دختر علوم و تحقیقات!
#سیده_عمرو، دانشجوی لبنانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیق، که در مقطع دکترای تخصصی و در رشته روانشناسی تحصیل میکرد، در جنايات رژیم صهیونیستی در حمله به بیروت #شهید و آسمانی شد (منبع خبر).
اما، #ویکیپدیای_صهیونیستی برایش صفحه ای با نام دختر علوم و تحقیقات ایجاد نکرد؛ عفو بینالملل برایش متأثر نشد؛ روشنفکرنمایان برایش مدیحه سرایی نکردند!
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
خداحافظیِ شرافتمندانهٔ علیرضا ذاکری، مهندس ایرانی، با گوگل👏
آزاده بودن خیلی قشنگه ❤️🥇
📆۱۴۰۳/۸/۲۷
#طوفان_الاقصی
🇮🇷 خــ♥️ــوشخبـر 👇👇
@gooodnews_ir
توضیحات بیشتر
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
♨️کارگاه آموزشی نذر کودکان غزه و لبنان
👏گلریزان همدلی
👏 روانشناسی مسئولیتپذیری
🔰کارگاه آموزشی
💠روانشناسی مسئولیتپذیری
🔹 راهکارهای کاربردی افزایش مسئولیتپذیری فرزندان
✅ دکتر محسن اصغری نکاح
روانشناس و عضوهیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
🔹مخاطب: والدین و مربیان
🔹شیوه برگزاری: حضوری و مجازی (اسکایروم)
⏰پنجشنبه ۱ آذر، ساعت ۱۸
✅هزینه کارگاه: آزاد و داوطلبانه و گلریزان برای کودکان
👌💯درآمدبرگزاری کارگاه به خانوادههای آسیبدیده غزه و لبنان تقدیم میشود
🗺 مکان:
حضوری: مشهد، چهارطبقه، کوچه شهید مدرس۴، پلاک ۱۰، حسینیه هنر
مجازی: بستر اسکایروم
کارگاه همزمان است با #ششمین_بازارچه_مقاومت
.
📌اطلاعات بیشتر و ثبتنام:
🆔 @hosseinizs
🇵🇸 پایکارمقاوتیم
🌐 https://ble.ir/shahideh_cheraghchi
.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌐 کانال دکتر اصغرینکاح، روانشناس و دانشیاردانشگاهفردوسیمشهد
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4000251909C3e89b10697
╭┅─────────┅╮
🌺 @Dr_Asgharinekah
.
هدایت شده از باور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔹فعالان فضای مجازی از فضای مجازی برای ترویج کتاب استفاده کنند. این از وظایف است واقعاً! #مقام_معظم_رهبری ۱۴۰۳/۲/۲۵
📚 فهرست کتابهای نوجوان معرفی شده در کانال «باور»:
1⃣ فهرست کتابهای مناسب برای دختران نوجوان
2⃣ فهرست داستانهای مناسب نوجوان در موضوع دفاع مقدس
3⃣ فهرست داستانهای اجتماعی مناسب نوجوان
4⃣ فهرست داستانهای تاریخی مناسب نوجوان
5⃣ فهرست داستانهای مذهبی برای مخاطب نوجوان
6⃣ فهرست داستانهای نوجوان مرتبط با انقلاب(۱)
7⃣ فهرست داستانهای نوجوان مرتبط با انقلاب(۲)
9⃣ فهرست کتابهای عاشورایی ویژه نوجوان
🔟 فهرست کتابهای مناسب عید غدیر
💢 فهرست کتابهای مناسب برای ایام فاطمیه، بهزودی...
📗 تکمعرفیهای داستان نوجوان:
1⃣ کتاب انجمن عقابها
2⃣ کتاب آتیش پاره
3⃣ کتاب مت میلیونر
4⃣ اعترافات غلامان
5⃣ شبیخون به خفاش
6⃣ حکایت پای دار
7⃣ بابالجواد
8⃣ موش و گربه
9⃣ ریاح
🔟 شکار هیولا
1⃣1⃣ دختری که پروانه شد
2⃣1⃣ تسخیرشدگان
💢 با انتشار این پیام، یاریگر ما در لبیک به فرمان رهبری باشید.
📚 #معرفی_کتاب_نوجوان
📖 #روز_کتاب_و_کتابخوانی
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از باور
.
