eitaa logo
پژوهش حوزه علمیه خراسان
10.9هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
325 ویدیو
461 فایل
ارتباط با مدیر کانال @s_m_mirzadeh ارتباط با مجموعه همکاران مدیریت پژوهش https://eitaa.com/howzehpajohesh/7818 ⛔️انتشار پست های این کانال فقط با ذکر آدرس کانال مجاز است⛔️
مشاهده در ایتا
دانلود
BarMadareAftab.pdf
2.87M
فایل pdf کتاب مسابقه کتابخوانی 👆 📕 بر مدار آفتاب 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه حکیمه (سلام الله علیها) جوین •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
♦️♦️ مهلت شانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان تا 15 مردادماه تمدید شد. 🔶در پی درخواست های مکرر طلاب پژوهشگر و با توجه به استمرار محدوديت هاي کرونایی و همچنين مصادف شدن فصل امتحانات این حوزه در خرداد و تيرماه، طبق تأیید معاونت پژوهش مهلت ارسال آثار، اين فراخوان تا 15 مردادماه 1400 تمديد شد. ✅پژوهشگران و طلاب گرامی می توانند، برای ارسال اثر خود به آدرس http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze مراجعه کرده و يا براي اطلاع بيشتر با شماره هاي 32008157 و 32008327 تماس بگيرند. •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوره آموزشی کوتاه مدت مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه مشهد عنوان: شرح الاشارات(نهج 1 و 2) استاد: داودحیدری زمان برگزاری: یکشنه و سه شنبه ساعت 17 الی 18 شرایط برگزاری: حضوری(محدود و ویژه برادران) و غیر حضوری(برادران و خواهران) لینک ثبت نام: http://89.165.72.201:1930/Education/UserRegister زمان ثبت نام: نیمه اول تیرماه 1400 زمان شروع دوره: 20/ 04/ 1400 •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
79 سلسله نشست های تخصصی 🔶برگزارکننده: هیئت اندیشه‌ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی 🎙با ارائه حجت‌الاسلام دکتر علی اسدی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✅جلسه دوم: تبیین نظر قائلین به غیر وحیانی بودن قرآن و قائلین به وحیانی بودن قرآن کریم: غیر وحیانی بودن قرآن از همان سال‌های نخست ظهور اسلام مطرح بوده است و ازجمله نسبت‌های ناروای کفار، این بود که قرآن کتاب وحیانی نمی‌باشد بلکه از منابع دیگر اقتباس‌شده است،در سده‌های اخیر نیز این بحث موردتوجه خاورشناسان قرار گرفت و در این زمینه به چند گروه « برخی بر این باورند مطالب قرآن بیشتر از تورات اقتباس‌شده است»، « عده‌ای معتقدند، صبغه مسیحیت قرآن بیشتر است و قرآن برگرفته از عهد جدید و اناجیل اربعه است » و « گروهی نیز اعتقاددارند قرآن خاستگاه یهودی مسیحی دارد»، تقسیم شدند. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=40445 •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 @howzehpajohesh
80 سلسله نشست های تخصصی 🔶برگزارکننده: هیئت اندیشه‌ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی 🎙با ارائه حجت‌الاسلام دکتر علی اسدی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✅جلسه سوم: تبیین ادله ابطال استدلال خاورشناسان مبنی بر اقتباس قرآن از عهدین در بین آموزه‌های قرآن و عهدین، تفاوت‌های جوهری و اساسی وجود دارد و در این صورت نظریه اقتباس منتفی می‌شود زیرا در فرض اقتباس، شرط لازم انسجام و هماهنگی مطالب است. ✳️ذکر مصادیقی از اختلافات قرآن و عهدین: قضیه خواب حضرت یوسف(ع) قضیه قتل حضرت یوسف (ع) قضیه مصلوب شدن حضرت عیسی(ع) بحث الوهیت حضرت عیسی (ع) تاریخ زندگینامه انبیایی همچون ارمیا، اشعیا، دانیال در عهدین ذکرشده اما در قرآن هیچ اشاره‌ای به آن‌ها نشده است. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=40513 •┈┈•🍃🌺🍃•┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 @howzehpajohesh
81 سلسله نشست های تخصصی 🔶برگزارکننده: هیئت اندیشه‌ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی 🎙با ارائه حجت‌الاسلام دکتر علی اسدی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✅جلسه چهارم: تبیین تناقضات کتاب مقدس که در قرآن چنین تناقضاتی وجود ندارد. ذکر مصادیقی از تناقضات در کتاب عهدین: سن پادشاه یهود به نام «اخذیا» حضرت اسحاق به‌عنوان یگانه پسر حضرت ابراهیم 47 درصد مطالب انجیل متی، 70 درصد مطالب انجیل مرقس و 92 درصد از انجیل یوحنا با سایر اناجیل در تناقض می‌باشد و در انجیل متی به حضرت عیسی(ع) ذکرشده است و حضرت یحیی(ع) را نیز الیاس نبی(ع) معرفی می‌کند لکن در باب اول انجیل یوحنا، حضرت یحیی(ع)، الیاس بودن خود را انکار می‌کند. 🔻مطالعه محتوای کامل نشست: 👇 https://hozehkh.com/OneEntry?entryID=40582 •┈┈•🍃🌺🍃•┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 @howzehpajohesh
82 نشست تخصصی « همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان» برگزار شد 🔶برگزارکننده: هیئت اندیشه‌ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی 🎙با ارائه حجت‌الاسلام مجتبی الهی خراسانی و کشیش یوبالیت آلدو از کلیسای شرق آشوری چکیده نشست علمی: کشیش یوبالیت آلدو، نماینده کلیسای شرق آشوری در این نشست تخصصی، گفت: در انجیل مرقس ذکرشده است که از حضرت عیسی نسبت به مهم‌ترین حکم شریعت سؤال شده و ایشان در مقام پاسخ فرمودند که « خداوند خود را با تمام فکر و روح و جان محبت کن و همسایه‌ات را همچون خویشتن محبت نما». ♦️بیشتر بخوانید:👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=40641 حجت‌الاسلام الهی خراسانی در این نشست گفت: باید قواعد مشترک را بین ادیان در فعالیت‌های تبلیغی دینی جستجو کنیم. عضو هیئت‌علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی در راستای تبدیل فضای رقابتی به عرصه مشترک ادیانی به ذکر آیه شریفه « قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا؛ پرداخت و گفت: از جمله نکات زیبا و جالب در این آیه شریفه استعمال واژه «کلمه» می‌باشد زیرا از نگاه مسیحیت حضرت عیسی " کلمه" است. ♦️بیشتر بخوانید:👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=40641 •┈┈•🍃🌺🍃•┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 @howzehpajohesh
دوره معرفتی تشکیلاتی ویژه ✅ آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی 📅 زمان دوره: ۱ لغایت ۱۳ مرداد ماه 🏞 مکان دوره: تهران- آبعلی (اردوگاه سیدالشهداء علیه السلام) 🖊 ثبت نام در: www.eslamenaab.ir 🗓 مهلت ثبت نام تا ٢۰ تیر ماه ✳️برگزارکنندگان دوره: حوزه علمیه نهضت تهران (بنیاد نهضت)،سازمان بسیج دانشجویی کشور ، سازمان تبلیغات استان تهران و معاونت تهذیب حوزه های علمیه 🌐 برای کسب اطلاعات بیشتر، با شناسه زیر در تمامی پیام رسان ها در ارتباط باشید: 🌐 @eslamenab_dore •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
📕بازجویی مفهوم ✍️توسط مؤلف گرامی: آقای رادمنش ✅موضوع: بررسی رویکردهای تعریف مفاهیم و چالش های مبحث تعریف در علم منطق و کاربردی سازی آن در علوم انسانی 📆روز پنج شنبه 3تیر 1400ساعت 10صبح 🔗لینک نشست https://fazel.lms2.hozehkh.com/ws/www777 📚 مدرسه آیه الله فاضل قائنی رحمه الله 💐با ما همراه باشید •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
موانع نویسندگی و راه‌های برون‌رفت از آن: نویسندگی عبارت از نگارش پیامی گیرا با قلمی شیواست. برای دست‌یابی به نوشته‌ای شیوا ابتدا باید موانع را شناخت و در پی رفع آنها بود. اولین مانع نوشتن را قبل از هر چیز باید ننوشتن دانست؛ چه اینكه نگارش را باید با نوشتن آموخت، اما عموماً ممكن است موانعی فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی و روان‌شناختی هم داشته باشد. آنچه در پی می‌آید، با توجه به ابعاد پیش گفته، موانع نوشتن را در ده محور بیان كرده است: الف.گرایش به زیبانویسی در آغاز كار اگر كسی بخواهد مطلبی بنویسد، باید ذوق و استعداد نوشتن را داشته باشد. بعضی از افراد تصور می‌كنند ذوق لازم را برای نوشتن دارند، در حالی كه نوشتن از دو فعالیت تشكیل شده است: نوشته عام: بیان كتبی آنچه در درون آدمی هست و او می‌تواند به زبان عادی، دانسته‌ها، خواسته‌ها، اندیشه‌ها، عواطف و تخیلاتش را بنویسد. این نوع نوشته جنبه اطلاع‌رسانی دارد. به كسی كه این كار را انجام می‌دهد، نگارنده می‌گویند و این كار یك فن مانند دیگر فنون است. نوشته خاص: در این نوع از نوشتن، مكنونات درون به بیان كتبی، هنرمندانه و زیبا نوشته می‌شود. در این صورت به او نویسنده می‌گویند و آن هم یك هنر است مانند هنرهای دیگر. بنابراین، كسی كه می‌تواند نوشته‌ای بی‌غلط و قابل فهم بنویسد، نگارنده است، اما اگر افزون بر درستی و قابل فهم بودن، زیبا هم خلق كند، نویسنده است. بدیهی است در نگارش صرف، نیاز به ذوق نیست، بلكه تنها آموزش و دانش كافی است، اما در نویسندگی افزون بر آنها، به ذوق هم نیاز است. كسی كه می‌خواهد بنویسد «خورشید طلوع كرد و كم‌كم روشنایی‌اش همه جا را فرا گرفت»، به ذوق خدادادی نیاز ندارد و افراد زیادی می‌توانند این كار را انجام دهند،اما اگر می‌خواهد بنویسد: «گل خورشید شكفت و كم‌كم رایحه آن در همه جا پیچید»، باید ذوق و استعداد هنری داشته باشد. بنابراین، باید از ابتدا در فكر ساده‌نویسی باشد و بدون برخورداری از ذوق خاص در پی زیبانویسی نباشد تا دچار ناامیدی نشود. او باید به تدریج و با تمرین، این ذوق خاص را در خود ایجاد كند. ب.آموزش ندیدن و تمرین نكردن: آن‌كه می‌خواهد رانندگی یاد بگیرد، مدت‌ها آموزش می‌بیند و تمرین می‌كند. نوشتن، كاری بس دشوارتر از رانندگی است پس نیاز بیشتری به آموزش و تمرین دارد. بسیاری چون آموزش ندیده‌ و تمرین نكرده‌اند، تصور می‌كنند نمی‌توانند بنویسند، در حالی كه اگر آموزش ببینند و قواعد و آیین آن را تمرین كنند، درمی‌یابند كار نیكو كردن از پر كردن است. مثلاً‌ كسی كه بیاموزد فعل باختن با حرف «به» نه «از» به كار می‌رود، نمی‌نویسد «تیم امریكا از تیم ایران باخت». بنابراین، شایسته است با‌ آموزش لازم و سپس تمرین كافی به نویسندگی رو آورد. 📚اسرار نویسندگی(نگارش کتاب، مقاله و گزارش تحقیقی) سید حسین اسحاقی ــــــــــــــــــــ پژوهش مدرسه علمیه امام جعفرصادق(سلام الله علیه) تایباد 💐با ما همراه باشید •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═
🔰آغاز رسمی فعالیت تارنمای هیئت اندیشه‌ورز هنر و رسانه ✅ نظر به اطلاع‌رساني گسترده‌تر فعاليت‌هاي هئيت انديشه‌ورز هنر و رسانه و ايجاد زمينه تعامل بيشتر با مراكز علمي حوزوي و دانشگاهي، همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه و السلام) تارنماي هيئت انديشه‌ورز هنر و رسانه با آدرس زير به طور رسمي كار خود را آغاز مي‌كند: https://foaam.hozehkh.com/ 🔷شایان ذکر است سایت هیئت اندیشه‌ورز هنر و رسانه در طراحي مطابق وضعيت جديد پايگاه‌هاي اينترنتي مطرح ملي و بين المللي پیش رفته است. 🔶بخش‌های این سایت شامل: معرفی (فارسی و انگلیسی)، اخبار، آموزش، پژوهش، محاکات و محصولات می‌باشد. مهمترین فعالیت این تارنما، اطلاع‌رسانی همه روزه اخبار و تازه‌های علمی پژوهشی در قالب اطلاع‌رسانی نشست‌ها، معرفی آثار پژوشی، برگزاری همایش‌ها، معرفی محصولات، مناسبت‌های مذهبی، گفتار بزرگان خصوصا مقام معظم رهبری درباره هنر و رسانه و... می‌باشد. ♦️امید است این تارنما که به هدف ایجاد زمینه‌سازی وحدت حوزه و دانشگاه و معرفی ظرفیت پژوهشی حوزه در زمینه هنر و رسانه راه‌اندازی شده، بتواند گام مؤثری در اعتلای اهداف تعریف شده خود بردارد. از پشتیبانی معاونت محترم پژوهش و همکاران محترم آن معاونت تشکر و قدردانی می‌شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