eitaa logo
مهندسی ذهن استاد نیلچی زاده
10.8هزار دنبال‌کننده
22.9هزار عکس
20.4هزار ویدیو
391 فایل
وارث عاشورا
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا این آخوند ها ی مجمع مدرسین حوزه علمیه قم ارزش جان یک بسیحی و حافظ امنیت و دردی را که خانواده او میکشند میفهمند که چنین موضع گیری میکنند : مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز نگرانی از اعدام برخی معترضان، از مسئولین قضایی خواست نهایت احتیاط و ملاطفت را در برخورد با معترضان در پیش بگیرند و زمینه آزادی آنان را فراهم آورند. در ابتدای بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره اعدام معترضان حوادث اخیر، به فرازی از نامه ۵۳ نهج البلاغه اشاره شده است که امیرالمومنین علی(ع) در آن می فرمایند: «زنهار که خونی را به ناحق بریزی؛ زیرا هیچ چیز به اندازه خونریزی ناروا خشم و انتقام الهی را نزدیک نمی کند و بد فرجام نیست و نعمت را زائل نمی کند». این بیانیه سپس می افزاید: اجرای حکم اعدام یکی از معترضان، آن هم در شرایطی که اقتضا می‌کند حکومت با شنیدن صدای اعتراض مردم در راه آرام کردن اوضاع گام بردارد، بخش عظیمی از جامعه به ویژه فرهیختگان و دلسوزان کشور را شگفت زده و وجدان عمومی را جریحه دارتر کرد. بی‌تردید در شرایطی که به دلیل فقر، تورم، فلاکت و ناکارآمدی در اداره کشور، اکثریت مردم ناراضی و نسبت به آن اعتراض دارند، صدور و اجرای حکم اعدام آتش اعتراضات را شعله‌ورتر خواهد کرد. مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: صرف نظر از اشکالات فقهی و حقوقی که در روند دادرسی، صدور و اجرای ناگهانی این حکم وجود داشته است، اساساً اعدام راهکاری درست برای تأمین امنیت و کاستن از التهاب نیست؛ زیرا این کار به خشم و کینه جامعه می‌افزاید و ناآگاهی از فضای افکار عمومی جامعه و بی‌توجهی مسئولان امر به مصالح کشور را نشان می‌دهد. افزون بر این مشکل اصلی این است که روند قضائی این محاکمات نتوانسته است افکار عمومی را قانع کند. این بیانیه سپس در تعریف حقوقی «محاربه» نوشته است: محاربه، که برای برخورد با معترضان به آن استناد می‌شود، عبارت است از بیرون کشیدن سلاح به منظور ترساندن مردم و جنگیدن با خدا و پیامبر، مشروط به این که قصد ترساندن احراز شود و برای دفاع از خود نباشد. در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی نیز محاربه عبارت است از «کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.» بنابراین شهروندانی که با استفاده از حق اعتراض به وضعیت ناعادلانه کشور، در برابر خشونت مأموران مقاومت و از خود دفاع می‌کنند، را نمی‌توان محارب دانست. این تشکل روحانی با اشاره به اینکه اعتراض به حاکمان و مقاومت در برابر برنامه‌ها و روندهایی که ناعادلانه به نظر می‌رسد، از حقوق غیرقابل تردید شهروندان است که در آیات قرآن نیز بر آن تاکید شده است، یادآور شد: خداوند می‌فرماید: «لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ» (نساء: ۱۴۸). «خداوند بانگ برداشتن به بدزبانی را دوست ندارد، مگر از کسی که به او ستم شده باشد». این آیه به مظلوم اجازه دادخواهی و فریاد می‌دهد. در آیه ۴۱ سوره شوری نیز می‌فرماید: «وَلَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولئِکَ ما عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ». «و هرکس پس از ستم دیدن، یاری جوید و انتقام گیرد، راه نکوهشی بر او نیست». این بیانیه با اشاره به اینکه در چارچوب فقه و قانون مجازات اسلامی محاربه تنها در جایی است که فرد با قصد ایجاد خوف در جامعه دست به اقدام مسلحانه بزند، تصریح کرد: بنابراین اگر فرد معترض از سلاح سرد مانند چاقو استفاده و بدون خوف و با اراده اقرار کرده باشد، در صورتی که عمل او نه برای ترساندن مردم، بلکه از روی خشم و عصبانیت یا حتی درگیری با مأموران مسلح باشد، نمی‌توان او را محارب دانست، و دست کم اطلاق محارب به وی جای شبهه دارد. وانگهی اگر کسی سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنیت نشود، یا به قصد دفاع شخصی از سلاح استفاده کند محارب محسوب نمی‌شود. مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، سپس چند ایراد در مورد اعدام اخیر وارد کرد و نوشت: نخست این که در این اقدام کسی کشته نشده و تنها در حد ایجاد جرح بوده است. دوم این که قصد اخافه(ترساندن) ثابت نشده است. سوم این که حتی با فرض صدق عنوان محاربه، تناسب میان جرم و مجازات رعایت نشده است؛ در حالی که در قرآن و در قانون چند مرتبه برای مجازات محارب تعیین شده، که یکی از آن‌ها تبعید است، تا بتوان به تناسب، مجرم را به مجازات خفیف‌تر محکوم کرد. در نهایت این که در صدور احکام و اجرای مجازات‌ها لازم است بازتاب آن در نزد وجدان و افکار عمومی مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا به تعبیر امام علی(ع) «إنَّما یُستَدَلُّ عَلَی الصّالِحینَ بِما یُجری اللّه ُ لَهُم عَلی ألسُنِ عِبادِهِ» (نهج البلاغه، نامه ۵۳). نباید غفلت کرد
