پس از ربودن امام موسي صدر در 31 اوت 1978 مطابق با 9 شهريور 1357 مسؤليت اداره مؤسسات امام صدر عملاً بر دوش ايشان قرار گرفت و در پي تحقق اهداف امام صدر به ارائه خدمات اجتماعي و احداث مراکزي در جنوب لبنان و بيروت همت گماشت. چنانکه دارالايتام حضرت زهرا (س) و مدرسۀ پرستاري را نيز تأسيس کرد. (اين مراکز تازه تأسيس در زمينههاي آموزشي، اجتماعي، بهداشتي فعاليت ميکنند و زير نظر مؤسسات امام موسي صدر اداره ميشوند. مؤسسات امام موسي صدر جمعيتي غير دولتي است که براي تحقق عدالت و جامعهاي خالي از جهل و فقر و بيماري ميکوشد.) رباب صدر همچنين رياست هئيت مديره «مرکز مطالعاتي و پژوهشي امام موسي صدر» (مرکز الامام الصدر للأبحاث و الدراسات) را به عهده دارد. اين مرکز مسؤل جمعآوري کليه اسناد، سخنرانيها، مقالات، عکس و... دربارۀ امام صدر و ديگر علما و فقها ميباشد وي ميکوشد اين اسناد را در اختيار پژوهشگران قرار دهد. اين مؤسسه با فعاليتهاي فکري و ابداعي تلاش دارد بر اهميت کارهاي فرهنگي در توسعۀ روابط انساني و ملتها تأکيد کند. علاوه بر آن اين مرکز کنفرانسي سالانه با عنوان «کلمه سواء» با عناوين کنفرانسهاي مختلف از جمله هويت فرهنگي (نوامبر 1999)، جامعه مقاوم (نوامبر 2003)، ابعاد انساني و ملي و حقوقي مسئله ربودن امام موسي صدر (دسامبر 2003) و ... را برگزار کرده است.
رباب صدر بيش از 40 سال است که در لبنان زندگي ميکند، وي گرچه متولد قم است و هر سه ماه يک بار براي ديدار بستگان به ايران ميآيد ولي امروز و از پس سالهاي طولاني زندگي در جنوب لبنان حتي واژههايي از زبان فارسي را به فراموشي سپرده است.
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
شايد بتوان سرعت بالاي تحولات و رخدادهاي بزرگ لبنان اين سرزمين کوچک اما تأثيرگذار را دليل بر آن دانست. مشاراليه دلبستگي و وابستگي زيادي به شيعيان لبنان دارد و تمام وقت خود را به خدمت آنها ميگذراند. وي با توجه به مسؤليتهاي خود اقدام به سفر به نقاط مختلف از جمله ايالات متحده آمريکا، هند، کشورهاي خليج فارس، سفر به آفريقا جهت ديدار از لبنانيهاي ساکن آنجا، بازديد از مراکز اجتماعي اروپايي و آشنايي با روشهاي اجرايي و فعاليتهاي اين مراکز نموده است. علاوه بر آن شرکت در همايشها، کنفرانسهايي در سطح جهاني و ارائه مقالات و سخنرانيهاي متعدد درباره موضوعات فقهي، اجتماعي، فرهنگي از ديگر فعاليتهاي ايشان به شمار ميرود.
رباب صدر در کنار مشغلههاي اجتماعي به ادامه تحصيل پرداخت و در سال 1994 ليسانس ادبيات و سال 2008 مدرک کارشناسي ارشد فلسفه خود را از دانشگاه لبنان اخذ کرد. و نيز در دورههاي آموزشي در زمينههاي تربيتي و خدمات اجتماعي را زير نظر امام موسي صدر و دورههاي آموزشي مديريت انستيتو، مديريت صنايع دستي، صنايع توليدي، آموزش خياطي صنعتي، طراحي لباس را در ايتاليا گذراند و موفق به دريافت گواهينامه تخصصي از انستيتوي عالي هنري marioty رم ايتاليا شد. ايشان همچنين به زبان عربي، انگليسي، و فارسي تسلط کامل دارد. و مفتخر به دريافت نشان ملي ارز از رياست جمهوري لبنان (1993)، نشان استحقاق از سازمان «فرسان مالطا» (1993)، نشان «الوشاح الاکبر» از کميتۀ «المکافات للعمل الانساني و الاستحقاق الخيري» (1992) شدند. سال 2000 تقدير نامهاي از سوي دبيرکل سازمان ملل (کوفي عنان) براي مشارکت در توسعه انساني و صلح جهاني و دکتري افتخاري از دانشگاه «لبنان و آمريکا» به وي اعطا شد.
