🔴 رهبرانقلاب در دیدار بانوان منتخب کشور: در نگاه سرمایهداری غرب، مرد بر زن اولویت دارد چون سرمایه جایگاه انسانها را تعیین میکند و مرد مدیریت اقتصادی و تجاری داشت/ مسئله آزادی زن در غرب برای استفاده از آنان در کارخانه با مزد کمتر مطرح شد
حضرت آیتالله خامنهای:
🔸نظام سرمایهداری غرب یک نظام مردسالار است. در نظام سرمایهداری سرمایه بالاتر از انسانیت است. انسانیت انسانها در خدمت سرمایه قرار میگیرد. خب هر انسانی که بیشتر بتواند سرمایهآوری کند، سرمایهاندوزی کند، ارزشش بیشتر است. مرد گردن کلفتتر است، قویتر است.
🔹مدیریتهای کلان اقتصادی و تجاری و مانند اینها را مردها انجام میدادند. بنابراین در نظام سرمایهداری مرد اولویت دارد بر زن. چون رجحان سرمایه بر انسان در مورد مرد بیشتر صادق است. خب، حالا که بنا شد سرمایه جایگاه انسانها را تعیین بکند انسانها یکسان نیستند دیگر طبعاً مختلفاند. گفتیم بر طبق این نگاه سرمایهسالاری، جنس مرد طبعاً بالاتر از جنس زن است.
🔸مزد زن همین الان در بسیاری از کشورهای غربی برای کارِ مشابه با مرد، کمتر از مرد است. این یکجور سوءاستفاده است که یک علت اینکه در قرن نوزدهم و بعد قرن بیستم، بیشتر قرن نوزدهم، مسئلهی آزادی زن مطرح شد برای این بود که زنها را از خانه بکشند بیرون، ببرند کارخانه. از آنها استفاده کنند با مزد کمتر.۱۴۰۱/۱۰/۱۴
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محرمانه_مدیا
🎥 بازخوانی سخنرانی لوئیس فراخان رهبر دینی سیاهپوستان در آمریکا خطاب به ترامپ درباره شهید سلیمانی
@secret_file
🔺ترامپ برادر من قاسم سلیمانی را کشت؛ شما چه غلطی در عراق میکردید؟!
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
43.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍انتشار فیلم های ضبط شده توسط پهپاد سازمان سیا به دست ایران / ناگفته های شکار RQ170
🎥 فرود آوردن RQ170 به عنوان یک پهپاد اختصاصی که برای سازمان سیا کار میکرده یکی از شاهکار های نظامی ایران بوده است. پهپادی که چند عملیات ویژه در افغانستان و پاکستان را هدایت میکند اما در لحظه ی شکار، فیلم و تصاویر مربوط به آن توسط ایران رمزگشایی و منتشر میشود...
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصویر بالا، پاریس در کریسمس
👈تصویر پایین، تهران در کریسمس
⭕️ وقتی میگیم جنگ تو رسانههاست از چی حرف میزنیم!
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
🚨هشدار نویسنده استرالیایی به مردم ایران: این نقشه را ببینید، این را برای شما کشیده اند...
🔰متن توئیت سیاستمدار استرالیایی:
⭕️ سیاست کهنه تفرقه بینداز و حکومت کن با کمک گروههای جداییطلب و مسلح که توسط ایالات متحده، اسرائیل، انگلستان و سعودیها علیه چند قومیتی متحد در ایران استفاده میشوند
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙کلیپ صوتی با لهجه قمی اصیل
دشمنی شیطان 😈 با انسان - مناسب نوجوانان
#شیخ_قمی
تمام دعوای عالم اینه آیا ما دشمن داریم یا نه؟
چرا در اغتشاشات جوانان غفلت زده که دچار جنایات عجیب شدند، همه چیز را می انداختند گردن رسانه های غربی و هیجان زدگی؟
مدت ۴ دقیقه
حجم ۴ مگ
امام على عليه السلام:
العاقِلُ يَعتَمِدُ عَلى عَمَلِهِ، الجاهِلُ يَعتَمِدُ عَلى أمَلِهِ
خردمند، به عمل خويش تكيه مى كند؛ نادان، به آرزوى خويش تكيه مى نمايد!
غرر الحكم حدیث ۱۲۴۰
@nedayandisheh
#حکایت
سلطان محمود از طلحک پرسید :
فکر میکنی جنگ و نزاع چگونه بین
مردم آغاز می شود ..؟
طلحک گفت: ای پدر سوخته
سلطان گفت : توهین میکنی سر از بدنت
جدا خواهم کرد
طلحک خندید و گفت :
جنگ اینگونه آغاز میشود
کسی غلطی میکند و کسی به غلط جواب میدهد .. .
@nedayandisheh
هدایت شده از گونی نیوز / سعیدیسم
🔴حاج قاسم با چنین وحوشی جنگید تا پاشون به ایران نرسه...
🔴همه ما قدردان این ژنرال وطن پرست هستیم.
┄┅═✧☫ گونی نیوز ☫✧═┅┄
#گونی_نیوز
🇮🇷@gooninews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویری از چهره شياطين بر روي جانماز...
آنها حتی برای جانمازهایمان نیز نقشه دارند پس در هنگام خرید جانماز دقت کنید، چون باید بدانید که به چه کسی سجده میکنید !
#گونی_نیوز
@gooninews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرد میهن آبادی.... #جان_فدا
شماهم خیلی مردید که این ایده خوب رو تو خیابون اجرا کردید
✍حسیندارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
✅ یکی از ما
🔰 وقتی به صدها تصویر از حاج قاسم در طول 8 سال دفاع مقدس نگاه میکنیم؛
میبینیم ایشان همانند صدها هزار رزمنده دیگر جبهه حق علیه باطل است؛
یکی همانند بقیه،
بدون کوچکترین تفاوتی!
🔰 در واقع این تصاویر به ما میگوید:
هر یک از آن صدها هزار رزمنده نیز میتوانست یک قهرمان،
یک اسطوره و یک حاج قاسم شود...
🔰 بر همین اساس هست که مقام معظم رهبری فرمودند:
" آنهایی که درباره شهید سلیمانی صحبت میکنند:
مراقب باشند که خصوصیات ایشان را ماورایی نکنند؛
/ نباید تصور بشود که این جایگاه دست نیافتنی است. ۱۴۰۱/۱۰/۱۱"
🔰 مجددا به این تصاویر نگاه کنید؛
چه تفاوتی بین حاج قاسم و دیگر رزمنده ها وجود دارد؟!
آیا همه آن رزمنده ها نمیتوانستند به جایگاه حاج قاسم برسند؟!
🔰 این تصاویر به ما میگوید:
حاج قاسم دست یافتنی است؛
کافیست ما نیز همچون او،
در مسیر حاج قاسم شدن قدم برداریم؛
و تبدیل به حاج قاسمی دیگر شویم...
🔰 رمز و راز حاج قاسم شدن نیز فقط یک جمله است؛
و آن اینکه:
" اگر الان حاج قاسم جای من بود چه اقدامی میکرد؟؟ " ؛
فقط کافیست این جمله را سرلوحه زندگی خود کنیم؛
تا آهسته آهسته در مسیر حاج قاسم شدن حرکت کنیم؛
و مکتب حاج قاسم را،
سرشار از حاج قاسم برای ولایت و انقلاب و مردم ببینیم.
✍️ سید احمد رضوی
⚠️ #نیروی_قدس_سپاه
بسم رب الشهداء والصدیقین
سلام علیکم
💢ماجرای ماکت حاج قاسم در پشت میز دخترش
به نقل از ایرنا
🔰نرجس یک ماکت از چهره پدر را در اتاق محل کارش بر روی میز گذاشته و بر روی سر سردار یک چفیه انداخته است؛
وقتی وارد اتاق میشوی فکر می کنی کسی پشت میز نشسته است؛
از او در مورد این ماکت که آن را جلوی میزش گذاشته می پرسم؛
او با خنده میگوید:
وارد مسائل خصوصی می شوید؛
به گفته قرآن شهدا زنده و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند؛
هر جا که هستم و هر کاری که انجام می دهم حضور ایشان را به صورت قلبی احساس می کنم؛
ماکت پدر در اتاقم به من احساس قوت قلب می دهد؛
و به من گوشزد می کند که در این مسئولیت حواسم باید جمع باشد؛
در خود نمیبینم پشت آن میز بنشینم؛
به همین دلیل هیچگاه پشت آن میز نمی نشینم. پدرم زندگی را زندگی می کرد؛
و از همه لحظات عمر خود بهره برد؛
ایشان معجون یا سیمرغی از شهداست که حیات شریف آنها را درک کرد؛
سیر تعالی بابا ۴۰ سال بود؛
از قاسم شروع و با رسیدن به حاج قاسم تمام شد.
