eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
474 عکس
91 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
وایپ
🔴وقتی شهرزاد قصه‌ی کاپیتالیسم می‌گوید/حکایت سریال‌های کره‌ای! ✍بخش اول از قدیم، لقمان را گفتند ادب
🔴وقتی شهرزاد قصه‌ی کاپیتالیسم می‌گوید/حمایت سریال‌های کره‌ای! ✍بخش پایانی ❗️بی‌آنکه بدانی چه شد عاشق روابط آزاد می‌شوی! 👤راستش را بخواهید قرار نیست از محتواهای غریب و جدیدی پرده بردارم. اما واقعیت این است که همین محتوا بنیان خیلی از روابط انسانی و عقاید را تحت تاثیر قرار داده است. این «شهرزاد قهار کره‌ای» به طرز شگفت‌انگیزی برایت قصه‌های عشقی را سر می‌دهد که تو کمتر در جهان واقعی با آن مواجه خواهی شد. ⛔️از عقایدی سخن می‌گوید که گاهی هیچ اساس «عقلی و علمی» ندارد، دینی‌اش که جای خود دارد. چرا که در این سریال‌ها هرگز نه نامی و نه «یادی از خدا» هست. همه چیز بر عهده‌ی «بشریت» است و «قهرمان فیلم». قهرمان هم که ۹۹ درصد مواقع شاهزاده‌ای با خون شاهی، یا فردی اشرافی یا در معمولی‌ترین حالت فردی از یک خانواده فوق العاده ثروتمند امروزی است. به‌واقع مخاطب نوجوان را چنان «شیفته‌ی این باورها» می‌کند که اگر از دین با او سخن بگویی، به نظرش بحثی مسخره می‌آید. گاهی هم تو را عاشق ماجراجویی‌های رها شده از بند خانواده می‌کند. آنطور که گویی خانواده‌ها اغلب بندی به دست و پای‌مان هستند که باید یک طوری از شرشان خلاص شویم. بی‌آنکه بدانی چه شد، عاشق «روابط آزادی» می‌شوی که ابدا از آسیب‌های احتمالی پس از تجربه‌ی آن، چیزی به تو نشان نمی‌دهد. در مجموع اگر این تغییر ظریف عقاید را که بسیار زیبا در زرورق «جادو و پیشگویی و تناسخ» برایت می‌پیچند، نادیده بگیری، تنها عایدیی که برای نسل جوان دارد، تلف شدن وقت است. نوجوانانی را سراغ دارم که قید درس و دانشگاه و آینده‌ی شغلی‌شان را زده و به دنبال ساختن زندگی رویایی کره‌ای هستند. آن هم با پولی که قرار است قهرمانش روزی برای او با باد بفرستد. ❓آیا نمی‌توان حدس زد هدف سرمایه گذاران واقعی این صنعت بزرگ و پر هزینه و صد البته پر درآمد چیست؟ هدف هر چه که باشد، پس از دیدن چند سریالش، چه از نوع کره‌ای و چه تایلندی‌اش به همین چند سرفصل محتوایی می‌رسی. آیا طبیعی است که سالانه «میلیون‌ها دلار» خرج ساخت و تولید این سریال‌ها شود و فقط هم روی همین موضوعات کار شود؟ البته که بی‌انصافی است اگر هدف برندینگ قوی کشورشان را نادیده بگیریم. اما حقیقتش این همه صغری و کبری نچیدم که فقط به این نتیجه برسم که آنها فلانند و بهمان. ما کشور و فرهنگی داریم پر از غنای داستانی. از قضا هر کدامشان، به لحاظ موضوعی، خودش یک تنه می‌تواند با چندین سریال این صنعت، رقابت کند. حتی با همان حالت خام و اسطوره‌ای‌اش. چه برسد بخواهد تبدیل به یک فیلم نامه‌ی جذاب با خط داستانی جذاب‌تر شود. البته امیدوارم سازندگان عزیزمان اینطور برداشت نکنند که بردارند و داستان مثلا رستم را با همان سر و شکل و همان زبان و ساختار، عیناً به تصویر بکشند که مبادا در تاریخ تحریفی ایجاد کنند. منظورم چیست؟ چطور فیلم نامه‌ای مد نظرم است؟ اینبار بر خلاف نظر اکثر دوستان فرهنگی، توصیه می‌کنم حتما دو سه تایی سریال تاریخی کره‌ای ببینند. اما با این دید که چطور یک «فرمانده‌ی سلحشوری» که در تاریخشان به اندازه‌ی یک بند متن در موردش نوشته شده است را به تصویر کشیده‌اند. یا پزشکی که فقط از او نامی برده شده را چطور منتسب می کنند به «بزرگ‌ترین اختراعات» پزشکی جهان، یا چطور با به تصویر کشیدن داستان یک آشپز، به تمامی گیاهان دارویی روییده در وجب‌به‌وجب خاکشان و طب سنتی و گیاهی داشته و نداشته‌شان اشاره می‌کنند و از آن «علمی بی‌رقیب» خلق می‌کنند. 🔸 صادقانه می‌گویم نسل جوان و نوجوان ما مجذوب «قدرت قهرمان‌پردازی» در این سریال‌هاست. چه آن‌هایی که تاریخی هستند و چه آن‌هایی که موضوعات روز را دنبال می کنند. نمی‌توان انکار کرد که بسیار آموزنده هم هستند. منتهی آن چیزی را آموزش نمی‌دهند که فرهنگ ما بپذیرد یا به مذاق ما خوش بیاید. اما آنچه که می‌خواهند در مغز نوجوانان جهان جهت بدهند را خوب آموزش می‌دهند. حالا ما چه بکنیم؟ از بی‌ادبان ، ادب بیاموزیم. باید به جای پریدن به فرهنگ غربی و شرقی و انداختن تقصیر گردن این و آن، بنشینیم دور هم و از یک جایی شروع کنیم. یک‌به‌یک، داستان‌های جذابمان، «موضوعات و دغدغه‌های» امروز جامعه‌مان را انتخاب کنیم و با طعم و مزه‌های جدید، در ظرفی نو و امروزی، به جوان و نوجوان امروزمان ارائه کنیم. «نوجوان» امروزی‌ای که عاشق فلان «خواننده‌ی کره‌ای» است که گیاه‌خوار است را نمی‌توانی با یک کاسه آبگوشت پر از گوشتِ چرب و چیلی، پای سفره نگه داری، در حالی که در باغچه‌ی خانه‌ات سبزیجات محلی فوق العاده‌ای داری که طرز طبخش را بلد نیستی.
بیا از امروز هر کدام قدم کوچکی در حد توانمان، در راه تغییر تصویر کشورمان در جهان برداریم. اگر فلان کارگردان تصویر «سیاه و عصبانی‌ای» از کشورمان در فلان جشنواره ارائه می‌کند. خب من و تو فیلمی بسازیم که آن بخش رنگی و دوست داشتنی‌اش را هم نشان دهیم. منتهی با همان ساختار قوی و جذاب «قصه‌گویی شهرزادهای غربی و شرقی». ترفندهای خوب را باید آموخت. 📝زهرا میرزایی مطالعه مطلب کامل👇👇 http://roubesh.ir/1402/03/29 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
❓دلیل مخالفت‌ها با قانونمند شدن نمایش خانگی چیست/به نام ماهواره، به کام مبتذل سازان سکوها 🔸پیرو مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر نظارت ساترا بر صوت و تصویر فراگیر، رسانه‌ها و افراد بسیاری در باب مخالفت با این مصوبه اظهارنظر کردند. با وجودی که این مصوبه تنها در نقش تاکید‌‌کنندگی و شفاف‌سازی نظارت ساترا بر سکوها بوده و اتفاق جدیدی روی نداده است!
وایپ
❓دلیل مخالفت‌ها با قانونمند شدن نمایش خانگی چیست/به نام ماهواره، به کام مبتذل سازان سکوها 🔸پیرو مصو
🔸در ابتدا تعدادی از سلبریتی‌ها با گذاشتن استوری‌های مشابه اعتراض خود را به این مصوبه اعلام کردند و در مراحل بعد تعدادی از چهره‌های سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ها به این مسئله ورود کردند. 🔸عمده استدلالی که برای مخالفت با این قانون بیان شد روی آوردن مردم به سمت «ماهواره‌ها» بود. «علی لاریجانی»، «عبدالله رمضان زاده»، و افرادی مثل محسن تنابنده و بسیاری دیگر به مسئولان بابت این موضوع هشدار عجیبی دادند!! ✔️اما باید دید این دلیل تا چه حد درست است! 🔸اگر به وضعیت برنامه‌های شبکه نمایش‌خانگی نگاهی بیندازیم می‌بینیم که در مواردی تفاوت چندانی با تولیدات ماهواره‌ها ندارند، ضمن آنکه اتفاقا آسیب بیشتری نیز در پی دارند! در برخی از این محصولات تفاوت در ظاهر و حجاب حداقلی خانم‌هاست!! اما به لحاظ «محتوا» نمی‌توان تفاوت فاحشی را قائل شد و این استدلال مخالفین را پذیرفت! چراکه بنای مخاطب بر اطمینان و اعتماد به محصولات داخلی است و در مقابل وسواس بیشتری برای برنامه‌های ماهواره‌ای دارد. 🔸مخاطب‌ عامی که شبکه نمایش‌خانگی جمهوری اسلامی را تماشا می‌کند فرض را بر تائید محتوا و «اعتماد به حاکمیت» می‌گذارد، به تبع آن مقاومتش در برابر شکستن خطوط قرمز و دین‌زدایی کمتر بوده و پذیرش آسان‌تری دارد! به فرض مثال حساسیت مخاطب نسبت به استفاده از «مشروبات الکی» در شبکه نمایش خانگی در مقایسه با ماهواره بسیار کمتر است! یا نوع روابط و پوشش و تمسخر دین و....زیرا تکلیف مخاطب با شبکه خارجی مشخص است، اما آیا می‌توان از همه مردم انتظار داشت که از منظر یک کارشناس تولیدات داخلی را ببینند؟! 🔸کما اینکه مشابه این اتفاق در استفاده از پیام‌رسان‌ها نیز افتاد. مردم به «روبیکا» اعتماد کردند و به فرزندان خود با وسواس بسیار کمتری نسبت به اینستاگرام و...اجازه دادند از این تولیدات بومی استفاده کنند! نتیجه چه شد؟! مواجهه با محتوای سکوی خارجی با برچسب داخلی! 🔸به همین دلیل اندک آسیب و فساد «بسترهای داخلی» به مراتب از رسانه‌های خارجی بیشتر است. از طرفی نیز لزوما همه افرادی که محصولات شبکه‌های داخلی را می‌بینند ماهواره‌‌بین نبوده و نیستند و عکس مطلب نیز صادق است. 🔸بنابراین ترساندن مسئولین از بابت اینکه مردم به سمت ماهواره‌ها چرخش خواهند کرد دلیل سطحی و غیر قابل قبولی‌ست! 🔸از طرفی در مصوبه جدید که تکلیف مخاطب و مسئول به صورت شفاف با سکوها و حتی سایر رسانه‌های صوتی و تصویری مشخص شده و «چارچوب قانونی» محکم‌تری پیدا کرده؛ فضا برای مطالبه جهت ارتقای تولیدات ارائه شده به مردم و احترام به حقوق آنان نیز شفاف شده و از آشفتگی درآمده است. 🔸از آنجایی که سابق بر این با عدم شفافیت نهاد نظارتی، مسئولیت ولنگاری و فضای ابتذال فعلی شبکه نمایش خانگی بین وزارت ارشاد و ساترا پاسکاری می‌شد برخی نیز از این فضا استفاده می‌کردند و محتوای توهین‌آمیز تولید و به خرد مخاطب می‌دادند! اکنون از ساترا انتظار می‌رود که در عملکرد آشفته سابقش تجدید نظر کند و فضا را بر افرادی که با چند «ابزار مبتذل» و «بدون خلاقیت» جیب مردم را خالی می‌کنند و برای خود تولید ثروت می‌کنند تنگ کند و ارائه محتوای سالم و در عین حال جذاب به مخاطب را دنبال کند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔵هنر هفتم بدهکارِ انقلاب/ سرگذشت مرضیه حدیدچی ظرفیت ساخت فیلم‌های متعدد جهانی و پرفروش را دارد ✳️ تاریخ انقلاب اسلامی، شاهدِ ظهور و بروز جان‌هایی بوده، هست و مطمئنا خواهد بود که توانایی الگودهی به نسل‌ها در سراسر جهان را داراست. ♦️اگر هنر هفتم، همتی در طراز انقلاب اسلامی داشت، قطعا فراتر از هالیوود به جریان‌سازی و تربیت نفوس جهانی دست یافته بود. ✅ در انقلاب اسلامی، زنانی بروز یافته‌اند که اگر سینما آنان را به نمایش بگذارد، قطعا مخاطبین بسیاری در جهان پیدا خواهد کرد. ❌ زیرا ادبیات شرق، زن را حاشیه‌ای معرفی کرده که نمودش در مادرِ فیلم پدرسالار مشاهده می‌شود.
