eitaa logo
سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح
101.8هزار دنبال‌کننده
26.3هزار عکس
10هزار ویدیو
393 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴اکونومیست: ایران در حال پیروزی در جنگ است اکونومیست نوشت: 🔹 برخلاف انتظارِ فروپاشی، نظام ایران نه تنها فرونپاشیده بلکه در همه جهات در حال واکنش و ضربه زدن {به آمریکا و اسرائیل} است و این وضعیت پیامدهای متعددی به همراه دارد. @iransaba
418.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴کلیپهای اینستاگرامی که این‌ روزها دست به دست می شود😁 🔴 @iransaba
🔺واکنش قالیباف به فرار ناو آبراهام لینکلن 🔹عروس تعریفی در اولین مواجهه با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی صحنه نبرد را ترک کرد و عقب نشست. @iransaba
🔈‌پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد ‌سگ اصحاب کهف روزی چند پی نیکان گرفت و مردم شد ▫️‌سگ زنده‌یاب هلال‌احمر در حین خدمت به مردم ایران، زخمی شد ! ▫️‌اتباعِ فارسی‌زبانِ اجنبی پرست همچنان در حال خیانت! @iransaba
سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح
#اخبار_جنگ 🔺واکنش قالیباف به فرار ناو آبراهام لینکلن 🔹عروس تعریفی در اولین مواجهه با موشک‌ها و په
*آمریکا فقط برای 5 روز برنامه ریزی کرده بود، حالا مثل خر تو گل مونده !* 🔴 یک تحلیل واقع بینانه و با جزییات از پاتریشیا مارینز (Patricia Marins) ، تحلیلگر نظامی و ژئوپلیتیک که به طور ویژه روی تحولات خلیج فارس و صنایع دفاعی تمرکز دارد *عملیاتی که تماماً برای یک جنگ 5 روزه طراحی شده بود* 🔹همان طور که در چند روز گذشته بحث می‌کردیم، کمبود رهگیرها (موشک‌های interceptors) [در جنگ] به مرحله بحرانی رسیده و مستقیماً بر ایالات متحده، اسرائیل و متحدانشان تأثیر می‌گذارد؛ متحدانی که اکنون آشکارا آمریکا را متهم می‌کنند که به آنها پشت کرده و حفاظت از اسرائیل را در اولویت قرار داده است. 🔹جدای از این، عدم موفقیت در تخلیه پایگاه‌ها [نیز مسئله‌ساز شده]؛ به طوری که گزارش شده سربازان در مواجهه با چنین بمباران آشکاری در یک درگیری با این مقیاس، در هتل‌ها پنهان شده‌اند. خیلی زود این کشورها کاملاً بی‌دفاع خواهند ماند. 🔹در بهترین سناریو، اگر ایران به آهنگ اولیه حملات خود بازگردد، تنها برای 4 روز دیگر مهمات کافی باقی خواهد ماند. 🔹اما این حتی مسئله اصلی نیست. در پیکربندی که بیشترین جهت‌گیری را به سمت دفاع ضدموشکی دارد - که تقریباً قطعاً آرایش جنگی دو ناوگروه ضربت [هواپیمابر] مستقر در منطقه است - تعداد موشک‌های تاماهاوک باید بین 300 تا 500 فروند باشد. 🔹از آنجایی که صدها فروند از این موشک‌ها در 3 روز گذشته شلیک شده‌اند، کاملاً محتمل است که بیش از 100 تا 150 فروند یا حتی کمتر باقی نمانده باشد. 🔹بنابراین، علاوه بر کمبود رهگیرها، موجودی تاماهاوک‌ها نیز به سرعت در حال کاهش است و این موشک‌ها فقط در بندر قابل بارگیری مجدد هستند. هر چند نیروی دریایی روی قابلیت بارگیری مجدد در دریا کار می‌کند، اما هنوز عملیاتی نشده است. 🔹همه چیز برای یک جنگ برقآسا برنامه‌ریزی شده بود که هرگز محقق نشد. اکنون شاهد هرج‌ومرج هستیم: سربازانی که جان می‌بازند، هواگردها و پهپادهایی که سرنگون می‌شوند، کمبودهای حیاتی در رهگیرها و تاماهاوک‌ها، و هنوز هیچ‌یک از اهداف اصلی محقق نشده است. 🔹بعلاوه، تنها بخش کوچکی از آن تاماهاوک‌ها از نوع ضدکشتی هستند و حداقل 20 فروند از آن‌ها قبلاً برای غرق کردن شناورهای ایرانی استفاده شده است. 🔹چرا این مسئله تا این حد جدی است؟ ایران همچنان نیروی دریایی با بیش از 30 فروند کشتی و صدها قایق تندرو مجهز به موشک در اختیار دارد؛ نیروهایی که هنوز وارد نبرد نشده‌اند. 🔹آیا ممکن است که آنها صرفاً در سایه ناوگان آمریکایی حرکت کنند و منتظر تمام شدن سلول‌های پرتاب عمودی (VLS) کشتی‌های آمریکایی باشند؟ 🔹من در حال مطرح کردن یک احتمال بسیار واقعی هستم: ایالات متحده به‌زودی ممکن است خود را بی‌پناه ببیند، هم فاقد سامانه‌های دفاع موشکی زمین‌پایه باشد و هم قدرت آتش معناداری در دریا برایش باقی نمانده باشد. 🔹تصور من این است که کل عملیات برای فقط 5 روز جنگ طراحی شده بود. @iransaba
🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨 سخنگوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء: یک شناور نفتکش با مالکیت آمریکا در نزدیکی مرزهای کویت هدف قرار گرفته و در آتش می سوزد. @iransaba
هدایت شده از خبرگزاری صداوسیما
13.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 نیروهای مسلح کشور و نیرو‌های مقاومت از جنوب خلیج فارس تا سرزمین‌های اشغالی اهداف مختلف و انواع پهپادهای تهاجمی دشمن در آسمان کشور را مورد اصابت قرار دادند 🔹عظیم زاده گزارش می‌دهد. @iribnews
هدایت شده از فاتح‌نت
1.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟠هجوم پهپادهای انهدامی نیروی زمینی ارتش به پایگاه‌های آمریکایی در کویت اطلاعیه شماره ۱۴ ارتش جمهوری اسلامی ایران: 🔹 پهپادهای انهدامی نیروی زمینی ارتش به صورت پرحجم، پایگاه‌های نیروهای آمریکایی را هدف قرار دادند. 🔸 بر اساس اطلاعیه شماره ۱۴ ارتش جمهوری اسلامی ایران، طی ساعات گذشته، انواع پهپادهای انهدامی نیروی زمینی ارتش، به صورت پرحجم، پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در کویت را هدف قرار دادند. 🔸 این حملات در ساعات آینده ادامه خواهد داشت. 🔰فاتح/ اخبار لحظه ای جنگ👇 https://eitaa.com/joinchat/64226132C67f2dde1f8
🔹انهدام یک ریزپرنده در آسمان مشهد یک منبع آگاه از انهدام پرنده متخاصم در آسمان مشهد خبر داد و گفت: 🔹صدای انفجار شنیده شده در مشهد مربوط به این انهدام بوده است. 🔹بررسی‌ها از عدم وقوع انفجار در مناطق مختلف شهر حکایت دارد. 👇 @iransaba
💢هشدار شورای دفاع به اقلیم کردستان 🔸نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای دفاع گفت: در صورت ورود گروهک‌ها و یا عناصر رژیم صهیونی از طریق اقلیم کردستان به مرز‌های ایران، تمام تأسیسات اقلیم کردستان عراق به عنوان عقبه این گروهک‌ها و رژیم، به طور گسترده هدف قرار خواهد گرفت. 🔸فرماندهان کلیه رده‌های نیرو‌های مسلح در اجرای راهبرد‌ها و برنامه‌های دفاع متنوع، نامتقارن و هوشمندانه‌ی اتخاذشده، مواضع دشمنان متخاصم آمریکایی-صهیونی را در عملیات‌های پیچیده و پرصلابت در هم کوبیده‌اند و بر کل منطقه و خلیج فارس، تسلط دارند و بر این اساس «معادله جدید» توسط جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است. @iransaba
🔹قیمت ذغال سنگ هم سر به فلک کشید! 🔹با آغاز جنگ منطقه‌ای ایران و آمریکا، قیمت هر تن ذغال سنگ نیز افزایش زیادی داشته و هم اکنون به ۱۳۵ دلار رسیده است. یک هفته قبل قیمت هر تن ذغال سنگ ۱۱۸ دلار بود! 🔹لازم به ذکر است ذغال‌سنگ همچنان بزرگترین منبع تولید برق در جهان است. در سال گذشته، سهم آن در تولید برق جهانی ۳۵ درصد بوده که از هر منبع دیگری بیشتر است. @iransaba