#جان_فدا
💢 آسانی حسابرسی اعمال بر خداوند
💠 از امام عليه السلام پرسيدند: خداوند چگونه حساب همه خلق را با آن فزونى كه دارند مىرسد؟ امام عليه السلام فرمود:
🍃 و سُئِلَ (علیه السلام): كَيْفَ يُحَاسِبُ الله الْخَلْقَ عَلَى كَثْرَتِهِمْ؟ فَقَالَ (علیه السلام) كَمَا يَرْزُقُهُمْ عَلَى كَثْرَتِهِمْ. فَقِيلَ كَيْفَ يُحَاسِبُهُمْ وَ لَا يَرَوْنَهُ؟ فَقَالَ (علیه السلام) كَمَا يَرْزُقُهُمْ وَ لَا يَرَوْنَهُ.
🔹همانگونه كه آنها را با آن فزونى كه دارند روزى مى دهد. (بار ديگر) پرسيدند: چگونه به حساب آنها رسيدگى مى كند در حالى كه او را نمى بينند؟ فرمود: همانگونه كه به همه آنها روزى مى دهد در حالى كه او را نمى بينند.
📚 حکمت 300 نهج البلاغه
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
✔️در مسئلهی زن، موضع ما در قبال مدّعیان ریاکار غربی، موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست.
🔊 اگر این مطالبی را که دربارهی مسئلهی زن و موضوع زن مطرح میکنیم... تکرار بکنید، بیان کنید، امید این هست که بتوانید روی افکار عمومی غربیها هم واقعاً اثر بگذارید.
💠درباره نگاه اسلام به مسئله جنسیت و زن
⚖️تساوی زن و مرد در زمینهی ارزشهای انسانی و اسلامی جزو مسلّمات اسلام است.
👈حقوق و وظایف یکسان نیست امّا متعادل است.
👌در نگاه به مسئولیّتپذیریها، تکیه بر ویژگیهای طبیعی زن و مرد است.
⭕️ در مورد وظایف اجتماعی، تکالیف زن و مرد یکسان است.
♻️نقشها مختلف است امّا تکالیف یکسان است.
🔅این، هم یک نگاه مترقّی است، هم عادلانه است:
♦️زن در جای برجستهی خود، مرد هم در جای برجستهی خود،
♦️و هر دو برخوردار از امتیازات قانونی، فکری، نظری و عملی؛
📊مرد اولویّت دارد بر زن در نظام سرمایهداری؛ چون رجحان سرمایه بر انسان، در مورد مرد بیشتر صادق است.
⭕️ در نظام سرمایهداری دو جور از زن سوء استفاده میشود:
♦️یکی در مورد خود کار
♦️یکی هم چون مرد جنس برتر است، زن وسیلهی التذاذ مرد قرار بگیرد.
🛠نتیجه [این نگاهِ مردسالاری] این است که زن سعی میکند الگوی خودش را مرد قرار بدهد و مرد میشود الگوی زن.
💎درست نقطهی مقابل تمدّن غربی که مرد را الگو قرار میدهد، در قرآن زن را الگو قرار میدهد.
🗽وقاحت غرب اینجا ظاهر میشود: اینها با این همه ضربهای که به زن و به حیثیّت زن و به کرامت زن وارد آوردهاند، خودشان را پرچمدار حقوق زن وانمود میکنند!
💡یکی از کارهای مهمّ شما [بانوان دانشمند] همین است که فاجعهآمیزیِ نگاهِ فرهنگِ غربی به مسئلهی جنسیّت و مسئلهی زن را افشا کنید.
📱میتوانید ارتباطات فضای مجازی بگیرید
🔊و زمینهسازی کنید برای اینکه توجّه کنند
✍️ و این مفاهیم را در قالب گزارههای کوتاه و گویا تنظیم کنید،
📡و بفرستید برای فهم افکار عمومیِ این هشتگسازیها و مانند اینها که هست.
💠درباره مسئله خانواده و نقش زن در آن
🔍تشکیل خانواده ناشی از یک قانون عامّ عالم وجود است؛
👈آن قانون عبارت است از قانون زوجیّت.
✅اگر چنانچه این ضوابط رعایت شد، موجب این است که خانواده سالم بشود؛
🌟خانواده که سالم بشود، اجتماع سالم میشود.
📌زن در خانواده یک وقت در نقش همسری ظاهر میشود، یک وقت در نقش مادری ظاهر میشود؛
↙️هر کدام یک خصوصیّتی دارند:
در نقش همسری👈مایهی سکونت، مایهی عشق و آرامش و مانند اینها است.
در نقش مادری👇
✨دارای حقّ حیات بر فرزند
✨مایهی انتقال عناصر هویّت ملّی
✨افشانندهی بذر ایمان و اخلاق در دلها
🚨در مورد مسئلهی خانواده هم باز اگر بخواهیم مسائل غرب را نگاه کنیم، فاجعه است!
❌غرب خانواده را متلاشی کرده
💠درباره مسئله حجاب
📌حجاب یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بیدینی و ضدّانقلابی.
♦️البتّه همهی ماها یک نقصهایی داریم، باید نقصها را برطرف کنیم؛ هر چه بتوانیم برطرف کنیم، بهتر است.
💠درباره خدمات جمهوری اسلامی به زنان
👏🏻اینهمه استاد دانشگاه زن
👏🏻اینهمه پزشک متخصّص و فوق تخصّص زن
👏🏻اینهمه دانشمند محقّق
👏🏻اینهمه میل به تحصیل علم در دانشجوهای دختر
👏🏻قهرمانی در میدانهای ورزشی با حجاب اسلامی
👏🏻پیشرفت در المپیادهای علمی
🔺این در پیش از انقلاب سابقه نداشت؛ این کاری است که انقلاب کرد.
↙️اینکه چند نفر از این خانمها گفتند که... از آنها [خانمها] استفادهی عملی در تصمیمسازیها و تصمیمگیریها نمیشود، بله، این یک عیب است، در این تردیدی نیست، این عیب باید برطرف بشود.
➕در قضایای اخیر... زنها ایستادگی کردند... اینها [دشمنان] امیدشان این بود که همینهایی که حجاب نیمهکاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغکننده و فراخوانفرستنده.
💠درباره لزوم تقویت قوانین مربوط به داخل خانواده
⚠️در جامعهی ما در درون بعضی از خانوادهها به زنها ظلم میشود.
✅راهش این است که قوانینِ مربوط به داخل خانواده آنچنان محکم و قوی باشد که هیچ مردی قادر به ظلم کردن به زنان نباشد.
🍀امیدواریم که انشاءالله همهی این مسائل به بهترین وجهی به نهایتهای خیر برسد، و از خداوند متعال برای همهی شما خیر و سلامت و عافیت میخواهم.
📍بررسی نقش پلتفرمها در اغتششات/۵
صفحه اختصاصی بازیگر ضدایرانی در فیلیمو/ چرا «نازنین بنیادی» در سامانههای داخلی تبلیغ میشود؟ +عکس
🔺مخاطبان ایرانی داخل کشور برای نخستین بار تصویر او در موزیک ویدئو «بیخیال» در ترانه افشین جعفری خواننده ایرانی مقیم آلمان رویت کردند.
🔺در موزیک ویدئوهای این خواننده معمولا کارگران جنسی فراوانی حضور پیدا میکنند او درکنار صدها کارگرجنسی حاضر در این موزیک ویدئو دیده شد. او نخستین بار در کنار این خواننده از دور جدید فعالیتهایش رونمایی کرد و تلاش میکرد پس از سرخوردگی از رابطه اجباری با یک ستاره هالیوودی، به جای بازیگری در جامعه لسآنجلسی به عنوان رقاص، مدل و بازیگر موزیک ویدئوهای «راوی»، کوجی زادوری و الکس کارتیو فعالیتهایش را گسترش دهد.
🔺اما او با علم حتی دوست دختر موقتی بودن تام کروز برایش آوردهای نداشت، مسیری تازهای را آغاز کرد که دستمزش به اندازه حضور کارگران جنسی در موزیک ویدئوهای ایرانی است.
🔺ستاره اقبال او رو به خاموشی بود و حتی کارگر جنسی تامکروز هم نتوانست برای او اعتباری خلق کند. او تصمیمات تازهای اتخاذ کرده بود که برای بالا رفتن از نردبام هالیوودهای باید ژست مخالفت با حاکمان سرزمین ابا و اجدادیاش را بهتر ایفا کند.
🔺مارشال(ماشااله) منش بازیگر ایرانی تبار هالیوودی در گفتوگویی با یکی از شبکههای لسآنجلسی در اعتراض به کمکاری خود در سال ۲۰۰۷ گفت: علت اینکه نسل اول بازیگران ایرانی هالیوود کارشان توسعه پیدا نکرد این بود یا در خدمت سیاست حاکم در هالیوود نبودند یا اینکه نپذیرفتند همواره نقش تروریست یا آسیایی حقیر را بازی کنند.
🔺نازنین بنیادی بازیگری که این روزها تصویرش در نشست غیررسمی سازمان ملل منتشر شده و با مقامات ارشد امنیتی ایالات متحده دیدارهای فراوانی داشته، همان مسیری را طی میکند که بازیگرانی نظیر «منش» از گام برداشتن در آن امتناع کردند.
🔺بنیادی در سریال ضد ایرانی هوملند(میهن) حضور داشت و در قالب کاراکتر فارا شیرازی، مسیر روایی کاملا جهتداری را پیمود تا به نمادی ضد ایرانی تبدیل شود.
🔺با این توضیحات مذکور که در محافل رسانهای غرب مطرح شده نازنین بنیادی به عنوان بازیگری ایرانی تبار در سامانه فیلیمو صاحب یک صفحه اختصاصی است و آثار قابل انتشار او در این سامانه به مردم ایران معرفی می شود.
🔺بار دیگر باید از مسئولان این سامانه این سئوال را مطرح کرد، بازیگری با کارنامهتوصیف شده که رویکرد ضد ایرانیاش در نشستهای بینالمللی اخیر عیان شده، چرا صفحه معرفی در فیلیمو دارد؟!
💢ادامه #گزارش_مشرق را بخوانید.
mshrgh.ir/1435462
@mashreghnews_channel
📍بررسی نقش پلتفرمها در اغتششات/۶
«به خیابان بریز»! پیشنهاد پایانی سریال جیران برای حضور در آشوبها/ سریال جیران چگونه مردم را به حضور خیابانی تشویق کرد؟
🔺چند روز قبل مشرق در گزارشی تفصیلی به «اسم رمز» شدن مرحومه «مهسا امینی» در سامانه آپارات اشاره کرد و در این گزارش با بیان برخی اتصالات ساختاری-سازمانی شکوریهای مدیران هولدینگ صباایده، با جزئیات به پیامدهای عدم نظارت بر سامانه آپارات اشاره شد.
🔺مدتهای طولانی است که گزارشاتی از این دست منتشر میشود اما هیچ نهاد متولی- نظارتیِ عملگرایی حتی تذکری جدی را به گردانندگان این سامانه ارسال نمیکند و اگر تذکری هم توسط نهاد بالادستی «ساترا» مطرح شود، در چالشهای رسانهای، انتقادات و تذکرات، به عنوان «دشمنی با سرگرمی» معرفی خواهد شد.
🔺چنین فضایی انگیزههای مدیران آپارات که سامانه فیلیمو تحت نظارت آنان اداره میشود را چند برابر میکند تا هر «پیشنهاد ساترایی» توسط شکوریها تبدیل به یک چالش مجازی شود و نظارت واقعی توام با پیشنهاد در پالایش وضعیتهای نمایشی سریالهای این سامانه نادیده گرفته شود.
🔺یکی از سریالهایی که زمینههای نظارتی در آن تحتالشعاع ادعاهایی مبنی بر ادعای مالکیت قرار گرفت، سریال جیران است.
🔺جیران مجموعهای در گونه عاشقانه با زمینهای تاریخی به کارگردانی حسن فتحی، نویسندگی مشترک احسان جوانمرد و فتحی است که تهیهکنندگی آنرا اسماعیل عفیفه برعهده دارد.
این سریال چند هفته قبل از انتشار قسمت اول با ادعای مالکیت طرح اولیه توسط مهرداد غفارزاده و سعید خندق آبادی مواجه و متعاقب شکایت حقوقی تهیهکننده و کارگردان سریال «آهوی من مارال» با صدور بیانیه جمعی سازندگان همراه شد.
🔺در این بیانیه اشاره شد که «مهرداد غفارزاده» سال ۱۳۹۹ از عوامل «جیران» شکایت کرده و این شکایت منجر به صدور حکم محکومیت «اسماعیل عفیفه»، تهیه کننده «جیران»، به حذف شباهتها از فیلمنامه و عدم پخش سریال «جیران» تا یک سال شده است.
🔺در ادامه بیانیه آمده که «عفیفه» مدعی شده که «ساترا» مرجع رسیدگی به شکایات از «جیران » بوده، در صورتی که مرجع رسیدگی به شکایات، دادسراها و دادگاه های کیفری هستند.اما در میان این جدلها و اختلافها چند مسئله مهم در مورد سریال و فعالیت حول روایتهای دوران ناصری را نادیده گرفت.
🔺هیچکدام از این سریالها وفادار به تاریخ نیستند و به شخصیت ناصرشاه نزدیک نمیشود و بیشتر او را از دریچههای نه چندان وفادارانه به تاریخ مورد ارزیابی قرار میدهند.
🔺این شاه قجری علی رغم اینکه حرمسرای بزرگی داشت و از ضعف ژنتیکی شاهان قاجار و وادادگی به دولتهای خارجی برخوردار بود، اما به گواه تاریخ حقیقی پرچم مبارزه امیرکبیر در مواجهه با فرقههای انحرافی را زمین نگذاشت تا توسط وابستگان همان فرقه به قتل رسید.
🔺ناصر الدین شاه در دورههای پس از خودش، شاه شهید لقب گرفت؛ عنوانی که به این شاه قجری به دلیل ایستادگی اش در مقابل جریان بابیت و بهاییت نسبت داده شد و البته بهائیان حاکم در دوران پهلوی یکی از شگردهایشان برای به چالش کشیدن حکومت قجری، دستمایه قرار دادن حرامسرای ناصری و حمام خونی بود که ناصر به راه انداخت.
🔺اما همین عدم تسامح و تساهل ناصری، در مقابل بابیت و بهاییت، منجربه عدم تزلزل مذهب شیعه در دوران قجری شد.
🔺سریال از جنبههای مختلفی قابل نقد است اما تیتراژ این سریال از مواردی جزئی است که در هیاهوی ادعاهای مالکیت این اثر، فرصت برای نظارت بر آن نادیده گرفته شد. هر قسمت سریال «جیران» با فراز و فرودهای عاطفی به پایان میرسد و ناگهان مخاطبان در تیتراژ سریال با این عبارات مواجه میشود:
از کوچه بگذر و به خیابان بریز ماه دزدیده از خلایق ●♬♩
و پنهان ز خشم شاهآه آه آه در این شب سیاه ●♬♩
آنگونه عاشقم که اگر دست بر زنی چون ماجرای موج بیابی مشوشم ●♬♩
آنگونه عاشقم که اگر پای بر نهی دریای دامن تو بسوزد در آتشم ●♬♩
با یاد من غمینی و من با غمت خوشم از کوچه بگذر و به خیابان بریز ماه ●♬♩
تلفیق خون و برف و بهار است دامنت تصویر سبز سرخه حصار است دامنت ●♬♩
خود حسرت هزار سوار است دامنت در شیشه های رنگی بنگر به چشم شاه ●♬♩
انگار سوی توست اگر میکند نگاه در مقدم تو میزنم امشب نقاره را ●♬♩
بیدار میکنم چشم خمار و خفته ی شمس العماره را ●♬♩
از کوچه بگذر و به خیابان بریز ماه آه آه آه در این شب سیاه ●♬♩
🔺عملا مخاطب با سریال بیش از ۵۰ قسمت مواجه اند و در پایان هر قسمت که دچار روابط حسی و عاطفی با شخصیتها میشود، ناگهان با صدای ممتاز همایون شجریان تشویق به کاری میشود که کشور در دو ماهه اخیر با آن دست به گریبان بود.
💢ادامه #گزارش_مشرق را بخوانید.
mshrgh.ir/1432688
@mashreghnews_channel
📍بررسی نقش پلتفرمها در اغتششات/۸
«خسوف» نماوا، راهنمای ساماندهی آشوب در دانشگاهها/ فرزندان سازمان نفاق چگونه راه پدران در دانشگاهها را ادامه میدهند؟
🔺با تقویت پلتفرمها و اوج گرفتن فعالیتهایشان، به تدریج فضای نظارتی دچار دوگانگی شد و در یک بازه زمانی فرصتی فراهم شد تا در بحران نظارت مجموعههای نمایشی خاصی در شبکه نمایش خانگی عرضه شوند که هدفشان صرفا سرگرمی نبود و زمینه یک آشوب اجتماعی آیندهنگرانه را تشدید میکرد.
🔺در واقع بخشی از ریشه برانگیختن و تهییج عمومی واعتراضات اخیر را باید در محتواهای سریالهای شبکه نمایش خانگی جستجو کرد. این مجموعههای نمایشی ساخته و عرضه شده در شبکه نمایش خانگی از یک الگوریتم واحد پیروی میکنند. هر کدام از محتواهای تولید شده هدفگذاری خاصی دارند، اما همه آنان از همان الگوی واحدی پیروی میکنند تا زمینه نارضایتیهای سیاسی – اجتماعی را تشدید کنند.
🔺پیش از این در گزارشهای مختلفی به سریال «شبکه مخفیزنان» اشاره شد. شعار سمبلیک اغتشاشات اخیر را با قرائت دیگری در پس زمینه روایتش گنجاند و پخش این سریال ۲ ماه قبل از آشوبها آغاز شد. طبق همان الگوریتم واحد برای تولید محتوا در شبکه نمایش خانگی و همانطور که بدان اشاره شد سریال «قورباغه» ضمن تسریع روند القاء خشونت زمینه عادی سازی پلیسی کشی را فراهم آورد.
🔺فرمول عادی سازی آشوب در دانشگاه و تعمیم به محیط بیرون را به وضوح میتوان در سریال «خسوف» برادران «میری – اسعدیان» جستجو کرد. یکی از نکات قابل تاملی که از درونمایه این سریال میتوان استنتاج کرد، شیوه سازماندهی شده اعتراضات درون دانشگاهی و رویکردی تطبیقی با آشوبهای اخیر است. مقدمه نمایشی سریال «خسوف» با آشوب از درون رستوران دانشگاه آغاز میشود.
🔺کاراکتر اصلی سریال «آتیه ناصح» به کیفیت غذای سلف اعتراض دارد و این اعتراض فردی کیفیت جمعی پیدا میکند. او یکی از دانشجویان بیقرار و همواره معترض است که بر اساس دادههای سریال به هر رخدادی حتی امور غیرضروری دانشگاه اعتراض دارد. کاملا مشخص است که مسئله کیفیت غذا در یک محیط دانشگاهی، برای دانشجویی که در تهران زندگی میکند و پدرش یک تولیدی دارد، کاملا بهانه است.
🔺مسئولان رسیدگی به اعتراضات که «آتیه ناصح» قصد سازماندهی آن را در دانشگاه دارد، فردی به نام «قیاسی» است. قیاسی ظاهری شبیه تیپیکالمدیران سالهای اخیر را دارد با رفتاری طراحی شده که عمدتا در مقابل یک اعتراض دانشجویی ساده برای تغییر پیمانکار سلف، روش برخورد سخت با دانشجویان را انتخاب میکند و چندین بار تصمیم تعلیق ناصح را داشته است.
🔺نمایش اعتراض در ابتدای سریال با برشهای آشوبهای اخیر در محیطهای دانشگاهی این همانی فوق العاده مشابهی دارد.
🔺«خسوف» سریالی عاشقانه است که بر اساس روایتهای فرعی اعتراضی ساخته شد، با اینکه عنصر ملودرام، موتور محرک قصه است اما خرده روایتها حتی سکانسهای فرعی سریال اشارههای پررنگی به شیوههای برخورد در آشوبهای اخیر دارد.
🔺اما روش انتقامگیری محدود به هک، افشای زندگی خصوصی افراد نمیشود و «رگزنی» و ترور با سلاح سرد بخش قابل تاملی است که در مواجه با قیاسی اجرا و منجر به مرگ او میشود.
🔺در حالیکه، امیر، آتیه، علیرضا و... و. تصمیم میگیرند به ملاقات قیاسی رفته و با او گفتوگو کنند، در همین حال دو موتورسوار بدون هیچ قصد دیگری به غیر از ترور با سلاح سرد اقدام به بریدن گلوی او میکنند و او با همان شیوهای ترور میشود که پلیس سریال قورباغه ترور شد و این روش برخورد شباهت عجیبی به ترورهای سید روح الله عجمیان، دانیال رضا زاده و حسین زینال زاده(حافظان امنیت) دارد. با اینکه بعدها این دو ضارب در سریال سارق تلفن همراه معرفی میشوند اما در همان سکانس ترور قیاسی هیچ خبری از خفتگیری یا سرقت تلفن همراه نیست و ضاربان بدون طلب کردن موبایل یا اظهار به سرقت قیاسی را ترور میکنند.
💢ادامه #گزارش_مشرق را بخوانید.
mshrgh.ir/1441412
@mashreghnews_channel
🍃🌸سلام صبح بخیر 🍃🌸
🌺صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام 🌺
از دعاهای امام صادق عليه السلام :
خدايا بر محمّد و خاندان او، درود فرست و آنچه را برايم قسمت كرده و يا روزى نموده اى، حلال، پاك، فراوان، با بركت، دست يافتنى و آسان به دست آمدنى قراربده، با راحتى، عافيت، تندرستى و خوش بختى از سوى خود مقرر فرما.
به درستى كه تو بر هر چيز توانايى.
🌸 صبح تون خوش و روزتون پیروز
🌸💐🌸💐🌸
📍بررسی نقش پلتفرمها در اغتششات/۷
شبکه نمایش خانگی چگونه چرخه خشونت و پلیسکشی را عادیسازی کرد؟
🔺در آشوبهای اخیر برخلاف اغتشاشات سالهای ۱۳۸۸، ۱۳۹۶ و آبان ۹۸، مسئله حمله به نیروهای انتظامی به چالشی امنیتی بزرگتری تبدیل شده است و به صورت گسترده حمله به سویه نیروهای امنیتی توسط رسانههای معارض تبلیغ میشود.
🔺اما این عادیسازی ریشه در یک پیوست مدیایی دارد. سریال قورباغه یکی از خشنترین آثار تولید شده در شبکه نمایش خانگی است، که در همان قسمت اول مسئله پلیسکشی را نرمالیزه میکند. در عطف نخست نمایشی که موتور محرکه قسمت اول سریال محسوب میشود، دو کاراکتر فرعی(جواد و فرید) همراه با یک کاراکتر اصلی(امیرعلی) سریال شاهد حمله دو تن از اراذل به سوی یکی از نیروهای انتظامی در شهرک اکباتان هستند که به صورت بسیار خشنی با سلاح سرد مامور پلیس را به قتل میرسانند. این مامور شبیه وقایع اخیر از ناحیه گردن مورد اصابت سلاح سرد قرار میگیرد.
🔺امیرعلی وقتی با جسد پلیس غرق در خون مواجه میشود و از مرگ او مطئمن میشود، او را خلع سلاح میکند و سلاح پلیس موتور محرکه رفتارهای خشونتآمیز بعدی این سریال است.
🔺قبل از انتشار سریال «قورباغه» به صورت مکرر از سوی نهادهای نظارتی و حتی قضایی هشدار داده که در قسمت اول این سریال موضوع پلیسکش اثرات وضعی بسیار نامطلوبی را در پی خواهد داشت.
🔺قورباغه که طبق تبلیغات گستردهای را انجام داده بود، قرار بود ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹ در سامانه نماوا توزیع شود، اما روابط عمومی پلتفرم نماوا با انتشار اطلاعیهای اعلام کرد توزیع این مجموعه فعلا متوقف شده است.
🔺با انتشار این سریال با مضمون پلیسکشی، پدرکشی و انواع کشتنهای غیرمتعارف منطبق با ساختار نمایشی، خشونتی بی اندازه به مخاطبان این سریال ارائه شد.
🔺در انتقاد به این خشونت بیوقفه و غیرمتعارف باشگاه خبرنگاران جوان به محتوای سریال واکنش نشان داد و نوشت:
این اثر، یکی از خشنترین سریالهای شبکه نمایش خانگی است که در نخستین قسمت مخاطب خود را به پلیسکُشی ترغیب و تشویق میکند! نقطه عطف روایت قسمت اول این سریال، کشته شدن مأمور انتظامی است و این ماجرا طوری طراحی شده که مخاطب به این کار تشویق میشود! این اتفاق در حالی میافتد که مسئولان نیروی انتظامی علیالخصوص ناجی هنر از محتوای ملتهب این سریال مطلع نیستند و سازندگان هم از حذف مفهوم پلیسکشی در این سریال امتناع میکنند. باید دید مسئولان نیروی انتظامی نسبت به چنین ترویجی واکنش نشان خواهند داد؟»
🔺با وجود پخش رسمی قورباغه و انتشار تا قسمت های میانی دامنه اعتراضات به محتوای آن گسترش یافت. جدا از سکانس های خشن و با خشونت بالا در این سریال که مناسب هر مخاطبی نیست، شخصیت های سریال که افرادی بی نهایت بزهکار هستند با استفاده از مادهای مسخ کننده با اقدام به سرقت و قتل امرار معاش می کنند. نکته جالب این هسته خشن در شهرک اکباتان تهران زندگی می کنند و چندین سکانس در آن جا فیلمبرداری شده است اعتراض این افراد نیز زیاد شده است.
🔺کاربران اکباتانی معترض به محتوای این سریال آنطور که باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: می گویند که یک جریان خاص در سینما و تلویزیون میخواهد این طور القا کند که اکباتان پر از آدم های عجیب و غریب و خلافکار است در حالی که این منطقه یکی از محله های قدیمی تهران است. از آن طرف بعضی از کاربران فضای مجازی هم ادعا کردهاند که سیدی کلاس محله آن ها را پایین آورده چون در قسمت اول چند جوان اول به حمام عمومی میروند و بعد راهی اکباتان میشوند!
💢ادامه #گزارش_مشرق را بخوانید.
mshrgh.ir/1433869
@mashreghnews_channel