هدایت شده از فرجالله هدایتنیا | حقوق و اخلاق خانواده
Olgo Zan.mp3
8.11M
💯🔊 #بشنوید
🔰 ویژه برنامه رادیویی #فقه_پویا
🔹 با موضوع "نگاهی فقهی-حقوقی به الگوی سوم زن" / قسمت پنجم
🔖 روش شناسی در الگوی سوم زنان
🔖 نقد مبانی الگوی خانه نشینی زنان
🔖 معرفی الگوی دوم؛ الگوی خانوادهگریزی
🎙با حضور:
حجت اسلام #فرج_الله_هدایت_نیا
(عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه)
📻 رادیو سراسری معارف؛
📅 ۲۳ آبانماه ۱۴۰۱
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#صوت
🄶 🆔 @hedayatnia_ir
💯 #بخوانید
📚 معرفی کتاب «فلسفه داستانِ داستان» در روزنامه همشهری
✍🏼 به قلم #احمد_شاکری عضو هیأت علمی گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه
💠 در معرفی این اثر آمده است، هنرهای روایی در طول تاریخ جهان از سابقهای چند هزار ساله برخوردارند. تا جایی که برخی قدمت آن را به قدمت زبان در تاریخ بشر دانستهاند. به موازات سیر تطور هنرهای روایی در شاخههای ادبیات داستانی، ادبیات نمایشی و هنرهای تصویری، و بهوجود آمدن قالبها و انواع مختلف روایت، بحث از چیستی و ماهیت روایت شکل گرفته است. پرسشهای ماهوی درباره روایت و ادبیات روایی در طول تاریخ سهم بسزایی در شناخت ما از ادبیات روایی، دستهبندیهای ناظر بر آن و فهم ادبیات روایی داشته است....
📦 کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کتاب:
🌐 poiict.ir/14214
#آثار
#در_رسانه_ها
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸کرسی علمی- ترویجی مفهوم شناسی تمدن پارادایم ها و مسائل (منظری قرآنی) 🔰 گروه علمی مطالعات تمدن نوی
🔴 هم اکنون در حال برگزاری...
🔸 کرسی علمی- ترویجی مفهوم شناسی تمدن پارادایم ها و مسائل (منظری قرآنی)
🎙 با حضور #سیدعلیرضا_عالمی #سیدحسین_حسینی #حبیب_الله_بابایی #حسین_رمضانی
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/iict/tamadon
#کرسی
🆔 @iictchannel
🔻 بازخوانی میراث علمی و رونمایی از اثر جدید زنده یاد دکتر علیرضا صدرا
💠 با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می شود:
🎙 با حضور:
#محسن_مهاجرنیا
#سیدکاظم_سیدباقری
⏰ پنجشنبه 10 آذر 1401، ساعت 17:30
🏢 قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
❇️ حضور مجازی از طریق:
➡️ dte.bz/cptconf
#تبلیغ
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸کرسی علمی- ترویجی مفهوم شناسی تمدن پارادایم ها و مسائل (منظری قرآنی) 🔰 گروه علمی مطالعات تمدن نوی
Paradaim.mp3
28.17M
💯🔊 #بشنوید
🔸 صوت کرسی علمی- ترویجی مفهوم شناسی تمدن پارادایم ها و مسائل (منظری قرآنی)
🎙 با حضور:
#سیدعلیرضا_عالمی
#سیدحسین_حسینی
#حبیب_الله_بابایی
#حسین_رمضانی
⏰ سه شنبه 8 آذر ماه1401
#صوت
#کرسی
🆔 @iictchannel
🌸 زینب شدی که زینت شیر خدا شوی
🌸 یعنی کسی شبیه تو زیور نبود و نیست
🌸 در دفتر ثنای تو ای یاس مریمی
🌸 این بس بُوَد که عالم بی معلمی
💐 فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت ستاره پرفروغ کوثر، بانوی فصاحت و اعجاز، اسوهی صبر و شکیبایی، حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را تبریک عرض می نمائیم.
#تبریک
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | امنیت و حرمت انسان
🔸 وقتی از این عنصر تشکیل دهنده سخن به میان میآید، شهروندانی که نظام سیاسی موجود را پذیرفتهاند و خواهان رسیدن به عدالت و مزایای آن از مسیر تعریف شده آن هستند، باید در دایره امنیت قرار گیرند و از همه مزایای آن بهویژه در عرصه امنیت سیاسی، روانی و فکری برخوردار باشند و افراد بیآنکه احساس ناامنی و خطر کنند، با قدرت، مواجهه انتقادی داشته باشند، بتوانند آزادانه دیدگاه خود را بیان کنند و حتی در عرصه امنیت روانی و موقعیتی، وضعیت به نحوی نباشد که اندیشهور منتقد، دچار خودسانسوری گردد.
🔸 به نظر میرسد این وظیفه بیش از هر فرد یا سازمانی، بر عهده حکومت و قدرت حاکم است تا بکوشد، این عنصر بنيادين عدالت سیاسی در جامعه دست یافتنی گردد. طبیعی است که در این حیطه، کسانی که محارب، یاغی یا براندازند، خود عامل ناامنی بهشمار میروند و در چرخه امنیت قرار نمیگیرند و عقل سلیم نیز امنیت آنان را قبول نمیکند، زیرا ایجاد امنیت برای آنان به معنای ناامنی برای جامعه است.
📖 برگرفته از کتاب عدالت سیاسی در قرآن کریم، نوشته #سیدکاظم_سیدباقری، مدیر گروه سیاست پژوهشکده نظامهای اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/6336
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | روشنفکر حقیقی کیست؟
◽️ روشنفکر کسی است که یک نوع آگاهی خاص دارد که آن آگاهی خاص، او را به سوی هدفهای انسانی میکشاند. آگاهی جز اطلاع چیز دیگری نیست، مسئله روشنفکری غیر از مسئله سواد و معلومات و این حرفها است و هیچ به سواد و معلومات مربوط نیست؛ ممکن است کسی بیسواد و روشنفکر باشد، ممکن است باسواد و تاریکفکر باشد.
◽️ به نظر ما، روشنفکری به معنی خودآگاهی اجتماعی ریشه فطری دارد نه ریشه طبقاتی و در پرتو ایمان در انسان رشد میکند و پرورش مییابد و استوار میشود. بنابراین، روشنفکری به معنای مارکسیستی یا لیبرالیستی ناتمام است و باید روشنفکری به معنای خودآگاهی اجتماعی را نوعی حقیقتجویی فطری تلقی کرد.
📖 برگرفته از کتاب روشنفکری و روشنفکران، نوشته حجتالاسلام والمسلمین #عبدالحسین_خسروپناه، عضو هیأت علمی گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/4320
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
◽️ظرفیت پذیرش حق و گوش شنوا داشتن دو شرط گفتوگوی صحیح 🔸مصاحبه حجتالاسلام و المسلمین #محمد_عابدی ع
◽️اسلام مخالف انتشار اخبار و اطلاعات کذب در هر شرایطی است
🔸 بخش دوم گفتگوی حجتالاسلام و المسلمین #محمد_عابدی عضو هیأت علمی پژوهشگاه با خبرگزاری ایکنا؛
🔹 حاکمیت اسلامی نمیتواند در برابر تلاشهای دشمنان، اخبار کذب و غیر یقینی را در اختیار مردم قرار دهد، دین در اینجا دست و پای ما را میبندد و اجازه نمیدهد اخبار غیریقینی، دروغ و تایید نشده در اختیار مردم قرار دهیم اما از سوی دیگر دشمنان با شناسایی این فرصتها سوء استفادههای مختلفی میکنند.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/khabarkezb
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸کرسی علمی- ترویجی تحولات جدید روشنفکری در ایران امروز
🔻 در راستای برگزاری همایش ملی حکمرانی اسلامی
🔰توسط گروه سیاست پژوهشگاه با همکاری انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه برگزار می شود:
🎙 با حضور:
#مسعود_پورفرد
#عبدالوهاب_فراتی
#سیدمهدی_ساداتی_نژاد
#سیدکاظم_سیدباقری
⏰ چهارشنبه 9 آذرماه، ساعت 12:30
🏢 قم، سالن بصیرت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/iict/nezamha
🔍 مشروح خبر👇
🌐 iict.ac.ir/hokmrani-13
#کرسی
#حکمرانی_اسلامی
🆔 @iictchannel
◽️ نظر قرآن به پارادایم تمدن کانونی نزدیک است
🔻 گزارشی از کرسی علمی- ترویجی “مفهوم شناسی تمدن پارادایم ها و مسائل (منظری قرآنی)” با ارائه دکتر #سیدعلیرضا_عالمی مدیر گروه مطالعات تمدن نوین اسلامی مرکز مطالعات پیشرفت و تمدن پژوهشگاه؛
◾️ پارادایم قریب قرآنی، کانونی است و برای اینکه مفاهیم قرآنی را در حوزه تمدنی مورد توجه قرار دهیم و آن را به کار ببندیم باید پارادایم متناسب را دنبال کنیم زیرا در پارادایم رقیب، مسائل قرآنی که مطرح میشود قابل طرح نیست زیرا هر پارادایمی مسائل و موضوعات خودش را دارد.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/paradaim2
#کرسی
🆔 @iictchannel
◽️اخلاق معاشرت و همزیستی اجتماعی
📝 نوشتاری از حجت الاسلام و المسلمین #محمدرضا_جباران عضو هیأت علمی گروه اخلاق پژوهشگاه؛
◾️ همزیستی اجتماعی عبارت است از همکاری انسانها در یک جامعه برای بقا؛ با صرف نظر از این که روابط دیگری مثل خویشی، دوستی و همکیشی داشته باشند یا نه. در جوامع انسانی کارها به تناسب نیاز انسانها تقسیم شده و گروههای پیوسته یا گسسته هر یک انجام کاری را به عهده گرفتهاند. منظور از همکاری در جامعه این است که هر کس کاری را که به عهده گرفته به درستی انجام دهد و به احکام و آداب مورد قبول جامعه احترام بگذارد...
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/moasherat
#یادداشت
🆔 @iictchannel