eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران
2.4هزار دنبال‌کننده
11.6هزار عکس
4.1هزار ویدیو
298 فایل
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران انتشار آخرین اخبار مدارس علمیه خواهران استان تهران ارتباط با ما: @m3721f https://eitaa.com/joinchat/3728801837C49d47ebf93
مشاهده در ایتا
دانلود
💭 روایت کربلا؛ شب دهم محرم امام حسین(علیه‌السلام) از مرگ در راه هدف اسلامی نمی‌هراسد امام حسین (علیه‌السلام) در شب عاشورا به خواهرش می‌گفت: پدرم از من بهتر بود، شربت مرگ نوشید، جدم از من شریف‌تر بود، شربت مرگ نوشید، مادرم همین‌طور، برادرم همین‌طور. مرگ که اجتناب‌ناپذیر است برای همه‌، اما[چه چیزی بهتر از] مرگ شرافتمندانه، مرگ برای خدا، مرگ در راه هدف، آن هم هدف عالی اسلامی، که اسمش در قاموس اسلام شهادت است، شهادت. شهید یعنی آن‌که می‌میرد برای اینکه انسانیت زنده بماند. ۱۳۵۲/۱۱/۱۴ @howzehkhaharantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما را از این تلاطم دنیا هراس نیست تا کشتی نجات حسینی، شناور است @howzehkhaharantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 اَعْظَمَ اللّهُ اُجُورَنا وَاُجورَکُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ وَجَعَلَنا وَ اِیّاکُمْ مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَعَ وَلِیِّهِ الاِمامِ الْمَهْدِیِّ مِنْ الِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹با امام |  یا  |   بر امام این بحران انتخابی بود که مردم کوفه باهاش روبرو شدن! • حال بد و بهم ریختگی وقت انتخاب، بخاطر یه مسابقه است که در روح ایجاد میشه! مسابقه بین آرزوها و اولویتهای ما، که هر کدوم میخوان برنده انتخابمون باشند. ✘ وقتی این بحران برای مَن پیش اومد؛ چجوری حال بدم رو آروم کنم، و درست انتخاب کنم؟   @howzehkhaharantehran
🔹 روزنامه مجازی محرم - شماره 🔟 💥حسین آخرین نماز خود را هم اول وقت خواند. 💢خبرنگار اعزامی روزنامه "زیاد نیوز" گزارش داد: با اینکه تعداد یاران حسین به صد نفر هم نمی‌رسید، چندی از آن‌ها فدای شدند؛ 🔹گزارش‌ها حاکی از آن است که از لحظه شروع نماز، حسین و یارانش تحت شدیدترین حملات قرار گرفتند. @howzehkhaharantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلحشوران طف.pdf
2.43M
📚 عنوان کتاب: سلحشوران طف 💢 شرح زندگانی اصحاب امام حسین سلام‌الله‌علیه ✍️ نویسنده: محمد بن طاهر السماوی 📖 تعداد صفحات: 230 @howzehkhaharantehran
34.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 🖤 أنَس بن حَرث کاهِلی معرفی اصحاب سیدالشهدا سلام‌الله‌علیه ▪️با انتشار «خیمه اصحاب» در معرفی یاران سیدالشهدا علیه‌السلام سهیم باشید... "زیر خيمه اش همه یک خانواده ایم" @howzehkhaharantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴مراسم عزاداری روز عاشورا با حضور خواهران محب اهل بیت علیهم السلام در حوزه علمیه الزهرا س برگزار شد. 🏴دین آمده است تا آخرت انسان را آباد کند و این امر مقدمه‌اش آرامش و آبادانی دنیاست. 🏴در این مراسم خانم دکتر محمدی، مدرس حوزه و دانشگاه و مشاور خانواده، برخورداری از صفات و ویژگی‌های ‌الهی را زمینه رسیدن به مقام قرب دانست و گفت: انسان برای رسیدن به مقام قرب باید ویژگی‌های الهی را در خود رشد دهد؛ خداوند ستار است لذا تو هم عیب دیگران را بپوشان. خداوند رحمان است تو هم بر دیگران رحم کن. خداوند کریم است تو هم کریم و بخشنده باش. خداوند غفور است تو هم به دل نگیر و ببخش. وقتی صفات خدا را گرفتید همرنگ خدا می‌شوید و این مقام قرب است. 🏴این مدرس حوزه و دانشگاه، گناه را از عوامل دوری از مقام قرب دانست و با بیان تعابیر قرآنی از گناه گفت: یکی از تعابیری قرآنی در معنای گناه، اثم به معنای سقوط است یعنی هر گناه یک قدم سقوط را به دنبال خواهد داشت. تعبیر بعدی از گناه، جرم است به معنای کنده شدن از اصل. با گناه از اصل و ریشه که خداوند است دوری ایجاد می‌شود. 🏴وی ادامه داد: تعبیر بعدی از گناه، جراحت است؛ اگر زخم را مداوا نکنیم عمیق خواهد شد. گناه نیز اولش کوچک است و قابل جبران ولی وقتی عمیق شد، جبران آن سخت می‌شود. البته همان هم قابل مداواست و ناامیدی در درگاه الهی جایی ندارد. زیارت اباعبدالله‌الحسین‌علیه‌السلام هم از جمله مداوای جراحات ناشی از گناه است. تعبیر بعدی از گناه رجز است؛ بعد از گناه در درون انسان لرزه‌ای ایجاد می‌شود و فرد همواره نگران و مضطرب است‌. 🏴محمدی در بیان دیگران تعابیر گناه در قرآن گفت: تعبیر بعدی از گناه، ذنب به معنای دنباله داشتن است. یعنی گناه اثرات وضعی به دنبال دارد. اگر فردی حق کسی را زایل کرد آبروی کسی را برد، این‌ها اثرات دارد. ممکن است یک نفر بگوید من فقط یک لحظه فلان کار را انجام دادم چرا باید عواقب آن تا سال‌ها همراه من باشد یا به این شدت و سختی. برای مثال می‌توان گفت اگر در مراسمی فردی سیم برقی را قطع کند و بدلیل قطع برق، دیگران دچار آسیب جسمی و مالی شوند؛ به خاطر عملی که فقط یک لحظه بود عواقب و اثرات عدیده‌ای در پی خواهد داشت‌. 🏴وی پس از ذکر تعابیر گناه در قرآن که از موانع قرب بود، به لزوم باور دینی در رسیدن به آرامش و دوری از گناه اشاره کرد و گفت: دین آمده است تا آخرت انسان را آباد کند، ولی باید دانست با آباد کردن آخرت، دنیا هم آباد می‌شود. آبادی دنیا یعنی آرامش. انسانی که نگاهی دینی و آخرتی دارد، در رفتار با دیگران دقت و توجه دارد که به‌ حق رفتار کند و آبروی دیگران را حفظ نماید. و همین توجهات آرامش و فراغ بال در دنیا و بدنبال آن آبادی آخرت را به همراه دارد. 🏴این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: دین آمده تا انسان را به خداوند نزدیک کند و به میزان این قرب و نزدیک شدن به خدا، دوری از گناه و رفع عواقب گناه از آن حاصل می‌شود‌. 🏴این مشاور خانواده به لزوم تربیت دینی فرزندان در رسیدن به قرب الهی و آرامش و همچنین داشتن یه زندگی نیکو توجه داد و گفت: ما در هر جا که هستیم، مسئولیم تا به حق و درست رفتار کنیم‌ در جامعه، در خانواده، در نقش‌های همسری و مادری و پدری و .... والدین معمولا در تربیت و حمایت فرزندان به عنوان اینکه یک پزشک خوب یک کارمند خوب باشند تلاش می‌کنند و بطور کلی خانواده‌ها ‌در پذیرش نقش‌های اجتماعي فرزندان مساعدت لازم را دارند. ولی در پذیرش نقش همسری به عنوان زن و شوهر، مساله آماده‌سازی و هدایت فکری و..... از سوی خانواده‌ها بدرستی انجام نمی‌شود‌. 🏴محمدی در پایان به جایگاه ارزشمند ایمان در زندگی اشاره کرد و گفت: پذیرش درست و بحق مسئولیت‌ها خصوصا وظایف همسری، با ایمان قوی بدست می‌آید‌؛ وقتی انسان بنده خوبی برای خداست با این ایمان قوی به بندگان خدا ظلم نمی‌کند. 🏴بعد از سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا، ذکر مصیبت توسط مداحین اهل بیت علیهم‌السلام و پیشکسوتان حوزه، خانم‌ قره‌داغی و خانم حسینی، برگزار شد. 🏴🏴با تشکر از همه عزیزان و آرزوی قبولی عزاداری‌های همه دوستداران اهل‌بیت‌علیهم‌السلام https://eitaa.com/newsalzahravavan
◾️ شخصیت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) ▪️ رهبر انقلاب: دارای شخصیت چند بُعدی است؛ دانا و خبیر و دارای معرفت والا و یک انسان برجسته است که هر کس با آن بزرگوار مواجه میشود، در مقابل عظمتِ دانایی و روحی و معرفت او احساس خضوع میکند. شاید مهمترین بُعدی که شخصیت میتواند آن را در مقابل چشم همه قرار دهد - تأثیری که از اسلام پذیرفته - این بُعد است. شخصیت زن اسلامی به برکت و دل سپردن به رحمت و عظمت الهی، آن‌چنان سعه و عظمتی پیدا میکند که حوادث بزرگ در مقابل او، حقیر و ناچیز میشود. در زندگی زینب کبری، این بُعد از همه بارزتر و برجسته‌تر است. حادثه‌ای مثل روز عاشورا نمیتواند زینب کبری را خرد کند. ۸۴/۳/۲۵ 🏴 @khamenei_reyhaneh @howzehkhaharantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅طرح مشق تبلیغ حسینی+پویش 🔸اداره سبک زندگی و تعالی خانواده معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با همکاری ستاد غدیریه، طرحی باعنوان مشق تبلیغ حسینی را ویژه کلیه طلاب، مخصوصا طلاب پایه‌های اول، وپویش را برای کلیه طلاب خواهر در نظر گرفته است. ✳️مشق تبلیغ حسینی: 1.آشنانمودن کودکان و نوجوانان با معارف و شعائر حسینی با پیوند مهدوی 2. آشنانمودن طلاب با فضای تبلیغ معارف و ایجاد ارتباط طلاب با نسل جدید 🔹مخاطبان طرح: کودکان و نوجوانان فامیل، همسایه و محل سکونت طلبه 🔹ویژه تبلیغ ایام ماه محرم🏴 و صفر🏴 📚با محوریت کتاب کودکانه👦با موضوع:🌸آشنایی کودکان با محرم و امام زمان علیه السلام 🌸 ستادغدیریه، تعدادی از این کتاب‌ها را با شرایط زیر، به طلاب متقاضی اهداء می‌کند: 1️⃣طلابی که قادر به تشکیل گروه کودکان و نوجوانان، ایجاد هیئت نوجوانان وایستگاه صلواتی باشند 2️⃣از هیئت يا موکب چند عکس يا فیلم کوتاه به آدرس اعلام‌ شده ارسال نمایند. @mb_ghadir 3️⃣ هر طلبه، خود اقدام به اعلام آمادگی جهت فعالیت تبلیغی نماید 4️⃣ اعلام آمادگی با ارسال: نام‌ونام‌خانوادگی پایه تحصیلی نام حوزه شهرستان شماره تماس به آدرس 👈 @mb_ghadir ✅🔹پویش : امسال به عشق امام‌حسین علیه‌السلام تصمیمی بگیرید و برای پویش بفرستید و در قرعه‌کشی شرکت کنید. ارسال به صورت فیلم، عکس یا متن به آیدی @alamdaret جوایز" ـ ۱۰ بسته متبرک عتبات‌عالیات شامل - نگین انگشتری(سنگ مرمر حرم مطهر) - یک شیشه تربت - عطر ویژه حرم‌مطه
تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه‌ی اسلامی از اقدامات (ع) امام سجاد(علیه‌السلام) به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمی‌توانستند آن فاجعه را بیافرینند... ممکن نبود حکومت‌ها - ولو فاسد باشند؛ ولو بی‌دین و جائر باشند - بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا (س) وادار کنند. ۱۳۷۲/۰۴/۲۳ @howzehkhaharantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺دبیرخانه نخستین همایش ملی زن، خانواده، امنیت برگزار می‌کند: ✳️ کارگاه مقاله‌نویسی/نگارش مقاله همایشی 🎤مدرس: حجت‌الاسلام محمدصادق فاضل؛ استاد روش پژوهش حوزه‌های علمیه ویژه طلاب سطح 4 و طلاب استعداد برتر 🔻مزایا: ۱. نگارش مقاله برای همایش ملی زن، خانواده، امنیت، در ضمن کارگاه ۲. بهره‌مندی از مشاوره پژوهشی در تدوین مقاله ۳. اعطای گواهینامه شرکت در کارگاه 🗓 تاریخ برگزاری: ۱۴ تا ۱۸ مرداد، هر روز از ساعت ۸ تا ۱۲ 🔺 برگزاری به صورت حضوری🔻 📲ثبت‌نام از طریق ارسال به: @qompajoohesh 👈 با توجه به محدود بودن تعداد شرکت‌کنندگان در کارگاه، اولویت با طلابی است که زودتر ثبت‌نام نمایند. 🌸کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران 🆔 @kowsarnews 🌐 news.whc.ir
▪️به همت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد 🏴برگزاری نشست معرفت افزایی در آستان مقدس امام زاده زید(ع) سوم شهادت امام حسین(ع)و یاران باوفایشان و شهادت امام سجاد(ع) ▪️این مراسم باحضور موسس محترم، مدیریت ،کادر،طلاب،مبلغین و عموم مردم در آستان مقدس امام زاده زید(ع) برگزار گردید. ▪️دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین آقای موذن (استاد حوزه و دانشگاه ) باشرح حدیثی به وجود نورانی وحقیقی قران اشاره کرد و گفت: از توصیف قرآن به نور، می توان چنین استفاده نمود كه پیامش نور بخش و تدبر در آن روشنگر و عمل به آن جامعه انسانی را نورانی می‌نماید وهدف والای این کتاب آسمانی نورانی کردن مردم است. ▪️استادموذن، نورانی بودن قرآن را یک حقیقت غیرتوصیفی خواند و ابراز داشت: ویژگی نور برطرف نمودن ظلمت و تاریکی و هدایت به سمت راه صحیح است. نور بودن قرآن، به معنی شکافتن ظلمتهاست. ظلمت‌هایی که بشر امروز با آن مواجه است بیشت در صحنه عقیده و جهان بینی است که اگر راه روشنی پیش پای انسان نباشد، منشا روشنایی دیگری برای پیدا کردن تفسیر درستی از عالم وجود ندارد. قرآن کریم نوری است که تفسیر حقیقی از عالم را به ما عنایت می‌کند و روشنگر مبدا و مقصد این عالم و وظیفه‌ای است که بر عهده ما قرار دارد. ▪️حجت الاسلام والمسلمین موذن ضمن بیان این که تلاوت قرآن انسان را به خداوند نزدیک‌تر می‌کند تصریح کردند :اگر می‌خواهید خدا را بیش‌تر بشناسید و به او نزدیک‌تر شوید، باید به قرآن مراجعه کنید و با آن مأنوس شوید. در قرآن راجع به عظمت خداوند، محبت و رحمت پروردگار نسبت به بشر، توصیفات متعددی وجود دارد. آشنا شدن با این مفاهیم تنها با قرائت روزانه قرآن حاصل می­شود که در نتیجه آن قلب انسان از بخشش، رحمت و بزرگی پرورگارش مطمئن می‌شود. ▪️حجت الاسلام موذن، تصریح کرد: دشمنان ماآگاهانه به سمت قران هجوم آورده اند چرا که میدانند قران راهنما و کتاب زندگی است،قران بهترین قانون برای اداره اجتماع را ارائه داده و انسان ها را موظف به پذیرش ولایت و سرپرستی صالح ترین انسان ها نموده و از پذیرش قانون غیر خدایی و والیان ناصالح منع کرده است.مهم ترین  نقشی که قرآن توانسته با آن عظمتش در زندگی ما داشته باشد، ایجاد صبر دربرابر سختی ها و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه می گردیم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سرراه برداشته شده اند. ▪️وایشان درپایان بیان نمودند:چون قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد. ▪️ان‌شاءالله با تاسی ازقران: بتوانیم از تأثیرات قرآن بربعد فردی واجتماعی زندگی، نهایت استفاده را بکنیم و در دنیا قاری قرآن و در آخرت مورد شفاعت قرآن قرار بگیریم. 🇮🇷 واحدفرهنگی موسسه آموزش عالی امام حسن مجتبی(ع)،تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین حاج آقاناصحی https://eitaa.com/joinchat/4060217404C0b01ce6e6f
🔴 به بهانۀ اعدام مرجع شهید علامه شیخ‌فضل‌الله نوری(ره): آن‌که جوهر «تجدُّد» را فهمید ✍️ دکتر مهدی جمشیدی 1⃣ من هر گاه که به حرم قم مشرف می‌شوم، به‌حتم به زیارت قبر "شیخ‌فضل‌الله نوری" نیز می‌روم و دقایقی در پشت درِ حجرۀ مقبرۀ ایشان، می‌ایستم و با او سخن می‌گویم. امروز، سالروز "شهادت" اوست؛ "اعدام" او به دست "جریان مشروطه‌خواهِ سکولار". در میدان توپخانۀ تهران، آشکارا و بی‌پروا، اجتماع کردند و در روز روشن و در انظار عمومی، شیخ را به دار آویختند و پایکوبی کردند! شیخی که در علم و تقوا، سرآمد علمای تهران بود! 2⃣ حکم اعدام وی از سوی یک "معمّم" صادر شد؛ "شیخ ابراهیم زنجانی"! جُرم شیخ نیز، "مخالفت با مشروطۀ سکولار" بود. صدای او در آن غوغای "غافلان حوزوی" و "مغرضان روشنفکر"، شنیده نشد. شیخ ابراهیم زنجانی، آخوند فاسدی بود که دادگاه فرمایشی به پا کرد و به‌عنوان "عملۀ جریان مشروطه‌خواهیِ سکولار"، شیخ را از سر راهِ "سکولاریسم در ایران" برداشت. از او درگذریم که خیانت و خباثتش، وصف‌نشدنی است. 3⃣ مسألۀ مهم‌تر و کمتر گفته‌شده، مواضع " آخوند خراسانی" در نجف است که به‌طور مطلق، به حمایت از مشروطه برخاست و حتّی شیخ شهید را نیز تهدید کرد؛ درحالی‌که در تهران نبود و نمی‌دانست نیروی اجتماعیِ جدیدی به‌نام "روشنفکری" در ایران شکل گرفته که مصائبش از سلسلۀ قاجار، بسی بیشتر است. او سرگرم "درس‌وبحث اصولیِ" خود بود و از شکل‌گیریِ "عالَم جدید" – که مبتنی بر تجدّد غربی بود - خبری نداشت. تلخ‌ترین اتّفاقی که ممکن بود رخ بدهد، همین بود که حوزۀ نجف، به‌جای صف‌آرایی در برابر "روشنفکری سکولار" و "مشروطۀ انگلیسی"، شیخ‌فضل‌الله را دشمن قلمداد کند و بر او بتازد و بهانه به دست مخالفان بدهد تا او را اعدام کنند. متأسفانه، آخوند خراسانی، این‌چنین نقشی را ایفا کرد و ناخواسته، جامعه و حاکمیّت را در ایران، گرفتار پیشرویِ جریان روشنفکری سکولار کرد. "تشخیص ناصواب" و "محاسبۀ ناقص" او در آن لحظۀ تاریخیِ حسّاس، معادله را به نفع مشروطۀ سکولار تغییر داد و به "حذف شیخ‌فضل‌الله" انجامید. بعد از این ماجرا، آخوند خراسانی از موضع‌گیری خویش، پشیمان شد و شاید تازه دریافت که روشنفکری سکولار و انگلیسی در پی چیست، امّا دیگر کار از کار گذشته بود. 4⃣ شخص دیگر، نائینی است که به‌راستی باید او را "جادّه‌صاف‌کن مشروطۀ سکولار" دانست. او اندکی از نظریه‌های جدید و غربی می‌دانست، امّا فهمش به‌شدّت "سطحی" و "غیرتاریخی" بود. ازاین‌رو، به‌جای فاصله‌گیری از تجدّد غربی، تلاش کرد ثابت کند شریعت اسلام با این نظریه‌های نوپدید، سازگار است. به‌این‌ترتیب، "تنبیه‌الامّه و تنزیه‌الملّه"، بسترساز پیشرویِ مشروطۀ سکولار شد و عرصه را هرچه بیشتر بر جریان مشروطۀ مشروعه، تنگ کرد. او چندی بعد، از نگارش این "کتاب" پشیمان شد و کوشید آن را جمع‌آوری کند، امّا "پیامدهای اجتماعی و سیاسیِ این کتاب"، به حرکت درآمده بودند و جمع‌آوری آنها در اختیار او نبودند. "تحلیل غلط" از مناسبات و رویدادها، چنین ناگواری‌هایی را به دنبال می‌آورد و تاریخ را در مسیری می‌افکند که "جبران‌ناپذیر" است. 5⃣ فتنۀ مشروطۀ سکولار، جملگی طرّاحی و توطئۀ "سفارت انگلیس" در تهران بود. اگر در روند قیام، برخی از "علمای تهران"، پای سفرۀ سفارت انگلیس نمی‌نشستند و مردم را به این سو روانه نمی‌کردند، سرنوشت دیگری رقم می‌خورد. متأسفانه در اینجا نیز به لغزش یا انحراف علما می‌رسیم و می‌بینیم سرچشمه، گل‌آلود بوده است. واقعیّت تلخ این است که "روحانیان دلبسته به غرب"، تجدّد را بر ایران حاکم کردند و با چند واسطه، مردم به مرداب حکومت پنجاه‌سالۀ پهلوی افکندند. شیخ شهید، خلاف جهت این رودخانه حرکت کرد و حذف شد. 6⃣ از تاریخ به در آییم و به امروز نظر افکنیم. امروز نیز پاره‌ای از حوزه، حامی و هوادارِ "جریان روشنفکریِ سکولار" است و گفته‌های آنها را موبه مو تکرار می‌کند. از جمله، اینان از "حجاب اختیاری" دفاع می‌کنند؛ غافل از این‌که حجاب اختیاری، حلقه‌ای از "زنجیرۀ تحمیل سبک زندگیِ غربی" به جامعۀ ایران است و "برهنگی زنان"، "جامه‌درانی روحانیان" را نیز در پی خواهد داشت؛ چنان‌که چندی پس از مشروطه، رضاخان با روحانیان آن کرد که تاریخ به خود ندیده بود. از تجربۀ مشروطه بیاموزیم که نباید بر بخشی از جریان روحانیّت، تکیه کرد و از آنها انتظار "زمانه‌شناسی" و "تحلیل بجا" داشت. شیخ‌فضل‌الله نوشت که اگر هزار مجتهد به حلیّت مشروطه فتوا بدهند، وقتی خود شما مشاهده می‌کنید که مشروطه، چنین تبعاتی دارد، نباید به سخن آن مجتهدان اعتنا کنید. بنابراین، امروز باید "مجتهد بصیر" را شناخت و حکم او را گردن نهاد، نه سخن آنان که ما را از چاله به چاه می‌افکنند و مسئولیّتِ خطاهای تاریخیِ بزرگ خود را نیز نمی‌پذیرند. 🔸منبع: کانال بیداری ملت ✳️ @ShahidRabe