eitaa logo
🇮🇷سبک زندگی قرانی🇮🇷
26.3هزار دنبال‌کننده
31 عکس
86 ویدیو
3 فایل
دنیامحل نوشتن پایان‌نامه آخرت است وخوشابه حال انهایی که درتقاطع جاده دنیاواخرت، راه آخرت راانتخاب می کنند. 🇮🇷 اموزش زندگی به سبک قران کریم🇮🇷 نشردهندگان درثواب این امرمقدس شریک هستند. #بیاد۴۸هزارشهیدارتش_قهرمان ادمین @husseinbazyar128128
مشاهده در ایتا
دانلود
اصول مهم در تزکیه نفس و سیر الی الله "غذای حلال" یکی از مواردی نقش ایجاد زمینه برای کسب توفیقات را دارد، دوری از لقمه حرام و استفاده از غذای پاک و حلال است. زیرا انرژی که از طریق غذای حرام ایجاد می‌شود قابلیت استفاده در مسیر الهی را نخواهد داشت و باعث قساوت قلب گردیده و حتی فرد را به جایی خواهد رساند که حرف حق دیگر در وجودش اثری نخواهد داشت. همانطور که در واقعه کربلا حضرت اباعبدالله (ع) خطاب به لشگر کوفه فرمودند: «فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکمْ مِنَ الْحَرَامِ وَطُبِعَ عَلَی قُلُوبِکمْ؛(بحار الانوار، ج 45، ص 8) ترجمه: به تحقیق که شکم‌های شما از حرام پر شده و به قلب‌های شما مُهر [قساوت] زده شده است.عبادت ده جزء است که 9 جزء آن کسب حلال است. لقمه حرام زباله است و جای زباله در زباله دان؛ سعی کنید شما زباله دان نباشید. همان‌گونه که انسان سعی دارد غذایش از هر نوع آلودگی ظاهری به دور باشد، به همین خاطر غذاها را در ظرف‌های سرپوشیده و دور از دستهای آلوده و گرد و غبار نگهداری می‌کند،‌ باید تلاش نماید غذای خود و خانواده‌اش را از هر نوع آلودگی به حرام نیز حفظ نماید. مرحوم آیت الله بهجت (ره) می‌فرمایند: خوردن غذای شبهه ناک و نیز غذای کسی که از حرام پرهیز ندارد، هرچند جایز است، ولی انسان را مریض و از عبادات محروم می‌کند و یا سبب سلب توفیق می‌شود.(در محضر آیت الله بهجت، ج 2، ص 246) مرحوم ملأ حسینقلی همدانی (ره) می‌فرمایند: البته البته از غذای حرام فرار کن. مخور مگر حلال. غذا را کم بخور و زیاد مخور. یعنی زیاده بر حاجت بنیه مخور. نه چندان بخور که تو را سنگین کند و از عمل باز دارد، و نه چندان کم بخور که ضعف بیاورد و به سبب ضعف از عبادت مانع شود. و هر قدر بتوانی روزه بگیر به شرطی که شب، جای روز را پر نکنی. الحاصل غذا به قدر حاجت بدن، ممدوح و زیاده و کم، هر دو مذموم. (تذکره المتقین، ص 211) آیت الله کوهستانی(ره): زهر، کشنده و مهلک انسان است، ولی غذای حرام دودمان را به هلاکت می‌رساند.(بر قله پارسایی) مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی (ره) نیز می‌فرمایند: عمده نظر در دو مطلب است: یکی غذای حلال و دوم توجه در نماز و اصلاح آن. اگر این دو درست باشد، باقی درست است. (نشان از بی نشان‌ها، ص 126 و 127) آثاری از قبیل عدم قبولی نماز، قساوت قلب، کاهلی و عدم رغبت به عبادت، لذت نبردن از مناجات با خدا، روی گردان بودن از سخن حق و ... از آثار وضعی غذای حرام می‌باشند. حلال.
✍ ارزش هستی انسان به شخصیت او بستگی دارد، و شخصیت انسان آنگاه می‌تواند بروز کند و به ثمر برسد که رابطه خود را با خدا دریابد؛ هنگامی که رابطه خود را با خدا دریافت، خواهد دید که بدون عشق و پرستش خدا، هستی و نیستی‌اش یکسان، بلکه «عدمش بِه ز وجود» است. 📖 استاد تفسیر و نقد و تحلیل مثنوی جلد ۱، صفحه ۱۷
سبك‌ شمردن گناه و حرام، زمینه ارتكاب گناه را فراهم می‌آورد. ص ۶۸
سجده‌های طولانی و تسبیح و ستایش پیوسته خداوند، ویژگی دوستان خداست که خداوند پیامبرش را بدان توصیه کرده و فرموده است: وَمِنَ اللَّيْلِ فَاسْجُدْ لَهُ وَسَبِّحْهُ لَيْلاً طَوِیلاً؛
🌷خوشبختی از منظر استاد : در مسیر زندگی، هرگاه به عقب برگشتی و از راهی که آمدی پشیمان نبودی، و وقتی باز به عقب نگریستی و دیدی تمام وظایف بندگی را به درستی و به موقع انجام داده‌ای، بدان که خوشبختی.
ایت الله مصباح یزدی بندگان مؤمن خدا بیش از نگرانی از عذاب خداوند و جهنم،‌ نگران سرزنش و بی‌مهری اویند. برای آنان حرمان از مهر الهی، از تحمل عذاب الهی سخت‌تر است. ص۳۲
🌴بسم الله الرحمن الرحیم 🌴 🌹باصلوات برمحمد وال محمد 🌹 🪴درس اخلاق رسول خدا مي‌فرمايند:إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَا يَنْظُرُ إِلَى صُوَرِكُمْ وَ لَا إِلَى أَمْوَالِكُمْ وَ لَكِنْ يَنْظُرُ إِلَى قُلُوبِكُمْ‌؛ خدا به قيافه‌هاي شما نگاه نمي‌کند که خيلي تميز و اتو،زده باشد ولي خدا به دل‌هاي شما نگاه مي‌کند که آيا دل‌هاي شما پاک و نوراني است يا آلوده و متعفن است. امام باقر عليه‌السلام به جابر مي‌فرمايند:تَزَيَّنْ لِلَّهِ بِالصِّدْقِ فِي الْأَعْمَالِ؛اگر مي‌خواهي خود را براي خدا زينت کني و کاري کني که خدا دوست داشته باشد به تو نگاه کند بايد در اعمال خود صداقت داشته باشي و مکر و خدعه را با خدا کنار بگذاري. مسلما انسان‌ها به صورت‌هاي مختلف، اعم از تملق، چاپلوسي، دروغ، وعده و وعيد و ... فريب مي‌خورند. انسان‌هاي فريب‌کار از هر چيزي که در جامعه ارزش‌مند است براي فريب ديگران استفاده مي‌کنند. اما با اين کارها نمي‌توان به درگاه خدا نفوذ کرد؛ چراکه «‌إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ؛4خدا از عمق دل‌ها آگاه است.‌» گزيده‌اي از سخنان حضرت آيت ‌الله مصباح ‌يزدي ( رحمت الله علیه ) دفتر مقام معظم رهبري است كه در تاريخ 28/05/90 ايراد فرموده‌اند. https://eitaa.com/hussein128128
اهل اخرت لايَشْغَلُهُمْ عَنِ اللّهِ شَئٌ طَرْفَةَ عَيْن‌» اهل آخرت حتى به اندازه يك چشم بر هم زدن نيز از خدا غافل نمى‌شوند. رِجَالٌ لاَّتُلْهِيهِمْ تِجارَةٌ وَ لاَبَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللّهِ...‌» مردانى كه هيچ كسب و تجارتى آنها را از ياد خدا غافل نمى‌سازد. اَلنّاسُ مِنْهُمْ فى راحَة وَ اَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فى تَعَب‌» مردم از دست آنان در آسايش و امنيتند و خود در سختى و رنج. (برخود سخت مى‌گيرد كه مبادا به حقوق ديگران تجاوز كند). اِنَّ اَهْلَ الْخَيْرِ وَ اَهْلَ الاْخِرَةِ رَقيقَةٌوُجُوهُهُمْ كَثيرٌ حَيائُهُم‌» اى محمد: چهره‌هاى اهل آخرت و خير، با نجابت و حيايشان فراوان است.
يَمُوتُ النّاسُ مَرَّةً وَ يَمُوتُ اَحَدُهُمْ فى كُلِّ يَوْم سَبْعينَ مَرَّةً مِنْ مُجاهَدَةِ اَنْفُسِهِمْ وَ مُخالَفَةِ هَوائِهِمْ وَالشَّيْطانِ الَّذى يَجْرى فى عُرُوقِهِم‌» ‌‌‌مردم در عمرشان يك بار مى‌ميرند، ولى اهل آخرت، در اثر مبارزه با نفس و مخالفت با هوى و هوس و مجاهده با شيطانى كه در درون آنهاست، روزى هفتاد بار مى‌ميرند. ‌‌‌يعنى مخالفت با هواهاى نفسانى به‌قدرى دشوار است كه زحمت و رنج آن بيش از رنج تحمل مرگ است. اگر رنج مخالفت با نفس را با رنج تحمل مرگ مقايسه كنيم، پى مى‌بريم كه اهل آخرت در روز هفتاد برابر زحمت و رنجى را كه هنگام مرگ بر انسان پيش مى‌آيد، تحمل مى‌كنند. آن‌قدر انگيزه آنان براى اطاعت خدا و مخالفت با هواى نفس قوى است كه در مقابل هيجانات شديد و گرايشهاى قوى نفس و وسوسه‌هاى شيطانى با تمام وجود مقاومت مى‌كنند و دل از خدا نمى‌كنند، گويى هر روز هفتاد بار خود را به مرگ وا مى‌دارند؛ ولى دل به شيطان نمى‌دهند! حاضرند روزانه هفتاد بار جان بكنند ولى دل به دنيا و هواهاى نفسانى و شيطان نسپارند. کتاب شریف راهیان کوی دوست ایت الله مصباح یزدی رحمه الله علیه اوصاف اهل اخرت