eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
739 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو مگر پرده براندازی ز پیش چشم مشتاقان وگرنه کی توان دیدن‌، جمال با کمال تو
هو وقت آن شد که به زنجیر تو دیوانه شویم بند را برگسلیم از همه بیگانه شویم جان سپاریم دگر ننگ چنین جان نکشیم خانه سوزیم و چو آتش سوی میخانه شویم
هدایت شده از مَشارِقُ الأَنْوار
﷽ا (در صفت اهل توحید) موحد کسی است که از هیچکس بهیچ نوع آزاری و تقصیری نرنجد و چون بکسی قهر کند باشارهٔ حق باشد نه بمیل خود. از خدمت و شفقت هیچ مخلوقی خود را معاف ندارد احسانش بر کسی بعلت نباشد خیرخود را از هیچ دشمنی بعلت خصومت باز نگیرد در حق هر بدخواهی انصاف دهد بضعف و زوال هیچ احدی خوشنود نگردد. 📗 اسرار المعارف و میزان المعرفه، ص60 ✍ اثر: صفی علیشاه قدس سره •❈•══════┅┅ @An_Noor128
هو این حدیثم چه خوش آمد که سحرگه می‌گفت بر در میکده‌ای با دف و نی ترسایی گر مسلمانی از این است که حافظ دارد آه اگر از پی امروز بود فردایی
هدایت شده از علامه حسن زاده آملی
مگر پرده براندازی ز پیش چشم مشتاقان وگرنه کی توان دیدن‌، جمال با کمال تو شیخ عبدالقادر گیلانی"ره" @alamehasanzadeamoli @hoho110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هو اگر یکبار بر نفس خود پیروز شوید و تنها یک نوع شهوت خود را ترک کنید راه پیروزی بر نفس رو یاد میگیرید اگر یکبار نفس را شکست دهید قطعا تمام قسمت های نفس را شکست خواهید داد . آزادی و رهایی از دستان نفس چنان لذتی دارد که اگر شیرینی آن حس شود این شیرینی با هیچ لذتی عوض نخواعد شد . هفت پرده نفسانی یا بقولی هفت سر اژدهای نفس عبارتند از : کبر (غرور) ، طمع (بخل) ، تعصب در (نژاد،قومیت،دین و ...) ، حسادت ، منیت (ابلیسی،گرفتار بلا) ، دعوی (دعوا،دعوت) ۱۴۰۳/۴/۷ شب جمعه - رابطه ی شریفه با پیران کامل و مکمل و ابدال الاقطاب جاودانی @vejdaniyehtarighati
هدایت شده از خوشنویسی
هو ✳️احتیاجی به دروغ نیست 🔸🔹شیخناالاستاذالطهراني(حفظه‌الله‌تعالی و أدام الله بقائه) : خدا رحمت کند مرحوم حاج آقا کمال (قدس سره) را می‌فرمود حقیقت آنقدر بزرگ است که برای اثبات آن احتیاج به دروغ نیست. برای اثبات باطل بودن یک مطلب لزومی ندارد از دروغ استفاده شود. والحمدلله🌸🌺 🆔https://t.me/sayyedolmajzoobin110
هو گفت : خدا یکی است گفتم : اکنون تو را چه ؟ چون تو در عالم تفرقه ای ، صد هزاران ذره ، هر ذره در عالم ها پراکنده ، پژمرده ، فرو فسرده . او خود هست ، وجود قدیم او هست ، تو را چه ؟ چون تو نیستی! او یکی است . تو کیستی ؟ تو شش هزار بیشی. تو یکتا شو . و گر نه از یکیِ او تو را چه ؟ 📘 مقالات شمس
هو چه عجب داری از کسی که برده‌ی عشقِ حق باشد و سوخته‌ی محبت او باشد؟! همگی او حق دارد و آب و آتش و سیری و گرسنگی به نزدیکِ وی یکسان باشد و او نداند که چه می‌گوید و یا چه می‌کند. یا بر وی کاری رَود یا سخنی گوید، که با عقلِ ما می‌راست نَیاید بِدان بر وی ملامت نَرسد؛ در آن نیمه که وی است، راست است و در نیمه من و تو راست نیست. یا آنجا رو که اوست و درنگر تا راست هست یا نِی، و یا نه برو که این کار نه کار توست از این کار برگذر که ایشان را کارهاست، بیرون از آن که ما درآنیم! 📘   انس التائبین شیخ احمد جام (ژنده پیل)
هو تصوف همه اش، نگاهداشت ادب است ، هر وقتی را ادبی  و هر گفتاری را ادبی و هر کرداری را ادبی ، هر که بر دقایق آداب محافظت نمایند به مقصود رسد ، هر که از حفظ آداب بی بهره ماند ، دور است گرچه گمان می برد که نزدیک است . بیگانه است ، اگرچه ظن می برد که آشنا است ، و مردود است گرچه گمان می برد مقبول است. 📘 عوارف المعارف شیخ شهاب الدین سهروردی(ره)
هو «دل را شعور پدید آید و قابل ترقی باشد» بدانک دل درتن آدمی بمثابت عرش است جهان را و چنانک عرش محل ظهور استوای صفت رحمانیت است در عالم کبری ، دل محل ظهور استوای روحانیت است در عالم صغری . اما فرق آن است که عرش را بر ظهور استوای صفت رحمانیت شعور نیست و قابل نیست تا محل ظهور استواء صفات دیگر گردد و دل را شعور پدید آید و قابل ترقی باشد . «مرصاد العباد» استوا : استقرار