eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
594 ویدیو
123 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
نامه جمعی از معلمان ۱۵ استان به "علی دایی": «قهرمان ایرانی» نباید خرج سیاست و گروه بازی ها شود - اخبار ورزشی تسنیم https://b2n.ir/y22655 https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
ادامه مبحث: پیشتر درباره از منظر آقایان صحبت شد. اماّ عفاف منهای حجاب ممکن است از جانب خانم ها نیز مطرح شود. به نظر بنده، خانم هایی که مخالف حجاب هستند و عفاف منهای حجاب را مطرح می کنند، چند دسته اند و بی حجابی دلایل متنوع و گوناگونی دارد (برخی از ایشان مخالف حجاب و عفاف به صورت همزمان هستند، ولی چون هنوز نتوانسته اند علیه عفاف کاری بکنند، نماد آن را نشانه گرفته اند): ۱. کسانی که حجاب را صرفا از جنبه فردی آن مورد بررسی قرار می دهند و جنبه های اجتماعی آن را نادیده می گیرند یا غیرمهم می شمارند. ۲. کسانی که در ذهنشان القا شده حجاب اجباری است و برای رهایی از این حس قصد دارند آن را ترک کنند. ۳. کسانی که به درستی متوجه شده اند حجاب، برای زنان آزادی خواه دنیا، ، و است و جلوی آن ایستادگی می کنند. ۴. کسانی که از ترویج بی حجابی منافع اقتصادی کسب می کنند. ۵. کسانی که تفکرات فمینیستی دارند و به آنها القا شده که بی حجابی از حقوق زنان است. ۶. کسانی که دین دیگری جز اسلام دارند. ۷. کسانی که اعتقادات مذهبی دارند، ولی معتقدند دل که پاک باشد کافی است. ۸. کسانی که دوست دارند نمایشگری داشته باشند. ۹. کسانی که برخی محجبه های غیرعفیف یا دارای ویژگی های منفی را دیده اند و ازظاهر آنها (که نماد هویتشان است) زده شده اند. ۱۰. کسانی که با برخی مشکلات در کشور درگیری هایی دارند و این اقدام را روشی برای نشان دادن مخالفت خود دیده اند. ۱۱. کسانی که دوست ندارند برچسب هایی چون سنت گرا و قدیمی و اُمّل و ... را دریافت کنند. ۱۲. کسانی که در بین دوستان خود تنها یا بی هویت افتاده و رها شده اند و چاره ای جز همرنگی نمی بینند. ۱۳. کسانی که، به صورت واقعی یا القا شده، حجاب را محدودیت می دانند. ۱۴. کسانی که معتقدند اگر حجاب خوب است باید برای آقایان هم مطرح باشد. عجالتا این مجموعه افراد، که البته ممکن است برخی از آنها دارای مجموعه ای از این موارد باشند، به ذهن من خطور می کند. اگر شما هم دسته های دیگری از افراد را می شناسید که ممکن است به عفاف منهای حجاب معتقد باشند به بنده معرفی کنید تا در موردشان صحبت شود: @Mohsenazizi1365 همانطور که بیان شد، برخی از این دسته ها، نه به حجاب معتقدند و نه به عفاف باور دارند، ولی در پوشش مخالفت با حجاب، قصد زدن ریشه های عفاف را دارند. ان شاءالله درباره هر کدام از این دسته ها صحبت خواهد شد. پیشنهادات ارسالی مخاطبین محترم کانال و مواردی که بعدا یادم اومد🙂👇 ۱۵. خانمهایی که از جانب شوهرانشان تحت فشار قرار میگیرند که مانند برخی زنان با تیپ امروزی بگردند. ۱۶. زنان محجبه ای که توسط همسران بی تعهد و بی بند و بار مورد خیانت واقع شده اند و فکر میکنند حجابشان یکی از عوامل شکستشان بوده است. ۱۷. زنان محجبه ای که همسرانشان به سمت زنان غیر محجبه گرایش نشان داده اند. ۱۸. بعضی از دختران و پسران این نسل که مادران محجبه خود را زنان موفق و توانمندی نمیدانند و در راستای توانمندسازی خود، با آنچه تصور میکنند نماد آن مشکل است مقابله می کنند. ۱۹. افرادی که به طور کلی هستند ۲۰. دخترانی که به درستی با مفهوم حجاب، از جانب والدین خود، آشنا نشدند و محجبه شدنشان بدون تحقیق یا بدون توجیه یا با روشی غلط صورت گرفته و حالا خود در نقش والد، رویه متفاوتی را در پیش گرفته اند. ۲۱‌. والدینی که تحت تاثیر ارزشهای امروزی مطرح شده مانند قضاوت نکردن، توجه مثبت نامشروط، دادن حق انتخاب برای همه موارد به فرزندان و امثال آن، آموزش یا تربیتی در زمینه عفاف و حجاب به فرزندان خود نداده اند. ۲۲. کسانی که بی حجابی و هر چه به آن مرتبط است را نماد روشنفکری می دانند. ۲۳. والدینی که نسبت به انتقال ارزشها به نسل بعدی خود اهتمام جدّی ندارند، حال یا آن را بلد نیستند، یا مهم قلمداد نمی کنند یا به دیگران (مثل نظام آموزش و پرورش و ...) واگذار کرده اند. ۲۴. کسانی که بی حجابی شان می شود و حجابشان با آنفالو و ناسزاگویی در کامنت ها مواجه می شود. ۲۵. برخوردهای خارج از احترام، و نه خود حجاب، که به جای احساس امنیت، احساس ترس را ایجاد میکند ۲۶. عدم القای حس ارزشمندی به خانم های محجبه در مکان های عمومی و در عوض القای حس اجبار به آنها ۲۷. کار فرهنگی ضعیف و تبلیغات و بیان نامناسب، عدم تبیین درست، منصفانه و اختیاری آموزه های دینی ۲۸. اجرا شدن قانون حجاب فقط برای خانمها، آن هم با سبک اجبارگونه ۲۹. الگوهایی که صدا و سیما با نماد حجاب معرفی می کند، ولی پس از چهره شدن و جذب دنبال کننده، چهره واقعی خود را نشان می دهند. ۳۰. عدم توجّه به توان و ظرفیت کودکان و نوجوانان در مراسم مذهبی و انتظار بیش از حد داشتن در انجام تکالیف دینی https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
