eitaa logo
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
537 دنبال‌کننده
232 عکس
57 ویدیو
133 فایل
مباحث و یادداشت‌هایی هم‌سو با حسینیه اندیشه در موضوع جبهه مقاومت ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✔️آدرس کانال رسمی حسینیه اندیشه: https://eitaa.com/HossiniehAndisheh ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
1_778870115.mp3
15.85M
🎙 صوت 💠 سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین روح الله صدوق در شب پنجم عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) با موضوع: 🔅 «امتداد نهضت فاطمی در جنگ اقتصادی» ▪️قم المقدسه _ محفل اشک انصار الحسین (ع) ☑️ @hoseiniyehandisheh
خلاصه شب اول فاطمیه 25-10-1399.pdf
280.8K
📝 فاطمیه 25 دی 1399 ☑️ عنوان بحث شب اول: «تحلیل «سیده نساء العالمین» به مدیریت حضرت زهرا (س) بر عواطف اجتماعی و تاریخی در درگیری با دستگاه کفر و نفاق از طریق رهبری جامعه زنان و ضرورت تعیین مصادیق آن در «جنگ اقتصادی» به عنوان مظهر درگیری امروز» 🎙حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری 🕌 شهرک صادقیه، مسجد امام صادق علیه السلام ☑️ https://eitaa.com/hoseiniyehandisheh
خلاصه شب دوم فاطمیه 26-10-1399.pdf
299.2K
📝 فاطمیه 26 دی1399 ☑️ عنوان بحث شب دوم: «تحلیل «خطبه فدکیه» به عنوان مظهر «حساسیت روحی، تمرکز فکری، شدت عملی» صدیقه طاهره (س) نسبت به همه ابعاد نهضت نبوی و ضرورت تکرار آن توسط جامعه زنان در جنگ اقتصادی از طریق قیام عاطفی در جهت «شکستن الگوی مصرف موجود» برای حفظ ارزش پول ملی» 🎙حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری 🕌 شهرک صادقیه، مسجد امام صادق علیه السلام ☑️ https://eitaa.com/hoseiniyehandisheh
خلاصه شب سوم فاطمیه 27-10-1399.pdf
307.4K
📝 فاطمیه 27 دی 1399 ☑️ عنوان بحث شب سوم: «بیان سطوح مختلف برای قیام عاطفی جامعه زنان در جهت «شکستن الگوی مصرف موجود» با توجه به نمونه‌های حادثه‌ساز از رفتار حضرت زهرا (س) در شکستن عُرف‌های مادی» 🎙حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری 🕌 شهرک صادقیه، مسجد امام صادق علیه السلام ☑️ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
خلاصه شب چهارم فاطمیه 28-10-1399.pdf
294K
📝 (شب آخر) فاطمیه 28 دی 1399 ☑️ عنوان بحث شب چهارم: «ضرورت مشارکت عاطفی جامعه زنان در شکستن «محوریت بخش توزیع در اقتصاد ایران» به دلیل نقش آن در کاهش ارزش پول ملی، با توجه به رفتارهای حادثه‌ساز حضرت زهرا (س) در شکستن عُرف به نفع قدرت اسلام» 🎙حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری 🕌 شهرک صادقیه، مسجد امام صادق علیه السلام ☑️ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔰 مصاحبه امام خمینی با نشریه آمریکایی تایم (۱۳۵۸/۹/۹) ❓سوال خبرنگار: شما زندگی خیلی داشتید، شما و حقوق را مطالعه نکرده‌اید. تحصیل شما مربوط به است، شما در سیاست و گرفتن و دادنِ یک زندگیِ اجتماعی درگیر نبوده‌اید، آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمی‌آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی‌توانید درک کنید؟ 