مبنای علمی عقل جمعی چه میتواند باشد؟.mp3
10.79M
✅مبانی علمی عقل جمعی برای وحدت جریان انقلابی
راه ارتباطی ما و شما
۰۹۱۵۳۰۳۳۶۷۸
✍#بازیاد
https://eitaa.com/t_momenan
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✏️ متن کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه منتشر شد. ۱۴۰۳/۴/۲
🔍 بخوانید👇
khl.ink/f/56751
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_6032691461730867214.mp3
6.8M
احکام محمدی 403.3.17.mp3
2.06M
💠💠زمزم احکام
🔸با موضوع: انتخابات
🔸سعی کنیم این احکام کوتاه دو سه دقیقه ای که هر روز در حرم مطهر و منور حضرت معصومه سلام الله علیها بیان می شود را گوش کنیم تا بیشتر و بهتر با تکلیف شرعی خود آشنا شویم انشاء الله
🎤حجت الاسلام و المسلمین محمدی
⏱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
#احکام
💠 #کانال_هنر_تبیین، #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
🔹زیارت جامعه کبیره جامع فضائل قرآنی اهل بیت علیهم السلام در قرآن مجید💐
امام هادی علیه السلام در برخی موارد بدون اشاره به آیه ای مطالب خود را با واژگان مشار به آیات مستند می کردند.
زیارت شریف جامعه کبیره (من لایحضره الفقیه، صدوق، ج۲، ص۶۱۰)
که یادگار زیبای امام هادی علیه السلام
و شناسنامه امام شناسی اهل بیت علیهم السلام است
مملو از کلماتیست که هرچند صریح در آیات مربوطه نیست ولی مشخص است که به آیاتی خاص اشاره دارد.
امام علیه السلام در این زیارت جامع فضائل و مقامات اهل بیت علیهم السلام را با استناد به آیات ذیل الذکر بیان میفرماید
۱. با واژه « أَهْلَ بَيْتِ النُّبُوَّة»
به آیه « وَ طَهَّرَكُمْ مِنَ الدَّنَسِ وَ أَذْهَبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ طَهَّرَكُمْ تَطْهِيرا» به آیه تطهیر (احزاب۳۳)،
۲. با « أَهْلالذِّكْر»
به آیه اهل الذکر (نحل: ۴۳)،
۳.با « وَ قَرَنَ طَاعَتَكُمْ بِطَاعَتِه»
به آیه اولی الامر (نساء ۵۹) ،
۴. با « بَقِيَّةِ اللَّه»
به آیه بقیت الله خیر لکم... (هود ۸۶)،
۵. با « حِزْبِه»
به آیه حزب الله (مائده ۵۶)،
۶. با « صِرَاطِه»
به آیه صراط المستقیم (حمد ۶)،
۷. با « الصَّادِقُون»
به آیه صادقین (توبه ۱۱۹)،
۸. با « الْمُصْطَفَوْن»
به آیه اصطفاء
(آل عمران ۳۳)
۹. با « ارْتَضَاكُمْ لِغَيْبِه»
به آیات « فَلا يُظْهِرُ عَلى غَيْبِهِ أَحَداً إِلَّا مَنِ ارْتَضى مِنْ رَسُول»(جن۲۶و۲۷)،
۱۰. با « وَ رَضِيَكُمْ خُلَفَاءَ فِي أَرْضِه»
به آیه « وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْض» (نمل ۶۲)
۱۱. با آیه « وَ شُهَدَاءَ عَلَى خَلْقِه»
به آیه « لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاس» (بقره ۱۴۳) ،
۱۲. با « وَ إِيَابُ الْخَلْقِ إِلَيْكُمْ وَ حِسَابُهُمْ عَلَيْكُم»
به آیات « إِنَّ إِلَيْنا إِيابَهُم ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنا حِسابَهُم» (غاشیه ۲۵و۲۶)،
۱۳. با « وَ فَصْلُ الْخِطَابِ عِنْدَكُم»
به آیه « وَ آتَيْناهُ الْحِكْمَةَ وَ فَصْلَالْخِطاب» (ص۲۰)
۱۴. با « وَ مَنِ اعْتَصَمَ بِكُمْ فَقَدِ اعْتَصَمَ بِاللَّه»
و با « وَ هُدِيَ مَنِ اعْتَصَمَ بِكُمْ »
به آیه « وَ مَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلى صِراطٍ مُسْتَقيم» (آل عمران ۱۰۱) ،
