eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
531 ویدیو
186 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
نویسندگان حوزوی
♦️راهپیمایی روز قدس؛ سیاسی یا تربیتی؟!! ✍️ امیر احتشام 🔻 در اندیشه نورانی حضرت امام(ره) بالاترین
با توجه به شبهاتی که امسال درباره روز قدس مطرح شده بود و هنوز در حال انتشار است خواندن این نکته👆 خالی از فایده نیست👆
🔄 تناسب معکوس ✍️محمدجوادمحمودی ♾عدد ویژگی‌های عجیبی دارد! مثلا هر عددی به او اضافه یا کم شود، حاصل، همان بی‌نهایت است... بی‌نهایت به اضافه یک؛ به اضافه ده؛ به اضافه یک میلیون؛ به اضافه یک میلیارد و هر عدد دیگری؛ نتیجه‌اش یکسان خواهد بود. ⚠️به عبارت دیگر، اثر یک با یک میلیارد در پیشگاه بی‌نهایت برابر است! 🌱رفیق! عبادت‌های من و تو هم در برابر ، مثل این اعداد در مقابل بی‌نهایت هست!!! 👈🏻فکر نکنیم اگر کار خوبی انجام می‌دهیم؛ چیزی به خدا اضافه کردیم؛ ⛔️یا اگر عبادتش رو نکنیم، چیزی از اون کم میشه! نکته مهم‌ اینکه هر چه قدر بیشتر عبادت کنی، باید خودت رو کوچک‌تر ببینی. چون عدد یک وقتی به بی‌نهایت اضافه می‌شود و می‌بیند اتفاقی نیفتاد، گمان می‌برد که اگر دو بشود، شاید تاثیری بگذارد، و این خیال ادامه دارد تا اعداد بزرگتر... 🛎وقتی به یک میلیارد رسید؛ می‌فهمد که واقعا است!!! 💢هر چه بزرگ‌تر می‌شود و می‌بیند اثری در بی‌نهایت رخ نمی‌دهد، به کوچکی خود و بزرگی او بیشتر پی می‌برد! ✅در نتیجه اگر عبادت‌مون درست باشه؛ هر چه که بیشتر باشد؛ باید وجودی بیشتری در ما ایجاد کند... 💠، یک تناسب معکوس است! «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا» «كسي كه عمل صالحي بجا آورد نفعش برای خود او است و هر كس ‍بدی كند به خویشتن بدی كرده.» سوره مبارکه ، آیه46 @HOWZAVIAN
🌹طالب‌زاده یک عمّار بود وفات نادر طالب زاده یک خسران بزرگ برای جریان اصیل انقلاب است. نگاه عمیق او به حقیقت پوشالی آمریکا و صهیونیسم، و ارائه تصویری روشن از پشت صحنه واقعی دشمنان انقلاب اسلامی و ایجاد یک جبهه هوشمند در مقابل جریان فریبکار و غرب پرست داخلی، اوج هنروری این مرد عمّارمشرب بوده است. اندیشه توحید ناب، سلوک انقلابی و باورمندی به حاکمیت سیاسی اسلام و ولایت فقیه، و بهره گیری از زبان هنر در انعکاس ارزش های دینی و انقلابی، طالب زاده را به عمّاری تیزبین و جسور در میدان عظیم جنگ رسانه ای تبدیل ساخت و عیاری برای تشخیص انقلابی واقعی از انقلابی نماها و جریان استحاله شده داخلی قرار داده است. فراخنای وجود و ژرفای اندیشه او در فروپاشی تمدّن فرعون مأبانه غرب و احیای تمدن اسلامی وعده داده شده از سوی مولا و مقتدایش امام خامنه ای بوده است. بارالها، حشر او را با خمینی کبیر و یاران شهیدش قرار ده... حوزه علمیه قم، شکریان آملی @HOWZAVIAN
. ◼️گرامیداشت هنرمند انقلابی 💠مرحوم استاد نادر طالب‌زاده در قم @HOWZAVIAN