🔆 امام خمینی(ره): ما و و سیاسی که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده‌است را . ما خود ساخته‌ایم که در آن را ملاک دفاع و را ملاک حمله گرفته‌ایم، از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم. حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم‌گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمان‌ها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم نمایند بلافاصله محکوم کنند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی‌دانم و بهتر است که ندانم. 📚صحیفه نور ، جلد ۶ ، صفحه ۳۳۸ 🇮🇷 https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷 ورود اسلام در موازنه قدرت جهانی 🇮🇷 🎙آیت‌الله علامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی ـ 22 مهر 1370: 🔹فرق بین قیام مبارک امام خمینی ــ رضوان الله تعالی علیه ــ با مرحوم آقا شیخ فضل الله نوری ــ اعلی الله مقامه ــ و مرحوم شهید مدرس و سایر علمایی که در مشروطه قیام کردند، این بود که [بجای تلاش برای اضافه‌کردن] متمم قانون اساسی مشروطه...، [با انقلاب اسلامی] موازنه قدرت به نفع دین حل شد. بعد، از آثار جزئی‌اش این بود که قوانین هم به نفع مذهب ثبت می‌شد. 🔸 نوعاً وقتی حضرت امام خمینی می‌خواستند كاری را انجام بدهد، آن كار را نمی‌آمدند به صورت یک لایحه و قانون در مجلس ثبت كنند! پذیرش عمومی‌اش را به نحوی ایجاد می‌كردند، و تمایلات را در آن جهت حل می‌كردند، كه بدون صرف مؤنه و سختی و تلاش، آن قانون ثبت می‌شد! بعد هم كه ایشان موفق شدند كه نظام طاغوت را به هم بزنند، پا به سیاست جهانی گذاشتند، و در عرصه سیاست جهانی هم، موازنه قدرت سیاسی را و اعتبار سیاسی را، به نفع مذهب حل كردند. 🔹 [لذا علت] شكست كمونیسم، تغییر شرایط جهانی است. اگر كسی دقت كند، این را می‌فهمد. یعنی اگر نمودار بكشد، می‌بیند از سال پیروزی انقلاب، كم كم مردم دنیا هر جا علیه ظلم قیام می‌كردند، دیگر به نام سوسیالیزم و حرف‌های ماتریالیزم تاریخی و این حرف ها، قیام نمی‌كردند. [قیام‌ها] به نام مذهب، تدریجاً رو به گسترش گذاشت و طرفداری از ماركسیسم، تدریجاً كم شد. 🔸در قرن گذشته درون وجدان بشر یک چنین انحرافی پیدا شده بود که اگر بخواهی خدا را بپرستی، باید دست از عدل برداری! [یعنی اگر] عدالت اجتماعی می‌خواهی، برو به طرف کمونیسم و انکار خدا و مذهب! خداپرستی می‌خواهی، کاری به عدالت نداشته باش! با اینکه عدل، صفتِ فعلِ حضرت حق است و انسان فطرتاً چون خداپرست است، عدالت خواه است و از ظلم رنج می‌برد. یک چنین مغالطه‌ای در وجدان بشری ایجاد شده بود... 🔹 امام خمینی ــ رضوان الله تعالی علیه ــ این مغالطه را شکست، و ارتقاء در وجدان بشری ایجاد کرد. یعنی چه؟ یعنی به جای اینکه بیاید روبه روی کمونیست‌ها بایستد، روبه روی آمریکا (سمبل مذهب) ایستاد. علیه کسی که به باطل، پرچم مذهب را دست داشت. آمریکا مدعی خداپرستی بود و طرفدار انجیل بودن! طرفدار دین بودن! ایشان سخت مقابل او ایستاد، و طرفداری از مستضعفین را مطرح ساخت، و پافشاری کرد در مقابله با او. کسانی که رنجیده شده بودند از نظام‌های اجتماعی‌ای که منتهی به سرمایه‌داری می‌شد، و تلخی ظلم را چشیده بودند، و تلخی محرومیت را و فقر را و مظالم سیاسی و فرهنگی و اقتصادی را چشیده بودند، اینها به جای اینکه بروند به طرف سیوسیالیزم، آمدند به طرف اسلام. قبل از آن انقلاب‌ها هدایت می‌شد به طرف بلوک کمونیسم، و وسیله و سکویی می‌شد برای شانتاژ سیاسی و برای باج‌گیری کشورهای سوسیالیزم از آمریکا... 