۳۱. جذب افراد بی حجاب و جذاب و نمایشگر برای مشاغل دولتی و خصوصی مانند بانک ها، بازاریابی و ... ۳۲. توزیع نگاه غیر عادلانه اساتید در کلاسها بین بچه های محجبه و غیر محجبه ۳۳. بی اعتنایی به پوشش سلبریتی ها در جشنواره های داخلی و بین المللی ۳۴. معرفی زنان محجبه در سینما و تلویزیون به عنوان زنان بدبخت و مفلوک و معرفی زنان با هیجان بالا به عنوان نماد موفقیت ۳۶. توجه بیشتر پسرها و کارمندان به دختران غیرمحجبه در دانشگاه و ... ۳۷. بی اعتنایی نشان دادن جامعه به جرائم دیگری چون دزدی و تخلفات بانکی و ... یا حداقل نمایش ندادن آنها ۳۸. عدم راه اندازی گشت ارشاد مسئولین ۳۹. تابلوهای غیرجذاب و دفع کننده مانند 《رعایت حجاب در این مکان الزامی است》، 《از دادن خدمات به افراد غیرمحجبه معذوریم》، 《بدون حجاب وارد نشوید》و امثال آن که البته درباره ماسک و ...هم هست ۴۰. بی احترامی به مادر محجبه در منزل از جانب پدر، برادر و امثال آن... ۴۱. گران بودن پوشیدگی به لحاظ اقتصادی و ارزان تر تمام شدن بی پوششی ۴۲. اعمال محدویت های نابجا برای برخی ورزش ها و ... ۴۳. نبودن لباس مناسب پوشیدگی در بازار و جولان لباس های جذاب و مناسب برای بی حجابی ۴۴. عدم برخورد با بانیان اصلی بی حجابی و برخورد با کسانی که تحت تاثیر آنها اینگونه شده اند ۴۵. چهره کردن زنانی که ترویج برهنگی میکنند در سطح بین الملل ۴۶. کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس و نداشتن چیزی دیگر جهت ارائه ۴۷. تلاش نکردن برخی دختران محجبه برای ارتباط گیری با دختران غیرمحجبه در جمع های دوستانه . . .
افغانستان ِ عزیز ، ما تو را هیچ وقت و هرگز فراموش نخواهیم کرد. امروز هیچکس از این دختران که مظلومانه کشته شدند حرف نخواهد زد. هیچکس درباره ده ها نفری که امروز در افغانستان در آتش تکفیر سوختند نخواهد گفت. در اوج مشکلات در کنار افغانستان هستیم... تسلیت🖤 @mrtahlilgar1
نمی شود کلوا و اشربوا را دید ولی و لا تسرفوا را ندید! در بسیاری کانالها و گروهها ملاحظه میشود که برخی کلیپها به صورت گزینشی دست به دست می شوند برای رسیدن به نگاه متون دینی یا حتی اشخاص درباره مسائل گوناگون، باید نگاه جامع نگر را حفظ کرد این یک کار کاملا تخصصی است گزینشی عمل کردن، گونه ای تحریف است به عنوان یک نمونه پیرامون بحث اخیر کانال، دو فیلم پیوست شده را با هم ببینید درک مجموعی شما از این دو فیلم، حتما متفاوت از درک شما از یکی از آنها به تنهایی خواهد بود https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از محسن قنبریان
جنگ حجابِ دولتها در کشور زنان! ▫️ یک آگاهی لازم برای دختران و زنان مان، روایت مستند و مصور و با لنز باز از صحنه جهانی درباره "حجاب/کشف حجاب" است. پسند یا ناپسند، بر سر این دو شکل گرفته است؛ جنگی بین دولتها و احزاب سکولار با احزاب اسلام گرا بخصوص اسلام سیاسی! جنگی که قلمرو آن تن و سر زنان است! بخواهند یا نخواهند دیگر "حجاب/کشف حجاب" یک انتخاب آزاد فردی نیست! انتخابی دولتی یا سیاسی است که دارد قانون و الزام میشود و هر روز کشورهای وسط (آزاد در پوشش) به نفع یک طرف کاسته میشوند! ▪️ اثبات این ادعا در جانب شاهد می خواهد. ۲۰۲۰ در ۸۸۶صفحه از سوی ۳۷مرکز دانشگاهی از کشورهای مختلف اروپا تهیه و به پدیده های اسلام هراسی در ۳۱کشور اروپایی می پردازد. اِعمال تبعیض علیه مسلمانان از سوی دولتهای اروپایی و قانونی کردن اسلام ستیزی توسط سیاستمداران راست افراطی از جمله این گزارشات است. از جمله موارد این گزارش تلاشها برای ممنوعیت حجاب در نهادهای عمومی اروپاست. مثلا: - حکم به ممنوعیت نمادهای سیاسی و مذهبی به ویژه حجاب در موسسات آموزش عالی در دادگاه قانون اساسی بلژیک در ژوئیه۲۰۲۰ - طرح حزب راست افراطی دانمارک به پارلمان برای ممنوعیت حجاب اسلامی در تمام نهادهای عمومی - لایحه حزب حاکم فرانسه به پارلمان برای ممنوعیت روسری برای دختران زیر ۱۸سال در اماکن عمومی (جناح مقابل، مارین لوپن رقیب مکرون و نماینده راست افراطی متعهد شده بود که اگر رییس جمهور شد حجاب در مکانهای عمومی را مثل نبستن کمربند ایمنی در خودرو، توسط پلیس جریمه کند!) - تلاش چند باره گیرت ویلدرز نماینده راست افراطی هلند برای ممنوعیت حجاب! - و... 