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
مقام معظم رهبری مدظله العالی:
مسئولین کشور و آحاد توانا و آحاد مردم باید در مقابلهی با این دشمن هر کاری که میتوانند [انجام دهند]. در هر بخشی، در هر رشتهای که میتوانند، بایستی خودشان را آماده کنند، وارد میدان باشند. احساس مسئولیّت کنند. آرایش دشمن آرایش جنگی است؛ …از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همهی بخشهای مختلف.
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
لزوم خود سازی در دوران جوانی
برخى افراد تا هنگامى كه مشغول كارى نيستند، سالكگونهاند، ولى وقتى به رفاه يا مقامى مىرسند،آن صلاح وسداد را از دست مىدهند؛ اما اگر كسى در دوران جوانى و در دوران تحصيل خود را با استمرار مراقبت و محاسبت كاملاً بسازد وقتى به سمتى برسد مسلّحانه آن سمت را مىپذيرد و بدين جهت امورى مانند رشوه، وعده و وعيد او را تهديد نمىكند.
حضرت آیت الله جوادی آملی، مراحل اخلاق در قرآن، ص 80
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
✳️ خوجه ها؛ نماد شيعيان موفق
🔹شیعیان خوجه اثنا عشری، اقلیتی نیرومند هستند که در اشاعه فرهنگ تشیع و مذهب اهل بیت(ع) نقش پررنگی دارند و سرلوحه برنامه های خود را معرفی اهل بیت(ع)، مبارزه با فقر، حمایت از محرومان و تأمین و گسترش رفاه برای شیعیان جهان و جوامع انسانی قرار داده اند. رهبران خوجه برای تعلیم و آموزش عقیدتی و ایمانی و شکوفا ساختن استعداد و خلاقیت های اعضا، برنامه ریزی های گسترده ای انجام داده اند و از بذل هرگونه امکانات مالی و فرهنگی در این راه دریغ نمی ورزند. اتحاد و همدلی و همکاری رهبران و باور و ایمان آنان از یک طرف و حمایت و همراهی اعضای سازمان های شیعیان خوجه از طرف دیگر موجب تکامل و موفقیت این گروه قلیل در دوره زمانی کوتاه تر از 150 سال است. به طوری که در حال حاضر میزان نفوذ این گروه از شیعیان در بین قشر جوان بیشتر از جمعیت اعضا می باشد و در بین سایر شیعیان جهان نیز از احترام خاصی برخوردارند. مهاجرت های گسترده شیعیان اثنا عشری خوجه به نقاط مختلف جهان در گسترش تفکر شیعی در جهان مؤثر بوده و تلاش های آنان در این زمینه ستودنی است. رونق تجارت و اقتصاد شیعیان خوجه علت اصلی فعالیت های مذهبی و تبلیغی آنان در کشورهای مختلف می باشد.
