eitaa logo
مهندسی ذهن استاد نیلچی زاده
10.8هزار دنبال‌کننده
22.9هزار عکس
20.4هزار ویدیو
391 فایل
وارث عاشورا
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله بهجت: پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود: منشاء همه گرفتاریهای شما گناه و درمان همه دردها و گرفتاریهای شما استغفار است.
⚡️بني‌اميه جلوی معرفی را گرفتند تا بتوانند شرک را به اسم ، به مردم تحمیل کنند. ⚡️ اگر انسان، دستگاه را نشناسد، نمی‌تواند را به پا کند؛ چون ممکن است جور را با عدل اشتباه بگیرد. ⚡️ و _ اگر در ذیل اندیشه اسلامی انجام شود، نه ذیل ادبیات مارکسیستی و غربی _ به تحقق عدالت کمک می‌کند. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «ما که مي‌خواهيم عدالت به پا کنيم، بايد بفهميم جور و ظلم چيست؟ اگر ظلم و جور را نشناسيم، نمي‌توانيم دنبال عدالت باشيم. امام صادق(ع) در روایتی فرمودند بني‌اميه مانع معرفي توحيد نشدند، بلکه جلوی معرفي شرک را گرفتند تا مردم شرک را نشاسند. نظامي که بنی‌امیه به پا مي‌کند، مشرکانه است و خودش محور شرک است؛ این نظام را به اسم توحيد، به مردم قالب می‌کنند. اگر انسان، جور را نشناسد، نمی‌تواند عدل را به پا کند. اگر کسي خيال کرد عدالت سوسياليستي، عدالت است، ديگر چه ظلمي بدتر از اين مي‌تواند انجام بدهد؟ یا اگر کسي خيال کند می‌تواند ذيل نظريۀ اجتماعي غرب و ذیل نظریۀ بازار، عدالت ایجاد کند و بعد بخواهد با ایجاد شفافيت ذیل این نظریات، عدالت درست کند، مبتلا به ظلم می‌شود. مقصود این نیست که شفافيت را دنبال نکنيم؛ شفافيت به عدالت کمک مي‌کند؛ اما شفافيتی که در دستگاه نبي‌اکرم (ص) واقع می‌شود، اقتضائات و مناسک و شريعت خودش را دارد. برخی خيال مي‌کنند صرف نقد به عدالت منتهی می‌شود؛ البته در ادبيات مارکسيستي این‌گونه است، کسی که نقد می‌کند، آنتي‌تزي است که جبراً به يک سنتز مي‌رسد، یعنی نقد، به تحقق سنتز کمک مي‌کند. ولي در دستگاه نبي‌اکرم (ص) که این‌چنین نیست؛ اگر جهت‌گيري انسان در نقد، جهت‌گيري حقی نباشد، يعني اگر انسان در جهت پرستش خدای متعال نقد نکند، خودش به عامل ضد عدالت تبدیل می‌شود. الگوهاي توسعۀ مدرن، محور جور در عالم هستند و عالم را از جور پر کرده‌اند ـ «كَمَا مُلِئَتْ‏ ظُلْماً وَ جَوْراً» ـ به‌خصوص که این الگوها در شکل اخير، توسعۀ پايدار را در مقياس جهاني دنبال می‌کنند و باز به‌خصوص که نظام سلطه در حال تبدیل توسعه به حکمراني مجازي است. لذا اين توسعه، ضد عدالت است. ساختارهايي که ذيل این توسعه برای تحقق عدالت شکل گرفته‌اند، اصل در جور هستند و جور را محقق می‌‌کنند، چون ساختارهای تکامل نفسانيت هستند؛ يعني ترازوها، جائرانه هستند. در این نظام، آن نفس‌هايي که غليظ‌ترند، بقيه را تحت سلطۀ خودشان درمي‌آورند؛ کمااينکه این اتفاق افتاده است و مردم را این‌گونه فریب داده‌اند که نظام سلطه، نظام طولي بود، اما نظام بازار، نظام عرضي است؛ در حالی که در نظام بازار، تسلط نفوس خبيثه از نظام سلطۀ قديم بیشتر است؛ يعني برده‌داري مدرن پيچيده‌تر از برده‌داري قديم است. امروزه تسلط نظام سلطه و نفوس خبیثه ـ از ثروتمندان و قدرتمندان بزرگ روي صحنه تا ثروتمندان و امپراطوري‌هاي بزرگ پشت صحنه ـ سلطه‌شان بر جهان بيشتر از برده‌دارهاي قديم است و بيش از گذشته مردم را مي‌دوشند! اينها دارايي‌هاي انسان را به فعلیت رسانده و آن را تبدیل به ثروت کرده و مصادره مي‌کنند؛ حتی عواطف انسان یا جاذبه‌هاي وجودی بانوان را به فعليت رسانده، و به اسم کرامت، عدالت و آزادي، مصادره می‌کنند. بنابراین ما برای برپایی عدالت، بايد جور را بشناسيم، به‌خصوص جورِ تاريخي و اجتماعي. جور، يک نظام تاريخي دارد که بر محور اولياء طاغوت و مستکبرين است. اين فراعنه، يک نظام تاريخيِ استکبار برپا کرده‌اند. ما باید این نظام جائرانۀ تاريخي را بشناسيم. همچنین باید نظام اجتماعي جور و اضلاع مختلفش را در مقياس جهاني بشناسيم. اين نظام جائرانۀ جهانی، هم بُعد فرهنگي دارد، هم بُعد اقتصادي و هم بُعد سياسي. همۀ این ابعاد، جائرانه است. محور این ظلم، استکبار بر خداي متعال است؛ هروقت استکبار بر خداي متعال شکل گرفت، ظلم به مخلوقات هم شکل مي‌گيرد. نمی‌توان بر خدا استکبار کرد و در عین حال به مخلوق او، محبت کرد؛ کسي که زير بار خدا نمي‌رود، زير بار مخلوقات هم نمي‌رود؛ کسي که حاضر نيست ذيل خدای متعال که واجد همۀ اسماء حسناست، قرار بگيرد، ذيل مخلوق هم قرار نمی‌گیرد؛ این یک توهم است که گمان کنیم انسانی که بر خدا استکبار می‌کند، به دیگران فکر می‌کند. ما باید اين جورِ گسترده را که يک دستگاه جهانی است و شکل جديد آن، شامل کل تمدن جديد غرب می‌شود، بشناسیم. جور يعني عدل و ظلمِ به هم آميخته؛ و همين آمیختگی، کار را سخت مي‌کند؛ «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ‏ الْحَقِ‏ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ‏»؛ اگر باطل از آميختگي با حق جدا شود و شفاف عرضه شود، کساني که دنبال حق هستند ترديد نمي‌کنند. وقتي حق و باطل آمیخته مي‌شود، کار، دشوار مي‌شود. اين نظام جائرانۀ جهانی، اصلي‌ترين حجاب عدالت است؛ بنابراین بايد آن را کنار بزنيم.» 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3239 ☑️ @mirbaqeri_ir
🔴 بی شرفی روزنامه اعتماد تمامی ندارد! 🔺 رپرتاژ روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد برای یکی از عناصر حکومت طاغوت! 🔹روزنامه «اعتماد» امروز به بهانه برگزاری یک نمایشگاه تجسمی، یک صفحه به تجلیل از شخصیت و آثار پرویز تناولی اختصاص داد! 🔹پرویز تناولی خالق آثاری زننده و مستهجن است تا جایی که در میان برخی محافل هنری به پرویز تناسلی شهرت دارد! 🔹او در سال ۱۳۴۸ با ساخت مجسمه‌ای از ضریحی که درون آن یک آفتابه قرار داشت اوج دین‌ستیزی خود را نشان داد! 🔹وی در دوران طاغوت مشاور فرح پهلوی بود و در سال ۵۶ به عضویت شورای مرکزی جشن‌های ایران و آمریکا درآمد! 🔹تناولی همچنین از همکاران جشن‌های مبتذل هنر شیراز نیز بوده است! 🔥 لعنت خدا بر عمروعاص ها و لعنت خدا بر تطهیر کنندگان نجاستهایی از این دست
RevayateGhatlegah.pdf
3.15M
🚨مهم و فوری 🔰سند تاریخی «روایت قتلگاه» شامل بیانیه مطالبات فعالان رسانه ای، هنری و فضای مجازی استان البرز و تبیین مستند 20روایت از وضعیت نابسامان و ولنگار حوزه رسانه ای،هنری وفضای مجازی کشور که قتلگاه جوانان و نوجوانان این ملت شده است، با بیش از 1000امضاء تسلیم سرانِ قوا و کارگزاران نظام شد ✅ خروج سالانه ی میلیون ها دلار ارز از کشور جهت خرید اینترنت بین الملل بخاطر کوتاهی مسئولین در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ✅ایجاد ناامنی برای خانواده های ایرانی و ترویج ابتذال، فحشاء، تجمل پرستی، خودخواهی و سبک زندگی غربی ✅ترویج انحرافات شدید عقیدتی، خشونت و بسترسازی جنایت های گوناگون همچون ماجرای ستایش و... ✅ایجاد خطرات گوناگون امنیتی و فعالیت گروه های معاندنظام و دستگاههای جاسوسی دنیا از بستر فضای مجازی کشور ✅ایجاد خطرات وحشتناک اقتصادی از طریق کلاهبرداری، ایجاد شایعات، دروغ پراکنی، خروج ارز از کشور و... ✅عدم حمایت کافی از نخبگان جوان مؤمن و متخصص کشور در حوزه فضای مجازی ✅نفوذ سفارت خانه های خارجی در حوزه هنر و فیلمسازی کشور و ولنگاری نظارت بر محتواهای IPTVها، VODها، سریال های پخشِ خانگی، سینماها و دیگر رسانه های رسمی و غیررسمی ✅افزایش آمار سرطان و ناباروری و ایجاد خطرات گوناگون زیستی درحوزه بهداشت و سلامت به خاطر ورود فناوری های جدیدی همچون دکلهایBTS،نسلهای جدید اینترنت(5G و..)،امواج وای فای و... بدون داشتن تأییدیه های سلامت بالینی 20ساله به کشور و.. 👈نشردهید ↩️حمایت از سند در فارس من: https://www.farsnews.ir/my/c/11457 📱 @savadalborz 🖥 Cyber.11072.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 به جای " توصیه‌ ی استاد خیر اندیش در برنامه ب خانه بر میگردیم در خصوص از ابتلا به ویروس دریا