🔹فعالان فضای مجازی از فضای مجازی برای ترویج کتاب استفاده کنند. این از وظایف است واقعاً! #مقام_معظم_رهبری ۱۴۰۳/۲/۲۵
📚 فهرست کتابهای کودک معرفی شده در کانال «باور»:
1⃣ فهرست کتابهای مناسب کودکان ۷ تا ۹ سال
2⃣ فهرست کتابهای مناسب کودکان ۹ تا ۱۱سال
3⃣ فهرست کتابهای کودک مناسب با موضوع عید غدیر
4⃣ فهرست کتابهای عاشورایی مناسب برای کودکان
💢 فهرست بهترین کتابهای کودک با موضوع حضرت زهرا(س)، بهزودی ...
📗 تکمعرفیهای داستان کودک:
1⃣ کتاب بازی مخصوص و به همین راحتی
2⃣ کتاب موش سر به هوا
3⃣ کتاب یکی بود
4⃣ چرا دعوا میکنی
5⃣ گوسفندی که خیلی کوچک بود
6⃣ آقای خورشید مهربان
7⃣ خفاش دیوانه
8⃣ نذر مخصوص
9⃣ کلاغ خنزر پنزری
🔟 چطور از شر گرگ خلاص شویم
1⃣1⃣ کلاغ گرسنه
2⃣1⃣ مسابقه کوفتهپزی
3⃣1⃣ دلم یک دوست میخواهد
4⃣1⃣ هیچ طوفانی راهش را عوض نمیکند
5⃣1⃣ عماد و کاروان غولها
6⃣1⃣ خارپشت و لاکپشت
7⃣1⃣ راز دانه کوچولو
8⃣1⃣ قصهی یک گربه و پنج موش
9⃣1⃣ بزرگ شدن در سپیدان
💢 با انتشار این پیام، یاریگر ما در لبیک به فرمان رهبری باشید.
📙 #تربیت_با_کتاب
📚 #معرفی_کتاب_کودک
📖 #هفته_کتاب_و_کتابخوانی
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
روانشناسیِ مدافعِ پاکی یا روانشناسیِ مدافعِ ناپاکی؟!
اگر عدهای انحرافات اخلاقی (مانند همجنسبازی) را عادی سازی کنند، از علم استفاده کردهاند و اگر عدهای دیگر در جهت کمک به پاک ماندن جامعه تلاش نمایند، سوءاستفاده از علم کردهاند؟! عجب!
به عنوان یک رسالت، روانشناسی میتواند برای ترویج عفت و پاکی جامعه یاری رسان باشد، گرچه در نامگذاری و شیوه اقدام تفاوت نظر همیشه هست.
اما، اینکه روانشناسی به صورت بی قید و شرط انحرافات جنسی و اخلاقی را بپذیرد و مدافع آن شود، قطعا کج فهمی حقیقت و علم و رسالت حرفهای است.
هر یک از این دو طرف، اهل خود را دارند. کاش در اصل رسالت حرفه که کمک به سلامت و پاکی جامعه و افراد است، انحرافی نباشد!
آری؛ پروژه کشف حجاب و شیءانگاری (Objectification) زنان، آغاز مسیری بود که با همراهی روانشناسی برآمده از مبانی غرب به انواع گرایشهای منحرف اخلاقی در آن دیار انجامید.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
چند پیشنهاد برای مواجهه با اختلال عاطفی فصلی (افسردگی پاییزی)
افسردگی پاییزی، نوعی افسردگی یا اختلال عاطفی است که علائم آزار دهنده آن میتواند مشکلات زیادی برای افراد طی فصول پاییز و زمستان ایجاد کند. علائم این نوع افسردگی در افراد مختلف ممکن است خفیف یا شدید باشد و گاهی شدت آن به قدری افزایش مییابد که فرد از انجام امور روزمره خود ناتوان میشود.
چند پیشنهاد:
۱. کمک بگیرید.
۲. به طبیعت بروید.
۳. به طور منظم ورزش کنید.
۴. نور بیشتری جذب کنید.
۵. از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید.
۶. کیفیت خواب خود را ارتقا دهید.
۷. برای تعامل با دوستان و عزیزان وقت بگذارید.
۸. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید.
توضیحات بیشتر
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
خانواده ایرانی را دریابیم
https://virasty.com/mohsenazizi
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
#خانواده_ایرانی
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
تعالیم قرآنی امیدبخش
لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ (سوره حدید، آیه ۲۳).
تا بر آنچه از دست شما رفته اندوهگين نشويد و به [سبب] آنچه به شما داده است شادمانى نكنيد، و خدا هيچ خودپسند فخرفروشى را دوست ندارد.
پیشتر نیز در کانال پیشنهاد داده بودیم که بررسی شخصیت رهبر معظم انقلاب از زوایای گوناگون را میتوان به عنوان موضوعات پاياننامه برگزید. یک نمونه از این بررسیها، بررسی سازه امید در موضعگیری ها و بیانات ایشان است که میتواند توسط دانشجویان روانشناسی با گرایش اسلامی_مثبت گرا پیگیری شود.