🔹«خوجه ها» مسلمانان شیعه اثناعشری هستند که خاستگاه آنها مناطق شهر سند و ایالت گجرات هند است. کلمه «خوجه» از واژه خواجه فارسی به معنای فرد محترم و متشخص گرفته شده است. با مهاجرت آقاخان اول در نیمه اول قرن نوزدهم از ایران به هند، فرقه اسماعیلیه نزاری رونق یافت اما به تدریج میان نزاری ها اختلاف پیش آمده و گروهی از خوجه ها امامی شدند. بنا به تقاضای عده ای از خوجه ها از مرجعی به نام شیخ زین العابدین مازندرانی در نجف، یک روحانی(ملاقادر حسین) به هند عزیمت و مدرسه ای برای تدریس اصول اسلامی و عقاید تشیع تأسیس نمود. جذب جوانان خوجه به این مرکز موجب اختلاف بیشتر آنان با اکثریت که پیروان آقاخان بودند شد تا جایی که فشار روز افزون به آنها موجب گشت که حدود سال 1900م و پس از بیست سال مناقشه، این جماعت زادگاه خود را ترک گفته و با مشقت فراوان راهی شرق آفریقا شوند. خوجه ها با تلاش و پشتکار توانستند به تدریج وضعیت معیشتی خود را بهبود بخشیده و فعالیت های مذهبی خود را در کنار کار و تحصیل سامان بخشند. استقلال و تجزیه هند در سال 1947م موجب شد شماری از خوجه ها به پاکستان مهاجرت نمایند.
خوجه های مقیم اروپا و آمریکای شمالی با مردم این کشورها رابطه خوبی دارند و به دلیل وارد نشدن به موضوع های حساسیت برانگیز سیاسی، با میزبانان خود به مشکلی برنمی خورند؛ ولی رفتار ارباب مآبانه آنان در شرق و جنوب شرق آفریقا که اغلب بر کسب منافع اقتصادی و تحکیم موقعیت مالی و رفاهی مبتنی است، هیچ گاه بومیان این کشورها را راضی نکرده است.
دیدگاه خوجه ها به جمهوری اسلامی ایران از اشتراکات دینی و مذهبی آنان با مردم ایران فراتر است. آنان به کشور ما عشق ورزیده و با توجه به اینکه ایران تنها کشوری است که اکثریت جمعیت آن را پیروان مذهب اهل بیت(ع) تشکیل می دهند، احساس قرابت خاصی با ایرانیان داشته و در کنار هند که زادگاه خود یا والدینشان به شمار می رود، به ایران به منزله مرکز ثقل شیعیان جهان علاقه ای ویژه دارند و این کشور را وطن دوم خود می نامند. خوجه ها هر چند به دلیل ویژگی محافظه کارانه ذاتی شان، آشکارا از جمهوری اسلامی ایران هواداری نمی کنند ولی جایگاه کنونی ایران به منزله کشوری مستقل و قدرتمند با بیش از سه دهه ایستادگی در برابر زورگویی های قدرت های جهانی موجب شده که آنها احترامی ویژه برای کشور ما قائل بوده و آن را الگوی خود بدانند.
شیعیان خوجه اثناعشری طی صد سال گذشته، در سایه همت والا و پشتکار و نظم و انسجام گروهی به اقلیتی هدفمند تبدیل شده اند. آنان افزون بر تقویت هر چه بیشتر بنیه و توان اقتصادی خویش، توجهی ویژه به اشاعه فرهنگ شیعه داشته و تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) را در رأس برنامه های خویش قرار داده اند. آنان با اتحاد و همدلی به جامعه ای مذهبی که از بسیاری جنبه ها می تواند برای دیگر مسلمانان، به ویژه شیعیان الگو باشد، تبدیل شده اند.
🔸منابع بیشتر جهت مطالعه 👈👈👈
1) http://yon.ir/ZwUpe 2) http://yon.ir/ke19f 3) http://yon.ir/gpXrf
🔺#پی_نوشت: برای آشنایی بیشتر مستند "خوجه ها ؛ از مبارزه تا محکومیت" را در ادامه ببینید. (زبان انگلیسی)
با تشکر ازانجمن ترنم صلح
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش بینی های پیامبر، اخرالزمان در مکتب دیگر و سخن کتب پیشین راجع به پیامبر
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
موسسه بینالمللی هاتف شرق
#آینده_پژوهی جلسه هفتم مثلت آینده پژوهی در عرصه مديريت اصولا مديريت اقدامي است براي آينده و اداره ر
#آینده_پژوهی
جلسه هشتم
تفاوت آینده پژوهی و برنامه ریزی
سرعت در پديده ها و دگرگونيهاي علمي، اجتماعي و فرهنگـي بـه گونـه اي اسـت كه سازمانها را با مشكلات جديد رو به رو كرده اسـت. مـديران سـازمانهـا، در گذشـته بـا برنامه ريزي سنتي و برنامه ريزي راهبردي؛ مي كوشيدند دگرگونيها را به نفع سازمان مهـار كنند؛ اما اكنون محيط پرتلاطم و نامطمئن، نا كامي برنامـه هاي سنتي را رقم مي زند. امروزه يكي از دانشهاي جديد و مفيد براي هدايت سازمان "آينده پژوهي" است.
يكي از الزامات سازمانهـا، برخـورداري از برنامـه اسـت. برنامـه ريـزان، در سـازمان با مطالعات گسترده در سطوح عالي و مياني برنامه ريزيهاي اساسـي را بـراي سـازمان انجـام ميدهند. اما نكته اي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه در برنامه ريزي ، مـديران از زمـان حال شروع و به سوي آينده حركت ميكنند. به عبارت ديگر ،حركت رو به بيرون است و ميكوشند در شرايط مختلف كشف كنند كه كدام آينده رخ خواهد داد؛ بنابراين نقطه شروع اينآينده غالبا در زمان حال است .
اما در آينده پژوهي برنامه ريزي رو به درون است، يعني با انتخاب يک يا چنـد هـدف يـا موقعيت خاص در زمان آينده برنامه ريزي شروع مي شود. پـس از تعيين نقطه شروع در آينده، با رويكرد برنامه ريزي سنتي، از آينده به سوي امروز برنامه ريزي شروع مي شود. از اين روست كه اين رويكرد را اكتشافي مي نامند، يعني برنامه ريزان ابتدا به افق آينده ميروند و با حضور در افق آينده و ديده باني حال و گذشته مسيرهاي مشخص را براي معماري توسعه از آينده به حال تعيين و مشخص ميسازند.
برنامه ريزي فرآيندي مساله محور جهت حل چالش هاي فوري و هدف محور بلندمدت براي آينده است. ميتوان گفت برنامه ريزي به دنبال كنترل و بستن آينده است و آينده پژوهي به دنبال گشودن و آشكارسازي آينده است.
(حركت از آينده هاي محتمل به سوي آينده هاي بديل) تفاوت آينده پژوهي و برنامه ريزي را ميتوان بصورت خلاصه در جدول ذيل مشاهده كرد .
لازم است توجه شود كه برنامه ريزي راهبردي با آينده پژوهي تفاوت دارد. اين دو، هر چند در سطوحي با يكديگر همپوشاني دارند، اما نبايد به جاي يكديگر به كار گرفته شوند. در آينده پژوهي افزون بر شناسايي روندها و چالشهاي آينده، معمولا سه حالت متفاوت براي آينده بلند مدت در نظر ميگيرند. (آينده ممكن، آينده محتمل، آينده مطلوب).
حال آنكه در برنامه ريزي راهبردي به كمک دانش مديريت و با استفاده از شيوه شناسايي محيطي، براي رسيدن به يک آينده (آينده مطلوب) برنامه ريزي ميكنند. آينده پژوه به برنامه ريزي كمک مي كند، اما خود در مقام برنامه ريزي نيست، آينده پژوه، آينده را ترسيم مي كند، در حالي كه برنامه ريزان راهبردي با توجه به موقعيت، راه رسيدن به آن را طراحي ميكنند.
