این صحبت شهید صدر خط کشی خیلی خوبیه برای مذهبیهایی که ادعای دینداری دارن ولی با دشمنان اسلام و انقلاب مرزبندی نمیکنن
🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴
🆔@isfahanmasajed
امام علی(ع):
لقد كنت أنظر إليها فتنكشف عني الهموم و الأحزان.
هر گاه فاطمه را می دیدم تمام غم و غصه هایم برطرف می شد.
📚(کشف الغمه1:363)
🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴
🆔@isfahanmasajed
🔻انفعال در مسجد، اغتشاش در محله:
مسجدی که نمازخانه شد!
🖊 مهدی جمشیدی
۱. اینک که غبارها فرونشستهاند، میتوان دربارۀ "بازسازیِ انقلابیِ ساختار فرهنگ" سخن گفت و به "کمکاریهای معرفتی" و "بیعملیهای فرهنگی" اشاره کرد. ریشۀ اصلیِ اغتشاش، خطای ما در غفلت از "جهاد تبیین" و "روشنگری" و "روایتگری" و "گفتمانسازی" بود و همۀ لایههای دیگری، فرع بر این امر بودند. مُشت، نمونۀ خروار است؛ میخواهم در این مجال مختصر، چند سطر دربارۀ یک "تجربۀ تلخ" بنویسم و گذشته را به کمک فهم و تحلیل امروز، فرابخوانم. تجربۀ "مسجد جامع نارمک".
۲. چند بار و از جمله یک سال پیش، جمعی از "جوانانِ مؤمنِ انقلابی"، در برابر امام جماعت این مسجد شوریدند و پرچم تحوّلخواهی را برافراشتند، امّا هر بار، با لطایفالحیل، به حاشیه رانده شدند. سخن این جوانِ ناراضی این بود که: اوّلاً، "امامت جماعت" در این مسجد، به "پیشنمازی" فروکاهیده شده است و "مسئولیّتهای اسلامی و انقلابی"، رها شدهاند و بهاینترتیب، "مسجد" نیز به "نمازخانه" تبدیل شده است. ثانیاً با وجود اینکه ظرفیّتهای انسانی و مالیِ در این مسجد، گسترده هستند، امّا از این توانمندیها برای فعّالیّت فرهنگی استفاده نمیشود و بخشهای مختلف مسجد، دچار "توقف" یا "کمکاریِ محسوس" شدهاند. ثالثاً، امام جماعت – بخوانید پیشنماز – نه اهل "کار فرهنگی در محله" است و از "برنامهریزیِ فرهنگی" خبر دارد و نه "میدان واقعی" در اختیار جوانِ مؤمنِ انقلابی قرار میدهد و نه دههها "تذکّر" و "امربهمعروف" نسبت به ایشان اثری داشته است. یک مسجد با "امکانها و قوّههای فراوان" از یک سو، و یک محلۀ "تشنه" و "رهاشده" از سوی دیگر.
۳. ما انتقاد خویش را به نزد "نهادهای فرهنگی" بردیم و گزارش دادیم که در این مسجد، چه میگذرد، از جمله به "مرکز رسیدگی به امور مساجد" مراجعه کردیم و ماجرای تلخِ "رهاشدگیِ فرهنگیِ محله" را شرح دادیم. رئیس این مرکز با گزارش جمعیِ ما در این مرحله و مراحل بعد، دریافت که امام جماعت این مسجد، سخت گرفتار "سستی" و "بیعملی" و "بیبرنامهگی" است و ازاینرو، نتوانست از وی دفاع کند و وعدۀ تغییر داد، اما نتوانست به وعدۀ خود عمل کند. بعدها استدلال شد که چنانچه به مطالبۀ شما پاسخ مثبت بدهیم، این "موجِ مطالبهگری" در مساجد دیگر نیز به راه خواهد افتاد، چنانکه هماکنون نیز در برخی از مساجد محله، جوانانِ انقلابی، برانگیخته و منتقد شدهاند و خواهان "تحوّل" هستند. بههرحال، کار به اینجا رسید که بعد از یکسال مبارزه و مطالبه و تحوّلخواهیِ جوانانِ انقلابی، دادستان محله، ما را به مسجد فراخواند و جلسهای با حضور دو طرف تشکیل داد و محترمانه و ملایم، جوانان را تهدید کرد که چنانچه در مسجد به مطالبهگریِ خویش ادامه بدهید، ناچارم که با شما "برخورد" کنم. در نهایت، جمع ما فروپاشید و پرچم به زمین افتاد.
۴. اغتشاشهای اخیر، افزون بر سطحهای خارجی و ملّی، "بافت محلی" نیز داشت و بر فریبخوردگیِ عدّهای از "نوجوانان" و "جوانان" تکیه داشت. حالآنکه چنانچه "مساجد"، بافت محلهها را در اختیار خویش گرفته بودند و بر محله، تسلّط داشتند و در اثر کار فرهنگیِ در طول دهههای گذشته، "هویّتسازی" و "مصونسازی" کرده بودند، هیچگاه به این حجم از کار امنیتی و نظامی و ... حاجت نبود. اغتشاش اخیر، حاکی از "عفونتهای فرهنگی" بود که در پیکر محلهها، نشست کرده بود. این عفونتها، ریشه در"کمکاری و رهاشدگیِ مساجد" نیز دارد. ما "مسجد" را باختهایم و در امتداد آن، "محله" و "مدرسه" و "گروههای خودجوشِ فرهنگی" را. مسجد، "قطبِ فرهنگیِ محله" بود و اینک، "نمازخانه" است. و "امام جماعت" نیز "پیشنماز". "امام جماعتِ غیرمیدانی"، هرچه که انقلاب به ما داده بود را یکجا از ما گرفت. ما دیروز این دردها را دریافتیم و برخاستیم و هشدار دادیم، امّا ملامت و طرد شدیم، و امروز، "دُملهای چرکین"، سر بر افراشتهاند. یک طرف، گیسوپراکنی است و سوی دیگر، عمامهپرانی. آن "اهمالکاریها" و "سستیها" و "محافظهکاریها"، این "ریزشها" و "هنجارشکنیها" و "ارزشستیزیها" را به دنبال داشت.
۵. اغتشاش، تمام شد. آن پیشنماز نیز، همچنان در مسجد جامعِ نارمک حضور دارد. نشان داد که قدرتِ سیاسیاش از جوانانِ مؤمنِ انقلابی، بسیار بیشتر است و با تکیه بر پشتوانههای نامرئیِ خویش، ماندنیست. در عین حال، مسجد جامعِ نارمک نیز همچنان "منفعل" و "بریده از میدان محله" و "غافل از صحنۀ جنگ نرم" است. جالب است بدانید که ایشان در شهرداری تهران در هر سه دورۀ مدیریّت قالیباف و حناچی و زاکانی حضور داشته و اینک نیز رئیس مرکز فعالیّتهای دینی در آنجاست که بودجههای میلیاردی دارد.
#امام_تراز
🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴
🆔@isfahanmasajed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
▪️ کاشکی به دادم برسی /
نذار بگیره تو دلم، جایِ حسینت رو کسی /
#مادرم_فاطمه سلاماللهعلیها
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
#محله_مساله_من_است (1)
🔅شناسایی معضلات #محله بر اساس جهتگیری تمدنی؛
🔻 به منظور حل یک مشکل، #امام_محله باید بتواند پس از احصاء مشکل، آن را تبدیل به "مساله" کند. همواره «شناسایی مشکل کافی و مطلوب نیست و تنها می تواند ایجاد انگیزه ای باشد برای مرتفع کردن آن.
در مقابل، «ابهام موجود در مشکل» نیز، چاره ای به سوی حل آن، فرا روی انسان قرار نمی دهد و در بهترین فرض به اندازه ی آزمودن تمامی راه های حل آن،
هزینه زا و زمانبر خواهد بود.
🟢 اقدامات کلی جهت تبدیل مشکل به مسأله عبارتند از:
1️⃣ شناسایی دقیق و علمی وضعیت فعلی؛
2️⃣ تعیین وضعیت مطلوب و چگونگی آن؛
3️⃣ بررسی علل پیدایش وضع موجود؛
4️⃣ طراحی راهبردها و راهکارهای عملیاتی تغییر وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب و انتخاب مناسب ترین راهکار تصمیم گیری؛
👈 به این نکته نیز باید توجه داشت که ممکن است یک مشکل مرکب از چند مسأله باشد؛ بنابراین برای مواجهه با آن مشکل باید چند مسأله را به صورت هم زمان تعریف و بررسی کرد.
🟣 نمایشگاه #مسجد_جامعه_پرداز درصدد است" جامعه پردازی با جهتگیری تمدنی و با محوریت مسجد" را به زبانی ساده و روان به تصویر بکشد.
➕محتوای ارائه شده، برشی از کتاب "محله، مساله من است" می باشد.
⬇️ دریافت فایل pdf کتاب
🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴
🆔@isfahanmasajed
🔻از تمامی ائمه جماعات شهر اصفهان دعوت می شود تا به همراه خانواده، اهالی محله و نمازگزاران عزیز در گردهمایی بزرگ و حماسی میثاق با ولایت حضور به هم رسانید.
زمان: پنجشنبه ۸ دی ماه ساعت ۱۵
مکان: گلستان شهدای شهر اصفهان
✅کانال جامع ائمه جماعات استان اصفهان
🆔 @isfahanmasajed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت مرحوم کافی ( ره )
انگار با جوانان روزگار امروز سخن میگن...
📌 لطفا گوش کنید ونشردهید
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
27.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیکر مطهر شهدای کربلای ۴ درسوم، دی ماه، ۱۳۶۵😭😭😭
وماادراک کربلای ۴
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
مادری خورد زمین و همه جا ریخت بهم
همه ی زندگیِ شیر خدا ریخت بهم
داغی و تیزیِ مسمار اذیّت میکرد
تا که برخاست ز جا عرش خدا ریخت بهم
بشکند پای کسی که لگدش سنگین بود
تا که زد، سلسله ی آل عبا ریخت بهم
ثلث سادات میان در و دیوار افتاد
نسل سادات به یک ضربه ی پا ریخت بهم
گُر گرفته بدنِ فاطمه، ای در بس کن
وسط شعله ببین زمزمه ها ریخت بهم
رویِ او ریخت بهم پهلویِ او ریخت بهم
دهنش غرقِ به خون گشت و صدا ریخت بهم
شدتِ ضربه چنان بود که سر خورد به در
رویِ آشفته یِ اُمّ النُجَبا ریخت بهم
پشتِ در سینه یِ سنگین شده هم ارثی شد
گیسوانِ پسرش کرب و بلا ریخت بهم
مادرش آمده گودال نچرخان بدنش
استخوان های گلویش ز قفا ریخت بهم
با ترک های لبش با نوک پا بازی کرد
همه ی صورت او با کف پا ریخت بهم...
قاسم نعمتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دیر آمدم، دیر آمدم... در داشت می سوخت
🔹شعرخوانی بغض آلود شاعر طلبه آقای حسن بیاتانی در محضر مقام معظم رهبری
Majid Banifatemeh - Age To Madaram Nabodi.mp3
3.43M
بهترین قصه ے عاشقانه اے
علت گریه ے بی بهانه اے
#بنی_فاطمه #فاطمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیوار و در داره میسوزه
تو معرکه کجا وایسادی
▪️مداحی مهدی رسولی، فاطمیه ۱۴۰۱
@Farsna
🏴🏴🏴فاطمیه
▪️فاطمیه ماه خون ماه غم است
▪️فاطمیه یک محرم ماتم است
▪️فاطمیه دیده مهدی(عجّ) تر است
▪️اشک ریزان در عزای مادر است
🖤شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها) را خدمت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه وامام خامنه ای عزیزوعموم شیعیان تسلیت و تعزیت عرض مینمائیم.
🕯آجرکالله یا بقیةالله🕯
🖤🇮🇷🖤🇮🇷🖤