هدایت شده از نو+جوان
🖼 #قاب
☀️ *تصاویری ویژه از رهبر انقلاب در دوران دفاع مقدس *
🔅 شما میتوانید این آلبوم را آسان و باکیفیت در سایت یا #نرمافزار_موبایلی نو+جوان مشاهده کنید👇
🌱 https://nojavan.khamenei.ir/showContent?pic&ctyu=18504
هدایت شده از نو+جوان
♨️ تیتر یک سایت نو+جوان
🔆 آقا در پیامی به مناسبت هفته دفاعمقدس از ثمرات یاد شهیدان برای نسلهای مختلف گفتند
💎 امید همت جرات
➕ جبهه حق با این توان به پیروزیهای بزرگ دست خواهد یافت
💫 آیتالله سیدعلی خامنهای و نوجوانان ایران اسلامی
🌐 Nojavan.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
49.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مستند روایت دیدار جمعی از راویان دفاع مقدس با رهبر انقلاب
🔰 مستند «غیر رسمی» به مناسبت هفتهی دفاع مقدس به روایت متن و حاشیه دیدار صمیمانه جمعی از راویان دفاع مقدس با رهبر انقلاب میپردازد.
💻 @khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | کلیپ تاریخی از خطبههای حضرت آیت الله خامنهای در اولین نماز جمعه پس از آغاز #دفاع_مقدس
💻 @khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_محرم
🌼 @nedaye_tahzib
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
239.mp3
673.7K
🔊#صوت_قرآن
🎤توسط استاد #منشاوی
✅صفحه239
🗓1399/07/05
🌹@nedaye_tahzib
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
165.pdf
120.6K
📂هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_صد_و_شصت_پنج
✅ خودشناسی (انسان شناسی)
✏️ عبادت و بندگی؛ هدف خلقت انسان
🗓1399/07/05
🌹 @nedaye_tahzib
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
شنبه 27.pdf
95.9K
📂انس با قرآن و عترت
📚هفته بیست و هفتم (شنبه)
✅ خشم و پرخاشگری 2
❌ سبکهای مقابله با خشم
🗓1399/07/05
#انس_با_قرآن_و_عترت
🌹 @nedaye_tahzib
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
🔸قرآن در سیره علما، شماره 9
موضوع: تماشای قرآن
#قرآن_در_سیره_علما
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
D1737367T10798471(Web).mp3
2.42M
#شنبه_های_قرآنی
موضوع: پاسخگویی به شبهات کرونایی از قرآن / قسمت دوم: نگاه خود را درست کنیم
سخنران: حجت الاسلام محسن قرائنی
در قرآن دو نوع زلزله ذکر می شود. یکی زلزله زمین است یکی هم مردم به هم می ریزند(عقایدشان به هم می ریزد)
ما باید در حوادث و سختی ها نگاه خود را درست کنیم. تا سختی نباشد رشد نمی کنیم. ما باید به مسیرمان باور داشته باشیم. در امتحان هم تلخی هست و هم شیرینی. توقع ما اگر عوض شود هم از خدا راضی شده، تسلیم شده و به آرامش می رسیم.
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
#شنبه_های_قرآنی
موضوع: قرآن مجسم
در قرآن کریم گاه پیامبر مکرم اسلام به صفاتی متصف شده است. با ژرفنگری در اینگونه آیات، این اوصاف را به دو دسته میتوان تقسیم کرد: صفاتی که مختص خود پیامبر اسلام است؛ مانند صفت «خاتم الانبیاء» که در آیه مبارکه 40 سوره احزاب آمده است:
»مَا کَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِکُمْ وَلَکِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِیینَ«.
اما دسته دیگر از صفات، مشترک میان آن حضرت و قرآن کریم است؛ چنانکه گویی او کتاب و قرآن مجسم است. ما در اینجا هفت صفت مشترک را برشمردهایم که بدین قرار است:
1.. کرامت: هم قرآن با وصف «کریم» آمده و هم پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله:
قرآن: إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ واقعه/77.
