#فرزند_پروری
تربیتِ بدنی
یکی از مسائل مهم در تربیت کودک،تربیت بدنی یعنی همان پروراندن جسم کودک است تا او بتواند به اعمال گوناگونی بپردازد و بدنش در برابر بیماریها مقاوم گردد. شنا، تیراندازی و سوارکاری بخشی از روشهای تربیت بدنی در اسلام است که روایاتی از رسول اکرم (ص) نیز در این باره نقل شده است. هدف از این گونه تربیت، تقویت جسم و تمرین آن بر تحمل ناهمواریهاست.
📑برگرفته از تربیت کودک از نگاه نبوی
فرهنگ کوثر 1387 شماره 73
ابوبکربن حسن علی بن ابی طالب
نام وی بنا به مشهور ابوبکر است، ولی برخی او را عبدالله، یا عبدالله الاکبر نیز نوشتهاند.
ابوبکر فرزند امام حسن مجتبی (علیهالسلام) و مادرش ام وَلَد (کنیز) بود
در برخى منابع به جاى «ابوبكر بن حسن»، نام او «ابوبكر بن حسين» ضبط شده است كه ظاهرا تصحيف شده است؛ زيرا كسى فرزندى با اين نام براى امام حسين عليه السلام ذكر نكرده است.
نام مادر وی را نُفَيْلَه، امِّ اسحاق، و نیز «رَمْلَه» نوشتهاند. به اعتقاد برخی وی و قاسم بن حسن از یک مادر بودند.
به روایت برخی منابع، امام حسین (علیهالسلام) دخترش سکینه را به ازدواج وی درآورد.
در نقل ها سنّ او را ۳۵ سال گفته اند. بيشتر منابع، نام او را در كنار عبداللّه و قاسم آورده اند. بنابراين، سه تن از فرزندان امام حسن عليه السلام در كربلا شهيد شده اند.
روز عاشورا پس از برادرش، قاسم بن حسن علیه السلام به میدان رفت و پس از نبردی دلاورانه عبدالله بن عقبه غنوی با تیری او را به شهادت رساند.
مقبره وی در مقبره دستجمعی شهدای هاشمیان در پایین حرم حسینی است.
در زیارت منسوب به ناحیه مقدسه از وی چنین یاد شدهاست:
السَّلامُ عَلی أَبِی بَکْرِ بْنِ الْحَسَن بْنِ عَلیِّ الزَّکِیِّ الْوَلیِّ المَرْمِیِّ بالسَّهْمِ الرَّوِی لَعَنَ اللّه قاتِلَهُ عَبْدِاللّهِ بْنِ عُقْبَةِ الغَنَوِیَّ.
درود بر ابوبکر فرزند [امام] حسن بن علی پاک، یاریکننده و تیر خورده با تیر کشنده، خدا قاتل او «عبداللّه بن عقبه غنوی» را لعنت کند.
منابع:ویکی فقه.ویکی پدیا.دانشنامه اسلامی
https://eitaa.com/howzeh1399
🌱پر فضیلت ترین تعقیبات نماز🌱
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
١ _ تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها
٢_ قرائت سوره ی حمد
٣_ قرائت آیت الکرسی ( تا هم فیها خالدون)
☘بسم الله الرحمن الرحیم ☘
✨اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَۆُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ
✨لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُۆْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ
✨اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ🍀
۴_ قرائت (۴) آیه از سوره ی آل عمران.
🍀شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (18)
🍀إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ ۗ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ ۗ وَمَنْ يَكْفُرْ بِآيَاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ (19)
🍀 قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (26)
🍀 تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ ۖ وَتُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَتُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ ۖ وَتَرْزُقُ مَنْ تَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ (27) 🍀
منزل شانزدهم: نصیبین
نصبین همان نسیبس رومی است.
منصور بن الیاس -حاکم شهر- دستور زینت شهر داد با هزار آینه! جشن و سرور شروع شد. حامل سر حسین همین که خواست وارد شهر شود؛ اسب او فرمان نبرد .چند اسب دیگر آوردند فایده نداشت. ناگهان سر از روی نیزه بیفتاد. ابراهیم موصلی سر را برداشت ،شناخت و گفت این سر اباعبدالله الحسین هست همین باعث شد تا مردم آنان را به درون شهر را ندهند و نقطه افتادن سر امام "مشهد حسین" نامیده شود و زیارتگاه مردم گردد.
نوشتهاندسه روز آنجا بودند و گرد و غبار برخاست و مردم گفتند اگر نروید شما را خواهیم کشت و بامدادان از آنجا رفتند.
به نظر می رسد سه روز توقف دررنصیبین نباشد(با توجه به مخالفت مردم شهر) بلکه سومین روز حرکت ، کاروان به نصیبین رسیده باشد.
منزل هفدهم : عین الورده
عین الورده محلی سرسبز وخرم نزدیک رودخانه بود. این شهر چند سال بعد محل نبرد توابین با لشکرشام شد.
کاروان از عین الورده وزمین های اطراف آن گذشت وبه دعوات رفت.
https://eitaa.com/howzeh1399