eitaa logo
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
5.9هزار دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
659 ویدیو
151 فایل
🔶 مجالی برای #نواندیشی_دینی 🔶 ارتباط با مدیر کانال و تبادل: @public_relation 🌐 پایگاه رسمی اطلاع رسانی: ▶️ www.iict.ac.ir ❇️ ایتا / سروش / بله / آپارات: ▶️ @iictchannel 💢 اينستاگرام: ▶️ instagram.com/iict_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺توسط گروه سیاست و به صورت مجازی برگزر می گردد: ✅ کرسی آزاد اندیشی “جایگاه نظام‌های ، اقتدارگرا و مردم سالاری دینی در مواجهه با بحران ” 🎙 با حضور: 📅 یکشنبه 14 اردیبهشت ماه 99 / ساعت 17 📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق : 👇👇👇👇👇👇 🌐 https://join.skype.com/AbUp3x7dxfq4 📱هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر : 09104669279 (آقای صفری) 🆔 @iictchannel
💯 #پیشنهاد_روز ... ‌ 📚 « آثار آیت‌الله #ابوالقاسم_علیدوست » 📌 هم اکنون می توانید این اثر ارزشمند را با تخفیف 30 درصدی در طرح تخفیف ویژه رمضان سازمان انتشارات از طریق لینک زیر تهیه کنید: 🌐 poiict.ir/14013 🆔 @iictchannel
🔻 دعای روز نهم ماه مبارک رمضان 🔸 اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي فِيهِ نَصِيبا مِنْ رَحْمَتِكَ الْوَاسِعَةِ وَ اهْدِنِي فِيهِ لِبَرَاهِينِكَ السَّاطِعَةِ وَ خُذْ بِنَاصِيَتِي إِلَى مَرْضَاتِكَ الْجَامِعَةِ بِمَحَبَّتِكَ يَا أَمَلَ الْمُشْتَاقِينَ 🔰 خدایا مرا نصیبی از رحمت واسعه خود عطا فرما و به ادله روشن خود هدایت فرما و پیشانی مرا بگیر و بسوی رضا و خشنودی که جامع (هر نعمت است) سوق ده به حق محبتت ای آرزوی مشتاقان 🆔 @iictchannel
🔸 طی یادداشتی عنوان کرد: 🔰 اندیشه‌ورزی و اصلاح‌گری فرهنگی استاد مطهری ⚜️ مشروح یادداشت: 🌐 iict.ac.ir/andishemotahari ⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا 🆔 @iictchannel
🔺توسط گروه سیاست و به صورت مجازی برگزار می گردد: ✅ کرسی آزاد اندیشی “جایگاه نظام‌های ، اقتدارگرا و مردم سالاری دینی در مواجهه با بحران ” 🎙 با حضور: 📅 یکشنبه 14 اردیبهشت ماه 99 / ساعت 17 📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق : 👇👇👇👇👇👇 🌐 https://join.skype.com/AbUp3x7dxfq4 📱هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر : 09104669279 (آقای صفری) 🆔 @iictchannel
✅ 30 روز از ماه مبارک رمضان با 300 نکته قرآني 🔰 / حجت الاسلام 📩 10 نکته قرآنی روز نهم ماه مبارک رمضان 1️⃣ در آیه 94 سوره اعراف «بَأْساءِ» و «ضَّرَّاءُ» آمده است، احتمالاً «بَأْساءِ» زیان‌های بدنی و جانی و «ضَّرَّاءُ» خسارت‌های مالی است؛ 2️⃣ «مَكْرَ» در زبان عربی و قرآن به معنای نقشه‌کشی برای بازداشتن فرد یا گروهی از مقصود است؛ اگر هدف، بازداشتن از تحقق مقصود نیک باشد، باطل و فریبکاری است و اگر هدف، بازداشتن از کارهای باطل باشد، کاری پسندیده است «مَكْرَ» در ‌آیة 99 به همین معناست؛ 3️⃣ آیه 116 