هدایت شده از مرجع طب سنتی
⭕️ نقدی بر سخنان دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت پیرامون توهم خواندن یافتن داروی گیاهی برای کرونا 💡از عوام الناس می توان انتظار حرف های عامیانه داشت، اما از کسی که در مقام وزارت یکی از مهم ترین وزارت خانه های این مملکت قرار دارد خیر! گویی ادبیات عوامانه در دانشگاهیان ما هم رسوخ کرده است. ✍ عبارت "یافتن داروی گیاهی برای کرونا توهم است" را از دو جهت می توان بررسی کرد. از جهتی، به لحاظ (بطور کلی) به تعبیر شهید مطهری(ره) کار یک فیلسوف، تشخیص و تمیز واقعیات از توهمات و اعتباریات است. این که بخواهیم حدود و ثغور موهومات را تشخیص دهیم و آنها را از واقعیات افتراق دهیم، نیاز به فلسفیدن دارد که به نظر می رسد جناب دکتر نمکی بویی از مباحث فلسفی نبرده است. از جهت دیگر، بر مبنای همان فلسفه ی علمی که جناب دکتر بدون آن که چیزی از آن بدانند، بر مبنای آن تحصیل علم کرده اند، تجربه گرایی حرف اول را می زند. ✍️ ها می گفتند (و می گویند) هر گزاره ای که امکان محک و اثبات تجربی را نداشته باشد علمی نیست. ⁉️ حال سوالی که از جناب دکتر نمکی می پرسیم این است: اگر با تجربه ثابت شود داروی گیاهی x درمان قطعی COVID-19 است و یا حداقل باعث بهتر شدن وضعیت بیماران می شود، باز هم این توهم است؟ اگر کسی ادعا کند که چنین دارویی را کشف کرده، نباید آن دارو را به محک تجربه بُرد؟ یا صرف گیاهی بودن، اثربخشی دارو را از جهان واقع به قلمروی موهومات می برد؟ ⁉️ براستی، چه ارتباط ای بین گیاهی بودن یک دارو و موهوم شدن اثربخشی آن وجود دارد؟! عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔸️🔸️🔸️راه‌های مشارکت در قربانی همگانی ماه‌صفر 💠 @samtekhoda3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر سال این موقع آماده می‌شدیم برای پیاده روی به دیار عاشقان... 🎙مداحی زیبا به یاد اربعین
✅ دستگاه امام حسین (ع) باید توسعه پیدا کند یکی از شاگردان علامه نقل کرده است: شنیدم وقتی در عتبات بودند به توسل و بکاء بر امام حسین (ع) و شرکت در مجالس عزاداری مراقبت داشتند، به خاطر دارم که روزی خدمت ایشان عرض کردیم که به واسطه توسعه صحن حرم حضرت سیدالشهدا (ع) مقبره یکی از علما از بین رفته و محو شده است، ایشان فرمودند: مساله‌ای نیست دستگاه امام حسین (ع) باید توسعه پیدا کند، در دستورات اخلاقی خود نقل از اساتیدشان می­فرمودند: هیچ کس به هیچ مرتبه­ای از معنویت نرسید و گشایش و فتح بابی نکرد مگر در حرم مطهر امام حسین (ع) و یا توسل به آن حضرت. 📚 جرعه‌های جانبخش،‌گلی زواره، غلامرضا، ص 263
هدایت شده از درمانخانه اسلامی 💠
تصویر یکی از کاروان های پیاده روی اربعین از کویت به عراق بعد مذهبی های ساده لوح ایران را متقاعد کرده اند که دولت عراق از کشورهای دیگر زائر نمی پذیرد!
از کنار صف نماز جماعت رد شدم . دیدم حاجی بین مردم توی صف نشسته. رد شدم اما دو صف نرفته برگشتم. آمدم رو به رویش نشستم. دستش را گرفتم . پیشانیش را بوسیدم. التماس دعا گرفتم و رفتم . انگار مردم تازه فهمیده بودند که حاج قاسم آمده حرم. از لابه‌لای صف های نماز می‌آمدند پیش حاجی. آرام و مهربان میگفت: «آقایون نیاید! صف نماز رو به هم نزنید.» بعد از نماز آمد کنار ضریح ایستاده بودم پشت سرش تا بتواند زیارت کند . وقت رفتن گفت: 🔹«آقای خادم امروز خیلی از ما مراقبت کردی زحمتت زیاد شد» گفتم: «سردار من برادر دو شهید هستم. شما امانت برادر های من هستید.» نگاه ملیحی انداخت و گفت: «خدا شهیدات رو رحمت کنه.» چه میدانستم چند روز بعد خودش هم میرود قاطی شهدا..... 📚منبع: کتاب سلیمانی عزیز