#برکات_روزه
در روايت از امام صادق(ع) داريم؛
روزه هوس را مي كُشد
«فَالصَّوْمُ يُميتُ هَوَي النَّفْس»
يكي از امتيازات مؤمنين وارسته اين است كه اصلاً گرفتار ميل هاي پست نيستند، و روزه چنين هنري را دارد كه دردسر هوسراني را از سر ما بر مي دارد.
بعـــد ادامــه روايت ايـن اســت:
«وَ شَهْوةَ الطَّبْعِ»
روزه؛ شهوت و ميل هاي سركش و افراطيِ طبع و طبيعت و بُعد حيواني شما را مي كُشــد.
«وَ فيهِ حَياةُ القَلْبِ»
و در روزه حيات قلب هست.
مگر همه ما نمي خواهيم قلبمان بيدار شود و درك و فهممان اوج بگيرد؟
با روزه درك و فهم عوض مي شود، آن چيزهايي را كه مفيد نبود و دنبالش بوديم ـ با بيداري قلب ـ ديگر نمي خواهيم، و آن چيزهايي را كه مفيد بود و ميلي به آنها نداشتيم، اهميتش در قلبمان روشن مي شود و مطلوبمان مي گردد. اين جاست كه ابزار هدايت را دوست خواهيم داشت نه عوامل ضلالت را.
اين جاست كه وجود عالَم غيب و ملائكه و قيامت را به نحوي و تا حدي احساس مي كنيم. چون وقتي قلب زنده شد، ادراك حقايق عاليه برايش ميسّر مي شود، ادراك بيشتر آن حقايق، بستگي به شدت حيات قلب دارد.
«وَ طَهَارَةُ الجَوارِحِ»
روزه؛ موجب طهارت اعضاء و جوارح مي شود، اعضاي بدن شما از كارهاي زشت باز مي ماند. قلب روزه دار آنچنان اعضايش را در كنترل دارد كه آن اعضاء به اعمال ناپاك نمي افتند، دل انسان بر اعضايش حاكم مي شود، نه هوس انسان. ديگر چشم، آن چشمي نيست كه با قصد گناه، نظر كند و يا به چيزي كه توجهِ به آن گناه است، نظر بيفكند.
«وَ عِمارةُ الظّاهِرِ وَ الْبَاطِنِ»
روزه؛ هم ظاهر را از سنگيني و بد قواره بودن در مي آورد، و هم باطن را از ميل هاي ظلماني آزاد و نوراني مي كند، هم باطن متعادل مي شود و هم ظاهر تابع باطن مي گردد.
«وَ زِيادَةُ التَّضَرُّعِ»
روزه؛ زاري و تضرّع در پيشگاه پروردگار را مي افزايد، قلب آدم از قساوت در مي آيد و ميل به نيايشِ با حق در آن پيدا مي شود.
چون اصل جان ما ملكوتي است و از نيستان عالَم غيب بريده شده است،
«ثُمَّ رَدَدْناهُ اَسْفَلَ سافِلين»و بنا به مصلحتي به عالَم ماده و عالَم بدن، هبوط كرده، ولي اين جايي نيست،
حالا با روزه داري، كمي از اين منزل دروغينِ خود فاصله مي گيرد، تازه ياد منزل حقيقي و عالَم قربِ با حق مي افتد، و ناله و تضرع سر مي دهد تا برگشت به آن عالَم را براي خود ممكن كند و راهي به سوي آن عالم باز نمايد و ثابت كند هنوز دلش در هواي آن نِيِسْتان عالم قرب است
(مصباح الشريعه، باب روزه.)
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
4_721038705925554843.mp3
3.11M
🌺شرح_دعای سوم ماه مبارک رمضان
#ماه_رمضان
#آیت_الله_مجتهدی
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
بسماللهالرحمنالرحیم
💢تلاوتقرآن بهروش #تحدیر ( #تند_خوانی)
دانلود جزء اول
ahlevela.ir/tahdir/Joze01.mp3
دانلود جزء دوم
ahlevela.ir/tahdir/Joze02.mp3
دانلود جزء سوم
ahlevela.ir/tahdir/Joze03.mp3
دانلود جزء چهارم
ahlevela.ir/tahdir/Joze04.mp3
دانلود جزء پنجم
ahlevela.ir/tahdir/Joze05.mp3
دانلود جزء ششم
ahlevela.ir/tahdir/Joze06.mp3
دانلود جزء هفتم
ahlevela.ir/tahdir/Joze07.mp3
دانلود جزء هشتم
ahlevela.ir/tahdir/Joze08.mp3
دانلود جزء نهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze09.mp3
دانلود جزء دهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze10.mp3
دانلود جزء یازدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze11.mp3
دانلود جزء دوازدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze12.mp3
دانلود جزء سیزدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze13.mp3
دانلود جزء چهاردهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze14.mp3
دانلود جزء پانزدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze15.mp3
دانلود جزء شانزدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze16.mp3
دانلود جزء هفدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze17.mp3
دانلود جزء هجدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze18.mp3
دانلود جزء نوزدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze19.mp3
دانلود جزء بیستم
ahlevela.ir/tahdir/Joze20.mp3
دانلود جزء بیست و یکم
ahlevela.ir/tahdir/Joze21.mp3
دانلود جزء بیست و دوم
ahlevela.ir/tahdir/Joze22.mp3
دانلود جزء بیست و سوم
ahlevela.ir/tahdir/Joze23.mp3
دانلود جزء بیست و چهارم
ahlevela.ir/tahdir/Joze24.mp3
دانلود جزء بیست و پنجم
ahlevela.ir/tahdir/Joze25.mp3
دانلود جزء بیست و ششم
ahlevela.ir/tahdir/Joze26.mp3
دانلود جزء بیست و هفتم
ahlevela.ir/tahdir/Joze27.mp3
دانلود جزء بیست و هشتم
ahlevela.ir/tahdir/Joze28.mp3
دانلود جزء بیست و نهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze29.mp3
دانلود جزء سی ام
ahlevela.ir/tahdir/Joze30.mp3
♦️ #تحدیر روشی از تلاوت #قرآن است که قاری در آن علی رغم رعایت کردن #قواعد_تجوید، از سرعت در خواندن نیز بهره می برد، از این رو در زمان یکسان نسبت به #ترتیل و #تحقیق تعداد آیات بیشتری تلاوت می شود.
♦️حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایت
♦️زمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۳ دقیقه
◀️ توسط آقای #معتز_آقایی
🇮🇷 حوزهعلمیهانقلابیامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 eitaa.com/howzeh_amir
❓بعد از #نماز افطار کنیم یا اول افطار کنیم و بعد #نماز بخوانیم؟
💠 #امام_باقر عليه السلام فرمودند : در ماه #رمضان ابتدا نماز بخوان، سپس افطار کن،مگر اینکه همراه عده ای بودی که منتظر افطار بودند.
اگر قرار بود تو نیز با آنان افطار کنی،با ایشان مخالفت نکن
و ابتدا افطار کن و در غیر این صورت ابتدا نماز بخوان.
🍃 راوی پرسید:چرا این کار را کنم و ابتدا نماز بخوانم؟!
فرمود:چون دو وظیفه برای تو پیش آمده است: افطار و نماز.
پس با چیزی شروع کن که بر دیگری برتری دارد و آن نماز است.
🔸 سپس فرمودند: و تو روزه داری؛
پس اگر نمازت را با حالت روزه به جا آوری و روز را پایان دهی،
برای من دوست داشتنی تر است.
📚وسائل الشیعه جلد ۱۰ صفحه ۱۵۰
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
#جمعه_های_مهدوی
شماره 25
▪️ضرورت طرح مباحث مهدویت
3️⃣ بعد فرهنگی 🌸
—————-👇👇👇
1️⃣ تعیین استراتژی انتظار
برای این استراتژی یا راهبرد نیاز به چند اصل داریم:
الف) شناسایی وضع موجود انسان معاصر
ب) تصویر صحیح از وضع مطلوب
ج) مدیریت و برنامه ریزی برای گذر از وضع موجود به وضعیت مطلوب
💠ج) مدیریت و برنامه ریزی برای گذر از وضع موجود به وضعیت مطلوب
«آموزه مهدویت، ظرفیت و توانایی فراوانی در برنامه های راهبردی (استراتژیک) دارد که ذیلاً به برخی از موارد تأثیرگذار آموزه مهدویت در برنامه ریزی اشاره می شود:
1. برنامه ریزی یعنی طراحی فرآیند سامانه های گذار از وضع موجود به وضع مطلوب و از طرفی آرمان شهرِ مهدوی تبیین وضعیت مطلوب و یگانه هدف راهبردی ما از منظر تربیت، اخلاق، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و… است.
2. وظیفه حکومت اسلامی در عصر غیبت، زمینه سازی برای ظهور است. و این زمینه سازی باید در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… باشد.
3. در برنامه ریزی باید توجه داشت محور در نظام اسلامی زمینه ساز ظهور، «ولی فقیه» به عنوان نایب عام حضرت مطرح است. و بقیه ارکان نظام اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه در راستای منویات او باید حرکت کنند.