✔️آقا نادر، طالب بود ✍️محمدجواد محمودی ✅آقا نادر؛ طالب بود. طالب حقیقت، او نشان داد برای یافتن حقیقت، هیچ مانعی وجود ندارد حتی زندگی در آمریکا! ✅آقای طالب‌زاده؛ نادر بود. نادر در شناخت تهاجم فرهنگی، نادر در عرصه جنگ نرم، او از نوادر عرصه شناخت تفکر ایدئولوژیک بود! 💐 هم اسمش با مسمّی بود؛ هم رسمش... ▪️خداحافظ رفیق آقا مرتضی▪️ @HOWZAVIAN
📌آیا پاسخ‌های آیت الله اعرافی در نشست خبری، اصحاب رسانه و مطبوعات را قانع کرده است‌؟ ✍️ سیدمحمدحسین دریاباری روزیکشنبه پنجم اردیبهشت آیت الله اعرافی نشستی با اصحاب رسانه استان قم برگزار کرد. در این نشست که شماری از همکاران وی درعرصه‌های خبر و فرهنگی حضور داشتند اصحاب رسانه ابتدا پرسش‌ها و دیدگاه‌های خود را با ایشان در میان گذاشتند. اگرچه دقیقا روشن نبود که این نشست برای چه موضوعی است ولی این نشست نشست صمیمی اصحاب رسانه با مدیر حوزه علمیه قم نامیده شد وبرخی آن رانشست خبری عنوان کردند. در این نشست اصحاب رسانه با علم به این که این نشست نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه بود مطالبشان را با وی در میان گذاشتند. مهم‌ترین موضوعاتی که همکاران مطبوعاتی ورسانه ای فهرست کردند به قرارزیر است : نارسایی هایی که حوزه علمیه در عرصه اطلاع رسانی دارد، زیرا حوزه هم رسانه مکتوب در اختیار دارد وهم رسانه در فضای مجازی که مهمترین آن خبرگزاری حوزه می‌باشد که با وجود چنین امکاناتی در تولید محتوا ضعیف اند حداقل انتظار آن است که حوزه علمیه باید رسانه های قم را به لحاظ مفاهیم دینی و اندیشه‌ای تغذیه کند، نه رسانه های قم بلکه رسالت جهانی دارد. در حالی که خبرگزاری وسایررسانه های این نهاد عظیم علمی و فرهنگی و دینی در ابعاد مختلف نارسایی‌های فراوانی دارند و در عرصه خبر نیز با مشکلاتی مواجه است. شماری از دوستان موضوع حوزه انقلابی و انتظارات ازآن را مطرح کرده‌اند. حوزه انقلابی چه شاخص هایی باید داشته باشد ؟ یکی از موضوعاتی که مطرح گردید این بود که حوزه علمیه باید مطالب کارشناسی و کاربردی برای جامعه ارائه دهد. مباحث نظری شاید نتواند مشکلاتی از جامعه را حل کند. عده‌ای دیگر به مباحث هویت معنوی حوزه علمیه پرداختند و آن را در راس امور دانستند که حوزه علمیه هویت معنوی آن باید حفظ شود. جمعی از اصحاب رسانه موضوع آفت‌ها را مطرح کردند که حوزه باید از آفت ها وآسیب ها مصون بماند و یکی از مهمترین آفت های احتمالی ورود و حضور حوزه علمیه در جناح بندی های سیاسی عنوان شده است که با آرمان های حوزه همخوانی ندارد. زیراحوزه باید رسالت خویش که تقویت بنیه دینی مردم است انجام دهد و پشتیبانی از جناح خاص با آرمان و نگاه کلی همخوانی ندارد. در نتیجه حوزه باید از گروه گرایی و جناح بندی های سیاسی فاصله یابد. شمار دیگری از دوستان موضوع فعالیت های فوق‌العاده روحانیت در مقاطع حساس جامعه را مورد ارزیابی قرار داده و بر این باورند که طلاب حوزه‌های علمیه کارهای جهادی و دشواری انجام می دهد نباید گذاشت بعضی از موضع گیری های نامناسب وجهه حوزه علمیه را مخدوش