پیامبر اعظم صلی الله علی وآله: إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ کَرِیمٍ تکویر/19.
2.. مبشر بودن: بشارت به رحمتهای الهی و نعمتهای با عظمت پروردگار:
قرآن: إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یهْدِی .... وَیبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ .... اسراء/9.
پیامبر اعظم صلی الله علی وآله: وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا کَافَّةً لِلنَّاسِ بَشِیراً وَنَذِیراً ... سبأ/28.
3.. نذیر بودن: ترساندن انسانها از عاقبت شوم اعمال ناصحیح و گناهان آنان از وظایفی است که خداوند متعال برای این دو کتاب صامت و ناطق خویش بر میشمارد:
قرآن: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَنْزَلَ عَلَی عَبْدِهِ الْکِتَابَ .... لِینْذِرَ بَأْساً شَدِیداً مِنْ لَدُنْهُ... کهف/1و2.
پیامبر اعظم صلی الله علی وآله: لِأُنْذِرَکُمْ بِهِ وَمَنْ بَلَغَ انعام/19.
4.. از طرف خداوند آمدن: هر دو از طرف خداوند آمدهاند:
قرآن: قَدْ جَاءَکُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَکِتَابٌ مُبِینٌ مائده/15.
پیامبر اعظم صلی الله علی وآله: یا ایهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَکُمُ الرَّسُولُ بِالْحَقِّ مِنْ رَبِّکُمْ... نساء/170.
5.. هدایتگری: یکی از صفاتی که خداوند در سراسر قرآن خود را با آن ستوده، هدایت بندگان است (همانند بقره/213، حج/16، نور/46، احزاب/4، زمر/23) که در برخی آیت قرآن کریم می بینیم این دو حقیقت با عظمت، وسیله ای برای هدایت و تجلی هادی بودن خداوند متعال معرفی شدهاند:
قرآن: إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ ... اسراء/9.
پیامبر اعظم صلی الله علی وآله: وَإِنَّکَ لَتَهْدِی إِلَی صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ شوری/52.
6.. نور بودن: هر دو حقیقت متصف به نور بودن شدهاند:
قرآن: فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِی أَنْزَلْنَا تغابن/8.
پیامبر اعظم صلی الله علی وآله: یا ایهَا النَّبِی إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ ... وَسِرَاجاً مُنِیراً احزاب/45 و 46.
7.. سخن الهی: هر دو سخنی جز وحی الهی ندارند:
قرآن: وَإِذَا تُتْلَی عَلَیهِمْ آیاتنَا بَینَاتٍ قَالَ الَّذِینَ لا یرْجُونَ لِقَاءَنَا ائْتِ بِقُرْآنٍ غَیرِ هَذَا أَوْ بَدِّلْهُ قُلْ مَا یکُونُ لِی أَنْ أُبَدِّلَهُ مِنْ تِلْقَاءِ نَفْسِی إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا یوحَی إِلَی یونس/15.
پیامبر اعظم صلی الله علی وآله: وَمَا ینْطِقُ عَنِ الْهَوَی إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْی یوحَی نجم/3و4.
پی نوشت:
1.. ترجمه تفسیر المیزان، ج5، ص570.
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
15.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شنبه_های_قرآنی
تفسیر آیه 8 سوره بلد با موضوع قضاوت
خداوند چشم را با ظرافت تمام آفریده است، اما چشمی که با این ظرافت کار میکند گاهی خطا میکند؛ سراب میبیند و یا استخر عمیق را کمعمق میبیند. انسان با شنیدن یک حرف و یا دیدن ظاهر فردی نباید به قضاوت بپردازد چون خطا ممکن است. جواد فروغی، قاری بینالمللی کشور با تدبر در آیه ۸ سوره مبارکه بلد، موضوع قضاوت و علنی کردن آن را در ویدیویی تماشایی به تصویر کشیده است که مشاهده میکنیم.
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
🍂سلسله مباحث: راه و رسم طلبگی
شماره 21
موضوع: بایستههای طلبگی / قسمت دوم / کارآمدی و توانمندی
کودک انسان در مراحل نخست زندگی، برای ماندن و بهزیستن، به خدمات دیگران سخت وابسته است؛ در خوردن، خوابیدن و آسودن نیز نیازمند «کار» دیگران است و از خود هیچ هنری ندارد.. . اندکی بعد همین کودک، بخشی از کارهای خود را با «همکاری» دیگران انجام میدهد. هر چه از مراحل رشد او میگذرد، در تأمین نیازهای خود مستقلتر میشود و نیاز او به «کار» یا «همکاری» دیگران کاهش مییابد، گرچه هیچگاه به صورت کامل از جامعه بینیاز نمیشود.
در سنین جوانی، شایسته است، آدمی تأمین بخشی از نیازهای دیگران را به عهده گیرد و همانگونه که خود تاکنون از حاصل کار و دسترنج دیگران بهره گرفته بود، از این پس به دیگران بهره برساند؛ اینک وظیفه دارد در قبال خدمات فراوانی که از دیگران دریافت کرده ـ به رسم قدرشناسی ـ از خود واکنشی نشان دهد و خدمتی برساند[هل جزاء الاحسان الا الاحسان؟]. این مرحله آغاز ورود انسان به جریان اجتماع و قرار گرفتن در یک صنف اجتماعی است. قرار گرفتن در یک صنف به معنای انتخاب یک مسئولیت و اعلام آمادگی برای انجام خدمات مشخص است. معلم، راننده، کاسب، کشاورز، آهنگر، کارمند و کارگر هر یک با انتخاب شغل خویش، در یک گروه اجتماعی قرار گرفته، خدمات ویژهای را ارائه میدهند، البته در مقابل نیز خدمات دیگری دریافت میدارند... .
این حکایتِ «چهرة اجتماعی» حیات ما انسانها است. زندگی ما آدمیان چهرة دیگری نیز دارد؛ «چهرة حیات فردی»
انسان، به اقتضای انسانیت خود ـ به عنوان یک فرد و فارغ از عضویت در اجتماع بشری ـ موظف است برای دستیابی به هدفی بلند، مسیری را طی کند؛ مرد و زن، پیر و جوان، شهری و روستایی، کاسب و کارمند و کارگر و معلم در اصلِ این وظیفه تفاوتی ندارند؛ زیرا همه در انسانیت مشترکاند. کسب معرفت، تهذیب نفس، تقوا و تعالی معنوی، ارزشهای وجودی انسان در زندگی فردی او است. انسان حتی اگر دور از آبادی به سر برد و در جزیرة تنهایی، زیست کند، به حکم انسانیت خویش، موظف به خودسازی و تحصیل عبودیت، قرب، و کمالات اخلاقی است.
همچنین موظف به «حضور اجتماعی» است. آدمی به مقتضای سرشت اجتماعی خویش، به عنوان یک فرد، وظیفه دارد در اجتماع زندگی کند. کمال مطلوب انسان نیز در گرو همین زندگی اجتماعی رقم خورده و با حضور در میدان اجتماع قابل دستیابی است.
همین انسان، آنگاه که با جامعه مرتبط میشود و به عنوان عضوی از پیکرة اجتماع در میآید، تعریف تازهای مییابد و وظایف جدیدی بر دوش میگیرد. اینک انسان نه به حکم انسانیت، بلکه به مقتضای حضور اجتماعیاش، وظایفی دارد. مثلا موظف است که حقوق دیگران را رعایت کند، به نیازهای همنوعان خویش توجه داشته باشد و در صدد ارائة خدماتی به آنها باشد.
در بعد حیات اجتماعی، ارزش انسان بر اساس خدماتی که ارائه میدهد، تعیین میشود هر چه این خدمات ارزندهتر و گستردهتر باشد، تأثیر وجود شخص در جامعه بالاتر و در بعد اجتماعی موفقتر است.
بر این اساس، لازم است:
1.. هر فرد در فرایند انتخاب خود، دقت کافی کند تا مؤثرترین خدمات اجتماعی را شناسایی کند و متناسب با توان و استعداد خود در صنفی قرار گیرد که بهرة بیشتری برساند.
2.. پس از انتخاب نیز توان خود را برای ارتقای سطح خدماتی که ارائه خواهد داد، بالاتر برد.
از نگاه دین، هر چه توانمندی، کارآیی، لیاقت و قدرت انسان بیشتر و به قول معروف «با عُرضهتر» باشد، و بتواند خدمت بیشتری ارائه کند شایستهتر است. بدین ترتیب، دو مطلوبیت و دو ارزش برای انسان مطرح است: ارزش «ایمان، اخلاق و تقوا» و ارزش «کارآمدی و کفایت».
إنّ خَیرَ مَنِ استَأجَرتَ القَوی الأمین[قصص 28: 26]
ایمان و تقوا ارزش بُعد فردی وجود انسان است و کارآمدی و کفایت، ارزش بُعد اجتماعی او و بدین ترتیب الگوی انسان ترازِ دین «مؤمن خدوم» خواهد بود زیرا مؤمن خدوم با صفت ایمان، خود را به افق کمال نزدیک میگرداند و با صفت خدمت جامعه را به سوی کمال حرکت میدهد.[ توصیه به قضاء حوائج مؤمنین در معنای گستردة خود، توجه به همین خدمت اجتماعی است. رسول اکرم فرمودند: مَن اَصبَحَ لایَهتَمَّ بِأمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم (وسائل الشیعه ج 16، ص336) کسی که به امور جامعه اسلامی اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست. امام علی نیز فرمودهاند: اَفضَلُ النّاسِ اَنفَعُهُم لِلنّاسِ (غرر الحکم: 10300) برترین مردم کسی است که فایدة بیشتری برای دیگران داشته باشد. و این اشاره به برتری انسان در حیات اجتماعی است.]
#ویژه_طلاب
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_محرم
🌹 @nedaye_tahzib
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
56.mp3
477.3K
#ندای_تهذیب
موضوع: چرا خود را پیدا نمی کنیم؟؟؟
سخنران: شهید مطهری
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.com
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
241.mp3
605.9K
🔊#صوت_قرآن
🎤توسط استاد #منشاوی
✅صفحه241
🗓1399/07/07
🌷@nedaye_tahzib
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
167.pdf
133.5K
📂هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_صد_و_شصت_هفت
✅ ایمان و خدا باوری
✏️ گرایش فطری قلبها به ایمان
🗓1399/07/07
🌷 @nedaye_tahzib
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
هدایت شده از نو+جوان
🖼 #خاطره | نابغه در اتاق جنگ
♨️ انتشار برای نخستین بار
☀️ خاطره جالب آقا از نحوه آشنایی با شهید حسن باقری
🤔تو ذهنم گفتم حالا میاد اینجا بلد نیست حرف بزنه، آبروی سپاه میره!
😟 واقعا ترسیدم و دعا کردم!
💫 میتوانید #سفیر نو+جوان باشید و این دیدنی را دریافت و در شبکههایاجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید.
🌐 https://nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=18523
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
🔸موضوع: سهمیه رایگان نان و گوشت برای بی نوایان
اقتصاد مقاومتی، شماره 10
#اقتصاد_مقاومتی #بینوایان
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
#دوشنبه_های_بصیرتی
موضوع: مرگ در مَدار بصیرت
در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم، مزار شهیدی است از کشور فرانسه: «کمال کورسل». او درست در مقطعی که برخی از روشنفکران غرب زده و میلیشاهای مسلح چپ گرا، سوار بر پرواز تهران پاریس می شدند، او سوار بر خط پروازی پاریس تهران شد تا برای کسب معارف تشیع و بازگشت به کشورش برای احیای مکتب اهل بیت(ع) در جوار کریمة اهل بیت(س) به تحصیل بپردازد. اما شیپور جنگ که نواخته شد و دفاع به لحظات حساس خود که رسید و پاریس نشینان در پادگان اشرف عراق گردآمدند و تا تنگة چهارزبر پیش رفتند، حفظ مکتب تشیع را در گرو حفظ نظام مقدس اسلامی دید. دفتر و قلمش را کنار نهاد، درِ حجره اش را در مدرسة حجتیة قم قفل زد و راهی جادة کرمانشاه اسلام آباد شد و در سرانجامی که سرنوشت مقلدان خمینی است، در مصاف با منافقان شربت شهادت نوشید. او جزء خواص بود و اهل بصیرت. به خوبی می دانست تکلیف او «رها کردن درس» است؛ حتی اگر او تنها مبلّغ آیندة کشورش باشد.
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
🍂سلسله مباحث: راه و رسم طلبگی
شماره ۲۲
موضوع: بایستههای طلبگی / قسمت سوم / کارآمدی و توانمندی
طلبه با ورود به طلبگی، از میان خدمات مختلف اجتماعی، «خدمات فرهنگی (آموزشی ـ پرورشی) مربوط به حوزة دین» را برگزیده است؛ ثبت نام در حوزة علمیه به معنی اعلام آمادگی برای حضور در صف مقدم حرکتهای تعلیمی و تربیتی در گسترة آموزههای اسلامی است. طلبه به عنوان یک عنصر فرهنگی، از فهرست طولانی نیازهای انسان، مهمترین نیاز، یعنی نیاز به وحی و معنویت را برگزیده است تا با همّت، مجاهدت و پایداری، این نیاز تودة انسانها را تأمین کند. طلبه در امتداد حرکت پیامبران، آن آموزگاران کتاب و حکمت و مربیان سلوک توحیدی و معنویت قرار دارد و با قدم نهادن در مدرسة علمیه، رسالتی آن چنان خطیر و مسئولیتی این چنین سترگ را بر دوش گرفته است:
انّ العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبیاءِ؛
دانشمندان دین وارثان حرکت پیامبران هستند.
نبی مکرم اسلام عالمان دین را جانشینان خود خوانده و برای آنان دعا کرده است:
رَحِمَ اللهُ خُلَفائی.. . الّذینَ یحیونَ سُنّتی وَ یعَلّمونَها عِبادَ اللهِ؛
خداوند جانشیان مرا رحمت کند؛ آنان که سنت مرا زنده نگاه میدارند و آن را به بندگان خدا میآموزند.
بدین ترتیب، طلبه هرگز نمیتواند فارغ از خلأها و آسیبهای اجتماعی و بدون توجه به انحرافات فکری و احتیاجات فرهنگی، روزگار بگذراند. طلبه براساس هویت تعریف شده صنفی خود، باید در قبال خدمات فراوانی که از دستان پر مهر اجتماع دریافت میدارد، صادقانه و پر تلاش به آنان خدمت کند؛ آیات خدا را تلاوت کند. دین، کتاب و حکمت را به آنان بیاموزد و در تهذیب و تزکیه نفوس بکوشد؛
یتلوا عَلَیهِم آیاتِک وَ یعَلّمُهُمُ الکتابَ وَ الحِکمَةَ وَ یزَکیهِم؛
و هر چه توان طلبه در ارائه چنین خدماتی بیشتر باشد، ارزش اجتماعی او بیشتر است.
پیش از این گفتیم که هر انسان، در قبال مسئولیتی که در اجتماع بر دوش دارد، باید دو گام بزرگ بردارد: نخست انتخاب یک خدمت مؤثر اجتماعی، متناسب با توان خود که بهرة فراوانی به جامعه بشری ارزانی دارد. دوم ارتقای سطح کیفیت این خدمات، تا اندازه ممکن.
طلبه در انتخاب مسیر اصلی و ترجیح حوائج معنوی و فرهنگی بر حوائج مادی، بسیار خوش سلیقه عمل کرده و شاهراه حرکت خود را به درستی برگزیده؛ از این رو در گام نخست، موفق بوده است؛ اکنون وظیفه دارد تا در گام دوم، کارآمدی خود را افزایش و حوزة تأثیر خود را در موضوعی که برگزیده گسترش بخشد.
شخصیتهای بزرگ ـ حوزوی یا غیر حوزوی ـ که در سلوک روحانی و خودسازی معنوی موفق بودهاند، ولی گوشة عزلت گزیده و به جهت ناتوانی، از انجام خدمات فرهنگی و اجتماعی طفره رفتهاند، گنجینههای پنهان و ذخایر خاموشی هستند که تنها نیمی از راه را پیمودهاند؛ آنان محیط اطراف خود را روشن نمیکنند، گرهی از کار مردم نمیگشایند و باری از دوش جامعه بر نمیدارند. اینها گرچه ارزشهای فردی فراوانی اندوخته، اما نخست اینکه در تأمین رضای خدا و امام عصر موفق نبودهاند و سپس الگوی کاملی برای طراحی سیمای آینده طلبه نیستند. الگوی کامل طلبه باید هر سه ویژگی «عالم»، «ربانی»، و «کارآمد» را با هم داشته باشد و به گونهای باشد که اگر از میان امت اسلامی برود ضایعهای جبرانناپذیر بر پیکر اجتماع وارداید. یعنی وجود او چنان برای جامعه پر فایده و ارزشمند باشد که جای خالی او را هیچ چیز دیگر پر نکند.
ما قَبَضَ اللهُ تَعالی عالِماً مِن هذِهِ الأمّة إلا کانُ ثَغرةً فی الاسلامِ، لاتَسُدُّ ثُلمَتُهُ إلی یومِ القِیامَةِ.
خدای تعالی جان عالِمی از این امت را نمیگیرد مگر آنکه شکافی در اسلام پدیداید که تا روز قیامت پر نمیگردد.
پیامبر خدا فرمودند: العِلمُ حَیاةُ الاسلامِ وَ عِمادُ الدّینِ
دانش مایه حیات اسلام و نگه دارندة ایمان است.
همچنین فرمودند:
مَن طَلَبَ باباً مِنَ العِلمِ لِیُحییَ بِهِ الاسلامَ کانَ بَینَهُ وَ بَینَ الأنبِیاءِ دَرَجَةً فِی الجَنَّةِ.
هرکس باب علمی جستجو کند تا اسلام را به آن زنده گرداند، میان او و پیامبران در بهشت تنها یک درجه فاصله باشد.
از امام صادق نیز نقل شده است: عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ بِالثَّغرِ الَّذی یَلی إبلیسُ وَ عَفاریتُهُ یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا وَ عَن أن یتَسَلّطَ عَلَیهِم إبلیسُ وَ شیعَتُهُ.
دانشمندان شیعه پاسداران مرزی هستند که ابلیس و شیاطین به آن نزدیک میشوند و آنها را از حمله و تسلط بر شیعیان ضعیف باز میدارند.
بنابراین وجود عالمان دین باید موجب سرزندگی اسلام و حفاظت ایمان باشد و اگر این فایده بر وجود آنان مترتب نشود علم مورد رضای پیامبر را نیاموختهاند
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
🔸به اطلاع کلیه طلاب مدرسه امیرالمومنین می رساند:
جهت ساماندهی سیستم مکانیزه شهریه طلاب، خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به ارسال مشخصات ذیل اقدام فرمایید.
⭕️شماره پرونده
⭕️نام و نام خانوادگی
⭕️نام پدر
⭕️ صادره
⭕️ کد ملی
⭕️ شماره حساب سیبا بانک ملی(نه شماره کارت)
لطفا به شماره 09361143400 در پیام رسان ایتا ارسال شود.
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
244.mp3
611.9K
🔊#صوت_قرآن
🎤توسط استاد #منشاوی
✅صفحه244
🗓1399/07/10
🌺@nedaye_tahzib
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
170.pdf
132.2K
📂هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_صد_و_هفتاد
✅ اقسام ایمان
✏️ 3. ایمان گزینشی
🗓1399/07/10
🌺 @nedaye_tahzib
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
#پنجشنبه_های_مشاوره_ای
موضوع: سیره عملی امام خمینی رحمه الله در خانواده / ابراز علاقه به همسر
ابراز علاقه نسبت به همسر، از دستورهایی است که در دین اسلام بر آن بسیار سفارش شده است. امام رحمه الله نیز نسبت به این مسئله توجه خاصی داشت. با این توضیح که شیوه ابراز علاقه، متناسب با شخصیت هر فرد است. خانم فریده مصطفوی می گوید:
«امام قرار گذاشته بودند که سالی یک بار خانم به تهران بروند و سه ماه تابستان را در تهران بگذرانند. خودشان هم به خمین می رفتند. این برنامه همیشه بود. حتی تا بزرگ شدن ما نیز ادامه داشت. امام سختشان بود که خانم در زمستان به مسافرت بروند و از روزی که خانم به مسافرت می رفتند، اخم های امام درهم بود تا خانم برگردد. امام در موقع ورود خانم به منزل می خندیدند و این، یکی از راه های ابراز علاقه آقا به خانم بود».( پا به پای آفتاب، ج 1، ص 94(
آقای محتشمی نیز می گوید:
«امام رحمه الله هیچ گاه در طول پانزده سالی که در نجف بودم، با کسی با تلفن صحبت نمی کردند. وقتی که به پاریس رفتیم، همان روز اول و دوم بود که فرمودند: تلفن نجف را بگیرید، من با خانم صحبت کنم.
در مدتی که حضرت امام رحمه الله در پاریس بودند، این مسئله چندین بار اتفاق افتاد که با همسرشان چندین بار تلفنی صحبت کردند. به سبب همین نزدیکی و رابطه عاطفی که ایشان با خانواده شان داشتند، چندین بار از پاریس پیام دادند که هرچه زودتر کار گذرنامه و ویزای خانم را درست کنید تا ایشان هم به پاریس تشریف بیاورند و سرانجام نیز بعد از یکی دو هفته ایشان آمدند.
وقتی خانواده امام وارد پاریس شدند، یک احساس طمأنینه و آرامشی را در امام احساس کردیم»
(منبع: پا به پای آفتاب، ج 2، ص 159)
#ندای_تهذیب
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.com
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
#مشق_عشق / الگوی رفتاری علما در خانواده موضوع: فداکاری برای همسر #آیت_الله_میانجی
شماره 12
🌺 @nedaye_tahzib
🍃 tahzib-howzeh.com
💐 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 کانالحوزهعلمیهامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
هدایت شده از سربازان گمنام
📷 واکنش رهبر انقلاب به پست مهران احمدی:
🔹محمدرضا رضاپور، کارشناس رسانه و سینما وسردبیر اسبق مجله نقد سینما، پیرامون پست اخیر مهران احمدی نوشت:
🔹بعد از این پست اینستاگرامی، آقای باقری کنی، داماد رهبر انقلاب با مهران احمدی تماس می گیرد و از رویت مطلب توسط آقا و تاثر و پیگیری ایشان خبر می دهد و این که آقا شماره تماس و شماره حساب این پیرمرد دلشکسته را می خواهند تا شخصا از او دلجویی کنند!
🔹احمدی به دوست مشترکی گفته بود که اگر ادامه ماجرا را هم در پست دیگری بنویسم از فردا باید به سیل پیام های مردمی پاسخ دهم.
@sarbazane_g