[1/4, 10:07 AM] Mohsen: *🟢 فرازهائی از سخنان رهبر انقلاب در معرفی شهید مطهری :*
*✅به نظر من، مرحوم مطهری ، قوّی ترین ایدئولوگ ما بود.*
*✅ من خودم را شاگرد آقای مطهری می دانم.*
*✅ هم عارف بود و هم اهل تهجد و اهل ذکر و یاد و گریه و دعا*
*✅ من به حال آقای مطهری غبطه می خورم.*
*✅این لطفی که خداوند در حق ایشان کرد؛ واقعا چیز عجیبی است.*
*✅جامعهی ما و انقلاب ما بر اساس همان پایههایی بنا شده که در معرفی شهید مطهری از اسلام دیده میشود و فهمیده میشد.*
*✅ امروز آنی که پاسخ به سؤالات ماها را میدهد کتابهای شهید مطهری است.*
*✅ آثار آن بزرگوار، مثل یاد او زنده است. کتابهاى شهید مطهرى، قابل مردن و قابل تمام شدن نیست.*
*✅ شیوهای پیدا کنید که این کتابها( آثار شهید مطهری) خوانده شود؛*
*✅حقیقتاً یک زرادخانهی عظیم فکری و فرهنگی در اختیار ماست؛ اگر بتوانیم از آن درست استفاده کنیم.*
*✅ بنده اعتقاد راسخ دارم و بارها هم گفته ام كه جريان فكري اسلامي انقلاب و نظام اسلامي ما در بخش عمده اي متكي به تفكرات شهيد مطهري است؛*
*يعني آنها پايه ها و مايه هاي اسلامي است كه ما در تفكرات اسلامي از آنها بهره برديم و به نظام اسلامي منتهي شد .*
*✅علما و فضلا و جوانها - بخصوص طلاب جوان ما - بايد يك دوره كتابهاي شهيد مطهري را خوانده باشند؛*
*كه اگر مي خواهند كاري بكنند، براساس آن فكر و روي شانه هاي شهيد مطهري بروند انشاءاللَّه قله هاي بالاتري را فتح كنند و پرچم فكر اسلامي را به آنجاها بزنند .*
*▪️پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار ایه الله خامنه ای دامت برکاته ؛پایگاه جامع استاد شهید مرتضی مطهری(ره)*
https://chat.whatsapp.com/BRMnVxTi6aE9YSh2zHUXQl
[1/4, 10:07 AM] Mohsen: *⭕مقایسه دو مبدأ تاريخ با یکدیگر : هجری و میلادی*
*🔻ما يك مبدأ تاريخ داريم و آن مبدأ تاريخ هجرى است. هر ملتى مبدأ تاريخى دارد. مبدأ تاريخ ما مسلمانها هجرى است، از هجرت پيغمبر اكرم است.*
*🔻استعمار خيلى كوشش كرد كه مبدأ تاريخ هجرى را از ما بگيرد و به جايش مبدأ تاريخ ديگرى كه همان مبدأ تاريخ ميلادى است بگذارد.*
*🔻بگذريم از اينكه اصلًا مبدأ تاريخ ميلادى يك مبدأ مجعول و جزء مجعولات است. اينكه مثلًا مى گويند الآن سال 1972 از ميلاد مسيح است اساساً دروغ است، يكى از دروغهايى است كه بعدها جعل كردند.*
*🔻محققين معتقدند كه عيساى مسيح يا دويست سيصد سال قبل از اين تاريخ ميلادى است يا دويست سيصد سال بعد از آن. يك امر مجعولى است.*
*ولى فعلًا فرنگيها اين را پذيرفته اند. تازه حد اكثر دلالت مى كند بر تولد يك پيغمبر.*
*🔻ولى تاريخ هجرى يك تاريخ صد درصد دقيق است. در ميان تاريخهاى بيش از هزار سال پيش، شما هيچ تاريخى را نمى توانيد پيدا كنيد كه به اندازه تاريخ هجرى دقيق باشد كه حتى روزش هم مشخص باشد.*
*🔻مسلمين در زمان خليفه دوم به فكر افتادند و يك شورا تشكيل دادند كه براى خودشان يك تاريخ مستقلى ابتكار كنند چون مى دانستند اسلام از دنباله روى بدش مى آيد. هركسى نظرى داد.*
*🔻بعضى گفتند ما وفات پيغمبر اكرم را مبدأ تاريخ قرار بدهيم. ديگران رد كردند، گفتند وفات پيغمبر اكرم يك حادثه تأثرآور و تأسف آورى است، چرا مبدأ تاريخ ما حادثه تأسف آور باشد؟*
*🔻بعضى گفتند مبدأ تاريخ را بعثت قرار بدهيم. اين هم رد شد به اين دليل كه گفتند درست است كه بعثت ظهور اسلام است، اما خود ما همه آن وقت كافر بوديم و اين از براى خود ما يك خاطره خوشى ندارد.*
*🔻ولادت پيغمبر چطور؟ گفتند زمان ولادت پيغمبر كه هنوز اسلامى نبوده است.*
*🔻در اين ميان يك پيشنهاد بود كه مورد قبول واقع شد و آن پيشنهاد را شخص على عليه السلام داد، فرمود مبدأ تاريخ ما بايد هجرت باشد.*
*به نظر مى رسيد كه هجرت مسئله مهمى نيست. يك مسافرت از مكه به مدينه آمدن كه مهم نيست.*
*🔻ولى گفتند مهم است چون در هجرت بود كه ما مستقل شديم. تا در مكه بوديم تحت نفوذ كفار قريش بوديم، در تقيه و در خفا زندگى مى كرديم،*
*يك واحد مستقل نبوديم، از خودمان حكومت نداشتيم، استقلال نداشتيم، آزاد نبوديم و آزادى از خودمان نداشتيم؛*
*🔻ولى در هجرت، تاريخ ما ورق خورد، آمديم مدينه، مستقل شديم، حكومت مستقل تشكيل داديم، آزادى داشتيم، عبادت خودمان را علنى مى كرديم؛*
*🔻بنابراين هجرت كه آغاز استقلال ماست بايد آغاز تاريخ ما باشد براى اينكه وقتى كه تاريخ مستقل مى خواهيم انتخاب كنيم بايد مبدأ تاريخ ما مبدأ استقلال ما باشد.*
*ما اين تاريخ را بايد حفظ كنيم.*
*🔻هرچند وقت يك بار در روزنامه مى نويسند اين اسباب زحمت است كه ما جمعه را تعطيل كنيم. مردم دنيا همه يكشنبه تعطيل مى كنند، ما هم روز يكشنبه تعطيل كنيم...*
*يا مى نويسند مبدأ تاريخ ما خوب نيست، ما هم تاريخ ميلادى را مبدأ قرار بدهيم، همين كارى كه در بسيارى از كشورهاى اسلامى متأسف
انه كردند.*
*🔻اين اثر استعمار هنوز در كشورهاى عربى وجود دارد*
*و اين از افتخارات ما ايرانيان است كه ما تسليم اين قضيه نشديم الحمد للَّه، و بعد از اين هم هرگز نخواهيم شد و آن اينكه ما تاريخمان تاريخ هجرى است، ما هرگز تاريخ هجرى خودمان را نمى دهيم.*
*▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (لزوم تعظيم شعائر اسلامى(پانزده گفتار))، ج25، ص: 391-390-با تلخیص و ویرایش جزئی-*
https://chat.whatsapp.com/BRMnVxTi6aE9YSh2zHUXQl
[1/4, 10:07 AM] Mohsen: *🔹رسالت حضرت عیسی علیه السلام*
*(به مناسبت آغاز سال میلادی ۲۰۲۲)*
*🔻حضرت مسيح ركن رسالتش بشارت بوده،*
*يعنى درواقع عيساى مسيح يك ركن رسالتش جنبه پيشقراولى و جنبه مقدّمى بوده است براى پيغمبرى كه بعد از او مى آيد*
*🔻اين مطلبى است كه قرآن با يك لطافت مخصوص بيان كرده است*
*و ما به حكم اينكه قرآن براى حضرت عيساى مسيح عظمت و جلالت قائل است، براى ايشان جلالت قائل هستيم*
*و او را يكى از پنج پيغمبر بسيار بزرگ عالم مى شماريم*
*🔻ولى در عين حال اين نكته بايد مشخص باشد كه عيسى عليه السلام - طبق آیه 6سوره صف- همين دو جنبه را داشت:*
*مصدِّق و مؤيد تورات بود با تغييرات بسيار كمى: «وَ لِأُحِلَّ لَكُمْ بَعْضَ الَّذِي حُرِّمَ عَلَيْكُمْ»*
*و ديگر اينكه مبشِّر بود؛ آمده ام براى اينكه به شما آمدن پيامبرى را كه بعد از من خواهد آمد نويد دهم*
*و لذا تواريخ در اين جهت اتفاق دارند و فرنگيها هم اين مطلب را قبول دارند كه دوره مأموريت حضرت عيساى مسيح براى ابلاغ رسالت، بسيار كوتاه بوده است.*
*🔻عيساى مسيح دوره زيادى نداشت، علتش اين است كه تعليمات زيادى نداشت كه دوره زيادى بخواهد؛ آمده بود براى تصديق و تأييد تورات و براى اصلاح مردم بر اساس شريعت موسى*
*و بعد هم براى همين بشارت، و لهذا نام كتاب عيسى عليه السلام (انجيل) در اصل افاده معناى بشارت مى كند.*
*بعدها حواريين« اناجيل» نوشتند كه در مورد اين كتابها خيلى حرفها هست.*
*🔻قرآن اناجيل نمى گويد، انجيل مى گويد، چون كتاب عيسى يكى بيشتر نبوده كه همان انجيل است. حواريين تعليمات عيساى مسيح را با فاصله خيلى زياد نوشتند.*
*اينها كه نوشتند چطور نوشتند؟ اينها از حافظه خودشان نوشتند.*
*منتها مسيحيها براى اينكه مى خواهند جنبه قداستش را حفظ كنند مى گويند: با يك نوع الهام الهى نوشتند.*
*🔻به آنها جواب مى دهند كه اگر با يك الهام الهى نوشتند، بايد همه انجيلها يك جور از آب دربيايد،*
*پس چرا مختلف و حتى احياناً در بعضى قسمتها متناقض از آب درآمده است؟!*
*پس معلوم مىشود جنبه الهامى نداشته است.*
*▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج27، ص: 238-240- با تلخیص و ویرایش جزئی -*
https://chat.whatsapp.com/BRMnVxTi6aE9YSh2zHUXQl
[1/4, 3:21 PM] Mohsen: 📚عاشق و یاد معشوق
شیخ رجبعلی خیاط تعریف میکرد
در نیمه شبی سرد زمستانی در حالی که برف بشدت میبارید و تمام کوچه و خیابان ها را سفید پوش کرده بود از ابتدای کوچه دیدم که در انتهای کوچه کسی سر به دیوار گذاشته و روی سرش برف نشسته است!
باخود گفتم شاید معتادی دوره گرد است که سنگ کوب کرده!جلو رفتم دیدم او یک جوان است!او را تکانی دادم!
بلافاصله نگاهم کرد و گفت چه میکنی!
گفتم : جوان مثه اینکه متوجه نیستی!برف، برف!
روی سرت برف نشسته!ظاهرا مدت هاست که اینجایی!مریض می شوی!خدای ناکرده می میری!
اینجا چه میکنی ؟
جوان که گویی سخنان مرا نشنیده بود! با سرش اشاره ای به روبرو کرد!دیدم او زل زده به پنجره خانه ای!فهمیدم عاشق شده!
نشستم و با تمام وجود گریستم!جوان تعجب کرد!
کنارم نشست!گفت تو را چه شده ای پیرمرد!
آیا تو هم عاشق شدی؟!
گفتم قبل از اینکه تو را ببینم فکر میکردم عاشق امام زمانم هستم😭!
ولی اکنون که تو را دیدم [چگونه برای رسیدن به عشقت از خودبی خود شدی] فهمیدم من عاشق نیستم و ادعایی بیش نبوده!
مگر عاشق میتواند لحظه ای به یاد معشوقش نباشد!!!
یاصاحب الزمان (عج) شرمنده ایم آقا...
🍒بیمه امام زمان (عج) بشید به راحتی 🍒
✍توصیه های مرحوم جناب رجب علی خیاط
برای دوری شیطان
🌱تکان میخوری بگو:یاصاحب الزمان
🌱می نشینی بگو:یاصاحب الزمان
🌱برمیخیزی بگو:یاصاحب الزمان
🍂🍃صبح که از خواب بیدار می شوی مودب بایست وصبحت را با سلام به امام زمانت شروع کن و بگو "آقاجان"
دستم به دامانت خودت یاری ام کن،
🍃🍂شب که میخواهی بخوابی اول دست به سینه بگذار و بگو
🌷"السلام علیک یا صاحب الزمان( عج )"🌷
بعد بخواب
✍✨شب و روزت را به یاد محبوب سرکن که اگر این طور شد شیطان👹 دیگر در زندگی تو جایگاهی ندارد،
دیگر نمیتوانی گناه کنی
دیگر تمام وقت بیمه امام زمانی....
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_الساعه
✨🍁✨🍃✨🍁🍃✨🍁🍃
[1/4, 3:21 PM] Mohsen: ✨﷽✨
🏴فاطمه زهرا (س) از دیدگاه بزرگان
*✍ آيةالله ابراهيم اميني چنين ميگويد: حضرت زهرا «ع
ليها السلام» بدون شك در رأس تمام بانوان اسلام قرار دارد. زيرا او تنها بانويي است كه پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خودش نيز معصوم بوده است.*
*محيط پرورش و زندگي حضرت زهرا «عليها السلام» محيط عصمت و طهارت بوده است. دوران كودكي خويش را در خانه شخص اول اسلام يعني پيامبر برگزيدهاي كه تحت تربيت مستقيم پروردگار جهان قرار داشت طي كرد. دوران خانهداري و بچهداري را در خانه دومين شخصيت ممتاز اسلام يعني علي «عليه السلام» گذراند. در اين دوران كوتاه دو پسر معصوم حسن «عليه السلام» و حسين «عليه السلام» را تربيت كرد و دو دختر شجاع و فداكار مانند زينب و امكلثوم به جامعه تحويل داد.*
*در چنين خانهاي بهطور قطع ميتوان نتايج درخشان احكام و برنامههاي اسلامي را به عيان مشاهده نمود و بانوي شايسته و نمونه اسلام را پيدا كرد.*
📚📚 منبع
فرهنگ فاطمیه الفبای شخصیتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
https://chat.whatsapp.com/HuhHGfgV6xkKaGl6NeKjFn
[1/7, 7:09 AM] +98 912 150 2610: 👌پاداش درود فرستادن برحضرت فاطمه(س)🖤
🌹 آقا رسول الله (صلوات الله علیها)
🕊 ای فاطمه هر که بر تو صلوات فرستد
خدای متعال همهی گناهان او را، بدون استثناء،میبخشد
و هر جا که من در بهشت باشم
خدا او را در بهشت به من ملحق میکند.
🌷اَللّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ فاطِمَةَ و اَبِیها وَ بَعْلِها وَ بَنِیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ
📕 بحارالانوار جلد 43 ص55
[1/7, 7:09 AM] +98 912 150 2610: 👌دستهایی که کمک میکنند 👈از دستهایی که تنها دعا میکنند مقدستر هستند
🌹 مولا علی علیه السلام
🎁هر گاه دست احسانى به سوى تو دراز شد
🏆 آن را با احسانى افزون تر، پاداش ده
📚نهج البلاغه ح 59، ص 1114.
[1/7, 7:56 AM] Mohsen: ▪️امـام علـى عليهالسلام:
مردى نزد پيامبر صلی الله عليه و آله ، آمد و گفت: به من كارى بياموز كه خداوند ، به سبب آن ، مرا دوست بدارد و مردم نيز دوستم بدارند، و خدا دارايى ام را فزون گرداند و تن درستم بدارد و عمرم را طولانى گرداند و مرا با تو محشور كند. حضرت فرمود: «اينها يى كه گفتى شش چيز است كه به شش چيز ، نياز دارد:
❶ اگر مى خواهى خدا تو را دوست بدارد ، از او بترس و تقوا داشته باش.
❷ اگر مى خواهى مردم دوستت بدارند ، به آنان نيكى كن و به آنچه دارند ، چشم مدوز.
❸ اگر مى خواهى خدا دارايى ات را فزونى بخشد ، زكات آن را بپرداز.
❹ اگر مى خواهى خدا بدنت را سالم بدارد ،صدقه بسيار بده.
❺ اگر مى خواهى خداوند عمرت را طولانى گرداند ، به خويشاوندانت رسيدگى كن ؛
❻ و اگر مى خواهى خداوند تو را با من
محشور كند ، در پيشگاه خداى يگانه قهّار ، سجده طولانى كن.
📚 أعلام الدين ص ۲۶۸
📚بحار الأنوار ج ۸۵ ص۱۶۴
[1/7, 7:56 AM] Mohsen: 🔷️داستانهایبحارالانوار
دعای پیغمبر صلیاللهعلیهوآله
رسول خدا صلی الله علیه و آله با عده ای از بیابان عبور میکردند. در اثنای راه به شترچرانی رسیدند. حضرت کسی را فرستادند تا مقداری شیر از او بگیرد.
شترچران گفت: شیری که در پستان شتران است برای صبحانه قبیله است و آنچه در ظرف دوشیدهام برای شام آنهاست.
با این بهانه به حضرت شیر نداد.
پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله او را دعا کردند و فرمودند:
" خدایا! مال و فرزندان او را زیاد کن! "
سپس از آن محل گذشتند و به گوسفند چرانی رسیدند.
پیامبر کسی را فرستادند تا از او شیر بخواهد. چوپان گوسفندها را دوشید و با آن شیری که در آن ظرف حاضر داشت همه را در ظرف فرستاده پیامبر صلی الله علیه و آله ریخت و یک گوسفند نیز برای حضرت فرستاد و عرض کرد:
- فعلا همین مقدار آماده است، اگر اجازه دهید بیش از این تهیه و تقدیم کنم؟
رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره او نیز دعا کردند، و فرمودند:
"خدایا! به اندازه نیاز او روزی عنایت فرما!"
یکی از اصحاب عرض کرد:
- یا رسول الله! آن کس که به شما شیر نداد درباره او دعایی نمودید که همه ما آن دعا را دوست داریم و درباره کسی که به شما شیر داد دعایی فرمودید که هیچ یک از ما آن دعا را دوست نداریم!
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
"مال کمی که نیاز زندگی را برطرف میسازد، بهتر از ثروت بسیاری است که آدمی را غافل نماید."
سپس آن حضرت این دعا را نیز کردند:
- "خدایا به محمد و اولاد او به اندازه کافی روزی لطف فرما!"
📚 بحار: ج ۷۲، ص ۱۱
📰محورهای ۲۵گانه مشترک شیعه و سنی درباره حضرت فاطمهزهرا (سلاماللهعلیها)
🔹️حجتالاسلاموالمسلمین محمدجعفر طبسی: وهابیت تکفیری در تبلیغات رسانهای خود تلاش میکند تا حوادث و موضوعات مربوط به زندگی حضرت فاطمه (س) را پنهان سازد یا آنها را جز اختصاصات و جعلیات شیعه قرار دهد؛ در حالی که منابع معتبر و مشهور اهل تسنن، ابعاد گستردهای از شخصیت و منزلت حضرت زهرا (س) و فعالیتهای اجتماعی و مواضع سیاسی آن بانوی والامقام را گزارش کردهاند.
🔹️به طور کلی دست کم ۲۵ محور مشترک و مورد اتفاق در منابع شیعه و سنی درباره شخصیت و تاریخ زندگی حضرت فاطمه (س) وجود دارد که در این یادداشت مطرح میشود:
۱. آیه تطهیر (احزاب/۳۳)
۲. آیه مباهله (آل عمران/۶۱)
۳. آیه ذوی القربی (إسرا/۲۶)
۴. خلیفه اول فدک را به حضرت زهرا (س) برنگرداند
۵. خشم و قهر و رویگردانی حضرت زهرا (س) از خلیفه اول
۶. خودداری حضرت زهرا (س) از سخن گفتن با خلیفه اول
۷. دفن شبانه حضرت زهرا (س)
۸. بی خبر گذاشتن خلیفه اول نسبت به تشییع و دفن حضرت زهرا (س)
۹. اقامه نماز بر پیکر حضرت زهرا (س) توسط امیرالمؤمنین علی (ع)
۱۰. علت دفن شبانه فاطمه (س)
۱۱. غسل آن حضرت توسط علی (ع)
۱۲. غضب و رضایت خدا در غضب و رضایت فاطمه (س)
۱۳. غضب فاطمه (س)، غضب رسول خدا (ص) است
۱۴. آزار دادن و ایذاء فاطمه، ایذاء رسول خداست
۱۵. فاطمه راستگوترین افراد است
۱۶. فاطمه اولین شخصی که وارد بهشت میشود
۱۷. نحوه ورود فاطمه (س) به صحنه قیامت
۱۸. فاطمه (س) محبوبترین خلق نزد رسول خدا (ص)
۱۹. پدر و مادر رسول خدا (ص) فدای فاطمه (س)
۲۰. قرائت آیه تطهیر بر در خانه فاطمه (س)
۲۱. فاطمه (س) پیشاپیش رسول خدا (ص) در قیامت
۲۲. خانه فاطمه (س) از خانه انبیا (ع) با فضیلتتر است
۲۳. فاطمه (س) موجب اتحاد میان امّت اسلامی
۲۴. اسقاط و شهادت جنین فاطمه (س) حقیقتی انکارناپذیر است
۲۵. جایگاه دشمنان اهل بیت دوزخ است
متن کامل +منابع:
https://hawzahnews.com/xbwLp
*﴿ اَلْلَّٰھُمـَّـ ؏َـجِّڸْ لِوَلیِّٖــღــڪَ اَلْفَــــرَجْ ﴾*
🌸🌸🌸 کلامکم نور
✅ قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
إنَّ اللّه َ عزَّ ذِكرُهُ يَعصِمُ مَن أطاعَهُ،ولا يَعتَصِمُ بِهِ مَن عَصاهُ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند:
خداى بلند نام ، كسى را كه اطاعتش كند [از هر گونه شر و مكروهى ]حفظ مى كند و كسى كه او را نافرمانى كند، به وسيله خدا حفظ نمى شود.
الكافي : 8/82/39.
✅ قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
منَ كانَ في قَلبِهِ حَبَّةٌ مِن خَردَلٍ مِن عَصَبِيَّةٍ بَعَثَهُ اللّه ُ يَومَ القِيامَةِ مَعَ أعرابِ الجاهِلِيَّةِ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند:
هر كس در دلش به اندازه دانه خردلى عصبيّت باشد، خداوند در روز قيامت او را با اعراب جاهليت برانگيزد.
الكافي : 2/308/3 .
✅ قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
أحسِنْ مُصاحَبَةَ مَن صاحَبَكَ تَكُن مُسلِما .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند:
با كسى كه همنشين توست خوشرفتار باش تا مسلمان باشى.
الأمالي للصدوق : 269/295 .
✅ قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
مَن عَزّى مُصابا كانَ لَهُ مِثلُ أجرِهِ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند:
هر كه سوگوارى را تسليت دهد، همانند اجر او داشته باشد.
بحار الأنوار : 82/94/46.
✅ قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
لَتَأمُرُنَّ بِالمَعروفِ ولَتَنهُنَّ عَنِ المُنكَرِ ، أو لَيَعُمَّنَّكُم عَذابُ اللّه ِ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند:
يا امر به معروف و نهى از منكر مى كنيد، يا عذاب خدا مسلّما همه شما را فرا مى گيرد.
وسائل الشيعة : 11/407/12.
🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃
🌸🍃
🍃
🌸✨ آیت الله مجتهدی(ره): حدیث داریم قلب هایمان به ده دلیل مرده است و باعث شده دعاهایمان مستجاب نشود:
▫️اول: خدا را شناختیم ولیکن حقش را ادا نکردیم.
▪️دوم: گمان بردیم که پیامبر خدا رو دوست داریم سپس سنتش را ترک نمودیم.
▫️سوم: قرأن را قرائت کردیم ولی بدان عمل نکردیم.
▪️چهارم: نعمت خدا را خوردیم ولی شکرش را بجا نیاوردیم.
▫️پنجم: گفتیم شیطان دشمن ماست ولی با او در امور توافق کردیم.
▪️ششم: گفتیم بهشت حق است ولی برای رسیدن به آن کوشش نکردیم.
▫️هفتم: گفتیم جهنم حق است ولی از آن نگریختیم.
▪️هشتم: دانستیم مرگ حق است اما برای آن آماده نشدیم.
▫️نهم: به عیب مردم مشغول گشتیم و عیب خویش را فراموش کردیم
▪️دهم: مردگانمان را دفن کردیم ولی عبرت نگرفتیم
@dosti_khoda 🌸🍃
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
⭕️🔴 توجه توجه بسیار مهم 🔴⭕️
حرکتی جهادی و ابتکاری و کم هزینه برای کاهش قیمت گوشت و نجات کشور از بحران نهاده های دامی و شکست مافیای آن و ....
لطفا واسه همه گروهها و بخصوص هیئتی ها و مسجدی ها بفرستین.
#خشکاله
🐂 @khoshkalee 🌿
خواسته است که برای حفاظت بیشتر از جان او و ترامپ اقدامات لازم را انجام دهند.
شما از همین الان ترامپ و پمپئو را مرده تصور کنید.
اما حاج قاسم -
حاج قاسم سالیان سال منتظر شهادت بود. هر مسلمانی آرزویش کشته شدن در راه خداست چون طبق آیات قرآن جایگاه شهداء در بهشت بالاترین جایگاه است و مسلمانان در مسیر ولایت هرگز از خدایشان مرگ در بستر طلب نمی کنند.
پس حاج قاسم را خدا نگه داشت تا توسط شمر زمانه اش کشته شود. و چه سعادتی از این بالاتر که برای سردار دلها یکباره تمام جهان به احترام ایستاد و بزرگترین بدرقه تاریخ برای یک ژنرال ایرانی از سپاه محمد رسول الله که تحت تعلیمات حضرت زهراء سلام الله علیها به این درجه از اخلاص رسیده بود را مشاهده کرد.
در زمستان ۹۸ دشمن خبیث با همدستی داخلی های خود فروخته درخت تنومند سلیمانی را تبر زدند اما در بهار این درخت هزاران هزار جوانه زده است در ایران ؛ عراق ؛ مصر ؛ لبنان ؛ یمن ؛ پاکستان ؛ افغانستان ؛ اروپا ؛ آفریقا ؛ آمریکای لاتین و حتی خود آمریکا
سردار دلها رفت اما راهش تا دفن تمام ستمگران عالم ادامه دارد.
این قدرت ولایتمداری است که در جهان خون هیچ شهیدی بی نتیجه نمی ماند.
مرگ ستمگران بسیار نزدیک است. و قرآن می گوید؛
آیا صبح نزدیک نیست.
ما جواب می دهیم:
بله صبح نزدیک است.🌹
دومین سالگرد شهادت سردار دلها ، حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش گرامی باد.🌹
[1/9, 7:36 AM] Mohsen: 🌹🌹 *تلنگر*🌹🌹
✍️برخورد جالب پسربچه واکسی با پرویز پرستویی
✅ پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرامش خاطره ای جالب از برخورد یک پسربچه واکسی را با خودش نقل کرد که خواندنش خالی از لطف نیست.
👈ساعت حدود شش صبح در فرودگاه به همراه دو نفر از دوستانم منتظر اعلام پرواز بودیم. پسرکی حدوداً هفت ساله جلو آمد و گفت: واکس میخواهی؟
کفشم واکس نیاز نداشت، اما از روی دلسوزی گفتم: «بله
به چابکی یک جفت دمپایی جلوی پاهایم گذاشت و کفش ها را درآورد. به دقت گردگیری کرد، قوطی واکسش را با دقت باز کرد، بندهای کفش را درآورد تا کثیف نشود و آرام آرام شروع کرد کفش را به واکس آغشتن. آنقدر دقت داشت که گویی روی بوم رنگ روغن میمالد. وقتی کفشها را حسابی واکسی کرد، با برس مویی شروع کرد به پرداخت کردن واکس. کفشها برق افتاد. در آخر هم با یک پارچه، حسابی کفش را صیقلی کرد.
گفت: «مطمئن باش که نه جورابت و نه شلوارت واکسی نمیشود.»
در مدتی که کار میکرد با خودم فکر میکردم که این بچه با این سن، در این ساعت صبح چقدر تلاش میکند! کارش که تمام شد، کفشها را بند کرد و جلوی پای من گذاشت. کفشها را پوشیدم و بندها را بستم. او هم وسایلش را جمع کرد و مؤدب ایستاد. گفتم: «چقدر تقدیم کنم؟»
گفت: «امروز تو اولین مشتری من هستی، هر چه بدهی، خدا برکت.»
گفتم: «بگو چقدر؟»
گفت: «تا حالا هیچ وقت به مشتری اول قیمت نگفتم.»
گفتم: «هر چه بدهم قبول است؟»
گفت: «یا علی.»
با خودم فکر کردم که او را امتحان کنم. از جیبم یک پانصد تومانی درآوردم و به او دادم. شک نداشتم که با دیدن پانصد تومانی اعتراض خواهد کرد و من با این حرکت هوشمندانه به او درسی خواهم داد که دیگر نگوید هر چه دادی قبول. در کمال تعجب پول را گرفت و به پیشانیاش زد و توی جیبش گذاشت، تشکر کرد و کیفش را برداشت که برود. سریع اسکناسی ده هزار تومانی از جیب درآوردم که به او بدهم. گردن افراشتهاش را به سمت بالا برگرداند و نگاهی به من انداخت و گفت: «من گفتم هر چه دادی قبول.»
گفتم: «بله میدانم، میخواستم امتحانت کنم!»
نگاهی بزرگوارانه به من انداخت، زیر سنگینی نگاه نافذش له شدم.
گفت: «تو؟ تو میخواهی مرا امتحان کنی؟»
واژه «تو» را چنان محکم بکار برد که از درون خرد شدم. رویش را برگرداند و رفت. هر چه اصرار کردم قبول نکرد که بیشتر بگیرد. بالاخره با وساطت دوستانم و با تقاضای آنان قبول کرد اما با اکراه. وقتی که میرفت از پشت سر شبیه مردی بود با قامتی افراشته، دستانی ورزیده، شانههایی فراخ، گامهایی استوار و ارادهای مستحکم. مردی که معنای سخاوت و بزرگواری را در عمل به من میآموخت. جلوی دوستانم خجالت کشیده
بودم، جلوی آن مرد کوچک، جلوی خودم، جلوی خدا
یادمان باشد
احترام افراد به میزان دارایی و فقر آنها نیست
به بزرگی قلبشان است
هرگز با غرور و بی توجهی به افراد تهیدست ننگریم
شاید روح آنها از ما بزرگتر
و جایگاهشان نزد پروردگار متعال از ما بهتر باشد
به داد مستمندان برسیم
تا زیر بار حقارت، کمر خم نکنند...
[1/9, 7:20 AM] Mohsen: #هواپیمای_اوکراینی
برگی از خطای انسانی زمانه حضرت رسول ص
انتخاب مدینه یا یثرب برای حضرت رسول کاملا انتخابی راهبردی بود.
از این جهت که راه ارتباطی و مواصلاتی مکه با شام را قطع میکرد
و این برای قریشی که تمام اقتصادش مبتنی بر تجارت با شمال و جنوب یعنی شام و یمن بود، ضربه سهمگینی به حساب می آمد.
حضرت، برای دستیابی به این هدف گروه های ویژه ای شکل دادند تا به کاروانهای قریش حمله کنند و امنیت این راه مواصلاتی را از قریش بگیرند.
نام این عملیاتها در اسلام «سریه» است.
در این سریه ها حضرت رسول خودشان مشارکت نمی کردند و فرماندهی را به افراد مختلفی می سپردند.
در یکی از این سریه ها، گروه ویژه حضرت رسول ص، به گمان اینکه در آخر ماه جمادی الثانی هستند، با یکی از کاروانها درگیر شدند و افرادی را کشتند، غافل از اینکه آنروز، روز اول ماه رجب یعنی ماه حرام بوده و کشت و کشتار در ماه حرام، گناه کبیره به حساب می آید و خلاف رویه و عرف بین القبایلی بود.
با اتفاق این خطای انسانی، مشرکین شروع به پروپاگانداسازی و شانتاژ علیه پیامبر و حکومت نوپای ایشان کردند. که ایشان و حکومتش به قوانین و عرف و رویه های بین القبائلی که خود هم تاکید بر احترام به آنها می کنند، پای بند نیستند.
پیامبر یارانش را فراخواند و از آنها جویای مساله شد که آنها متفق القول گفتند، ما خطای محاسباتی کرده ایم و گمان میکردیم که هنوز روز آخر ماه جمادی الثانی است اما بعد از کشتن آن افراد متوجه رویت هلال شدیم
این مساله منجر به این شد که عده ای از منافقین داخل جامعه نبوی همصدا و هم نوای با مشرکین، انتقادات خود را از حضرت رسول تشدید کنند و مدام از حضرت سوال می کردند که مگر قتال در ماه های حرام گناه کبیره نبود و چرا با این کار باعث شدید که دشمن تحریک شود و....
وقتی این فضا ایجاد شد، آیه نازل شد که:
يَسْأَلُونَكَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرَامِ قِتَالٍ فِيهِ ۖ قُلْ قِتَالٌ فِيهِ كَبِيرٌ ۖ وَصَدٌّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَكُفْرٌ بِهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَإِخْرَاجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَكْبَرُ عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ ۗ وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا ۚ وَمَنْ يَرْتَدِدْ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۖ وَأُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ
ترجمه: از تو، در باره جنگ کردن در ماه حرام، سؤال میکنند؛ بگو: «جنگ در آن، (گناهی) بزرگ است؛ ولی جلوگیری از راه خدا (و گرایش مردم به آیین حق) و کفر ورزیدن نسبت به او و هتک احترام مسجد الحرام، و اخراج ساکنان آن، نزد خداوند مهمتر از آن است؛ و ایجاد فتنه، (و محیط نامساعد، که مردم را به کفر، تشویق و از ایمان بازمیدارد) حتّی از قتل بالاتر است. و مشرکان، پیوسته با شما میجنگند، تا اگر بتوانند شما را از آیینتان برگردانند؛ ولی کسی که از آیینش برگردد، و در حال کفر بمیرد، تمام اعمال نیک (گذشته) او، در دنیا و آخرت، برباد میرود؛ و آنان اهل دوزخند؛ و همیشه در آن خواهند بود.
دوستان عزیز به والله خطای انسانی سرزده از پدافند سپاه عزیز ما گناه بزرگی است، اما فتنه های دشمن در جلوگیری از مسیر الهی و ترور سردار دلها و ابومهدی و داعش پرروری و صهیونیست پروری و سعودی پروری و دیکتاتورپروری و ممانعت از اجرای احکام و فرامین الهی و در یک کلام فتنه انگیزی آنها بزرگترین گناه نزد خداوند است.
لطفا حواسمان به دشمن در این جنگ ترکیبی و هیبریدی باشد.
با کانال #بینش_راهبردی همراه باشید.
http://eitaa.com/joinchat/2579496960C994bde62e8
[1/9, 7:27 AM] Mohsen: 🔵تعبیر بسیار عجیب و عاشقانه مجری تلوزیون ملی عراق در وصف سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی:
نمیدانم در کدام روز محرم تو را یاد کنم:
🏴روز مسلم بن عقیل چون تو فرستادهٔ (رهبرت)، و میهمان ما بودی!؟
🏴یا روز حبیببن مظاهر، چون تو بهترین دوست قدیمی ما بودی!؟
🏴یا روز قاسم چون اسمت قاسم بود!؟
🏴یا روز علی اکبر چون قطعه قطعه شدی!؟
🏴یا روز عباس چون حامل علم و پرچم بودی و دو دستت قطع شد!؟
چیزی که واضح است اینست که گریه بر تو تمامی ندارد و از غیبت تو حیران و دلتنگیم
ای سردار دلها بعد از شهادتت، هر وقت به عبارت "سلام بر حسین(ع) و اصحاب حسین(ع)" میرسیم تو را یاد می کنیم ...😔
[1/9, 7:30 AM] Mohsen: روزی که حاج قاسم ترامپ را مورد خطاب قرارداد و با تمام وجودش گفت:
ترامپ قمارباز من برای تو کافی هستم.
خیلی ها نمی توانستند این کلام را درست دریابند.
اینک پس از دو سال از شهادتش وضعیت ترامپ در شرایطی است که در داخل و خارج کشورش حتی در میان هم حزبی هایش جایگاهی ندارد و خودِ آمریکائی ها در صدند که او را به دَرَک واصل کنند.. و دیروز پمپئو از بایدن
مهدی یار:
🔴 باید هوشیار شوند یعنی خواب تشریف دارند...( برداشت آزاد حوزه انقلابی از کنایه رهبر معظم انقلاب به مسؤلان فضای مجازی کشور) به بهانه :
اعتراض دکتر خرمآبادی به سکوت مسئولان فضای مجازی
✅ حدود سه سال است که از معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور به معاونت نظارت بر دادسراها منتقل شدهام و بهلحاظ اینکه رسماً در فضای مجازی مسئولیتی به عهده ندارم، در طول این مدت بهرغم درخواستهای مکرر، بنا به مصلحت در خصوص مصائبی که در اثر کمکاری و بیتفاوتی مسئولین بر فضای مجازی کشور وارد شده، اظهارنظری نکرده و هیچ مطلبی در این کانال منتشر ننمودهام.
✅ امّا با توجه به اخطار و دستورات اخیری که مقام معظم رهبری مدظلهالعالی خطاب به مسئولان فضای مجازی کشور صادر فرمودند و سکوت مسئولین در قبال این دستورات و انفعال آنها نسبت به هجمه بیرحمانه و تروریستی دشمن به یاران سردار سرافراز شهید #حاج_قاسم سلیمانی و حذف مطالب آنها از فضای شبکههای اجتماعی «اینستاگرام» و «توییتر»، بهعنوان یک بسیجی آتشبهاختیار سکوت را جایز نمیدانم و مسئولین ذیربط را به هوشیاری و خروج از این وضعیت مرگبار فرا میخوانم.
✅ از مرکز ملی فضای مجازی که مدیریت آن بهرغم گذشت حدود شش ماه از حاکمیت دولت جدید، هنوز در دست فردی است که توسط رئیس دولت قبل معرفی شده، انتظاری نیست، امّا جای تعجب است که چرا اعضای انقلابی شورایعالی فضای مجازی که متشکل از رؤسای قوای سهگانه و نمایندگان نهادهای انقلابی و اشخاص حقیقی منتخب مقام معظم رهبریاند، به نحوی از خطر غافلند که امام جامعه در اخطاری توبیخگونه میفرماید: «این واقعیت که فضای مجازی زیر کلید مستکبران است، باید مسئولین فضای مجازی کشور را هوشیار کند»
✅ یک هفته از هشدار و اخطار و دستور مقام معظم رهبری دائر بر ضرورت هوشیار شدن مسئولین فضای مجازی گذشته؛ ولی هیچیک از مسئولین ذیربط نه تنها هیچ اقدامی در خصوص اجرای دستور مقام معظم رهبری انجام ندادهاند، بلکه حتی عکسالعملی که دلالت بر شنیدن این اخطار باشد از خود نشان ندادهاند و این وضعیت نگران کننده است.
✅ با توجه به دستور اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند: « مسئولین فضای مجازی بهنحوی عمل کنند که دشمن نتواند به هرشکل و هرجا که اراده کرد، در فضای مجازی برخورد کند»، منتظریم مسئولین محترم فضای مجازی خصوصاً رئیس جمهور محترم و وزیر محترم ارتباطات، دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس در عمل اعلام کنند که چه اقدامی دربرابر اقدامات تحقیرآمیز دشمن دائر بر حذف محتویات مرتبط با شهید سرافراز سردار سلیمانی در فضای مجازی کشور انجام خواهند داد و برنامههای خود برای اجرای منویات مقام معظم رهبری اعلام نمایند.
✍️ عبدالصمد خرمآبادی معاون اسبق فضای مجازی دادستان کل کشور
🌹 حوزه انقلابی
╭┅──────────────┅╮
🕌https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅──────────────┅╯
🔴 مسئولی که در طی سه سال تحول بزرگی ایجاد کرد
🔹کشوری را تحویل گرفت که بعد از عهدنامه های گلستان و ترکمنچای ضعیف و خودباخته شده بود و وضع اقتصادی درستی نداشت.
🔹اما اراده کرد تا برای این کشور پیشرفت ایجاد کند برای همین غیر از آموزش به نیروهای انسانی کشور کارهای اساسی زیر را انجام داد
🔹در زمینه ی صنعت و برای پیشرفت صنایع ایران اعلام کرد هر صنعتگری که نوآوری داشته باشه و یه قدم به جلو برداره از جایزه ی ویژه دربار برخوردار میشه
🔹در زمینه ی معدن اجازه ی استخراج معادن را به تمامی ایرانیان داد و معافیت مالیاتی ۵ ساله برای اونها در نظر گرفت تا استخراج معدن جون بگیره و از طرفی اجازه ی استخراج به خارجی ها نداد تا ثروت های کشور به یغما نره
🔹در کشاورزی هم با آمایش سرزمین و بررسی این نکته که هر منطقه از کشور مستعد کاشت چه محصولی هست، بذرهای جدید وارد کرد و کشاورزی ایران را گسترش داد به طور نمونه وقتی از سود سرشار مزارع پنبه در آمریکا خبر دار شد کشت پنبه در ایران را رواج داد
🔹این فعالیت ها باعث شد که درآمد دولت به ۳ میلیون تومان برسه در حالی که مخارجش ۲ میلیون ششصد هزار تومان بود
🔹امیرکبیر فقط سه سال وقت داشت ولی یه تحول اساسی در کشور ایجاد کرد.
🔹 او یک مسئول به معنای واقعی کلمه بود.
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
[1/10, 7:57 AM] Mohsen: *حدیثُ الْیوم(742)🌈💦*
قالَت فاطِمَةُ الزّهراء عليهاالسلام:
*اَلْبِشْرُ فى وَجْهِ الْمُؤْمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الْجَنَّةَ وَالْبِشْرُ فى وَجْهِ الْمُعانِدِ الْمُعادي يَقي صاحِبَهُ عَذابَ النّارِ.*
فاطمه زهرا عليهاالسّلام فرمود:
*خوشرويى با مؤمن، موجب دستيابى به بهشت مى شود و خوشرويى نسبت به غير مؤمن انسان را از عذاب آتش حفظ مى كند*
📚;فاطمة الزهرا بهجة قلب المصطفى، ج 1: 300
_*اللّهمّ صلّ علی محمّد و ءال محمّد*_
[1/10, 7:57 AM] Mohsen: توسی نیا (حاج اقا):
✍امام صادق (علیه السلام) مےفرمايند ،
يك مؤمن چهار چيز بايد داشته باشد :
➊ خانه وسيع
➋ سواري خوب
➌ لباس زيبا
➍ چراغ پر نور
شخصي پرسيد ما كه نداريم چه كنيم؟
حضرت فرمودند: اين حديث باطن هم دارد :
① منظور از خانه وسيع، صبر است كه بيان گر روح بزرگ است.
② مركب خوب، عقل است.
③ لباس زيبا، حيا است.
④ چراغ پر نور، علم است كه ثمره آن بندگي است.
📚كافي، جلد ٦
┄┅┅❅💠❅┅┅
[1/10, 7:57 AM] Mohsen: ◼️حال و هوای خانه بی فاطمه
👈عمار گوید: بعد از شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به خانه مولا رفته و عرض کردم:
سیدی! انکم تامرون بالصبر علی المصیبه فما هذا الحزن الطویل؟
و ان شیعتک لا یقر لهم قرار باحتجابک عنهم و قد شق ذلک علیهم قال فالتفت الی و قال یا عمار ان العزا عن مثل من فقدته لعزیز...
آقای من! شما ما را به صبر در مصیبت امر می نمودید، پس این حزن طولانی چیست که شما را فراگرفته؟
همانا بخاطر در حجاب شدنتان بعد فقدان فاطمه، برای شیعیان دیگر قراری نمانده است و این مطلب برایشان بسیار سخت است.
مولا به من توجه نموده و فرمود:
ای عمار! تسلیت بر فقدان کسی مثل فاطمه، بسی سخت است...😭
الانوار العلویه، ص ۲۱۴
[1/10, 7:57 AM] Mohsen: ✳ شکر
▫امام جواد علیه السلام:
🔹نِعْمَةٌ لَا تُشْكَرُ كَسَيِّئَةٍ لَا تُغْفَرُ.
🔸نعمتی که شکر آن بجای آورده نشود، همچون گناهی است که آمرزیده نشده باشد.
📚 بحارالانوار جلد ۷۵ صفحه ۳۶۵
💎 مدرسه اهلبیت
@madraseh135
[1/10, 7:57 AM] Mohsen: 🔰 قرآن مونس امام...
✨ امام سجاد علیه السلام فرمودند:
✨ لَوْ مَاتَ مَنْ بَيْنَ اَلْمَشْرِقِ وَ اَلْمَغْرِبِ لَمَا اِسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ أَنْ يَكُونَ اَلْقُرْآنُ مَعِي
✨ اگر همۀ مردم كه ما بين مشرق و مغرب عالم هستند بميرند من از تنهائى وحشت نكنم پس از آنكه قرآن با من باشد
📚 کافی ج۲ ص۶۰۲
[1/10, 7:57 AM] Mohsen: 💚 پاداش درود فرستادن بر فاطمه سلام الله علیها💚
پیغمبر_اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به فاطمه سلام الله علیها فرمودند:
«مَن صَلّی عَلَیْکِ غَفَرَ اللهُ لَهُ وَ اَلحَقَهُ بِی حَیْثُ کُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ» "
ای فاطمه! هر که بر تو صلوات فرستد؛ خدای متعال همهی گناهان او را، بدون استثناء، میبخشد و هر جا که من در بهشت باشم؛ خدا او را در بهشت به من ملحق میکند.
و این صلوات چقدر زیباست👇
«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ فاطِمَةَ و اَبِیها وَ بَعْلِها وَ بَنِیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ»
📚 بحارالانوار جلد 43
التماس دعا
[1/11, 7:43 AM] Mohsen: «مولی امیرالمؤمنین علیهالسلام»:
اِذا وَسوَس الشیطانُ اِلی أحدِكُم، فَلْیَتعوَّذْ بِاللهِ وَلْیَقُل:
«آمنتُ بِاللهِ وبِرسولهِ صلیالله علیه و آله مُخلِصاً لَهُ الدّین».
هر گاه که شیطان یکی از شما را وسوسه کرد از شر آن به خدا پناه ببرید و بگویید «اَعوذُ بالله منَالشیطانِ الرجیم آمنتُ بِاللهِ و بِرسولهِ صلیالله علیه و آله مُخلِصاً لَهُ الدّین».
(خصال، ج ٢، ص ٦٣)
[1/11, 7:43 AM] Mohsen: 🌴سه چیز با ارزش
◇ قال رسول الله صلی الله علیه و آله: ثَلاثٌ مِن أبوابِ البِرِّ : سَخاءُ النَّفسِ ، وطيبُ الكَلامِ ، وَالصَّبرُ عَلَى الأَذى.
◇ سه چيز ، از درهاى نيكى است : سخاوت نفْس ، گفتار نيك ، و شكيبايى بر آزار .
📚تحف العقول، ص ٨
[1/11, 7:43 AM] Mohsen: مذمت سرگرمی زیاد
🔻امام علی علیهالسلام:
مَن كَثُرَ لَهوُهُ قَلَّ عَقلُهُ
❇️ كسى كه زياد به سرگرمى بپردازد، عقلش كم است.
📚 غررالحكم، ح 8426
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: بسمه تعالی
*حدیث امروز*
امیرالمؤمنین عليه السلام:
لَولا خَمسُ خِصالٍ لَصارَ النّاسُ كُلُّهُم صالِحينَ: أوَّلُهَا القَناعَةُ بِالجَهلِ، وَالحِرصُ عَلَى الدُّنيا، وَالشُّحُّ بِالفَضلِ، وَالرِّياءُ فِي العَمَلِ، وَالإِعجابُ بِالرَّأيِ
اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند:
قانع بودن به نادانى،
آزمندى به دنيا،
بخل ورزى به زيادى،
رياكارى در عمل،
و خودرأی بودن
المواعظ العدديّة، صفحه 263
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: ✨﷽✨
⚫️فاطمه (سلام الله علیها) ، مبارز عدالتخواهی
✍ فدک مفهومی نمادین دارد که به معنایی بزرگ اشاره میکند و مقصود از آن، فقط همان قطعه زمین غصبشده در حجاز نیست. و همین معنای نمادینِ فدک بود که آن مبارزه را از یک دادخواهی عادی با افقی محدود و دایرهای تنگ، به انقلابی با قلمروی وسیع و آفاقی گسترده تبدیل نمود.
◾هریک از مستندات تاریخیِ مسلّم در این موضوع را که میخواهید، بررسی کنید. آیا ستیزی مادی یا اختلاف دربارۀ فدک به معنای محدود و واقعیت کمدامنۀ آن را میبینید؟! آیا مسابقهای را شاهد هستید که برای دستیابی به محصولاتِ آن زمین درگرفته است؟! محصولاتی که هرقدر هم در برآورد آن مبالغه و اغراق شود، بازهم آنقدر نیست که دو طرف، ارزشی برایش قائل بوده باشند.
◾هرگز چنین نیست! این دادخواهی، قیامی بر ضد بنیانهای حکومت بود؛ فریادی بود که فاطمه میخواست با آن، بنیادی را که سنگبنای تاریخ بعد از سقیفه بود، از جای برکند. برای اثبات این سخن، کافی است به خطبۀ فاطمه در مسجد و در برابر خلیفه و در میان آن جمع انبوه مهاجران و انصار نظر بیفکنیم که بیش از هرچیز بر مدار ستایش علی و تحسین مواضع جاودان وی در اسلام و اثبات حق اهلبیت میچرخد. فاطمه در این خطبه اهلبیت را وسیلههای رسیدن به خدا در میان بندگان، برگزیدگان ویژۀ خدا، جایگاه قداست الهی، حجت او و وارثان خلافت و حکومت پیامبرانش میشمرد و همچنین مسلمانان را توجه میدهد که به نگونبختی دچار گشتهاند، نسنجیده تصمیم گرفتهاند، به دوران پیشینیانشان بازگشتهاند، در پی سراب رفتهاند و کار را بهدست نااهل سپردهاند. این خطبه از فتنهای که مردم به آن درافتادهاند و از انگیزههایی سخن میگوید که باعث شد کتاب خدا را کنار نهاده و با حکم آن در مسئلۀ خلافت و امامت به مخالفت برخیزند.
◾پس مسئلۀ میراث و هدیه تنها به همان اندازه مطرح میشد که با موضوع سیاستِ کلان پیوند داشت. مسئله در دیدگاه فاطمه، مطالبۀ زمین و خانه نبود؛ بلکه از نگاه او مسئله، مسئلۀ اسلام و کفر، ایمان و نفاق، و نص (تعیین صریح) و شورا بود.
📚 کتاب فدک در تاریخ ، صفحه ۷۲ .
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: ⚘⚘⚘رابطه دین با آزادی از نظر علامه مصباح یزدی⚘⚘⚘
.عده ای پنداشته اند که آزادی اصل و مقدم بر هر چیزی و از جمله دین است. زیرا اگر دین را اصل بدانیم و آزادی را پرتوی از آن، به هنگام پذیرش دین آزاد نخواهیم بود. به عبارت دیگر، پذیرش اصلِ دین وقتی ارزشمند و مستلزم اجر و ثواب الهی است که آزادانه و از روی اختیار باشد، و اگر آزادی را فرع و جایگاه آن را بعد از دین بدانیم، لازمه اش آن است که به هنگام پذیرش دین آزاد نباشیم و در نتیجه عمل ما هم عاری از اختیار می گردد. در حالی که انتخاب دین باید آزادانه صورت گیرد و ایمان، به عنوان یک عمل اختیاری که ریشه در ژرفای قلب آدمی دارد، چیزی نیست که با زور و اجبار بتوان بر کسی تحمیل کرد و از همین رو خداوند هم در قرآن کریم می فرماید: «لاَ إِکْرَاهَ فِی الدینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی.» بنابراین، آزادی اصل و مقدم بر دین است و اساساً وجود واعتبار دین در پرتو آزادی معنا پیدا می کند. حال که جایگاه آزادی قبل از دین است و دین زاییده و محصول آزادی است، دین هرگز نمی تواند آزادی را محدود کند، چرا که هیچ نتیجه و فرعی نمی تواند اصل و اساس خود را در بند کشد و با این کار اعتبار خود را نیز از میان بردارد. بنابراین، افراد در محیطهای دینی باید از نهایت آزادی برخوردار شوند و احکام و قوانین دینی حق محدود کردن آزادی ها را ندارند.
قسمت اول استدلال فوق که انتخاب دین را در فضا و شرایطی آزاد قابل قبول و ارزشمند معرفی می کند و در تأیید آن به آیه «لا اکراه فی الدین» تمسک می جوید، سخنی موجّه می باشد، امّا قسمت دوم استدلال که چنین وانمود می کند: حتی بعد از پذیرش دین باید آزادی چنان محفوظ باشد که مقررات دینی هم نتواند گزندی به آن برساند، مغالطه ای بیش نیست. بعد از آن که انسان آزادانه دین را انتخاب کرد، مجموعه دین اعم از امور اعتقادی و دستورات عملی را نیز پذیرفته است و به لوازم این پذیرش که عمل و راه پویی در قالب این اعتقادات و فرامین عملی است گردن نهاده، آزادانه خود را تابع اوامر و نواهی خداوند متعال ساخته است.
گاهی نیز به برخی آیات قرآنی استناد شده است ،آیا
تی چون:
«لَسْتَ عَلَیْهِمْ بِمُصَیْطِر» تو بر مردم سیطره و تسلّط نداری.«مَا جَعَلْنَاکَ عَلَیْهِمْ حَفِیظاً وَ مَا أَنْتَ عَلَیْهِمْ بِوَکِیل» و ما تو را مسؤول(اعمال) آنها قرار نداده ایم و تو وکیل مردم و نگهبان آنان نیستی.«مَا عَلَی الرَّسُولِ إِلاَّ الْبَلاَغُ» پیامبر تنها باید پیامهای خدا را به مردم برساند و نه چیز دیگر.
«إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِراً وَ إِمَّا کَفُوراً» ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد (و پذیرا گردد) یا ناسپاس.«فَمَنْ شَاءَ فَلَیُؤْمِنْ وَ مَنْ شَاءَ فَلْیَکْفُرْ» هر که می خواهد بپذیرد و هر کس هم نخواست کفر بورزد.
آنها با استدلال به این آیات چنان فریاد آزادی سر می دهند که گویا از خدا هم برای آزادی انسان دلسوزترند!
غافل از آن که در مقابل این آیات ، برخی آیات می فرماید: هرگاه خدا و پیامبر او چیزی را برای مردم برگزیدند و به آنها دستوری دادند، هیچ کس حق انتخاب و اختیار در مقابل آنها ندارد و باید تابع خواست آنها باشد:«وَ مَا کَانَ لِمُؤْمِن وَ لاَ مُؤْمِنَة إِذَا قَضَی اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ» و یا آیه: «اَلنَّبِی أُوْلَی بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ» پیامبر از خود مردم به خودشان اولی است.تقریباً تمام مفسّرین این آیه شریفه را چنین تفسیر کرده اند که: تصمیم پیامبر بر تصمیم مردم مقدم است و وقتی او تصمیمی گرفت دیگران حق مخالفت در برابر تصمیم او را ندارند. بنابر این، این سخن که ''هر موقع دین در مقابل آزادی قرار گرفته است، دین شکست خورده است'' فاقد پشتوانه قرآنی است و نمی توان از منابع دینی برای آن مستندی یافت. چنان که آیات دسته اول به هیچ وجه مدعای دگراندیشان را اثبات نمی کند و برداشت آنها از مصادیق بارز تفسیر به رأی می باشد.
منبع
استاد مصباح یزدی، محمد تقی ، پرسشها و پاسخها ، ج 4 ، پلورالیسم و آزادی
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: 🌹« آیتالله مصباح» 🌹
🌹«مظهر غیرت دینی»🌹
وطن امروز/ « آیتالله مصباح، مظهر غیرت دینی » عنوان یادداشت روزنامه وطن امروز به قلم محمدامین علیدوست است که میتوانید آن را در ادامه بخوانید:
حضرت آیتالله العظمی خامنهای دیروز در دیدار تصویری مردم قم به مساله مهم «غیرت دینی» پرداختند و آن را یکی از عوامل مهم قیام 19 دی مردم قم دانستند. البته ایشان وجه تمایز غیرت دینی و خشونت مذهبی را عنصر بصیرت و عقلانیت معرفی کردند. رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «برخی تلاش و تبلیغ میکنند غیرت دینی را «بیمنطقی و خشونت» بنامند اما حقیقت این است که غیرت دینی همراه با عقلانیت و برخاسته از بصیرت است و بصیرت نیز شعبه و مظهری از عقلانیت است، ضمن اینکه در عمل نیز در اغلب موارد، غیرت دینی با عقلانیت همراه بوده است».
ایشان از همین رهگذر مرحوم آیتالله مصباح را یکی از مظاهر همین غیرت دینی معرفی کردند و فرمودند: «شاگرد شایسته امام، آیتالله مصباح نیز، هم در غیرت دینی در اوج بود و هم در عقلانیت یک فیلسوف به معنی واقعی کلمه بود».
بررسی سیره عملی و علمی مرحوم آیتالله مصباحیزدی نشان میدهد ایشان به واسطه همان غیرت دینی هر زمان که احساس تکلیف و وظیفه میکرد، به میدان مبارزه با افکار انحرافی و التقاطی آمده و از کیان دین و شریعت در برابر این تهاجمات دفاع میکرد.
آنجا که خطر القائات اسلام رحمانی را جدی یافت، به افشاگری علیه این جریان پرداخت و با استناد به آیات قرآن کریم مساله را تبیین و تشریح کرد: «مؤمن در جامعه اسلامی نباید محبت خود را چنان توسعه دهد که علاوه بر خوبان و مؤمنان جامعه، شامل هنجارشکنان و توطئهکنندگان علیه نظام اسلامی هم شود. در اسلام هم رأفت و هم غضب قرار داده شده است و هر کدام جایگاهی خاص دارند و باید به جای خود ظهور پیدا کنند. خداوند تنها «أرحمالراحمین» نیست؛ بلکه «أشدّ المعاقبین» و «عزیز ذوانتقام» هم هست. خداوند میفرماید: إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ؛ ما از مجرمان انتقام میگیریم». بله! در اسلام، اصل رأفت و رحمت است اما باید با کسانی که مانع تحقق اهداف رحیمیه خدای متعال و به کمال رسیدن انسانها شوند، مبارزه و در صورت لزوم آنها را حذف کرد. قرآنی که آن همه آیات رأفت و رحمت دارد، چنین دستوراتی هم دارد: «فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِکِینَ حَیْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ» یا «وَلِیَجِدُواْ فِیکُمْ غِلْظَهً»؛ کفار باید از شما احساس درشتی کنند. نباید کفار گمان کنند شما همیشه آرام و خونسردید و زود تسلیم میشوید. قرآن در خصوص مؤمنین میفرماید: أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّار. لذا حضرت میفرماید: شعبه چهارم جهاد این است که مؤمن باید نسبت به کسانی که فسق و گناه، پیشه و ملکه آنها شده، از عمق دل، دشمن باشد و برای خدا و نه به خاطر منافع شخصی، بر آنها غضب کند. «فاسق» در مقابل «مؤمن» است و به کسانی گفته میشود که بنا دارند با ارزشهای اسلام
ی مخالفت کنند و اگر میدان پیدا کنند، نظام اسلامی را براندازند. باید با اینها دشمن بود و علاوه بر دشمنی قلبی، باید بر آنها خشم گرفت. اگر مؤمنان این وظیفه را انجام دهند، در مقابل، خدا هم بر دشمنان مؤمنان غضب میکند و روز قیامت آنقدر بر مؤمنان بخشش میکند که راضی شوند؛ «غَضِبَ اللهُ لَهُ وَ أَرْضَاهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ».
ایشان در پاسخ به کسانی که قرآن را وحی نمیدانند یا پیامبر را در انتقال وحی معصوم نمیدانند، میگوید: «این سخنان در حالى مطرح مىشود که هیچ عکسالعملى هم در قبال آنها نشان داده نمىشود. چرا؟ چون از قبل زمینهچینى کردند و ما را با تساهل و تسامح بار آوردند. چند سال مرتب به گوشمان خواندند و تبلیغ کردند که اهل تسامح و تساهل باشید و تعصب نداشته باشید. آنها مىگویند قرآن کلام خدا نیست، شما هم بگویید انجیل کلام خدا نیست، بگویید «ورجاوند بنیاد» کلام خدا نیست؛ خلاصه! شما هم فقط در مقابل آنها حرف بزنید و عکسالعملى غیر از این نشان ندهید، چرا که این با تساهل و تسامح سازگار نیست. قبلا آن زمینه را آماده کردهاند تا جوانهاى ما هرچه مىشنوند سرشان را پایین بیندازند و بگویند مهم نیست، چند کلمه حرف که بیشتر نمىزنند اما این شیاطین فراموش کردهاند که چند دهه پیش هم نظیر چنین حرکتهایى انجام شد و به دست مردانى بزرگ و داراى ارادههاى آهنین، نظیر مرحوم نواب صفوى و یارانش، آن حرکت شیطانى خاموش و خط بطلان بر آن کشیده شد. این افراد خیال کردهاند امروز با تبلیغ سیاست تساهل و تسامح، دیگر آن غیرتهاى نواب صفوىگونه از بین رفته و غافلند از اینکه الان نیز همان روح در پیکر جوانان بسیجى ما وجود دارد».
آیتالله مصباح نسبت به عواقب کمرنگ شدن غیرت دینی در بین جوانان حساس بود و نسبت به آن هشدار میداد: «اگر گفته میشود روحیه شهدا، همچون نواب صفوی را در خود حفظ کنید، معنایش این نیست که سلاح به دست گیرید و دیگران را بکشید، بلکه
منظور این است که آن روحیه را در خود ایجاد یا تقویت کنید؛ به گونهای که هر کس این روحیه را در شما میبیند، بفهمد اگر ادعای پیامبری کند، به سرنوشت کسروی مبتلا میشود. اگر این روحیه غیرتمندانه وجود نداشت، دشمن قدم به قدم جلو میآید و کار را به آنجا میکشاند که قرآن را هم انکار میکند و آن را کلام خدا نمیداند، یا کشته شدن امام حسین علیهالسلام را نتیجه خشونت جد ایشان در جنگ بدر میداند!»
به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: بسمه تعالی
*حدیث امروز*
*❣️محبت پیامبر وعلی علیهما السلام در قلب مومنین💞*
أنّ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله قال لي:
يا عليّ، إنّ اللّه عزّ و جلّ رسخ حبّي و حبّك في قلوب المؤمنين،
و رسخ بغضي و بغضك في قلوب المنافقين،
و لا يحبّك إلّا مؤمن تقيّ،
و لا يبغضك إلّا منافق شقي.
یا علی خداوند حب من و تو را در قلوب مومنان وارد کرده و دشمنی من و تو را در قلوب کافران . تو را دوست نمی دارد مگر مومن پرهیزکار و تو را دشمن نمی دارد مگر منافق شقی
📚(المناقب للعلوی ص 159)
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: خواب از دیدگاه طب
*خواب هلاکت:*🙄
خوابیدن در هنگام غروب آفتاب و از نگاه اسلام و طب سنتی خواب هلاکت نام گرفته است.
خوابیدن در هنگام غروب از دیدگاه اسلام و متخصصان طب سنتی مرگ آورترین خواب نام گرفته تا حدی که فرد وقتی از خواب بیدار می شود احساس می کند در دنیای دیگری است و برای مدتی ذهنش پاک شده است و اتفاقات روز را به خاطر نمی آورد.
خواب در هنگام غروب سودا را در بدن افزایش میدهد و موجب بدخلقی میشود
*خواب غفلت:*
خواب در مجالس پند و اندرز و خوابی که تمام زمان شب را در برمیگیرد.
*خواب حسرت:*
خواب شب جمعه است که تمام ملائکه در زمین جمع میشوند تا حوائج زمینیان را بالا ببرند.
*خواب شقاوت:*
خواب در وقت نماز صبح و ظهر و مغرب
*خواب عقوبت:*
خواب بعد از نماز صبح (قبل از طلوع آفتاب)
*خواب کسالت:*
خواب اول روز ( زمانی که برای کار و فعالیت است از 8تا11صبح)
*خواب راحت:*(قیلوله)
قیلوله( یک ساعت قبل از اذان ظهر خوبِ ولی بعد از نماز ظهر )
*خواب نعمت:*
خواب هنگام صبح ( بعد از طلوع آفتاب نیم ساعت تا یک ساعت )
*خواب رخصت :*
بعد از نماز عشا تا یک ساعت قبل از اذان صبح که یک ثلث شب را شامل میشود.
از ساعت 10:30 شب تا 3 صبح بهترین وقت خواب در ایران است.
*خواب لعنت:*
بین الطلوعین ( از سپیده اول صبح تا طلوع آفتاب)
آثار و برکات بیداری بین الطلوعین
بین الطلوعین *فاصله زمانی از طلوع فجر و اذان صبح تا طلوع آفتاب است که حدود یک ساعت و نیم طول میکشد.*
در روایات از *این زمان به ساعتی از ساعات بهشت یاد شده* و آثار و برکاتی برای آن بیان شده که انسان به این نتیجه میرسد که اگر میخواهد *خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت* را داشته باشد و از بدبختیها ره
ایی یابد میبایست در این ساعات بهشتی بیدار بماند؛
*چرا که فرشتگان در حال تقسیم روزی هستند و اگر خواب بمانی از همه چیز باز ماندی.*
زیانهای مالی: اگر کسی در این ساعات بخوابد نمیتواند از خود دفع شر کند و خسارتی که به اصل سرمایه او میرسد را برطرف کند.
📚 خصال، ج2، ص622
ارسالی از طرف آقای زنگنه همشهری با ذوق و اهل مطالعه
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله):
به دليل اينكه دين گفت نماز جلوي فحشا و منكر را ميگيرد ما خوب ميتوانيم بفهميم نماز ما مقبول است يا نه.
چون دين گفته نمازجلوی بدي را ميگيرد ما اگر
قرص خورديم و
سردردمان رفع نشد اين قرص اصلی نيست ، نماز آن است كه جلوی بدی را بگيرد و اگر نتوانست اين كار را بكند ، پس معلوم می شود ما نماز را خوانديم و اقامه نكرديم.
بدون ترديد ما می توانيم بفهميم نمازمان مقبول است يا نه ، اگر امتحاناتی پيش آمد ما نه بيراهه رفتيم نه راه كسي را بستيم معلوم ميشود نمازِ ما مقبول شد.
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: ✨﷽✨
#یک_داستان_یک_پند
✍ از عارفی پرسیدند: «خدای را در روزیرسانی چگونه یافتی؟» گفت: «در خانه سگی دارم که مرا نگهبانی میدهد و در امر من است و از منزل من دور نمیشود و شبها در بیم میخوابد و وظیفهی خویش به خوبی انجام میدهد و تنها کار سختش روزی چند بار پارسکردن است و زمان دیدن من و نعمتی از من تشکر و دمجنباندنی. من نیز وظیفه خود میدانم و سر وقت بیمنت و بدون زحمتش غذایش میدهم. اگر انسان نیز از حدود الهی خارج نشود و ترک معصیت کرده و در فرمان خدا عمل کند و از او بترسد و یاد او را فراموش نکند، خداوند سر وقت روزی او را همانجا که نشسته است خواهد رساند و نیازی به دربدری و دویدن نیست.
اما سگی که صاحب برای خود برنمیگزیند و خود را در کوچه و خیابان آزاد و رها میبیند، ساعتها در پی لقمهاش باید بدود و بعد از خستگی لقمهای را اگر بیابد دیگر سگان از چنگ و دهانش خواهند ربود و بدونِ آرامش هر شب در کنجی از ترس جانش خواهد خوابید و در روز هر کسی بر او سنگ زده و آزارش خواهد داد و این سزای کسی است که در دنیا، قید تعبّد خدای از پای خود رها کرده است و صاحب خود نمیشناسد. چنین کسی روزها در پی روزی خود خواهد دوید و بعد از خستگی لقمهای در اضطراب و ترس از بنیبشر خواهد خورد و در برابر تلاش خود یکدهم از آن بهره و لذت نخواهد برد.»
عارف گفت: «عاقبت کار که اندیشیدم، دیدم بندِ بندگی خدا بر من، آرامش دنیوی و اخروی و روزی هر دو سرای در کمال راحتی است. کافی است ذکری بگویم و یادش کنم و در نماز شکرش کنم و معصیت و نافرمانیاش نکنم و برای او عمل صالحی که میتوانم دریغ نکنم، آنگاه مرا تصاحب خواهد کرد و بدون منّت و رنج، روزی مرا بر پیش پای من قرار خواهد داد.
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: پيامبر (ص) فرمود: اى على! آيا ششصد هزار گوسفند مىخواهى يا ششصد هزار دينار يا ششصد هزار كلمه؟ حضرت على (ع) عرض كرد: اى رسول خدا! ششصد هزار كلمه. پيامبر (ص) فرمود: ششصد هزار كلمه را در شش كلمه جمع كن.
اى على! هر گاه ديدى مردم به مستحبّات اشتغال دارند تو به كامل ساختن واجبات بپرداز، و هر گاه ديدى مردم به كار دنيا مشغولند تو به كار آخرت مشغول شو، و هر گاه ديدى مردم به عيبهاى ديگران پرداختهاند تو به عيبهاى خود بپرداز، و هر گاه ديدى مردم به آراستن دنيا اشتغال دارند تو به آراستن آخرت مشغول شو، و هر گاه ديدى مردم به عمل فراوان مشغولند تو به عمل خالص بپرداز، و هر گاه ديدى مردم به خلق (خدا) توسّل مىجويند تو به خالق توسّل بجوى.
تحرير المواعظ العددية، ص: 431
[1/12, 7:30 AM] Mohsen: 🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌺🍃🌸
🌸( کتاب نهج العباده دعای۷۱ از دعاهای زیباترین پرستنده امام سجاد علیه السلام):
بارخدایا به احسانت بر من برتو گستاخی می ورزم و برای کندی در برآورده شدن درخواست هایم تورا بازخواست می کنم و شاید در اجابت آن خواسته ام که کندی پذیرفته خیری برای من باشد، چرا که تو پایان کارها را نیک می دانی.
پس من ندیدم چون تو مولای بزرگواری که بر بنده ناچیزی چون من اینگونه بردباری ورزد ؛و این از آن رو است که تودرحسن روابط با من می کوشی و من آن را به تیرگی می برم؛تو بامن ابراز دوستی می کنی و من با تو دشمنی می ورزم گویی من بر تو منتی دارم ! و با این حال هیچیک از اینها تورا باز نمی دارد که نسبت به من مهربان باشی و برمن نیکی رواداری.
🌺🍃
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