در برنامه ريزي راهبردي با مطالعه نقاط قوت و ضعف دروني و عوامل تهديد و فرصت بيروني، شرايط ثابت و پيش بيني شده اي را براي توانايي هاي سازماني و دگرگوني هاي محيطي فرض مينمايند. اما در آينده پژوهي، با استفاده ازاطلاعات موجود و قدرت خلاقيت موقعيت آينده تصوير ميشود، تا براساس آن، نوع حركت برنامه تدوين شود. به بيان ديگر، در آينده پژوهي شمايي از آينده را تصوير ميكنند تا برنامه ريزان بتوانند راه رسيدن به آن را طراحي نمايند .
در آينده پژوهي به چند سناريو دست مي يابند و هر سناريو ممكن است نيازمند چند راهبرد باشد. پس، اين دو با هم تعامل نزديكي دارند. اين موضوع در جدول ذيل نشان داده شده است .
اعزام مبلغه به عراق
با سلام خدمت یکایک گرامیان
با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین، مدرسه زبان و فرهنگ کره با همکاری معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، اقدام به اعزام مبلغه زبان دان می نماید.
لذا خواهرانی که تمایل به تبلیغ در کشور عراق دارند به ادمین مراجعه نمایند.
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
4_5992096792353702823.pdf
4.13M
✳️ گزارش جدید رایزن فرهنگی سفارت ایران در آلمان ۲۰۱۶
« #الهیات_و_اسلام_شناسی_در_آلمان »
🔹معرفی نهادها و جریانهای فعال مطالعات قرآن و شیعه شناسی
✅🔹عضویت در
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
4_5868723646322706189.pdf
2.55M
#معرفی_کتاب
✳️ امام حسین علیه السلام
✳️ IMAM HUSSEIN (AS)
#انگلیسی
🔹Mohammadreza Batavani
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
4_5873003018592454198.pdf
121.7K
✳️ جذابیت های اسلام از دیدگاه برخی متفکران گرونده به اسلام
🔹سید مصطفی محقق داماد
🔸کنت دو بنوال، ولتر، بوئن ویلی یه، هانری کربن، کوپر
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
هدایت شده از islam4all
#دعوت_به_همراهی
❇️ مرکز تبادلات فرهنگی شرق(تربیت مبلغه بین الملل) نیازمند عزیزانی است که در حوزه های زیر با این مرکزهمکاری نمایند.
⚠️ لازم به ذکر است که مرکز در این قبال امکان پرداخت هیچ هزینه ای را ندارد.⚠️
زمینه های همکاری:
طراحی سایت
فتوشاپ و گرافیک
تدوین و تولید کلیپ
گویندگی و اجرا
ترجمه به زبان های مختلف بالاخص زبان های شرقی
🔺 جهت همکاری خواهران علاقه مند، به آی دی زیر، پیام دهند.
🆔 @islam4_all
انا لله و انا الیه راجعون
ولا تحسین الذین قتلوا فی سبیلالله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون
شهادت فرمانده بزرگ سپاه اسلام
سردار قاسم سلیمانی به دست سربازان کثیف آمریکایی
را بر تمام آزادگان جهان تسلیت عرض می نماییم.
انتقام خون شهید حججی پایان داعش بود..
انتقام خون این شهید پایان عمر اسرائیل و فتح قدس خواهد بود ان شاءالله..
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
سردار سرتیپ قاآنی به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد
🔹درپی شهادت سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی، حضرت آیت الله خامنهای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.
متن حکم فرمانده معظم کل قوا به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹درپی عروجِ شهید عالیمقام سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرافراز سرتیپ اسماعیل قاآنی که در شمار برجستهترین فرماندهان سپاه در دفاع مقدس بوده و در طول سالیان متمادی در نیروی قدس در کنار سردار شهید در منطقه خدمت کرده است میسپارم.
🔹برنامهی آن نیرو عیناً همان برنامهی دوران فرماندهی شهید سلیمانی است. از همهی همکاران آن نیرو حضور و همکاری آنان را با سردار قاآنی خواهانم و توفیق و تأیید و هدایت الهی را برای ایشان مسألت میکنم.
سید علی خامنهای
۱۳ دی ماه ۱۳۹۸
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all