بسم الله...
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناظره ای پیرامون قانون عفاف و حجاب
درود بر دوست و برادر عزیزمان، آقای دکتر ابوالفضل اقبالی، که در برابر برخی سخنان بدون برهان، به خوبی تبیین و روشنگری کردند.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از گفتار پسندیده
14030923.mp3
46.4M
#بشنوید
#سبک_زندگی
سبک زندگی سیاسی
📜 تقابل نابرابر⁉️
1:55 سوریه و جنگ روانی
🔻موقعیت جنگ نابرابر عليه جبهه حق در طول تاریخ
▪️اثر: وهن و حزن
👈احساس ناتوانی در برابر دشمن
👈احساس ناراحتی از آسیبها
7:25 چه باید کرد؟
چه نظریهای میتواند احساس ناتوانی و حزن را تبیین و آن را درمان کند؟
الگوی سه وجهی رفع ناتوانی و ناراحتی در قرآن کریم
11:58 1⃣ دستگاه محاسبه برتری
ارزیابی و سنجش برتری طرفین
🔹نمونهها:
▫️برتری زیارتگاه مجلل ابرهه یا خانه ساده کعیه؟
▫️داستان اشک یتیم پروین اعتصامی
▫️برتری کاخ معاویه یا خانه ساده امیرالمؤمنین؟
▫️برتری شمرِ سوار بر عریکه قدرت یا حسین افتاده در گودال قتلگاه؟
25:05 ملاکهای دوگانه محاسبه:
▫️الف) ارزیابی مادی و نظامی
▫️ب) ارزیابی معنوی و ایمانی
💠 الگوی قرآنی: برتری ایمانی
📖 ولاتهنوا و لاتحزنوا وانتم الاعلون ان کنتم مؤمنین
🔸تغییر مدل ارزیابی
❌مهم، قهقهه مستانه نتانیاهو نیست
✔️مهم صبر مؤمنانه مردم غزّه و لبنان است
33:34 2⃣ دستگاه ارزیابی میدانی
وضعیت میدان در تقابل نابرابر چگونه است؟
ارزیابی معطوف به دشمن: تمرکز بر آسیب خود و ندیدن آسیب دشمن
اثر: احساس وهن و حزن
ارزیابی واقعگرا: آسیبدیدن هر دو طرف
اثر: توازن و برابری در آسیب دیدگی
الگوی قرآنی: موازنه آسیب دیدگی
📖 ان یمسسکم قرح فقد مسّ القوم قرح مثله
38:54 3⃣ دستگاه تعدیل انتظار
▫️انتظار حق پویان: پیروزی پیوسته
▫️اثر: وهن و حزن هنگام شکست
💠 قرآن کریم: سنت تداول و چرخش قدرت
📖 و تلک الایام نداولها بین الناس
اثر: تعددیل انتظار
42:27 حکمت سنت تداول
📣 رسانه دینی باشیم
🌐 صفحات مجازی
ایجاد حوادث مثبت و منفی برای ملتها با توجه به رفتار آنها
نقطهی مقابل انقلاب، ارتجاع است. خیلی از انقلابهای دنیا مبتلا به ارتجاع شدند؛ یعنی بعد از آنکه پنج سال، ده سال، پانزده سال از شروع انقلاب گذشت، به خاطر بیاهتمامیهایشان مبتلا شدند به ارتجاع، به عقبگرد؛ این ارتجاع، نقطهی مقابل انقلاب است. و هر دو -یعنی هم پیشرفت انقلابی، هم پسرفت به معنای ارتجاع- بستگی دارد به ارادهی انسانها؛ انسانها اگر چنانچه درست حرکت بکنند، درست پیش خواهند رفت؛ اگر چنانچه غلط حرکت بکنند، پسرفت خواهند داشت، که در قرآن هم به هر دوی اینها اشاره شده. در سورهی مبارکه رعد [میفرماید]: إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم؛ که سیاق آیات نشان میدهد که [این آیه]، آن جنبهی مثبت را بیان میکند، یعنی وقتی که شما تغییرات مثبت در خودتان ایجاد کردید، خدای متعال هم برای شما حوادث مثبت و واقعیّتهای مثبت را به وجود میآورد.
