eitaa logo
مدرسه علمیه امام خمینی ره مشهد مقدس
325 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
161 ویدیو
465 فایل
اخبار و فعالیت های آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی و تولیدات مدرسه علمیه امام خمینی ره و نشر اوامر امامین انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 نقد کتاب مردی در تبعید ابدی در مورد بی رحمی شاه عباس اولا که انتخاب شاه بدست سران قزلباش بوده است با قتل اسماعیل دوم، قزلباشان، از جانشینی خدابنده که نابینا و ضعیف بود، حمایت کردند. خدابنده نیز از شیراز به قزوین آمد و برای جلب حمایت امیران قدرتمند قزلباش، خزائن شاه تهماسب را به آنان بخشید. وی با ناتوانی بر مسند حکومت تکیه زد و امور مملکت در دست امیران جاه‌طلب قزلباش بود چنانکه هر طایفه‌ای از امرای قزلباش یکی از پسران خدابنده را دستاویز مقاصد سیاسی خود برای رسیدن به قدرت و سرکوب رقیبانشان قرار دادند. در سال ۹۹۶ق، عباس به کمک مرشد قلی‌خان استاجلو در قزوین بر تخت سلطنت نشست. داعیه امراء قزلباش و تمایلات آن‌ها به گریز از مرکز، تجزیه حاکمیت صفوی را وعده می‌داد و جنبش‌ها و قیام‌های مختلف در گوشه و کنار مملکت موجودیت حکومت فرزندان شیخ صفی را به چالش می‌کشید. دوما کشته شدن فرزندان شاه عباس بدون دلیل نبوده شاه عباس شش فرزند داشته که سه نفر از آنان در دوران خردسالی فوت می‌کنند و سه نفر دیگر نیز به دلیل شورش های جداگانه بر علیه شاه نیز محاکمه شدند و اگر این محاکمه نبود باعث تضعیف حکومت می شد و شورش های بیشتری بر علیه حکومت توسط بقیه شاهزادگان صورت می‌گرفت. سوما تشکیل نیروهای نظامی شاهسون شاه عباس یکم در اقدامی ویژه، یک نیروی نظامی نوینی از گرجیان را در عرض طبقات قدیمی قزلباش فراهم کرد و به قدرت و تمرکز حکومت افزود. 👇👇
مدرسه علمیه امام خمینی ره مشهد مقدس
🛑 نقد کتاب مردی در تبعید ابدی در مورد بی رحمی شاه عباس اولا که انتخاب شاه بدست سران قزلباش بوده ا
تا باعث جلوگیری از دخالت قزلباشان در انتصابات و تصمیم گیری های حکومتی شود و قدرت بین این دو گروه تقسیم شود که در صورت خیانت یک گروه گروه دیگر در مقابل آن بایستد. اگر طبق گفته ایشان این کار از روی بی رحمی است که مقامات نظامی را به جان هم بیاندازد، قابل توجه ایشان که امام خمینی رحمه الله علیه نیز دقیقا بعد از تشکیل حکومت نیروی نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در عرض ارتش جمهوری اسلامی قرار دادند تا توازن قدرت به وجود بیاید. روملو، احسن التواریخ، ۱۳۵۷ش، ج۱۲، ص۶۵۳-۶۵۴؛ جُنابدی، روضةالصفویه، ص۵۸۹، ۵۹۰؛ اسکندرمنشی، نقاوة الآثار فی ذکر الاخیار، ج۱، ص۲۲۳-۲۲۵. ↑ ترکمان، عالم آرای عباسی، ۱۳۷۷ش، ج ۲، ص۳۷۹. ↑ تاریخ عالم آرای عباسی، ج ۲، ص۳۷۹. ↑ سیوری، ایران عصر صفوی، ۱۳۳۵ش، ص۷۶. 📙 ص ۲۶ ✅ محمد شاددل