در باره سحر ساحران دربار فرعون است که این جادوگران با نیرنگ خود ریسمان‌های مخصوصی درست کرده‌بودند که احتمالاً داخل آنها جیوه ریخته بودند تا در حرارت آفتاب به حرکت درآیند؛ 4️⃣ در آیه 120 به بعد اشاره به تحول درونی ساحران فرعونی دارد آنان مؤمن‌شدن و در مقابل فرعون و شکنجه او که با اینکه مدعی خدایی بود ایستادند و همگی قطعه قطعه شدند و به مقام شهادت دست یافتند پس می‌شود به شرط توبه حقیقی مسیر صد ساله را چند ساعته طی کرد؛ 5️⃣ در آیه 124 اعراف فرمود: (لَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ مِنْ خِلافٍ ثُمَّ لَأُصَلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ‏) یعنی: سوگند مى‏خورم كه دستها و پاهاى شما را بطور مخالف یکدیگر قطع مى‏كنم؛ سپس همگى را به دار مى‏آويزم؛ منظور آن است که یا دست راست و پای چپ و یا دست چپ و پای راست را می‌برد که تعادل انسان را بر هم می‌زند و او را ناتوان‌تر می‌کند؛ طبق روایات، فرعون با عملی کردن تهدیدات خود، آنان را قطعه‌قطعه کرد و به شاخه‌های درخت خرما آویخت؛ 6️⃣ «سِنينَ» در ‌آیة 130 جمع «سَنَه» به معنای سال‌هاست و اگر پیش از آن واژۀ «أَخَذَ» و مشتقات آن ذکر شود، به معنای ایجاد خشک‌سالی است و در واقع این ترکیب یعنی «اخذ بالسنین» اصطلاح برای خشک‌سالی است. 7️⃣ در آیه 131 می‌فرماید: (وَ إِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسى‏ وَ مَنْ مَعَهُ‏) یعنی هرگاه وضع بدی بر فرعونیان وارد می‌گذشت آن را شانس بدی می‌دانستند که از حضرت موسی و اصحاب او به آنان رسده است در حالی که فال بد و خوب در اصل، پیوندی منطقی با حوادث ندارد و تنها آثار روانی برخاسته از خرافات دارد؛ به همین سبب میان فال بد و خوب، فرق وجود دارد و چون فال بد از نظر روانی به ناامیدی افراد می‌انجامد، در روایات گفته شده که به آن اعتنا نکنید؛ 8️⃣ در ‌آیة 140 خطاب به بنی‌اسرائیل گفته شد: «خداوند شما را بر جهانیان برتری داد». با توجه به آیات فراوانی در سرزنش‌ آنان، منظور آن است که خداوند امکانات مادی و ابزارهای معنوی هدایتگر فراوانی به قوم یهود داد که مانند آن را به هیچ قومی نداده بود ولی ناسپاسی کردند؛ 9️⃣ بر اساس آیه 143 اعراف خدا را نمی شود با چشم سر دید زیرا چیزی با چشم ظاهری قابل دیدن است که هم محدود و جسمانی باشد و چنین موجودی ناقص و مخلوق است و خدا مبرای از این اوصاف است؛ 🔟 واژۀ «أَلْواحٍ» در ‌آیة 145 جمع «لوح» به معنای آشکار شدن است و چون چوب، استخوان و برگ و پوست درخت و حیوان و فلز را به شکل صفحه در می‌آوردند و بر روی آن می‌نوشتند و نوشته‌ها معانی را برای بیننده آشکار می‌کرد، به هر صفحه‌ای که روی آن چیزی می‌نوشتند، «لوح» و «أَلْواحٍ» می‌گفتند. تورات نیز به شکل نوشته بر روی «أَلْواحٍ» فروفرستاده شده؛ ⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا 🆔 @iictchannel