۱۵. با « وَ الْأَمَانَةُ الْمَحْفُوظَة»
به آیه « إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمانَةَ عَلَى السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ » (احزاب، ۷۲)،
۱۶. با « وَ الْبَابُ الْمُبْتَلَى بِه»
به آیه « وَ ادْخُلُوا الْبابَ سُجَّدا» (اعراف ۱۶۱)،
۱۷. با « وَ ضَلَّ مَنْ فَارَقَكُم »
به آیه « وَ لاَ الضَّالِّين» (حمد۷)،
۱۸. با « وَ فَازَ مَنْ تَمَسَّكَ بِكُم»
به آیه « وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ فازَ فَوْزاً عَظيما» (احزاب، ۷۱)،
۱۹. با « وَ عَلَى مَنْ جَحَدَ وَلَايَتَكُمْ غَضَبُ الرَّحْمَن»
به آیه « غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِم» (حمد۷)،
۲۰. با « وَ لَكُمُ الْمَوَدَّةُ الْوَاجِبَة»
به آیه مودت (شوری۲۳)،
۲۱. با « وَ الشَّفَاعَةُ الْمَقْبُولَة»
به آیه « وَ لا يَشْفَعُونَ إِلاَّ لِمَنِ ارْتَضى» (انبیا ۲۱) اشاره کرده است.
این بیست و یک آیه نمونه ای از فضائل اهل بیت علیهم السلام است که امام هادی در زیارت جامعه کبیره مستند به قرآن کریم بیان فرموده است
🌷سیروس کامران ماوردیانی
💠 #کانال_هنر_تبیین، #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻اصلح، مقبول شده است:
چرخش خاکستریها به این سو
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. پزشکیان نشان داد که برخلاف روحانی در سال ۹۲ و ۹۶، «کشش» و «ظرفیتِ» رأیِ بیش از این را ندارد و نمیتواند انتخابات را ببرد، بلکه اکنون و در آینده نیز در عرض بقیه قرار گرفته و همرتبهی آنها باید مبارزه کند. او در بهترین حالت، تنها میتواند به دور دوّم برود، اما قدرت «یکهتازی» و «عبور چشمگیر از همه» را ندارد. «شرایط اجتماعی» نسبت به آن زمان، بسیار دگرگون شده و همین امر، کار را بر پزشکیان دشوار کرده است. جامعهی امروز، متأثر از «شهادت رئیسی» است و نمیخواهد از او عبور کند، بلکه قصد دارد به گزینهای «همانند رئیسی» رأی بدهد، درحالیکه پزشکیان، هیچ نسبتی با منطق و الگوی عملِ رئیسی ندارد. دلرباییِ رئیسی از مردم، امکان رأیِ «جهشی» و «هیجانی» را از اصلاحطلبان ربوده و آنها را در باتلاق، اسیر کرده است. پزشکیان، امکان صعود چشمگیر را ندارد و در یک حد از پیشروی، محدود و متوقف مانده است.
[دوّم]. برخلاف تصوّر دیگران، جلیلی به دلیل «عدالتخواهی» و «سادهزیستی»اش توانسته مانند احمدینژاد در سال ۸۴ و ۸۸، رأی بخشی از «خاکستریها» را نیز از آنِ خود سازد و از بدنهی حامیان ایدئولوژیکش فراتر برود. انتظار تحلیلگران این بود که جلیلی، تجربهی سال ۹۲ را تکرار کند و بیش از یک کنشگر درجهی دوّم نباشد، اما وی با وجود سالها حاشیهنشینی و گمنامی، اکنون توانسته به کنشگرِ «اصلی» و «رأیساز» انتخابات تبدیل بشود. او میان «کار» و «عدالت»، جمع برقرار کرده و از این جهت است که دیگران را پشت سر گذاشته است. رأی او، فزونتر هم خواهد شد؛ چون او بیش از همه، همگون و همراستای با «اقتضاهای زمانهی پسارئیسی» است. منطق هویّتیِ زمانه و میل سیاسیِ جامعه، او را میطلبد. جامعه در حالوهوای «دورهی پسارئیسی» است و در نسبت با آن، گزینهی مطلوب خود را تعریف میکند؛ گزینهای که بیشترین تطابق و شباهت با او را داشته باشد.