🔵 پویش مطالعاتی تَوَرُّق (مسابقه کتاب خوانی) 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 🔸 #روی_میز : معرفی یک کتاب به همراه پادکست صوتی و فایل الکترونیک کتاب (روز شنبه هر هفته) ) 🔸 طرح های این پویش به همراه جوائز: ⁦🖋️⁩طرح #نقد_و_نظر : دریافت بهترین نقدها، تحلیل ها، یادداشت ها و نقطه نظرات و حاشیه نویسی های طلاب درباره کتاب هفته (جوائز: بسته ۵ گیگ اینترنت ۷ روزه - هر هفته برای یک نفر) ⁦🖋️⁩ طرح #یک_تکه_کتاب : بهترین، زیبا ترین و جذاب ترین برش از متن کتاب در قالب عکس و متن (جوائز: بسته ۵ گیگ اینترنت ۷ روزه - هر هفته برای یک نفر) 🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵 و اما کتاب این هفته: 🔰 مردی در تبعید ابدی 🔰 پادکست صوتی معرفی کتاب و فایل الکترونیک کتاب بارگذاری شد. #پویش_مطالعاتی_تورق #کتاب_خوانی #روی_میز #نقد_و_نظر #یک_تکه_کتاب #مردی_در_تبعید_ابدی @hozehemam
پاسخ به سوالات داوطلبان 🚶برای چه باید به حوزه بیایم هدف از طلبگی چیست؟؟ https://masirtalabe.ir/به-حوزه-بروم-یا-نه؟/ @masirtalabe 🌐 @hozehemam
✨﷽✨ ⭕مراقب ویروس قلبت باش! ✍مدت هاست که ویروس نفاق در جامعه شیوع پیدا کرده و هیچکس اطلاعیه صادر نکرده... خیلی وقت است که ویروس گناه در بین جوانان شایع شده و خبری از ستاد بحران نیست... نه خبری از پوسترهای رنگارنگ هست که راه‌های پیشگیری را توضیح دهدو نه خبری از تیترهای درشت روزنامه که مخاطب را جذب کند. انگار ویروس گناه آنقدرها هم اهمیت ندارد... ای کاش این روزها کسی به یادمان می انداخت در کنار این همه کنترل های مختلف برای ویروس کرونا باید ریشه عذاب که همان گناهان ماست خشکیده شود ای کاش همانگونه که ساعت به ساعت دستانمان را میشوییم، مواظب قلب و دل و رفتار و اعمالمان هم باشیم... بارها در روایات شنیده ایم که هر گناهی که در جامعه ایجاد شود خداوند بر مدت غیبت حضرت می ‌افزاید. غیبتی که عامل اصلی شیوع تمام ویروس‌ هاست... 🔆 ای کاش برای تعجیل در فرج کاری کنیم... ای کاش برای رضایت حضرت اقدامی کنیم... مثلا ترک گناه... مثلا نه غیبت و خواندن نماز اول وقت ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
فرصت طلایی استفاده از دوره های مجازی مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان با اعطاء گواهینامه معتبر، عموم علاقمندان جهت ثبت نام در دوره های مذکور می توانند با آیدی زیر در پیام رسان ایتا تماس حاصل نمایند. @M_moshavereh1
دوستانی که عضو کانال پژوهشی مدرسه نشدند جهت عضویت اقدام فرمایند. عضویت و فعالیت در کانال و نوشتن حداقل یک مقاله جهت فراخوان پانزدهم از برنامه های مدرسه است. هرگونه فعالیت پژوهشی در سوابق ثبت و در نمرات تحقیق دروس لحاظ میگردد. @hamid2560
معرفی کتابی برای افراد اهل مطالعه، طلاب، دانش آموزان و دانشجویان کتاب آموزش تندخوانی و تکنیک های خواندن سریع باهدف: _افزایش سرعت مطالعه _افزایش تمرکز _افزایش سرعت چشمی _راهکارهای مطالعه صحیح جهت سفارش کتاب به آیدی @bookislsc پیام دهید. ارسال پستی به سراسر کشور 📩 کیفیت عالی در کنار قیمت مناسب
💠 نقدی بر کتاب مردی در تبعید ابدی: به نظر می رسد بزرگترین نقدی که بر این کتاب وارد می شود، مربوط به جمله نویسنده در مطلع کتاب است که اینچنین مرقوم فرمودند:«این داستان عین واقعیت نیست و اگر بود داستان نمی شد!» در واقع با این جمله نویسنده کتاب را به رمانی صرفا جهت گذران وقت تبدیل کرده اند و لذا بهره علمی قابل توجّهی نمی توان از آن برد. از طرفی جذابیّت کتاب برای اشخاصی می باشد که معلوماتی هر چند مختصر، از عرفان ، فلسفه و فقه دارند، چون نقاط اوج داستان در مناظرات صدر المتالّهین است و این مناظرات هم مملوّ از کلمات و مفاهیم ثقیل و تخصّصی. از طرفی استفاده علمی از کتاب برای خواصّ به حدّاقل کاهش یافته امّا مخاطب آن هم کسی نیست جز همان خواصّ. شایسته می بود در ابتدا نویسنده محترم ذکر می کردند که کلّیات ماجرا ها صحیح و مستند به تاریخ است و فقط در دیالوگ ها دست برده شده تا کتاب تا حدودی از ابهام غیر علمی بودن خارج شود. 📒 ابتداء کتاب 🖋 آقای عرفان سعیدی ⭕️ آیا با این نقد موافق اید؟ ⭕️دیدگاه و نقطه نظرات خود را جهت ثبت در کانال با اسم خودتان در رد یا تایید این نقد ارسال کنید. @hozehemam
مدرسه علمیه امام خمینی ره مشهد مقدس
#نقد_و_نظر #مردی_در_تبعید_ابدی 💠 نقدی بر کتاب مردی در تبعید ابدی: به نظر می رسد بزرگترین نقدی ک
💠 نقدی بر نقد برادر عزیز سعیدی سلام علیکم و رحمه الله 🔺 اولا: باید عرض کنم به حسب ظاهر منتقد بزرگوار مفهوم داستان را درک نکرده‌اند و از تعریف آن در ادبیات فارسی اطلاع چندانی ندارند،وگرنه براین جمله مرحوم نادر ابراهیمی که بسیار جمله دقیق و عمیقی است، اشکال وارد نمی کردند. در واقع نادر در این جمله به تعریف ادبیات داستانی می پردازد،چه اینکه در تعریف فنی ادبیات داستانی گفته اند: هر روایتی که خصلت ساختگی و ابداعی آن بر جنبه تاریخی و واقعیش غلبه کند.( رک پرند پارسی ص71) ودرکُل از یک ماهیت تخیلی برخوردار باشد.که حال این ادبیات داستانی شامل قصه،رمان،داستان کوتاه و بلند نیز میشود. این جمله منتقد بزگوار که می‌فرماید«در واقع با این جمله نویسنده کتاب را به رمانی صرفا جهت گذراندن وقت تبدیل کرده اند و لذا....»نیز حاکی از عدم درک دقیق مفهوم رمان است چه اینکه هر رمان، شرح و نقلی از زندگی است، متضمن کشمکش، شخصیت ها ، عمل،صحنه‌ها،پی رنگ ودرون مایه ها است.که در این کتاب ما با نوع رمان شخصیت مواجه هستیم. لذا خواندن این رمان خصوصا و تمام رمان ها عموما خالی از لطف نیست. البته به شرط داشتن ویژگی های فوق. 🔺 از طرفی هم نوشتن کتاب برای خواص آنهم به صورت داستانی محل اشکال نیست چه اینکه مرحوم شیخ شهاب الدین سهروردی صاحب دومین حوزه فکر فلسفی جهان اسلام یعنی حکمت اشراق رساله داستانی بسیاری دارند که در واقع برای خواص میباشد،اما عوام نیز میتوانند از آن بهره‌مند شوند. جا دارد منتقد بزرگوا یک بار دیگر کتاب را مطالعه کرده و در کلمات بیش تر تعقل نمایند.حقیقتا که نادر ابراهیمی از روشنفکران دینی معاصر بود که بسیار مظلوم واقع شد.این را بگوییم که کتاب های بسیار دقیق تر درباره ملاصدرا نوشته شده است که میتوان برای تکمیل اطلاعات خود به آنها رجوع کنیم. 🖋 آقای احمد فریدونی ⭕️ آیا با این نقد موافق اید؟ ⭕️دیدگاه و نقطه نظرات خود را جهت ثبت در کانال با اسم خودتان در رد یا تایید این نقد ارسال کنید. @hozehemam