4. مهندسی بلوغ اجتماعی در عصر غیبت بر اساس سه شاخص غیبت اجتماعی (انّا نرغب الیک فی دوله کریمه)، شکایت اجتماعی (اللهم انا نشکوا الیک فقد نبیّنا و غیبه ولیّنا) و استعانت اجتماعی (و اعنّا علی ذلک بفتح منک تعجّلُه) صورت می پذیرد، با توجه به این شاخص ها و محوریت امام موجود، «شعث»، «صدع»، «فتق»، «قلت»، «ذلّت»، «عیله»، «غرامت»، «فقر»، «خلّت»، «عسر»، «بی آبرویی»، «اسارت» و… به وحدت، جمع، پیوند، کثرت، عزت، گشاده دستی، غنیمت، غنا، جبران، راحتی، وجاهت، آزادی و… تبدیل می شود و ناخدای کشتی، جامعه شیعی را به سلامت از گلوگاه های شعث و پریشانی اجتماعی، صدع و پراکندگی اجتماعی، فتق و شکاف اجتماعی… و اسارت اجتماعی گذر داده و در این دریای پرآشوب، تنها کشتی نجات بشریت را در نهایت شکوه و اقتدار به ساحل امن و امان می رساند.
5. ترسیم شناسه های حقوق حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در قالب نظام کاربردی کارآمد و ثمربخش و واکاوی عرصه های ناشکفته و پنهان آن حقوق با رویکرد ارتقای بلوغ اجتماعی، از دیگر کارهای مهمی است که باید در مدیریت برنامه ریزی گذر از وضع موجود به وضع مطلوب توجه داشت
(پورسیدآقایی، مشرق موعود، شماره3، ص6 و7 (با دخل و تصرف))
ادامه دارد...
#مهدویت
#بعد_فرهنگی
#امام_زمان
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
442.mp3
487.2K
🔊#صوت_قرآن
🎤توسط استاد #منشاوی
✅صفحه 442
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
انتظار ما از روزه
شما از روزه چه انتظاری دارید؟ می خواهید چه چیزی به دست آورید؟ مطلوبتان از روزه چیست که دنبالش می گردید؟ اول باید مطلوب انسان مشخص شود، چون ما از روزه به اندازه مطلوبمان بهره می گیریم و خداوند به ما بهره می دهد.
مولوی داستان گاوی را نقل می کند که در تمام شهر بغداد گردش کرد و در عین این که با آن همه غذاها و خوراکی های گوناگون روبه رو می شد جز پوست خربزه چیزی نمی دید! چرا؟ چون مطلوب جسم و روح گاو، پوست خربزه است بقیه چیزها ازنظر او چیزی نیست. مولوی می گوید:
گاو را آری به بغداد ناگهان
بگذرد از این کَران تا آن کَران
از همه خوب وخوشی ها و مزه
او نبیند غیر قِشر خربزه
بعد نتیجه می گیرد که:
طالب هر چیز ای یار رشید
جزهمان چیزی که می خواهد ندید
عمده مطلب همین است که هرکس در هر عرصه ای دنبال مطلوب خود است و جز آن را نمی بیند، حالا در عرصه روزه هم اگر مطلوب ما چیز کمی باشد، از آن حقایق برین روزه که مطلوب اولیای الهی است محروم خواهیم ماند. پس اول باید روشن شود از ماه رمضان چه انتظاری می توانیم داشته باشیم، اگر انتظارمان کم باشد بهره کمی می گیریم، و اگر همت ما بلند باشد، حقایق عالی نصیب ما می شود. مثل آن گاو که از آن همه چیز فقط پوسته خربزه را می خواست. گندم، هم مغز دارد و هم کاه، باید مطلوب ما فقط کاه نباشد، اگر مغز را بخواهیم کاه هم نصیبمان می شود.
از طریق روزه هم می شود از خداوند دنیای بهتر بخواهیم و هم می شود مطلوبمان وَجه حق باشد، یعنی «اِبْتِغاءً لِوَجْهِ الله» روزه بگیریم تا خداوند، خودش را به ما بدهد.
در حدیث قدسی داریم: «الصَّوْمُ لی وَ اَنَا اُجْزی بِه»( مَن لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 75.)
می فرماید: روزه از آن من است و خودم هم جزایش هستم. چون در هیچ عبادتی به این اندازه بنده شبیه خدا نمی شود. انسان از طریق روزه داری، ظهوری از غنای حق می گردد، همچنان که خداوند هیچ نیازی به غذا ندارد، روزه دار به نحوی در حدّ خودش شبیه چنین حالتی می شود. اگر حدیث «اَنَا اَجزی بِه» باشد، یعنی خودم جزایش را می دهم، این هم مژده بزرگی است، یعنی نتیجه روزه و جزای روزه دار را به واسطه ها واگذار نمی کنم و به واقع این هم مقام کمی نیست، چون در هر صورت در این حالت هم کمالات بسیار متعالی را از خدا دریافت می کنید.