کند آیت الله اعرافی مجموعه مطالب مطرح شده را گوش داده و حتی انتقاداتی که به شخص ایشان شده بود به برخی از آن ها پاسخ داد و ابراز امیدواری کرد که در جلسات بعدی بتواند به بخش دیگری از پرسش ها پاسخ دهد. به نظر نمی رسد پاسخ های آیت الله اعرافی اصحاب رسانه و مطبوعات را قانع کرده باشد. اوبه تاریخچه کارهایی پرداخت که شاید دریک یا دو دهه ی بعد تاثیر گذار باشد. بعید است صحبت ها و مطالب بیان شده ایت الله اعرافی بتواند آثار چندانی در زمان کوتاه داشته باشد در حالی که مشکلات جامعه الان به طور محسوس و ملموس دیده می شود. چاپ شده درروزنامه گویه شماره 1929مورخ 6/2/1401 @HOWZAVIAN
😔 ماهی که می رود.. ✍️ آمنه شهبازی روزها در پی هم می‌آیند و می‌روند و تو به قراری می‌اندیشی که در نهان‌خانه دلت رسوخ کرده است. بالاخره در نفس‌های آخر شعبان، نَفَست به شماره می‌افتد. چشم به آسمان می‌دوزی. محبوب من! آیا چون منی را هم در مهمانیِ چون تویی بار هست؟ آه از این کوتهی اندیشه! لیس کمثله شیء. اذن دخولی می‌دهند و تو ناباورانه بر بساط کریمانه‌اش قدم می‌نهی. اما هنوز قرار نیافته‌ای! هنوز محصور عالم ماده‌ای و در تسخیر زمان. به دلت وعده می‌دهی قرارمان شب قدر. ولی هر چه به قدر بیشتر نزدیک می‌شوی بی قرارتر.. ..قدر می‌رسد اما تو همچون زائری که پس از سالها عشق و گداز و آرزو به پای ضریحی رسیده است تا از او بخواهد آنچه را می‌خواهد، مبهوت، فقط به نگاه ایستاده است و خواسته‌ای درخواست نمی‌کند.. قدر آمد و تو بیقرارتر از همیشه‌ای و شگفت آنجاست که ازمحبوب بیقراری طلب می‌کنی! معشوق من! این تو بودی که مرا بی قرار خودت کردی. اقرار می‌کنم که جز در آغوش خودت قرار نخواهم یافت؛ به این مقرّ بی‌مقدار قربت را مقرر فرما. از تو خواسته‌ام مرا در آتش بیقراری و شوق قربت بسوزانی تا وصل شرین‌تر شود. مگر نه این است که شب قدر پیمودن ره ۸۰ ساله دریک شب است اینک به شهیدان راهت می‌اندیشم. کسانی را می‌مانند که به درک شب قدر رسیده‌اند. طوبی لهم و حسن مآب؛ چگونه متاعشان را خریدنی کردند... خدای من! اینک که ماه تو در حال پیوستن به توست دستم از توشه تهی و پشتم از کِشته شکسته. چگونه است حال آنکه حلاوتِ با تو بودن چشیده است؟ بعد از آن چه چیزی کامش را شیرین خواهد ساخت؟ بعد از آن چه جای عقاب؟ فراق تو بزرگترین عذابش خواهد بود او را در این عذاب جانکاه نپسند وبه خود پیوند... یا ارحم الراحمین! در کدام مهمانی، میزبان به مهمانی کردن می‌آید؟ چقدر دلبرانه از بنده‌ات دل بردی! و بی جهت نیست که تو دلدار شدی و آن بی چاره بی دل. چگونه بی دل شده به اغیار دل دهد؟ او را در وحشت این غربتکده تنها نپسند. به فقر و مسکنتش رحم نما ای آنکه در خزانه کرمش هرگز نقصی پدید نمی‌آید. لله خزائن السموات و الارض.. من از عشق تو بی خوابم من از شوق تو بی تابم من آن مخلوق طمّاعم که ما را از تو می‌خواهم تو را بر عصمت پاکان تو را بر عشق ناکامان تو را بر عزّ خوش‌ نامان مرا اذنی ده ای جانان که دیده است که صید عاشق صیاد شود جامه درد جان بدهد یکسره فریاد شود «ما از تو به غیر تو نداریم تمنای دگر» بی دلِ دلدار را، صبح دگر نیست که فردای دگر با نگهت به نشود طالب تبدار تو با نگه افسون کنی یوسف بازار من بی سر و سامان شدیم، زار و پریشان شدیم آنکه رسیده است گو، از چه پریشان شدیم @HOWZAVIAN
🔆 دلواری‌های دیروز و امروز ✍️ فاطمه میری آمده بودند بمانند. پرتغالی‌ها را می‌گویم. این از قلعه‌هایشان پیدا بود، از استحکام و زیبایی چیزی کم نگذاشته بودند، برای خود زمین بازی، کلیسا و... ساخته بودند. نه یکی، نه دوتا، بلکه در بهترین و استراتژیک‌‌ترین مناطق خلیج فارس، فرقی نمی‌کرد خاکش سرخ باشد مانند جزیره هرمز یا مستحکم باشد مثل جزیره قشم. توپ‌های جنگی‌شان را با کبر و غرور، در اطراف قلعه‌ها مستقر کرده بودند و در خیال خام سلطه بر این دریای باشکوه غرقه بودند. اما امامقلی رویای سروری بر خلیج فارس را برایشان به کابوسی هولناک تبدیل کرد... و دست آخر هم آنان را برای همیشه از خلیج همیشه‌فارس بیرون کرد... شاخاب‌پارس باشی یا خلیج فارس یا بحر ایران، فرقی ندارد، زیرا همیشه هویتت را با نامت حفظ کرده‌ای. همیشه، تاریخ اسنادی به یادگار می‌گذارد که به مزاج تحریف‌کنندگان خوشایند نیست، مثل قدیمی‌ترین نقشه‌های جهان که نام زیبای تو را فریاد می‌کنند. مثل قدیمی‌ترین کتب که در تاریخ مکتوب، استواری تو را نمایش می‌دهند. ایران پر است از مردانی چونان رئیسعلی که حتی تاب دیدن پرچم بیگانه را بر روی بارو‌های تو نداشتند. فرق نمی‌کرد که بیگانه از جنس دولت غیرفخیمه باشد یا دیگر هم‌دستانش. خون ریخته‌شده یاران رئیسعلی بر کرانه خلیج همیشه ‌فارس، نشانه مظلومیت، اما اقتدار نام ایران دارد. کم نیستند همانند نادر مهدوی‌ها که خواب از چشم متجاوز بگیرند. «کجاست آن شجاعت و توکل و عشقی که مثل «نادر مهدوی» یا «بیژن گرد» بر یک قایق موتوری بنشیند و به قلب ناوگان الکترونیکی شیطان در خلیج فارس حمله برد؟ می‌پرسد این شجاعت و توکل و عشق به چه درد می‌خورد؟ هیچ! به درد دنیای دنیاداران نمی‌خورد اما به کار آخرت عشاق می‌آید که آنجاست دار حاکمیت جاودانه عشاق».(سید مرتضی آوینی) خلیج فارس یعنی تمام زیبایی جزیره هفت‌رنگ هرمز، یعنی بزرگی و صلابت قشم، یعنی همه صفای مردم لارک، یعنی نجابت زنانی با پوشش جنوب، یعنی همه خنده‌های کودکانه بچه‌ها در کوچه‌پس‌کوچه‌های بندرعباس. یعنی دستان پینه‌بسته مردان غیور این سرزمین بعد از چیدن خرمای نخلستان، یعنی زبان فارسی با لهجه جنوبی، یعنی بوم سبز، بوموسی، یعنی بزرگی و کوچکی تنب‌هایت، یعنی زردکوه و آریانا، یعنی دفاع و صیانت از جایی به نام پارس. چقدر در اوج مظلومیت، زیبایی! دریای اردیبهشتی! @HOWZAVIAN
🔶 ترویج فمینیسم افراطی مهم‌ترین اقدام فرهنگی میسیونرها در دوره پهلوی 🔹قیام‌های زنان علیه وضعیت اسفناک زنان در جامعه مسیحی خارجی رخ داد. همسر فروشی از مصادیق نقض حقوق زنان تا اوایل قرن ۱۹ در جوامع مسیحی مثل انگلستان و آمریکا رواج داشت. مردان به جای طلاق در روزنامه ها یا بازار همسران خود را با مشخصات به فروش می رساندند و زنان هیچ حقی نداشتند و به راحتی با یک جفت کفش تعویض می شدند که در تاریخ ذکر شده است، تاریخ همسر فروشی در قرن ۱۹ دردنیای غرب برای ما مسلمانان مورد غفلت قرار گرفته و گرنه باید قدر اسلام را که ۱۴۰۰ سال است به زنان مسلمان عزت و منزلت داده بیشتر می دانستیم. 🔻میسیونرها با شکست در مناظرات الهیاتی به فکر شکست اسلام با تضعیف ساختار جامعه اسلامی افتادند. میسیونرها در اواخر قاجار تلاش کردند تا اسلام را ناقض حقوق زنان معرفی کنند و با تاسیس مدارس و اعزام میسیونرهای زن به جوامع اسلامی تلاش کردند زنان مسلمانان را از اسلام بیزار نمایند. 🔸اما جای سوال این است چطور مسیحیت تبشیری خارجی که در کارنامه خود همسر فروشی را در چندین قرن دارد و اسلامی که ۱۴۰۰ سال حقوق زنان را به رسمیت می شناسد، اسلام را ناقض حقوق زنان معرفی کرد؟! 🔗 دریافت متن کامل گفت‌و‌گوی خبرگزاری حوزه با هاتف الحسینی، نویسنده کتاب میسیولوژی @HOWZAVIAN
1_1355646511.pdf
5.82M
👆 دریافت 📕 موضوع‌شناسی رقص 🔖بر اساس فقه جعفری ✍️ پژوهشگر: علی رضایی، نویسنده حوزوی 📌امسال روز جهانی رقص(۹اردیبهشت) همزمان با سالروز به جهنم رفتن ابن ملجم و عید فطر شده. به این مناسبت کامل ترین تحقیق رقص بر اساس فقه شیعه و پاسخ به ده‌ها شبهه جدید، تقدیم می گردد. بازنشر آن در فضای مجازی مجاز است. @HOWZAVIAN
🔴 ضرورت تداوم فریاد علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حاکمان سازشکار عرب ✍️ حجت الاسلام دکتر محمد ملک‌زاده «غازی خورشید» در کتاب خود «تروریسم صهیونیستی در فلسطین اشغالی» در مورد تنها یکی از جنایتهای رژیم صهیونیستی در قتل‌عام موسوم به صبرا و شتیلا می‌نویسد: قتل‌عام در صبرا و شتیلا را می‌توان یکی از سیاه‌ترین نقاط تاریخ رژیم_صهیونیستی دانست. جنایتکاران صهیونیستی از عصر روز پنجشنبه ۱۶ سپتامبر ۱۹۸۲ با محاصره کامل اردوگاه صبرا و شتیلا به آن یورش برده تا صبح روز شنبه به فجیع‌ترین شکل به جنایت‌های خود در این اردوگاه ادامه دادند... قتل‌عام فلسطینی‌ها به این ترتیب آغاز شد و حتی در شب نیز با روشن کردن محوطه اردوگاه توسط اسرائیلی‌ها ادامه داشت… او سپس در تشریح برخی از صحنه های این جنایت فجیع می‌نویسد: در خیابانی جسد ۵ زن و چند کودک روی تلی از خاک افتاده بود … از جمله یک زن که مثله شده بود و در کنارش سر بریده دخترکی با نگاهی خشمگینانه به قاتلانش دیده می‌شد... زن جوانی را دیدم در حالی که کودک شیرخواره خود را در آغوش گرفته، گلوله‌ها از بدنش عبور کرده و در بدن کودک شیرخوار او نشسته بود... مقامات ارتش رژیم صهیونیستی، از جمله ژنرال آموس یارون فرمانده این نیروها در لبنان، بر بالای بام ساختمانی ۷ طبقه در ۲۰۰ متری اردوگاه مستقر شده و از نزدیک بر این فاجعه نظارت می‌کردند… آریل شارون که در آن زمان وزیر دفاع رژیم صهیونیستی بود و بعدها به قَصّاب صبرا و شتیلا معروف شد، دستور مستقیم این حمله را داده بود... این تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی در اشغال ۷۰ ساله فلسطین است. بيش از 70 سال از تشكيل دولت غاصب صهيونيستي در سرزمين فلسطين مي‌گذرد 70 سال جنايت و خون، 70 سال وحشي‌گري، 70 سال قتل عام زنان و كودكان بي‌گناه، 70 سال حبس و شكنجه جوانان فلسطيني و... حاصل شكل‌گيري نامشروع اين دولت است. بيش از 70 سال است كه غاصبان صهيونيست در پناه حمايت استكبار جهاني، ملت مظلوم فلسطين را از خانه و كاشانه خود آواره ساخته و آنان را از ابتدايي‌ترين حقوق انساني خويش محروم نموده‌اند. 70 سال است كه طراحان هولوكاست با طرح ادعايي اثبات نشده و مظلوم‌نمايي ابلهانه، تاوان محروميت‌هاي ادعايي ناشي از جنگ و اختلا‌ف ميان قدرت‌هاي سرمايه‌داري با فاشيسم و نازيسم و كمونيسم را از ملت بي‌گناه فلسطين طلب مي‌كنند. بيش از 70 سال است كه مدعيان دموكراسي و دفاع از حقوق بشر در برابر نقض آشكار حقوق انسان‌ها و آوارگي، شكنجه و قتل عام مردان و زنان فلسطيني سكوت نموده‌اند و از واگذاري سرنوشت مردم فلسطين به دست ايشان هراس دارند. بيش از 70 سال است كه گوش حاكمان بي‌درد عرب در برابر ضجه و ناله كودكان آواره فلسطيني سنگين شده است. هرچند براي حاكمان مرفه و رياست‌طلب كشورهاي عربي ظلم و ستم غاصبان صهيونيست عليه ملت مسلمان و زجركشيده فلسطين چندان به چشم نيايد اما تداوم اين درد و رنج براي ملت‌هاي اسلا‌مي، ديگر قابل تحمل نيست. روز قدس تا نقطه پیروزی ادامه می‌یابد؛ روز جهاني قدس روز فرياد ملت‌هاي مسلمان عليه ظلم و بيداد سران استكبار و صهيونيسم است. فرياد يكپارچه ملل مسلمان در راهپیمایی اين روز ثابت مي‌كند كه امت اسلا‌مي سكوت و سازش حاكمان مستبد و پيرو استكبار را تحمل نمي‌كنند و ديگر حاضر نيستند براي دفاع از حقوق مردم فلسطين و پاكسازي سرزمين‌هاي اسلا‌مي از متجاوزان اشغالگر منتظر عكس‌العمل حاكمان سازشکار خود بمانند. @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
🔄 تناسب معکوس ✍️محمدجوادمحمودی ♾عدد #بی‌نهایت ویژگی‌های عجیبی دارد! مثلا هر عددی به او اضافه یا ک
در این👆 متن، با عنوان گیرایی مواجه شدم امّا، متأسّفانه، نوشتهٔ رفیق عزیزمان چنان نامفهوم نمود که متحیّرم کرد. عنوان نوشته به «عدد بی‌نهایت» اشاره دارد امّا در ادامه، ما با بی‌نهایت مواجهیم و نه عدد بی‌نهایت. به علاوه، اضافه کردن چیزی به بی‌نهایتٰ ناممکن است؛ در حالی که نویسنده طوری نشان داده که گویا جمع عدد و بی‌نهایت ممکن بوده و حاصل آن بی‌نهایت است! در واقع، خوانندهٔ فرهیخته گمان می‌برد که نویسنده درک صحیحی از مفهوم بی‌نهایت ندارد. همچنین شایسته است که نویسندهٔ محترم به تفاوت مفهومی دو تعبیر «اضافه کردن» و «مقابل بودن» عنایت فرماید. خلط این دست مفاهیم، خواننده را سردرگم می‌کند. امید که به این موجز بی‌مقدار عنایت فرمایند که حال و مجال اطاله و تبیین و تفسیر نبود. @HOWZAVIAN