🔸 وقتی آمریکا بعد از رحلت امام اعلام کرد: ایشان کسی بود که در دو تا انتخابات رئیس جمهور ما را دخالت کرد؛ این معنایش این نیست که از اینجا حضرت امام خمینی، نفرات می‌فرستاد آنجا پای صندوق و رأی می‌ریختند به نفع این رئیس جمهور یا آن رئیس جمهور؛ [بلکه] آن را در یک وضعیتی قرار می‌داد که بی‌حیثیت می‌شد! یعنی نمی‌توانست در نظام خودش، اعتبارات سیاسی خودش را سازماندهی کند. این معنایش این است که امام خمینی ـ رضوان الله تعالی علیه ـ در قبل از انقلاب و با پیروزی انقلاب، موازنه داخلی ایران را به نفع مذهب تغییر داد، و بعد از پیروزی انقلاب، که قدم به صحنه جهانی گذاشت، موازنه جهانی را به نفع اسلام تغییر می‌داد. 🇮🇷 https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷 ورود اسلام در موازنه قدرت جهانی «۲» 🇮🇷 🎙آیت‌الله علامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی ـ ۲۲ مهر ۱۳۷۰: 🔸[یک روزی] مسئله برای مردم ایران، فراموش شده بود، به صورت آرزو و یک چیز دست نیافتنی طرح می‌شد. [انقلاب اسلامی و حضرت امام] این مطلب را مسئله روز کرد و به بزرگ‌ترین سنگر اسلام بر علیه دشمنان اسلام تبدیل شد. این بدین معنا است که ، یا وزن مخصوص و حجم مخصوص مسلمین را تغییر داد... 🔹این حرکتی که شروع شده، دائما جلو می‌رود و با یک پتانسیل بسیار سنگینی مدیران مستکبر جهانی را مرتباً خرد می‌کند! امروز بزرگ‌ترین مسئله‌ای که برای آمریکا و انگلستان و فرانسه و سایر مستکبرین هست، مسئله و گرایش تمایلات عمومی به نفع مذهب است... 🔸این حرکتی که در تاریخ آغاز شده و ارتقایی که برای وجدان بشریت حاصل شده، بازگشتنی نیست! این، نظام مدیریت موجود و موازنه جهانی موجود را در هم می‌شکند. فقط بلاد شرق نیست که خرد شدند و تکه تکه شدنشان را مشاهده می‌کنید. در آینده نیز تکنولوژی و بلاد غرب شدیداً دچار ورشکست‌های مهیب و پاره پاره شدن می‌شوند. چون موازنه روانی، با آن نظام تکنولوژی موجود نمی‌خواند... 🔹دوران قدرت طاغوت در ایران، برای عده‌ای تقریباً محال بود که اولا انقلاب به پیروزی برسد؛ و ثانیا در صورت پیروزی نیز ربط آن به مذهب معلوم نبود! زیرا [درست است که انقلاب، آرمان] عدالت خواهی داشت، [اما] عدالت اجتماعی در [نظامات] سوسیالیست‌ها تعریف داشت! ولی مذهب، تعریفِ [عینی و اجتماعی] از آن نداشت! لذا مبارزه مذهبی‌ها را یک مبارزه کور می‌خواندند! با انقلاب اسلامی، این مطلب تغییر کرد و امر دیگری ظاهر شد. سلطه تکنولوژی هم دقیقاً دچار به یک چنین حالتی هست... 🔸وقتی عرض می‌کنم «ارتقاء در وجدان بشری» حاصل شد، بدین معناست که [انقلاب اسلامی] حادثه بسیار بزرگ است. این، باید یک را به دنبال بیاورد، ولی نه فردا صبح! شما ملاحظه کنید از وقتی رنسانس پیدا شد، تا وقتی که به تمدن فعلی (که حاصل حس‌گرایی، تمدن موجود است) دست یافتند، چقدر طول کشید؟! 🇮🇷 https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔰«تحلیل محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب»: ✔️ از شکستن دوگانه «شرق و غرب مادّی» و تبدیل آن به دوگانه «اسلام و استکبار» در «اصل حاکمیت» در گام اول ✔️ تا مواجهه با دو گانه «توسعه‌یافته و در حال توسعه» در «نحوه حاکمیت» و ضرورت تبدیل آن به دوگانه «توسعه مادّی و پیشرفت الهی» در گام دوم ✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
تحلیل «محور اصلی» بیانیه گام دوم انقلاب.pdf
446K
