◽️ضرورت پرداختن به عرفان شیعی
🔸 حجتالاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نخستین هماندیشی همایش عرفان اهلبیتی عنوان کرد:
◾️در روایات اهل بیت(ع) مضامین عرفانی زیادی مطرح است که این نوع موارد میتواند ما را به عرفان اهل بیتی رهنمون کند.
🔻 قرائت شیعی کاملترین و عمیقترین قرائت برای رسیدن به توحید حقیقی است و این دلیلی بر ضرورت پرداختن به این مباحث است.
#سخنرانی
#عرفان_اهل_بیتی
🆔 @iictchannel
🔹 «بررسی شبهات پیرامون هفته دفاع مقدس»
⁉️ آیا ایران آغازگر جنگ تحمیلی بود؟
⁉️ چرا ایران پس از فتح خرمشهر، صلح را نپذیرفت؟
⁉️ علل و اهداف رژیم بعث عراق از جنگ با ایران چه بود؟
🎙با حضور:
حجت الاسلام دکتر #محمد_ملک_زاده
(عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه)
📆 چهارشنبه 30 شهریور 1401، ساعت 18:00
❇️ پخش با اینترنت رایگان:
🌐 heyatonline.ir/pasokh.tv
#تبلیغ
🆔 @iictchannel
▫️ گزارشی از نامهای پیامبر اکرم (ص) در قرآن مجید
🔖 نوشتاری مستخرج از مقاله ای از گروه تاریخ دانشنامه قرآن شناسی
✍️ به قلم #غلامحسن_محرمی و سید محمد امام؛
▪️حضرت محمد آخرین پیامبر (ص) و فرستاده خدا میباشد که معجزۀ جاودان او قرآن است. خدای سبحان برای آن حضرت نامهای را در قرآن ذکر کرده است که در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت آن حضرت، در این نوشتار گزارشی از نامهای ایشان بر اساس آیات قرآن ارائه میشود...
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/d-quran
#یادداشت
#دانشنامه
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | عرفان اهل بیتی(ع) راهگشای مشکلات اندیشهای و معرفتی
👤 آیتالله #رضا_رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نخستین هماندیشی همایش عرفان اهلبیتی عنوان کرد:
💠 هدف عرفان اهل بیت(ع) رسیدن به مراتب مختلف توحید است و راههایی را که برای تحقق آن ذکر کردهاند ابتدا راه معرفت، دوم التزام خاص به شریعت در مسیر نیل به معرفتِ شهودی و سوم ولایت است و ما برای رسیدن به حقیقتِ توحید چارهای نداریم جز اینکه از این راهها استفاده کنیم.
💎 رشد عرفانی انسان را بینیاز از شریعت نمیکند. حتی در بعثت، هم آدمیان در مرتبه خودشان از انسانِ حسی به انسانِ عقلی و انسانِ شهودی سلوک پیدا میکنند. بنابراین انسان اگر یک قدم از شریعت عدول کند نمیتواند به سلوک برسد و هرقدر در عرفان جلوتر برود نیاز او به شریعت بیشتر هم خواهد شد. البته شریعت و ولایتی که در نظام فکری اهل بیت تعریف شده مدنظر ما هست.
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
هدایت شده از آیت الله علی اکبر رشاد
#خبر
🔸 پیام آیت الله رشاد خطاب به سیاسیون، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، و جوانان انقلابی، در پی حوادث اخیر
🔰 حضرات سیاستمدار! آقایان روحانی! و جوانان انقلابی!
🔻بیشک باید این ماجرا (درگذشت بانوی جوان در پایگاه پلیس) «با دقت و سرعت»، بررسی و حقيقت امر روشن گردد، و در «صورت احراز قصور یا تقصیر»، ضمن اعلام صریح و اعلان سریع، «طبق قانون و شرع» با عامل یا عاملان این حادثه «برخورد قاطع» صورت بپذیرد.
