eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
595 ویدیو
123 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
رابرت اسپیتزر، همجنسگرایان و آزادی بیان كه خود يكي از افرادي بود كه با بازتعريف ، به حذف همجنسگرايي از فهرست اختلالات رواني DSM كمك كرد، در سال ۲۰۰۳.م پژوهشي انجام داد و با شيوۀ درمان ترميمي، تغييرات قابلِ ملاحظه اي را در گرايش و رفتار جنسي همجنسگرايان مشاركت كننده در پژوهش خويش گزارش كرد. در اين پژوهش كه بر روي ۲۰۰ آزمودني اجرا شد، اسپيتزر شواهدي قابلِ تأمّل از تغيير در گرايش و رفتار جنسي همجنسگرايان در جهت دگرجنسگرايي را، با ميزان موفقيّت در تغيير بسيار بالا و در يك بازۀ زماني حدّاقل ۵ ساله، گزارش كرد. پژوهش اسپيتزر، براي ها بسيار گران تمام شد. ايشان كه ساليان سال تلاش كرده بودند تا با القاي تغييرناپذيري گرايش جنسي، براي رفتارهاي خود توجيهي بتراشند، اينك توسّط كسي كه او را نجات بخش خود از فشار براي تغيير مي دانستند (چون اسپیتزر در دهه ۱۹۷۰.م با تغییر تعریف اختلال روانی، به حذف همجنسگرایی از فهرست اختلالات کمک کرده بود)، به چالش كشيده شده بودند. پس از انتشار پژوهش اسپيتزر در سال ۲۰۰۳.م، «فوراني از نفرت» به سمت اسپيتزر از سوي كه زماني او را به عنوان قهرمان ميديدند، سرازير شد. روانشناس هلندي، جرارد ون دن آردويگ، گفت كه او با اسپيتزر صحبت كرده كه «در نتيجۀ حملات وحشتناك شخصي از همجنسگرايان خشن و حاميانشان تقريبا از نظر عاطفي خُرد شده بود». در سال ۲۰۱۲.م، پس از حدود يك دهه مورد فحّاشي و بدرفتاري قرار گرفتن، اسپيتزر در سنّ ۸۰ سالگي و در حالي كه از بيماري پاركينسون رنج مي برد، تسليم فشارها شد و به صورت عمومي «به دليل ادّعاهاي اثبات نشده در مورد اثربخشي درمان ترميمي» عذرخواهي كرد (همان). او اكنون اعلام كرد كه «روشي براي تعيين معتبر بودن گزارش هاي تغييرات مراجعان وجود ندارد». این باعث شد که برخی از نویسندگان ادعا کنند که اسپیتزر مطالعه خود را «پس گرفته است»، اما این درست نیست. در واقع، سردبیر مجله‌ای که مقاله اسپیتزر در سال ۲۰۰۳.م (و همچنین «عذرخواهی» او در نامه‌ای به سردبیر) در آن منتشر شد، يعني مجلۀ Archives of Sexual Behavior، به طور خاص از پس گرفتن مقاله خودداری کرد و گفت که صرفاً تغییر در نحوۀ تفسیر نويسنده از داده های خود دلیلی برای انجام این کار نیست. علی‌رغم «عذرخواهی» اسپیتزر در سال ۲۰۱۲.م، مطالعۀ او در سال ۲۰۰۳.م همچنان شواهدی (نه «اثبات») را ارائه مي كند که نشان می‌دهد برخی (نه همۀ) افراد با گرایش عمدتاً همجنس‌گرا می‌توانند پس از جستجو و دریافت درمان يا مشاوره به سمت جهت گيري عمدتاً دگرجنس‌گرا تغییر كنند. دلیلش این است که «شواهد» ارائه شده توسط مقاله، شهادت‌های ارائه شده توسط ۲۰۰ آزمودني اسپیتزر است (و همیشه بوده است) - نه نظر شخصی دکتر اسپیتزر در مورد آن شهادت‌ها. اسپيتزر، حتّی در بیانیۀ سال ۲۰۱۲.م خود، نه شواهدی مبنی بر «سوگیری پاسخ» را اثبات کرد و نه به آنها اشاره کرد. اگر بخواهیم اعتبار داده‌های مبتنی بر گزارش‌های شخصی را صرفاً به این دلیل که سوگیری پاسخ محتمل است رد کنیم، باید بسیاری از تحقیقات علوم اجتماعی و احتمالاً بیشتر تحقیقاتی را که در مورد تمایلات جنسی انسان انجام می‌شود، رد کنیم. و با توجّه به اينكه که دکتر اسپیتزر از سال ۲۰۰۳.م تا ۲۰۱۲.م مورد آزار و اذیّت و بدرفتاري قرار گرفت، «عذرخواهی» او باید به اندازه «عذرخواهی» یک اسیر جنگی پس از شکنجه اعتبار داشته باشد. Gerard van den Aardweg, “Frail and aged, a giant apologizes,” MercatorNet, May 31, 2012, accessed August 31, 2018, https://www.mercatornet.com/articles/view/frail_and_aged_a_giant_apologizes. ان شاء الله در کتابی که پیرامون مساله همجنسگرایی در دست تالیف است، در این باره توضیحات مفصل تری را خواهید دید. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بخش نخست پیشتر در رابطه با «کرامت» و «ادراک کرامت» و «آزادی» و «ادراک آزادی» در افراد و به ویژه در بانوان کشورمان صحبت کردیم. اینکه آزادی حقیقی در پوشیدگی است یا در بی پوششی، خود بحثی مفصّل و جذّاب و مهم است. طبیعتا وقتی سخن از آزادی می شود، اوّلین سؤالی که به ذهن می آید، این است که «آزادی از چه و برای چه»؟! پاسخ این سوال، تکلیف را روشن می کند. ممکن است فرد، برای آزادی از نگاه جنسیتی (به جای نگاه مبتنی بر انسانیت) پوشیدگی را آزادی بداند. این بحث مفصّل است و فعلا درباره مطلب دیگری می خواهم صحبت کنم: و آن مطلب این است: «احساس آزادی»... یا به تعبیر بهتر «ادراک آزادی» (این دو می توانند متفاوت از هم باشند) خب ما چگونه به «ادراک نکردن آزادی» برای دختران کمک می کنیم؟! ۱. هنگامی که مادران، پس از برگشتن از بیرون به منزل، و وقتی حجاب از سر برمیدارند، می گویند: «آخیش! راحت شدم»، به صورت غیرمستقیم القا می کنند که پوشیدگی آزادی را محدود کرده ۲. وقتی پدران یا مادران، در هنگامی که فرزندشان خود با علاقه خود روسری یا چادر پوشیده، می پرسند: «اذیت نمیشی؟!»، «ادراک آزادی» را تحت تاثیر قرار می دهند. ۳. وقتی پدران یا مادران، دختران خود را برای فعالیت هایی که نه منع شرعی دارد و نه منع قانونی و عرفی، باز میدارند و دلیل آن را «دختر بودن» فرزندشان بیان میکنند، «ادراک آزادی» دختران را تحت تاثیر قرار می دهند. ۴. وقتی والدین، تذکر دادن به پسران را خیلی جدّی نمی گیرند و می گویند: «خب، پسره دیگه. همینجوریه!»، «ادراک آزادی» در دختران را متأثر می کنند. ۵. وقتی والدین، در مکان های مذهبی، اجازه نمی دهند دخترشان که سن و سال کمی دارد، بدود و «احساس آزادی» را در جمع نمازگزاران چادری تجربه کند، «ادراک آزادی» را متاثر می سازند... ان شاء الله ادامه خواهد داشت... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بخش دوم ما چگونه «ادراک آزادی» بانوان در رابطه با پوشش را تحت تاثیر منفی قرار می دهیم؟! ادامه از ارسال قبلی ۶. هنگامی که در مکان های عمومی در تابلوها می نویسم: «رعایت حجاب الزامی است»!، به تلقین ذهنی «حجاب اجباری» کمک می کنیم. ۷. زمانی که می نویسیم «از ارائه خدمات به افراد غیرمحجبه معذوریم»!