Metaverse.mp3
5.35M
💯🔊 #بشنوید
🔸 صوت نشست متاورس و مدرسه
🎙 با ارائه:
#علیرضا_قائمی_نیا
⏰ چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱
🏢 سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
#صوت
#نشست
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸 کرسی علمی- ترویجی سیاست گذاری اجتماعی 🔰 توسط گروه مدیریت اسلامی پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه
🔴 هم اکنون در حال برگزاری...
🔸 کرسی علمی- ترویجی سیاست گذاری اجتماعی
🎙 با حضور:
#حسین_بابایی_مجرد
#علی_آقا_پیروز
#حسن_نوربخش
#علی_نجات_بخش
🏢 قم، سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/iict/nezamha
#کرسی
🆔 @iictchannel
🔸 نشست تخصصی چارچوب ارزیابی توسعه فناوری های اولویت دار
💢 ارزیابی توسعه زیست فناوری
🔰 هسته زیست فناوری مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری پژوهشگاه برگزار میکند:
🎙 با حضور:
دکتر یونس محمدی
مدیر واحد ارزیابی ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور
⏰ دوشنبه 26 دی ماه، ساعت 9 صبح
🏢 تهران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📡 ثبت نام از طریق:
🌐 iict.ac.ir/events
🔍 مشروح خبر👇
🌐 iict.ac.ir/markazroshdd-2
#نشست
#مرکزرشدونوآوری
🆔 @iictchannel
▫️ گزارشی از تولدحضرت فاطمه(س) بر اساس نقل دانشنامه فاطمی
🔹 نوشتاری مستخرج از مقاله «تولدحضرت فاطمه(س)» جلد اول دانشنامه فاطمی
❇️ حضرت فاطمه(س) در شهر مکه و در منزل حضرت خدیجه(س)، واقع در زقاقالعطارین و زقاقالحجر و نزدیک مسعی، به دنیا آمده است. منزل حضرت خدیجه(س) تا سدههای بعد به حالت اولیه نگهداری میشد و جای تولد فاطمه(س) در آن مشخص بود، اما امروزه این مکان تخریب شده و از آن اثری باقی نمانده است....
✍️ به کوشش حجتالاسلام #سیدمحسن_شریفی
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/fatemii-12
#یادداشت
#دانشنامه
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸 کرسی علمی- ترویجی سیاست گذاری اجتماعی 🔰 توسط گروه مدیریت اسلامی پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه
SiasatGozari.mp3
24.14M
💯🔊 #بشنوید
🔸 صوت کرسی علمی- ترویجی سیاست گذاری اجتماعی
🎙 با حضور:
#حسین_بابایی_مجرد
#علی_آقا_پیروز
#حسن_نوربخش
#علی_نجات_بخش
⏰ چهارشنبه 21 دی ماه 1401
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#صوت
#کرسی
🆔 @iictchannel
◽️فاطمه(س)؛ بانویی که نگاه مطالبه گر به خدا و انقلاب اسلامی پیامبر(ص) نداشت
🔸 نوشتاری از حجتالاسلام و المسلمین #محمد_عابدی عضو هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه؛
❇️ فاطمه(س) خود را مدیون و بدهکار خدا مییافت زیرا این خدا بود که به وی منت وجود و هستی داد، خدا بود که به او نعمت اسلام و سعادت ابدی بخشید، خدا بود که به او کرامت و عزت داد و...
❇️ او دختر رسول خدا (ص) و به اصطلاح امروزین آقازاده است. موقعیت بزرگی در اختیارش قرار گرفته است، پس او بر اساس حسّ خوددوستی، اصالت فرد، خود محوری و همیشه طلبکاربودن از زمین و زمان و همه هستی، باید همه چیز را از زاویه فایده مندی برای خود ببیند، ولی با همه اینها در تاریخ گزارش نشده است که فاطمه(س) خود را حتی یکبار از انقلاب اسلامی پیامبر(ص) طلبکار بداند.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/hazaratfatemeh
#یادداشت
🆔 @iictchannel
🔺#عبدالحسین_خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی شد
🔹با توجه به پیشنهاد اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی و موافقت رهبر معظم انقلاب، رئیسجمهور در حکمی حجتالاسلام والمسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه (عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)را بهعنوان دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی منصوب کرد.
🔰 روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی توفیقات روز افزون علمی و عملی برای ایشان از خداوند متعال مسالت دارد.
🆔 @iictchannel
🌺 در کوچه جان همیشه مادر باقیست
🌸 دریای محبتش چو کوثر باقیست
🌺 در گویش عاشقانه، نام مادر
🌸 شعریست که تا ابد به دفتر باقیست
✨ فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت #حضرت_زهرا(س)، روز بزرگداشت مقام مادر و زن را تبریک عرض می نمائیم.
#تبریک
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | تحولات حقوقی مالکیت فکری
◽️ تحولات حقوقی مالکیت فکری به لحاظ گستره و همگرایی براساس یک تقسیمبندی به سه دوره ملی، بینالمللی و جهانی تقسیم میشود. دوره ملی دورهای است که کشورها با توجه به ساختار نظام حقوقی خود ابتدا ایده مالکیت فکری را برای حل مسائل ناشی از صنعت بهصورت موردی و جزیی مطرح نموده که این تجربه بهصورت آرای قضایی یا مواد قانونی صورتبندی شده است.
◽️ دوره دوم، دوره همکاریهای بینالمللی است که کشورها تلاش نمودند با همگرایی، معاهدات بینالمللی را تنظیم کنند که میتوان به دو معاهده مهم پاریس در حوزه مالکیت صنعتی و برن در حوزه ادبی و هنری اشاره کرد. دوره جهانیشدن مالکیت فکری با قدامات آمریکا در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد که طی آن امریکا مالکیت فکری را با تجارت پیوند زد. همین امر آغازی بود برای شکلگیری توافقنامه جنبههای مرتبط با تجارت مالکیت فکری.
📖 برگرفته از کتاب نظام مالکیت فکری، نوشته دکتر #محمود_حکمت_نیا، عضو هیات علمی گروه فقه وحقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/20693
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | فاطمه در خانواده و فرزندان
🔸 زندگانی فاطمه(ع) با علیبن ابیطالب(ع) مصداق برجسته و کامل زندگی مشترک است؛ یعنی بر دوستی و مهربانی استوار است و بر ایمان و صداقت. فاطمه(ع) همسرداری میکند و خانهداری؛ با همسرش علی(ع) به تکریم رفتار میکند و اظهار محبت؛ او را بهترین همسر میداند؛ برایش چنان مایه آرامش است که علی(ع) نیز در مورد فاطمه(ع) میگوید: «هرگاه به فاطمه نگاه میکردم، همه رنجها و غصههایم را از یاد میبردم». فاطمه مادری دلسوز است که فقط به فکر زندگی فرزندانش در دنیای مادی نیست؛ او به چگونه زندگیکردن و عاقبت و آخرت فرزندانش هم میاندیشد.
📖 برگرفته از کتاب او فاطمه(ع) است، نوشته #زهره_یزدانپناه
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/22813
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | رهبری فرهمند و کاریزماتیک
🔹 تاریخ جهان بهطور اعم و سازمانها به طور اخص مشحون از نمونههایی از رهبری افرادی است که قدرت خارقالعادهای در تغییر و تحول باورها، ارزشها و عملیات پیروان از خود نشان دادهاند. افرادی که چنین تغییراتی را در حالات و رفتارهای جدید به دیگران القا میکنند رهبران کاریزماتیک یا رهبران تغییر و تحول نامیده میشوند.
🔹 رهبران کاریزماتیک توجه خود را معطوف به توسعه دیدگاه مشترک با پیروان مینمایند و تلاش در کشف و بهوجود آوردن موقعیتها و بالاخره افزایش تمایل مردم در کنترل رفتارهای خاص خود میکنند. رهبری کاریزماتیک تسلط، اتکا به نفس، نیاز به کنترل، و اعتقاد به درستکاری اخلاقی جهت افزایش کنترل پیروان را به کار میبرد.
📖 برگرفته از کتاب رهبری کریمانه در مدیریت اسلامی، نوشته حجتالاسلام والمسلمین #علی_آقاپیروز، عضو گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/19558
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | فضای مجازی چیست؟
🔺 به مدد اینترنت و فناوریهای مرتبط با آن، فضای مجازی با گستره باورنکردنیای متولد شد. این فضا، از مرزهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی متعددی عبور کرده است و هیچ دیواری در برابرش نیست. اصطلاح فضای مجازی برای اولین بار توسط ویلیام گیبسون (۱۹۸۱) رماننویس استفاده شد.
🔺 اصطلاح واقعیت مجازی را نخستین بار جارن لانیر جعل کرد اما گروهی همانند محققان مؤسسه فناوری ماساچوست و پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی، در اوایل دهه ۱۹۹۰، از استفاده اصطلاح واقعیت مجازی اجتناب کردند و به جای آن محيط مجازی را بیان نمودند. دانشمندان نظامی نیز ترجیح میدهند از محیطهای مصنوعی صحبت کنند. محققان در دانشگاه واشنگتن در سیاتل از اصطلاح دنیاهای مجازی بهره میبرند. هایم میگوید: مجازی هر چیزی است که وابسته به رایانه است.
📖 برگرفته از کتاب باور در عصر کلیک (آسیبهای اعتقادی فضای مجازی و راهکارهای آن)، نوشته #عبدالله_صلواتی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/23130
🆔 @iictchannel