📌 حقوق زنان؛ شیخ فضل الله نوری و رضاشاه
🔹مکرر شنیده اید که شیخ فضل الله نوری مخالف حقوق زنان و تحصیلات ایشان بوده است. واقعیت ماجرا چیست و چه کسی مخالف حقوق زنان بود❓
💥یادداشت ویژه مدرسه انقلاب را از دست ندهید👇👇
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از روزنه
کارنامه ۱۲ساله آقای لاریجانی و یک مطالبه مهم از اصحاب رسانه قم
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
جناب دکتر علی لاریجانی بعد از تصدی ۱۲سال نمایندگی مردم فرهیخته و مجاهد و عزیز قم و پس از ریاست بر سه دوره مجلس، با کارنامهای نه چندان روشن و درخشان، #رفت!
حتمن در کارنامه او، مانند هر کارگزار دیگری، نقاط مثبت هم هست که باید در فضایی واقعبینانه و عاری از چاپلوسی و غلوگویی(مانند آنچه اطرافیان و معدود مریدانش نوشتند)، مورد تقدیر قرار گیرد.
اما آنچه ضرورت دارد، بازخوانی دقیق و عمیق و مستند، کارنامه سیاسی لاریجانی است؛ تنها در این صورت، میتوان کاستیها را پوشش داد و از خطاها و خطوط انحرافی جلوگیری کرد و باندهای قدرت و ثروت و حلقه های انحصاری قدرت در قم را فروشکست تا راه برای نقش آفرینی نخبگان حوزوی و دانشگاهی باز شود و نمایندگی به جایگاه واقعی خود برگردد.
فعلا رسانههای رسمی حوزوی، اقدام قابل قبولی در ارزیابی و نقد عالمانه عملکرد ۱۲ساله لاریجانی صورت ندادهاند.
نیاز به تصریح و تاکید ندارد که این امر مهم، از وظائف ذاتی رسانههای حوزوی در مرحله نخست و رسانههای محلی قم در مرتبه بعدی است؛ چه اینکه دسته نخست باید انعکاس صدای حوزویان و مطالبه گر مطالبات به حق و حقوق تضییع شده آنان باشند و رسانههای محلی نیز همین شأن را نسبت به حقوق و مطالبات مردم دارند.
در مورد برخی رسانههای قمی، حرف و حدیثهای زیادی وجود دارد و برخی از آنها مانند #۱۹دی به جای اینکه مدافع حقوق مردم قم باشند، کارنامه قابل قبولی در این زمینه نداشته، به تصریح برخی فعالان رسانهای مطلع، در دوران دوران نمایندگی لاریجانی بعنوان رسانه شخصی ایشان فعال بودهاند!
اما با این وجود، عرصه مطبوعات محلی قم، از رسانهها و خبرنگاران مستقل و متعهد و مردمی خالی نیست و امید است به منظور اعتلای تمدنی و فرهنگی آشیانه آل محمد(ص)، عملکرد آقای لاریجانی و سایر نمایندگان پیشین به دقت و بدون ملاحظه کاری، و البته با مراعات جهات انصاف و اخلاق حرفهای، مورد ارزیابی قرار گیرد.
عجیب است که طرفداران دوآتشه به اصطلاح اعتدالگرای لاریجانی که رییس خرده جریان مطبوع شان(روحانی) نقد معصومین علیهمالسلام را نیز جایز میداند، از باز شدن فضای نقد سیاسی، به شدت هراسان اند و هر نوع پرسشگری در این زمینه را با مشت و بعضا فحش، پاسخ میدهند!(اگر روزگاری ملاحظات حقوقی و اخلاقی در میان نباشد، بازنشر پیامهای اهانت آمیز و افراطی این جماعت به ادمین کانال های منتقد لاریجانی، گویاترین روش برای افشای ماهیت رادیکال و متعصب حامیان خرده جریان اعتدال خواهد بود و معالاسف در میان این تندگویان و تندخویان، برخی چهرههای نسبتا مشهور و به ظاهر موجه علمی و سیاسی نیز وجود دارند!)
امیدواریم رسانههای رسمی حوزوی و رسانههای محلی قم، با کنار نهادن مصلحت اندیشی های مرسوم و ملاحظات سیاسی، که نوعا فاقد مبنای شرعی و علمی و سیاسی است، به زودی وارد میدان نقد عملکرد نمایندگان پیشین قم و خصوصا جناب لاریجانی شوند.
مطمئن باشیم که راه اعتلا و پیشرفت و اصلاح امور، از دل ارزیابی علمی عملکرد گذشتگان میگذرد.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
دو نوع مواجهه با برادران سیاهپوست در ایران و آمریکا
اینجا مرجع تقلید شیعه دست یک طلبه عادی سیاه پوست را می بوسد
اما در آمریکای وحشی، یک پلیس عادی پا بر گرده یک برادر سیاه پوست می گذارد
بیچاره #برجامیان_عاشق_آمریکا که از اصول متعالی اسلامی عبور کرده و به دنبال تحمیل ولایت و کدخدایی شیطان بزرگ می گردند.
@rozaneebefarda
هدایت شده از اکبر ابدالی
📸♨️ ارزش روز و ترکیب سهام خود را در سامانه #سهام_عدالت ببینید
🔹با مراجعه به آدرس اینترنتی sahamedalat.ir با انتخاب گزینه مشاهده دارایی #سهام_عدالت می توانید ترکیب سهام موجود در سبد دارایی خود و ارزش روز آنرا مشاهده کنید.
#بورس
🆔 @mashgh626
💥👈 از کمپین حمایتی نسبت به درخواست ارسال کمک از طریق دریا نسبت به مظلومان یمن در سامانه کمپینسازی فارس من، حمایت می کنیم...
اصلاً معطل نمی کنیم؛ همین الان با دادن شماره موبایلمان حمایت خود را ابراز می کنیم...
https://www.farsnews.ir/my/c/26403
👌💥متن کمپین: ارسال کمکهای انسانی از طریق کاروان دریایی به یمن
👈 وزارت امور خارجه/ دولت/ سازمان هلال احمر/ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی/ کمپین ملی
🔷🔹بعد از پهلو گرفتن کشتیهای نفکش جمهوری اسلامی در سواحل ونزوئلا و عیان شدن عجز و ناتوانی دشمنان جمهوری اسلامی در مقابل اقتدار میهن اسلامی ما و شکسته شدن آشکار تحریمها در مقابل چشم نیروی دریایی زبان آمریکا ،دیگر هیچ بهانهای برای عدم ارسال کمک به مردم مظلوم یمن از طریق دریا و کشتیهای حامل کمکهای نوعدوستانه ملت و دولت ایران نمیماند.
بر ملت شریف و مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران است که هر چه زود به این وظیفه دینی و انسانی خود عمل کنند.
@howzehenghelabi
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
♻ اولین شماره هفته نامه ۹دی در سال ٩٩ (شماره ٣٩٧)
شنبه روی دكههای مطبوعات
🔸 مجلس؛ عدالتخانه ملت
🔹 پیام مهم رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس یازدهم و تعیین اولویتهای اصلی مجلس جدید
🔸 موج نو رمان فاخر انقلابی
🔹 آغاز سال ٩٩ با انتشار رمان های جدید وحید یامین پور و محمد سرشار دو نویسنده جوان جبهه فرهنگی انقلاب
سایر مطالب 👇
🔸 «مقاومت»؛ سوخت موشکها و نفتکشها
🔸 بیکاران سرِکارند!
🔸 مروجان بی غیرتی و محرکان غیرت افراطی؛ شرکای قتل رومینا
♨ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
@www_9day_ir
مدیر مسئول 👇
@www_rasaee_ir
.ت
هدایت شده از حزب الله حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅نکاتی مهم پیرامون مبحث مبارزه با فساد با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط مجازی با نمایندگان جنبش های دانشجویی
🎥حجت الاسلام رحمت الله معظمی
محقق حوزه و فعال عرصه مبارزه با فساد
✅تحلیلی متفاوت پیرامون جبهه مبارزه با فساد
🌀از کاربران محترم تقاضامندیم که حتما تا آخر مشاهده کنید.🙏🏻
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
Join🔜 🆔 @howzeh_1357
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
✳️ امام خمینی در مواجهه با جریان #قدرت و #ثروت/۱
🔹حضرت امام، انقلاب اسلامی را انقلاب #محرومین و #مستضعفین می دانستند. در مقابل نیز #نظام_سرمایه_داری را نا اهلان و نامحرمان با اندیشه انقلاب اسلامی قلمداد می کنند. از این رو بر این نکته تاکید می کنند که کسانی می توانند همراه و همگام با انقلاب اسلامی پیش روند که درد فقر و محرومیت را کشیده باشند.
🔸امام خمینی در طول یک دهۀ پرحادثه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قشرهای مستضعف را سهامداران واقعی انقلاب معرفی می کنند. به گونه ای که در تمام صحنه ها، از انقلاب حمایت جانی، مالی، سیاسی و اقتصادی کردند.
از این رو امام با ترسیم #خط_استضعاف و #پابرهنگان به زحمات این قشر اشاره می کنند: «بررسی کنید اشخاصی که در پانزده خرداد جان دادند، سنگ قبرهای آنها را ببینید، کی بودند اینها؟ اگر در قشرهای اسلامی یک سنگ قبر از آن درجه های بالا پیدا کردید، آنها هم شرکت داشته اند، ولی پیدا نمی کنید. هر چه هست از این قشر پایین است، این قشر کشاورز است، این قشر کارگر است، این تاجر مُسْلِمْ است، این کاسب مُسْلِمْ است، این روحانی متعهد است، هر چه هست از این قشر است، پس 15 خرداد را به تبع اسلام اینها بوجود آوردند و به تبع اسلام اینها حفظ کردند و به تبع اسلام اینها نگهداری می کنند.»(صحیفه امام ج 7_ص 54_ 15/3/1358)
در مجالی دیگر نیز می فرمایند:« این نهضت از برکت شما زاغه نشین ها و امثال شما، یعنی این طبقه محروم، به برکت شما پیش رفت نهضت، شما طبقه محروم، چه دانشگاهی و چه روحانی و چه زاغه نشین ها و کارگرها بودید که اینطور با وحدت کلمه و بانگ الله اکبر پیش بردید.» (همان ،ج 9 _ ص271(
🔹خدمت به محرومین و مستضعفین یکی از مسائلی است که مورد توجه حضرت امام بوده است. از نظر ایشان خدمت به این قشر ارزشمند، در وهله اوّل اعطای حق آنها به خودشان است. خدمتگزار باید خدمت به محرومان را یک وظیفه؛ و افتخار و خود را محتاج آنان بداند، نه محرومان را محتاج کمک خویش! در اینصورت است که احترام و شرافت محرومان محفوظ خواهد ماند.
از نظر امام(س)، بی توجهی مسئولان کشور به منافع قشر مستضعف و بی تفاوتی نسبت به دردهای آنها، انحراف از اصول اسلامی و انقلابی تلقی می شود.
«در خدمت بندگان خدا و مستضعفین باشید و بیشتر از همه طبقات ضعیف را ملاحظه کنید و این خود یک عبادت بزرگ است.»« همان_ ج 16_ص /(205
🔸توجه بخشی امام به #مالکان_سرمایه در خدمات رسانی به اقشار محروم جامعه از نکات برجسته سیره امام خمینی است. «یکی دیگر رفتاری است که با مردم و با این توده های مستضعف می شود. چه بسا باشد که خدمتها، خدمتهای ارزنده است لکن گاهی برخورد با بعضی افراد، یک برخوردی است که خدمت را هم پایمال می کند. مهم این است که واقعاً احساس بکنند این خدمتگزارها که خدمتگزارند، احساس این معنا را بکنند که این توده ها، بندگان محروم خدا هستند و بندگانی هستند که قبل از انقلاب آنقدر محرومیت داشتند و در انقلاب آنقدر خدمت کرده اند و بعد از انقلاب هم تا قیام به امر درست نشده است، باز جزء محرومین بوده اند و شما می خواهید به اینها خدمت کنید و خدمتگزار آنها هستید، مبادا یک وقتی در ضمن اینکه شما خدمت را می کنید یک درشتی ای باشد که خدمت شما را در خودش محو کند.»(همان_ ج 17_ ص 69 و 70 _ 12/8/1361)
🔹🔹🔹
Bonyadtarikhbook-ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
✳️ امام خمینی در مواجهه با جریان #قدرت و #ثروت/۲
🔹 امام خطر توجه نکردن به محرومان را در سیره مسئولان نظام هم مورد توجه قرار می دهند به گونه ای که ایشان از هشدارهای ایشان به کارگزاران توجه نمودن به اقشار ضعیف جامعه و جدا سازی خود از صاحبان قدرت و ثروت است. « همه مدیران و کارگزاران و رهبران و روحانیون نظام و حکومت عدل موظفند که با فقرا و مستمندان و #پابرهنه_ها بیشتر حشر و نشر و جلسه و مراوده و معارفه و رفاقت داشته باشند تا متمکنین و مرفهین و در کنار مستمندان و پابرهنه ها بودن و خود را در عرض آنان دانستن و قرار دادن، افتخار بزرگی ست که نصیب اولیاء شده و عملاً به شبهات و القائات خاتمه می دهد که بحمد الله در جمهوری اسلامی ایران، اساس این تفکر و بینش در حال پیاده شدن است.»(همان، ج 20، ص 129 (
🔸ایشان در جایی دیگر نیز می فرمایند: «خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار بشوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمؤمنین و ائمه معصومین _ علیهم السلام _ سازگار نیست.» (همان_ ج 20_ ص 129(
🔹در بخشی از بیانات حضرت امام مستضعفین و مستکبرین غالباً بعنوان دو قطب مقابل هم مطرح شده اند. «مستکبرین منحصر نیستند به #سلاطین، منحصر نیستند به رؤسای جمهور، منحصر نیستند به دولتهای ستمگر، مستکبرین یک معنای اعمی دارد. یک مصداقش همان اجانبی هستند که تمام ملتها را ضعیف می شمرند و مورد تجاوز و تعدی قرار می دهند یک مورد هم همین دولتهای جابر و سلاطین ستمگر که ملتهای خودشان را ضعیف می شمرند و به آنها تعدی می کنند. هر فرد می شود که مستکبر باشد و می شود مستضعف باشد اگر من به زیردستهای خودم ولو چهار نفر باشند، تعدی و تجاوز کردم و آنها را کوچک شمردم، بنده خدا را کوچک شمردم من مستکبرم و او مستضعف و مشمول همان معنایی است که مستکبرین و مستضعفین هستند.»(همان_ ج 6_ ص 272 و 273/(
🔸در منطق فکری امام مهمترین وظایف حکومت اسلامی خدمت به مستضعفان و محرومان جامعه و خارج کردن آنها از استضعاف و محرومیت است و این مهم تنها در کمک های امدادی و مقطعی خلاصه نمی شود بلکه وجه مهمتر آن، مبارزه ریشه ای با استضعاف و محرومیت است. مسئولان نظام در ابعاد سیاستگذاری، برنامه ریزی، قانونگذاری و اجرا باید ریشه کن نمودن محرومیت و #استضعاف را بعنوان یک اصل اساسی و روح حاکم بر کلیه قوانین و برنامه ها، مد نظر داشته باشند.از نظر حضرت امام(س) کمرنگ شدن #خدمت_به_محرومین و خدای ناکرده بی تفاوتی و بی توجهی نسبت به آنها، انحراف از اصول و معیارهای اسلامی و انقلابی است.
«این مستضعفین و این مستمندان را انشاءالله ما از آن مشکلاتی که دارند، محرومیتهایی که در طول تاریخ اینها کشیده اند ما بتوانیم و شماها بتوانید انشاءالله آنها را از این محرومیت ها نجات بدهید و همه آنها را انشاءالله به رفاه در دنیا و آخرت انشاءالله برسانید.»(همان_ ج 15_ ص (284/
🔹در خصوص برداشت صحیح از بیانات امام دربارۀ جنگ فقر و غنا، دو مورد را می توان مطرح کرد که هر دو هم با رهنمودهای معظم له سازگار است.
امام هیچگاه قائل به مبارزه با ثروتمندان و متمولین نبودند بلکه در ادبیات و اندیشه والای امام غنایی که در آن درد فقراء و محرومین لحاظ نشود طاغوت و محکوم به بطلان است «امروز جنگ حق و باطل، #جنگ_فقر_و_غنا، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنه ها و #مرفهین بی درد شروع شده است و من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده اند، می بوسم.»«همان ـ ج 21 ـ ص 234 )
🔹🔹🔹
Bonyadtarikhbook-ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
✳️ امام خمینی در مواجهه با جریان #قدرت و #ثروت/۳
🔹علاوه بر این امام خمینی به وظایف علما و کارشناسان اسلامی برای ایجاد طرح هایی متناسب با رویکرد توجه به محرومان جامعه و لحاظ کردن حق آنان در دولت نیز می کوشد و می فرمایند: «این به عهده علمای اسلام و محققین و کارشناسان اسلامی است که برای جایگزین کردن سیستم ناصحیح اقتصاد حاکم بر جهان اسلام، طرحها و برنامه های سازنده و در برگیرنده منافع محرومین و پابرهنه ها را ارائه دهند و جهان مستضعفین و مسلمین را از تنگنا و فقر معیشت بدر آورند» (همان، ج20 ،ص 340)
🔻امام با هجمه به اندیشه های متزلزل و نابخردانه های غیراسلامی با صراحت میگویند: «دشمن ما(در این مسیر) فقط محمدرضا نبود. هر کس مسیرش، مسیر اسلام نباشد دشمن ما است» (صحیفه امام، جلد 6 ، ص 257)
🔸امام خمینی حتی در وصیت نامه خویش نیز به ترسیم خط واقعی اندیشه خود در قبال مستضعفان و محرومان می پردازند:« یکی از اموری که لازم به توصیه و تذکر است، آن است که اسلام نه با#سرمایه_داری ظالمانه و بی حساب و محروم کننده تودههای تحت ستم و مظلوم موافق است، بلکه آن را بهطور جدی در کتاب و سنت محکوم میکند و مخالف عدالت اجتماعی میداند - گرچه بعض کج فهمان بیاطلاع از رژیم حکومت اسلامی و ازمسائل سیاسی حاکم در اسلام در گفتار و نوشتار خود طوری وانمود کردهاند (و باز هم دست برنداشتهاند) که اسلام طرفدار بیمرز و حد سرمایه داری و مالکیت است و با این شیوه که با فهم کج خویش از اسلام برداشت نمودهاند چهره نورانی اسلام را پوشانیده و راه را برای مغرضان و دشمنان اسلام باز نموده که به اسلام بتازند، و آن را رژیمی چون رژیم سرمایه داری غرب مثل رژیم امریکا و انگلستان و دیگر چپاولگران غرب به حساب آورند، و با اتکال به قول و فعل این نادانان یا غرضمندانه و یا ابلهانه بدون مراجعه به اسلام شناسان واقعی با اسلام به معارضه برخاستهاند - و نه رژیمی مانند رژیم کمونیسم و مارکسیسم لنینیسم است که با مالکیت فردی مخالف و قائل به اشتراک میباشند با اختلاف زیادی که دورههای قدیم تاکنون حتی اشتراک در زن و همجنس بازی بوده و یک دیکتاتوری و استبداد کوبنده در بر داشته.(همان، جلد 21 - صفحه 444)
🔹ایشان همچنین در وصیت نامه خود #مالکان_ثروت را غیر از #اصحاب_قدرت و ثروت قلمداد می کنند و آنان را مورد سفارش خود قرار می دهند.« به ثروتمندان و پولداران مشروع وصيت ميكنم كه ثروتهاي عادلانه خود را به كار اندازيد و به فعاليت سازنده در مزارع و روستاها و كارخانهها برخيزيد كه اين خود عبادتي ارزشمند است و به همه در كوشش براي رفاه طبقات محروم وصيت ميكنم كه خير دنيا و آخرت شماها رسيدگي به حال محرومان جامعه است كه در طول تاريخ ستمشاهي و خانخاني در رنج و زحمت بودهاند و چه نيكو است كه طبقات تمكندار به طور داوطلب براي #زاغه و #چپرنشينان مسكن و رفاه تهيه كنند و مطمئن باشند كه خير دنيا و آخرت در آن است و از انصاف به دور است كه يكي بيخانمان و يكي داراي آپارتمانها باشد. (جلد 21 - صفحه 444)
🔹🔹🔹
Bonyadtarikhbook-ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.