🔻 در شرائطی که طبقاتی از جامعه از مضایق معیشتي «حاصل از تحریمها»، تحولات جهاني «ناشی از جنگ اوکراین»، و احیانا «سوء مدیریت برخي مسؤولان» رنج میبرند، و «نهاد جامعه ملتهب است»، نباید احساسات آحاد آن را تحریک کرد ؟، تا آنکه ان شاء الله کشور عزیزمان از این تنگهها و تنگناهای بسلامت گذر کند؟
⚜️ بیشتر بخوانید:
🌐 rashad.ir/gershad
🆔 @Rashad_ir
🖼 #عکس_نوشت | آزادی ارزش و روش
🔹 باید به یاد داشت که آزادی هم ارزش است و هم روش؛ ارزش امری است که مفید، خواستنی یا تحسینکردنی باشد برای شخص، گروه یا جامعه ای. ارزشها، بنیادیترین ساحتهای اندیشه و فرهنگها به شمار میآیند و نقشی کلیدی در حیات اجتماعی بازی میکنند. ارزشها، خوب یا بد، مناسب یا غيرمناسب، شایست و ناشایست، ضروری یا غیرضروری را بیان میدارند، این ایدهها هنگامی که در نظامی از معیارها و ملاکها، برای ارزیابی ارزش اخلاقی و شایستگی رفتار، سازماندهی میشوند، یک نظام ارزشی را پدید میآورند.
🔹 با این مبنا، آزادی، ارزشی است که ملاک و معیار را در اختیار تیزبینان جامعه قرار میدهد تا بتوانند رفتار حاکمان و کارگزاران سیاسی را ارزشگذاری کند و به گاه نیاز، رفتارهایی که از سوی حاکمان به پایمالی حقوق شهروندان میانجامد را به چالش بکشند.
📖 برگرفته از کتاب عدالت سیاسی در قرآن کریم، نوشته #سیدکاظم_سیدباقری، مدیر گروه سیاست پژوهشکده نظامهای اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/6336
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | تأملی در امکان یا امتناع هنر ارزشی
◼️ خلق اثر هنری فارغ از ارزش ممکن نیست؛ چه آنکه در واقع اتحاد بین تعهد و زیبایی در آثار هنری دیروز و امروز در حد غایی خود رخ داده است و در ساحت نظری نیز تحقق ایده «هنر برای هنر» که معارض اصلی ایده «هنر متعهد» به ارزش است، به ادله متعدد مخدوش و ابطالپذیر است و خلع «غایت»، «فایده»، «معنا» و امثال آن از اثری هنر ممکن نیست.
◼️ از سوی دیگر دین هنر را به مثابه فعل هنرمند، صراحتا به ارزشی و غیرارزشی تقسیم میکند، از هنر مذموم و محمود میگوید و از «بایستگی تعهد» در هنر سخن بهمیان میآورد و در ارزشگذاری هنر، اصالت را به معنا میدهد. همچنین دانسته شد هر چه وزن تعمیق و کشف بیشتر باشد، محصول، به هنر مطلوب نزدیکتر است و طبیعی است هنر ارزشی نیز بسته به اینکه در سطح بماند یا عمق پیدا شد، درونزاد باشد یا تحمیلی میتواند فاخر یا نازل باشد.
✍️ #حامد_رشاد، عضو گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔖 برگرفته از شماره 99 فصلنامه علمی - پژوهشی «قبسات» پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_مقاله
📌 جهت دانلود کامل مقاله به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ b2n.ir/q49588
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | تاثیر ساختاری بر عملکرد افراد
🔸 نظریه ساختار براساس این نظریه، عملکرد افراد ممکن است تحت تأثیر مجموعه و ساختاری باشد که درون آن قرار گرفتهاند؛ یعنی هر ساختار با ویژگیهای مخصوص به خود ممکن است انسانها را به کنشی خاص وادارد. بر اساس مکتب اصالت ساخت، افراد اغلب بر خلاف خواست خود در درون تنگناها و شیوههای کنش محدود شدهای قرار دارند.
🔸 بر اساس نظریه ساختاری، میتوان تحلیل کرد که گروههای خشونتطلب اقدام به خشونت را به عنوان یک شیوه استراتژیک و تحت تأثیر ساختاری که درون آن قرار گرفتهاند انتخاب میکنند. مثلا یک گروه با ساختار معین دارای ارزشهای جمعی مخصوص به خود است، مانند مقدس دانستن توسل به خشونت و زور برای رسیدن به اهداف مورد نظر، از این رو، افراد درون این ساختار این اقدامات را از بین گروهی از جایگزینها انتخاب میکنند.
📖 برگرفته از کتاب سلفیگرایی عوامل و پیامدهای سیاسی، نوشته #محمد_ملک_زاده، عضو گروه سیاست پژوهشکده نظامهای اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/19876
🆔 @iictchannel
🔰 پیامبر رحمت صلى الله عليه و آله:
🔸 هركه برادر مؤمنش با او مشورت كند و او صادقانه راهنماييش نكند، خداوند عقلش را از او بگيرد.
📚 ميزان الحكمه، جلد6، صفحه 94
#حدیث_هفته
🆔 @iictchannel
▫️ جایگاه علمی امام حسن مجتبی علیه السلام در تفسیر قرآن
🔖 نوشتاری مستخرج از مقاله ای از گروه قرآن و اهل بیت(ع) دانشنامه قرآن شناسی
✍️ به قلم #محمد_عابدی؛
▪️گزارش هایی از برتری دانش تفسیری امام حسن(ع) در منابع شیعه و اهل سنت بیان شده است. از جمله فخر رازی ذیل آیه دوم سوره نصر، از تفسیر امام در مورد «ناس» یاد میکند و این که امام علی (ع) بعد از بیان فرزندش، بین دو چشمش را بوسید و آیه «اللهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسالَتَهُ» را قرائت فرمود...
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/d-quran-2
#یادداشت
#دانشنامه
🆔 @iictchannel
▫️در حقوق بیش از شناخت نیازمند ساخت هستیم
🔸 دکتر #محمود_حکمت_نیا عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در نشستی مطرح کرد:
◾️ ما در حوزه حقوق جز فهمیدن نیازمند خلاقیت در مهندسی معکوس و در بازسازی و ارائه راهحلهای جدید هستیم یعنی باید رفتوبرگشت بین مسائل اجتماعی و حقوق وجود داشته باشد.حقوق ما در چند ناحیه ضعف کلی دارد و ازجمله مهمترین آن این است که باید بیشتر ساخت داشته باشیم تا شناخت.
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
◽️ درک فلسفی و فهم کلام امام رضا علیهالسلام
📝 یادداشتی به قلم حجتالاسلام و المسلمین #عبدالحمید_واسطی عضو هیات علمی گروه #منطق_فهم_دین پژوهشگاه؛
◾️ شیخ صدوق در کتاب «التوحید»، از ص۴۳۰ تا ۴۴۰ گفتگوی حضرت رضا علیهالسلام با دانشمندی به نام «عِمران صابی» را نقل کرده است که بهصورت پرسش و پاسخ است و تمام آن در بارۀ «معرفت الله» است. ۲۵ رفتوبرگشت در این گفتگو وجود دارد و در موارد متعددی حضرت پس از پایان پاسخشان، به عمران میفرمایند: «اَ تَعقِلُ» یا «اَ فَهِمتَ؟» (آیا تحلیلی را که بیان شد خوب درک کردی؟)
✍️ فهم محتوای این گفتگو، جز با درک فلسفی میسور نیست و این روایت از روشنترین مصادیقی است که نیاز به فلسفه در فقهالحدیث بهمعنی عام را نشان میدهد.
🔍 برای مطالعه بیشتر و دانلود فایل ضمیمه به لینک زیر مراجعه نمائید👇
🌐 iict.ac.ir/emamrezaa
#یادداشت
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️چقدر آخر این ماه سخت و سنگین است
▪️تمام آسمان و زمین بی قرار و غمگین است
▪️بزرگتر ز غم مجتبی(ع) و داغ رضا(ع)
▪️فراق فاطمه با خاتم النبیین(ص) است
🔻 فرارسیدن سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت عرض می نمائیم.
#تسلیت
#استوری_موشن
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | سروش وهمیات
◽️ سروش در سال ۱۳۸۶ دیدگاه خود را به گونهای دیگر بیان کرد که خلاصه آن چنين است: پیامبر مانند طوطی نیست که از خدا و فرشته بشنود و تکرار کند، بلکه او مثل زنبور است که شهد اولیه را میگیرد و عسل تولید میکند. او مانند شاعر است؛ یعنی نوری را میبیند و الهامهایی را دریافت میکند و آن را متناسب با توان و ظرفیت خود و شرایط محیطی، به صورت شعر یا نثری زیبا ابراز میکند۔ توان و ظرفیت شاعر در سرودن بسیار مهم است.
◽️ ممکن است شخصی شهودهایی مهمتر از شهودهای مولوی و حافظ هم داشته باشد، اما از آنجا که ظرفیت شعرسرایی آنها را ندارد نمیتواند آنها را به زیبایی بیان کند و تأثیرگذار باشد. محیط زمانه نیز بر احوال شاعر بسیار مؤثر است؛ از اینرو ميل حافظ و مولوی بر اشعارشان تاثیر گذاشته است؛: مثلا اگر نام حسامالدين چلبی نبود، معلوم نبود مولوی این گونه شعر بسراید. سروش این ادعا را در چند مقاله بیان کرده و «مثنوی معنوی» را «حسامینامه» نامیده است.
📖 برگرفته از کتاب فراتر از امر بشری، نوشته #عبدالحسین_خسروپناه، استاد گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/19068
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | اختصاص دفاع مقدس به مقومات ماهوی و وجودی متفاوت
🔹 بهکاربرندگان اصطلاح «داستان دفاع مقدس» معتقدند اصطلاح «اداستان جنگ» نمیتواند گونه خاص داستانهایی را که درباره هشت سال جنگ تحمیلی نوشته شده است تامین کند؛ بنابراین برای رسیدن به گونه ادبی بومی و استفاده ظرفیت دفاع مقدس در این بخش، نیازمند اصطلاحی هستیم که با باورهای بومی و ملی ايرانی همخوان باشد.
🔹 اگر بپذيريم جنگ هشت ساله ما ماهیتی خاص داشته و مقومات متفاوتی از جنگهای دیگر دارد و عناصر سازنده و فکر حاکم بر آن روایتی متفاوت از روایت جنگهای مرسوم دنیا را رقم میزند؛ عنوان «داستان جنگ» بیانگر این تفاوت و مشخصه نیست؛ بنابراین گریزی از اصطلاح خاص درباره اینگونه ادبی نخواهد بود.
📖 برگرفته از کتاب جستاری در اصطلاحشناسی و مبانی ادبیات داستانی دفاع مقدس، نوشته #احمد_شاکری
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/6066
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | فطریبودن معنویت متعالیه
◼️ یکی از مختصات معنویت متعالیه فطریبودن، فطرتپذیری و فطرتپسندی است. معنویتی که با جان انسان عجین شده و سرشته در سرشت آدمی است. معنویت قرین روح الهی و نفخه ربانی، نفحه سبحانی و اشراقشده در جبلت و فطرت اوست.