(برگرفته از کتاب: روزه دریچه ای به عالم معنا/ اصغر طاهرزاده)
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
ماهنامهمبلغان_2.10.6.apk
7.38M
ماهنامه مبلغان
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
شرح دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان.mp3
1.69M
#شرح_دعای_روزهای_ماه_رمضان
⬅️آیت الله #مجتهدی_تهرانی؛
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان
💠اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِکَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ یـا أبْصَرَ النّاظرین.
💠خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت و بچشان در آن شیرینى یادت را و مهیا کن مرا در آنروز راى انجام سپاسگذاریت به کـرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاهداریت و پردهپوشى خودت اى بیناترین بینایان.
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
🔹انالله و انا الیه راجعون
همسر شهید والامقام سید مجتبی #نواب_صفوی رهبر فقید #فدائیان_اسلام و برگزیده جایزه جهانی گوهرشاد آسمانی شد
در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان روح مطهره حاجیه خانم نیره احتشام رضوی پس از تحمل یک دوره بیماری به همسر #شهیدش پیوست.
فاتحه همراه صلوات نثار روح ایشان فرمایید.
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
مناجات ابتدایی.mp3
29.42M
🔻 #دعای_ابوحمزه_ثمالی
🎤حجت الاسلام #استادمیرزامحمدی
🔊 مناجات ابتدایی
📆شنبه ۲۸فروردین ماه۱۴۰۰
🕌#مسجد_مقدس_جمکران
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
هدایت شده از Ale-hashem.ir
34.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶️ خانواده موفق
📺 برنامه تلوزیونی پیام رمضان با سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز
🔶️ با موضوع اخلاق در خانواده
🕰 مدت فایل ۷ دقیقه
📆 روز چهارم ماه مبارک رمضان
🆔️ @ale_hashem
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #یس، صفحه 443، آیات 41 تا 54
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
443.mp3
520K
🔊#صوت_قرآن
🎤توسط استاد #منشاوی
✅صفحه 443
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
روزهدار شبیه خدا میشود
👇👇👇👇
شما در روزه، کمی از گرایش به دنیا منصرف می شوید و در نتیجه یک غنای مختصری نسبت به دنیا در شما پدیدار می شود و لذا به یک اعتبار صفتی از صفات عُلیای خداوند یعنی صفت «غنی» در قلب شما تجلّی می کند و نیازتان به دنیا کم می شود و با خدا مأنوس می گردید. یعنی اگر روزه دار همت خود را بلند کند و در طلب حق باشد، نور حق در صفت غنی در قلبش می تابد و این یک نحوه قرب به حق است.
پس اگر از روزه، نور حق خواستید، همین را به شما می دهند. خودتان را آماده کنید و همت خود را بلند کنید تا از روزه مقام بگیرید، اصلاً طوری شود که مقامتان تغییر کند.
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
روزه، گرسنگی یا بندگی؟
👇👇👇
مهم این است که ما روزه بگیریم، نه این که فقط گرسنگی بکشیم، روزه یک نحوه صعود روحانی برای انسان است از دریچه بندگی خداوند، ولی گرسنگی یک عمل بدنی است مثل ورزش که یک عمل بدنی است. شما در روزه به یک صعود روحانی نظر دارید منتها از طریق گرسنگی بدن. ولی گاهی ما به جای این که در مغرب افطار کنیم، در مغرب روزه خود را خراب می کنیم. فرق است بین افطار کردنِ روزه و خراب کردن آن. افطار کردن؛ یعنی روزه را شکستن. ولی خراب و باطل کردن روزه، یعنی غذاهایی را که در روز نخورده ای در فرصتی که داری، جبران کنی، و در واقع آن مقاومت و کنترل روحانی را که در طی روز در خودت تقویت کردی از دست بدهی.
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
شرح دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان.mp3
1.86M
#شرح_دعای_روزهای_ماه_رمضان
آیت الله مجتهدی تهرانی؛
⬅️دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان
💠اللّٰهُمَّ اجْعَلْنِى فِيهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِينَ، وَاجْعَلْنِى فِيهِ مِنْ عِبادِكَ الصَّالِحِينَ الْقانِتِينَ، وَاجْعَلْنِى فِيهِ مِنْ أَوْلِيائِكَ الْمُقَرَّبِينَ، بِرَأْفَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.
💠خدایا، قرار ده مرا در این ماه از آمرزشجویان و از بندگان شایسته فرمانبردار و از اولیای مقرّبت، به رأفتت ای مهربانترین مهربانان.
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
حجت الاسلام روح الله بجانی دیروز در جمع نیروهای انقلابی : ارتش علاوه بر نیروهای رسمی خود، بسیجیان و مردم را در دل خود جای داده است . نگاه رییس جمهور به ارتش نگاه ابلهانه است.
🇮🇷 حوزهعلمیهانقلابیامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir