eitaa logo
بسم الله الرحمن الرحیم
628 دنبال‌کننده
307 عکس
208 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حکایت مرحوم آیت اللَّه حاج آقا حسین خادمی اصفهانی می فرمودند: ما به مشهد مقدّس رفتیم، محل سکونتمان کنار آشپزخانه حضرتی بود، بوی غذا را همیشه استشمام می کردیم، ولی از غذای حضرتی بهره مند نشدیم. روزی که عازم برگشت بودیم قورمه سبزی داشتند، به مزاح، خطاب به حضرت علی بن موسی الرضاعلیه السلام کردم و گفتم: ما قورمه سبزی نخوردیم ولی بوی آن را استشمام کردیم. در بین راه ماشین ما توقف کرد، راننده گفت: آقایان ما حدود دو سه ساعت در این جا هستیم، ماشین خرابی دارد. چاه آبی در آن نزدیکی بود، رفتیم آن جا برای تجدید وضو، طولی نکشید اهل آن آبادی به سراغ ما آمدند و گفتند: آقا نماز خود را در مسجد ما بخوانید، من هم قبول کردم. پس از اقامه نماز خواستم برگردم به نزد ماشین، کسی از اهل ده گفت: آقا ناهار مهمان حضرت رضاعلیه السلام هستید، دیشب ایشان را در خواب دیدم، به من فرمودند: فردا آقایی که به این جا می آید، او را قورمه سبزی مهمان کنید. 📚 روزنه هایی از عالم غیب. 🆔 @huoooo
پیامبر ص: أشدّ النّاس بلاء الأنبياء ثمّ الأمثل فالأمثل يبتلي الرّجل على حسب دينه فإن كان في دينه صلبا اشتدّ بلاؤه و إن كان في دينه رقّة ابتلى على قدر دينه فما يبرح البلاء بالعبد حتّى يتركه يمشي على الأرض و ما عليه خطيئة. ابتلاى پيغمبران از همه مردم سخت‏تر است و پس از آن هر كه بآنها نزديكتر باشد، مرد باندازه قوت دين خود بلا مى ‏بيند اگر دين او محكم باشد ابتلاى او سخت است‏ و اگر دين او سست باشد باندازه دين خود بلا مى ‏بيند. پیوسته بلا بر بنده فرو مى ‏آيد و وقتی بلا او را ترک می کند که همه گناهان او را پاك كند. 📚 نهج الفصاحة؛ ص212. 🆔 @huoooo
رُوِيَ‏ أَنَّهَا ع رُبَّمَا اشْتَغَلَتْ بِصَلَاتِهَا وَ عِبَادَتِهَا فَرُبَّمَا بَكَى وُلْدُهَا فَرَأَى الْمَهْدَ يَتَحَرَّكُ وَ كَانَ مَلَكٌ يُحَرِّكُهُ. روايت شده: چه بسا مى ‏شد در آن موقعى كه فاطمه ع مشغول نماز و عبادت خويش بود و فرزندش گريه مي كرد گهواره وى در حركت بود، ملكى بود كه آن گهواره را حركت مي داد. 📚 بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏43 ؛ ص45. 🆔 @huoooo
پیامبر ص: ‏ مَنْ صَلَّى عَلَيَّ يَوْمَ الْجُمُعَةِ مِائَةَ مَرَّةٍ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ خَطِيئَتَهُ ثَمَانِينَ سَنَةً. هر کس روز جمعه صد مرتبه بر من صلوات بفرستد خداوند گناهان هشتاد سال او را می آمرزد. 📚 جامع الأخبار(للشعيري) ؛ ص60. 🆔 @huoooo
پيامبر اكرم (ص) فرمودند: مَا مِنْ عَبْدٍ اهْتَمَّ بِمَوَاقِيتِ الصَّلَاةِ وَ مَوَاضِعِ الشَّمْسِ إِلَّا ضَمِنْتُ لَهُ الرَّوْحَ عِنْدَ الْمَوْتِ- وَ انْقِطَاعَ الْهُمُومِ وَ الْأَحْزَانِ وَ النَّجَاةَ مِنَ النَّار. هيچ بنده ‏اى به حفظ اوقات نماز اهتمام نورزد جز اينكه چند چیز برای او ضمانت می كنم: 1. راحتى وقت مرگ. 2. برطرف شدن غم و اندوه ها. 3. نجات از آتش. 📚 الأمالي (للمفيد) ؛ النص ؛ ص136. 🆔 @huoooo
امام باقر (ع) فرمودند: لَمَّا دَعَا نُوحٌ ع رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى قَوْمِهِ أَتَاهُ إِبْلِيسُ لَعَنَهُ اللَّهُ فَقَالَ يَا نُوحُ إِنَّ لَكَ عِنْدِي يَداً أُرِيدُ أَنْ أُكَافِئَكَ عَلَيْهَا فَقَالَ نُوحٌ وَ اللَّهِ إِنِّي لَبَغِيضٌ إِلَيَّ أَنْ يَكُونَ لَكَ عِنْدِي يَدٌ فَمَا هِيَ قَالَ بَلَى دَعَوْتَ اللَّهَ عَلَى قَوْمِكَ فَأَغْرَقْتَهُمْ فَلَمْ يَبْقَ أَحَدٌ أُغْوِيهِ فَأَنَا مُسْتَرِيحٌ حَتَّى يَنْشَأَ قَرْنٌ آخَرُ فَأُغْوِيَهُمْ فَقَالَ لَهُ نُوحٌ مَا الَّذِي تُرِيدُ أَنْ تُكَافِئَنِي بِهِ قَالَ لَهُ اذْكُرْنِي فِي ثَلَاثَةِ مَوَاطِنَ فَإِنِّي أَقْرَبَ مَا أَكُونُ إِلَى الْعَبْدِ إِذَا كَانَ فِي إِحْدَاهُنَّ اذْكُرْنِي إِذَا غَضِبْتَ‏ وَ اذْكُرْنِي إِذَا حَكَمْتَ بَيْنَ اثْنَيْنِ وَ اذْكُرْنِي إِذَا كُنْتَ مَعَ امْرَأَةٍ خَالِياً لَيْسَ مَعَكُمَا أَحَدٌ. چون نوح ع قومش را نفرين کرد، شيطان نزد او آمد و گفت: اى نوح! تو را نزد من حقى است، مى ‏خواهم عوض آن را بدهم. نوح ع گفت: به خدا سوگند كه براى من بسيار ناگوار است كه حقى بر تو داشته باشم، آن حق چيست؟ شیطان گفت: آرى، تو نزد خدا به قوم خود نفرين كردى و آنان را غرق ساختى و كسى نماند كه من گمراهش كنم، و من در راحتى هستم تا اينكه نسل ديگرى به وجود آيد و آنها را گمراه سازم. نوح ع گفت: چگونه مى ‏خواهى به من عوض بدهى؟ شيطان گفت: مرا در سه جا ياد كن كه در آن سه جا به بنده از هر وقتى نزديك‏ترم: 1. هنگامى كه غضب كردى مرا به يادآور. 2. هنگامى كه ميان دو نفر قضاوت مى ‏كنى مرا به يادآور. 3. هنگامى كه با زنى همنشين شدى و كسى با شما نبود، مرا به ياد آور. 📚 الخصال ؛ ج‏1 ؛ ص132. 🆔 @huoooo
رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم: نور فاطمه ع قبل از اينكه زمين و آسمان خلق شوند آفريده شد. بعضى از مردم گفتند: اى رسول خدا! پس او از جنس بشر نيست؟ پيامبر ص فرمودند: فاطمه حوريّه ‏اى در لباس انسان است. گفتند: اى رسول خدا! چگونه امكان دارد كه كسى حوريّه و در عين حال انسان باشد؟ پيامبر ص فرمودند: خداوند متعال قبل از اينكه حضرت آدم ع را بيافريند فاطمه ع را در آن هنگامى كه ارواح مخلوقات را خلق مى ‏كرد، از نور خود آفريد، و هنگامى كه آدم ع را آفريد، فاطمه ع را به او نشان داد. گفته شد: اى رسول خدا! فاطمه در آن زمان كجا بود؟ پيامبر ص فرمودند: نور او در حفره‏ اى زير ساق عرش قرار داشت. گفتند: اى رسول خدا! طعام وى چه بود؟ پيامبر ص فرمودند: تسبيح و تقديس و تهليل‏ و تحميد؛ هنگامى كه خدا حضرت آدم ع را آفريد و مرا از صلب او خارج نمود (متولّد شدم)، اراده نمود كه فاطمه ع را از صلب من خارج كند، پس آن نور را در سيبى قرار داد و جبرئيل آن سيب را نزد من آورد و گفت: اى محمّد! سلام، رحمت و بركات خدا بر تو باد. گفتم: اى حبيب من! بر تو باد سلام و رحمت و بركات او. جبرئيل گفت: اى محمّد! خدا به تو سلام مى ‏رساند. گفتم: هر چه سلام (سلامتى) است از طرف اوست و به سوى او باز خواهد گشت. گفت: اى محمّد! اين سيب تحفه‏ اى است كه خداوند مهربان آن را از بهشت براى تو فرستاده. و من آن سيب را گرفته و به سينه خود نهادم. جبرئيل گفت: اى محمّد! خداوند مى ‏فرمايد كه اين سيب را بخورى. هنگامى كه آن سيب را تكّه كردم نورى از آن ساطع گرديد كه موجب تعجّب من شد، و جبرئيل كه تأخير و تأمّل مرا در خوردن سيب مشاهده كرد، گفت: اى رسول خدا! چرا آن را نمى ‏خورى؟ بخور و نترس، زيرا آنچه ديدى نور بانويى است كه در آسمان «منصوره» و در زمين «فاطمه» خواهد بود. گفتم: اى جبرئيل! چرا در آسمان منصوره و در زمين فاطمه است؟ گفت: در زمين فاطمه ناميده شد براى اينكه پيروان و شيعيان خود را از آتش نجات مى ‏دهد و دشمنانش از محبّت او محروم خواهند بود، و در آسمان به اين جهت منصوره است كه خدا «در سوره روم- آیه4 و 5» فرمود: «در روز قيامت، مؤمنان از نصرت و يارى خدا خشنود مى ‏شوند، و خداوند هر كه را خواهد يارى كند»، و مقصود از نصرت خدا براى مؤمنان، همانا شفاعت و نصرت فاطمه ع براى شيعيان و دوستدارانش مى ‏باشد. 📚 بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏43 ؛ ص4. 🆔 @huoooo
پيامبر ص: هنگامى كه خدا من و على را خلق كرد آسمان و زمين، بهشت و دوزخ، لوح و قلمى در كار نبود. و زمانى كه خدا تصميم گرفت ما را بيافريند سخنى گفت كه‏ از آن نورى به وجود آمد، سپس سخن ديگرى گفت كه از آن نورى ديگر پديد آمد، آنگاه آنها را با يك ديگر ممزوج نمود، و من و على را از آن به وجود آورد، و نور عرش را از نور من خلق كرد؛ بنا بر اين، من از عرش برترم، و نور آسمانها را از نور على خلق كرد پس على نيز از آسمانها برتر است؛ و نور آفتاب را از نور حسن و نور ماه را از نور حسين آفريد، پس آنان از آفتاب و ماه برترند. ملائكه خداى سبحان را تسبيح مى ‏كنند و مى ‏گويند: پاك و منزّه است خدا كه اين نورها در نزد او گرامى هستند. هنگامى كه خداوند اراده نمود تا ملائكه را مورد آزمايش قرار دهد ابرى تاريك بر ايشان فرستاد طورى كه نتوانند يك ديگر را ببينند، در اين حال ملائكه گفتند: پروردگارا! از آن روزى كه ما را آفريده بودى هرگز چنين چيزى را نديده بوديم، تو را به حق اين نورها سوگند مى ‏دهيم كه اين تاريكى و ظلمت را از ما دور نمايى؟ و در اين حال خداى متعال نور فاطمه را آفريد و آن را مانند قنديل بر كنار عرش آويخت و از آن نور آسمانها و زمين‏هاى هفتگانه را خلق كرد، و به اين جهت فاطمه را زهرا ناميده ‏اند. ملائكه خدا را تسبيح و تقديس مى ‏كردند، و خداوند به ايشان فرمود: به عزّت و جلالم، ثواب تسبيح و تقديس شما را براى اينان- يعنى فاطمه، پدر، شوهر و فرزندانش قرار خواهم داد. 📚 بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏43 ؛ ص17. 🆔 @huoooo
امام صادق (ع) فرمودند: يَقُولُ إِبْلِيسُ لَعَنَهُ اللَّهُ مَا أَعْيَانِي فِي ابْنِ آدَمَ فَلَنْ يُعْيِيَنِي مِنْهُ‏ وَاحِدَةٌ مِنْ ثَلَاثٍ أَخْذُ مَالٍ مِنْ غَيْرِ حِلِّهِ أَوْ مَنْعُهُ مِنْ حَقِّهِ أَوْ وَضْعُهُ فِي غَيْرِ وَجْهِهِ. ابليس (خدا لعنتش كند) مي گويد: هر چیز مرا درباره آدميزاد عاجز كند، در گمراه كردنش با يكى از سه چيز هرگز عاجز نخواهم ماند: از راه غير مشروع مال بدست آوردن يا حق مال را پرداخت نكردن يا در غير محلش صرف كردن. 📚 الخصال ؛ ج‏1 ؛ ص132. 🆔 @huoooo
امام صادق ع:‏ أَنَّهُ تَعَالَى جَعَلَ اسْمَهُ الْأَعْظَمَ ثَلَاثَةً وَ سَبْعِينَ حَرْفاً فَأَعْطَى آدَمَ ع خَمْسَةً وَ عِشْرِينَ حَرْفاً وَ أَعْطَى نُوحاً ع خَمْسَةَ عَشَرَ وَ إِبْرَاهِيمَ ع ثَمَانِيَةً وَ مُوسَى ع أَرْبَعَةً وَ عِيسَى ع حَرْفَيْنِ فَكَانَ بِهِمَا يُحْيِي الْمَوْتَى وَ يُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ وَ أَعْطَى مُحَمَّداً ص اثْنَيْنِ وَ سَبْعِينَ حَرْفاً وَ اسْتَأْثَرَ سُبْحَانَهُ بِحَرْفٍ وَاحِدٍ. همانا خداوند متعال اسم اعظمش را 73 حرف قرار داد و به حضرت آدم ع 25 حرف را داد و به حضرت نوح ع 15 حرف و به حضرت ابراهیم ع 8 حرف و به حضرت موسی ع 4 حرف و به حضرت عیسی ع 2 حرف داد که با ان دو حرف مرده را زنده می کرد و کور و پیس را شفاء می داد و به حضرت محمد ص 72 حرف داد و یک حرف را ویژه خودش قرار داد. 📚 المصباح للكفعمي (جنة الأمان الواقية) ؛ ص312. 🆔 @huoooo