یه خاطره از کتاب خلخالی درباره حکم محاربه توی اوایل انقلاب. خلخالی: "خبر دادند در کردستان قصابی ساطور به دست، در خیابان عربده‌کشی می‌کند که: بیایید! گوشت طرفداران خمینی ارزان شده! و انقلابی‌ها را تهدید می‌کند و راه را می‌بندد. مردم هم از ترس و وحشت از آن محل عبور نمی‌کردند." اتفاقا عازم کردستان بودم. گفتم تا فردا صبر کنید. رفتم کردستان، مغازه قصابی‌اش را نشانم دادند. وقتی رسیدم دیدم با چاقو در حال عربده‌کشی‌ست. همان‌جا کلت کشیدم و کارش را ساختم. چنان جنایتکاری اصلا نیاز به دادگاه نداشت. چرا؟" "چون من خودم حاکم شرع و قاضی مملکت، با چشم خودم محاربه و افساد فى الأرض برايم مسجل شد، دیگر نیازی به شاهد و وکیل و کیفرخواست و دادگاه نبود. بعضی انتقاد کردند که اگر اصل کارَت هم درست باشد، روش اجرايت غلط است. در جواب گفتم: شما با اصل کار هم مخالفید و مشکل‌تان فقط با روش نیست" امروز معلوم شد حق با خلخالی بوده. بحث با کسانی که نمی‌فهمند بستن مسلحانه خیابان یعنی چه، بی فایده است. برق شمشیر اگر از پشت غلاف دیده شود، همانجا باید گردن یاغی را زد تا چه برسد که،آن را روی سرش بچرخاند و عربده کشی کند الهم عجل لولیک الفرج
واکنش «دالیچ» به همراه داشتن تسبیح در مسابقات سرمربی تیم ملی کرواسی: 🔹تمام کارهایی که در زندگی و حرفه‌ای انجام داده‌ام مدیون ایمانم هستم و خدای عزیزم را شاکرم. 🔹من همیشه یک تسبیح را با خودم حمل می‌کنم و زمانی که احساس می‌کنم شرایط حساس و سخت است، دستم در جیبم می‌رود و آن را لمس می‌کنم که این به من آرامش می‌دهد. 🔹مادرم به من این نکات را تعلیم داد و مرا به ایمان هدایت کرد. من همیشه مؤمن هستم و فرزندانم را این‌گونه تربیت می‌کنم.
7.36M
💠سخنرانی خانم دکتر همیز در جمع حضرت حرم عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🔻ما با دیدن وضعیت پیش آمده احساس خطر کردیم و آمدیم دست قوی باشیم برای دولت •┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈• 🔗 به کانال خبرگزاری زنان عفیفه جهان مُحصَنات بپیوندید. اخبار ما را از کانال اصلی دنبال کنید. @mohsanat_ir
••• حضرت‌آقا: حضرت زهرا سلام الله سرمشقی است برای زنِ ایرانی . . . 🌱 ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
⭕️ این افسار پاره کرده های ضد حجاب و عفاف و انقلاب و رهبری هم شناسایی شوند... 🔻مترو تهران یکی از مهمترین مکان هایی است که فتنه گرانِ ضد حجاب برایش برنامه دارند و هر روز عده ای از این جماعت در دسته های چند نفره، بصورت کشف حجاب کرده، در واگنهای مختلف پراکنده می شوند و بدنبال تحریک و ایجاد تنش و درگیری می باشند! فکر نمیکنیم شناسایی این عده و پاکسازی مترو از لوث وجود این وحوش کار سختی باشد! آنهایی که مخالف بست نشینی بانوان محجبه در حرمهای شریف هستند بسم الله... فضای شهر را از لوث وجود درندگان بی حجاب پاک کنید و محیط را برای مومنین و محجبه ها امن کنید، آنگاه هیچ بانویی دیوانه و بیکار نیست که برود در سرمای زمستان بست نشینی کند! @KHABAREvizh
goftogu.pdf
333.6K
🔆دستورالعمل گفتگوی چهره‌به‌چهره با مردم 🔷 میخوای با فامیل و دوستانت، یا مردمِ توی اتوبوس و توی خیابون، درمورد حوادث اخیر صحبت کنی، ولی نمی‌دونی چه جوری باهاشون حرف بزنی؟!! 🤔❓ 🤔نمی‌دونی چطور سر صحبت رو باز کنی؟!!❓ 📝 توی این متن🔺 سعی کردیم نکات عملی رو برای گفتگوهای تبیینی با بستگان و آشنایان و دیگر افراد مطرح کنیم، شامل😊👇 1⃣ توصیه‌های کلی در رابطه با قالب و محتوای گفتگوها 2️⃣ دسته‌بندی مخاطبین و توضیحی در رابطه با هر یک از دسته‌ها 3️⃣ موضوعات بحث شامل مرور اجمالی شبهات و پیشنهادهایی برای شروع گفتگو 👌😊در نظر گرفتن این نکات به ما کمک می‌کنه تا مخاطبمون رو بهتر بشناسیم و گفتگوی پربارتری داشته باشیم ان‌شاءالله. 🔆راه‌بیداری🔆 🔻ضمنا برای آشنایی با تجربیات میدانی دوستان می‌تونید مطالب کانال «دوستانه‌ها» رو دنبال کنید: https://ble.ir/dostaneha1401_08 🔅🔆🔅 راه‌بیداری 🔅🔆🔅 با ما همراه شوید🔻 بله: ble.im/join/YjIzYzU0N2 سروش: sapp.ir/rahe_bidari ایتا: eitaa.com/rahe_bidari روبیکا: https://rubika.ir/rahe_bidari 👈روبینو 🔻 صفحه جدید لطفا حمایت کنید: @rahe_bidari