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 📘 بررسی نخبگانی بیانیه گام دوم انقلاب؛ مرحله دوم: «تحلیل محور اصلی بیانیه» 🔰به‌مناسب دومین سالگرد صدور «بیانیه گام دوم انقلاب» توسط مقام معظم رهبری، «حسینیه اندیشه» سند «تحلیل محور اصلی بیانیه گام دوم» را منتشر نمود. ✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
◼️ 12 اسفندماه سالگرد ارتحال جانگداز مرحوم آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی، و مؤسس تسلیت باد ☑️ شادی روح آن مرحوم، صلوات و فاتحه ✅@hosseiniehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
◼️ 12 اسفندماه سالگرد ارتحال جانگداز مرحوم آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی، #پرچمدار_انقل
🔆 بخشی‌های از زندگی‌نامه علمی آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی : ☑️ در بيستم‌ آبان‌ماه‌ 1322 در شيراز به‌ دنيا آمد. ایشان فرزند ارشد حضرت آیت‌الله‌العظمی بود؛ مرجعی عالیقدر در استان فارس و جنوب ایران که از سابقین و پیشتازان فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در اعلای کلمه اسلام و مذهب حقه جعفری طی سال‌های 1305 تا 1335 محسوب می‌شد. ☑️با آغاز نهضت حضرت ، تداوم راه پدر خود را در همراهی با قیام حضرت امام و تبعیت از آن قائد عظیم‌الشأن دید و در زمره‌ شاگردان و علاقه‌مندان امام خمینی قرار گرفت. ☑️ هنگامی که حضرت امام(ره) در درس در سال 1348 از فضلای جوان خواست تا به تبیین بپردازند، این استنصار فکری از سوی ابرمردی که در قله معارف حوزوی قرار داشت، آن استاد فرزانه را به تأمل عمیق پیرامون خلأها و نیازمندی‌های علمی انقلاب اسلامی واداشت. ☑️ بعد از انقلاب، متوجه این چالش شد که « » احکام و التزامات کلیه در رساله‌ها بر موضوعات تخصصی و کاربردی در زندگی عینی بشر، همواره در معرض و اشتباه و یا قرار خواهد گرفت؛ در حالی که آنچه متن حیات اجتماعی را شکل داده، همین موضوعات تخصصی، چندبُعدی و پیچیده‌ی برآمده از تمدن مدرن (از قبیل بانک، شرکت، دموکراسی، رسانه و....) است. این بصیرت و هوشیاری علامه، آن مرحوم را به ضرورت تولید « » (یا منطق انطباق) رهنمون ساخت و ظرف چند سال تلاش پژوهشی، موفق به تأسیس این منطق در سال 1363 گشت که این دستاورد عملاً موجب « » در نظام اجتماعی می‌شود. ☑️ در گام دوم، توانست « » را نیز تأسیس کند و با دستیابی به قدرت تبدیل و بهینه‌ معادلات عینی، زمینه را برای بیمه‌شدن نظام اسلامی در برابر «فلسفه‌ی چگونگی مادی» ـ که از طریق تنظیم شرایط ، بشریت را در برابر سهمگینی قرار داده ـ فراهم نماید. ☑️ این مجاهدت فرهنگی همه‌جانبه موجب شد تا در عمیق‌ترین سطح متدلوژیک تبیین گردد و با تولید سه منطقِ «حجیت، معادله، مدل»، امکان تحول علمی و منطقی در «حوزه، دانشگاه و نظام اجرا» ایجاد گردد و به عنوان حافظ خدای متعال در برابر کفر جهانی تئوریزه شود تا زمینه برای تحقق « » در بخشی از عالم باشد. ☑️ سرانجام آن ، در 12 اسفندماه سال 1379 و در ایام عزای عالم آل‌محمد حضرت امام باقرعلیه‌السلام چشم از جهان فرو بست و در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت حضرت معصومه‌علیهاالسلام به خاک سپرده شد. ✅@hosseiniehandisheh