دوّمی در سورهی انفال است: ذٰلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَم یَکُ مُغَیِّرًا نِعمَةً أَنعَمَها عَلىٰ قَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم؛ این جنبهی منفی است، جنبهی عقبگرد است، که اگر چنانچه خدا نعمتی به یک ملّتی داد و این ملّت درست حرکت نکردند، درست عمل نکردند، خداوند این نعمت را از اینها میگیرد. شما در دعای کمیل هم میخوانید: اللَّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تُغَیِّرُ النِّعَم؛ این تغییر نعمت، یعنی سلب نعمت، چیزی است که ناشی از اراده است. ما بایستی بشدّت مراقبت میکردیم و مراقبت بکنیم که به این حالت دچار نشویم.
بیانات امام خامنهای مورخِ:
۱۳۹۹/۰۳/۱۴
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نامه جمعی از اساتید روانشناسی درباره پوشش و حجاب
متن نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
نامه جمعی از اساتید روانشناسی درباره پوشش و حجاب متن نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم https://eitaa.
با سلام و احترام. پیرامون این نامه، مستنداتی در کانال قرار می دهم. در صورت تمایل، می توانید همه یا تعدادی از آنها را در گروه ها یا کانال ها یا صفحاتی که لازم می دانید، به اشتراک بگذارید. فرقی نمی کند با لینک کانال باشد یا بدون آن
سوءاستفاده تبلیغاتی از زنان در غرب
تبلیغات مجلات [نیز] زنان را مورد جنسی سازی قرار می دهد. اول، مطالعات نشان می دهد که زنان اغلب به عنوان اشیاء جنسی در چنین تبلیغاتی نشان داده می شوند (به عنوان مثال، بیکر، 2005؛ لیندنر، 2004). لیندنر (2004) در تحلیلی گزارش داد که به طور متوسط 40 درصد از تبلیغات زنان را به عنوان اشیاء تزئینی نشان می دهند. هنگامی که زنان به عنوان "تزئینات" در تبلیغات نشان داده می شوند (با ایستادن اغواگرانه در کنار خودرو برای بهبود تصویر خودرو)، هدف اصلی آنها این است که به آنها نگاه شود.
Lindner, K. (2004). Images of women in general interest and fashion advertisements from 1955 to 2002. Sex Roles, 51, 409-421.
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
رضایتمندی زناشویی در بانوان مسلمان
از زمان حملات تروریستی شهر نیویورک در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱.م، اسلام در بسیاری از مناظره ها، بحث ها و نشریات موضوع محوری بوده است (الغافلی و همکاران، ۲۰۱۴). بحث در مورد اسلام غالباً به مسائل خانوادگی مربوط می شود که توسط رسانه های غربی عمدتاً به صورت منفی تلقی می شود. به عنوان مثال، مسائل مشکل ساز شامل نقش های جنسیتی و رفتار با زنان است (مک دونالد، ۲۰۰۶؛ ریدوانی، ۲۰۱۱؛ اناجی، ۲۰۱۶). با این حال، مطالعات این دیدگاه نامطلوب از وضعیت زنان را تأیید نمی کند: مسلمانان مذهبی رضایت زناشویی افزایش یافته ای را نشان می دهند (عبدالخالق، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰؛ آسامرای و همکاران، ۲۰۰۸؛ احمدی و حسین آبادی، ۲۰۰۹؛ ظاهری و همکاران، ۲۰۱۶، اما همچنین رجوع کنید به ابوریا، ۲۰۰۷).
منبع صفحه چهارم مقاله زیر:
Sorokowski, P., Kowal, M., & Sorokowska, A. (2019). Religious affiliation and marital satisfaction: Commonalities among Christians, Muslims, and atheists. Frontiers in Psychology, 10, Article 2798. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02798
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نقش دینداری و حجاب در تصویر بدنی بهتر و احساس فشار کمتر برای دستیابی به استانداردهای زیبایی در دنیای غرب
بالاترین میزان رضایت از بدن (با وجود این که این گروه دارای بالاترین وزن بدن در نمونه بودند) در میان دختران نوجوان مسلمان مراجعه کننده به مدرسه و با حجاب مشهود بود. آنها همچنین فشار کمتری برای دستیابی به استانداردهای زیبایی ایده آل غربی نسبت به دختران نوجوانی که شیوه لباس پوشیدن غربی را می پذیرند، نشان دادند. نتایج پژوهش حاکی از نقش مهم عوامل اجتماعی-فرهنگی در نگرش فرد نسبت به تصویر بدن است، اما این پرسش را در مورد نقش دین به عنوان یک عامل محافظتی در مورد نگرش بدن و ظاهر در میان زنان مسلمان با حجاب نیز باز می کند.
Đurović D, Tiosavljević M, Šabanović H. Readiness to accept Western standard of beauty and body satisfaction among Muslim girls with and without hijab. Scand J Psychol. 2016 Oct;57(5):413-8. doi: 10.1111/sjop.12315. Epub 2016 Jul 31. PMID: 27477544.
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
حجاب به عنوان یک عامل محافظ در برابر افسردگی
حجاب یا پوشش معمولاً توسط زنان مسلمان انجام می شود، اما همچنان در جامعه سکولار بحث برانگیز است. برخی از فمینیست های غربی استدلال می کنند که حجاب یک رفتار ظالمانه است که برای مثال با ایجاد افسردگی بر زنان تأثیر منفی می گذارد. این مقاله این فرضیه را با یک نمونه ملی از زنان مسلمان آمریکایی آزمایش می کند. نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه را تایید نکرد. در واقع، زنانی که بیشتر محجبه بودند، علائم افسردگی را کمتر و نه بیشتر گزارش کردند. به عبارت دیگر، حجاب یک عامل محافظتی در زمینه افسردگی به نظر می رسد. با توجه به شیوع افسردگی در بین زنان، یافته ها نتایج مهمی برای زنان مسلمان در هر دو سطح خرد و کلان دارد.
Hodge DR, Husain A, Zidan T. Hijab and Depression: Does the Islamic Practice of Veiling Predict Higher Levels of Depressive Symptoms? Soc Work. 2017 Jul 1;62(3):243-250. doi: 10.1093/sw/swx027. PMID: 28505358.
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
حجاب زنان در فرانسه به عنوان عامل محافظ در برابر تصویر بدن، اختلالات خوردن و چند اختلال روانی دیگر
با کنترل دینداری و حمایت از جانب خداوند، زنانی که حجاب داشتند اختلاف وزن، نارضایتی از بدن، تمایل به لاغری، اضطراب اجتماعی، درونی کردن آرمان های مرتبط با لاغری و عضلانی بودن، و فشار برای رسیدن به ایده آل ها از سوی همسالان و رسانه ها را به میزان بسیار کمتری از دیگران (افراد غیرمحجبه) گزارش کردند. همه اینها در حالی است که تبعیض ادراک شده افراد باحجاب به طور قابل توجّهی بیشتر از کسانی بود که حجاب نداشتند. نتایج این پژوهش نشان می دهد که استفاده از حجاب ممکن است یک عنصر محافظ برای زنان مسلمان فرانسوی باشد.
Kertechian, S. K., & Swami, V. (2016). The hijab as a protective factor for body image and disordered eating: A replication in French Muslim women. Mental Health, Religion & Culture, 19(10), 1056–1068. https://doi.org/10.1080/13674676.2017.1312322
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نقش محافظتی حجاب در برابر اختلال بدریخت انگاری بدن (Body-Dysmorphic Disorder)
در روانشناسی اختلال بدریختانگاری یا BDD یا اختلال بدشکلی بدنی که گاهی هنوز به آن دیسمورفوفوبیا نیز گفته میشود، یک اختلال روانی است که با این ایده وسواسگونه توصیف میشود که برخی از جنبههای بدن یا ظاهر خود به شدت ناقص است و بنابراین اقدامات پنهانی را برای پنهان کردن یا رفع آن انجام میدهد. اختلالی است که مهمترین تظاهر آن اشتغال ذهنی مفرط به وجود نقصی خیالی یا بزرگنماییشده در ظاهر است. در نوع هذیانی اختلال بدریخت انگاری، عیب تصور میشود. اگر نقص واقعی باشد، اهمیت آن به شدت اغراق میشود. در هر صورت، افکار در مورد آن فراگیر و مزاحم است، و ممکن است روزانه چند ساعت را درگیر آنها باشد، باعث پریشانی شدید و اختلال در فعالیتهای عادی دیگر شود.DSM-5 اختلال بدریخت انگاری را در طیف وسواسی-اجباری طبقهبندی میکند و آن را از بیاشتهایی عصبی متمایز میکند.
در مناطق مسلمان نشین، چون حجاب، اطمینان خاطر می دهد که ویژگی های ظاهری زنان جز برای اعضای خانواده و همسر نشان داده نمی شود، و همچنین جذابیت ظاهری و جسمی به اندازه جوامع غربی ارزشمند نیست و اعتقاد بر این است که نمایاندن زیبایی های ظاهری به دیگران گونه ای آسیب پذیری ایجاد می کند، بنابراین زنان مسلمان در برابر اختلال بدریخت انگاری بدن تا حدود زیادی محافظت می شوند (نک: دیوید ویل و فوگن نظیر اوقلو، ترجمه احمدی طهور سلطانی و پیمبری، 1400، اختلال بدریخت انگاری بدن، ص 152).
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231