[سوّم]. برخی تصوّر کردند که «لایهی خاکستریِ جامعه»، همواره منطق ثابت دارد و ترجیحاتش، یکنواخت است، درحالیکه اینچنین نیست. خاکستریها در تجربهی انتخاباتیِ دهههای گذشته نشان دادند که بهشدّت «موقعیّتی» و «اقتضائی» رأی میدهند و اینگونه نیست که لیبرالیسم سیاسی و فرهنگی، آنها را برانگیزاند و آرمانگرایی برای آنها دافعه داشته باشد. تجربهی انتخاباتیِ احمدینژاد و رئیسی، نشان داد که آنها به این سو نیز چرخش دارند؛ کافیست گزینهی انقلابی بتواند تصویری از «عدالتخواهی» و «سادهزیستی» و «گرهگشایی»اش را در ذهن و دیدهی آنها ترسیم کند. اگر چنین شود، جریانهای تکنوکرات و لیبرال، بهآسانی به حاشیه خواهند رفت. امروز جلیلی در ساختن چنین روایت و تصویری از خود، تا حدود زیادی موفق بوده و گذر زمان نیز تا انتخابات، این امر را بسط خواهد داد. ذائقهی سیاسیِ خاکستریها، متأثر از شهادت رئیسی، همرنگ و همداستان با انقلابیهای رادیکال شده است و این فرصت اجتماعی، یک پنجرهی سیاسی و انتخاباتی را به روی آنها گشوده است. ازاینرو، باید بهجای هراسافکنی از احتمال رأیآوری گزینهی اصلاحات و مایلشدن به نگاه تقلیلگرایانهی برآمده از صالح مقبول، کوشید بر سبد رأی اصلحِ مقبول افزود. شرایط زمانه و اقتضای جامعه، چنین امکانی را برای ما فراهم کرده است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1719034165780681905
۱. آقای پناهیان گفته اکنون زمانهی اجرای برنامهها در چهارچوب سیاستها است.
۲. ولی فراموش نکردیم که در سال ۶۸ نیز، هاشمیرفسنجانی بهعنوان یک «مدیر قوی»، از مجلس به دولت آمد تا «سیاست بازسازی پساجنگ» را اجرا کند، اما اجرا به سبک او، به «زخمخوردگی ارزشها» و «شکاف طبقاتی» و «تکنوکراتیسم» انجامید.
،،،،،،،،،
🖇 تعلیقه:
آن «عقل سیاسی» که من با اطمینان به او تکیه میکردم و از نظرات و مواضعش، عمق و اتقان و عاقبتاندیشی را درمییافتم، فقط آیتالله مصباح بود و بس. دیگران حتی قابلمقایسه با او نیز نبودند و نیستند. در این شرایطِ فقدان و خلاء، بدنهی جبههی انقلاب باید به «عقل فطری»اش رجوع کند تا شاید حقیقت را بیابد؛ وگرنه این قبیل اشارتهای سطحی و غیرمعرفتی، ما را گرفتار عملگرایی و تکرار تجربههای تلخ خواهد کرد. به انتخابِ وجدانِ انقلابیتان گردن نهید بهتر است تا مقلّد و مطیعِ نااستدلالهای عامیانه باشید.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1719056718281865577
🗒 کسیکه از تصریح به ضرورت و قطعیت «اجرای شریعت در جامعه» میهراسد و محتاطانه دربارهی حرام شرعی و سیاسی سخن میگوید تا مبادا سبد رأیش کوچک شود، اصلح نیست. او محافظهکار است، نه انقلابی. اصل، تفکر اسلامی و بینش انقلابی است، نه اجرائیات میدانی که بر عهدهی کارگزاران فرودست است. انقلاب ما، «اسلامی» است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشهد مقدس میدان شریعتی