چهارم شعبان که میشود ، ماه در پس ابر نهان میگردد تا قمر منیر بنیهاشم(ع) در آغوش علی مرتضی(ع) عالم را روشنایی بخشد.
عباس(ع) میآید تا با آمدنش دست استغاثه همه عالم، به سوی دستهایش باشد و امشب او میآید تا ادب در برابر قامت هاشمیاش زانو بزند؛ مادامی که حسین(ع) را یاور است و برادری پیش حرمت نگاه بانجابتش، به تعبیر میرسد.
عباس میآید تا فرات، موج موج شرمندگی را در قطرههای آب منعکس کند و نام امالبنین علیها السلام را تا قیامت بر پاکی شیری که بر او نوشاند، گواهی دهد.
امام سجاد(ع) فرمود: «عباس(ع) را نزد خداوند منزلتى است كه در روز قيامت همه شهيدان بر آن رشك مىبرند».[1]
کسی که صدق گفتار و صلابت رفتار و ایمانش هر آینه او را به حیدر(ع) نزدیک میکرد و دشمن از هیبتش در هراس و بیم بود. حضرت عباس(ع)، جمال ظاهر و کمال باطن را توأمان داشت و سیمای ظاهرش به حدی زیبا و نورانی بود که ملقّب به قمر بنیهاشم شده بود. امام جعفر صادق(ع)، عمویش حضرت عبّاس(ع) را با وصف عرشی «عبد صالح» می ستوده و میفرمود: «اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ»
امام صادق (ع) میفرماید: «عموى ما، عبّاس، داراى بينشى ژرف و ايمانى راسخ بود. همراه با امام حسين(ع) جهاد كرد و نيك آزمايش داد و به شهادت رسيد»[2]
و حال سالروز میلادش حرمتی بر تقویم شد تا «روز جانباز» هویت گیرد و بهانهای پُر بها شود برای تکریم مقام کسانی که عباسگونه برای حراست از خاک و دین و شرافت پیشگام جبهههای حق علیه باطل شدند.
و سلام بر او که دستانش براتیست برای شفاعت و حاجت روایی در پیشگاه معبود...
سالروز میلاد بابالحوائج، قمر بنیهاشم، حضرت عباس(ع) و روز جانباز گرامی باد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
آرتین جان روز جانباز رو به شما تبریک میگیم
شما به دست دشمنان حکومت اسلامی ترور و جانباز شدی، حکومتی که تشکیل و دوام ۴۴ سالهاش آرزوی انبیاء و امامان معصوم بود
روزت مبارک مرد بزرگ
@Afsaran_ir
#زیارتپیامبراکرمصلیاللهعلیهوآلهوسلمدرروزشنبه
أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ رَسُولُهُ وَ أَنَّكَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ رِسَالاتِ رَبِّكَ وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ أَدَّيْتَ الَّذِي عَلَيْكَ مِنَ الْحَقِّ وَ أَنَّكَ قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِينَ وَ غَلُظْتَ عَلَى الْكَافِرِينَ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصا حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَبَلَغَ اللَّهُ بِكَ أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُكَرَّمِينَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي اسْتَنْقَذَنَا بِكَ مِنَ الشِّرْكِ وَ الضَّلالِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ صَلَوَاتِكَ وَ صَلَوَاتِ مَلائِكَتِكَ وَ أَنْبِيَائِكَ وَ الْمُرْسَلِينَ وَ عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ وَ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِينَ
وَ مَنْ سَبَّحَ لَكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أَمِينِكَ وَ نَجِيبِكَ وَ حَبِيبِكَ وَ صَفِيِّكَ وَ صِفْوَتِكَ وَ خَاصَّتِكَ وَ خَالِصَتِكَ وَ خِيَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ وَ أَعْطِهِ الْفَضْلَ وَ الْفَضِيلَةَ وَ الْوَسِيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الرَّفِيعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقَاماً مَحْمُوداً يَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ اللَّهُمَّ إِنَّكَ قُلْتَ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً إِلَهِي فَقَدْ أَتَيْتُ نَبِيَّكَ مُسْتَغْفِراً تَائِباً مِنْ ذُنُوبِي، فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اغْفِرْهَا لِي يَا سَيِّدَنَا أَتَوَجَّهُ بِكَ وَ بِأَهْلِ بَيْتِكَ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى رَبِّكَ وَ رَبِّي لِيَغْفِرَ لِي،
🔽 آنگاه سه بار بگو
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
🔼 سپس بگو:
أُصِبْنَا بِكَ يَا حَبِيبَ قُلُوبِنَا فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِيبَةَ بِكَ حَيْثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْيُ وَ حَيْثُ فَقَدْنَاكَ فَإِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ يَا سَيِّدَنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ [الطَّيِّبِينَ ] الطَّاهِرِينَ هَذَا يَوْمُ السَّبْتِ وَ هُوَ يَوْمُكَ وَ أَنَا فِيهِ ضَيْفُكَ وَ جَارُكَ فَأَضِفْنِي وَ أَجِرْنِي فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيَافَةَ وَ مَأْمُورٌ بِالْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِي وَ أَحْسِنْ ضِيَافَتِي وَ أَجِرْنَا وَ أَحْسِنْ إِجَارَتَنَا بِمَنْزِلَةِ اللَّهِ عِنْدَكَ وَ عِنْدَ آلِ بَيْتِكَ وَ بِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ وَ بِمَا اسْتَوْدَعَكُمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَكْرَمُ الْأَكْرَمِينَ.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌺 حدیث «۷۳۸» 🌺
🍃 یا عَلِی: النَّوْمُ أَرْبَعَةٌ نَوْمُ الْأَنْبِیاءِ عَلَى أَقْفِیتِهِمْ وَ نَوْمُ الْمـُؤْمِنِینَ عَلَى أَیمَانِهِمْ وَ نَوْمُ الْكُفَّارِ وَ الْمـُنَافِقِینَ عَلَى أَیسَارِهِمْ وَ نَوْمُ الشَّیاطِینِ عَلَى وُجُوهِهِمْ. 🍃
🍃 ای علی، خواب بر چهار گونه است:
۱) خواب پیامبران، که به پشت است؛
۲) خواب مؤمنان، که به جانب راست است؛
۳) خواب كفار و منافقان، که به سمت چپ است؛
۴) و خواب شیطانها که به رو [و دمر] میخوابند. منبع : مکارم الاخلاق، ص ۴۴۴.
آیت الله محفوظی:
از جمله عوامل آراستگی این است که نمازگزار،در هنگام نماز،خود را معطر سازد، زیرا بوی خوش،عامل فرح انگیز مهمی برای خود فرد و دیگران است. متقابلا بوی بد، نا امید کننده و باعث افسردگی است. درست است که نماز فرد ژولیده و چرک و کثیف با بوی عرق فراوان،صحیح است اما این گونه حاضر شدن در پیشگاه خدا، حتی باعث دل زدگی خود فرد و دیگران هم می شود.
انسان با استشمام بوی خوش، گویی با بهشت، پیوند خورده است. شاید به همین سبب بوده که بنا به گزارش امام صادق، پیامبر گرامی برای بوی خوش بیشتر از طعام، هزینه می کرده است.
امام کاظم جای سجده پدرش را از بوی خوش آن می شناخت.
عبدالله بن حارث نقل می کند:امام سجاد همیشه در سجاده اش عطر داشته و هرگاه می خواست نماز بخواند از آن استفاده می کرد.
تشویق دیگران به نماز،با ظاهری آراسته و معطر، امکان دارد، بنابر فرمایش امام علی(ع) بدن و لباس نمازگزار هم با او ذکر می گویند و این ذکر باید در حالت نظافت و آراستگی باشد
به راستی انسان که به نماز می ایستد، همانا جسد و لباس و هر چه که در اطرافش قرار گرفته تسبیح می گویند و در حقیقت با او به ثنای خدا مشغول می گردند.
عیدی سردار حاجی زاده:
موشک کروز پاوه با برد ۱۶۰۰ کیلومتر که با فاصله ۵۰ متری زمین حرکت میکنه وارد سبد موشک سپاه پاسدارن شد