هدایت شده از نسیم ورزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رزمی رو دوست دارم❤️
چون به من خواستن رو یاد میده👍
چون به من توانستن رو یاد میده👍
چون به من یاد میده که از موانع رد بشم💪
#معلول
با ما #ورزش کنید.💐🇮🇷💐
🛑👇🛑👇🛑👇🛑
@nasimevarzesh
هدایت شده از نسیم ورزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از نسیم ورزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر فنی و پیچیده👌👌
اینکارا دیگه فقط از دست رزمیکارا برمیاد.🥋
باید چند بار ببینی
#قفل_کردن
با ما #ورزش کنید.💐🇮🇷💐
🛑👇🛑👇🛑👇🛑
@nasimevarzesh
هدایت شده از نسیم ورزش
اون ثانیه ای🕖 که احساس میکنی داری کم میاری و انگیزت تمومه...
همون ثانیه ای هستش که باید سریعتر
و قدرتمند تر 💡💡 ادامه بدی ..
فرق تو با دیگران همینجاست👉🏼
پاشو ادامه بده🏃♂
#انرژی
با ما #ورزش کنید.💐🇮🇷💐
🛑👇🛑👇🛑👇🛑
@nasimevarzesh
هدایت شده از تکواندو فلق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند نمونه از قفل گردن که خیلی کاربردی هست و طرف رو تسلیم می کنه.
اجرا شده در مسابقات
ببینید و الگو برداری کنید.
با ما #ورزش کنید.💐🇮🇷💐
🛑👇🛑👇🛑👇🛑
@nasimevarzesh
هدایت شده از تکواندو ایران T.k.D.ir / دفاع شخصی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه ضربه ناک اوتی #پا اینبار در کاراته یا جوجیتسو... شک دارم اگه مطمعنی بفرست اسم ورزش برام: @mafghudolasar
🏆 ( "کانال تکواندو ایران" ) 🏆
🏅 @Tekwondoiran 🏅
هدایت شده از تکواندو ایران T.k.D.ir / دفاع شخصی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تولد به سبک تکواندو 😉
تولدت مبارک🌹
خواهشا رو کیک تولدتون اجرا نکنید کیکو داغون کنید😅
🏆 ( "کانال تکواندو ایران" ) 🏆
🏅 @Tekwondoiran 🏅
هدایت شده از آموزش سبک دفاع شخصی وسلاح های رزمی بادیگارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷☯ آموزش سبک دفاع شخصی وسلاح های رزمی بادیگارد نام آوران ایران(استان قم) 🏆✴️بادیگاردخودوخانواده خودباشید🥇🎖
اینبار در ایران.
شما دعوتید.
https://eitaa.com/joinchat/1878458453C1f7f590b93
ترس از ضربه خوردن
آيا از ضربه خوردن مي ترسيد؟ اگر جواب شما منفي است، احتمالاً يا غلو مي كنيد يا معني شجاعت را با حماقت اشتباه گرفته ايد. همه ما از ضربه خوردن و آسيب ديدن مي ترسيم. در واقع اين عكس العمل طبيعي بدن ما است. البته منظور از ترس آن جنبه منفي كه معمولاً در ذهن داريم، نيست. شايد بتوان با كمي واقع بيني ترس را با فدرت عكس العمل مترادف دانست. يعني بدن ما به محض برخورد با يك عامل ناشناخته يا تهديد آمييز بلافاصله مقداري انرژي آزاد مي كند. حال اگر ما براي مقابله با آن عامل خاص تعريفي داشته باشيم انرژي آزاد شده صرف انجام عمل مذكور مي گردد (عكس العمل بدن- حالت مثبت). در غير اين صورت اين انرژي خود را به صورت هاي مختلف مثل فرياد كشيدن آزاد مي كند (ترس- حالت منفي)
در هنگام كوميته شما بايد براي بدن خود در مواجهه با اجراي يك تكنيك تهاجمي توسط حريف يك تعريف ارائه كنيد. در غير اين صورت انرژي كه بدن شما در واكنش به اجراي ضربه حريف و قرار گرفتن در حالتي خطرناك آزاد مي كند با حالاتي چون دستپاچگي، ترس و در نهايت خارج شدن كنترل مبارزه از دست شما به هدر خواهد رفت. جايگزين مناسب و در واقع همان تعريفي كه ما بايد به بدن ارائه كنيم، همان تكنيك هاي دفاعي هستند. اين كار را مي توان با روشهاي مختلف تمريني انجام داد كه در اينجا به يك نمونه ساده آن اشاره مي كنيم:
از حريف تمريني خود بخواهيد ضربه جودان زوكي خودش را البته با كنترل شديد به روي شما اجرا كند و شما در عين حال كه به او اعتماد داريد سعي كنيد كه پلك نزده و سر خود را نيز به عقب نكشيد. بارها و بارها اين عمل را تمرين كنيد. بعد از مدتي اين عمل را با يك دفاع همانند ناگاشي او كه انجام دهيد. احتياج نيست كه دفاعي كامل انجام شود فقط براي منحرف كردن ضربه حريف يك اشاره كوچك نيز كافي است. بعد از تسلط كامل به روي آن ضربه اي نيز به عمل خود اضافه كنيد، بدين صورت كه در هنگام اجراي تكنيك جودان زوكي از سوي حريف، شما پلك نمي زنيد سرتان را نيز عقب نمي كشيد دفاعي مناسب انجام مي دهيد وضربه اي مناسب (مثل گياكوزوكي) انجام مي دهيد.
اين تمرين را مي توان براي قسمت هاي ديگر بدن نيز انجام داد. پس از تمرينات مكرر با اين روش بدن شما به اين تعريف دست پيدا مي كند كه با مشاهده برخورد يك ضربه به سمت خود انرژي آزاد شده كه بدن شما در واكنش به اين حالت انجام داده، صرف اجراي يك تكنيك دفاعي كند. البته به اين سادگي كه مطرح شد به دست نمي آيد، اما به هر حال غلبه بر ترس مثل هر مهارت ديگري نياز به تمرين مكرر و پشتكار دارد.
تنظیم :امیر نعمتی
منیع : مجله رزم آور💪
ذن در هنرهای رزمی
ذن از لغت "چان" که یک واژه چینی است سر چشمه گرفته و وارد زبان انگلیسی شده و در فرم اصلی DYANA (دیانا) می باشد.
امروزه " ذن " به عنوان یک لغت ژاپنی شناخته می شود و معنی آن در انواع تلفظ های ژاپنی و چینی و انگلیسی ، در بحر تفکر غوطه ور شدن و اندیشیدن است . " ذن " بر اثر برخورد جهان بینی " تائوئیست ها " و " کنفومیونسیت ها " با اصول " ماهایانا " پدید آمده و بنابراین ظهور و بروز تمایلات خیلی نزدیک به " ذن " را می توان پس از فراهم آمدن " سوتراهای بزرگ ماهایانا " در چین دید که این کار توسط راهب و مدرس هند " کومباراجیوا " صورت گرفت .
ذن تعریفی خاص و قالبی ندارد و نه مذهب است و نه ریاضت و نه فلسفه و نه روان شناسی ولی با این وصف ، تعاریف چند نفر از متفکرین معاصر ادبیات ذن را نقل می کنیم :
پروفسور دی _تی _سوزوکی
( استاد فلسفه بودائی در دانشگاه اوتانی توکیو )
این استاد که 25 جلد کتاب درباره ی ذن نوشته و به زبان انگلیسی هم منتشر کرده است متجاوز از 90 درصد ادبیات ذن را به تحریر کشیده و به دنیا معرفی نموده است. .
پروفسور ژاپنی " ذن " را بدینسان توصیف می کند :
ذن عبارت است از رهائی _ ذن یعنی پرورش خود آگاه و ناخود آگاه انسان که ماوراء هر گونه دور اندیشی است ذن یعنی "ماوراء" منطقی زیستن و منطقی اندیشیدن.
آلن واتس
(محقق و فیلسوف و استاد دانشکده های آمریکا)
وی که چندین کتاب درباره " ذن " نوشته ، رئیس آکادمی آسیائی در آمریکاست و چنین می گوید :
( ذن شیوه و روشی است در راه رستگاری و رهائی . یعنی مجموعه اصولی که انسان با رعایت آنها می تواند با اشتیاق زندگی نماید " ذن " نه مذهب است و فلسفه است و نه علم و روانشناسی ) .
دکتر کرسیمی همفریز
(نویسنده شاعر و قاضی انگلیسی)
وی که در لندن زندگی می کند ، تالیفات معتبری در زمینه ذن دارد او می گوید :
( ذن یعنی نگریستن به هر شیئی و جسم و انسان بدون کاستن از ارزش واقعی آن و بدون افزودن بر ارج واقعی آن ... و بعد می افزاید : برای انتقال مفهوم ذن واژه و نثر و نظم نقش خامی را ایفا می کنند . یعنی ذن را با ابزار کلمه و لفظ و واژه و نظم نمی توان به درستی تعریف و بازگو کرد . )
ذن تجربه ای است طولانی که فرد باید خود آن را حس نماید . و همچنانکه نمی توان با توضیح درباره راه رفتن و نفس کشیدن عین نفس کشیدن و راه رفتن را تجربه نمود ذن را نیز با توضیح و توصیف و تعریف نمی توان درک کرد .
درباره ذن تعاریف زیادی وجود دارد . ما دو تعریف دیگر هم درباره ذن نقل می کنیم :
ذن یعنی مبدل گشتن روباه به شیر و هزارپا به اژدها
ذن یعنی مهاجرت از قطب اضطراب به قطب آرامش