🔰 «ضرورت انقلاب فرهنگی و تولید معادلات کاربردی برای تحقق تمدن نوین اسلامی» 🔶 آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره): 🔅 تا زمانی که «» در جمیع شئون محقق نشود نمی‌توان از پذیرش پیام «انقلاب سیاسی» خود در سطح جهان، توسط مردم دیگر کشورها مطمئن بود، چون ادعای انقلاب ما همواره ارائه که شالوده‌های آن رنگ دیانت دارد، بوده و هست و اگر قرار باشد همواره از ابزار فرهنگیِ خصم، به صورت مطلق یا مشروط بهره جوئیم، آیا اولاً می‌توان چنین تمدنی را بنا نهاد و ثانیاً بر فرضِ بناگذاری، آیا می‌توان ادعاکرد که چنین تمدنی از ماست، در حالی که «» و «»ی دیگران را به عاریت گرفته‌ایم؟! 📝سلسله مباحث گامی عملی در جهت اسلامی کردن فضای دانشگاه‌ها، جلسه 1؛ 1375 @hosseiniehandisheh
📣 اطلاعیه‌ جلسه کارگروه حکمرانی پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی با موضوع: حکمرانی اسلامی ضرورت، زمینه ها و امکان تحقق شنبه ۱۶ اسفند ساعت ۱۲ الی ۱۴ با ارائه حجت‌الاسلام روح الله صدوق عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه جلسه به صورت حضوری (در سالن جلسات پژوهشکده) و مجازی برگزار می گردد. لینک جلسه: http://vroom.um.ac.ir/ishm _مشارکت حضوری دوستان در جلسه انشاءالله موجب شکل گیری فهم گفتمانی عمیق تر و زمینه ساز شناخت جمعی بهتر از مسأله خواهد شد. ✅ @hosseiniehandisheh
🔶پخش زنده گفتگو: 🔸حجت الاسلام روح الله صدوق 🔸دکتر حجت الله عبدالملکی شنبه ۱۶ اسفند - ساعت ۱۵ آدرس اینستاگرامی👇 http://Instagram.com/soudeh_hamdani http://eitaa.com/soudeh_hamdani@hosseiniehandisheh
🔺 مهمان ویژه نشست 💠 حجت الاسلام استاد روح الله صدوق "نظریه پرداز و سرپرست حسینیه اندیشه" 🔹تمدن مقاومتی لازمه حرکت به سمت ظهور 🗓 ٢١ اسفند ٩٩ مبعث پیامبر اکرم (ص) ، قم المقدسة جهت شرکت در این نشست ثبت نام کنید 🔻 https://rahetamaddon.ir/1399/12/16/4874/ @maktab_eslami
◼️ 26 اسفندماه سالروز ارتحال جانگداز مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق، و مؤسس تسلیت باد ☑️ شادی روح آن استاد فرزانه، صلوات و فاتحه ✅ @hosseiniehandisheh
🔰حجت الاسلام و المسلمین مرحوم استاد صدوق: 🔅در این دوران، اسلام با کفر درگیر شده و امت اسلامی در معرض خطر سجده بر (در امور سیاسی)، (در امور فرهنگی) و (در امور اقتصادی) و انقطاع در برابر زندگی مرفّه و مدرن است. گرچه استفاده از این امور مجاز است اما انقطاع و در مقابل آنها جایز نیست؛ همان‌طور که انبیای الهی نیز از سنگ و چوب استفاده می‌کردند و از نور خورشید و ماه و ستارگان بهره می‌بردند اما پرستش آنها را باطل می‌دانستند. 📘سلسله مباحث گفتمان انقلاب ـ رمضان ۱۳۹۵ ✅ @hosseiniehandisheh
فعالیتهای علمی حسینیه اندیشه در سال 1399.pdf
255.1K
📋 همزمان با چهارمین سالگرد ارتحال مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق، فعالیت‌های حسینیه اندیشه در سال ۱۳۹۹ منتشر گردید ✔️ فایل PDF گزارش سالانه فعالیت‌ها ✅ @hosseiniehandisheh
📢 اطلاعیه نشست: 💠 حجت‌الاسلام احمد زیبایی نژاد 🔹با موضوع: سبک زندگی اسلامی به عنوان بخش نرم‌افزاری و اصلی تمدن 🗓 جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ 🕰 ساعت ۱۶ الی ۱۷/۳۰ لینک نشست: 👇👇👇 https://www.skyroom.online/ch/mostaghel_ir/yasuj@hosseiniehandisheh