وایپ
🔵هنر هفتم بدهکارِ انقلاب/ سرگذشت مرضیه حدیدچی ظرفیت ساخت فیلم‌های متعدد جهانی و پرفروش را دارد ✳️
⛔️ اما در ادبیات غرب که نمودش سینمای هالیوود است، قدرت زنان به‌صورت همکار ابر قهرمان بودن یا داشتن قدرت‌های فوق طبیعی یا استفاده از جذابیت‌های زنانه برای پیشبرد اهداف یا ... نمایش داده شده که تصویری غیرواقعی از استعدادهای عظیم انسانی در زنان است؛ و هیچ‌گونه تناسبی با ماهیتی که خالق زن را خلق کرده ندارد و حتی با آن در تضاد است. همچنین به‌دلیل غیرقابل دسترسی بودن، تنها زنان را وارد رقابت‌های پوچ خواهد کرد، زیرا آن‌ها نه دارای قدرت فوق بشری هستند و نه حتی جذابیتی در طراز بازیگران زن دارند. ⚛ زن در حاشیه‌ی تاریخ نیست بلکه در بطن تاریخ است، نگاهی که امامین انقلاب هم با توجه به نوع حضور زنانه‌ی حضرت زهرا سلام‌الله علیها و حضرت زینب علیها‌السلام به زنان دارند. این حضور در عصر امام خمینی رحمه‌الله در قامت زنانی چون مرضیه حدیدچی عینیت یافت. زنی شجاع، دنیادیده، فرمانده، و البته چکیده‌ی زن انقلاب اسلامی که به عنوان نماینده امام به دیدار گورباچف می‌رود؛ و هیچ‌یک از این امور او را از وظیفه اصلی و فطری‌اش یعنی همسری و مادری بازنداشته و از عهده آن نیز به‌خوبی برآمده است. ✴️ زندگی مبارزاتی‌ش در شرایط خاص آن دوران، فصل مهمی در تبیین الفبای مبارزات زنانه با حفظ حیا و عفت و غرور است. زندانی شدنش، تبیین‌گر خباثت‌های ساواک و رژیم منحوس پهلوی و نمایش‌گر تاریخ پهلوی است. استقامت‌ش در زندان به ویژه با دستگیری دخترش و شکنجه روانی حاصل از آن برای یک مادر، نمایانگر یک زن صبور و مبارز است که هدفش او را عزیز می‌کند نه ذلیل. ♨️ حضور فعالانه به عنوان فرمانده سپاه همدان فصل دیگری از زندگی این زن غیور است که تبیین‌گر ماهیت کومله‌، تفاوت فرماندهی الهی با غیرالهی و نوع نگاه حاکمیت اسلامی به حضور زنان است. با داشتن هشت فرزند، عملکردی اینچنین داشتن همراه با عفت و حیا از این زن چنان وسعتی می‌سازد که ساخت فیلم‌های متعدد از بخش‌های مختلف زندگی‌اش نه‌تنها پرفروش خواهد شد بلکه تقویت‌کننده‌ی حافظه تاریخی خواهد بود. ⛔️ اما متاسفانه سهم هنر هفتم از معرفی ایشان، تنها مستندی به نام بانوی انقلاب و سریال آتش در گلستان است که با وجود تمام قوت‌هایش ضعف‌هایی از قبیل صحنه‌سازی ضعیف، بازی‌های نه‌چندان مطلوب و پایان مبهم، از اقبال عمومی آن کاست. 📚 حوزه ادبیات جلوتر است و کتاب‌های زنی از تبار الوند، خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ). پرواز با نور، خواهر ‌‌طاهره به زندگی ایشان پرداخته است. 🪙 اگر چنین مصادیق عینی با وجود ریز جزئیات زندگانی با اهداف استکبار همخوانی داشت قطعا با ساخت چندین فیلم تابه‌حال آن را مصادره کرده بودند. اما خلا چنین حضور زنانه‌ای در جهان‌بینی و ادبیات آنها سبب شده زنان را در قالب‌های از پیش تعیین شده‌ی فلسفی خود بگنجانند که این زن از آزادی تنها به برهنه‌شدن خواهد رسید. ❇️ اگر همتی در فیلم‌سازان انقلاب اسلامی باشد می‌توانند با نمایش این زن، مرزهای آزادی در اسلام را نشان دهند که این زن به چنان آزادی‌ای رسیده که از آزادی هم آزاد است و در اوج بندگی مقتدر است. ⭕ ️متاسفانه زن و دختر امروزی از وجود اسطوره‌هایی اینچنین بی‌اطلاع است و در شناخت الگو دچار خطای شناختی شده، درحالی که اسلام و به برکت آن انقلاب اسلامی آنقدر زن موفق و الگو ساخته که اگر تنها چند نمونه از آن‌ها به تصویر کشیده میشدند، در شرایط کنونی میتوانستیم نسبت به جامعه بین‌الملل در مسئله جایگاه زن در موضع حمله قرار بگیریم و جایگاه فطری زن را به همگان نشان دهیم. 🔷 کاش با این سخنان خانم خزعلی که گفتند: نتوانستیم در فیلم و سینما به زنان قوی بپردازیم، ما همواره زنانی را نشان دادیم که ضعیف هستند و نقص دارند، درحالی که این موضوع در مورد اغلب زنان ایرانی و مسلمان صدق نمی‌کند. جریان مالی سازمان‌های زیربط به سمت تولیدات باکیفیت از زنانی اینچنین جریان یابد. ❇️ چه‌بسیارند مادران و همسرانی که جریان‌ساز بوده‌اند و با تکیه بر توانایی‌های فطری‌شان توفیقات فرزندانشان را رقم زده‌اند و با ایثار و محبت و فداکاری‌ای که کمتر به آن توجه شده زمینه رشد و بالندگی آنان را فراهم نموده‌اند. ✅ دقیق که بنگریم نه‌تنها زنانی همچون مرضیه دباغ، که پشت هر قاسم سلیمانی و فخری‌زاده‌ و... مادران و همسرانی بوده‌اند که هرکدام به‌تنهایی می‌توانند نشان‌گر زن آزاده طراز انقلاب باشند. 📝 زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔴دلالت همجنس‌گرایی وسط نمایش عروسکیِ سیاسی را کم داشتیم! 🎭روز آخر نمایش عروسکی گربه نره و روباه مکار بود که ترغیب شدم با تماشای این نمایش در جشنواره عروسکی، ببینم دلیل اجراهای زیادش چه بوده! رفتم تئاتر شهر، سالن اصلی... ماجرای این نمایش پر رنگ و لعاب؛ اقتباس یا الهام از قصه پینوکیو، شخصیت اصلی داستانی ایتالیایی؛ نوشته کارلو کلودی بود.
وایپ
🔺داستان با خودکشی یا کشته شدنِ! ژپتو آغاز می‌شود و پینوکیویی که آدم شده و با جینا، درپی کشف راز درخت طلا وارد سیرکی عجیب می‌شوند. ⛔️سیرکی که رهبر آن «روباه مکار» است و «گربه نره» در رکابش! روباه دیکتاتوری‌ست که توانسته با سرکوبگری و استبداد بی‌حدش همه را «مسخ» کند و در عین حال با حیله‌گری فوق‌العاده‌ای، خودش را «تابع اکثریت» معرفی کرده است! اکثریتی که فریب حرف‌ها و خیالات او را می‌خورند و هرچه می‌گوید را بدون «چرا گفتن» می‌پذیرند! ♨️یعنی جناب روباه ذهن افراد تحت حاکمیتش را طوری شستشو کرده که معتقدند اگر «چرا» نگویند خیلی راحت‌تر زندگی می‌کنند! حالا فکر می‌کنید در عوض این همه ظلم و استبداد و خودکامگی چه دارند؟؟ «امنیت»!! ❌بله درست فهمیدید؛ همان امنیت که کلیدواژه‌ای آشناست! لابد آن‌ها می‌گویند درست است که غذا نداریم برای خوردن، اما امنیت که داریم!! «امنیتی ظاهری» که تفهمیم و یا شاید تحمیق شدند که الا و لابد جای دیگر نیست و مختص همینجاست!! اصلا خوب شد نهی شدیم که بیرون نرویم وگرنه کشته می‌شدیم! بماند که قاتل‌های چکمه‌پوش این جامعه هم مجازات نمی‌شوند! تا اینجا ذهنتان کجا رفت؟! بله! درست رفت... 🔍حالا پینوکیو به این سیرک آمده و «بی‌عدالتی» و ظلم را دیده، او با مذاکراتش برخی از مسخ‌شده‌های روباه را با خود همراه می‌کند که گامی نو دراندازند و اصلاحات کنند. همه چیز آماده‌ است؛ جامعه معترض و شوریده و پینوکیویی که آمده تا قیام کند و «عدالت» برپا کند، غافل از اینکه بقول روباه مکار «دنیا دار مکافات است»! 🗣پینوکیو حرف‌های خوبی می‌زند، اما از آن دست حرف‌هایی که یحتمل خودش هم نمی‌فهمد! او ثروت ارثیه‌اش را برای هزینه‌های سیرک، تامین سفره و به پای راضی کردن این و آن و چرب کردن سبیل‌ها و از همه مهمتر؛ تشکیل «کمیسیون‌های» زیادی که تعدادی حال به‌هم‌زن و مسخره‌اند (مانند کمسیون تشخیص‌ها و نظارت‌ها)، مصرف می‌کند!! 🔺نتیجه می‌شود شکست و روز از نو و روزی ازنو! انگار که چاره‌ای برای «استبداد» نیست و «روباه مکار» دوباره می‌آید و پینوکیوی ساده‌لوح با نیرنگ او کشته می‌شود. چه بر سر جامعه سیرک می‌آید؟! «فروپاشی تدریجی» از درون و ترک «جغرافیای کوفتی». ✋«جغرافیای کوفتی» تعبیر خودم نبود! دخترکی با چمدان می‌خواهد پا در مرزهای «آزادی» بگذارد و می‌گوید من نمی‌توانم بمانم و بجنگم و مال جنگیدن در این «جغرافیای کوفتی» نیستم و می‌رود... آنها هم که ماندند یا «فاسدند» و یا دست آخر تقدیرشان «نابودی‌ست». ❗️هنرنمایی گروهی پربازیگر با بازی‌هایی نسبتا خوب، گریم‌ها و لباس‌هایی احتمالا گران، طراحی حرکات قابل قبول و نور و موسیقی خوب اما با صدایی اذیت کننده و متنی ضعیف، همه و همه برای انتقال این محتوا به مخاطب ایرانی!!زیبا نیست؟! ⛔️«همجنس‌گرایی» را فراموش کردم بگویم! که ما در فیلم‌ها و پویانمایی‌ها و خیابان‌های دنیای غرب در پی‌اش می‌گردیم و ناسزایشان می‌گوییم که از بد ماجرا همینجا بغل گوشمان، جلوی «چشمان مدیران» در حال تبلیغ‌ش هستند!! گویی که می‌خواهند فروپاشی جامعه نمادین سیرک را عینیت ببخشند! ماجرا این بود که پینوکیو در ازای فاش کردن راز ژپتو، از دونفر از اعضای سیرک خواست که رازی از خودشان را فاش کنند و آنان عنوان کردند که ما باهم... ⚠️دلالتی که متاسفانه دو «دختر مکشفه» داخل سالن در کنار دستم را هم به وجد آورد و بر آن صحه گذاشتند... ‼️لابد تعجب می‌کنید از یله و رها بودن عرصه نمایش و مسئولانی که یا خوابند یا نمی‌فهمند و یا خود را به خواب زده‌اند که چنین نمایشی مدت طولانی‌ست که اجرا می‌شود!...جالب آنکه بخاطر سلبریتی نبودن گروه و اجرای خوبشان تقدیر هم شدند!!! و در ادامه هم شاید بشوند.... 📝 محمدجعفر هاشمی 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
18.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️حکایت فیلیمو و غلبه فضای ولنگار در آن! پخش برنامه موسیقی‌محور صداتو مدتی‌ست که در سکوی فیلیمو آغاز شده است. مجری این برنامه «محسن کیایی» است که زمان اغتشاشات در فضای مجازی بسیار فعال بود و از غم و ناراحتی و همراهی با مردم سخن می‌گفت!! اما در صداتو به‌گونه دیگری ظاهر شده. او با کاهش وزن و پوشیدن کت و شلوار موفقیتی در اجرای این برنامه نداشته است. ⛔️نمایش مفرط آلات موسیقی، استفاده از رقص و موسیقی‌های ذائقه‌خراب‌کن برای جذب، دعوت و انتخاب شرکت کنندگان خاص مانند بلاگر اینستاگرامی مکشفه و فعال در اغتشاشات و یک بازیگر در فیلیمو که از قضا برنده جایزه اصلی نیز شدند!!و... همگی در صدد ترویج «سبک زندگی غربی» و کاهش حساسیت‌ها برای عبور از خط قرمزها است. 🎬بخش‌هایی از این برنامه را در کلیپ ببینید. 📝روبش 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
⛔️معیار دوگانه برخورد با بی‌حجابی سیاسی در هنرمندان 🔺کارگاه یک روزه انجمن نگارخانه‌داران در خانه کارمان برگزار شده و خبر آن در صفحه‌ی رسمی galleryinfo منتشر می‌شود. تصاویر درج شده حاوی تصاویر هنجارشکنانه‌ی «کشف حجاب» توسط گالری‌داران و حتی سخنرانان آن است. 🔺اگر جلسه خصوصی بود و خبر آن درج نمی‌شد یا خبر درج می‌شد اما تصویر منتشر نمی‌شد، می‌توان فرض را بر این گذاشت که قصدشان سیاسی نیست. اما با درج این تصاویر حتی اگر نیت مکشفه‌ها سیاسی نیز نباشد، این اقدام کاملا سیاسی محسوب می‌شود و یک «حرام سیاسی» است. 🔺همگامی این نوع هنر با اقدامات سیاسی علیه «منافع کشور»، نوعی دهن‌کجی به مطالبات عده‌ی کثیری از مردم مسلمان ایران است. 🔔بی‌حجابی سیاسی، یک مسئله‌ی چندوجهی است و برای مقابله با آن هم «کار فرهنگی» نیاز است، هم «کار سیاسی» و هم «کار قضائی». 🔺متاسفانه این هنرمندان با استفاده از وجهه‌ی هنر اقدام «ضدفرهنگی و سیاسی» می‌کنند و این اطمینان را دارند که دستگاه قضائی همتی برای مقابله ندارد! که شاید به علت پادرمیانی وزارت ارشاد باشد. 🔺بنظر می‌آید این معیارهای دوگانه برخورد با «بی‌حجابی سیاسی» در هنرمندان باید از بین برود تا بتوان گمان کرد در مسئله‌ی مهم حجاب، همتی در مسئولین فرهنگی کشور وجود دارد! 📝زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥 ساختِ فیلمی تمدنی و متهاجم در برابر تمدنِ شهوت‌ران هالیوود ⁉️ سازمان‌های تبلیغی و فرهنگی، سازمان‌ اوج یا سازمان‌های دولتی مانند سازمان صداوسیما ‌و... با توجه به این بیان رهبری که فرمودند: «روحانیت اسلام، همیشه امیدوار و پرتحرک و جهادی، در وسط میدان بوده است» در تبلیغ این روحانیت فرسنگ‌ها عقب هستند و باید پاسخگو باشند که چرا در جهت نمایش سینمایی و سریالی از روحانیونی این‌چنین، غفلت کردند و همتی در خور نداشته‌اند! بلکه متاسفانه رویکرد غالب آثار خلاف واقع بوده درصورتی‌که نمونه‌های این روحانیون بسیارند.