eitaa logo
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
5.9هزار دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
662 ویدیو
151 فایل
🔶 مجالی برای #نواندیشی_دینی 🔶 ارتباط با مدیر کانال و تبادل: @public_relation 🌐 پایگاه رسمی اطلاع رسانی: ▶️ www.iict.ac.ir ❇️ ایتا / سروش / بله / آپارات: ▶️ @iictchannel 💢 اينستاگرام: ▶️ instagram.com/iict_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
◽️فاطمه(س)؛ بانویی که نگاه مطالبه گر به خدا و انقلاب اسلامی پیامبر(ص) نداشت 🔸 نوشتاری از حجت‌الاسلام و المسلمین عضو هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه؛ ❇️ فاطمه(س) خود را مدیون و بدهکار خدا می‌یافت زیرا این خدا بود که به وی منت وجود و هستی داد، خدا بود که به او نعمت اسلام و سعادت ابدی بخشید، خدا بود که به او کرامت و عزت داد و... ❇️ او دختر رسول خدا (ص) و به اصطلاح امروزین آقازاده است. موقعیت بزرگی در اختیارش قرار گرفته است، پس او بر اساس حسّ خوددوستی، اصالت فرد، خود محوری و همیشه طلبکاربودن از زمین و زمان و همه هستی، باید همه چیز را از زاویه فایده مندی برای خود ببیند، ولی با همه این‌ها در تاریخ گزارش نشده است که فاطمه(س) خود را حتی یک‌بار از انقلاب اسلامی پیامبر(ص) طلبکار بداند. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/hazaratfatemeh 🆔 @iictchannel
🔺 دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شد 🔹‏با توجه به پیشنهاد اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و موافقت رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه (عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)را به‌عنوان دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منصوب کرد. 🔰 روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی توفیقات روز افزون علمی و عملی برای ایشان از خداوند متعال مسالت دارد. 🆔 @iictchannel
🌺 در کوچه جان همیشه مادر باقیست 🌸 دریای محبتش چو کوثر باقیست 🌺 در گویش عاشقانه، نام مادر 🌸 شعریست که تا ابد به دفتر باقیست ✨ فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت (س)، روز بزرگداشت مقام مادر و زن را تبریک عرض می نمائیم. 🆔 @iictchannel
🖼 | تحولات حقوقی مالکیت فکری ◽️ تحولات حقوقی مالکیت فکری به لحاظ گستره و همگرایی براساس یک تقسیم‌بندی به سه دوره ملی، بین‌المللی و جهانی تقسیم می‌شود. دوره ملی دوره‌ای است که کشورها با توجه به ساختار نظام حقوقی خود ابتدا ایده مالکیت فکری را برای حل مسائل ناشی از صنعت به‌صورت موردی و جزیی مطرح نموده که این تجربه به‌صورت آرای قضایی یا مواد قانونی صورت‌بندی شده است. ◽️ دوره دوم، دوره همکاری‌های بین‌المللی است که کشورها تلاش نمودند با همگرایی، معاهدات بین‌المللی را تنظیم کنند که می‌توان به دو معاهده مهم پاریس در حوزه مالکیت صنعتی و برن در حوزه ادبی و هنری اشاره کرد. دوره جهانی‌شدن مالکیت فکری با قدامات آمریکا در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد که طی آن امریکا مالکیت فکری را با تجارت پیوند زد. همین امر آغازی بود برای شکل‌گیری توافقنامه جنبه‌های مرتبط با تجارت مالکیت فکری. 📖 برگرفته از کتاب نظام مالکیت فکری، نوشته دکتر ، عضو هیات علمی گروه فقه وحقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/20693 🆔 @iictchannel
🖼 | فاطمه در خانواده و فرزندان 🔸 زندگانی فاطمه(ع) با علی‌بن ابی‌طالب(ع) مصداق برجسته و کامل زندگی مشترک است؛ یعنی بر دوستی و مهربانی استوار است و بر ایمان و صداقت. فاطمه(ع) همسرداری می‌کند و خانه‌داری؛ با همسرش علی(ع) به تکریم رفتار می‌کند و اظهار محبت؛ او را بهترین همسر می‌داند؛ برایش چنان مایه آرامش است که علی(ع) نیز در مورد فاطمه(ع) می‌گوید: «هرگاه به فاطمه نگاه می‌کردم، همه رنج‌ها و غصه‌هایم را از یاد می‌بردم». فاطمه مادری دلسوز است که فقط به فکر زندگی فرزندانش در دنیای مادی نیست؛ او به چگونه زندگی‌کردن و عاقبت و آخرت فرزندانش هم می‌اندیشد. 📖 برگرفته از کتاب او فاطمه(ع) است، نوشته 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/22813 🆔 @iictchannel
🖼 | رهبری فره‌مند و کاریزماتیک 🔹 تاریخ جهان به‌طور اعم و سازمان‌ها به طور اخص مشحون از نمونه‌هایی از رهبری افرادی است که قدرت خارق‌العاده‌ای در تغییر و تحول باورها، ارزش‌ها و عملیات پیروان از خود نشان داده‌اند. افرادی که چنین تغییراتی را در حالات و رفتارهای جدید به دیگران القا می‌کنند رهبران کاریزماتیک یا رهبران تغییر و تحول نامیده می‌شوند. 🔹 رهبران کاریزماتیک توجه خود را معطوف به توسعه دیدگاه مشترک با پیروان می‌نمایند و تلاش در کشف و به‌وجود آوردن موقعیت‌ها و بالاخره افزایش تمایل مردم در کنترل رفتارهای خاص خود می‌کنند. رهبری کاریزماتیک تسلط، اتکا به نفس، نیاز به کنترل، و اعتقاد به درست‌کاری اخلاقی جهت افزایش کنترل پیروان را به کار می‌برد. 📖 برگرفته از کتاب رهبری کریمانه در مدیریت اسلامی، نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین ، عضو گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/19558 🆔 @iictchannel
🖼 | فضای مجازی چیست؟ 🔺 به مدد اینترنت و فناوری‌های مرتبط با آن، فضای مجازی با گستره باورنکردنی‌ای متولد شد. این فضا، از مرزهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی متعددی عبور کرده است و هیچ دیواری در برابرش نیست. اصطلاح فضای مجازی برای اولین بار توسط ویلیام گیبسون (۱۹۸۱) رمان‌نویس استفاده شد. 🔺 اصطلاح واقعیت مجازی را نخستین بار جارن لانیر جعل کرد اما گروهی همانند محققان مؤسسه فناوری ماساچوست و پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی، در اوایل دهه ۱۹۹۰، از استفاده اصطلاح واقعیت مجازی اجتناب کردند و به جای آن محيط مجازی را بیان نمودند. دانشمندان نظامی نیز ترجیح می‌دهند از محیط‌های مصنوعی صحبت کنند. محققان در دانشگاه واشنگتن در سیاتل از اصطلاح دنیاهای مجازی بهره می‌برند. هایم می‌گوید: مجازی هر چیزی است که وابسته به رایانه است. 📖 برگرفته از کتاب باور در عصر کلیک (آسیب‌های اعتقادی فضای مجازی و راهکارهای آن)، نوشته 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/23130 🆔 @iictchannel
🖼 | نظم اجتماعی در نظام حقوقی ◽️ شاید بتوان گفت مهم‌ترین هدف هر نظام حقوقی این است که در جامعه نظم مبتنی بر عدالت برقرار کند. نظم در صورتی ضرورت دارد که با نبود قانون و قواعد حقوقی اختلال در زندگی اجتماعی حاصل شود. نمونه بارز این امر را می‌توان در تشریع نهاد مالکیت بر اشیای فیزیکی مشاهده کرد. برخی به صراحت مالکیت را طرحی برای حل معضل کمیابی اقتصادی می‌دانند. ◽️ در واقع هر کالایی که نسبت به خواست مردم دارای وصف کمیابی باشد دارای ارزش مالی تلقی شود و در معرض اعتبار مالکیت قرار می‌گیرد؛ برای مثال زمین که اکنون به‌عنوان یک مال غیرمنقول دارای ارزش است در عصر شکار که کمبود زمین وجود نداشت، ارزش مالی نداشته است. در واقع هدف از مالكیت تنظیم روابط افراد در موضوعاتی است که به لحاظ کمیابی آن‌ها میتواند محل نزاع واقع شود. 📖 برگرفته از کتاب نظام مالکیت فکری، نوشته دکتر ، عضو هیات علمی گروه فقه وحقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/20693 🆔 @iictchannel
🖼 | رهبری تبادلی برای دست‌یابی حداکثری به منافع 🔺 رهبری تبادلی بر یک مبادله منطقی تأکید دارد. پاداش در برابر کاری که انجام می‌گیرد. در این فرایند رهبر در تلاش است تا پیروان را به منظور دست‌یابی به حداکثر منافع شخصی خویش برانگیزاند. بدین منظور، رهبر معیارهای روشنی را برای عملکرد مطلوب و کارکرد ایده‌آل پیش‌روی پیروان قرار می‌دهد و سپس در ازای تحقق آن پاداش مناسبی را برای پیروان در نظر می‌گیرد. در نتیجه، این نوع فرایند رهبری در چارچوب توافق‌های قراردادی بین رهبران و پیروان شکل می‌گیرد. 🔺 در رهبری تبادلی، بر اهداف و پاداش به عنوان انگیزاننده تأکید می‌شود. رهبر منابع مورد نیاز را تأمین می‌کند و برای انگیزش، بهره‌وری و دست‌یابی به موفقیت پاداش مناسب در نظر می‌گیرد. از این طریق در رهبری رفتارهای مطلوب تقویت می‌گردد و مانع رفتارهای نامطلوب می‌شود. 📖 برگرفته از کتاب رهبری کریمانه در مدیریت اسلامی، نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین ، عضو گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/19558 🆔 @iictchannel
🖼 | تفکر انتقادی و نوآوری در روشنفکری دینی 🔸 باتوجه به اینکه روشنفکری دینی در اندیشه تغییر، تحول و پیشرفت و ترقی است، تفکر نقادانه متکی و مبتنی بر تحلیل بنیادی و اساسی هر پدیده است؛ به عبارت دیگر بازشناسی، بازنگری و بازسازی میراث فرهنگی هنر تفکر انتقادی است. روشنفکر نقاد در مواجه با اندیشه رقیبان دارای مبانی مشخص و از پایگاه فکری معین به داوری می‌پردازد. نکته مهم اینکه نقد، یعنی جداکردن سره از ناسره است و لزوماً به معنی تخریب، نفی و انقطاع تاریخی و فرهنگی نیست، بلکه ساختارشکنی اندیشه‌های مندرس و ایستایی است که ممکن است به پویایی میراث فرهنگی بینجامد. 🔸 نوآوری و نواندیشی که از لوازم تفکر انتقادی است. سرانجام طراحی و مهندسی یک اندیشه کارآمد است که به ساختاری نو ختم خواهد شد. در مجموع همان طور که تفکر نقادانه به دور از افراط و تفریط و پریشان‌گویی است نوآوری و نواندیشی نیز به دور از طرد و ترک میراث فرهنگی دینی است. 📖 برگرفته از کتاب روشنفکر دینی تعامل با جمهوری اسلامی ایران، نوشته نوشته دکتر 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/20044 🆔 @iictchannel
🔰 امیرالمؤمنین عليه السلام: العاقِلُ يَتَقاضى نَفسَهُ بِما يَجِبُ عَلَيهِ 🔹 خردمند، درباره حقوقى كه بر او واجب است، از خود، بازخواست مى كند. 📚 غرر الحكم، حدیث 2066 🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸 کارگاه مهارت افزایی سیستم های هوشمند تصمیم گیری 🔻 تکنیک ­های تصمیم گیری چند شاخصه (MADM) ؛ با تاک
⚠️📣 نظر به استقبال علاقمندان جهت شرکت در کارگاه مهارت افزایی سیستم های هوشمند تصمیم گیری، به اطلاع می رساند زمان ثبت نام این کارگاه تمدید شده است و تاریخ شروع کلاس ها از طریق ارسال پیامک به شرکت کنندگان اعلام خواهد شد. 🆔 @iictchannel
🔸نشست علمی ماهیت پارادایم 🔰 با همکاری گروه کلام و منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه برگزار می شود: 🎙 با حضور: ⏰ یکشنبه 25 دیماه، ساعت 13 🏢 قم، سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/naghd 🔍 مشروح خبر👇 🌐 iict.ac.ir/neshastparadaim 🆔 @iictchannel
🔸 نشست علمی جایگاه شفافیت در مبارزه با فساد 🔰 توسط گروه سیاست مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و گروه سیاست پژوهشگاه برگزار می شود: 🎙 ارائه دهنده: دکتر ✍️ دبیر علمی: 📅 یکشنبه 25 دی ماه/ ساعت 12:30 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/nezamha 🔍 مشروح خبر👇 🌐 iict.ac.ir/neshastfesad 🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ⁉️ آیا اسلام فقط خود را حق و دیگران را باطل می داند؟ ✅ حجت‌الاسلام والمسلمین مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه به این سوال پاسخ می دهد... 🆔 @iictchannel
▫️زنان جامعه در بستر تمدن اسلامی از حضرت (زهرا) تبعیت می‌کنند 🔻 مصاحبه حجت الاسلام و المسلمین عضو هیأت علمی گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه؛ 🔸می توان از ویژگی‌هایی که حضرت فاطمه(س) که دارای آنها است الگو گرفت. خداوند در قرآن از دو مرد سخن به میان آورده است که اسوه هستند؛ حضرت ابراهیم و حضرت محمد (ص) و از دو زن نیز سخن به میان آورده که در قرآن الگو و اسوه هستند یعنی حضرت مریم و آسیه همسر فرعون، بنابراین زن نیز می‌تواند الگو و اسوه باشد و این را خداوند در قرآن می فرماید. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/zjamee 🆔 @iictchannel
✴️ کرسی علمی- ترویجی زمینه شناسی گسترش هم افزایی دانشی میان حوزه و دانشگاه 🎙با حضور: 🔸 دکتر عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه ⏰ دوشنبه ۲۶ دیماه ۱۴۰۱، ساعت ۱۰ 🏢 قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ⚠️ حضور مجازی از طریق: ➡️ vc.rihu.ac.ir/ch/meeting4 🆔 @iictchannel
▫️حضرت زهرا(س) در مقام رضا و تسلیم در برابر خداوند 🔻 مصاحبه دکتر مدیر گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه؛ 🔸سیره اخلاقی از ملکات نفسانی و کیفیات نفسانی بوده که جز جدا ناشدنی از فرد است و صرف نظر از اینکه با دیگران بخواهند مرتبط باشد این تعریف و توصیف در بعد فردی است، در بعد اجتماعی نیز اگر بخواهیم سیره اخلاقی را معنا کنیم ویژیگی های شخصییتی است که دررابطه با دیگران و جامعه و انسان های دیگر رقم می خورد. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/rzahra 🆔 @iictchannel
🖼 | ماهیت و شخصیت هوش مصنوعی ◼️ هوش مصنوعی به سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که می‌توانند رفتارها و واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی داشته باشند، از قبیل درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرآیندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسان و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسائل. از این روی می‌توان هوش مصنوعی را روش‌های استفاده از سیستم‌هایی جهت انجام وظایف یا حل مسائلی که به‌طور معمول توسط قوای ذهنی انسان‌ها انجام می‌شوند دانست. ◼️ نحوه کارکرد سیستم‌های هوش مصنوعی بدین صورت است که هر سیستم هوش مصنوعی از یک مغز یا پردازشگر اطلاعات و از یک حافظه تشکیل شده که با یک هدف اصلی ساخته می‌شود. در یک سیستم هوش مصنوعی غالباً تلاش می‌شود که بین اطلاعات به دست آمده ارتباط برقرار شود و از آنها حقایق و امور جدیدتری کشف و یا خلق گردد. 📖 برگرفته از کتاب نظام مالکیت فکری، نوشته دکتر ، عضو هیات علمی گروه فقه وحقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/20693 🆔 @iictchannel
🖼 | عدالت و انصاف مدیر و رهبر 🔸 عدالت و انصاف یکی از ارزش‌های اسلامی و از مهم‌ترین اصول رهبری است که کاربرد وسیعی دارد. بر مبنای این اصل، رفتارهای مدیران باید عادلانه و منصفانه باشد. در اهمیت این اصل همین بس که پیشوای مسلمانان جهان پیامبر گرامی اسلام(ص)، از سوی خداوند موظف به رعایت عدالت بود و فرمود: مأمورم بین شما به عدالت رفتار کنم. 🔸 امیر مؤمنان(ع) مدیران خود را همواره به رعایت آن توصیه کرده است. این ویژگی مدیران دارای چنان اهمیتی است که اگر مردم یا کارکنان احساس بی‌عدالتی و تبعیض کنند، در اطاعت‌پذیری سُست خواهند شد. 📖 برگرفته از کتاب رهبری کریمانه در مدیریت اسلامی، نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین ، عضو گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/19558 🆔 @iictchannel
▫️منظور از تمدن نوین اسلامی چیست؟ 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیات علمی گروه فلسفه پژوهشگاه؛ 🔸وقتی سخن از تقریب مذاهب هست مقصود تقریب همه شیعیان و همه اهل سنت است. معنای تمدن‌سازی نوین اسلامی هم از عنوانش پیداست. تمدن‌سازی امری فرایندی است و اینطور نیست امروز تصمیم بگیریم و فردا تمدن شکل پیدا کند بلکه حتما باید فرایندی طی شود کما اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم گفتند خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/tneslmi 🆔 @iictchannel
▫️نویسندگان زن ایرانی در خاطره‌نگاری موفق‌تر از داستان‌نویسی‌ هستند 🔻 مصاحبه دکتر عضو هیات علمی گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه؛ 🔸مسئله‌مندی فضای ادبی ایران به مقوله به معنای «ادبیاتی که زنان تولید می‌‌کنند» یا «ادبیاتی که به زنان می‌پردازد» یا «ادبیاتی که مخاطبان زن را مورد توجه قرار می‌دهد» تعیین‌کننده پاسخ‌ها، کنش‌ها و واکنش‌هایی است که در این عرصه شاهد بوده‌ایم. 🔸پرسشی که مقدم بر بیان گزاره‌هایی درباره ادبیات زنان است، نفس «مسئله‌مندی» ادبیات به مقوله زن است. جامعه ادبی به یکباره به موضوعی مشخص حساس نشده یا به آن به چشم امری اولویت‌دار نگاه نمی‌کند. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/zanadab 🆔 @iictchannel
🔸نشست علمی ماهیت پارادایم 🔰 با همکاری گروه کلام و منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه برگزار می شود: 🎙 با حضور: ✍️ دبیر علمی: ⏰ یکشنبه 25 دیماه، ساعت 13 🏢 قم، سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/naghd 🔍 مشروح خبر👇 🌐 iict.ac.ir/neshastparadaim 🆔 @iictchannel
◽️ از رد وحیانی بودن قرآن تا تمسک به حقوق بشر 🔹 نشست علمی «اندیشه محمد مجتهد شبستری در بوته نقد و نظر» با حضور حجت الاسلام دکتر عضو هیأت علمی گروه کلام پژوهشگاه و دکتر سردبیر فصلنامه قبسات پژوهشگاه برگزار شد. 🔹 در این نشست به تلاش های متناقض محمد شبستری برای کنار گذاشتن اندیشه های دینی با استفاده از علوم روز اشاره شد و این تناقض ها بررسی شد؛ همچنین تأکید شد این روشنفکر دینی بر خلاف بسیاری از نواندیشان که سخن خود را چند پهلو می گویند تا در وقت لزوم خود را از اتهامات وارده تبرئه کنند، بسیار شفاف حرف خود را در کنار گذاشتن قرآن، دین و اندیشه دینی بیان می کند. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/radvahyani 🆔 @iictchannel
▫️فاطمه زهرا(س)، مصداق شب قدر است 🔻 مصاحبه حجت‌الاسلام والمسلمین عضو هیات علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه؛ 🔸ایشان مصداق شب قدر: براساس برخی احادیث، فاطمه شب قدر است؛ هر که او را به صورت کامل بشناسد، شب قدر را درک کرده است. ( کوفی، تفسیر فرات الکوفی، ص۵۸۱.) 🔸در توجیه تشبیه حضرت به شب قدر، موارد مختلفی بیان شده است. براساس یکی از آنها تشبیه حضرت به شب قدر به جهت ناشناخته بودن شب قدر و حضرت فاطمه(س) است؛‌ 🔸همانطور که حقیقت شب قدر برای مردم عادی پنهان و ناشناخته است، مقام و منزلت فاطمه(سلام علیها) نیز ناشناخته است.( یوسفی، پرتوی از اسرار فضائل حضرت فاطمه(س)، 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/fghadr 🆔 @iictchannel