🔆گمانه‌هایی پیرامون جوشن🔆 ✅ اغلب فکر می‌کنیم که شب قدر، فقط یک رابطه  خصوصی بین ما و خداست و همه‌ی اعمال توصیه شده‌اش رو هم به همین دید نگاه می‌کنیم اما: دعای را جبرئیل برای پیغمبر آورد در یکی از جنگهای آن حضرت؛ در حالیکه بر بدن آن حضرت، جوشن گرانی بود که سنگینی آن، بدن مبارکش را بدرد آورده بود. پس جبرئیل عرض کرد: یا محمد پروردگارت به تو سلام میرساند و می فرماید: *بکن این جوشن را و بخوان این دعا را که امان است برای تو و امت تو*           (مفاتیح الجنان) •••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─••• ✅ درسته که این دعا در اون دنیا هم کاربرد داره و ما رو نجات میده و درسته که بخشی از اون «نار» که بخاطرش میگیم «خلصنا یارب» ناشی از آتشیه که با هوای نفس خودمون درست کردیم اما شان نزول دعا نشون میده که کارآمدی مهم این دعا در مقابل «نار» و آتشیه که کفار و نظام کفر برای مومنین و نظام ایمان ایجاد کردن و این دعا قراره وسیله‌ای بشه برای قدرتمند شدن و امنیت پیدا کردن نظام الهی در مقابل نظام کفر و نفاق. یعنی این «نار» هم صاحب داره، امام داره و روسایی داره که : و جعلناهم ائمه یدعون الی النار... و اتبعناهم فی هذه الدنیا لعنه •••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─••• ✳️ بنظرم آتشی که کفار در این دنیا در مقابل خداپرستی به راه انداختن، انقدر حجیم و غلیظ و پیچیده اس که با هزار اسم خدا، صدبار خلاصی خواستن ازش لازم میشه چون دل خود ما هم غش و ضعف میره برای زندگی پر زرق وبرقی که کفار برای کل جامعه جهانی تدارک دیدن و تا ما از این نحوه زندگی متنفرنشیم و از طرق مبارزه و جنگ، خلاصی از اون رو نخوایم، قلبمون برای زندگی با ولی الله نخواهد تپید و در نتیجه، حالا حالاها خبری از ظهور نخواهد بود.... •••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─••• ✳️ شاید بخاطر همینه که شب با شهادت گره خورده: *و لیله القدر و حج بیتک الحرام و قتلا فی سبیلک فوفق لنا* ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری @hosseiniehandisheh
♦️روز ♦️ بغضی کنیم و اشکی بریزیم و حالی ببریم و دل‌مان سبک شود و بخشیده شویم و خلاص؟! این شاید اوج تحویل‌گرفتن و عزّت‌تپان‌کردن و احترامی باشد که خرجِ دعاها می‌کنیم، اما بعید است که خدا همچین عبادت‌های گل‌وبلبلی را برای‌مان پسندیده باشد. همان اوائلِ اعمال ماه رمضان در مفاتیح، دعای حجّ است که هر روز این فرازش حسابی به چشم می‌آید: «اسألک أن تقتل بی اعدائک و اعداء رسولک... از تو درخواست می‌کنم که به وسیله‌ی من دشمنان خودت و دشمنان پیامبرت را به قتل رسانی» و این تازه غیر از دعای هر شبی است که در آن، لیله‌القدر را با حجّ و شهادت گره زده‌اند: «و لیله‌القدر و حج بیتک الحرام و قتلاً فی سبیلک فوفّق لنا» و در  شب قدر ـ که قلب ماه رمضان است ـ گفته‌اند باید با شهداء همراه شویم: «اسألک... أن تجعل... روحی مع الشهداء» تا روح‌مان در کنار کسانی قرار گیرد که روح‌شان برای دفاع از اسلام پَر زده. از آن طرف، اختتامیه‌ی «افتتاح» را با «وانصرنا به علی عدوّک و عدوّنا» آذین بسته‌اند و پایان ماه مبارک و دهه‌ی آخرش را به دعای «یا ملیّن الحدید لداود» پیوند زده‌اند و ما را یاد آهنی انداخته‌اند که خدا برای داود نرم کرد تا پیامبرش یک زره بسازد. آن دعای هر روز را هم که کار را تمام کرده و در رمضانِ رحمت و مغفرت، خشم هر روزه‌ی خدا را برای دشمنان رسولش خواسته: «یا رب محمد اغضب الیوم لمحمد و لابرار عترته و اقتل اعدائهم بددا و احصهم عددا و لا تدع علی ظهر الارض منهم احدا...‌ای پروردگار محمد؛ همین امروز به خاطر او و خاندان پاکش غضب کن و دشمنان‌شان را در پریشانی و پراکندگی بکش و آنان را یک به یک بشمار و بر روی زمین احدی از آنان را باقی نگذار»... ••─━⊱✦🔸✦⊰━─•• معلوم نیست کی بتوانیم از عبادت‌های گل‌وبلبلی‌مان دربیاییم و با دعاها قلب را طوری صیقل دهیم که سرش را از برف دربیاورد و به جنگ بین کفر و ایمان نگاه کند و باورش شود این یک دعوای حقیقی است که بخاطر عمق عناد و غلظتِ غیظ دشمن، به کلّی سرباز و افسر و فرمانده احتیاج دارد و با رمضان طوری هوای نفس را بسوزانیم که دل‌مان دل‌دل نکند و به خط بزند و وارد معرکه شود و آبرو یا فکر یا مال یا جان یا هویتش را خرج قدرت اسلام کند. ••─━⊱✦🔸✦⊰━─•• این شب جمعه‌ای، باز خدا روح‌الله خمینی و شمّ فقاهتِ دشمن‌شناس و ابرقدرت‌سوزش را غرق انوارِ ساکن کربلا کند که رمضان‌مان را با فریاد بر سر کفّار حربی ترکیب کرد و مسلمین را به یاد پیامبری انداخت که فرمانده‌ی بیست و چند جنگ بود و در کتابش، سوالی پرسیده که محک ایمان و دین‌داری را جلوی چشم و دل‌مان قرار می‌دهد: ـام حسبتم أن تدخلوا الجنه و لمّا یعلم الله الذین جاهدوا منکم و یعلم الصابرین...؟!؟ ••─━⊱✦🔸✦⊰━─•• ❤️ تقدیم به روز قدس، و فرمانده نیروی قدس؛ حاج قاسم ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری @hosseiniehandisheh
📣 اطلاعیه 🔰مقام معظم رهبری؛ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷: «فلسفه‌ی اسلامی در طول زمان، امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیف‌تر از فلسفه‌ی اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند... سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده» 📒 در راستای بررسی ظرفیت «حکمت نظری» برای امتداد عملی در سطح حکومت و زندگی اجتماعی مردم، «حسینیه اندیشه» جزوه پژوهشی «تحليل نظام‌‏مند از معرفت‏‌شناسی انتزاعی؛ بخش اول: نقد مبادی منطق صوری» را منتشر نمود. #منطق_صوری #معرفت_شناسی_انتزاعی #امتداد_حکمت_نظری_در_جامعه ✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
نقد مبادی منطق صوری.pdf
1.04M
📒 «تحليل نظام‏‌مند از معرفت‌‏شناسی انتزاعی؛ بخش اول: نقد مبادی » 🔰بخش‌هایی از پیشگفتار جزوه: ✅ مقام معظم رهبری مرتبا نسبت به ضرورت «امتداد فلسفه در حکومت و زندگی مردم» تاکید فرموده‌اند: «ما وقتی به فلسفه‌های غرب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم مسائلی مثل حکومت، اقتصاد، شأن مردم، شأن انسان، طبق نظرات آنها حل می‌شود... واقعاً برویم ببینیم بر اساس فلسفه‌ی ما، شکل جامعه، بنیان سیاسی جامعه، حکومت در جامعه، به چه شکلی خواهد بود؛ یعنی ما برای مسئله‌ی حکومت، در فلسفه چه پاسخی داریم. نمی‌شود بگوئیم آقا فلسفه ذهنیات محض است و به مسائل زندگی و جامعه ارتباطی ندارد؛ این معنی ندارد.» (۲۳ بهمن ۱۳۹۱) ✅ در واقع فلسفه زمانی به دست خواهد یافت که ربط میان اعتقاد و عمل مورد توجه قرار گیرد و «روش و منطقی هماهنگ» برای آن طراحی شود. یعنی روشی که فقط نسبت به اعتقاد پاسخگو باشد و عینیت و عمل و بالتبع تحقق دین را خارج از وظایف خود بداند، نمی‌تواند نیاز امروز جامعه اسلامی را برطرف کند؛ خصوصاً اگر روش‌هایی که عینیت و عمل را به دست گرفته‌اند، فقط قدرت ملاحظه پیش‌فرض‌های حسی را داشته باشد. ✅ منطق را صرفا نمی‌توان قاعده‌ای برای درست اندیشیدن دانست، بلکه منطق، هم روشی است برای درست اندیشیدن و هم درست عمل کردن. ✅بهینه‌ی روش و منطق است که می‌تواند ضامن امتداد «قاعده‌مندِ» فلسفه در دیگر علوم باشد. حتی می‌توان گفت که توانایی فلسفه‌های غربی برای امتداد در عرصه‌های اجتماعی و حاکمیتی و تمدنی، حاصلِ «تکامل در روش‌ها» و به تعبیر دیگر، رهینِ «تولید می‌باشد. @hosseiniehandisheh