🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱
☑️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلامی 🇮🇷
🔶🔹 در عصر انقلاب اسلامی یکی از مهمترین وظیفههای حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، ارائه نرمافزار اداره جامعه بر اساس آموزههای دینی است.
🔷🔸 بنابراین عالم دینی عصر انقلاب که موظف به استخراج نظر دین در مسائل نوپدید است باید علاوه بر ویژگیهای سایر عالمان دینی، توان این را داشته باشد که در مسئلهای که برای اولین بار مطرح میشود، نظر دین را به طور دقیق استنباط کند.
✍️✨ عالم دینی عصر انقلاب که با مسائل جدیدی در تراز تمدن اسلامی روبرو است باید دارای چه ویژگیهای علمی باشد و با چه شیوه آموزشی میتواند به آنها دست یاید؟
ادامه دارد...
🖌 ( ۱ ) برشی از مقاله :
بایستههای علمی عالم دینی عصر انقلاب با تأکید بر عرصه تولیدعلم
#انقلاب_اسلامی
#تمدن_اسلامی
#عالم_دینی_عصر_انقلاب
#آموزش_پژوهش_محور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
May 11
aac_h018.mp3
12.74M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
♦️ جلسه 18
📖 درس: 4. الفاعل
🔸 شروع: الخامس: وجوب تأنیث الفعل / صفحه 36
🔹 پایان: السادس: ان الاصل تقدیم الفاعل / صفحه 36
🕰 زمان: 35:23
✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
ادمین کانال:
@serat_14
آدرس کانال:
@ghorbani_hamedani_t
15.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀 مناجات تأثربرانگیز حاج آقا مجتبی تهرانی "رضوان الله علیه" در شب قدر
#استغفار
#توبه
#شب_قدر
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
aac_h019.mp3
14.02M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
♦️ جلسه 19
📖 درس: 4. الفاعل
🔸 شروع: السادس: ان الاصل تقدیم الفاعل / صفحه 36
🔹 پایان: اقسام الفاعل / صفحه 37
🕰 زمان: 38:57
✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
ادمین کانال:
@serat_14
آدرس کانال:
@ghorbani_hamedani_t
مؤسسه حیات طیبه
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱 ☑️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلامی 🇮🇷 🔶🔹 در عصر انقلاب اسلامی یکی از مه
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱
☑️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلامی 🇮🇷
♦️ پیشینه تاریخی تمدن اسلامی و غربی و موقعیت ظهور انقلاب اسلامی ♦️
🍀 برای فهم ضرورت تولید علمدینی به خصوص در حیطه علوم انسانی باید به این سوال پاسخ دهیم که انقلاب اسلامی در چه بستری و در مقابله با چه جریانات فکریای ظهور کرده است. برای این منظور به ناچار باید بستر شکلگیری انقلاب اسلامی را بررسی کنیم.
🔶🔹 تاریخ، تفکر مغرب زمین را به سه دوره کلی تقسیم میکنند که عبارتاند از:
۱. دوره باستان (یونان و روم)
۲.قرونوسطی
۳. دوران مدرن
🔶🔹 دوران مدرن با ظهور رنسانس آغاز شد. رنسانس نقطه عطفی در پیدایش علوم انسانی در غرب به شمار میآید. تا پیش از آن، مابعدالطبیعه متأثر از آموزههای مسیحیت، بنیانی بود که حیات علمی و فرهنگی اروپای قبل از رنسانس بر آن استوار شده بود.
ویژگی اصلی این دوره آمیختگی دین با زندگی فردی و اجتماعی و تقدم ایمان بر فهم بود. رنسانس آغاز یک چرخش بزرگ بود.
🔶🔹 با آغاز رنسانس، انسان غربی، به یکباره دین را از عرصه حیات اجتماعی خارج کرد و آن را به رابطه شخصی بین انسان و خدا محدود نمود و سکولاریسم بهعنوان یکی از مبنای مهم مدرنیته متولد شد. معنای شایع سکولاریسم در جهان غرب، جدا انگاری دین از قلمرو سیاست، حکومت و اجتماع است؛ به این معنا که دین باید در مسائل مربوط به انسان و دنیا از قبیل اقتصاد، آموزش و حقوق دستشسته و خود را مشغول به تدبیر امور جزئی و فردی از قبیل مراسم دعا، ازدواج و طلاق و کفن کند.
ادامه دارد...
🖌 ( ۲ ) برشی از مقاله :
بایستههای علمی عالم دینی عصر انقلاب با تأکید بر عرصه تولیدعلم
#انقلاب_اسلامی
#مدرنیته
#سکولاریسم
#آموزش_پژوهش_محور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱
📝 مقاله « چيستي قضيه با تأكيد بر نقش اغراض تكلم »
🔸 چکيده
در هر متن دستکم سه لايه معنايي مفردات (ماده)، ساختارهاي نحوي زبان (صورت) و اغراض تکلم، فهمپذير است. مقاله پيشرو، به بررسي چيستي قضيه باتوجه به ضلع سوم، يعني «غرض تکلم» پرداخته است. غرض تکلم عبارت است امري که ميتواند هدف متکلم از بيان يک جمله باشد. ساختارهاي نحوي، يکي از امکانات زباني در خدمت متکلم بوده و ممکن است يک ساختار نحوي مانند جمله خبري براي اغراضي متناظر مانند خبر يا غيرمتناظر مانند امر، استفاده شوند. جمله خبري در سطح دال، موضوع علم نحو است. در مقابل، جمله خبري در سطح مدلول عبارت است از تصور چند معناي مرتبط همراه با ادعاي تحقق آن ارتباط در عالم واقع. قضيه عبارت است از جمله خبري در سطح مدلول، بهشرطي که غرض از آن، خبر باشد. بنابراين، جمله خبري در سطح دال که به لايه معناي نحوي مربوط است، بدون توجه به غرض تکلم، نه خبر است و نه انشاء و درنتيجه، بدون قرينه دال بر غرض، جمله خبري صرفاً مقتضي خبر بودن است. منطقدانان دو ديدگاه در تعريف منطق دارند. تعريف اول با محوريت صدق و کذب و تعريف دوم با محوريت ايقاع و انتزاع است. تعريف اول، تعريف به لازم است. تعريف دوم براساس هيئت قضيه در لايه معناي نحوي است و درنتيجه، در مواردي که غرض از هيئت جمله خبري، انشاء باشد، مانع اغيار نيست.
🔹 کلمات کلیدی: انشاء، خبر، قضيه، غرض تکلم، معنا
✍️ نویسنده: استاد مجتبی قربانی همدانی
🔍 لینک مقاله:
http://manteghi.nashriyat.ir/node/82
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
مؤسسه حیات طیبه
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱 📝 مقاله « چيستي قضيه با تأكيد بر نقش اغراض تكلم » 🔸 چکيده در هر متن دست
مقاله تازه منتشر شده از استاد قربانی همدانی
در مجله علمی پژوهشی معارف منطقی
Qorbani.pdf
411.5K
مقاله « چيستي قضيه با تأكيد بر نقش اغراض تكلم »
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
aac_h020.mp3
11.45M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
♦️ جلسه 20
📖 درس: 4. الفاعل
🔸 شروع: اقسام الفاعل / صفحه 37
🔹 پایان: اسلوب التاویل بالمصدر / صفحه 37
🕰 زمان: 31:48
✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
ادمین کانال:
@serat_14
آدرس کانال:
@ghorbani_hamedani_t
#چالش
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
در سوره مبارکه یوسف دو تعبیر داریم که به یک معنا اشاره می کنند:
✅ نخست درآیه 91 این سوره مبارکه خطاب برادران حضرت یوسف(ع) به ایشان
(قالوا تالله لقد آثرک الله علینا و ان کنا لخاطئین)
✅ و سپس خطاب بردران به پدرشان در آیه 97 با عبارت
(قالوا یا ابانا استغفرلنا ذنوبنا انا کنا خاطئین)
عبارت انتهایی هر دو آیه شریفه به خطاکار بودن برادران حضرت یوسف(ع) اشاره دارد اما در آیه 91 تاکید با ان مخففه از ثقیله و در آیه 97 تاکید با ان ثقیله آمده است.
🔹حال این سوال ایجاد می شود که چرا یک معنا با دو تعبیر بیان شده است؟
👈 منتظر بیان نظرات اعضای محترم کانال هستیم👇👇👇👇
@serat_14
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
aac_h021.mp3
15.39M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
♦️ جلسه 21
📖 درس: 4. الفاعل
🔸 شروع: اسلوب التاویل بالمصدر / صفحه 37
🔹 پایان: الفاعل المضمر اما بارز / صفحه 38
🕰 زمان: 42:45
✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
ادمین کانال:
@serat_14
آدرس کانال:
@ghorbani_hamedani_t
مؤسسه حیات طیبه
#چالش 🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 در سوره مبارکه یوسف دو تعبیر داریم که به یک معنا اشاره می کنند: ✅ ن
#نظر_اعضای_محترم_کانال 1
#چالش
در آیه ۹۱ سوره یوسف که با إن مخففه خطاب انجام شد دلیل این هست که چون فرض می کردند غیر از آن ها به جنایتشان،کسی خبر ندارد با شک گفتند که شاید ما خطا کار باشین
لکن در آیه ۹۷ که با إن ثقیله آمده اینجا این اتفاق بعد از برملا شدن راز آن ها بود و به این دلیل دیگر جای شک نبود و باید اعتراف می کردند و به همین ان ثقیله استعمال شد تا بیان شود که حقیقت کار آن ها برای همگان واضح و معلوم شده است.
از هیچ منبعی این مطلب رو استخراج نکردم و از قرائن خود آیه این معنا رو به دست آوردم.🌹
#چالش
👈 منتظر بیان نظرات اعضای محترم کانال هستیم👇👇👇👇
@serat_14
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
مؤسسه حیات طیبه
#نظر_اعضای_محترم_کانال 1 #چالش در آیه ۹۱ سوره یوسف که با إن مخففه خطاب انجام شد دلیل این هست که چون
#نظر_اعضای_محترم_کانال 2
#چالش
سلام وقت بخیر. در ایه ۹۱ اِن بمعنای هر چند است.برادران یوسف در برابر پیامبری پایین تر از شان پیامبری یعقوب قرار داشتند.مضافا اینکه شان پادشاهی یوسف از شان پیامبری پدرشان کمتر است لذا از ان خفیفه استفاده شده چون پشیمانی برادران معصیت کار از ته ته دل نبود.
ولی در ایه ۹۷ برادران معصیت کار در برابر مقام عظمای رسالت قرار داشتند و به اخرین درجه پشیمانی رسیده بودند .ثقیله بودن انَّ نهایت پشیمانی انها رو نشان میدهند و وقتی استغفار الهی آن هم از زبان پیامبر عظیم الشانی مثل یعقوب ، محقق می شود که پشیمانی از سویدای قلب انسان معصیت کار باشد .این عمق پشیمانی با نهایت تاکید لفظی انّ بیان شده است .در واقع کاربرد ان ثقیله در ایه ۹۷ از یک طرف اوج بندگی یعقوب و اخلاص و عبودیت رو می رساند که این پیامبر الهی چه مقام سنگین و شامخی در نزد ما دارد بخاطر اون صبر جمیلش و اینکه حزن و اندوهش رو پیش احدی از بندگانم نگفت
از انطرف خاکساری و ذلت و پشیمانی برادران معصیت کار به نمایش گذاشته شده .در واقع انَّ ثقیله نمایش ادبی و هنری یک اوج و یک حضیض است، اوج مقام شامخ صبر یعقوب و حضیض ذلت و خاکساری انسان معصیت کار پشیمان.
《نمایش ادبی قله رفیع یک کوه در برابر یک دره بسیار عمیق》
#چالش
👈 منتظر بیان نظرات اعضای محترم کانال هستیم👇👇👇👇
@serat_14
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
aac_h022.mp3
10.93M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
♦️ جلسه 22
📖 درس: 4. الفاعل
🔸 شروع: الفاعل المضمر اما بارز / صفحه 38
🔹 پایان: انتهای صفحه (و ما یظهر فی بعض هذه المواضع) / صفحه 38
🕰 زمان: 30:20
✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
ادمین کانال:
@serat_14
آدرس کانال:
@ghorbani_hamedani_t
aac_h023.mp3
14.52M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
♦️ جلسه 23
📖 درس: 4 و 5. الفاعل / نائب فاعل
🔸 شروع: بیان نکته ای از مواضع استتار وجوب فاعل(و ما یظهر فی بعض...) / صفحه 38
🔹 پایان: مواردی که نائب از فاعل می شوند(الثانی:الظرف) / صفحه 41
🕰 زمان: 40:20
✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
ادمین کانال:
@serat_14
آدرس کانال:
@ghorbani_hamedani_t
aac_h024.mp3
16.91M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
♦️ جلسه 24
📖 درس: 5 نائب فاعل
🔸 شروع: توضیحاتی پیرامون اشیاءای که نائب از فاعل می شوند / صفحه 41
🔹 پایان: انتهای درس نائب فاعل وبیان ویژگی نائب فاعل / صفحه 42
🕰 زمان: 46:57
✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
ادمین کانال:
@serat_14
آدرس کانال:
@ghorbani_hamedani_t
19.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نحن لدینا الله سبحانه و تعالی ❤️
ما خدا را داریم 💟
تتکلم معه، والله یسمع ❤️
با او حرف بزن، خدا میشنود 💟
🌱 راهکار مقام معظم رهبری به سید حسن نصر الله در مواقع سختی و خستگی روحی
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
مؤسسه حیات طیبه
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱 ☑️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلامی 🇮🇷 ♦️ پیشینه تاریخی تمدن اسلامی و غ
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱
☑️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلامی 🇮🇷
♦️ پیشینه تاریخی تمدن اسلامی و غربی و موقعیت ظهور انقلاب اسلامی ♦️
🔶🔹 سکولاریسم بهعنوان یکی از مؤلفههای جدی دنیای مدرن، رفته رفته در کشورهای اسلامی نیز نفوذ کرد. گفته میشود که نفوذِ منظم غربگرایی در ایران از زمان قاجار آغاز شد و در دوران پهلوی به اوج رسید. این وضعیت تا انقلاب اسلامی ادامه داشت تا اینکه انقلاب اسلامی به مقابله با این جریان برخاست.
🔶🔹 هرچند برخی افراد، نگاه ژرفای انقلاب اسلامی را به سرنگونی یک دولت و روی کار آمدن دولتی دیگر فرومیکاهند اما دیدگاه امامین انقلاب در مورد انقلاب اسلامی یک نگاه حداکثری است. انقلاب اسلامی صرفاً سرنگونی یک حکومت فاسد و روی کار آمدن افراد صالح نبود بلکه انقلاب اسلامی، مبانی فکری غربزده حکومت شاهنشاهی را که معتقد به سکولاریسم بود مورد هجمه و انتقاد قرار داد. انقلاب اسلامی حکومت افراد صالح با نرمافزارهای فکری مبتنی بر سکولاریسم نیست.
🔶🔹 به تعبیر دیگر انقلاب اسلامی داعیه مقابله با یک جریان فکری غالب در جهان را دارد که معتقد به جدایی دین از حیات اجتماعی انسان است. بنابراین انقلاب اسلامی نهتنها با شخص شاه و نظام شاهنشاهی مقابله کرد بلکه در لایهای عمیقتر در برابر مبنای مهم فکری تمدن غرب یعنی سکولاریسم قیام کرد و دین را از انزوا خارج نمود.
ادامه دارد...
🖌 ( ۳ ) برشی از مقاله :
بایستههای علمی عالم دینی عصر انقلاب با تأکید بر عرصه تولیدعلم
#ظهور_انقلاب_اسلامی
#دیدگاه_امامین_انقلاب
#مبارزه_با_سکولاریسم
#آموزش_پژوهش_محور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
aac_h025.mp3
16.12M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
♦️ جلسه 25
📖 درس: 6 المبتداء و الخبر
🔸 شروع: المبتدا و الخبر / صفحه 43
🔹 پایان: مسوغات ابتدا به نکره
(ب.بکونها خلفا عن موصوف) / صفحه 44
🕰 زمان: 44:46
✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
ادمین کانال:
@serat_14
آدرس کانال:
@ghorbani_hamedani_t
aac_h026.mp3
14.11M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
♦️ جلسه 26
📖 درس: 6 المبتداء و الخبر
🔸 شروع: ب.بکونها خلفا عن موصوف / صفحه 44
🔹 پایان: اقسام المبتدا / صفحه 45
🕰 زمان: 39:10
✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
ادمین کانال:
@serat_14
آدرس کانال:
@ghorbani_hamedani_t
هدایت شده از رهنامه پژوهش
طلاب و ضرورت درس خواندن و حضور در میدان
http://rahnamehmag.ir
مؤسسه حیات طیبه
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱 ☑️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلامی 🇮🇷 ♦️ پیشینه تاریخی تمدن اسلامی و
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱
☑️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلامی 🇮🇷
♦️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلامی برای بنای تمدن نوین اسلامی ♦️
🔶🔹 همانطور که همگان می دانیم با تحقق انقلاب اسلامی، مبارزه با سکولاریسم و احیای جنبههای اجتماعی دین به پایان نرسیده است بلکه رخداد انقلاب اسلامی در سال 1357 اولین گام برای رسیدن به تمدن توحیدی است. ازنظر مقام معظم رهبری (حفظه الله) فرآیند رسیدن به اهداف انقلاب یک فرآیند طولانی و دشوار است. ایشان در تبیین مراحل انقلاب اسلامی میفرمایند:
✅ «ما یک انقلاب اسلامی داشتیم، بعد نظام اسلامی تشکیل دادیم، مرحله بعد تشکیل دولت اسلامی است، مرحله بعد تشکیل کشور اسلامی است، مرحله بعد تشکیل تمدن بینالملل اسلامی است.»
💎 یکی از مهمترین ابزارهای لازم برای رسیدن به این قله تمدنی، تولید علوم انسانی اسلامی است. علوم انسانی ابزار مدیریت جامعه و حرکت کلان بشر است.
🔶🔹 آنچه امروز از این علوم در دسترس است، علوم انسانی غربی است که بر مبنای سکولاریسم پایهریزی شده است. نهتنها این علوم توان راهبری جامعه اسلامی به سمت اهدافش را ندارند بلکه مضر نیز هستند. اگر جامعه اسلامی فاقد یک نظام فکری برای اداره جامعه باشد نهفقط به اهداف خود نمیرسد بلکه چهبسا تضمینی برای ادامه حیات خود نیز نداشته باشد.
ادامه دارد...
🖌 ( ۴ ) برشی از مقاله :
بایستههای علمی عالم دینی عصر انقلاب با تأکید بر عرصه تولیدعلم
#ضرورت_تولید_علم_انسانی_اسلامی
#ابزار_مدیریت_جامعه
#آموزش_پژوهش_محور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
مؤسسه حیات طیبه
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱 ☑️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلامی 🇮🇷 ♦️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلام
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱
☑️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلامی 🇮🇷
♦️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلامی برای بنای تمدن نوین اسلامی ♦️
🔶🔹 مقام معظم رهبری (حفظه الله) بهصراحت به مضربودن علوم انسانی غربی و لزوم نظریهپردازی در مقابل آن اشارهکرده و این مهم را وظیفه حوزه علمیه میدانند. ایشان میفرمایند:
✅ « نظریهپردازی سیاسی و نظریهپردازی در همه جریانهای اداره یک ملت و یک کشور در نظام اسلامی به عهده علمای دین است. آنکسانی میتوانند در باب نظام اقتصادی، در باب مدیریت، در باب مسائل جنگ و صلح، در باب مسائل تربیتی و مسائل فراوان دیگر، نظر اسلام را ارائه بدهند که متخصص دینی باشند و دین را بشناسند.
اگر جای این نظریهپردازی پر نشد، اگر علمای دین این کار را نکردند، نظریههای غربی، نظریههای غیردینی، نظریههای مادی جای آنها را پر خواهند کرد. هیچ نظامی، هیچ مجموعهای در خلأ نمیتواند مدیریت کند؛ یک نظام مدیریتی دیگری، یک نظام اقتصادی دیگری، یک نظام سیاسی دیگری که ساختهوپرداخته اذهان مادی است، میآید جایگزین میشود؛ همچنان که در آن مواردی که این خلأها محسوس شد و وجود داشت، این اتفاق افتاد. اینکه بنده درباره علوم انسانی در دانشگاهها و خطر این دانشهای ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاهها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانیهایی که امروز رایج است، محتواهایی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهانبینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد. وقتی اینها رایج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند؛ همین مدیران میآیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار میگیرند. حوزههای علمیه و علمای دین پشتوانههایی هستند که موظفاند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند، برای برنامهریزی، برای زمینهسازیهای گوناگون.»
📚 ( سخنرانی معظمله در تاریخ 29/7/89 )
ادامه دارد...
🖌 ( ۵ ) برشی از مقاله :
بایستههای علمی عالم دینی عصر انقلاب با تأکید بر عرصه تولیدعلم
#ضرورت_تولید_علم_انسانی_اسلامی
#علوم_انسانی_ذاتا_مسموم
#ابزار_مدیریت_جامعه
#آموزش_پژوهش_محور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
aac_h027.mp3
13.19M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
♦️ جلسه 27
📖 درس: 6 المبتداء و الخبر
🔸 شروع: اقسام المبتدا / صفحه 44
🔹 پایان: او وقع بعد (لولا) صفحه 46
🕰 زمان: 36:37
✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
ادمین کانال:
@serat_14
آدرس کانال:
@ghorbani_hamedani_t
🌱🌹 مهمتر از کتاب خواندن...!! 📖
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱
🧠 #تأملات_منطقی
💡 تفاوت فرد و مصداق 💡
☑️ رابطه ای که بین فرد با مصداق برقرار است، رابطه عموم و خصوص مطلق است. یعنی هر فردی، مصداق است، اما هر مصداقی لزوما فرد نیست. به عبارت دیگر تمام افراد مصداقاند، اما از آنطرف برخی از مصادیق ممکن است فرد نباشند.
☑️ فرد تَشخُّص و جزئیت خارجی دارد؛ ولی مصداق میتواند امر کلی یا امر جزئی باشد.
☑️ به عنوان مثال انسان مصداقی از حیوان است اما چون کلی است نمیتواند فردی از حیوان باشد اما زید هم فردی از انسان است و هم مصداقی از او.
#منطق
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال تأمّلات طلبگی:
@ghorbani_hamedani_t