🔻 دعای روز دهم ماه مبارک رمضان 🔸 اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْمُتَوَكِّلِينَ عَلَيْكَ وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْفَائِزِينَ لَدَيْكَ وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ إِلَيْكَ بِإِحْسَانِكَ يَا غَايَةَ الطَّالِبِينَ 🔰 خدایا مرا در این روز از توکل‌کنندگان (به درگاهت) قرار ده و از کسانی که نزد تو فوز و سعادت یابند قرارم ده و مرا از آنان که مقربان درگاه تو باشند قرار ده به حق احسانت ای منتهای آرزوی طالبان 🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#رمضان #قرآن_پژوهي 📺 #ببینید 📌 به مناسبت ايام ماه مبارک رمضان 📹 کلیپ تصویری معرفي #طرح_قرآني_ضياف
✅ 30 روز از ماه مبارک رمضان با 300 نکته قرآني 🔰 / حجت الاسلام 📩 10 نکته قرآنی روز دهم ماه مبارک رمضان 1️⃣ فعل «غَنِمْتُمْ» در آیۀ 41 سوره انفال، از نظر لغوی یعنی غنیمت و سودی که برده‌اید پس تنها به غنایم جنگی اختصاص ندارد و آنچه در جنگ بدر روی داده، زمینه‌ای برای ذکر حکم کلی خمس دربارۀ هر فایده و غنیمتی‌ است. افزون بر آن، روایات فراوانی از امامان شیعه(ع) بر لزوم خمس در همۀ فواید حاصله موجود است که مفسر آیه شمرده می‌شود؛ 2️⃣ ظلاَّمٍ» صیغۀ مبالغه به معنای بسیار ظلم‌کننده است. در آیۀ 51 می‌گوید: «خداوند بسیار ظلم‌کننده نیست». هدف آن نیست که او ظلم اندکی می‌کند؛ بلکه منظور آن است که اگر خداوند بی‌سبب مردم را در آتش جهنم اندازد، بسیار ستمکار خواهد بود. اما خداوند چنین نیست و کسی را بدون جرم، مجازات نخواهد کرد. 3️⃣ " ريح" در آیه 47 سوره انفال ( وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُم ) به معنى باد است و این کلمه اشاره لطيفى به اين معنى است كه قوت و عظمت و جريان امور بر وفق مراد و مقصودتان از ميان خواهد رفت زيرا هميشه وزش بادها سبب حركت كشتى‏ها به سوى منزل مقصود بوده است، و در آن زمان كه تنها نيروى محرك كشتى وزش باد بود اين مطلب فوق العاده اهميت داشت.د. 4️⃣ در آیه 52 انفال فرمود: لَمْ يَكُ مُغَيِّراً نِعْمَةً أَنْعَمَها عَلى‏ قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ« یعنی مشکلاتی که در دنیا دامنگیر انسان می‌شود یا به سبب عدم مواجهه درست با طبیعت خدادادی است و یا به علت عدم توجه به خدا و دستورهای اوست. بنابر این می‌توان گفت بلای کرونا در هر حال برخاسته از کردار خود انسانها است. 5️⃣ آیۀ 65 بردبار بودن مؤمنان و معرفت و درک آنان دربارۀ مبدأ و معاد را سبب غلبۀ یک مؤمن بر ده کافر می‌داند؛ ولی در آیۀ 66 بردباری سبب غلبۀ یک مؤمن بر دو کافر بیان می‌شود بنابراین مهم عقیده خود فرد است و رهبری زمینه ساز است پس ممکن است در جوار امام معصوم هم باشیم اما ایمانمان ضعیف‌تر هم بشود چون عمل به دستور مهم است. مانند خلفای سه‌گانه 6️⃣ خداوند از تعرض هر موجودی مصون و آسیب‌پذیری به او ناممکن است؛ بنابراین منظور از خیانت به خدا در آیۀ 71 کفر و اصرار در خاموش کردن نور خداوندی در میان مردم و نیرنگ برای رسیدن به این هدف پلید است. 7️⃣ آیه 72 در مدح مهاجرین و انصار است و البته تنها تا زمان نزول خود اثبات می‌کند کسانی که به قصد قربت و در مسیر خداوند با مال و جان خود مجاهده و هجرت کرده‌اند، افراد نیکویی هستند؛ مشروط به آنکه تا آخر عمر خود با ایمان و عمل صالح باقی بمانند. پس این آیه دلالت بر خوبی خلفای سه‌گانه ندارد. 8️⃣ برای واژۀ «إِلاًّ» که مادۀ اصلی آن «إلل» است، دو معنا گزارش شده: یکی پیمان و دیگری خویشاوندی 9️⃣ جملۀ «وَ لَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذينَ جاهَدُوا مِنْكُمْ» در سوره توبه آیۀ 16 ـ با توجه به دانش مطلق و بی‌کران خداوند ـ یعنی هنوز علم خداوند به تحقق جهاد شما در خارج تعلق نگرفته؛ پس مراد از نفی علم خدا، نفی وجود معلوم او در ظرف خارج و عالم واقعیت است. 🔟 واژۀ «نَعيمٌ» در آیۀ 21 سوره توبه به معنای نعمت‌های فراوان و گسترده است؛ بنابراین «نَعيمٌ مُقيمٌ» به معنای نعمت‌های فراوان و جاودانه است. ⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا 🆔 @iictchannel
🔻 به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) همسر گرامی پیامبر اسلام(ص) صورت گرفت: 🔸 گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین ؛ 🔰 اغتنام فرصت‌ها از ویژگی‌های زندگی حضرت خدیجه(س) ⚜️ مشاهده گفتگو: 🌐 iict.ac.ir/eghtenam ⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا 🆔 @iictchannel
🔻آسیب های اجتماعی، ریشه ها و راهکارها / بخش اول 🔸 گفت‌وگو با دکتر : 🔰 ریشه انحرافات و ، نهفته در فقر جوامع است ⚜️ مشاهده گفتگو: 🌐 iict.ac.ir/ejtemaei ⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا 🆔 @iictchannel
🔸 حجت الاسلام در کرسی آزاداندیشی "جایگاه نظام‌ها در مواجهه با بحران ” عنوان کرد: 🔰 ساختار ؛ عامل موفقیت ایران در مواجهه با کرونا ⚜️ مشروح خبر: 🌐 iict.ac.ir/coronav-17 ⬅️ قرارگاه رسانه ای پژوهشی کرونا 🆔 @iictchannel
jabbaran.mp3
5.38M
🔊 🔰 موضوع: تفسیر سوره مبارکه یس 🎙حجت الاسلام دکتر عضو هیات علمی گروه اخلاق اسلامی پژوهشگاه 📅 دوشنبه 15 اردیبهشت ۹۹ 🆔 @iictchannel
💯▪️ 🏴 به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) ✅ آشنایی با کتاب "مادرتر از مادر" 🔸 چهره عرفانی حضرت خدیجه(س) 📒اثری از 🔹 🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#کرسی #کروناویروس 🔸 حجت الاسلام #ایزدهی در کرسی آزاداندیشی "جایگاه نظام‌ها در مواجهه با بحران #کرون
❇️ کرسی آزاد اندیشی “جایگاه نظام‌های ، اقتدارگرا و مردم سالاری دینی در مواجهه با بحران ” 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین تأکید کرد؛ ✅ ساختار مردم سالاری دینی؛ عامل موفقیت در مواجهه با 🔹 از حیث ساختار ، دو نوع مواجهه با بحران‌های فراگیر مانند بیماری همه‌گیر کرونا را می‌توان شناسایی کرد؛ یکی مواجهه نظام‌های اقتدارگرا و دیگری مواجهه نظام‌های . 🔸 نظام‌های اقتدارگرا که در شرایط عادی زندگی، مورد اقبال قرار نمی‌گیرند، در شرایط بحران، از کارآمدی مناسب‌تری برخوردار هستند. 🔹 نظام‌های ، در شرایط عادی زندگی، از مطلوبیت برخوردار هستند، ولی در زمان بحران، از توانایی مناسب برخوردار نیستند. 🔸 ساختاری را تعبیه کرده که هیچ یک از این دو الگو نیست؛ مردم‌سالاری دینی هم خواست مردم را مهم و اصیل می‌داند و از سوی دیگر نهاد ارشد و صالحی مانند ولایت فقیه وجود دارد که مصلحت مردم را در مسیر خواست آن‌ها تنظیم می‌کند. 🔹 این دوگانه که هم مصلحت و هم خواست جامعه رعایت شود، در ساختار مردم‌سالاری دینی وجود دارد و در مواجهه با کرونا خود را نشان داد. به عبارتی نظام یک اقتدار و فرماندهی واحد دارد. 🆔 @iictchannel
🔻 ✅ بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَيَّ فِيهِ الْإِحْسَانَ، وَ كَرِّهْ إِلَيَّ فِيهِ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيَانَ، وَ حَرِّمْ عَلَيَّ فِيهِ السَّخَطَ وَ النِّيرَانَ، بِعَوْنِكَ يَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِينَ. 🔰 خدایا در این ماه نیکی را پسندیده من گردان، و نادرستیها و نافرمانیها را مورد کراهت من قرار ده، و خشم و آتش برافروخته را بر من حرام گردان، به یاری ات ای فریادرس دادخواهان. 🆔 @iictchannel
✅ 30 روز از ماه مبارک رمضان با 300 نکته قرآني 🔰 / حجت الاسلام 📩 10 نکته قرآنی روز یازدهم ماه مبارک رمضان 1️⃣ «رِجْسٌ» در آیۀ 95 سوره توبه، به معنای پلیدی و آلودگی به چیز‌هایی است که با طبیعت جسمی یا روحی انسان ناسازگار است و کفر و نفاق، خود پلیدی‌اند و چون در درون روح انسان قرار گیرند، روح را نیز پلید و آلوده می‌کنند و رفته‌رفته انسان عین پلیدی و آلودگی می‌شود؛ ازاین‌رو فرمود منافقان دروغگو عین پلیدی‌اند. 2️⃣ در آیه 98 فرمود: وَ يَتَرَبَّصُ بِكُمُ الدَّوائِر، یعنی منافقان انتظار دوائر بر شما دارند؛ این کلمه که جمع «دائِرَةُ» است به معنای حادثه است و بیشتر حادثه‌های ناگوار و تلخ مراد است؛ بنابراین «دَّوائِرَ» به معنای رخدادها و پیشامدهای ناگوار است. 3️⃣ منظور از دو عذاب در جمله:«سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَيْنِ» در آیۀ 101 عذاب دنیا و آخرت است مانند: عذاب اسارت و کشته شدن و و پرداخت زکات و رسوایی در دنیا و عذاب رسوایی و شکنجه در آخرت؛ 4️⃣ آیه 105 که می‌فرماید: حقیقت همۀ اعمال انسان‌ها را خدا و رسول او و مؤمنان می‌بینند، به شهادت بینندگان در روز قیامت اشاره دارد و روشن است که منظور از مؤمنان، گروه خاصی‌اند؛ از همین رو در روایات فراوان بیان شده که مراد از مؤمنان، علی‌بن‌ابی‌طالب و دیگر امامان معصوم هستند. 5️⃣ در آیۀ 109 واژۀ «شَفا» به معنای لبه، واژۀ «جُرُفٍ» به معنای حاشیۀ نهر یا چاه و واژۀ «هارٍ» به معنای سست و ناپایدار است؛ بنابراین «شَفا جُرُفٍ هارٍ» یعنی لبۀ پرتگاهی که آن‌چنان سست‌بنیان است که هر لحظه ممکن است فرو بریزد و انسان را با خود نابود کند. 6️⃣ در آیۀ 111 به معامله با خدا اشاره شده است؛ ارکان پنجگانه این معامله از این قرار است: خریدار خداست؛ فروشنده مؤمنان‌اند؛ مورد معامله بهشت است؛ پولی که فروشنده می‌دهد، جان و مال اوست؛ سند معامله، کتاب‌های آسمانی‌اند. پس دنیا بازار معامله است که هر روز می‌توانیم در حال انجام این معامله باشیم و سود سرشار و جاودان به دست آوریم. 7️⃣ در آیه 114 در توصیف حضرت ابراهیم فرمود: او «أَوَّاهٌ» است ، این کلمه صیغۀ مبالغه و بر وزن فعّال است و به معنای کسی است که در دعا، بسیار آه می‌کشد و ناله سر می‌دهد و گاهی هم به معنای مهربان و دلسوز نیز آمده است. 8️⃣ بر اساس آیه 121 که فرمود: «هيچ مال كوچك يا بزرگى را انفاق نمى‏كنند، مگر اينكه براى آنان نوشته مى‏شود؛ تا خداوند آن را بعنوان بهترين اعمالشان، پاداش دهد،» باید گفت: انفاق پسندیده است؛ حال چه کم یا زیاد باشد و دیگر اینکه توجیهی برای ترک انفاق به خاطر ترس از فقر نیست چون پاداش الهی بهتر و فراتر از انفاق ما است. 9️⃣ «مَرَضٌ» در آیۀ 125 خارج شدن از حد اعتدال جسمی یا روحی است؛ بنابراین نادانی، ترسو بودن، نفاق، حق‌ناپذیری، کفر و همۀ رذایل اخلاقی، از منظر قرآن مرضهای روحی شمرده می‌شوند؛ 🔟 «ضِياءً» در آیۀ 5 سوره یونس در زبان عربی به معنای روشنی‌بخش است ولی «نُور» به معنای چیزی است که روشنی دارد. پس «نور» اعم و «ضِياءً» اخص است؛ یعنی هر «ضِياءً»ای «نور» است؛ اما ممکن است «نور»ی «ضِياءً» نباشد و نور خود را از جسم دیگری گرفته باشد و چون خورشید همیشه روشنی‌بخش است و نورش از خودش است، خداوند فرمود: خورشید را «ضِياءً» و ماه را «نُور» قرار داد. ⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا 🆔 @iictchannel
🔻به بهانه برگزاری پنجمین جلسه خارج فقه مهندسی ژنتیک 🔸 آیت الله در نوشتاری بررسی کرد: 🔰 روش‌شناسی تفریع فروع فقه ⚜️ مشاهده یادداشت: 🌐 iict.ac.ir/feqhejenetik5 ⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا 🆔 @iictchannel
🔸 یادداشتی از دکتر در پاسخ به شبهات کرونایی دکتر سروش 🔰 شکست در پیامبری ⚜️ مشاهده یادداشت: 🌐 iict.ac.ir/jafarikrona ⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا 🆔 @iictchannel
♨️ ... ‌ 📚 پاسخ به شبهات کلامی در آثار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسن قدردان قراملکی ✔️ تاکنون ۲۳ عنوان کتاب حاصل تحقیقات حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و کانون اندیشه جوان منتشر شده است. 📌 هم اکنون می توانید این آثار ارزشمند را با تخفیف ۳۰ درصدی در طرح تخفیف ویژه رمضان سازمان انتشارات از طریق لینک زیر تهیه کنید: 🌐 Poiict.ir/14177 🆔 @iictchannel
🔻 دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔸 اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والكَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من كلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِكَ یا عِصْمَةَ الخائِفین. 🔰 خدا در این روز مرا به زیور پوشش و عفت بیارای و به جامه‌ی قناعت و کفاف بپوشان و به کار عدل و انصاف بدار و از هر چه ترسانم مرا ایمن ساز به نگهداری خود ای نگهدارنده آنان که می‌ترسند 🆔 @iictchannel