، «ادراک آزادی» بانوان را متاثر می سازیم. ۸. وقتی از به کار بستن جملات کلیشه ای درباره حجاب خسته نمی شویم! «ادراک آزادی» در بانوان را متاثر می سازیم. ۹. وقتی می گوییم «نخند، چون دختری!» ولی درباره پسران چنین ادبیاتی نداریم «ادراک آزادی» متاثر می شود. ۱۰. وقتی مسابقات «شنا و کشتی آقایان» را پخش مستقیم می رویم، و آن را چندان مهم قلمداد نمی کنیم، «ادراک آزادی» در بانوان را متاثر می سازیم. ۱۱. وقتی «گشت ارشاد» برای «متلک اندازان و چشم ناپاکان» نداریم، «ادراک آزادی» در بانوان را تحت تاثیر قرار می دهیم. ۱۲. وقتی «پسران» با هر پوششی بیرون بیایند، می گوییم «مهم نیست!»، به «ادراک آزادی در بانوان» لطمه میزنیم. ۱۳. وقتی تا یک دختر چادری می بینیم، اخممان در هم می رود ولی در برابر دیگران لبخند به لب داریم! «ادراک آزادی» خانمها را متاثر می سازیم! ۱۴. وقتی در آگهی های تبلیغاتی، میزنیم «به یک خانم خوش برخورد، ترجیحا مجرد! و با ظاهر و رفتار مناسب اجتماعی!» نیازمندیم، که دیگر ... ان شاءالله ادامه خواهد داشت... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
یک تجربه متفاوت از بیان قصه 《شنگول و منگول و حبه انگور》! امشب وقتی داشتم برای دختر شش ساله ام، قصه شنیدنی شنگول و منگول و حبه انگور را می گفتم، احساس کردم دخترم نگران شد که این گرگ بدجنس، بالاخره موفق شد بچه ها را گول بزند! ناخودآگاه ممکن است در ذهنش این تصور ایجاد شود که 《پس، راهی وجود نداشت تا گرگ به خانه نیاید!》 قصه را متوقف کردم و از دخترم پرسیدم: 《به نظرت بچه ها چه کار می توانستند بکنند که گرگ بدجنس نتونه بیاد خونشون؟!》 به پنجره خانه اشاره ای کرد و گفت: خب اگه یه پنجره داشتند می تونستن از اونجا نگاه کنند ببینن مامانشونه یا آقا گرگه! برای این پاسخ تشویقش کردم و پرسیدم: خب، حالا اگه پنجره نداشتند چه کار دیگه ای میتونستن انجام بدن؟! گفت: از دودکش خونه میتونستن ببینن گرگه پایین هست یا مامان! گفتم: عجب، تا حالا بهش فکر نکرده بودم! بعد ادامه دادم: چه فکرهای جالبی کردی. اگر تو پیششون بودی احتمالا گرگه نمیتونست بیاد تو خونه و بعد گفتم: به نظرت اگر تلفن دم دستشون بود هم میتونستن کاری بکنند؟ گفت: خب آره. به مامان زنگ میزدن میگفتن مامان کجایی؟! اگه مامان میگفت من تو چراگاهم میفهمیدن که پس پشت در آقا گرگه است! باز تشویقش کردم... پرسیدم: خب حالا اگه تلفن مامان جواب نمیداد چی؟! به نظرت میتونستن از همسایه ها هم کمک بگیرن؟! گفت: بله که میتونستن! زنگ میزدن به همسایه یا اونا رو صدا میکردن میپرسیدن شما که از اون طرف میبینید بهمون بگید کی پشت دره! پس از تشویق کلامی مجدد، پرسیدم اگر همسایه ها نبودن چی؟! به نظرت کسی هست که ما بهش زنگ بزنیم تو این موقعیت و کمک بخواهیم؟! ذهنش رفت سمت پلیس گفت: بله خب. به آقا پلیسه زنگ میزنیم میگیم مامانمون رفته برامون غذا بیاره. الانم نمیدونیم کی پشت در خونه است. میشه کمکمون کنید؟! چند نکته: ۱. یک قصه تکراری را می توان با روشهای ابتکاری تغییر داد و پیام های متفاوتی از آن دریافت کرد ۲. قصه های ما نباید منتهی به ایجاد تصور درماندگی در بچه هایمان شود ۳. آموزش بسیاری از موارد مهم در قالب قصه و هنگامی که هیجان و فکر بچه ها درگیر است بسیار بهتر انجام می پذیرد و ۴. وای به روزی که چهره پلیس مان را مخدوش کنند! بازی کردن با چهره کسانی که احساس مان با نام آنها پیوند دارد، هرگز جُرم کوچکی به حساب نمی آید! برای سلامتی شان دعا کنیم‌ و برای تخریب کنندگان عمومی به ایشان فکری اساسی برداریم. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
جنسی سازی زنان را از ورزش کنار بگذارید! تصاویر مرتبط را در ارسال بعدی ببینید. وقتی تیم فوتبال بانوان ایران را از بازی مقابل اردن، به خاطر رعایت ، منع کرد، رسانه های خارجی معاند تیتر زدن درباره گریه دختران ایرانی و اینکه قوانین در ایران مانع حضور بانوان و گریه فوتبالیستهای خانم ایرانی شد، را آغاز کردند. این رسانه ها، نوشتند که ماده ۴ «هرگونه تبلیغ مذهبی، سیاسی و نژادی را منع می کند. در این بند همچنین آمده که لباس بازیکنان نباید خطر ایمنی داشته باشد». این رسانه ها، البته، چند چیز را توضیح ندادند👇 ۱. () تبلیغ دیگری برای طرز تفکری دیگر است (حال نامش مذهب باشد یا نه) ۲. نیز توضیح ندادند که حجم بالای ، و های بعد از گل که نمادهای مختلف را پوشش می دهند، چرا منع نشده اند؟ پس از اینکه برخی مسلمان در جهان، این اعتراضات را انتقال دادند، فیفا بهانه «نداشتن ایمنی»! برای بانوان پوشیده را پیش کشید که بهانه ای مضحک تر از اولی بود. تلاش بانوان مسلمان (مانند Asmahan Mansour و Assmaah Helal) بالاخره نتیجه داد و فیفا ناچار شد پوشش بانوان را بپذیرد. در ایران چه می گذرد؟! ورزشکار محجبه و چادری ما خانم که با بر روی سکو رفت، توسط از ادامه حضور در فعالیت حرفه ای شد! چرا؟ چون مسئولین وقت احساس خطر کردند که مبادا به خاطر چادر پوشیدن خانم حیدری جودو را کنند! سازمانهای جهانی و شما غلط می کنید! چادر، سه حالت ممکن دارد. یا انتخابی بر مبنای است، یا نماد است، یا . در سرتاسر دنیا بسیاری ورزشکاران با لباس های نمادی فرهنگ خود بر روی سکوها حاضر می شوند. بسیاری ورزشکاران نمادهای مذهبی مانند صلیب هویت مذهبی خود را معرفی می کنند. بسیاری ورزشکاران با مدل های موی عجیب وارد زمین بازی می شوند. پس، مشخص می شود که اینها همه بهانه است، نماد اسلامی نباید حضور داشته باشد! در لیک انگلیس و برخی کشورهای دیگر (که در آن نماد همجنسگرایان را همه به ناچار باید به خود ببندند) نمونه آشکار این است. در جنگ و اوکراین، اینقدر این آش شور شد که دیگر جایی برای بحث باقی نگذاشت. ورزشکاران زیادی پس از شادی خود لباس های زیرین منقش به بر تن داشتند. تیم روسیه از مسابقات مختلف بین المللی ورزشی در جهان و از میزبانی مسابقات گوناگون محروم شد. حتی مثل هم تیم روسیه را از فهرست تیم ها حذف کردند! آنوقت اگر ورزشکار آزاده ما با ورزشکار رژیم کودک کش بازی نکند، همه سخن از و بازی نکردن اجباری حرف میزنند و برخی چون و برای آن راه می اندازند. و حق دارند در ورزش با پوشش مدنظر خود شرکت کنند و این حق را دارند می گیرند. نمونه برجسته اش، گرفتن حق رعایت پوشش در والیبال ساحلی بانوان است (برای نمونه در مورد Doaa Elghobashy). آیا این پایان کار خواهد بود؟! نه! که خود آغازگر حضور بانوان با پوشش مشابه مردان در ورزش بودند، امروز علیه موضع می گیرند ولی زورشان نمی رسد که بر نگاه های هرزه مردان و طرد بانوان در رسانه ها و اقتصاد ناشی از جنسی سازی زنان در ورزش غلبه کنند. این نگاه جنسی که woman first, athlete second خوانده می شود، به بسیاری زنان ورزشکار آسیب زده و آنها را در دام خود انداخته است. 👈 در دنیای امروز، دیگر نه حنای فمینیستها برای نجات زنان رنگی دارد و نه مردان شهوت پرست و پول پرست قرار است برای آنها کاری ترتیب دهند. کار دست مسلمانان است که با نگاه جدید خود، نجات بخش جهان باشند. آنها هستند که باید قیام کنند و جنسی سازی در ورزش بانوان و حتی مردان را حذف کنند. ان شاء الله آن روز را خواهیم دید✌️ ما غرب را در مساله بانوان و خانواده پاسخگو خواهیم کرد منابع مرتبط با برخی ارجاعات مطلب: http://www.inquiriesjournal.com/articles/587/the-medias-sexualization-of-female-athletes-a-bad-call-for-the-modern-game https://b2n.ir/q19299 https://per.euronews.com/2011/06/07/national-women-football-team-iran https://www.common-goal.org/Stories/Faith-in-football2019-12-20 https://b2n.ir/h44261 https://en.wikipedia.org/wiki/Doaa_Elghobashy https://b2n.ir/n13610 https://b2n.ir/k02525 https://www.tarafdari.com/node/2197794 https://b2n.ir/f80094 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
مانع موفقیت ورزش بانوان نیست آنچه مانع است، و است.‌.. این ساختارهای توهین آمیز را، به یاری خدا، خواهیم شکست✌️ تصویر بالا مربوط به افتخارآفرین هست که دو بار در جام ملت های (پس از غلبه بر تیم هایی چون زنان ) را در کارنامه دارند... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
زن قبل و بعد از انقلاب، از حرف تا عمل لطفا با دقت ببینید... برخی واکنش ها در کشور ما، نه نسبت به واقعیت ها، که نسبت به آنچه، از طریق رسانه و به دروغ، تلقین کرده اند، هست اگر بتوانیم حقایق را به او نشان دهیم، نوجوان و جوانمان خودش قضاوت خواهد کرد... یکی از موانع ما برای نشان دادن حقایق، در فضای مجازی است دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از اخبار انتخابات قـــم🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅🎥 شبکه‌هایی که پای اعتراضات را به مدارس باز کردند و تلاش کردند با کشاندن دانش‌آموزان به آشوب آتش فتنه را روشن نگه‌دارند قبلتر درباره اجرای سرود سلام فرمانده چه گفته بودند؟! 🔴 به کانال بپیوندید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2587689142C7414eac541
سخنان کمتر شنیده شده درباره بانوان بخش دوم اما آنی که گفتند زن ناقص‌العقل است، این نخواستند بگویند که زن خدای نکرده قوه‌ی ادراک ندارد، هرگز. بسیاری از زنان از بسیاری از مردان سطح شعور و درکشان به مراتب بالاتر است؛ نه یک ذره دو ذره. من در تفسیر این جمله در نهج‌البلاغه یک بیانی کردم که این بعد هم منتشر شده. شاید هم شماها بعضیتان دیده باشید. دو احتمال درباره‌ی این هست که یکی از این دو احتمال را من این‌جا ذکر می‌کنم و آن این است که نظر امیرالمؤمنین در «هن ناقصات العقول‌[ان النساء نواقص الایمان نواقص الحظوظ نواقص العقول/۱۲۸نهج‌البلاغه/ خطبه ۸۰]» به طبیعت زن نیست، بلکه به زنی است که تحت تأثیر فرهنگ ستم‌آلود تمام طول تاریخ که نسبت به زنان این فرهنگ، همیشه توأم با ظلم و ستم بوده، ناقص بار آمده. در زمان امیرالمؤمنین زن در همه‌ی جوامع بشری، نه فقط در میان عرب‌ها، مظلوم بود. نه می‌گذاشتند درس بخواند، نه می‌گذاشتند در اجتماع وارد بشود و در مسائل سیاسی تبحر پیدا کند. نه ممکن بود در میدان‌های... [انفجار بمب] ۱۳۶۰/۰۴/۰۶ بیانات رهبری در جلسه پرسش و پاسخ در مسجد ابوذر تهران دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
قانونمندی، هویت و مسئولیت، گمشده های مهم فضای مجازی ایران آیا با فیلتر کردن صرف، مساله فضای مجازی کشور حل می شود؟ نه. چرا؟ چون فیلتر کردن، بدون انجام اقدامات موثر دیگر، صرفا زمین بازی دشمن را گسترده تر می کند. راهکار پیشنهادی دارید؟ بله ۱. احراز هویت تمام کاربران و صفحات خبری ایرانی حاضر در فضای مجازی ۲. قانونمند کردن فروش و خرید وی پی ان (باید مشخص شود چه کسی وی پی ان ارائه میدهد؛ برای چه کسی؛ برای چه منظوری) ۳. تمام کاربران باید در قبال گفته ها، مطالب، بازارسال ها، نظرات و ... مسئول شناخته شوند. ۴. کم اثرسازی فضای حاکم بر پلتفرم های خارجی بر کاربران ایرانی در صورت نپذیرفتن شروط ایران توسط پلتفرم ها ۵. جایگزین سازی مناسب ان شاءالله درباره بندهای پیشنهادی توضیح خواهم داد... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
احراز هویت آیا اگر کسی در کشوری شناسنامه و هویت نداشته باشد، به او اجازه ثبت نام در مدرسه، استفاده از امکانات آن کشور، برای استفاده شخصی خودش را می دهند؟ خیر پس، چگونه است که در فضای مجازی، بسیاری از افراد بدون هویت، اجازه پیدا می کنند با استفاده از امکانات کشور ما، علیه امنیت ملّی و روانی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی ... فعالیت کنند؟! پژوهش های متعدد در زمینه روانشناسی اجتماعی نشان داده اند که گمنامی منجر به بروز رفتارهای غیرعادی در افراد می شود. رفتارهایی که افراد، در شرایط مشخص بودن هویت، آنها را انجام نمی دهند یا احتمال بروزشان بسیار کمتر است. پیشنهاد 👇 ✅ لازم است تمام افراد حقیقی و حقوقی، همانگونه که تعداد سیمکارت هایشان مشخص می شود، تعداد حساب هایشان برای فعالیت در فضای مجازی روشن و مشخص باشد. ✅ فعالیت اکانت ها (حساب ها)، پیج ها (صفحه ها)، گروه ها یا کانال ها منوط به احراز هویت صاحبان آنها باشد. ✅ هیچ کاربری مجاز نباشد کانال، پیج، اکانت یا گروهی را دنبال کند که هویت صاحب آن نامشخص است. جزئیات مربوط به پیامدهای تخلّف قابل بحث است. لازم است بازدارندگی به گونه ای باشد که کسی به خود اجازه ندهد فعالیت افراد نامشخص را دنبال کند. طبیعی است که تخلف از قواعد مربوط به ایجاد کانال، گروه، پیج یا اکانت بی هویت نیز باید بازدارندگی کافی را داشته باشد. هم ارائه دهندگان اطلاعات و هم دنبال کننده آنها، که از امکانات داخلی استفاده می کنند، باید هویت مشخصی داشته باشند. کلیت ماجرا برای پیشنهاد بند اول این است که باید هویت شناسنامه ای تمام کاربران فضای مجازی (اعم از ارائه دهنده اطلاعات و دریافت کننده اطلاعات) روشن و مشخص باشد. ان شاءالله ادامه خواهد داشت... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231