◼️ سردار سلیمانی با آگاهی و گواهی همهجانبه معنویت فطریاش را پاسداری کرد، به بیان دیگر گرفتار معصومیت از دست رفته نشد و فطرت معنویاش را از همه خطرها و آسیبها مصونیت بخشید. گو اینکه هماره طهارت درونی و لطافت و نورانیت فطریاش را در طول سالهای نوجوانی و جوانی مراقبت کرد و توانست در مابقی عمر مبارک خویش در خط جهاد اوسط و اکبر، برای جهاد اصغر و شهادت گام بردارد و هجرت آفاقی و انفسی را تجربه کرده و در فرجام سعادتمندانهاش سیدالشهدای مقاومت گردد.
📖 برگرفته از کتاب معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی، نوشته #محمد_جواد_رودگر، عضو گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/21102
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | ادبیات دفاع مقدس
◻️ تاریخ و ادبیات، مرز روشنی با یکدیگر دارند و منطقه حایلی را نیز در مرزهای خود تعریف کردهاند. این منطقه حایل، قصه داستان است و مرز، عنصری به نام پیرنگ است؛ از این رو ادبیات دفاع مقدس تاریخی است، به این معنی که میتواند در محدوده قصه داستان با تاریخ همراهی کند و ادبیات دفاع مقدس تاریخی نیست، زيرا در مرحله پیریزی پیرنگ ساختارهای تاریخی را به نفع داستان تغییر میدهد.
◻️ با اشتراک متعلق داستان و تاریخ در ماده خامی به نام قصه، مشخص خواهد شد که تعلق داستان به قصهای تاریخی، آن را تا سرحد امكانات و اختیارات همين عنصر محدود میکند. تعهد داستان به امر واقع، به میزان عنصری روایی است که از تاریخ میستاند؛ با این توجه که تاریخیترین داستانها، در پیرنگ، داستانی عمل میکنند.
📖 برگرفته از کتاب جستاری در اصطلاحشناسی و مبانی ادبیات داستانی دفاع مقدس، نوشته #احمد_شاکری
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/6066
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | مغالطه تمثيل
◼️ سروش معتقد است شباهتهای بسیاری بین قرآن و رؤیا دیده میشود و چنین نتیجه میگیرد که قرآن رؤیاست. اشکال روشن این سخن آن است که صرف مشاهده برخی شباهتها بين وحی و رؤيا، بر وحدت حقیقت این دو دلالت ندارد.
◼️ تمثیل ارزش معرفتشناختی ندارد و استدلالی که بر پایۀ تمثیل چیده شده باشد، هرگز استوار نخواهد بود. تمثیل در مباحث فقهی باطل است چه رسد به مباحث اعتقادی. علاوه بر آن مواردی وجود دارد که بزرگان دینی ما وحی را غیر از رؤیا معرفی کردهاند.
📖 برگرفته از کتاب فراتر از امر بشری، نوشته #عبدالحسین_خسروپناه، استاد گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/19068
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | استفاده صحیح و بهجا از واژه جهاد
🔺 سردار سلیمانی بر روی واژهها هم تکیه کرده و در کاربرد و معنای آنها حساسیت خاصی داشت. یکی از آن واژهها، واژه «جهاد» بود. او به درستی بر این باور بود که بین واژه جهاد و جنگ به عنوان یک عمل نظامی خیلی تفاوت است.
🔺 میگفت «جهاد» ویژگیها و ساختار خود را دارد و همه اعمال جبهه را در هشت سال دفاع مقدس، حتی اعمال نظامی را بر پایه «جهاد» دیده و معنا میکرد و معتقد بود جهاد است که بن بست ها را میشکند، عمل نظامی بنبست دارد، ولی جهاد بنبست ندارد. در عمل نظامی، عقل نظامی به ما اجازه عملیاتهایی مثل بیت المقدس، فتح المبين طريق القدس، والفجر ۸، و... را نمیداد؛ لذا باور داشت که در جنگ به عنوان قالب اصلی ظرف جبهه پنج پایهه مهم مطرح است: جهاد، اخلاق، معنویت، عبودیت و ولایت.
