eitaa logo
مدرسه علمیه امام خمینی ره مشهد مقدس
325 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
162 ویدیو
465 فایل
اخبار و فعالیت های آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی و تولیدات مدرسه علمیه امام خمینی ره و نشر اوامر امامین انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علیرضا پناهیان
Clip-Pananhian-ShebahatHazrateAbbasVaEmamMosabneJafar.mp3
2.94M
🔻 #روضه | شباهت حضرت ابالفضل و امام کاظم(ع) @Panahian_ir
🎯 | پیام نوروزی رهبر انقلاب در قالب نمودار درختی مشاهده با کیفت بالاتر: yun.ir/o8g
🔰 سخن‌نگاشت | رهبر انقلاب در پیام نوروزی سال۹۹: به حضرت بقیه‌الله عرض میکنیم کشور خودش را به ساحل نجات برساند . @hozehemam
📌 اعمال شب و روز بیست و هفتم ماه رجب #مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم #یارسول الله #عید مبعث التماس دعا
🌹🌷🌸عیدتان مبارک🌸🌷🌹 🌹فضیلت و اعمال شب و روز مبعث🌹 روز مبعث روزی است که حضرت محمد (صل الله علی وآله وسلم) به پیامبری مبعوث شدند. مبعث پیامبر گرامی اسلام سیزده سال قبل از هجرت نبوی و چهل سال پس از عام الفیل واقع شده است. این روز یکی از روزهای عظیمی است که از اعیاد مهم اسلامی محسوب می گردد. شیخ کفعمی در کتاب «المصباح» از حضرت امام جواد (علیه السلام) روایت نموده است که فرمودند: «در ماه رجب، شبی است که از تمام آنچه که خورشید بر آن می‌تابد بهتر است و آن شب، شب «بیست و هفتم» ماه رجب است که در صبح این شب، رسول خدا (ص) به رسالت مبعوث گردید و از شیعیان ما هر کس در آن شب عملی را انجام دهد، پاداش آن به اندازه عمل شصت سال خواهد بود." برای شب مبعث اعمال و دعاهایی روایت شده که از جمله آنها: 1- غسل کردن در این روز مستحب است. 2- دوازده رکعت نماز روایت شده از حضرت امام محمد جواد (علیه السلام) 3- زیارت امیر المومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) 4- قرائت دعای "اَللّـهُمَّ إِنّي أَساَلُكَ بِالتَّجَلِّي الأعْظَمِ في هذِهِ اللَّيْلَةِ مِنَ الشَّهْرِ الْمُعَظَّمِ...". اما برای روز بیست و هفتم ماه رجب که روز پیامبری حضرت محمد (صل الله علیه وآله وسلم) است، اعمال ذیل روایت شده است. 1- غسل 2- روزه، روزه این روز برابر کفاره شصت سال نقل شده است. 3- ذکر صلوات بر محمد و آل محمد 4- زیارت پیامبر (ص) و زیارت امیر المومنین (علیه السلام) 5- سی رکعت نماز، در هر رکعت سوره حمد یکبار و سوره توحید ده بار #عید_سعید_مبعث #بعثت_رسول_الله #عیدتان_مبارک
💠 مسابقه بزرگ کرونا نگاری 🔸 به بهترین آثار: -کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی -کارت هدیه ۷۰ هزار تومانی - و دو کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی اهداء خواهد شد. ⌛️ اخرین مهلت ارسال آثار ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ 📌 لازم است آثار کاربران (حداقل در ۲ صفحه و حداکثر ۵ صفحه) حول محور یکی از موضوعات اجتماعی فرهنگی و پژوهشی مرتبط با مسئله «کرونا» ارائه گردند. ارسال آثار از طریق: 🌐 @emtedad_313 🌐 @hamidRezapahdo 🔺 ارسال آثار برای عموم آزاد است 🔴 کاری مشترک از واحد فرهنگی و پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی ره @hozehemam
مدرسه علمیه امام خمینی ره مشهد مقدس
💠 معرفی آثار رضا امیرخانی از زبان خودش . #از_زبان_خودش 3⃣ بیوتن در رمان «بیوتن» روی مهاجرت زبان
💠 اهل قلم آنچه در اهل قلم می خوانید و می بینید: 🔺 ادامه معرفی رضا امیر خانی، یکی از پنج نویسنده پر فروش کشور 👇👇👇 ♦️ معرفی آثار (را در سه پست بعدی ببینید👇) پ.ن: از طلبه عزیز جناب آقای خدا دوست جهت طراحی پوستر تشکر میکنیم. @hozehemam
ناصر ارمنی 4⃣ «ناصر ارمنی» اشتباهی بود بر مبنای آموزه‌های داستان‌نویسی. می‌گفتند قبل از رمان باید داستان کوتاه نوشته باشی. من اول رمانم را نوشته بودم، بعد دیدم این‌طوری که خیلی بد شد! مثل دانشگاه که جای پیش‌نیازها را عوض می‌کردیم، تصمیم گرفتم پیش‌نیاز رمان را که همان داستان کوتاه باشد پاس کنم تا گرفتار ادارهٔ آموزش نشوم! ناصر ارمنی بی‌معنی بود؛ به‌همان اندازه که پاس‌کردن پیش‌نیاز بی‌معنی است. ♦️ به همت حلقه کتاب خوانی مدرسه و مشخصا طلبه عزیز جناب آقای حسن اروجی @hozehemam
ارمیا 5⃣ برای نوشتن داستان، همیشه باید به ذهنم بیاید، البته همراه درامی که درون آن وجود دارد. مثلا به «ارمیا»ی پایان جنگ و به «ارمیا»ی آمریکا فکر کردم و در آمریکا نوعی درام به‌وجود آمد. الان برای «ارمیا» حرف جدیدی ندارم که بتوانم او را وارد چالش کنم و در دو فضا نشان بدهم. در هر دو رمان «ارمیا» و «بیوتن» این شخصیت در ارتباط با محیط دچار چالش می‌شود. هرچند شخصیت پیچیده‌تر باشد، برای نوشتن آن بیشتر فکر می‌کنم. ♦️ به همت حلقه کتاب خوانی مدرسه و مشخصا طلبه عزیز جناب آقای حسن اروجی @hozehemam
من‌ِاو 6⃣ «من‌ِاو» و خط فکری آن تا حدودی برمی‌گردد به شرایط جامعه در آن زمان. در ظاهر، این کتاب هیچ ربطی به زمان حال ندارد، به‌جز بخش کوتاهی در فصل آخر، هیچ بخشی در فضای معاصر روایت نمی‌شود. من در آن سال‌ها که حوالی دوم خرداد بود، جامعهٔ پیرامونم را می‌دیدم که در آن نوعی مدرنیزاسیون سطحی دارد مطرح می‌شود. من نمی‌توانستم از کنار این ماجرا رد شوم. شاید یکی از زیرساخت‌های جامعه‌شناختی در «من‌ِاو» قضیهٔ کشف حجاب باشد که برای من نمودی از مدرنیزاسیون سطحی بود. و این را معادل با مدرنیزاسیونی می‌دیدم که داشت در سال‌های پس از دوم‌خرداد تعقیب می‌شد و فکر می‌کردم که هر دو این‌ها ابتر خواهند ماند. ♦️ به همت حلقه کتاب خوانی مدرسه و مشخصا طلبه عزیز جناب آقای حسن اروجی @hozehemam