🔸 در هندوستان که بیش از ۶۰٪زنان هندو خود پوشش سر دارند، دادگاه عالی کاناتاکا به ممنوعیت حجاب اسلامی حکم می کند! این چالش جدید به استانهای متعدد کشید . اسلام هراسی بوسیله مقابله با حجاب در هند پس از این حکم با پویش اجتماعی هندوها شکل اجتماعی_مدنی هم گرفت! در همان ایالت دختر و پسر هندو آزادانه با انداختن شال زعفرانی _که نماد مذهبی هندوهاست_ در مدارس حضور یافتند تا بدین شکل اعتراض خود را به حجاب دختران مسلمان نشان دهند! 🔸 این فهرست جهانی خیلی درازتر است. کشورهای اسلامی که با پذیرش سکولاریسم به سمت کشف حجاب الزامی رفتند (مثل برخی کشورهای آسیای میانه و...) را هم باید بدان افزود. 🖌 پ.ن: 1⃣ نویسندگان و گویندگان نمی توانند این وضعیت جهانی را ندید گرفته و حجاب را صرفا فردی یا حتی اجتماعی تحلیل کنند. باید بدانند نزاع فقط سر حجاب قانونی نیست؛ نزاع سر کشف حجاب قانونی هم هست! یعنی قانون در کشورهای سکولار هم با حجاب کار دارد و بعد از قانون گذاری کشف حجاب اسلامی، برایش پیگرد و الزام تعریف می کند. 2⃣ دوستان آزادی خواه و عدالتخواه و..‌. نیز نباید مساله حجاب را با سایر احکام اسلامی (حتی احکام اجتماعی اسلام) مقایسه کنند و از اهمیت آن بکاهند! وقتی مرزی محل درگیری شد نمی گویند: خوب فلان مرز هم کشور است چرا آنجا این قدر مهم نیست؟! 3⃣ حکومت اسلامی و گروه های مُصرّ به اجرای احکام اسلامی باید بدانند کم حجابها و مستعدین کشف حجاب، نه سربازان دشمن بلکه وطن و منطقه ی درگیری طرفین اند؛ جای برای جلب یاری و تحمل سختی جنگ است نه جای زمینه سازی برای جدائی طلبی و پیوستن به دشمن. 4⃣ نحوه مقابله با سکولاریزم جهانی و تحقق حجاب در الگوی مردمسالاری دینی (وعده انقلاب اسلامی ایران) تفاوتی با سعودی و طالبان دارد که در یادداشت دیگری خواهم پرداخت. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۷/۸ ☑️ @m_ghanbarian
زمان شناساندن حقایق همین حالاست خانمی که به و دستوری تن می دهد، مدافع حقوق زنان شده است که اعضای حزبش حتی حق ندارند رنگ روسری و پالتو و مانتوی خود را گزینش کنند، از آزادی پوشش می گوید مریم رجوی که زنان حزبش را به یکباره به همسری مسعود رجوی در آورد، از آزادی انتخاب می گوید باید اینها را افشا کرد. باور کنید خیلی از دهه هشتادی ها نمی دانند! و چه بسا متولدین دهه های دیگر https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
آیا می دانستید در امریکا، ازدواج بین نژادی (مثلا اینکه یک سیاه پوست حق داشته باشد با یک سفید پوست ازدواج کند) از سال ۱۹۶۷.م مجاز دانسته شده است؟! لاوینگ علیه ویرجینیا را جستجو کنید: Loving v. Virginia داستان جویبر و ذلفا (زلفا) در تاریخ اسلام را شنیده اید؟ (۱۴۰۰ سال قبل از زمان تصویب ازدواج بین نژادی در غرب)! - یا رسول اللّه! نه مال دارم و نه جمال، نه حسب دارم و نه نسب، چه كسی به من زن می دهد؟ و كدام زن رغبت می كند كه همسر مردی فقیر و كوتاه قد و و بدشكل مانند من بشود؟! - ای جوبیر! خداوند به وسیله ارزش افراد و اشخاص را عوض كرد. بسیاری از اشخاص در دوره محترم بودند و اسلام آنها را پایین آورد. بسیاری از اشخاص در جاهلیت خوار و بی مقدار بودند و اسلام قدر و منزلت آنها را بالا برد. خداوند به وسیله اسلام نخوت های جاهلیت و افتخار به نسب و فامیل را منسوخ كرد. اكنون همه مردم از سفید و سیاه، قرشی و غیرقرشی، عربی و عجمی در یك درجه اند، هیچ كس بر دیگری برتری ندارد مگر به وسیله تقوا و طاعت. من در میان مسلمانان فقط كسی را از تو بالاتر می دانم كه تقوا و عملش از تو بهتر باشد. داستان کامل را از طریق پیوند زیر ببینید: http://www.mortezamotahari.com/fa/bookview.html?BookId=460&BookArticleID=128889 https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
آیا انسان به آنچه از آن منع شود حریص است⁉️ پاسخ به یک اِشکال رایج👇 برخی برای اینکه بی حجابی را ترویج کنند، متوسّل به عبارت «الْانْسانُ حَریصٌ عَلی ما مُنعَ مِنْهُ» می شوند. آیا این درست است که انسان به آنچه از آن منع می شود حریص است⁉️ ✅بله، امّا، در صورتی که شرایط کار کردن این قاعده وجود نداشته باشد، خیر! باید جایگاه درست هر سخنی را شناخت، نه اینکه برای هر موقعیتی، بدون تبیین، آن را به کار برد. شرایط کار کردن این قاعده چه هستند؟ ۱. عرضه یک وضعیت، تحریک به سمت آن، و سپس منع از آن: شهید مطهری (ره) در کتاب مسألۀ حجاب، در این باره می نویسند: «انسان به چیزی حرص می ورزد که هم از آن ممنوع شود و هم به سوی آن تحریک شود؛ به اصطلاح تمنّای چیزی را در وجود شخصی بیدار کنند و آنگاه او را ممنوع سازند. اما اگر امری اصلًا عرضه نشود یا کمتر عرضه شود، حرص و ولع هم نسبت بدان کمتر خواهد بود» (ص ۱۱۰). ۲. داشتن کشش و گرایش طبیعی به سمت چیزی که فرد از آن منع می شود: تصور کنید یک غذای بسیار تلخ، و همراه با بوی نامطبوع را جلوی ما بگذارند و بگویند این را نخور! آیا باز هم گرایش پیدا می کنیم که برویم و آن را بخوریم؟! معقولانه به نظر نمی رسد. ۳. ندادن توضیحات روشن دربارۀ علل و انگیزه های منع کردن: یک مثال می زنم. فرض کنیم پدر و مادر کودکی را از باز کردن در جعبه ای در یک اتاق منع می کنند. آیا کودک به آن حریص خواهد شد؟ بستگی دارد. اگر والدین هیچ دلیلی برای این منع نیاروند، محتمل است که کودک نسبت به محتوای درون جعبه کنجکاو شود. اما اگر والدین در این باره توضیح روشنی ارائه بدهند، مثلا بگویند فرزند عزیزم، داخل این جعبه یک مار است که اگر در آن را باز کنی، ممکن است از جعبه بیرون بیاید و تو را نیش بزند. فکر می کنید آیا باز هم کودک حریص خواهد شد که درب جعبه را باز کند؟! ۴. عدم وجود (یا عدم درک وجود) پیامدهای مثبت یا منفی: گاهی، افراد، صرفا به واسطۀ پیامدهای مثبت یا منفی یک وضعیت، امیال خود را مهار می کنند. تصور کنید فردی که دیابت دارد را با انواع شیوه ها به خوردن شیرینی تشویق کنند. آیا او شیرینی خواهد خورد؟ به احتمال بسیار زیاد، خیر. اگر احتمال بدهد با خوردن شیرینی (هر چند دلپذیر باشد و هر چند به سمتش تحریک شود) پایش را قطع می کنند، چه؟! ۵. نداشتن اعتماد به گوینده: والدین می توانند این مثال را به خوبی درک کنند. اگر پدر و مادر در تامین نیازهای اساسی فرزندان خود کوتاهی نورزیده باشند، و فرزند با آنها ارتباط عاطفی خوبی گرفته باشد، و حرف و عمل والدین هم یکی بوده باشد، و فرزند به این درک رسیده باشد که پدر و مادرش خیر و صلاح او را می خواهند، در صورتی که فرزند خود را از چیزی منع کنند، معمولا فرزند پذیرا خواهد بود (مثلا وقتی می گویند دیدن این فیلم مناسب سن شما نیست). چرا؟ چون به منع کننده اعتماد دارد. پیش تر برای او روشن شده که پدر و مادر بی دلیل چیزی به او نمی گویند، حتی اگر او دلیل آن مطلب را متوجه نشود. 👈با این توضیحات باید روشن شده باشد که چرا بیشتر افرادی که از رانندگی هنگام قرمز بودن چراغ راهنمایی، منع می شوند، تمنّای رانندگی در آن وضعیت را ندارند. چرا بسیاری از کسانی که از خوردن مشروبات الکلی منع شده اند، رغبتی به مزه کردن آن ندارند و ... . طرف دیگر این قضیه را در ارسال های بعدی پیگیری می کنیم. اینکه آیا بهتر نیست جامعه را رها بگذاریم و روی پوشش حساس نباشیم تا همه چیز عادی شود؟ و البته در ادامه، بررسی کنیم و ببینیم آیا نظر دین اسلام این است که میل جنسی کلا منع شود؟ یا میل جنسی آزاد گذاشته شود؟ یا نظر سومی دارد؟ دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شرایط نقل مطالب این کانال در گروهها یا کانال های دیگر چیست؟! با سلام و احترام خدمت تمام بزرگوارانی که به این کانال لطف داشته اند و بعضا متمایل بوده اند که برخی مطالب آن را در کانال ها یا گروه های خود نقل کنند. برخی از این عزیزان از بنده می پرسند آیا می توانیم بدون ذکر نام نویسنده یا آدرس کانال شما، محتوا را در کانال های خود انتشار دهیم؟ اگر بگوییم اشکالی ندارد که بدون ذکر نام نویسنده و کانال درج کنید، مفاسدی دارد، و اگر بگوییم با ذکر اسم و آدرس نقل کنید ذهن برخی عزیزان به سمت و سوی نادرستی کشیده می شود. برای پاسخ به این پرسش پُرتکرار و روشن سازی مطلب، به نقل دو روایت از کتاب اصول کافی (معتبرترین کتاب روایی شیعه) اشاره می کنم. دیگر، تصمیم با شماست: روایت نخست: عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنِ اَلنَّوْفَلِيِّ عَنِ اَلسَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِذَا حَدَّثْتُمْ بِحَدِيثٍ فَأَسْنِدُوهُ إِلَى اَلَّذِي حَدَّثَكُمْ فَإِنْ كَانَ حَقّاً فَلَكُمْ وَ إِنْ كَانَ كَذِباً فَعَلَيْهِ. ... سکونی از امام صادق علیه السلام نقل می کند که فرمود: امیر مؤمنان علیه السلام فرمود: اگر حدیثی را نقل کردید، آن را از قول کسی که از او شنیدید، نقل کنید؛ که اگر راست باشد به نفع شما است، و اگر دروغ باشد به عهده گوینده است. روایت دوم: وَ عَنْهُ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُمَرَ اَلْحَلاَّلِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ اَلرَّجُلُ مِنْ أَصْحَابِنَا يُعْطِينِي اَلْكِتَابَ وَ لاَ يَقُولُ اِرْوِهِ عَنِّي يَجُوزُ لِي أَنْ أَرْوِيَهُ عَنْهُ قَالَ فَقَالَ إِذَا عَلِمْتَ أَنَّ اَلْكِتَابَ لَهُ فَارْوِهِ عَنْهُ. احمد بن عمر حلّال گوید: به امام رضا علیه السلام عرض کردم: اگر یکی از یاران ما [شیعیان] کتابی به من بدهد و نگوید که از من روایت کن، آیا جایز است که آن را از وی روایت کنم؟ امام علیه السلام فرمود: اگر دانستی که کتاب از خود اوست، آن را از وی روایت کن منبع: اصول کافی، ثقه الاسلام محمدبن یعقوب کلینی رازی رحمه الله، ترجمه سید علی مرتضوی، ۱۳۹۴، جلد اول، ص ۱۱۷. جا دارد که البته روایت سومی را هم برایتان نقل کنم و آن این است که: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِباً أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ؛ برای دروغگویی فرد همین کافی است که آنچه را می‌شنود (بدون تحقیق) برای دیگران بیان کند (ميزان الحكمه، ج۱۰، ص۶۶). به نقل از سایت زیر: http://hadith.net/post/43370/%D8%B4%D9%86%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%DB%8C%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AA/ و در پایان سخنی با این بزرگواران دارم: لابد متوجّه شده اید که اگر در این کانال، مطلبی از قول کانال دیگری ذکر می شود، اگر بدون تصرف در آن باشد، بازارسال می شود تا نام و آدرس کانال فرد بزرگواری که زحمت کشیده و محتوا را تولید کرده است بیان شود؛ و اگر در آن دخل و تصرفی صورت بپذیرد، پس از ذکر نام و آدرس آن فرد عزیز، توضیحاتی ذیل آن درج می شود تا روشن شود کدام سخن از کیست. اما تعجب من از این است که ما چگونه هستیم که گاهی حاضر نمی شویم برای همدیگر تبلیغ کنیم؟! اگر فعالیت های ما هم راستا است و مطالب ما به درد یکدیگر می خورد، چرا برای هم تبلیغ نکنیم؟! بارها مشاهده شده که کانالهای مخالف، برای اینکه تعداد اعضای کانال های هم راستای خود را بیشتر کنند، برای هم تبلیغ می کنند یا با تدابیری مانند تبادل گروهی جبهه خود را تقویت می کنند. علاوه بر این، اگر به واسطه کانال من و شما، مخاطبان ما به کانال های مفید دیگر دسترسی پیدا کنند و از آنها خوراک علمی و معنوی مناسبی دریافت کنند، برای ما هم نوشته می شود (اگر نیت هایمان درست باشد) و ما هم در آن شریک خواهیم بود. واقعا ما را چه می شود که به ضرر خود کار می کنیم ولی به سود خود نه! شاید چون سود و زیان حقیقی را به درستی نشناخته ایم! بزرگواران، اگر پس از تحقیق و تفکر، متوجه شدید مطلب مفید است، آن را نشر دهید. شاید با انتشار شما به دست فرد یا افرادی برسد که بتوانند تغییرات مثبت بزرگی را ایجاد کنند و آنوقت شما هم در آن شریک خواهید بود ان شاءالله و کلام آخر، اینکه هدف از قرار دادن مطالب در کانال، قطعا نشر آن است. نقل مطالب این کانال، با ذکر همزمان نام نویسنده یا آدرس کانال ما (یا هر دو) و سپس آدرس کانال خودتان بلامانع است. همچنین استفاده از محتوای مطالب برای روشنگری و تبیین حقایق برای مخاطبان تان (دانشجو، مخاطب کانال، و هر مخاطب دیگری) هم بلامانع می باشد. موفق و موید باشید... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
موتورهای جستجوگر ایرانی جایگزین گوگل 📌مناسب و قابل استفاده برای پژوهشگران 👉 Gerdoo.me (گردو) 👉 zarebin.ir (ذره بین) 👉 jasjoo.com (جسجو) 👉 salam.ir (سلام) 👉 parseek.ir (پارسیک) 👉 rismoon.com (ریسمون) 👉 Yooz.ir (یوز) 👉 parsijoo.ir (پارسیجو) 👉 payab.com (پایاب) 👉 moniran.com (منیران) ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛ با ذکر لینک پژوهشیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 متقاضیان دریافت گرین کارت، باید گزارش ۵ ساله از فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی ارائه دهند!! 🔺بخشی پایانی مستند ، درمورد سلبریتی ها مواضع آنها علیه جمهوری اسلامی👆 🔺مشاهده کامل مستند: Roshangari.ir/video/69823 🆘 @Roshangari_ir
اگر جامعه را به لحاظ پوشش آزاد بگذاریم بهتر نیست⁉️ 👈برخی می گویند بیاییم و جامعه را به لحاظ پوشش آزاد بگذاریم. اگر اینطور باشد، به تدریج حساسیت افراد کم می شود و این چالش ها هم از بین خواهند رفت. این مدّعا، از چند جهت قابل بررسی است. نخستین جهت اینکه آیا اگر محدودیت را برداشتیم، این محدودیت را باید به کل برداریم یا اینکه باید در یک جایی متوقف شویم که دیگر از آنجا به بعد محدودیت برقرار باشد؟ 👈اگر گفته شود از یک جایی به بعد دیگر نمی توان تحمل کرد و باید محدودیت اِعمال شود، آنوقت می پرسیم این «جایی که می گویید» دقیقا کجاست؟ و با چه شیوه ای می توان مشخص کرد که این محدودیت باید از کجا آغاز شود؟! 👈نتیجه نهایی این می شود که مساله قبل حل نمی شود، فقط کمی جا به جا می شود و باز همان اِشکال کسانی که می گویند محدودیت هست، سر جای خود باقی می ماند. امّا اگر گفته شود که محدودیتی نباشد، نتیجه چه می شود؟👇 لازم نیست برای پاسخ به این پرسش، زیاد فکر کنیم. فقط کافی است ببینیم در کشورهایی که این مسیر را تجربه کردند، چه اتفاقی افتاده است. 👈 نتیجه این است: دختران به جای اینکه با شخصیت خود دیده شوند، با جاذبه های جنسی شان دیده می شوند. بله، جنسی سازی دختران (Sexualization of girls)، نتیجه اِعمال سیاست برداشتن محدودیت های جنسی در غرب بوده است. جنسی سازی دختران یعنی چه؟ به طور خلاصه، یعنی اینکه دختران به جای اینکه انسان هایی قابل احترام و دارای کرامت دیده شوند، به عنوان موجودات جنسی دیده شوند. و نتیجه این فرایند چیست؟ آنچه امروز از آن به خود شیء انگاری یا شیء انگاری جنسی نامگذاری می شود. خودشیء انگاری (Self-objectification). (Sexual objectification) به تعامل کردن با زنان و ادراک ایشان به عنوان اشیای جنسی اشاره دارد. در این فرآیند، فرد عینیت یافته، در چشم ناظران، به یک «بدن غیرانسانی» تبدیل می شود. این اصطلاح به درستی بیانگر دو بعد اصلی تعریف کنندۀ شیءانگاری است: ابزار (وسیله) بودن و انکار انسانیت. هنگامی که زنان شیئیت می یابند با آنها به عنوان بدن صرف، ابزاری برای استفاده و لذت دیگران برخورد می شود (ابزار بودن). علاوه بر این، آنها از شخصیت خود محروم میشوند و به عنوان موجوداتی مکانیکی و بی فکر در نظر گرفته می شوند که قادر به تجربه حالات ذهنی انسانی نیستند (انکار انسانیت). بر اساس نظریه شیءانگاری، ابزار اصلی شیءانگاری، نگاه شیءگونه است که به نگرش‌های کم و بیش صریح مردانه، کنایه‌های جنسی یا اظهارنظرهای متمرکز بر ظاهر فیزیکی زنان اشاره دارد. این نوع بازخوردهای بین فردی می تواند توسط زنان درونی شود و باعث خودشیئی انگاری آن ها، یعنی توجه بیشتر آنها به بدن و ظاهر فیزیکی شان به جای شخصیت کامل آن ها، شود. از جمله پیامدهای روانشناختی خودشیءانگاری در زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد👇 کمتر اخلاقی و انسانی دیدن خود، احساس گناه زیاد در قربانیان زن، عملکرد شناختی ضعیف تر، حساس شدن نسبت به ظاهر خود، مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفتن، مشکلات سلامت روان بیشتر (بی اشتهایی و پرخوری عصبی، افسردگی، مشکلات کارکرد جنسی)، افزایش شرمگینی و اضطراب نسبت به بدن، احساس ناتوانی در انتخاب آگاهانه و اراده آزاد و ... . زنانی که در معرض ارزیابی های مبتنی بر زیبایی بدنی از جانب دیگران قرار می گیرند (به عنوان نمونه وقتی زیبایی های بدنی شان در معرض دید مشاهده گران بیرونی قرار میگیرد)، مستعدّ این وضعیت هستند. نک: - Baldissarri C, Andrighetto L, Gabbiadini A, Valtorta RR, Sacino A, Volpato C. Do Self-Objectified Women Believe Themselves to Be Free? Sexual Objectification and Belief in Personal Free Will. Front Psychol. 2019 Aug 8;10:1867. doi: 10.3389/fpsyg.2019.01867. PMID: 31440196; PMCID: PMC6694764. - Calogero R. M., Tantleff-Dunn S., Thompson J. K. (2011). Self Objectification in Women: Causes, Consequences, and Direction for Research and Practice. Washington, WA: American Psychological Association دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🛑چه کسی به غرب حق داده که دختران و زنان را به عنوان موجودات جنسی معرّفی کند؟! میتواند بر پسران و مردان تاثیراتی منفی بگذارد.قرار گرفتن در معرض ایده آلهای باریک جنسی جذّاب زنان،یافتن شریک قابل قبول یا لذّت بردن کامل از صمیمیّت با شریک زن را برای برخی مردان دشوار میسازد(اسکولر و وارد، ۲۰۰۶).چندین مطالعه تجربی نشان داده که در معرض پورنوگرافی قرار گرفتن(که اغلب زنان را به عنوان اهداف جنسی ترسیم میکند)منجر به این میشود که مردان شرکای زن خود را کمتر به صورت جذاب رتبه بندی نمایند(ویور، مزلند و زیلمن ،۱۹۸۴)،رضایت کمتری از جذابیت،عملکرد جنسی و میزان محبّت به شرکای صمیمی شان نشان دهند(زیلمن و براینت،۱۹۸۸)،و تمایل بیشتری در جهت رابطۀ جنسی بدون درگیری عاطفی ابراز نمایند.حتی مشاهدۀ یک قسمت از برنامه تلویزیونی همچون Charlie’s Angels ممکن است منجر به این شود که مردان،زنان واقعی را به لحاظ جسمی کمتر جذّاب رتبه بندی نمایند(کنریک و گاتیرز،۱۹۸۰).فریبل، جانسون و کلمن(۱۹۹۷) دریافتند دانشجویان دورۀ کارشناسی مرد که مرتّب و به صورت خودجوش پورنوگرافی را دنبال میکردند،اصطلاحات جنسی بیشتری را برای توصیف معنای واژه «زن» تولید میکردند تا دیگران.این دو گروه،در توصیفاتشان برای واژه «مرد» تفاوتی با یکدیگر نداشتند؛این پیشنهاد میکند که مشاهده پورنوگرافی،به خصوص،با جنسی سازیِ زنان مرتبط است و تاثیرات تعمیم یافته یا به لحاظ جنسیتی خنثی در بر ندارد (apa، ۲۰۰۷). 👈ما غرب را در مورد زنان به پاسخگویی وادار خواهیم کرد دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↩️ ۱۵سال پیش: ۲۰_۳۰سال آینده، دنیایی بدون هیچ شباهت با امروز در امکان اثر گذاری و تسخیر دلها/ روحانیت مسئول دینداری مردم...! ❓ سؤال اساسی: دهه اخیر فضای مجازی، "" ساخته یا صرفا مضامین ناپسندی را با پلتفرم های بیگانه منتشر می کند؟! ▫️جهان اجتماعی، به نوعی "افکار عمومی مشترک" و "آستانه شوق و تحریک مشترک" است. فیلتر فلان پلتفرم و نگهداشت ایتا و روبیکا و... الزاما مسئولین دینداری مردم(روحانیت) را مثل جهان اجتماعی پیشا مجازی، نمی کند! در همین پلتفرم های داخلی هم از کانال های سرگرمی و زرد عقب می مانند! ▫️روحانیت در فضای مجازی "غایب" نیست اما دچار "" است! "ظهور دینداری در فضای مجازی" شرط در آمدن از "این غیبت" است! و دینداریِ مجازی چیزی بیشتر از روحانیتِ مجازی و تولید محتوا و لشکر سایبری و فیلترینگ می خواهد؛ تصرفاتی ایمانی(نه فقط قضایی) در "تکنولوژی مجازی" و "بعثتی متناسب" با آن جهان اجتماعی -هردو باهم- می خواهد! ❗️بسیاری از ما عادت کرده ایم مسأله ها را ساده کنیم تا حل کنیم! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۷/۹ ☑️ @m_ghanbarian
اللهم عجّل لولیّک الفرج... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 اعتراف مهم رسانه هاي غربي: 🧐زناني كه در غرب به اسلام گرايش پيدا مي كنند چند برابر مردان است. 🖌 چرا؟ به دليل خيانت غرب به زن و خدمت اسلام به وي💥 زنان، راه نجات و صيانت از خود را در ورود به آغوش امن اسلام مي بينند. اين اقرار، پوچی ادعای «ظالمانه بودن احکام اسلام نسبت به زنان» را روشن می سازد. برای توضیح بیشتر، در این کانال رجوع کنید به: eitaa.com/sajedi_ir/2455 eitaa.com/sajedi_ir/2395 تهیه و زیرنویس: دوست عزیزم، دکتر سید روح‌الله موسوی https://eitaa.com/sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال: https://eitaa.com/sajedi_ir/672
استفاده از زنان و مردان را در تبلیغات ممنوع کنید! زنان و مردان، انسان هستند و نه ابزار شما برای کسب درآمد این یک مطالبه جدی است. زن و مرد هم ندارد... باید برای دفاع از انسانیت قیام کرد... متاسفانه در کشور ما، وقتی تخلفی از جانب شرکت یا سازمان یا تولیدکننده ای صورت می پذیرد، آن تولیدکننده متخلف به جای تنبیه شدن، تشویق هم می شود! چگونه؟ در تبلیغ جنسی یکی از تولیدکنندگان بستنی در فضای مجازی، بسیاری از مردم با این بستنی آشنا شدند، شبکه بی بی سی برای آن تبلیغ رفت و اتفاق خاصی هم رخ نداد. این تنبیه شبیه به بیرون فرستادن دانش آموز متخلف، توسط معلم، از کلاس است که درواقع چنین تنبیهی از خدای دانش آموز است! این تشویق است یا تنبیه؟! پس از روشن سازی قوانین تبلیغ برای تولیدکننده و مخاطب، در صورت تخلفات اینچنینی، باید چنان برخورد بازدارنده ای با متخلف انجام داد که دیگر هیچکس جرات نکند چنین خطایی مرتکب شود. گاه، تنبیه جدی و بی ملاحظه یک تولیدکننده سوءاستفاده گر، یک جامعه را از یک رویه غلط نجات می دهد. برخوردهای رایج در کشور ما، نه تنها بازدارندگی لازم را ندارد که گاه ترغیب کننده به انجام خطا نیز هست! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
طنز تلخی با سوءاستفاده از عنوان 《برابری جنسیتی》 برابری جنسیتی احیانا در تبلیغات جنسی بررسی نمی شود⁉️ در غرب، وقتی می خواهند آمار برابری جنسیتی ارائه دهند، بر مبنای یک استدلال ضعیف و مضحک، تعداد زنان و مردان در سمت های گوناگون را می شمارند و درصد می گیرند. هر چه این درصد نزدیکتر بود می گویند برابری جنسیتی بیشتری برقرار است. مثلا اگر تعداد صندلی های مجلس برای زنان و مردان به صورت مساوی توزیع شده باشد، می گویند برابری جنسیتی برقرار است. حال، اگر در کشوری، زنان خودشان متمایل نباشند که نماینده مجلس شوند، می گویند شما متوجه نیستید و باید بروید و حق خود را بگیرید. اگر بپرسید پس آزادی انتخاب چه می شود؟ می گویند اینجا برابری اولویت دارد! این استدلال مضحک که مبنای گزارش های سازمان های بین المللی درباره برابری جنسیتی است، اما، در مورد جنسی سازی دختران در تبلیغات کنکاش نمی شود! هیچکس شنیده که در رسانه های غربی بگویند ۸۵ درصد تبلیغاتی که جنسی سازی انجام می دهند را زنان تشکیل می دهند و بنابراین مردان باید قیام کنند و حق خود را در این مورد از زنان بگیرند؟!! یافته های مطالعات متعدّد نشان داده‌اند که زنان بیشتر از مردان به شیوه‌ای جنسی به تصویر کشیده می‌شوند (مثلاً با لباس‌های آشکارکننده و بدن نما، با حالت‌های بدن یا حالات صورت که حاکی از آمادگی جنسی است) و شیء سازی می شوند (مثلاً به عنوان یک شی تزئینی استفاده می‌شوند. یا اعضای بدن شان مورد استفاده قرار می گیرد تا شخصیت کامل شان). علاوه بر این، معیار محدود (و غیر واقعی) زیبایی ظاهری به شدت مورد تاکید است. اینها مدلهای زنانگی هستند که برای مطالعه و الگوبرداری از دختران جوان ارائه شده است. در برخی از مطالعات، تمرکز بر جنسیت‌سازی شخصیت‌های زن در تمام سنین بود، اما بیشتر آنها به طور خاص بر روی زنان بالغ جوان تمرکز داشتند. اگرچه مطالعات کمی شیوع تصویرهای جنسی از دختران را بررسی کرد، اما آن‌هایی که انجام شده‌اند دریافتند که چنین جنسی‌سازی رخ می دهد و ممکن است به طور فزاینده ای رایج شود. به عنوان مثال اُدانهیو، گُلد و مکِی (۱۹۹۷) تبلیغاتی را در یک دوره ۴۰ ساله در پنج مجله با هدف بررسی نقش مردان، زنان، یا عموم خوانندگان بزرگسال کدگذاری کردند. از بین تبلیغاتی که جنسی سازی را انجام داده بودند، ۸۵ درصد دختران را، جنسی کردند (و نه پسران را). علاوه بر این، درصد تبلیغات جنسی در طول زمان افزایش یافت. اگرچه هنوز تحلیل‌های گسترده‌ای در مورد مستندسازی جنسی‌سازی دختران انجام نشده است، نمونه‌های جداگانه‌ای را می‌توان به راحتی پیدا کرد. مثلا با پیراهن باز شده، لیسیدن آبنبات چوبی، عروسک‌ها (مثلاً عروسک‌های برتز با لباس‌های جنسی مانند دامن کوتاه، جوراب‌های توری، پرها و ...)، لباس (تانگ های سایز برای کودکان ۷ تا ۱۰ ساله، برخی از آنها با شعار چاپ شده‌اند. مانند «چشمک چشمک»)، و برنامه های تلویزیونی (مثلاً یک نمایش مد تلویزیونی که در آن مدل های بزرگسال با لباس زیر زنانه به عنوان دختران جوان ارائه می شدند). تحقیقاتی که در مورد فراگیر بودن و تأثیرگذاری این گونه محصولات و تصاویر به شدت مورد نیاز است. 👈 باید روشن شده باشد که این مدعا که زنان (یا مردان) خودشان آزاد باشند تا پوشش خود را اختیار کنند، مدّعای قابل دفاعی نیست. این ظاهر و ابتدای جذابی دارد، اما باطن و عاقبت بسیار شومی در پی خواهد داشت. جامعه، با سوء استفاده از جذابیت های ظاهری آنان، دیگران را هم به این سمت خواهد کشاند، چون آنجا منطق بازار حاکم است و هر چه سود و منفعت مالی بیشتری داشته باشد ترویج خواهد شد، و این سوای بحث جنسی سازی است که باعث می شود نگاه جامعه به زنان به عنوان ابزارهای جنسی تقلیل یابد. 🛑 جامعه غرب، باید در برابر سوء استفاده و به بازی گرفتن واژگانی چون برابری، عدالت، آزادی، حقوق بشر و امثال آن برای منافع خود پاسخگو شود. 👈 غرب باید پاسخ جنایات خود علیه بشریت را بدهد... ما غرب را پاسخگو خواهیم کرد✌️ منبع آمارها در مطالعات غربی: Report of the APA Task Force on the Sexualization of Girls Executive Summary, APA Task Force on the Sexualization of Girls Eileen L. Zurbriggen, PhD (Chair)؛ Rebecca L. Collins, PhD؛ Sharon Lamb, EdD؛ Tomi-Ann Roberts, PhD؛؛ Deborah L .Tolman, EdD؛ L. Monique Ward, PhD؛ Jeanne Blake (Public Member) دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 فقط فضای مجازی رها نشده، بلکه صدا سیما هم ... 🎥 برنامه ۱۲۰ شبکه ورزش رسماً گرای اغتشاشات رو میده!! ⭕️ مجری که لباس مشکی تنش کرده میگه یک فوتبالیست کلمبیایی که در یکی از جام های جهانی گل به خودی زده بود (اسکوبار) توسط یک نفر مظلومانه کشته شد. ⭕️ بعضی از مرگ ها آثار متاخر زیادی دارن. این مرگ، مردم کلمبیا رو بیدار کرد!!! ⭕️ اون‌ها به خیابان ها ریختن و علیه خشونت کلمبیا به پا خیزیدند!!! تا باشه از این مرگ های این مدلی!!!! •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh