پيغمبر اكرم ص فرمودند:
قال الله تعالى و عزتي و جلالي إني لأستحي من عبدي و أمتي يشيبان في الإسلام أن أعذبهما ثم بكى ص فقيل مم تبكي يا رسول الله فقال أبكي لمن استحى الله من عذابهم و لا يستحون من عصيانه.
خداى متعال جلت عظمته فرموده: به عزت و جلال خود قسم ياد مى كنم من هر آينه از زن و مردی كه در اسلام موى خود را سفيد كرده اند حيا مى كنم كه آنها را عذاب كنم.
آنگاه پيغمبر- صلى الله عليه و آله- گريست. عرض كردند: يا رسول الله براى چه گريه مى كنيد؟ فرمود: گريه ام براى كسانى است كه خدا از عذاب كردن آنها حيا مى فرمايد ولی آنها از گناه و معصيت خدا حيا نمى كنند.
📚 إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي) ؛ ج1 ؛ ص41.
🆔 @huoooo
امام صادق عليه السلام فرمودند:
ما سد الله عز و جل على مؤمن باب رزق إلا فتح الله له ما هو خير منه.
«خداوند هرگز درى از روزى را بر مؤمنى نبست، مگر آنكه در بهترى به رويش گشود».
📚 جامع أحاديث الشيعة (للبروجردي) ؛ ج22 ؛ ص136.
🆔 @huoooo
امام کاظم ع:
پيغمبر اكرم ص را در خواب ديدم كه امير المؤمنين ع نيز با ايشان بود در دست انگشتر و شمشير و عصا و كتاب و عمامه اى داشت عرض كردم اينها چيست؟ فرمودند:
عمامه اقتدار خداست
شمشير عزت خداست
كتاب نور خداست
عصا نيروى خداست.
اما انگشتر جامع تمام اينها است.
بعد پيغمبر اكرم ص فرمودند امامت پس از تو متعلق بفرزندت علي است.
📚 زندگانى حضرت على بن موسى الرضا عليه السلام ص: 11.
🆔 @huoooo
عن يحيى بن العلاء و إسحاق بن عمار جميعا عن أبي عبد الله عليه السلام قالا: ما ودعنا قط إلا أوصانا بخصلتين عليكم بصدق الحديث و أداء الأمانة إلى البر و الفاجر فإنهما مفتاح الرزق.
يحيى بن علا و اسحاق عمار مى گويند: هرگز امام صادق عليه السلام با ما خداحافظى نكرد، مگر آنكه ما را به دو خصلت سفارش نمود:
بر شما باد به «راستگويى» و «بازگرداندن امانت به نيكوكار و بدكار»؛ زيرا اين دو، كليد روزى است.
📚 جامع أحاديث الشيعة (للبروجردي) ؛ ج22 ؛ ص140.
🆔 @huoooo
دستور العملی برای فرزند دار شدن
شیخ بهائی رحمه الله:
برای اولاد دار شدن این دعا را نوشته، زن و شوهر همراه دارند. ضمنا در ظرفی نویسند و بشویند و هر دو بیاشامند انشا الله دارای فرزند می شوند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هُوَ الَّذي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ جَعَلَ مِنْها زَوْجَها لِيَسْكُنَ إِلَيْها فَلَمَّا تَغَشَّاها حَمَلَتْ حَمْلاً خَفيفاً فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَتْ دَعَوَا اللَّهَ رَبَّهُما لَئِنْ آتَيْتَنا صالِحاً لَنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرين.أَ لَمْ يَكُ نُطْفَةً مِّن مَّنىٍِّ يُمْنى ثمَُّ كاَنَ عَلَقَةً فَخَلَقَ فَسَوَّى فجَعَلَ مِنْهُ الزَّوْجَينِْ الذَّكَرَ وَ الْأُنثى هُنَالِكَ دَعَا زَكَرِيَّا رَبَّهُ قَالَ رَبِّ هَبْ لىِ مِن لَّدُنكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سمَيعُ الدُّعَاءِ فَنَادَتْهُ الْمَلَئكَةُ وَ هُوَ قَائمٌ يُصَلىِّ فىِ الْمِحْرَابِ أَنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكَ بِيَحْيىَ مُصَدِّقَا بِكلَمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَ سَيِّدًا وَ حَصُورًا وَ نَبِيًّا مِّنَ الصَّلِحِين قَالَتْ رَبِّ أَنىَ يَكُونُ لىِ وَلَدٌ وَ لَمْ يَمْسَسْنىِ بَشَرٌ قَالَ كَذَالِكِ اللَّهُ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ إِذَا قَضىَ أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُن فَيَكُونُ قَالَ رَبِّ أَنىَ يَكُونُ لىِ غُلَامٌ وَ قَدْ بَلَغَنىَِ الْكِبَرُ وَ امْرَأَتىِ عَاقِرٌ قَالَ كَذَالِكَ اللَّهُ يَفْعَلُ مَا يَشَاءُ هُوَ الَّذِى خَلَقَكُم مِّن تُرَابٍ ثمَُّ مِن نُّطْفَةٍ ثمَُّ مِنْ عَلَقَةٍ ثمَُّ يُخرِجُكُمْ طِفْلًا ثمَُّ لِتَبْلُغُواْ أَشُدَّكُمْ ثُمَّ لِتَكُونُواْ شُيُوخًا لِّلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ يَخلُقُ مَا يَشَاءُ يَهَبُ لِمَن يَشَاءُ إِنَثًا وَ يَهَبُ لِمَن يَشَاءُ الذُّكُورَ أَوْ يُزَوِّجُهُمْ ذُكْرَانًا وَ إِنَاثًا بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هُوَ الْأَوَّلُ وَ الاَخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْبَاطِنُ وَ هُوَ بِكلُِّ شىَْءٍ عَلِيم هُوَ اللَّهُ الَّذِى لَا إِلَهَ إِلَّا هُو الحیّ القیّوم لا حول و لا قوة الّا بالله العلیّ العظیم اللهم انّی اسئلک بانّ لک الحمد لا اله الا انت یا حنّانُ یا منّانُ یا بدیعَ السموات و الارض یا ذا الطَّول یا ذالجلال و الاکرام الّلهم انّی اشهد انّک انت الله الواحد الاحد الصّمد الفرد الوتر الذی لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفواً احد یا قدیمَ الاحسان یا دائمَ المعروف یا نورَ السمواتِ و الارضِ و نورَ الانوار کلِّها یا ربَّ الاربابِ یا الهَنا و الهَ کلِّ شیئ الهاً واحداً لا اله الا انت سبحانک انّی کنت من الظالمین ربّنا ربّنا ربّنا آتنا فی الدنیا حسنة و هب لنا من لدنک رحمة انّک انت الوهّاب و اِغفِرلنا مغفرةً من عندک و اِرحَمنا انّک انت الغفّارُ وا غوثاه برحمتِک اَستَغیثُ یا مُغیثُ اَغِثنی الم المص الر المر کهیعص طه طس یس ص حم حمعسق ق ن یا رفیعَ الدرجات یا مُجیبَ الدَعَوات یا سمیعَ الدعا یا سریعَ الحساب یا خیرَ الوارثین یا ارحمَ الراحمین یا عزیزُ یا معزُّ یا قریبُ یا لطیفُ انت حَسبی و نِعمَ الوکیل.
قاعده این دعا این است که در روز یا شب جمعه بخواند. بهتر است در محل خلوت اگر پشت بام باشد مناسب تر است اندک بوی خوبی به اتش اندازد و به قبله با حضور قلب و به قصد حصول مطلب و بدعایی که در دنیا میسر شود شروع نماید و بخواند بدون تکلم اگر متصل بخواند بهتر است. یکصد و هفتاد و چهار مرتبه بخواند بنوعی ان مطلب حاصل شود که عقل انسان متحیر بماند ودیگر احتیاج به تکرار ندارد و به کسی که اهلیت ندارد اظهار نکنند.
شیخ بهائی گوید در نوشتن این دعا استخاره کردم چون اجازه یافتم نوشتم. ملتمس دعا هستم.
📚 سر المستتر شیخ بهایی رحمه الله.
🆔 @huoooo
امیرالمؤمنین ع فرمودند:
كن لما لا ترجو أرجى منك لما ترجو فأن موسى بن عمران عليه السلام خرج يقتبس لأهله نارا فكلمه الله عز و جل و رجع نبيا و خرجت ملكة سبأ فأسلمت مع سليمان عليه السلام و خرجت سحرة فرعون يطلبون العز لفرعون فرجعوا مؤمنين.
به آنچه اميد ندارى، اميدوارتر باش نسبت به آنچه اميدوارى؛ زيرا موسى بن عمران ع تنها به انگيزه آوردن آتش براى خانواده اش رفت، پس خداوند با او سخن گفت و پيامبر بازگشت. ملكه سبا بيرون رفت و همراه سليمان مسلمان گرديد. جادوگران فرعون به انگيزه عزت و سربلندى فرعون بيرون رفتند ولى مؤمن بازگشتند.
📚 جامع أحاديث الشيعة (للبروجردي) ؛ ج22 ؛ ص134.
🆔 @huoooo
امام صادق ع فرمودند:
إن الله فرض عليكم الصلاة في أحب الأوقات [أفضل الساعات] إليه فاسألوا الله حوائجكم عقيب فرائضكم [فعليكم بالدعاء في أدبار الصلاة].
خداوند متعال در ساعاتى نماز را بر شما واجب ساخت كه محبوبترين اوقات نزد اوست، پس بعد از انجام نماز، از خدا حاجاتتان را درخواست كنيد.
📚 عدة الداعي و نجاح الساعي ؛ ص67.
🆔 @huoooo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه دار شدن سنی به عنایت امام رضا علیه السلام
🎤 حجه الاسلام دانشمند.
🆔 @huoooo
امام صادق ع به یکی از اصحابش فرمودند:
اضمن لي أربعة خلال بأربعة أبيات في الجنة أنفق و لا تخاف فقرا و أفش السلام في العالم و اترك المراء و إن كنت محقا و أنصف الناس من نفسك.
براى من ضمانت كن چهار چيز را تا من ضامن شوم براى تو چهار خانه در بهشت:
۱. انفاق كن و از فقر مترس.
۲. سلام كردن به همه مردم.
۳. مجادله را ترك كن اگر چه حق بجانب تو باشد.
۴. با مردم به انصاف رفتار کن.
📚 معدن الجواهر و رياضة الخواطر ؛ ص43.
🆔 @huoooo
نتیجه نماز اول وقت و کم فروشی نکردن
مرحوم نراقی از یکی ازموثّقان اصحابش نقل نموده:
در ایّام جوانی با پدرم و جمعی از دوستان، هنگام عید نوروز در «اصفهان» دید و بازدید می کردیم. روز سه شنبه ای برای بازدید یکی از رفقا که منزلش نزدیک تخت فولاد اصفهان بود، رفتیم.گفتند: ایشان منزل نیست. چون راه طولانی و درازی را آمده بودیم، برای رفع خستگی و زیارت اهل قبور به قبرستان «تخت فولاد» رفتیم و آنجا نشستیم. یکی از رفقا به مزاح و شوخی رو به قبر نزدیکمان کرد وگفت: ای صاحب قبر! ایّام عید است. آیا از ما پذیرایی نمی کنی؟ ناگهان صدایی از قبر بلند شد وگفت: هفتة دیگر روز سه شنبه همین جا همه مهمان من هستید.
ما همه وحشت کردیم و گمان نمودیم تا روز سه شنبه بیشتر زنده نیستیم. مشغول اصلاح کارهای خود شدیم و وصیّت های خود را کردیم و آمادة مرگ شدیم؛ امّا هرچه صبر کردیم از مرگ خبری نشد. روز سه شنبه مقداری که از روزگذشت با هم جمع شدیم و گفتیم: برسر همان قبر برویم، شاید منظور مردن نبوده است.
همگی حرکت کردیم. وقتی سر قبر حاضر شدیم یکی از ما گفت: ای صاحب قبر! به وعدة خود وفا کن.
صدایی از قبر بلند شد که: بفرمایید. ناگهان جلو چشممان عوض شد و چشم ملکوتی ما بازگردید.باغی دیدیم در نهایت طراوت و زیبایی و در آن نهرهای آب صاف جاری و درخت های مشتمل بر میوه های چهار فصل پیدا بود و بر آن درختان، انواع مرغان خوش اواز مشغول آواز و نغمه سرایی بودند. شروع به گردش کردیم تا به عمارتی در نهایت زیبایی و تجمّلات رسیدیم که در میان باغ بود. داخل آن شدیم. دیدیم شخصی در نهایت جمال و صفا در بالای قصر نشسته است و جمعی از ماه رویان،کمر به خدمت او بسته اند. چون آن شخص ما را دید، از جا برخاست و عذرخواهی کرد. در این بین انواع و اقسام شیرینی ها و میوه ها و آنچه را که در دنیا ندیده بودیم و تصوّرش را هم نمی کردیم، مشاهده نمودیم.
وقتی شروع به خوردن کردیم، چنان لذّتی بردیم که هیچ وقت مثل آن را ندیده بودیم. هرچه می خوردیم، سیر نمی شدیم و باز بیشتر اشتها داشتیم. پس از ساعتی برخاستیم تا ببینیم چه روی داده است. آن شخص بزرگوار ما را تا بیرون باغ مشایعت کرد. پدرم از او پرسید: شما کیستید که خدای متعال چنین دستگاه وسیع و باعظمتی به شما عنایت نموده است و بگو بدانم اینجا کجاست؟
فرمود: هم وطن شما هستم. همان قصّاب فلان محلّه می باشم. علّت اینکه این درجات و مقامات را به من داده اند این است که دو صفت نیک در من بودکه مستحقّ این مقامات و اکرام شدم؛ یکی اینکه هرگز در کسبم کم فروشی نکردم؛ دیگر اینکه در عمرم نماز اوّل وقت را ترک ننمودم؛ به طوری که اگر گوشت را در ترازو گذاشته بودم و صدای «الله اکبر» مؤذّن بلند می شد، آن را وزن نمی کردم و برای نماز به مسجد می رفتم و نماز اوّل وقت را درک می نمودم. بعد از مردن، این باغ و قصر و این همه نعمت را به من دادند.
در هفتة گذشته که شما تقاضای پذیرایی و مهمان شدن از من کردید، اجازه نداشتم که شما را دعوت کنم. این هفته اذن گرفتم و از شما پذیرایی کردم.
هریک از ما از آن شخص محترم، مدّت عمر خود را سؤال کردیم و او جواب داد. بعد خداحافظی کردیم. ما را مشایعت کرد. خواستیم برگردیم که ناگهان دیدیم در همان جای اوّل، سر قبر نشسته ایم.
📚 خزائن.
🆔 @huoooo
پيامبر اكرم ص فرمودند:
أكثروا الاستغفار فإنه يجلب الرزق.
بسيار استغفار كنيد؛ چرا كه روزى به دنبال مى آورد.
📚 جامع أحاديث الشيعة (للبروجردي) ؛ ج22 ؛ ص140.
🆔 @huoooo
امام صادق عليه السلام فرمودند:
صلاة الليل تبيض الوجوه و صلاة الليل تطيب الريح و صلاة الليل تجلب الرزق.
نماز شب، چهره ها را سفيد و نورانى و بدن آدمى را معطر مى سازد و نيز موجب جلب روزى است.
📚 ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ؛ النص ؛ ص41.
🆔 @huoooo
فضیلت سورۀ حمد
ابن عباس از امير المؤمنين عليه السلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود كه «اى عبد اللَّه! اگر جميع معانى و حقائق فاتحة الكتاب را بنويسم هفتاد شتر از آن پر بار كنم».
📚تفسير شريف لاهيجى ج1 ص 2.
🆔 @huoooo
حضرت رسول ص:
إذا أعطى الله أحدكم خيرا فليبدأ بنفسه و أهل بيته.
وقتى خدا به يكى از شما چيزى داد در صرف آن از خود و خانواده خود آغاز كنید.
📚 نهج الفصاحة ؛ ص189.
🆔 @huoooo
قال أبو عبد الله عليه السلام: في قول الله عز و جل «ربنا آتنا في الدنيا حسنة و في الآخرة حسنة» رضوان الله و الجنة في الآخرة و المعاش و حسن الخلق في الدنيا.
امام صادق عليه السلام در مورد قول خدا که فرموده «ربنا آتنا في الدنيا حسنة و في الآخرة حسنة» فرمودند:
منظور از حسنه
1. خشنودى خداوند در اخرت.
2. بهشت.
3. معاش (روزى وسيع) در دنیا.
4. اخلاق نيكو در دنيا.
📚 جامع أحاديث الشيعة (للبروجردي) ؛ ج22 ؛ ص126.
🆔 @huoooo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جایگاه علامه امینی در برزخ
🎤 استاد مهندسی رحمه الله
🆔 @huoooo
ثمره تواضع
خداوند به موسى وحى كرد:
اصعد الجبل لمناجاتي، و كان هناك جبال فتطاولت و طمع كل واحد أن يكون هو المقصود إلا جبلا صغيرا احتقر بنفسه، و قال: أنا أقل من أن يصعدني نبي الله لمناجاة رب العالمين، فأوحى الله إليه أن اصعد ذلك الجبل فإنه لا يرى لنفسه مكانا.
براى مناجات با من به بالاى كوه برو. چون در آن حدود كوههاى متعددى بود هر كدام از آنها امید داشت كه موسی ع او را برای مناجات انتخاب کند جز يك كوه كوچكى كه خود را کوچک شمرد و گفت من حقیرتر از آن هستم كه موسى عليه السلام از من بالا رود و با خداوند مناجات كند. لذا خداوند به موسى وحى كرد: به روى همان كوه برود چون آن كوه براى خودش ارزش قايل نشد(و تواضع کرد).
📚 الجواهر السنية في الأحاديث القدسية (كليات حديث قدسى) ؛ ص152.
🆔 @huoooo
حضرت رسول ص:
إذا أصبح ابن آدم فإن الأعضاء كلها تكفر اللسان فتقول اتق الله فينا فإنما نحن بك فإن استقمت استقمنا و إن اعوججت اعوججنا.
وقتى صبح فرا رسد همه اعضاى تن در مقابل زبان تعظيم كنند و گويند در باره ما از خدا بترس زيرا صلاح كار ما به تو وابسته است، اگر تو راست و درست باشی(و گناه نکنی) ما نیز راست و درستیم(و عذاب نمی شویم) و اگر تو کج رفتی(و گناه کردی) ما نیز کج می شویم(و عذاب می شویم).
📚 نهج الفصاحة ؛ ص189.
🆔 @huoooo
امیر المومنین ع:
الفقر زينة الايمان.
فقر زينت و آرايش ايمان است(به شرطی که آدمى بر آن صبر كند و مرتكب نامشروعى نگردد).
📚 شرح آقا جمال خوانسارى بر غرر الحكم و درر الكلم ؛ ج1 ؛ ص67.
🆔 @huoooo
آیت الله طهرانی از علامه طباطبایی سوال میکند راجع به حضرت قائم آل محمد حضرت حجه بن الحسن العسکری و کیفیت ظهورش، از مرحوم قاضی چیزی به خاطر دارید؟
علامه فرمودند: در روایت است که چون حضرت قائم ظهور کنند، اول دعوت خود را از مکه آغاز میکنند. بدین طریق که بین «رکن» و «مقام» پشت به کعبه نموده و اعلان میفرمایند و از خواصّ آن حضرت سیصد و شصت نفر در حضور آن حضرت مجتمع می گردند. مرحوم استاد ما قاضی میفرمود که: در این حال حضرت به آنها مطلبی می گویند که همه آنها در اقطار عالم متفرق و منتشر میگردند و چون همه آنها دارای طیّ الارض هستند، تمام عالم را تفحّص میکنند و میفهمند که غیر از آن حضرت کسی دارای مقام ولایت مطلقه الهیّه و مامور به ظهور و قیام و حاوی همه گنجینههای اسرار الهی و صاحب الامر نیست. در این حال همه به مکّه مراجعت میکنند و به آن حضرت تسلیم میشوند و بیعت مینمایند.
مرحوم قاضی میفرمود: من میدانم آن کلمهای را که حضرت به آنها میفرماید و همه از دور آن حضرت متفرق میشوند چیست!!
و من در روایت دیدهام که حضرت صادق(ع) میفرمایند: من آن کلمه را میدانم.
📚 اسوه عارفان – ص 108.
🆔 @huoooo
امام صادق عليه السلام فرمودند:
ان الله قسم الأرزاق بين عباده و أفضل فضلا كثيرا لم يقسمه بين أحد قال الله «و اسئلوا الله من فضله».
به تحقيق، خداوند روزىها را ميان بندگانش تقسيم كرد و بخششهاى فراوانى را باقى گذارد و ميان كسى تقسيم نكرد. خداوند يگانه مىفرمايد: از خداوند فضل و بخششهايش را(که تقسیم نکرده) درخواست كنيد.
📚 جامع أحاديث الشيعة (للبروجردي) ؛ ج22 ؛ ص130.
🆔 @huoooo
روايت كرده اند از هلقام بن هلقام كه گفت: «نزد امام موسى كاظم عليه السلام رفتم و به آن حضرت گفتم: فدايت گردم دعاى جامعى كه مشتمل بر خير دنيا و آخرت بوده و در عين حال مختصر باشد به من بياموز، پس آن حضرت فرمود: پس از هر نماز صبح تا زمانى كه خورشيد طلوع كند اين دعا را بخوان:
«سُبْحانَ اللَّهِ الْعَظیمِ وَ بِحَمْدِهِ اَسْتَغْفِرُاللَّهَ وَ اَسْئَلُهُ مِنْ فَضْلِهِ».
هلقام گويد: من از همه خويشان خود بدحالتر و سخت روزگارتر بودم پس از مداومت بر اين دعا ناگهان شخصى كه چنين گمانى نمىبردم، از خويشانم فوت شد و ميراثى از او بمن رسيد در حالى كه نميدانستم با او فامیل هستیم و امروز من از نظر مال و توانگرى بهترين وضع را در ميان خويشان خود دارم و اين پيش آمد نبود مگر از اثر آن دعائى كه مولايم موسى بن جعفر عليهما السلام بمن آموخته بود.
📚 ترجمه من لا يحضره الفقيه، ج1، ص: 516.
🆔 @huoooo
امام صادق ع فرمودند:
ملعون ملعون من وهب الله له مالا فلم يتصدق به أ ما سمعت أن النبي ص قال صدقة درهم أفضل من صلاة عشر ليال.
ملعونست ملعونست كسى كه خدا به او مالى بخشيده ولی او هیچ مقدار از آن را صدقه ندهد. آيا نشنيدى كه پيغمبر ص فرموده صدقه دادن يك درهم برتر است از نماز ده شب (يعنى برتر است از نماز شب در ده شب).
📚 كنز الفوائد ؛ ج1 ؛ ص150.
🆔 @huoooo
برگرد برگرد
آیت الله نجابت می فرمودند:
من در خدمت آیت الله قاضی بودم و در ایام طلبگی در نجف، و زیر نظر ایشان، روزی كه چندان هم به رحلت آن بزرگوار نمانده بود پرسیدم آقا ما بعد از شما به چه كسی مراجعه كنیم؟
فرمودند: تنها كسی را كه میشناسم مردی است در همدان به نام آیت الله شیخ محمد جواد انصاری، سپس فرمودند: او تنها كسی است كه مستقیماً توحید را از خدا گرفته است.
سپس فرمودند:
وقتی او به نجف آمده بود و میخواست به دیدن من بیاید من همانطور كه در اطاق نشسته بودم دیدم او قصد منزل ما را كرده است و به راه افتاده است و با او شخصی همراه بود كه من ملاقات آن شخص همراه را در آن روز كراهت داشتم و گفتم: برگرد برگرد، و آنها هم برگشتند و دیگر هم او را ندیدم.
آیت الله نجابت فرمودند: وقتی آیت الله قاضی رحلت كردند چند روز بعد من به عزم دیدار آقای انصاری از نجف به همدان آمدم وقتی آن بزرگوار را یافتم، ایشان تا مدتی استنكاف میكرد. با اصرار من ایشان پرده را كنار زدند و فرمودند:
تا این تاریخ هیچكس مرا نمیشناخت ولی خداوند نخواست كه بیش از این پنهان بمانم.
آیت الله نجابت فرمودند: من داستان آمدن ایشان را به نجف و علت عدم دیدارشان را با آقای قاضی پرسیدم، فرمودند:
من چند روزی كه در نجف بودم روزی با فلانی میخواستم به خدمت ایشان بروم در راه كه میرفتم از قلبم صدایی شنیدم كه: برگرد برگرد و من هم برگشتم و دیگر هم ایشان را ملاقات نكردم
گفتم: این قضیه را آقای قاضی هم به من گفتهاند، آقای انصاری آن روز دانستند كه عدم ملاقات مربوط به فرد همراه بوده است.
📚 نور ملکوت قران.
🆔 @huoooo