📖 برگرفته از کتاب معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی، نوشته #محمد_جواد_رودگر، عضو گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/21102
🆔 @iictchannel
▫️دفاع مقدس در فضایی قدسی و بدون تئوریسازی مانده است
🔸دکتر #محسن_ردادی عضو هیأت علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه؛
◾️دانشگاهها و حوزههای علمیه، دو نهادی بودند که به سهم خود در پیشبرد جنگ فعالیت و کنش داشتند که این نوع اقدامات را در دو جنبه میتوان ارزیابی کرد: جنبه اول مربوط به تأمین نیروی انسانی برای جنگ هشتساله بود که با دقت در آمارهای مربوطه مییابیم، بخش قابل توجهی از رزمندگان طلاب علوم دینی و دانشجویان بودند که حضور و رفت و آمد این افرادِ مرجع در جامعه، انتقال دهنده مفاهیم جهاد و مقاومت و تشویق به حضور در میدانهای نبرد بود.
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
💯📣📃 خبرنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📅 سال شانزدهم، شماره 190
📋 تهیه و تنظیم: اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی
⭕️ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در فضای مجازی
❇️ ایتا / سروش / بله / آپارات:
▶️ @iictchannel
🌐 سایت:
▶️ www.iict.ac.ir
💢 اينستاگرام:
▶️ instagram.com/iict_ac_ir
#خبرنامه
#روابط_عمومی
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
💯📣📃 خبرنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📅 سال شانزدهم، شماره 190 📋 تهیه و تنظیم: اداره روابط ع
Shahrivar1401.pdf
9.02M
💯📣 خبرنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📅 شهریور ماه ۱۴۰۱
📋 مشاهده آرشیو خبرنامه ها:
🌐 iict.ac.ir/khabarnameh
📋 نمایه خبرنامه ها در سایت مگ لند:
🌐 b2n.ir/magiict
🆔 @iictchannel
▫️ رسول خدا(ص) مردم را به «خود» نمی خواند
🔸در گفتگو با دکتر #محمدرضا_سنگری مدیر گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه عنوان شد:
◾️ پیامبر اکرم(ص) مردم را به خدا دعوت می کرد، به «خود» نمی خواند. گاهی اوقات ما برای برخی مسائل، ممکن است که اول منافع خود را در نظر بگیریم و هرچیزی که سبب ارتقای موقعیت من شود، جیب من را پرکند، انجام دهم. داعی الی الله یعنی فقط برای خدا کارکردن، چه دیگران آفرین بگویند و چه نفرین کنند.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
▫️ ادبیات معاصر و پردازش حماسی مفاهیم سیاسی- اجتماعی
✍️ نوشتاری از حجتالاسلام و المسلمین #سیدکاظم_سیدباقری مدیر گروه سیاست پژوهشگاه
▪️یکی از مضامین غالب در شعر دورۀ جدید، سياست است و حتی اگر از عرفان و عشق سخن به میان میآید، رویکردی اجتماعی دارد و مفاهیمی چون عدالت، آزادی و برابری، محبوب و معشوق اوست و نه امری صرفا انتزاعی و دست نايافتني.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/moaaser-2
#یادداشت
🆔 @iictchannel
▫️ویژگی و راههای تحقق سیاستهای برنامه هفتم توسعه
🔸در گفتگو با حجتالاسلام #محمد_ملک_زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه مطرح شد:
◾️ مهمترین ویژگی این برنامه، بحث #پیشرفت_اقتصادی توأم با عدالت است. ما از ابتدای پیروزی انقلاب بهویژه بعد از پایان جنگ هشت سالهی تحمیلی شاهد یک تفاوت دیدگاهی در میان رهبری و دولت کارگزاران هستیم. وقتی دولت کارگزاران بر روی کار آمد، آنها اعتقاد داشتند که اگر رشد و پیشرفت اقتصادی بعد از آن خرابیهای جنگ بخواهد اتفاق بیفتد، ما نباید بر روی مسألهی عدالت تأکید کنیم.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel