فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 رئیسی: امام برای رأی و نظر مردم احترام قائل بودند
رئیسجمهور:
🔺در مسأله قانون اساسی، تاکید امام (ره) این بود که این قانون سریعاً تدوین شود.
🔺در سفری که من به افریقا داشتم، یکی از حقوقدانان برجسته آفریقایی که رفیق آقای ماندلا بود به من گفت: هیچ قانون اساسی را جامع تر از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیافتم. قانون اساسی شما توانسته بین آراء مردم و آرمان الهی جمع ایجاد کند.
✅ اخبار روز ایران و جهان 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4980736Cc3a5724030
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 رئیسی: عفاف و حجاب، یک ضرورت دینی است
رئیسجمهور:
🔺اگر کسانی پیدا شدند که در این قضیه، باوری که ما داشتیم را نداشتند، زمانی است که باید مراکز علمی و دینی وارد شوند و با نشستن و بحث کردن و مذاکره کردن و اقناع، همه را روشن کنند.
🔺مساله این است که امروز با ما یک الزام قانونی مواجهیم، تبعیت از قانون مورد اجماع همه است. امروز مساله حجاب امری است قانونی و باید تمام آحاد جامعه ما، همانگونه که تاکنون پایبند بودهاند، نسبت به مسأله عفاف و حجاب پایبند بودهاند، پایبند خواهند بود.
✅ اخبار روز ایران و جهان 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4980736Cc3a5724030
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش کارشناس شبکه افق به ماجرای حمله با ماست به دو زن بی حجاب: چه کسی اجازه داده به نام امر به معروف و نهی از منکر کسی را مورد تحقیر و توهین قرار دهیم؟
🔻 گناه اینگونه رفتارها از بی حجابی بیشتر است!
🔴 #بیداری_ملت 👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
مقولههای حیا و حجاب و غیرت ایرانیان، ریشه در تمدن ۹هزار ساله دارند که با عقاید دینی اسلامی ممزوج و محکمتر شدهاند؛ و آنچنان ریشهدارند که تاریخ نشان داده و میدهد که نه با اجبار چماق رضاخانی برمیافتند و نه با اغوای بوقهای سعودی_انگلیسی!
ویل دورانت تاریخنگار مشهور غربی:
نقش پوشش و حجاب زنان در ایران باستان چنان برجسته است که میتوان ایران را منشاء اصلی پراکندن حجاب در جهان دانست(تاریختمدن،ج۲ص۷۸)
حتی اشتباها مینویسد:
ایرانیان حجاب سختگیرانهای را بر اسلام تحمیل کردند و ارتباط عرب با ایران موجب رواج حجاب در قلمرو اسلام بود!ج۴ص۲۸۲
👤 محمد جوانی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🔴 امام خمینی(رحمة اللّه علیه):
🔹آنهائی که اسلام را خلاصه میکنند در اینکه بخورند و یک نمازی بخوانند و یک روزهای بگیرند و در گرفتاری این ملت، در گرفتاری این جامعه دخالت نکنند، به حسب روایت رسول اکرم اینها #مسلمان_نیستند.
📚صحیفه نور/ ج ۱۵ ص ۵۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماست رو ریخت رو کله بی حجابا 😳😮
مگه بارها هشدار ندادیم کار به اینجا میرسه ؟! این کار بد نتیجه ترک فعل و عافیت طلبی مسئولینی هست که مدتهاست با بهانه جلوگیری از تنش ، قانون شرع و کشور رو اعمال نمیکنن.
همینو میخواستین؟!
نگفتیم از ترس مرگ خودکشی نکنید ؟
تحویل بگیرید!!
@razmovafajh راز موفقیت
💠 بحمدالله تحلیل های علیل وابستگان به بلوک شرق و غرب بی خبر از اسلام و قدرت ملت های اسلامی، غلط از کار درآمد و جمهوری اسلامی ایران با قدرت عظیم خود که از موهبت های الهی نشات می گیرد، به راه خود که همان راه مستقیم اسلام است به پیش می رود.
#امام_خمینی
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
📚صحیفه نور ، جلد ۱۹ ، صفحه ۲۶۴
🗓مورخ: ۱۳۶۴/۱۱/۱۷
ـ ـ ـ ـ ــــــــــ✾ــــــــــ ـ ـ ـ ـ
✍️ من انقلابیام
@manenqelabiam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 چرا اون #ماست اینقدر دمِدست بود؟! بعد مگه جای ماست توی یخچال نیست؟! حتما میگید شاید یکی خریده و گذاشته روی میز پاچال! آخه میز پاچال هم اونجا نیست! هم مرد #ماست_پاشی کننده و هم هر دو زن کاشف #حجاب باید بازخواست بشن
✍ عرض کردیم که دشمن قطعا برای اردیبهشت، برنامهریزی کرده و #فتنه_اردیبهشت۱۴۰۲ قطعی هست. ایجاد تقابل بین قشر مذهبی و قشر مکشفه حجاب. در این بین هم قصد دارند با تحریک جوانان هر دو قشر، تقابل در جامعهرو بیشتر و بیشتر کنند. سناریو و #ساختگی بودن این فیلمها باید توسط ارگانهای امنیتی و انتظامی بررسی بشه. #مراقب_باشیم #مردم_هشیار_باشید.
🛑 مراقب #فتنه_اردیبهشت باشید. گرم شدن هوا، افزایش #بیحجابی هدفمند تویط بخشی از زنان و دختران #کشف_حجاب کرده، به خیابان کشاندن مذهبیها و ایجاد شکاف عمیق و تقابل خیابانی
✍ ساخت فیلمهای هدفمند، همچنین آسیبزنی عمدی به برخی دختران #کشفحجاب کردهی بیخبر از همهجا، اقداماتی مثل #اسیدپاشی و #کتک_کاری و... از طرف جماعت حامی فحشا و #فتنه و #خرابکاری_شرافتمندانه، از #سناریو بزرگ دشمن خبر میدهد.
❤️ اَلسَّلامُ عليْک يا حسنبنعلی 🇮🇷
@sedaye_zohoor313 🏴🚩
🌺امام خامنهای: کار فرهنگی کنید... در عرصهی فرهنگ، بنده به معناى واقعىِ کلمه، احساس نگرانى مىکنم و حقیقتاً دغدغه دارم. این دغدغه از آن دغدغههایى است که آدمى به خاطر آن، گاهى ممکن است نصفِ شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرّع کند. من چنین دغدغهاى دارم.
•┈••✾🍃❀🌸❀🍃✾••┈•
◀️اجرای پروژههای فرهنگی از ایده تا عملیات توسط گروه جهادی شهید محمد رضا شفیعی در قالبهای:
🎶سرود
🎭هنری
🎤مداحی
🗝مشاوره
👪خانواده
📡رسانهای
🎙سخنرانی
🏝نمایشگاه
✍جهاد تبیین
🎨کودک و نوجوان
💍فعالیتهای اجتماعی
🇮🇷مناسبت های انقلابی
-----------------------
💳شماره کارت، جهت نذورات فرهنگی:
۶۰۶۳-۷۳۱۱-۲۶۹۴-۳۰۹۲
به نام احمد قادری
🔖عضویت در گروه جهادی شهید محمد رضا شفیعی 👇
https://eitaa.com/joinchat/1986330906C0890612d2a
___________
🌴به #حسینیهایران خوش آمدید 👇
🆔️@heiaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای ماست ۱۰ روز پیش اتفاق افتاده وفیلمش دراختیار رسانه های معاند قرار گرفته اما به یکباره در سالروز جمهوری اسلامی وباادبیات اسیدپاشی توسط اصلاح طلبان وبراندازان ترند میشه
این اتاق فکرمشترک سالهاست به حاشیه بردن مناسبتهای ملی رونشانه گرفته تاغرور ملی وامید رو درمردم نابود کنه!
🗣خانم طوسی
➺ @Twitter_eita [عضویت]
سبزه ام را می سپارم دستِ آقای نجف🌺
طالِعم دستِ علی باشد برایم بهترست🌺
اِعتقاد هــر کسی باشد برایش محتــرم🌺
سیزده را دوست دارم... زادروزِ حیدرست🌺
روز طبیعت مبارک🌸
┈••✾•°❤️•✨⃟🕊•°•✾••┈
http://eitaa.com/tadrisekhallagh
: • نزدیکترین مردم به خداوند!
حضرت امام صادق "علیه السلام" فرمودند:
🔸 «فیما أَوحَی اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ إلَی دَاوُدَ یا دَاوُدُ کَما أنَّ أقرَبَ النَّاسِ مِنَ اللهِ المُتَوَاضِعونَ کَذَلِکَ أبعَدُ الناسِ مِنَ اللهِ المُتَکَبِّرُونَ»
🔹 از جمله وحی های خداوند به حضرت داود "علیه السلام" این بود:
ای داود! همچنان که نزدیک ترین مردم به خداوند انسان های متواضع و فروتن هستند، دور ترین مردم از خداوند نیز متکبران اند.
📚 کافی، ج 2، !
حضرت امام محمد باقر "علیه السلام" فرمودند:
🔸 «إِنَّ هذَا اللِّسانَ مِفتاحُ كُلِّ خَيرٍ و َشَرٍّ فَيَنبَغى لِلمُؤمِنِ أَن يَختِمَ عَلى لِسانِهِ كَما يَختِمُ عَلى ذَهَبِهِ وَ فِضَّتِهِ»
🔹 براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست
پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود مهر زند، همان گونه كه بر (كيسه) طلا و نقره خود مُهر مى زند.
📚 تحف العقول؛ ص 298
i
: • انتظار!
عبد العظيم حسنى گويد:
بر مولاى خود امام جواد عليه السّلام وارد شدم و مىخواستم از قائم پرسش كنم كه آيا قائم همان مهدى است يا غير او؟
امام قبل از پرسش من سخن آغاز كردند و فرمودند:
اى ابو القاسم! قائم ما همان مهدى است. كسى كه بايد در غيبتش، او را انتظار كشند و در ظهورش او را فرمان برند و او سومين از فرزندان من است ...
سپس فرمودند:
🔸 «أَفْضَلُ أَعْمَالِ شِيعَتِنَا انْتِظَارُ الْفَرَجِ»
🔹 برترين اعمال شيعيان ما انتظار فرج است.
📚 كمال الدين و تمام النعمة؛ ج2؛ ص377
زیباییشناختی پوشش خانمها
1. تخیل انسان درگیر زیبایی است مادامی که در دسترسش قرار نگرفته باشد:
چو شو گیرم خیالت را در آغوش
سحر از بسترم بوی گل آیو
2. هر آنچه به سادگی در دسترس قرار گرفت از شوق و میل میکاهد:
شوق است در جدایی و جور است در نظر
3. پوشش زن تخیل مرد را درگیر زیبایی خیالانگیز زن میکند؛ در این صورت زن برای مرد جذاب خواهد بود؛ و مرد برای کشف او در تکاپوست تا این که با پیوندی محکم و استوار به وصال او میرسد و از این رهگذر خانواده پدید میآید!
4. آلفرد هیچکاک کارگردان مشهور سینما میگوید: زن باید مثل فیلمی پرهیجان و پرآنتریک باشد، یعنی: خود را کمتر نشان دهد؛ و برای کشف خود مرد را به نیروی تخیل و تصور وادارد.
5. او میگوید: زنان شرقی به خاطر پوشش جذابتر بودند؛ اما به تقلید از زنان غربی از پوشش خود کاستند!
6. رابطهای است میان عدم دسترسی آسان از یکسو، و عشق و سوز و گرانبهایی از سویی دیگر.
هم چنین رابطهای است میان عشق و سوز از یک سو و هنر و زیبایی از سویی دیگر.
یعنی: عشق با دسترسی آسان، شکوفا نمیشود.
هنر و زیبایی هم در عشق رشد میکند!
7. هجر مایه مشتاقی است!
8. اولین قربانی برهنگی و بیبندوباری، عشق و شور و احساسات است!
از این روست که عشقهای سوزان و اصیل در عصر برهنگی کمیاب شده است!
دیگر عشقهایی از نوع لیلی و مجنون دیده نمیشود.
9. ویلدورانت میگوید: مرد طالب چشمان پر از حیاء زن است!
مرد خودداری ظریفانه زن را ستوده است!
10. برتراندراسل میگوید: از منظر هنر بهتر است وصال زنان دشوار باشد!
11. ویلدورانت میگوید: آنچه بجوییم و نیابیم عزیزتر و گرانبهاتر میشود!
12. مولوی میگوید: مرد آب و زن آتش است اگر حائل از میان آب و آتش برداشته شود آب بر آتش غلبه میکند و آن را خاموش میسازد.
اما اگر حائل و حاجبی میانشان باشد مانند آب در دیگ و آتش زیر دیگ.
آتش آب را تحت تأثیر خود قرار میدهد، اندک اندک او را گرم میکند و جوششی در آن به وجود میآورد تا آن جا که سراسر وجود او را تبدیل به بخار میسازد!
(سید مهدی واعظ موسوی عضو اتاق تبلیغ خراسان)
#رمضان #قرآن #حجاب #تربیت #اتاق_تبلیغ_خراسان
با ما همراه باشید در کانال اتاق تبلیغ خراسان
https://eitaa.com/otaghetabligh
📣 قدرشناسی ماه رمضان
🔸 رهبر انقلاب: قدر این ماه رمضانی را که الان در آن هستیم، بدانیم. هزاران هزار ماه رمضان در طول تاریخ آمده و رفته؛ هزاران هزار ماه رمضان خواهد آمد که من و شما در آن ماه رمضان نیستیم... توفیق به ما داده شده که حالا بیست ماه، سی ماه، پنجاه ماه، شصت ماه رمضان را از دورهی تکلیف تا آخر عمرمان در بین این مجموعهی ماه رمضانهای تاریخ [حضور] داشته باشیم؛ خب، همینها را قدر بدانیم.
⭐️ #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
کسی که اهل عمل نیست، یا کذب دارد یا نفاق.mp3
5.21M
▫️ کسی که اهل عمل نیست، یا کذب دارد یا نفاق
🔹مرحوم آیةالله حاج میرزا علی آقای فلسفی
.............................................
آثار و اسناد علما و اساتید حوزه علمیه خراسان را در کانال میراث فقاهت خراسان دنبال کنید:
https://eitaa.com/joinchat/2033975358C93349617f8
از موقعیت اجتماعی اش. خدیجه برای درک این کمال واقعی، قالبهای جاهلی را شکست و بهایی سنگین از جمله قطع رابطه زنان، حتی تا زمان تولد حضرت فاطمه علیها السلام را به جان خرید. خدیجه علیها السلام این نوع نگرش خود را هنگام ابراز تمایل به ازدواج، این گونه با پیامبر مطرح کرد:
«یابن عم انی رغبت فیک لقرابتک و سعلتک فی قومک و امانتک و حسن خلقک و صدق حدیثک؛ (۱۲)ای پسر عمو، من به خاطر خویشاوندی، شرافت تو در بین مردم، امانت داری، خوش خلقی و راستگویی ات به تو تمایل پیدا کردم.»
گروهی از زنان به عیب جویی از وی روی آوردند و در محافل خود او را سرزنش کردند. آنان میگفتند: «او با این همه حشمت و شوکت با یتیم ابوطالب که جوانی فقیر است ازدواج کرد. چه ننگ بزرگی!» خدیجه علیها السلام در مقابل این جهالتها ساکت ننشست و آنها را به صرف نهار دعوت کرد و بعد از پایان مراسم گفت: «ای زنان! شنیدهام شوهران شما (و خودتان) در مورد ازدواج من با محمد صلی الله علیه و آله خرده گرفته اید و عیب جویی میکنید، من از خود شما میپرسم آیا در میان شما، شخصیتی مثل محمد وجود دارد؟ آیا در گستره مکه و اطراف آن شخصیتی در فضائل و اخلاق نیک، مانند او سراغ دارید؟ من به خاطر این ویژگیها با او ازدواج کردم و چیزهایی از او دیدهام که بسیار عالی است. پس شایسته نیست شما این گونه سخن بگویید و نسبتهای ناروا به دیگران دهید.»
زنان قریش بعد از این سخنان خدیجه، همگی سکوت اختیار کردند و به تدریج پراکنده شدند. (۱۳)
۲ - احترام به شخصیت پیامبر:
خدیجه به رغم اموال فراوان و موقعیت اجتماعی ویژهای که داشت، در برخورد با رسول اکرم همواره حرمت او را پاس میداشت و کوچکترین رفتاری که نشانی از اظهار برتری دهد از خود بروز نمیداد. جلوهای عالی از این رفتار را میتوان در ماجرای عروسی آن دو سراغ گرفت. آن گاه که مراسم عقد و جشن پایان یافته بود و پیامبر میخواست به خانه عمویش ابوطالب برگردد، ملکه بطحا و بانوی قریش که اینک همسر او شده بود، این گونه او را مخاطب قرار میدهد: «الی بیتک فبیتی بیتک و انا جاریتک؛ (۱۵) به خانه خودتان وارد شوید، خانه من خانه شماست و من کنیز شما هستم.» و البته این همه احترام و پاسداشت به خاطر عقیده و ایمان او به توحید بود و بس. (
همراهی و همدلی خدیجه و تلاش او برای کسب رضایت رسول اکرم به حدی بود که وقتی هنگام وفات در ضمن وصیت هایش به پیامبر صلی الله علیه و آله گفت: «من در حق شما کوتاهی کردم، مرا عفو کن.»، پیامبر فرمود: «هرگز از تو تقصیری ندیدم و تو نهایت تلاش خود را به کار بردی و در خانه من بسیار خسته شدی.» (۲۱)
عبدالله بن مسعود نمونهای از مشاهدات خود پیرامون ایمان خدیجه را آن زمان که هیچ کسی به پیامبر ایمان نیاورده بود، اینگونه بیان میکند: «نخستین چیزی که از اسلام دانستم این بود که با عموهایم و تعدادی از اعضای قبیله، وارد مکه شدیم. چون میخواستیم مقداری عطر بخریم ما را به عباس بن عبدالمطلب راهنمایی کردند. او بالای چاه زمزم، در کنار کعبه نشسته بود. زمانی که پیش او نشسته بودیم، دیدیم مردی که دو لباس سفید پوشیده بود و گیسوان و ریش پر و دندانهای سفید و... داشت و چهرهاش مثل ماه میدرخشید، از باب صفا وارد مسجدالحرام شد. در طرف راست او یک نوجوان و پشت سرش بانویی پوشیده را دیدم. آنها کنار حجرالاسود رفتند. ابتدا آن مرد به حجرالاسود دست کشید، سپس آن نوجوان و بعد آن بانو. آن گاه هر سه به طواف کعبه مشغول شدند. وقتی هفت بار طواف کردند، کنار حجر اسماعیل آمدند و نماز جماعت خواندند. آن مرد هنگام تکبیر دست هایش را تا کنار گوشش بلند میکرد تا به قنوت نماز رسیدند. قنوت را طولانی کردند تا آن که نماز تمام شد. من که چنین چیزی ندیده بودم، از ابن عباس پرسیدم: آیا دین جدیدی به مکه آمده است؟ من چنین دینی را در مکه ندیده بودم؟ گفت: این مرد برادرزاده من، محمد بن عبدالله است و آن نوجوان برادرزاده دیگرم علی بن ابی طالب و آن خانم هم همسر محمد؛ خدیجه دختر خویلد است. به خدا قسم غیر از این سه نفر کسی در روی زمین به این دین اعتقاد ندارد.» (۲۳)