنشناس و هنرور به خانه نیست؟ که هست
ز مدح و نوحه، جوانان چقدر گریه کنند؟
ز نطقهای شعاری چه آورند به دست؟
خطای شیوه تبلیغ و حکمرانی ماست
گدای غرب، اگر حرمت شهید شکست...
https://eitaa.com/hkamal