eitaa logo
حوزه‌علمیه‌شهرستان‌بابل
1.3هزار دنبال‌کننده
19هزار عکس
1.9هزار ویدیو
919 فایل
مدیر ۰۹۱۱۳۱۴۱۳۳۲ معاون آموزش ۰۹۱۹۹۲۱۷۴۱۰ معاون پژوهش ۰۹۱۰۹۶۴۶۶۳۸ معاون تهذیب ۰۹۱۲۸۵۲۵۳۸۰ معاون تبلیغ ‌۰۹۱۹۳۵۱۱۰۶۹ معاون منابع انسانی ۰۹۱۱۹۰۴۸۶۷۸ امین مالی ۰۹۱۱۲۱۸۱۳۸۳ معاون امور طلاب‏ ۰۹۱۱۲۱۲۰۲۷۴ معاون دفتر موقوفات ۰۹۱۱۲۱۲۰۲۷۴
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 امام مهدي عجّل الله تعالی فرجه الشریف فرمودند: 💎 أمّا الحَوادِثُ الواقِعَةُ فارْجِعوا فيها إلى رُواةِ حَديثِنا فإنَّهُم حُجَّتي علَيكُم ، و أنا حُجَّةُ اللّه ِ. 💧 در رخدادها (مهمى) كه به وقوع مى پيوندد، به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجّت من بر شما هستند و من حجّت خدا هستم (بر آنان). 📚الاحتجاج : 2/543/344 @howzeh_babol🇮🇷حوزه علمیه بابل🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣اطلاعیه فوری: 🔴با توجه به برودت هوا و بارش برف در مناطق زلزله زده خوی ، زلزله زده گان نیاز مبرم به وسائل گرمایشی اعم از پتو ،موکت و هیتر برقی و ظروف یک بار مصرف دارند.بزرگواران اگر امکان جمع آوری و ارسال موارد یاد شده را دارندیاکمک های نقدی تا روز پنجشنبه 13بهمن 1401فرصت دارید. 🔹مجمع خیرین حوزه علمیه و دبیرخانه گروهای جهادی طلاب شهرستان بابل( 09112120274گلی کریمی) جهت ارسال کمک غیر نقدی با شماره فوق تماس بگیرید. 🔹شماره کارت جهت واریز نقدی: 6063-7370-0510-8160 بنام بنیاد خیرین حوزه های علمیه 🇮🇷 @howzeh_babol
هدایت شده از تبیین آنلاین
✍️ دفتر امور اجتماعی و سیاسی با مشارکت پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام به مناسبت دهه مبارکه فجر این ماه مسابقه کتابخوانی ماهیانه را از کتاب « اگر انقلاب نمی شد!» ویژه حوزویان برادر سراسر کشور برگزار میکند. 🕣 زمان برگزاری مسابقه : ۱۲ تا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ ✅ جایزه نقدی/ ۵ نفر اول هر کدام ۲ میلیون تومان و ۵۰ نفر بعدی هر کدام ۵۰۰ هزار تومان ✔️ شرکت در مسابقه: از طریق سامانه پیشخوان حوزه های علمیه / بخش آزمون های من 💬 اطلاعات بیشتر و دریافت فایل pdf: https://spoh.ir/?p=7306 📱تبیین آنلاین https://eitaa.com/joinchat/4104716460Cccdea3f54a
هدایت شده از خبرگزاری رسا
بازدید مسئول دبیرخانه شورای عالی از برخی حوزه‌های علمیه شهر تهران متشکل از مسئول دبیرخانه شورای عالی، سرپرست طرح و برنامه و مدیر دفتر نظارت و بازرسی، ضمن حضور در تعدادی از حوزه‌های علمیه شهر تهران، از مدارس علمیه امام حسین، دارالسلام و امام محمد باقر، بازدید کردند و در جمع و این مدارس حضور یافتند. لزوم برنامه ریزی و استفاده از فرصت‌ها، توکل و اعتماد به خدا، اخلاص، خوب درس خواندن و استفاده از فرصت بی نظیر جوانی، از جمله توصیه‌های حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیمیان به طلاب جوان بود. طلاب و اساتید این حوزه‌های علمیه نیز ، و خود را با مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه، مطرح کردند. 💯 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از حوزه علمیه فیضیه مازندران
☘دیدار تولیت ، مدیریت و اساتید حوزه علمیه فیضیه مازندران با آیت الله محمدی تولیت محترم حوزه علمیه روحیه بابل 🔰بهره مندی از بیانات ایشان و گزارش دهی فعالیت های مدرسه علمیه فیضیه مازندران ١۴٠١/١١/١٣ کانال رسمی مدرسه علمیه فیضیه مازندران @faiz432
50.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 🔺خاطره حاج اصغر خدادادی خادم مدرسه علمیه فیضیه قم درچند وقت اخیر ✅ طلبه بد را واگذار کن به من 🔺مدرسه فیضیه کنار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است و حجره امام خمینی رحمةالله علیه در این مدرسه است ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 إمام عليٌّ عليه السلام فرمودند: 💎 مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ إماما فعَلَيهِ أن يَبدَأ بِتَعليمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعليمِ غَيرِهِ، 💎وَ ليَكُن تَأديبُهُ بِسيرَتِهِ قَبلَ تَأديبِهِ بِلِسانِهِ ، و مُعَلِّمُ نَفسِهِ، 💎و مُؤَدِّبُها أحَقُّ بِالإجلالِ مِن مُعَلِّمِ النّاسِ و مُؤَدِّبِهِم . 💧هر کسی كه خود را پيشواى مردم قرار دهد، بايد پيش از آموزش ديگران به آموزش خود بپردازد. 💧و پيش از آن كه به زبان، تربيت كند، باید با كردار و رفتارش تربيت نمايد. 💧 آموزگار و مربّى خويشتن، بيشتر سزاوار احترام و تجليل است تا آن کسی كه آموزگار و مربّى مردم است. 📚 بحار الأنوار : 2/56/33 @howzeh_babol🇮🇷حوزه علمیه بابل🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لحظه زیبای شروع رسمی برنامه اعتکاف دانش آموزی با بیان احکام اعتکاف در امامزاده عباس علیه السلام بندپی بابل 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 @shamiri866
حضور ریاست محترم آموزش و پرورش و هیئت همراه در شب اول اعتکاف در جمع معتکفین طلاب و دانش آموز در امامزاده عباس بندپی @shamiri866
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فضیلت و اهمیت احکام اعتکاف اعتکاف فرصتی برای شستشوی آلودگی های گناه ، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است. اعتکاف برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است . سنت اعتکاف از سالیان پیش تا کنون در بین مسلمانان وجود داشته است. زمان اعتکاف انسان برای رهایی از تعلقات مادی و دلبستگی دنیوی به گوشه خلوت و دور از همه تعلقات مادی پناه می برد و با خدای خود نجوا می کند تا کدورت وزنگار را از چهره جان بزدایید . در این بخش از نمناک شما را با اهمیت و فضیلت اعتکاف آشنا می کنیم. اعتکاف چیست؟ اعتکاف در لغت به معنای اقامت کردن و ماندن در جایی است اما در شرع اسلام، اعتکاف باید در مکانی مقدس برای تقرب جستن به خداوند صورت گیرد . در ادیان دیگرنیز اعتکاف وجود دارد اما اعتکاف در هریک از ادیان خصوصیات و احکام و شرایط متغییر دارد. اعتکاف در اصطلاح فقهی نوعی عبادت است که انسان سه روز یا بیشتردرمسجد مقیم شود وهرسه روز روزه بگیرد و اعمال آن را انجام دهد. مرحوم صاحب جواهر در تعریف لغوی اعتکاف فرمود:هو الاحتباس و منه اللبث الطویل الذی هو احد افراد لزوم الشیء النفس علیه پس اعتکاف در لغت به معنای حبس کردن است و از همین معنی درنگ و توقف طولانی است. حضرت امام خمینی (ره) فرمود:هو البث فی المسجد بقصر البقصد به اعتکاف عبارت است ازماندن در مسجد ودرنگ درآن به قصداینکه بزرگی خدا نماید. وجود اعتکاف در قرآن ماده عکف نُه بار در قرآن بکار رفته که دو مورد آن مربوط به مقیمان و اعتکاف کنندگان در مسجد می باشد. این دو آیه مبارکه از ادله مشروعیت اعتکاف به شمار می آید. و عهدنا الی ابراهیم و اسماعیل ان طهرا بیتی للطائفین و العاکفین و الرکع السجود به ابراهیم و اسماعیل فرمان دادیم که خانه را برای طواف کنندگان و معتکفان و رکوع و سجودکنندگان پاکیزه نمایند. ولا تباشروهن و انتم عاکفون فی المساجد تلک حدودالله فلا تقربوها کذالک یبین الله آیاته للناس لعلهم یتقون. با همسران خود در حال اعتکاف مباشرت ننمایید اینها حدود و مرزهای الهی هستند به آنها نزدیک نشوید خداوند اینچنین آیات خود را برای مردم تبیین می کند باشد که تقوی پیشه کنید. پیشینه اعتکاف عبودیت و بندگی خدا در همه ادیان توحیدی وجود داشته است . در قران کریم نیز آیاتی وجود دارد که سابقه دیرینه اعتکاف در امم گذشته و رفتن به مکانهای مقدس برای عبادت را نشان می دهد. آیه :و عهدنا الی ابراهیم و اسماعیل ان طهرا بیتی للطائفین و العاکفین و الرکع السجود نشان می دهد که عبادتی بنام اعتکاف در زمان حضرت ابراهیم (ع) نیز وجود داشته است زیرا در این آیه خدا به دو تا از پیامبران فرمان داد تا مسجد الحرام را برای معتکفان پاکیزه و آماده نماید .همچنین در کتاب تورات و انجیل نیز اشاراتی به گوشه نشینی شده است. رهبانیت یعنی خلوت نشینی و گوشه گیری و پرداختن به عبادت که در آئین مسیحیت وجود دارد. و جعلنا فی قلوب الذین اتبعوها رافه و رحمه و رهبانیه ابتدعوها ما در دل کسانی که از عیسی پیروی کردند نرمی و مهربانی و رهبانیتی که خود بدعت گذاشته اند قرار دادیم. پیامبر درباره رهبانیت فرمود: الا تکاء فی المسجد رهبانیه العرب، ان المومن مجلسه مسجده وصومعته بیته تکیه در مسجد، رهبانیت مسلمانان است ، محل نشستن و توقف مومن و مسجد و صومعه اش خانه اوست. در دوران جاهلیت نیز اعتکاف وجود داشت و عده ای از مردم در غارها و بیابانها و کوهها به اعتکاف می پرداختند و به عبادت و تامل و تفکر در هستی مشغول می شدند. در قرآن آیه ای درباره حضرت مریم و اعتزال ایشان از مردم و پناه بردن به محراب زکریا در بیت المقدس آمده است : (واذکر فی الکتاب مریم اذا نتبذت من اهلها مکانا شرقیا) از مریم یاد کن هنگامی که از اهل و آشنایان خود به گوشه ای پناه گرفت.علامه طباطبائی دوری مریم از مردم و بریدن از آنان، را روی آوردن به اعتکاف برای عبادت بیان می کند. درباره اعتکاف حضرت سلیمان روایت شده است: ان سلیمان کان یعتکف فی المسجد بیت المقدس السنه و السنتین والشهر و الشهرین واقل و اکثر روش حضرت سلیمان این بود که در مسجد المقدس به مدت یک سال یا دو سال ، یک ماه یا دو ماه و گاهی کمتریا بیشتر اعتکاف می کرد و در همان جا به عبادت می پرداخت. ماندن حضرت موسی چهل شب در کوه طور نوعی اعتکاف و عبادت با خدا بوده است. و اذ واعدنا موسی اربعین لیله حضرت محمد نیز دهه آخر ماه مبارک رمضان را اعتکاف می نمود.امام صادق(ع) می فرماید:ان رسول الله اذا کا
ن العشر الاواخر اعتکف فی المسجد 17 نبی مکرم اسلام در دهه آخر در مسجدش اعتکاف می نمود. همسران پیامبر نیز به همراه پیامبر هم اعتکاف می نمودند . امام صـادق(ع) فرمود :اعتکاف المرء مثل ذلک18 . اعتکاف زنان همانند اعتکاف مردان است. امام حسن(ع) و امام حسین(ع) همراه با پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در کنار خانه خدا و مسجدالنبی(ص) اعتکاف می نمودند. اهمیت اعتکاف در روایات امام صادق علیه السلام فرمود: کان رسول الله(ص) اذا کان العشرالاواخر اعتکف فی المسجد همانا رسول خدا (ص) در دهه آخر ماه مبارک در مسجد خودش اعتکاف می کرد و اهمیت اعتکاف در نزد پیامبر(ص) تا آنجاست که در سال دوم هجری که بخاطر جنگ بدر اعتکاف انجام نداد، سال بعد آن را قضا کرد 22و یکی از ستون های مسجدالنبی به نامه اسطوانه السریر23 که تا به امروز معلوم و معین است ، محل اعتکاف پیامبر(ص) بوده است. امام سجاد (ع) می فرماید : من اعتکف عشرا فی رمضان کان کحجتین و عمرتین24. هرکس در ماه رمضان ده روز معتکف شود ارزش آن معادل دو حج و عمره می باشد. در روایت نبوی مشهور آمده است : من اعتکف ایماناً و احتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه هرکس با ایمان و اعتقاد معتکف شود خداوندگناهان گذشته اش را می آمرزد. المعتکف یعکف الذنوب و یجری له من الاجر کاجر عامل الحسنات کلها معتکف همچون کسی است که همه کارهای پسندیده را انجام داده باشد. خداوند صد و بیست در رحمت به روی کعبه باز می کند که شصت در رحمت مربوط به طواف کنندگان و بیست در دیگر به تماشا گران اختصاص دارد. ویژگی های اعتکاف که نشان دهنده اهمیت و فضیلت آن است: اعتکاف را نمی توان مانند نماز در هر مکانی به جا آورد و محل اعتکاف باید مسجد و خانه خدا اما نه هر مسجدی، بلکه مسجد اعظم، یا مسجد جامعه و یا مسجدالحرام و مسجد النبی (ع) یا مسجدی که معصوم (ع) در آن نماز جمعه و یا جماعت اقامه کرده باشد؛ در آن نماز جمعه و یا یا جماعت برپا شده باشد.بنابر این، مسجد بودن خود مزیت و اقامه نماز جمعه یا جماعت در آن، مزیتی دیگر می باشد.در مسجد متروک و مهجور نباید اعتکاف انجام داد. از ویژگی های دیگر اعتکاف این است در آن باید به عبادات دیگری مانند نماز و روزه بپردازیم . ارزش اعتکاف به حدی است که یکی از برجسته ترین ارکان دین یعنی روزه ، شرط آن قرار می گیرد. خداوند به روزه داران از همه نزدیکتر است و همانگونه که نماز بدون طهارت تحقق نمی یابد؛ اعتکاف هم بدون روزه صحیح نیست. علی(ع) فرمود :نشستن در مسجد از برای من از جلوس در بهشت بهتر است چونکه نشستن در مسجد رضایت خداوند را به همراه دارد. نبی مکرم اسلام(ص) فرمود : خداوند متعال به کسی که مادام در مسجد باشد برای هر نَفَس او، درجه ای در بهشت ثبت می شود و ملائکه برای او درود می فرستد. کمال اعتکاف مرحوم مجلسی (ره) فرمود : کمال اعتکاف در آنست که اندیشه و دل و اعضاء فقط بر عمل صالح وقف گردد و بردر خانه خدای جلیل و در برابر اراده مقدس او به حبس در آید از آنچه که روزه دار از انجامش خودداری می کند به طور تمام و کمال باز داشت گردد و بر احتیاط خود بیفزاید و دائماً در روی آوردن به خدا و ترک ما سوی الله ملازمت ورزد سپس هرگاه اعتکاف کننده خطورات غیر اللهی را به دل راه دهد و یا یکی از اعضاء در غیر طاعات خدا بکار رود به همان میزان از فیوضات الهی محروم گردد و حقیقت کمال اعتکاف را فاسد گردانیده است.
هدایت شده از پژواک مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻با افراد مختلف چطور برخورد کنیم؟ 🎥 رهبر انقلاب: باید اقتضائات کار فرهنگی‌ تبلیغی رعایت شود ‌┈┈••✾•🍃🔵🌿•✾••┈┈ ◽️به کانال بپیوندید @pezhvaak_ir
هدایت شده از ندای تهذیب
🌷پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: «خداوند متعال به برادرم (علیه السلام) فضیلت‌هایی داده که آنها را نمی‌توان شمارش کرد. 💎هرکس که فضیلتی از فضائل او را یاد کند و به آن اقرار و اعتقاد داشته باشد، خدای تعالی گناهان گذشته و آینده او را می‌آمرزد، 💎و هرکس فضیلتی از فضائل او را بنویسد، مادام که نشانی از آن کتابت باقی باشد، فرشتگان برای او‏ استغفار می‌کنند و از خدای تعالی آمرزش می‌خواهند. 💎هرکس به فضیلتی از فضائل او گوش دهد، هر گناهی که با گوش کرده باشد، خدای تعالی آن‌را بیامرزد. 💎و هرکس به فضیلتی از فضائل او بنگرد، خدای تعالی هر گناهی که او با چشم کرده باشد را نیز می‌آمرزد» 📚الأمالی للصدوق، ص 138 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib