🌸 فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد.
🌒 دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیهای اعلام کرد پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ روز اول شوال المکرم و "عید سعید فطر " است.
متن اطلاعیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع میرساند برابر گزارشهای رسیده از گروههای رصدی خبره و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شؤال در غروب چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) محرز شده و به آن حکم کردهاند، بنابراین پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، اول شوال المکرم ۱۴۴۲ و عید سعید فطر خواهد بود.
🇮🇷 حوزهعلمیهانقلابیامیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 عید سعید فطر مبارک
🔺 رؤیت هلال ماه شوال المکرم در غروب چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای رهبر انقلاب محرز شده است.
👈 بنابراین پنجشنبه ۲۳ اردیبهشتماه اول شوال و عید سعید فطر خواهد بود.
💻 @Khamenei_ir
با سلام محضر دوستان عزیز
حال والده آیت الله آل هاشم مناسب نیست.
نیازمند دعای مان است.
لطفا ایشان را از دعاهای تان فراموش نفرمایید.
قرائت سوره هل اتی سه مرتبه اگر توانستید.
متشکرم
باسمه تعالی
إنالله و إنا إلیه راجعون
حضرت آیت الله حاج سید محمدعلی آل هاشم
نماینده معزز امام خامنهای در استان
بدینوسیله درگذشت والده گرامیتان را تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خدای متعال علو درجات برای ایشان و صبر جزیل برای بازماندگان و حضرتعالی خواستاریم.
🏴 مدیریت، کادر اداری، اساتید و طلاب
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت ذریه حضرت زهرا (س)متعلقه گرامی حضرت آیت الله سید محمدتقی آل هاشم و والده مکرمه نماینده معزز ولی فقیه در استان حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ،که عمری برای جامعه اسلامی تلاش بی وقفه نموده بود ، ما را بسیار اندوهناک و متاثر کرد.
این سیده بانوی رهرو حضرت زینب (س) تمامی وجودش را وقف خاندان اهل بیت علیهم السلام نمود.
این ضایعه را محضر اهالی آذربایجان خصوصا خدمت حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم و نماینده مقام معظم رهبری در استان حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم تسلیت عرض نموده و برای آن مرحومه مکرمه علو درجات را از ایزد منان خواهانیم.
بیت حضرت آیت الله العظمی ملکوتی (ره)
بسمه تعالی
حضور محترم حجة الاسلام و المسلمین آقای سید محمد علی آل هاشم - دامت برکاته
خبر درگذشت والده مکرمه و متعلقه حضرت آیت الله آقا سید محمد تقی آل هاشم را با کمال تاسف و تاسف دریافت کردم
بدین وسیله مراتب تسلیت خود را معروض داشته و برای آن مرحومه علو درجه و برای بازماندگان صبر جمیل خواهانم
درخواست میشود تسلیت اینجانب را به حضرت والد و سایر بستگان برسانید.
با تقدیم احترام
جعفر سبحانی
1400/02/25
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #غافر، صفحه 471، آیات 34 تا 40
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
471.mp3
443.9K
🔊#صوت_قرآن
🎤توسط استاد #منشاوی
✅صفحه 471
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
❇️ یکشنبههای هفته: #اسوه_های_اخلاقی ❇️
⏺#نقش_الگو_در_تربیت
شماره 12
—————————
🔅۳. شرایط کلی الگوها (قسمت دوم)
هر قدر الگوها مطلوب تر و محبوب تر و جذاب تر باشند، میزان اثرپذیری بیشتر و پایدارتر می شود. مثلاً بچه ها، رفتار الگوهای مطلوب شان را بسیار دوست دارند و مایلند که با آنان همانند سازی کنند و رفتاری همسان رفتار الگوهای خود داشته باشند. برای نمونه، وقتی نوجوانان، الگوهای خویش را در شرایط و موقعیت های گوناگون در حال نماز خواندن می بینند، احساس خوشایندی سراسر وجودشان را فرامی گیرد و نسبت به رفتار آنها کنجکاو می شوند و با توجه به اینکه انسان فطرتی مستعد و نیازمند نیایش دارد، آنان نیز با شور و شوق و احساسی زیبا و توصیف ناپذیر، به نماز می ایستند.
دیدن رفتار آموزگاران و دبیران محبوبی که بی هیچ شایبه ای، نماز را در مدرسه اقامه می کنند یا دیگر الگوهای رفتاری موفق و برجسته اجتماعی همچون: استادان دانشگاه، پزشکان، مهندسان، دانشجویان، خلبانان، ورزشکاران، شاعران، نویسندگان و هنرمندان که در مسجد، خانه، دانشگاه، بیمارستان و میدان های ورزشی به نماز می ایستند، حس کنجکاوی و همانندسازی نوجوانان را برمی انگیزد. بدین ترتیب، در آنان احساس خوشایندی نسبت به نماز به وجود می آید یا تقویت می شود (روش های پرورش احساس مذهبی نماز در کودکان و نوجوانان، ص 18)
درباره تأثیر نقش الگوی مطلوب و محبوب در شکل گیری شخصیت انسان، سخن فراوان گفته شده است. بیان خاطره یکی از عارفان بزرگ می تواند شاهد نیکویی برای اثبات این مدعا باشد. روزی از سهل شوشتری که از عارفان بزرگ و اهل کرامت بود، پرسیدند: چگونه به این مقام و مرتبه رسیدی؟ پاسخ داد: در کودکی نزد دایی ام زندگی می کردم. برخی شب ها برای رفع حاجت از رختخواب برمی خاستم. وقتی برمی گشتم دایی ام را می دیدم که رو به قبله نشسته، عبایی به دوش کشیده و عمامه ای بر سر گذاشته و مشغول نماز خواندن است. از حالت او خوشم می آمد. شبی کنارش نشستم تا نمازش تمام شد. آن گاه با خوش رویی و تبسم از من پرسید: پسر، چرا نشسته ای؟ برو بخواب. گفتم: از کار شما خوشم آمده است و می خواهم پهلوی شما بنشینم. گفت: نه، برو بخواب. رفتم و خوابیدم. شب بعد نیز از خواب بیدار شدم. دیدم باز هم دایی، مشغول نماز خواندن بود. کنارش نشستم. او با مهربانی و گشاده رویی به من گفت: برو بخواب. گفتم: دوست دارم هرچه شما می گویید، من هم تکرار کنم.
دایی ام مرا رو به قبله نشانید و گفت: یک مرتبه بگو «یا حاضر، یا ناظر». من هم تکرار کردم. سپس دایی با صمیمیت به من گفت: برای امشب کافی است. حالا برو بخواب. این کار چند شب تکرار شد و هر شب عبارت «یا حاضر و یا ناظر» را چند بار تکرار می کردم. کم کم، وضو گرفتن را هم آموختم. سپس کار به جایی رسید که من بدون اینکه نزد دایی بروم، خودم پیش از اذان صبح بیدار می شدم. پس از نماز، تسبیح به دست می گرفتم و پیوسته تکرار می کردم «یا حاضر و یا ناظر» و از این کار حظّ روحانی می بردم تا اینکه به این مقام و مرتبه رسیدم. (همان، ص 19)
ادامه دارد...
#الگو_و_تربیت
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
هدایت شده از Ale-hashem.ir
⭕️پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت والده نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی
🔹حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت والده حجتالاسلام آلهاشم نماینده ولیفقیه در استان آذربایجان شرقی و امامجمعه تبریز را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجةالاسلام آقای سیّد محمدعلی آلهاشم دامت توفیقاته
درگذشت والدهی مکرّمه رحمةاللهعلیها را به جنابعالی و دیگر بازماندگان بالخصوص حضرت والد معظم دامت برکاته تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت را برای آن مرحومه و بقاء و عافیت برای والد مکرّم و جنابعالی مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
🆔️ @ale_hashem
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #غافر، صفحه 472، آیات 41 تا 49
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
472.mp3
487.7K
🔊#صوت_قرآن
🎤توسط استاد #منشاوی
✅صفحه 472
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
#دوشنبه_های_بصیرتی
✅ خطوط کلی حاکم بر سیاست الهی (قسمت اول)✅
👇👇👇👇
1️⃣ حاکمیت مطلق الهی
لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ (تغابن/1)
آنچه در آسمان ها وآنچه در زمین است، برای خدا تسبیح می گویند. فرمانروایی، مخصوص او و ستایش نیز مخصوص اوست و او بر همه چیز تواناست.
* حکومت خداوند، مطلق است و هیچ محدودیتی ندارد. حقیقی است نه مجازی، نه عاریه ای، نه اعتباری و نه موقّت.قُلِ اللَّ-هُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ(آل عمران/26)
بگو: خداوندا! تو صاحب فرمان و سلطنتی. به هر کس (طبق مصلحت و حکمت خود) بخواهی حکومت می دهی و از هر کس بخواهی حکومت را می گیری و هر که را بخواهی عزّت می بخشی و هر که را بخواهی ذلیل می نمایی، همه خیرها تنها به دست توست. همانا تو بر هر چیز توانایی.
* مالک واقعی تمامی حکومت ها خداست. مُلک برای غیر خدا، موقّتی و محدود است.
2️⃣ نظارت الهی
انسان با ایمان، همیشه خود را در محضر خداوند و تمام افکار و اعمال خود را زیر نظر پروردگار می بیند. او معتقد است که زیر نظر اولیاء الهی نیز هست. به گفته قرآن و روایات پیامبران، امامان معصوم، فرشتگان، زمین و زمان و حتی اعضاء بدن شاهد بر انسانند و روزگاری همه برای گواهی دادن به پا می خیزند( یَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهَادُ).
وَیَوْمَ نَبْعَثُ فِی کُلِّ أُمَّهٍ شَهِیدًا عَلَیْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَجِئْنَا بِکَ شَهِیدًا عَلَیٰ هَؤُلَاءِ
و(یاد کن) روزی را که در هر امّتی، شاهدی بر آنان از خودشان برانگیزیم و تو را بر آنان گواه آوریم. (نحل/89)
* نظارت دائمی اولیای خدا بر اعمال ما، یکی از مسلّمات قرآنی است.(مصادیق دیگری از مضمون «نظارت الهی» در آیات زیر آمده است: اسراء/25؛ ابراهیم/38؛ نحل/84؛ رعد/33؛ هود/123؛ توبه/105؛ آل عمران/34؛ آل عمران/5؛ آل عمران/ 29؛ بقره/255؛ بقره/202؛ بقره/143؛ آل عمران/52؛ نساء/41؛ شعراء/ 223-218؛ انعام/61.)
3️⃣ اختیار و آزادی انسان
لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقی لَا انْفِصامَ لَها وَ اللهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ (بقره/256)
در (پذیرش) دین، اکراهی نیست. همانا راه رشد از گمراهی روشن شده است، پس هر که به طاغوت کافر شود و به خداوند ایمان آورد، قطعاً به دستگیره محکمی دست یافته، که گسستنی برای آن نیست. وخداوند شنوای دانا است.
* دینی که برهان و منطق دارد، نیازی به اکراه و اجبار ندارد.
وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَجَعَلَکُمْ أُمَّهً وَاحِدَهً وَلَکِنْ یُضِلُّ مَنْ یَشَاءُ وَیَهْدِی مَنْ یَشَاءُ وَلَتُسْأَلُنَّ عَمَّا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (نحل/93)
و اگر خداوند خواسته بود (همه شما را به طور اکراه و اجبار) یک اُمّت (مؤمن و) متحد قرار داده بود، (تا میان شما هیچ اختلافی نباشد، ولی این اجبار و اکراه خلاف سنّت و برنامه اوست و لذا) هر که را بخواهد گمراه می کند (و به حال خودش وامی گذارد) و هر که را بخواهد (و استحقاق هدایت دارد) هدایت می کند و قطعاً شما از آنچه انجام می دادید بازخواست خواهید شد.
* دست خدا در اجبار مردم باز است، لیکن سنّت و برنامه او آزاد گذاشتن مردم است.
وَلَوْ نَشَاءُ لَمَسَخْنَاهُمْ عَلَیٰ مَکَانَتِهِمْ فَمَا اسْتَطَاعُوا مُضِیًّا وَلَا یَرْ جِعُونَ (یس67)
و اگر بخواهیم آنان را در جای خود مسخ می کنیم (و به مجسّمه هایی بی روح مبدّل می سازیم،) به گونه ای که نه بتوانند به راه خود ادامه دهند و نه بر گردند.
* سنّت خداوند، آزاد گذاشتن انسان ها است، تا از راه دیدن و شنیدن حقایق ایمان بیاورند، نه از طریق قهر و اجبار و فشار.
#سیاست_الهی
#سیاست_قرآنی
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
#دوشنبه_های_بصیرتی
✅ خطوط کلی حاکم بر سیاست الهی (قسمت دوم)✅
👇👇👇👇
4️⃣ آزمایش انسان ها
در قرآن حدود بیست مرتبه مسئله آزمایش و امتحان مطرح شده واز سنّتهای الهی است. پیامبران نیز مورد آزمایش الهی قرار می گیرند. «واذ ابتلی ابراهیم»(بقره/124)
ثُمَّ جَعَلْنَاکُمْ خَلَائِفَ فِی الْأَرْ ضِ مِنْ بَعْدِهِمْ لِنَنْظُرَ کَیْفَ تَعْمَلُونَ (یونس/14)
سپس شما را پس از (هلاکت) آنان، جانشینانی در زمین قرار دادیم، تا ببینیم شما چگونه عمل می کنید.
* حکومت و تمکّن در زمین، وسیله ی آزمایش الهی است.
* همه ی اقوام، نزد خدا یکسانند و قانونِ آزمایش الهی، درباره ی همه جاری می شود.
أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاکُمْ عَبَثًا وَأَنَّکُمْ إِلَیْنَا لَا تُرْ جَعُونَ(مؤمنون/115)
آیا پنداشتید که شما را بیهوده آفریده ایم و شما به سوی ما بازگردانیده نمی شوید.
وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَ اتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِ ینَ (بقره/155)
وقطعاً شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، زیان مالی وجانی وکمبود محصولات، آزمایش می کنیم وصابران (در این حوادث وبلاها را) بشارت بده.
5️⃣ هلاکت امت های گنهکار
یکی از وعده ها و سنّت های الهی، نصرت و دفاع از مؤمنین است و خداوند این دفاع و حمایت را به عنوان یک حقّ، بر خود لازم فرموده است: « وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ »(روم/ 47.) البتّه معنای دفاع و نصرت الهی، همیشه دفاع و نصرت فوری و کوتاه مدّت نیست، بلکه دفاع دراز مدّت را نیز شامل می شود، زیرا در آیات دیگر می فرماید: «والعاقبه للمتّقین» آری، ممکن است در یک درگیری و جنگ، مؤمنین به ظاهر شکست بخورند ولی عاقبت، اهداف و تفّکر آنان پیروز می شود.
أَلَمْ یَرَ وْا کَمْ أَهْلَکْنَا مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ قَرْ نٍ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْ ضِ مَا لَمْ نُمَکِّنْ لَکُمْ وَأَرْ سَلْنَا السَّمَاءَ عَلَیْهِمْ مِدْرَ ارً ا وَجَعَلْنَا الْأَنْهَارَ تَجْرِ ی مِنْ تَحْتِهِمْ فَأَهْلَکْنَاهُمْ بِذُنُوبِهِمْ وَأَنْشَأْنَا مِنْ بَعْدِهِمْ قَرْ نًا آخَرِ ینَ (مائده/6)
آیا ندیدند که چه بسیار امت های پیش از آنان را هلاک کردیم، با آنکه در زمین به آنان جایگاه و توانی داده بودیم که به شما نداده ایم؟ و (باران و برکت) آسمان را پی در پی برایشان فرستادیم و نهرهای آب از زیر پاهایشان جاری ساختیم، پس آنان را به کیفر گناهانشان هلاک کردیم و نسل دیگری پس از آنان پدید آوردیم.
* هلاکت مردم به سبب گناهانشان، از سنّت های الهی است. « فَأَهْلَکْنَاهُمْ بِذُنُوبِهِمْ »
وَمَا کَانَ رَ بُّکَ مُهْلِکَ الْقُرَ یٰ حَتَّیٰ یَبْعَثَ فِی أُمِّهَا رَ سُولًا یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِنَا وَمَا کُنَّا مُهْلِکِی الْقُرَ یٰ إِلَّا وَأَهْلُهَا ظَالِمُونَ (قصص/59)
و پروردگارت قریه ها (و شهرها) را نابود نمی کند، مگر این که در میان آنان پیامبری برانگیزد، که آیات ما را بر آنان تلاوت کند. و ما هیچ آبادی را هلاک نکردیم مگر آنکه اهل آن ظالم بودند.
6️⃣ سنت آسانی بعد از سختی
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرً ا . إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرً ا (شرح/5 و6)
پس (بدان که) با هر سختی آسانی است. آری، با هر دشواری آسانی است.* سنّت و برنامه الهی آن است که بدنبال هر سختی، آسانی است. (در جای دیگر قرآن
می خوانیم: «سیجعل الله بعد عُسر یُسراً» (طلاق / 7.) سختی ها و مشکلات زوال پذیرند و به آسانی تبدیل می شوند).
#سیاست_الهی
#سیاست_قرآنی
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
#دوشنبه_های_بصیرتی
✅ خطوط کلی حاکم بر سیاست الهی (قسمت سوم)✅
👇👇👇👇
7️⃣ امدادهای الهی به مؤمنان
وَلَقَدْ کُذِّبَتْ رُ سُلٌ مِنْ قَبْلِکَ فَصَبَرُ وا عَلَیٰ مَا کُذِّبُوا وَأُوذُوا حَتَّیٰ أَتَاهُمْ نَصْرُ نَا وَلَا مُبَدِّلَ لِکَلِمَاتِ اللَّهِ وَلَقَدْ جَاءَکَ مِنْ نَبَإِ الْمُرْ سَلِینَ (انعام/34)
و همانا پیش از تو نیز پیامبرانی تکذیب شدند، لیکن در برابر آنچه تکذیب شدند و آزار دیدند صبر کردند، تا یاری ما به آنان رسید. (تو نیز چنین باش زیرا) برای کلمات (و سنّت های) خداوند، تغییر دهنده ای نیست. قطعاً از اخبار پیامبران برای تو آمده است (و با تاریخ آنان آشنا هستی).
* سنّت های الهی تغییر ناپذیر است و خداوند خلف وعده نمی کند.
* یکی از بهترین اهرم های مقاومت در برابر شداید، توجه به امدادهای الهی است.
إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ(حج/38)
قطعاً خداوند از کسانی که ایمان آورده اند دفاع می کند، بی شک خداوند هیچ خیانتکار ناسپاسی را دوست ندارد.
یکی از وعده ها و سنّت های الهی، نصرت و دفاع از مؤمنین است و خداوند این دفاع و حمایت را به عنوان یک حقّ، بر خود لازم فرموده است: « وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ »(روم/ 47) البتّه معنای دفاع و نصرت الهی، همیشه دفاع و نصرت فوری و کوتاه مدّت نیست، بلکه دفاع دراز مدّت را نیز شامل می شود، زیرا در آیات دیگر می فرماید: «والعاقبه للمتّقین» آری، ممکن است در یک درگیری و جنگ، مؤمنین به ظاهر شکست بخورند ولی عاقبت، اهداف و تفّکر آنان پیروز می شود.
إِنَّا لَنَنْصُرُ رُ سُلَنَا وَالَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا وَیَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهَادُ (غافر/51)همانا ما پیامبران خود و کسانی را که ایمان آورده اند، هم در زندگی دنیا و هم روزی که گواهان (برای گواهی دادن) به پا می خیزند یاری می کنیم.
در قرآن سخن از نصرت الهی درباره ی انبیا و مؤمنان بسیار است و ما گوشه ای از آن را می آوریم تا مصداقی باشد بر این آیه و آیه ی « إِنْ تَنْصُرُ وا اللَّهَ یَنْصُرْ کُمْ »(محمد/ 7)
* نصرت نوح علیه السلام : « فَنَجَّیْنَاهُ وَمَنْ مَعَهُ فِی الْفُلْکِ »(یونس/ 73) ما او و کسانی را که با او در کشتی بودند نجات دادیم.
* نصرت ابراهیم علیه السلام : «یَا نَارُ کُونِی بَرْ دًا وَسَلَامًا»( انبیاء/ 69) ای آتش! بر ابراهیم سرد وسلامت باش.
* نصرت لوط علیه السلام : « إِذْ نَجَّیْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِینَ»(صافات/ 134) ما او و بستگانش (جز همسرش) را نجات دادیم.
* نصرت یوسف علیه السلام : « وَکَذَٰلِکَ مَکَّنَّا لِیُوسُفَ فِی الْأَرْ ضِ یَتَبَوَّأُ مِنْهَا حَیْثُ یَشَاءُ »(یوسف/ 56) و ما این گونه برای یوسف در زمین مکنت قرار دادیم که هر جای آن را که می خواهد برگزیند.
* نصرت شعیب علیه السلام : « نَجَّیْنَا شُعَیْبًا وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ »(هود / 94) ما شعیب و مؤمنان همراه او را نجات دادیم.
* نصرت صالح علیه السلام : « نَجَّیْنَا صَالِحًا وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ »(هود / 66) ما صالح و مؤمنان همراه او را نجات دادیم.
* نصرت هود علیه السلام : «نَجَّیْنَا هُودًا وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ »(هود / 58) ما هود ومؤمنان همراه او را نجات دادیم.
* نصرت یونس علیه السلام : « وَنَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ »(انبیاء / 88) ما یونس را از غم نجات دادیم.
* نصرت موسی علیه السلام : « وَأَنْجَیْنَا مُوسَیٰ وَمَنْ مَعَهُ أَجْمَعِینَ »(شعراء / 65) ما موسی و کسانی را که با او بودند نجات دادیم.
* نصرت عیسی علیه السلام : « إِنِّی مُتَوَفِّیکَ وَرَ افِعُکَ إِلَیَّ »(آل عمران / 55)من تو را (از میان ظالمان) برمی گیرم و به سوی خود بالا می برم.
* نصرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم : « إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُبِینًا »(فتح / 1) همانا ما برای تو پیروزی آشکاری گشودیم.
* نصرت مؤمنان: « وَلَقَدْ نَصَرَ کُمُ اللَّهُ بِبَدْرٍ وَأَنْتُمْ أَذِلَّهٌ »(آل عمران / 123) همانا خداوند شما را در جنگ بدر در حالی که ذلیل بودید یاری کرد.
#سیاست_الهی
#سیاست_قرآنی
🌹 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
اطلاعیه
باسمه تعالی
به اطلاع اساتید گرامی، طلاب عزیز و کادر محترم می رساند که تجمع بزرگ روحانیت بسیجی و حوزه های علمیه به همراه عامه مردم در اعتراض به جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی و در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین، مقابل بیت شریف نماینده مقام معظم رهبری در استان آیت الله آل هاشم، فردا سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت راس ساعت ۱۰/۳۰ برگزار خواهد شد. بنا به دستور مدیریت محترم حوزه علمیه استان، حضور تمامی عزیزان در این تجمع الزامی می باشد.
🇮🇷مدیریت حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین ع
هدایت شده از کانال رسمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه
👈برای برقراری صلح و آرامش در سرزمین مقدس فلسطین قدم بردارید
🔻آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در نامه ای به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان:
🔹بسم الله الرحمن الرحیم
لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَ المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ (الحدید: 25 )
عالیجناب پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان
با سلام و احترام
🔹عالیجناب! ضمن قدردانی و تمجید از قدمهای موثری که حضرتعالی در مسیر تعامل ادیان الهی و همکاری و همزیستی پیروان آنها در راستای برقراری عدالت، صلح و انجام وظایف الهی برداشتید، از محضر جنابعالی تقاضا داریم با توجه به جایگاه معنوی و رهبری دینی خویش قدم دیگری در راستای برقراری صلح و آرامش در یکی از مقدسترین و الهی ترین سرزمین ها بردارید.
🔹بیت المقدس یا همان اورشلیم همواره نمونهای مثال زدنی از همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان الهی بوده است. سرزمینی که در آن پیروان ادیان ابراهیمی همواره در صلح، صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر زیسته اند و در فعالیتهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی با یکدیگر مشارکت داشتهاند.
🔹اما متاسفانه مدت هاست، صلح از این سرزمین رخت بسته و جای خود را به زیادهخواهی، انحصارطلبی، تجاوز، ظلم و نسلکشی داده است. زیر سایه این تجاوزات، فجایع انسانی زیادی رخ داده و ظلم های بی شماری نسبت به ساکنان اصلی آن اعم از مسلمانان و مسیحیان این منطقه روا شده است. رژیم صهیونیستی به طورغیرقانونی در این سرزمین شکل گرفته است. تجاوزات این رژیم غاصب و نژادپرست موجب آواره شدن میلیونها فلسطینی از سرزمین مادریشان گشته است.
🔹بیش از هفتاد سال است که خداپرستان فلسطینی از حداقل حقوق انسانی نیز برخوردار نیستند. سرزمین فلسطین به ویژه کرانه باختری و قدس شریف برخلاف معاهدات بین المللی اشغال شده و سازمانها و نهادهای بین المللی هم نسبت به این نقض آشکار حقوق انسانی عکس العملی نشان نمی دهند. از زمان اشغال فلسطین تاکنون همه این جنایت ها جلوی چشم جهانیان و با حمایت قدرت های بزرگ جهانی از طرف رژیم صهیونیستی اتفاق می افتد.
🔹اکنون و به دنبال زیاده خواهی جدید صهیونیست ها و تلاش برای پاک سازی نژادی در قدس شرقی و غصب منازل فلسطینیان ،آتش جنگ در این منطقه دوباره شعله ور شده و درگیریها بالا گرفته و غیرنظامیان بیگناه زیادی از کودکان و زنان فلسطینی کشته و مجروح می شوند، این نیاز احساس میشود که همه آزادی خواهان و عدالت طلبان، به ویژه رهبران ادیان در راستای حمایت از مظلوم، نفی ظلم و برقراری صلح واقعی اقدام کنند. مسلّماً راهحلهایی که صرفاً منجر به آتشبس محدود و یا تأمین منافع یک طرف نزاع می شوند بهترین راه حلها نیستند، بلکه تعیین سرنوشت و حاکمیت فلسطین باید توسط ساکنان حقیقی آن و به روشهای دیپلماتیک و برگزاری رفراندوم در میان ساکنان اصلی فلسطین مبتنی بر دکترین و منطق انتخابات آزاد، آزادی، استقلال، برادری، برابری، کرامت انسانی و عدالت ، همان راه حل مطلوبی است که نظام جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه داعیه دار آن می باشند.
🔹نقش رهبران دینی در حمایت از مظلومان و احقاق حقوق پیروان ادیان مختلف و صیانت از جان و مال و عرض آنان به ویژه در برابر جنایت های گروه های تروریستی داعش برگ درخشانی از تاثیرگذاری مصلحان در دنیای کنونی است و انتظار آن است که این تجربه موفق در مورد ملت مظلوم فلسطین هم تکرار شود.
🔹مسأله امروز فلسطین نیز برای رسیدن به ساحل آرامش، هدایت رهبران دینی علی الخصوص حضرتعالی را، با توجه به جایگاه مهمی که دارید، می طلبد.
خداوند شما را در انجام این رسالت الهی یاری بفرمایید.
علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه ایران
@ismcir
#گزارش_تصویری
🔰 تجمع اعتراضی در حمایت از مردم فلسطین
🔗لینک تصاویر:
https://b2n.ir/y14138
روابط عمومی حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) تبریز
🏴 #هشتم_شوال سالروز تخریب قبور #ائمه_مظلوم_بقیع (ع) تسلیت باد.
🏴 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صدای_ماندگار
#عدالت_در_تعریف
👈 هیچوقت نگید یک نفر در دنیا تکه و نمونه نداره یا فلانی در بدی لنگه نداره!
👈 خوبیهای خوبان را پخش کنید...
🏴 معاونت تهذیب مدرسه
🇮🇷 حوزهعلمیه انقلابی امیرالمؤمنینع تبریز
➡️🆔 @howzeh_amir
🌺🌺🌺
به اطلاع کلیه طلاب محترم می رساند
شیوه برگزاری امتحانات خرداد ماه به شرح ذیل می باشد:
پایه های(1_2_3) بصورت حضوری
پایه (4_5_6)اعم از سیکل و دیپلم و نظام قدیم بصورت مجازی می باشد.
لازم بذکر است آقایان :
حاج آقای خان زاده
به شماره:
09149242588
وآقای خوشبخت
به شماره:
09145787255
وشماره ثابت
04135457208
آماده پاسخگویی به سوالات واشکالات شما عزیزان در ساعات امتحانی می باشند.
خواهشمند است بغیر از شماره های مذکور با افراد دیگری تماس حاصل نفرمایید.
وضمنا طلاب پایه (1_2_3) که بصورت حضوری خواهند بود از روز جمعه 31 اردیبهشت از بعداز ظهر همان روز جهت اسکان به مدرسه مراجعه نمایند.