هدایت شده از پذیرش حوزه علمیه خراسان
#پذیرش_حوزه
#تبلیغات_شاد
📲 آغاز اطلاع رسانی پذیرش حوزه علمیه خراسان به صورت گسترده در پیام رسان شاد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔹کانال پذیرش حوزه علمیه خراسان
http://eitaa.com/joinchat/3301900334C0620b7494c
هدایت شده از پذیرش حوزه علمیه خراسان
#پایگاه_اطلاع_رسانی_حوزه_علمیه_خراسان
#پذیرش_حوزه_علمیه
📱برای سهولت داوطلبین ثبت نام در حوزه علمیه خراسان ، گزینه ثبت نام حوزه بر روی نوار بالای پایگاه اطلاع رسانی حوزه قرار گرفت.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔹کانال پذیرش حوزه علمیه خراسان
http://eitaa.com/joinchat/3301900334C0620b7494c
هدایت شده از abbasi
#مسابقه_ادبیات_مهارت_محور
#پاسخ_مسابقه
📝 مسابقه شماره (1)
پاسخ : گزینه (ج)
در این گزینه سه مفعول مطلق وجود دارد «حسابَ»، «سبحانَ» و «حقّاً» پس بیشترین مفعول مطلق را در بین گزینه¬ها داراست.
بررسی گزینه های دیگر:
(1) فقط یک مفعول مطلق وجود دارد؛ «تَعسیراً».
(2) اصلاً مفعول مطلق وجود ندارد و «قلیلاً» خبر «کان» و «أثراً» تمییز است.
(4) دو مفعول مطلق وجود دارد؛ «اختباراً» و «جدّاً»؛ «کثیراً» نیز صفت «اختباراً» است نه مفعول مطلق.
📝 مسابقه شماره (2)
پاسخ : گزینه(ج) " شهر "در این گزینه زمانِ انجام فعل جمله را نشان میدهد ولی در سایر گزینه ها به ترتیب «اسم مجرور»، «مبتدا و خبر» و «مفعولٌ به» میباشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
#مسابقه_ادبیات_شماره(3)
📝اعراب فعلهای مضارع در این جمله چیست؟
«إنَّ الله لَا یُغَیّرُ مَا بِقومٍ حتَّی یُغَیّروا ما بِأَنفُسِهِم».
رعد(11)
الف) مجزوم، منصوب
ب) مرفوع، منصوب
ج) منصوب، منصوب
د) مرفوع، مجزوم
👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید.
https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
#ادبیات_مهارت_محور
📚در آیه «وَ ما هُوَ عَلَى الْغَیْبِ بِضَنِینٍ»، واژه «ضنین» چه تفاوتی با واژه «بخیل» دارد که مشتقات آن در دیگر آیات مورد استفاده قرار گرفته است؟
📝 پاسخ : واژه «بخیل» از ریشه «بخل» است که در مقابل «کَرَم» است.
واژه «ضنین» تنها یک مرتبه در قرآن آمده است: «وَ ما هُوَ عَلَى الْغَیْبِ بِضَنِینٍ»؛و آنچه را از غیب به او گویند دریغ نمیدارد».
این واژه از ریشهی «ضنن» است که در معنای «زیاد»،و «چیز نفیس(گرانبها)»مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین «ضنین» به فردی گفته میشود که نسبت به چیزهای نفیس بخل ورزد.
با توجه به این مقدمه، «ضنین» بخل ورزیدن در مورد چیزهای مانند علم است که نزد انسان اهمیت و ارزش دارد و با بخشش آن به دیگران، از ملک انسان خارج نمیشود؛ لذا شبیه به عاریه است. اما بخل در اموری است که با بخشش آن به دیگران، آنچیز از ملک انسان خارج میشود. بنابر این جمله «ضنین بعلمه» صحیح است، اما «بخیل بعلمه» صحیح نیست.
در قرآن کریم نیز هر دوازده مشتقی که از ریشه «بخل» وجود دارد، همگی در ارتباط با بخلورزیدن در امور مالی به کار رفته است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از پذیرش حوزه علمیه خراسان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#راهاینجاست
#مسیرطلبگی
🕌 حوزه علمیه خراسان طلبه می پذیرد.
⏳مهلت ثبت نام ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
🌐 برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی http://hozehkh.com مراجعه فرمایید.
☎️تلفن راهنما ۰۵۱۳۲۰۰۸۲۰۰
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔹کانال پذیرش حوزه علمیه خراسان
http://eitaa.com/joinchat/3301900334C0620b7494c
هدایت شده از پذیرش حوزه علمیه خراسان
آغاز پذیرش طلبه
در حوزه های علمیه خراسان
🌱طلبه نگار
🌱@Talabehnegar
🔶اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🔶
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔹کانال پذیرش حوزه علمیه خراسان
http://eitaa.com/joinchat/3301900334C0620b7494c
هدایت شده از پذیرش ۱۴۰۲، مدرسه زینب مشهد
مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها برای سال تحصیلی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱ از میان خواهران واجد شرایط طلبه می پذیرد
🌼آدرس: مشهد، خیابان آیةالله بهجت، بهجت۲۳، نبش چهارراه اول، سمت راست، پلاک ۴۸
🌷 مقطع دیپلم و بالاتر
☎️تلفن:
05132242291
05132241073
🌺 کانال مدرسه حضرت زینب(س):
🔗 ایتا:
eitaa.com/zeynaby1354
🔗 کانال پذیرش مدرسه در ایتا:
@zeynaby1400
سایت مدرسه: http://zeynaby.ir/
#نشر_حداکثری
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 خاطره حضرت آیتالله خامنهای از روایت مرحوم آیتالله خوشوقت درباره مکاشفهی یکی از علما
📝رهبرانقلاب: خدا رحمت کند، مرحوم آقای خوشوقت میگفت یک عارفی در #مکاشفه دید که آنجا یک سکوی بلندی
است، این جوانها همین طور میآیند و با یک جست میپرند روی آن سکو. این عارف مکرر پرید و هر کار کرد
نتوانست و افتاد زمین. بعد ملتفت شد که آنها #جوان هستند و این پیر است.
🔹در عالم معنویت هم همین است، در سلوک هم همین است، در مشاهدهی رؤیت الهی و جمال الهی هم همین است؛ آنجا هم آمادگی جوان بیشتر است، بهتر میتواند پرواز کند و میتواند راههای بلند را بپرد. پیرها تا بیایند به خودشان بجنبند وقت گذشته و بعد هم توانشان اجازه نمیدهد. الحمدلله این مفاهیم در دل شما جوانها روییده. ۹۵/۸/۱۹
🏴 سالگرد رحلت سالک الیالله مرحوم آیتالله خوشوقت
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
#ادبیات_مهارت_محور
با توجه به آیه 44 سوره مبارکه اعراف و آیه 9 سوره مبارکه ملک؛ تفاوت «نعم» و «بلی» در چیست؟
با اینکه ظاهراً دو واژه «بلی» و «نعم» در معنا شبیه به هم هستند و هر دو معنای اثبات دارند، اما کاربرد آنها با هم متفاوت است؛ در جایی که جملهای منفی مطرح شده، و در پاسخ بخواهیم آن جمله منفی را نادرست شمرده و جمله دیگری را به صورت مثبت، تأیید کنیم (چه این جمله در ظاهر بیاید و یا به قرائن فهمیده شود)، از «بلی» استفاده میکنیم. به عنوان مثال هنگامی که پرسیده میشود «أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ»؛ «آیا من پروردگار شما نیستم؟» برای اینکه مخاطب اقرار کند که تو پروردگار من هستی، باید در جواب بگوید: «بلی». اما اگر مخاطب در جواب این سؤال، «نعم» بگوید، معنا این میشود که تو پروردگار من نیستی؛ زیرا «نعم» برای تصدیق کردن سخن مخاطب است و اگر در جواب سؤال بالا «نعم» گفته شود، یعنی مخاطب گفته است «لستَ بربی».
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از ---
بسم الله الرحمن الرحیم
#پوستر_معرفی_مدرسه
#پذیرش_مدرسه_عباسقلی_خان
#طلبه_آرمانی_مدرسه_تمدنی
#پذیرش_نخبگانی
🔴 پذیرش مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد مقدس برای سال تحصیلی 1402-1401
🔴 ویژه دانشجویان نخبهی کارشناسی، ارشد و دکتری
🔶 مدرسه تمدنی - طلبه آرمانی
🔶 تربیت طلاب عالم، متخلق و مجاهد
⬅️اساتید مبرز و متخلق
⬅️ برنامه های کارآمد علمی، پژوهشی و فرهنگی
⬅️ فضایی آرام و معنوی
📌 مشهد مقدس ابتدای خیابان شهید نواب صفوی جنب حرم مطهر رضوی(علیه السلام)
📞 شماره تماس : 09158514962 - 05133658284
💠 ادمین پذیرش : @Hmohammadpour
🔰 جهت آشنایی با مدرسه به
آدرس های زیر مراجعه فرمایید:
🌐 http://magk.ir
🌐 https://eitaa.com/pazire1_2magk
🔰 جهت ثبت نام ، ورود به سایت حوزه علمیه خراسان ،قسمت ثبت نام و پذیرش ،انتخاب مدرسه علمیه عباسقلی خان به عنوان اولویت اول .
🌐https://hozehkh.com
⭕ احترام به مدرسین انقلابی !!
✳️ ؛ جامعه مدرسین باید طلاب عزیز انقلابی و زحمت کشیده و کتکخورده و جبهه رفته را از خود بدانند. حتماً با آنان جلسه بگذارند و از طرحها و نظریات آنان استقبال نمایند و طلاب انقلابی هم مدرسین عزیز طرفدار انقلاب را محترم بشمارند و با دیده احترام به آنان بنگرند و در مقابل طیف بیعرضه و فرصتطلب و نِقزن یَد واحده باشند و خود را برای ایثار و شهادت در راه هدایت مردم آمادهتر کنند
💠 گزیده ای از منشور روحانیت امام خمینی رحمة اللّه علیه
📅 سوّم اسفند ماه، سالروز صدور منشور روحانیت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
⭕ مؤاخذه در پیشگاه خداوند !!
✳️ ؛ اگر طلبهای منصب امامت جمعه و ارشاد مردم یا قضاوت در امور مسلمین را خالی ببیند و قدرت اداره هم در او باشد و فقط به بهانه درس و بحث مسئولیت نپذیرد و یا دلش را فقط به هوای اجتهاد و درس خوش کند، در پیشگاه خداوند بزرگ یقینا مؤاخذه میشود و هرگز عذر او موجه نیست، ما اگر امروز به نظام خدمت نکنیم و استقبال بیسابقه مردم از روحانیت را نادیده بگیریم، هرگز فرصت و شرایط بهتر از این را نخواهیم داشت
💠 گزیده ای از منشور روحانیت امام خمینی رحمة اللّه علیه
📅 سوّم اسفند ماه، سالروز صدور منشور روحانیت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
⭕ روی کار آمدن انقلابی نماها !!
✳️ ؛ من به طلاب عزیز هشدار میدهم که علاوه بر اینکه باید مواظب القائات روحانی نماها و مقدس مآبها باشند، از تجربه تلخ روی کار آمدن انقلابی نماها و به ظاهر عقلای قوم که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده اند عبرت بگیرند که مبادا گذشته تفکر و خیانت آنان فراموش و دلسوزی های بیمورد و ساده اندیشی ها سبب مراجعت آنان به پست های کلیدی و سرنوشت ساز نظام شود
💠 گزیده ای از منشور روحانیت امام خمینی رحمة اللّه علیه
📅 سوّم اسفند ماه، سالروز صدور منشور روحانیت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
⭕ مجتهد واقعی !!
✳️ ؛ یک مجتهد باید زیرکی و هوش و فراست هدایت یک جامعه بزرگ اسلامی و حتی غیراسلامی را داشته باشد و علاوه بر خلوص و تقوا و زهدی که در خور شأن مجتهد است واقعاً مدیر و مدبر باشد. حکومت در نظر مجتهد واقعی فلسفه عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است
💠 گزیده ای از منشور روحانیت امام خمینی رحمة اللّه علیه
📅 سوّم اسفند ماه، سالروز صدور منشور روحانیت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
⭕ برخورد با روحانیون متخلّف !!
✳️ ؛ مردم عزیز ایران باید مواظب باشند که دشمنان از برخورد قاطع نظام با متخلفین از به اصطلاح روحانیون سوء استفاده نکنند و با موج آفرینی و تبلیغات اذهان را نسبت به روحانیون متعهد بدبین ننمایند و این را دلیل عدالت نظام بدانند که امتیازی برای هیچ کس قائل نیست و خدا می داند که شخصاً برای خود ذرهای مصونیت و حق و امتیاز قائل نیستم. اگر تخلفی از من هم سر زند مهیای مواخذه ام
💠 گزیده ای از منشور روحانیت امام خمینی رحمة اللّه علیه
📅 سوّم اسفند ماه، سالروز صدور منشور روحانیت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
⭕ نقشه اختلاف میان روحانیون !!
✳️ ؛ دشمنان از دیرباز برای اختلافافکنی میان روحانیون آماده شدهاند. غفلت از آن، همه چیز را برباد میدهد. حال اختلاف به هر شکلی باشد، بدبینی شدید نسبت به مسئولین بالا باشد یا مرزبندی فقه سنتی و پویا و امثال آن. اگر طلاب و مدرسین حوزه علمیه با یکدیگر هماهنگ نباشند، نمیتوان پیشبینی نمود که موفقیت از آن کیست و اگر بر فرض محال حاکمیت فکری از آن روحانینماها و متحجرین گردد روحانیت انقلابی جواب خدا و مردم را چه میدهد
💠 گزیده ای از منشور روحانیت امام خمینی رحمة اللّه علیه
📅 سوّم اسفند ماه، سالروز صدور منشور روحانیت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
⭕ اینجانب معتقد به فقه سنتی !!
✳️ ؛ در مورد دروس تحصیل و تحقیق حوزهها، اینجانب معتقد به فقه سنتی و اجتهاد جواهری هستم و تخلف از آن را جایز نمیدانم. اجتهاد به همان سبک صحیح است ولی این بدان معنا نیست که فقه اسلام پویا نیست، زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهادند. مسئله ای که در قدیم دارای حکمی بوده است به ظاهر همان مسئله در روابط حاکم بر سیاست و اجتماع و اقتصاد یک نظام ممکن است حکم جدیدی پیدا کند.
💠 گزیده ای از منشور روحانیت امام خمینی رحمة اللّه علیه
📅 سوّم اسفند ماه، سالروز صدور منشور روحانیت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
⭕ جدایی دین از سیاست !!
✳️ ؛ استكبار وقتی كه از نابودی مطلق روحانيت و حوزهها مأيوس شد، دو راه را برای ضربه زدن انتخاب نمود. يكی راه ارعاب و زور، ديگری راه خدعه و نفوذ. اولين و مهمترين حركت، القای شعار جدايی دين از سياست است كه متأسفانه اين حربه در حوزه و روحانيت تا اندازه اي كارگر شده است تا جايی كه دخالت در سياست دون شأن فقيه و ورود در معركه سياسيون تهمت وابستگي به اجانب را به همراه ميآورد. يقينا روحانيون مجاهد از نفوذ، بيشتر زخم برداشتهاند.
💠 گزیده ای از منشور روحانیت امام خمینی رحمة اللّه علیه
📅 سوّم اسفند ماه، سالروز صدور منشور روحانیت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
⭕ غفلت از شناخت دشمنان واقعی !!
✳️ ؛ امروز هیچ دلیل شرعی و عقلی وجود ندارد که اختلاف سلیقه ها و برداشت ها و حتی ضعف مدیریت ها دلیل به هم خوردن الفت و و حدت طلاب و علمای متعهد گردد. ممکن است هر کس در فضای ذهن و ایده های خود نسبت به عملکردها و مدیریت ها و سلیقه های دیگران و مسئولین انتقادی داشته باشد ، ولی لحن و تعابیر نباید افکار جامعه و آیندگان را از مسیر شناخت دشمنان واقعی و ابرقدرت ها که همه مشکلات و نارسایی ها از آنان سرچشمه گرفته است ، به طرف مسائل فرعی منحرف کند
💠 گزیده ای از منشور روحانیت امام خمینی رحمة اللّه علیه
📅 سوّم اسفند ماه، سالروز صدور منشور روحانیت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
⭕ همواره چند قدم جلوتر از حوادث !!
✳️ ؛ حوزه ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکسالعمل مناسب باشند. چه بسا شیوههای رایج اداره امور مردم در سالهای آینده تغییر کند و جوامع بشری برای حل مشکلات خود به مسائل جدید اسلام نیاز پیدا کند. علمای بزرگوار اسلام از هماکنون باید برای این موضوع فکری کنند
💠 گزیده ای از منشور روحانیت امام خمینی رحمة اللّه علیه
📅 سوّم اسفند ماه، سالروز صدور منشور روحانیت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از فرهنگی مدرسه علمیه شهید شفیعی مشهد
#اطلاعیه_پذیرش_طلبه
سلام دوستان
❤️ اگه در اطرافیان، جوان مؤمن انقلابی با مدرک بالاتر از دیپلم سراغ داشتید که علاقمند به طلبگی بود، بگین همین الان از طریق این لینک وارد قسمت پذیرش سایت حوزه بشه و مدرسه شهید شفیعی رو به عنوان اولویت اول انتخاب کنه؛ چون این مدرسه:
✍🏻 اساتیدش از بهترینها و توانمندترینها هستند
📖 طلبههای مدرسه رو خیلی زود وارد عرصۀ تدریس میکنه
💡 جلسات تحلیلی و بصیرتافزایی برگزار میکنه که تربیت طلبهها تکبُعدی نباشه
💠 برجستهترین اساتید اخلاق رو برای جلسات عمومی اخلاق دعوت میکنه
🎒 با برگزاری اردوهای جهادی طلبهها، به محرومین جامعه کمک میکنه
👌🏻 اساتید مطرح روانشناسی، کارگاههای مشاوره تحصیلی، خانوادگی و ... برگزار میکنند
✳️ و خلاصه، فضایی زنده، پویا و پرنشاطی داره که طلبهها علاوه بر اینکه خیلی خوب درس بخونن، فعالیتهای متنوع فرهنگی و جهادی هم داشته باشند.
☎️ اطلاعات بیشتری هم اگه خواستید، تلفنهای مدرسه در خدمت شماست:
۰۵۱۳۸۵۴۴۵۸۱
۰۵۱۳۸۵۳۱۰۵۵
📲 این هم موبایل مدیر مدرسه:
۰۹۱۹۳۵۳۳۲۵۲
⏳ زمان در گذر است و انشاءالله همه ما توفیق سربازی امام عصر عجلالله فرجه رو پیدا کنیم...
🔰 سامانه ثبتنام و پذیرش حوزه علمیه خراسان:
sanjesh.hozehkh.com
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔹کانال پذیرش حوزه علمیه خراسان
http://eitaa.com/joinchat/3301900334C0620b7494c
#نشست_علمی
✅به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم ملاهادی سبزواری، نشست علمي با موضوع«جامعیت علمی و عملی حکیم حاج ملاهادی سبزواری»برگزار میشود
🎙با حضور و ارائه : حجت الاسلام والمسلمين دکتر علی رضایی تهرانی
🌐به صورت مجازي
📆زمان: یکشنبه 8 اسفندماه
⏰ساعت 16 صبح
🔗لينك شركت در نشست به صورت زنده در سامانه
https://navvab.lms2.hozehkh.com/ws/xch0y439mev
•┈┈••••✾🔆✾•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔎 @howzehpajohesh
#نشست_علمی
✅به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم ملاهادی سبزواری، نشست علمي با موضوع«روش شناسی حکیم ملاهادی سبزواری در شرح اسماء الهی با تأکید بر کتاب اسماء الحسنی»برگزار میشود
🎙با حضور و ارائه : حجت الاسلام والمسلمين دکتر سید مجید میردامادی
🌐به صورت مجازي
📆زمان: یکشنبه 8 اسفندماه
⏰ساعت9صبح
🔗لينك شركت در نشست به صورت زنده در سامانه
https://navvab.lms2.hozehkh.com/ws/xch0y439mev
•┈┈••••✾🔆✾•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔎 @howzehpajohesh
پنجم اسفندماه مصادف با سالروز بزرگداشت اندیشمند جهان اسلام، مرحوم خواجه نصیرالدین طوسی
ابوجعفر محمد بن محمد بن حسن طوسی فیلسوف، متکلم، فقیه، شاعر، اندیشمند، ریاضیدان، منجم، پزشک و معمار ایرانی است. کنیهاش «ابوجعفر» و به القابی چون «نصیرالدین»، «محقق طوسی»، «استاد البشر» و «خواجه» شهرت دارد. وی علوم دینی و عقلی را زیر نظر پدرش و منطق و حکمت طبیعی را نزد داییاش آموخت.
برخی از فعالیتهای شاخص علمی ایشان در حیطه علوم عقلی
1.احیاء سنت فلسفه مشایی پس از روبه افول رفتن بعد از ابن سینا در ایران
2.گردآوری مجموعه آرا و دیدگاههای کلامی شیعه در کتاب تجرید الاعتقاد
3.ایجاد کتابخانهای با حدود چهل هزار کتاب
برخی از آثار شاخص وی در حیطه علوم عقلی:
تجرید الاعتقاد، شرح اشارات بوعلی سینا، قواعد العقاید، آغاز و انجام، تجریدالمنطق، تلخیص المحصل، اساس الاقتباس، اثبات بقاء نفس، اثبات جوهر، اثبات عقل، اثبات واجب الوجود، الجبر و الاختیار، الاعتقادات.
برخی از سرآمد شاگردان:
جمالالدین حسن بن یوسف مطهر حلی (علامه حلی)- کمالالدین میثم بن علی بن میثم بحرانی (ابن میثم بحرانی)- محمود بن مسعود بن مصلح کازرونی (قطبالدین شیرازی)-درگذشت
مرحوم خواجه نصیرالدین طوسی بعد از سال ها مجاعدت علمی و گذشت 75 بهار از عمر شریف، در ۱۸ ذیقعده ۶۷۳ ه.ق دان فانی را وداع گفت و در حرم کاظمین به خاک سپرده شد. خدایش رحمت کند. از طرف اعضای محترم قرارگاه و پایگاه های علوم عقلی حوزه علمیه خراسان#قرارگاه_علوم_عقلی_خراسان
پنجمین کارگاه تخصصی اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت
دوره دانش افزایی مدیران و اساتید حوزه علمیه خراسان
موضوع:
نفوذ جتماعی روحانیت، ظرفیت ها و کارکردها (1)
دکتر دین محمدی، پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه قم
ملاحظات عفاف در کنشگری اجتماعی روحانیت (1)
حجت الاسلام والمسلمین بیاتی دبیر میز تخصصی عفاف دفتر تبلیغات اسلامی
پنجشنبه 5 اسفند ساعت 8 تا 12
لینک جلسه: https://b2n.ir/u46349
#نشست_علمی
✅به مناسبت سالروز بزرگداشت خواجه نصيرالدين طوسي، نشست علمي با موضوع«سنخيت و تأثير آن در معرفت حق تعالي » برگزار میشود
🎙با حضور و ارائه : حجت الاسلام والمسلمين سيد علي حسيني شريف
🌐به صورت مجازي
📆زمان: پنجشنبه 5 اسفندماه
⏰ساعت10 صبح
🔗لينك شركت در نشست به صورت زنده در سامانه
https://navvab.lms2.hozehkh.com/ws/xch0y439mev
•┈┈••••✾🔆✾•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔎 @howzehpajohesh
هدایت شده از پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
#مسابقه_ادبیات_عرب(4)
#ادبیات_مهارت_محور
📚در کدام گزینه هر سه نوع اعراب تقدیری، محلی، ظاهری، وجود دارد؟
الف) لِلهِ مَا فیالسَّماواتِ و الأرضِ إنَّ اللهَ هُوَ الغَنی الحَمید.
ب) أولئِکَ عَلَیهُدیً مِنرَبِّهِم و اولئکَ هُمُ المُفلِحونَ.
ج) خَالِدینَ فیها وَعدَ اللهِ حَقّاً وَ هُوَ العَزیزُ الحَکیمُ
د) واصبِر عَلَی مَا أصابَکَ إنَّ ذَلِکَ مِنعَزمِ الاُمورِ
👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید.
https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از پذیرش مدرسه علمیه عالی نواب
20.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پذیرش_مدرسه_علمیه_عالی_نواب
#موشن_گرافی
🔔 آغاز پذیرش مدرسه علمیه عالی نواب
👤 مقطع سطح 2 و 3 پیوسته تخصصی
📗 رشته تخصصی ادبیات عرب
📗 رشته تخصصی فقه و اصول
📗 رشته تخصصی فلسفه اسلامی
📗 رشته تخصصی کلام اسلامی
🗓 سال تحصیلی 1402_1401
⏳ مهلت ثبت نام: تا 20 فروردین 1401
📘 آدرس: مشهد، حرم مطهر، ابتدای خیابان شیرازی، مدرسه علمیه عالی نواب
📞 تلفن تماس: 32259559 (051)
🌐 جهت ثبت نام به نشانی h-navvab.ir مراجعه فرمایید.
•┈┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈┈•
🔴 کانال پذیرش مدرسه علمیه عالی نواب:
╔═📚📚════╗
@pazireshnavab
╚════📚📚═╝
هدایت شده از پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
#ادبیات_مهارت_محور
📚واژهی «قربی» در آیهی «آت ذا القربی حقه» مؤنث است، پس منحصر به حضرت زهرا(س) بوده و نباید شامل حضرت علی(ع) شود؟!
📝این پرسش از دو جهت قابل بررسی است:
واژهی «قربی» هرچند که در ظاهر شبیه و هموزن اسم تفضیل مؤنث «فُعلی» است؛ اما باید گفت که این کلمه اسم تفضیل نیست، بلکه «قربی» مصدر از باب «قرب» است که آنرا به «نزدیک بودن به دیگری در نسبت خویشاوندی» معنا کردهاند. بنابر این، واژهی قربی اشارهای به جنسیت مدلول خود ندارد.
دقت در آیهی مذکور که میفرماید «وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّه»، نشان میدهد آنکسی که مورد توصیه قرار گرفته است، خود «القربی» نیست، بلکه «ذا القربی» است. به عبارت دیگر، مفعول فعل «آتِ» عبارت «ذا القربی» است؛ نه «القربی». کلمهی «ذا» به معنای صاحب و دارا، مذکر است و مؤنث آن واژهی «ذات» است که در برخی از آیات قرآن به کار گرفته شده است؛ مانند «وَ حَمَلْناهُ عَلى ذاتِ أَلْواحٍ وَ دُسُر»؛این آیه اشاره به کشتی حضرت نوح دارد که از آن تعبیر به «سفینه» میشود و مؤنث مجازی است؛ لذا برای آن از واژهی «ذات» استفاده شده است؛ اما در آیهی موجود در پرسش، از واژهی «ذا» بهره جسته شد که ناظر به آن است که کلمه «القربی» مذکر است.
در هر حال، همانگونه که گفته شد، این واژه بیانگر جنسیت نیست. البته در اینکه حضرت زهرا(س) نیز از مصادیق این آیه است، تردیدی وجود ندارد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe