eitaa logo
بسم الله الرحمن الرحیم
656 دنبال‌کننده
315 عکس
212 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
امیر المومنین ع‏: وَ اللَّهِ لَقَدْ رَقَّعْتُ مِدْرَعَتِي هَذِهِ حَتَّى اسْتَحْيَيْتُ مِنْ رَاقِعِهَا. بخدا قسم اين قدر جامه خود را دادم وصله و پينه زدند كه ديگر حيا مي كردم از وصله زننده آن. 📚 إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي) ؛ ج‏1 ؛ ص19. 🆔 @huoooo
رسول خدا (ص): مَنْ عَمِلَ عَلَى غَيْرِ عِلْمٍ كَانَ مَا يُفْسِدُ أَكْثَرَ مِمَّا يُصْلِحُ‏. كسى كه بدون علم، عملى را انجام دهد خراب كردنش از درست كردنش بيشتر است. 📚 الكافي (ط - الإسلامية)؛ ج‏1 ؛ ص44. 🆔 @huoooo
رُوِیَ ..... مَرَّ عَلَى قَوْمٍ مُعَلَّقِين بِعَرَاقِيبِهِمْ بِكَلَالِيبَ مِنْ نَارٍ فَقَالَ مَا هَؤُلَاءِ يَا جَبْرَئِيلُ فَقَالَ هَؤُلَاءِ الَّذِينَ أَغْنَاهُمُ اللَّهُ بِالْحَلَالِ فَيَبْتَغُونَ الْحَرَام‏. ( پیامبر ص با جبرئیل در شب معراج) از كنار قومى گذشتند كه با قلابهاى آتشين از پاشنه ‏هاى پاى خويش به صورت واژگون آويخته بودند. رسول خدا ص پرسيد: اى جبرئيل! اينان كيستند؟ جبرئیل گفت: كسانى هستند كه خداوند از حلال بى‏ نيازشان فرمود و باز در جستجوى حرام بودند. 📚 روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة) ؛ ج‏1 ؛ ص57. 🆔 @huoooo
رسول خدا ص: لَا تَقْطَعْ وُدَّ أَبِيكَ فَيُطْفَأَ نُورُكَ. با دوست(خوب) پدر خود قطع رابطه نكن، كه نورانيّت تو از بين مى ‏رود. 📚 النوادر (للراوندي) ؛ ص10. 🆔 @huoooo
پیامبر ص: إِنَّ الْمَلَائِكَةَ لَخُدَّامُنَا وَ خُدَّامُ مُحِبِّينَا يَا عَلِي. یا علی، ملائكه خدام ما و خدام دوستان ما هستند. 📚 عيون أخبار الرضا عليه السلام ؛ ج‏1 ؛ ص262. 🆔 @huoooo
پيامبر اكرم ص: الْمَوْتُ رَيْحَانَةُ الْمُؤْمِنِ. مرگ براى مؤمن، چون گل و ريحان خوشبو خواهد بود. 📚 النوادر (للراوندي) ؛ ص10. 🆔 @huoooo
امام حسن عسکری ع: خَصْلَتانِ لَیْسَ فَوْقَهُما شَیءٌ: الاْیمانُ بِاللهِ، وَنَفْعُ الاْخْوانِ. دو خصلت و حالتی که والاتر از آن دو چیز نمی باشد عبارتند از: 1. ایمان و اعتقاد به خداوند. 2. نفع رساندن به دوستان و آشنایان. 📚 تحف العقول، ص ۴۸۹. 🆔 @huoooo
عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْفَضْلِ الْهَاشِمِيُّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع لِأَيِّ عِلَّةٍ جَعَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْأَرْوَاحَ فِي الْأَبْدَانِ بَعْدَ كَوْنِهَا فِي مَلَكُوتِهِ الْأَعْلَى فِي أَرْفَعِ مَحَلٍّ فَقَالَ ع إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عَلِمَ أَنَّ الْأَرْوَاحَ فِي شَرَفِهَا وَ عُلُوِّهَا مَتَى مَا تُرِكَتْ عَلَى حَالِهَا نَزَعَ أَكْثَرُهَا إِلَى دَعْوَى الرُّبُوبِيَّةِ دُونَهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَجَعَلَهَا بِقُدْرَتِهِ فِي الْأَبْدَانِ الَّتِي قَدَّرَ لَهَا فِي ابْتِدَاءِ التَّقْدِيرِ نَظَراً لَهَا وَ رَحْمَةً بِهَا عبد اللَّه بن فضل هاشمى میگوید: محضر حضرت ابى عبد اللَّه عليه السّلام عرض كردم: چرا خداوند عزّ و جلّ ارواح را كه در ملكوت اعلى و در محلّى رفيع بودند در بدنها قرار داد؟ امام عليه السّلام فرمودند: خداوند تبارك و تعالى مى‏ دانست ارواح با اين علوّ و شرافتى كه دارند اگر به حال خود واگذارده شوند اكثر آنها ادّعاء ربوبيّت(خدائی) می کنند و لذا به قدرت كامله‏ اش آنها را در بدنهای مادى كه از ابتداء برايشان تقدير كرده بود قرار داد و بدين ترتيب رحمتش را شاملشان نمود. 📚 علل الشرائع ؛ ج‏1 ؛ ص15. 🆔 @huoooo
امام صادق ع: إِنَّ الْغِنَى وَ الْعِزَّ يَجُولَانِ فَإِذَا ظَفِرَا بِمَوْضِعِ التَّوَكُّلِ أَوْطَئَاهُ. بى‏ نيازى و عزّت جولان مى‏ كنند، هنگامى كه به جايگاه توكل دست يافتند آن را وطن خويش قرار مى‏ دهند.( یعنی هر کس توکل داشته باشد بی‌نیازی و عزت هم به دنبال او می آید). 📚 مشكاة الأنوار في غرر الأخبار ؛ النص ؛ ص16. 🆔 @huoooo
پیامبر ص: يَا عَلِيُّ لَا تَتَخَتَّمْ فِي السَّبَّابَةِ وَ الْوُسْطَى فَإِنَّهُ كَانَ يَتَخَتَّمُ قَوْمُ لُوطٍ فِيهِمَا وَ لَا تُعَرِّ الْخِنْصِر. يا على: انگشتر را به انگشت سبابه و وسط نكن كه عمل قوم لوط است و انگشت كوچك را بدون انگشتر مگذار. 📚 تحف العقول ؛ النص ؛ ص13. 🆔 @huoooo
پیامبر ص: أَهْوَنُ أَهْلِ النَّارِ عَذَاباً عَمِّي أُخْرِجُهُ مِنْ أَصْلِ الْجَحِيمِ حَتَّى أَبْلُغَ بِهِ الضَّحْضَاحَ عَلَيْهِ نَعْلَانِ مِنْ نَارٍ يَغْلِي مِنْهُمَا دِمَاغُهُ وَ ابْنُ جُدْعَانَ قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا بَالُ ابْنِ جُدْعَانَ أَهْوَنُ أَهْلِ النَّارِ عَذَاباً قَالَ إِنَّهُ كَانَ يُطْعِمُ الطَّعَامَ. در ميان اهل آتش، راحت ترين عذاب را يكى عمويم دارد كه من او را از ته جهنم بيرون مى آورم تا به مكانى كم عمق برسانم، در حالى كه او دو كفش آتشين در پا دارد كه مغزش به خاطر آنها مى جوشد، و ديگرى ابن جدعان است. گفته شد: اى رسول خدا! ابن جدعان به خاطر چه آسان ترين افراد جهنم از نظر عذاب است؟ فرمود: چون او به ديگران غذا مى داد. 📚 النوادر (للراوندي) ؛ ص10. 🆔 @huoooo