#معرفی_ابزار
✅ موتورهای جستجوگر ایرانی جایگزین گوگل
📌مناسب و قابل استفاده برای پژوهشگران
👉 Gerdoo.me (گردو)
👉 zarebin.ir (ذره بین)
👉 jasjoo.com (جسجو)
👉 salam.ir (سلام)
👉 parseek.ir (پارسیک)
👉 rismoon.com (ریسمون)
👉 Yooz.ir (یوز)
👉 parsijoo.ir (پارسیجو)
👉 payab.com (پایاب)
👉 moniran.com (منیران)
#جستجو #سرچ #ابزار
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
با ذکر لینک پژوهشیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 متقاضیان دریافت گرین کارت، باید گزارش ۵ ساله از فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی ارائه دهند!!
🔺بخشی پایانی مستند #تروکاژ، درمورد سلبریتی ها مواضع آنها علیه جمهوری اسلامی👆
#حتما_ببینید
🔺مشاهده کامل مستند: Roshangari.ir/video/69823
🆘 @Roshangari_ir
اگر جامعه را به لحاظ پوشش آزاد بگذاریم بهتر نیست⁉️
👈برخی می گویند بیاییم و جامعه را به لحاظ پوشش آزاد بگذاریم. اگر اینطور باشد، به تدریج حساسیت افراد کم می شود و این چالش ها هم از بین خواهند رفت.
این مدّعا، از چند جهت قابل بررسی است.
نخستین جهت اینکه آیا اگر محدودیت را برداشتیم، این محدودیت را باید به کل برداریم یا اینکه باید در یک جایی متوقف شویم که دیگر از آنجا به بعد محدودیت برقرار باشد؟
👈اگر گفته شود از یک جایی به بعد دیگر نمی توان تحمل کرد و باید محدودیت اِعمال شود، آنوقت می پرسیم این «جایی که می گویید» دقیقا کجاست؟ و با چه شیوه ای می توان مشخص کرد که این محدودیت باید از کجا آغاز شود؟!
👈نتیجه نهایی این می شود که مساله قبل حل نمی شود، فقط کمی جا به جا می شود و باز همان اِشکال کسانی که می گویند محدودیت هست، سر جای خود باقی می ماند.
امّا اگر گفته شود که محدودیتی نباشد، نتیجه چه می شود؟👇
لازم نیست برای پاسخ به این پرسش، زیاد فکر کنیم. فقط کافی است ببینیم در کشورهایی که این مسیر را تجربه کردند، چه اتفاقی افتاده است.
👈 نتیجه این است: دختران به جای اینکه با شخصیت خود دیده شوند، با جاذبه های جنسی شان دیده می شوند.
بله، جنسی سازی دختران (Sexualization of girls)، نتیجه اِعمال سیاست برداشتن محدودیت های جنسی در غرب بوده است.
جنسی سازی دختران یعنی چه؟
به طور خلاصه، یعنی اینکه دختران به جای اینکه انسان هایی قابل احترام و دارای کرامت دیده شوند، به عنوان موجودات جنسی دیده شوند.
و نتیجه این فرایند چیست؟
آنچه امروز از آن به خود شیء انگاری یا شیء انگاری جنسی نامگذاری می شود.
خودشیء انگاری (Self-objectification). #شیءانگاری_جنسی (Sexual objectification) به تعامل کردن با زنان و ادراک ایشان به عنوان اشیای جنسی اشاره دارد. در این فرآیند، فرد عینیت یافته، در چشم ناظران، به یک «بدن غیرانسانی» تبدیل می شود. این اصطلاح به درستی بیانگر دو بعد اصلی تعریف کنندۀ شیءانگاری است: ابزار (وسیله) بودن و انکار انسانیت. هنگامی که زنان شیئیت می یابند با آنها به عنوان بدن صرف، ابزاری برای استفاده و لذت دیگران برخورد می شود (ابزار بودن). علاوه بر این، آنها از شخصیت خود محروم میشوند و به عنوان موجوداتی مکانیکی و بی فکر در نظر گرفته می شوند که قادر به تجربه حالات ذهنی انسانی نیستند (انکار انسانیت). بر اساس نظریه شیءانگاری، ابزار اصلی شیءانگاری، نگاه شیءگونه است که به نگرشهای کم و بیش صریح مردانه، کنایههای جنسی یا اظهارنظرهای متمرکز بر ظاهر فیزیکی زنان اشاره دارد. این نوع بازخوردهای بین فردی می تواند توسط زنان درونی شود و باعث خودشیئی انگاری آن ها، یعنی توجه بیشتر آنها به بدن و ظاهر فیزیکی شان به جای شخصیت کامل آن ها، شود.
از جمله پیامدهای روانشناختی خودشیءانگاری در زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد👇
کمتر اخلاقی و انسانی دیدن خود، احساس گناه زیاد در قربانیان زن، عملکرد شناختی ضعیف تر، حساس شدن نسبت به ظاهر خود، مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفتن، مشکلات سلامت روان بیشتر (بی اشتهایی و پرخوری عصبی، افسردگی، مشکلات کارکرد جنسی)، افزایش شرمگینی و اضطراب نسبت به بدن، احساس ناتوانی در انتخاب آگاهانه و اراده آزاد و ... .
زنانی که در معرض ارزیابی های مبتنی بر زیبایی بدنی از جانب دیگران قرار می گیرند (به عنوان نمونه وقتی زیبایی های بدنی شان در معرض دید مشاهده گران بیرونی قرار میگیرد)، مستعدّ این وضعیت هستند. نک:
- Baldissarri C, Andrighetto L, Gabbiadini A, Valtorta RR, Sacino A, Volpato C. Do Self-Objectified Women Believe Themselves to Be Free? Sexual Objectification and Belief in Personal Free Will. Front Psychol. 2019 Aug 8;10:1867. doi: 10.3389/fpsyg.2019.01867. PMID: 31440196; PMCID: PMC6694764.
- Calogero R. M., Tantleff-Dunn S., Thompson J. K. (2011). Self Objectification in Women: Causes, Consequences, and Direction for Research and Practice. Washington, WA: American Psychological Association
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🛑چه کسی به غرب حق داده که دختران و زنان را به عنوان موجودات جنسی معرّفی کند؟!
#جنسی_کردن_دختران میتواند بر پسران و مردان تاثیراتی منفی بگذارد.قرار گرفتن در معرض ایده آلهای باریک جنسی جذّاب زنان،یافتن شریک قابل قبول یا لذّت بردن کامل از صمیمیّت با شریک زن را برای برخی مردان دشوار میسازد(اسکولر و وارد، ۲۰۰۶).چندین مطالعه تجربی نشان داده که در معرض پورنوگرافی قرار گرفتن(که اغلب زنان را به عنوان اهداف جنسی ترسیم میکند)منجر به این میشود که مردان شرکای زن خود را کمتر به صورت جذاب رتبه بندی نمایند(ویور، مزلند و زیلمن ،۱۹۸۴)،رضایت کمتری از جذابیت،عملکرد جنسی و میزان محبّت به شرکای صمیمی شان نشان دهند(زیلمن و براینت،۱۹۸۸)،و تمایل بیشتری در جهت رابطۀ جنسی بدون درگیری عاطفی ابراز نمایند.حتی مشاهدۀ یک قسمت از برنامه تلویزیونی همچون Charlie’s Angels ممکن است منجر به این شود که مردان،زنان واقعی را به لحاظ جسمی کمتر جذّاب رتبه بندی نمایند(کنریک و گاتیرز،۱۹۸۰).فریبل، جانسون و کلمن(۱۹۹۷) دریافتند دانشجویان دورۀ کارشناسی مرد که مرتّب و به صورت خودجوش پورنوگرافی را دنبال میکردند،اصطلاحات جنسی بیشتری را برای توصیف معنای واژه «زن» تولید میکردند تا دیگران.این دو گروه،در توصیفاتشان برای واژه «مرد» تفاوتی با یکدیگر نداشتند؛این پیشنهاد میکند که مشاهده پورنوگرافی،به خصوص،با جنسی سازیِ زنان مرتبط است و تاثیرات تعمیم یافته یا به لحاظ جنسیتی خنثی در بر ندارد (apa، ۲۰۰۷).
👈ما غرب را در مورد زنان به پاسخگویی وادار خواهیم کرد
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↩️ ۱۵سال پیش: ۲۰_۳۰سال آینده، دنیایی بدون هیچ شباهت با امروز در امکان اثر گذاری و تسخیر دلها/ روحانیت مسئول دینداری مردم...!
❓ سؤال اساسی:
دهه اخیر فضای مجازی، "#جهان_اجتماعیِ_جدیدی" ساخته یا صرفا مضامین ناپسندی را با پلتفرم های بیگانه منتشر می کند؟!
▫️جهان اجتماعی، به نوعی "افکار عمومی مشترک" و "آستانه شوق و تحریک مشترک" است.
فیلتر فلان پلتفرم و نگهداشت ایتا و روبیکا و... الزاما مسئولین دینداری مردم(روحانیت) را مثل جهان اجتماعی پیشا مجازی، #گروه_مرجع نمی کند! در همین پلتفرم های داخلی هم از کانال های سرگرمی و زرد عقب می مانند!
▫️روحانیت در فضای مجازی "غایب" نیست اما دچار "#غیبت" است! "ظهور دینداری در فضای مجازی" شرط در آمدن از "این غیبت" است!
و #ظهور دینداریِ مجازی چیزی بیشتر از #حضورِ روحانیتِ مجازی و تولید محتوا و لشکر سایبری و فیلترینگ می خواهد؛ تصرفاتی ایمانی(نه فقط قضایی) در "تکنولوژی مجازی" و "بعثتی متناسب" با آن جهان اجتماعی -هردو باهم- می خواهد!
❗️بسیاری از ما عادت کرده ایم مسأله ها را ساده کنیم تا حل کنیم!
#دهه_هشتادی
#فجازی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۷/۹
☑️ @m_ghanbarian
اللهم عجّل لولیّک الفرج...
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 اعتراف مهم رسانه هاي غربي:
🧐زناني كه در غرب به اسلام گرايش پيدا مي كنند چند برابر مردان است.
🖌 چرا؟ به دليل خيانت غرب به زن و خدمت اسلام به وي💥
زنان، راه نجات و صيانت از خود را در ورود به آغوش امن اسلام مي بينند.
اين اقرار، پوچی ادعای «ظالمانه بودن احکام اسلام نسبت به زنان» را روشن می سازد.
برای توضیح بیشتر، در این کانال رجوع کنید به:
eitaa.com/sajedi_ir/2455
eitaa.com/sajedi_ir/2395
تهیه و زیرنویس: دوست عزیزم، دکتر سید روحالله موسوی
https://eitaa.com/sajedi_ir/
فهرست مطالب كانال:
https://eitaa.com/sajedi_ir/672
استفاده از زنان و مردان را در تبلیغات ممنوع کنید!
زنان و مردان، انسان هستند و نه ابزار شما برای کسب درآمد
این یک مطالبه جدی است.
زن و مرد هم ندارد...
باید برای دفاع از انسانیت قیام کرد...
متاسفانه در کشور ما، وقتی تخلفی از جانب شرکت یا سازمان یا تولیدکننده ای صورت می پذیرد، آن تولیدکننده متخلف به جای تنبیه شدن، تشویق هم می شود!
چگونه؟
در تبلیغ جنسی یکی از تولیدکنندگان بستنی در فضای مجازی، بسیاری از مردم با این بستنی آشنا شدند، شبکه بی بی سی برای آن تبلیغ رفت و اتفاق خاصی هم رخ نداد.
این تنبیه شبیه به بیرون فرستادن دانش آموز متخلف، توسط معلم، از کلاس است که درواقع چنین تنبیهی از خدای دانش آموز است! این تشویق است یا تنبیه؟!
پس از روشن سازی قوانین تبلیغ برای تولیدکننده و مخاطب، در صورت تخلفات اینچنینی، باید چنان برخورد بازدارنده ای با متخلف انجام داد که دیگر هیچکس جرات نکند چنین خطایی مرتکب شود. گاه، تنبیه جدی و بی ملاحظه یک تولیدکننده سوءاستفاده گر، یک جامعه را از یک رویه غلط نجات می دهد.
برخوردهای رایج در کشور ما، نه تنها بازدارندگی لازم را ندارد که گاه ترغیب کننده به انجام خطا نیز هست!
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
#تبلیغات_زنان_و_مردان
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
طنز تلخی با سوءاستفاده از عنوان 《برابری جنسیتی》
برابری جنسیتی احیانا در تبلیغات جنسی بررسی نمی شود⁉️
در غرب، وقتی می خواهند آمار برابری جنسیتی ارائه دهند، بر مبنای یک استدلال ضعیف و مضحک، تعداد زنان و مردان در سمت های گوناگون را می شمارند و درصد می گیرند. هر چه این درصد نزدیکتر بود می گویند برابری جنسیتی بیشتری برقرار است. مثلا اگر تعداد صندلی های مجلس برای زنان و مردان به صورت مساوی توزیع شده باشد، می گویند برابری جنسیتی برقرار است. حال، اگر در کشوری، زنان خودشان متمایل نباشند که نماینده مجلس شوند، می گویند شما متوجه نیستید و باید بروید و حق خود را بگیرید. اگر بپرسید پس آزادی انتخاب چه می شود؟ می گویند اینجا برابری اولویت دارد!
این استدلال مضحک که مبنای گزارش های سازمان های بین المللی درباره برابری جنسیتی است، اما، در مورد جنسی سازی دختران در تبلیغات کنکاش نمی شود! هیچکس شنیده که در رسانه های غربی بگویند ۸۵ درصد تبلیغاتی که جنسی سازی انجام می دهند را زنان تشکیل می دهند و بنابراین مردان باید قیام کنند و حق خود را در این مورد از زنان بگیرند؟!!
یافته های مطالعات متعدّد نشان دادهاند که زنان بیشتر از مردان به شیوهای جنسی به تصویر کشیده میشوند (مثلاً با لباسهای آشکارکننده و بدن نما، با حالتهای بدن یا حالات صورت که حاکی از آمادگی جنسی است) و شیء سازی می شوند (مثلاً به عنوان یک شی تزئینی استفاده میشوند. یا اعضای بدن شان مورد استفاده قرار می گیرد تا شخصیت کامل شان). علاوه بر این، معیار محدود (و غیر واقعی) زیبایی ظاهری به شدت مورد تاکید است. اینها مدلهای زنانگی هستند که برای مطالعه و الگوبرداری از دختران جوان ارائه شده است.
در برخی از مطالعات، تمرکز بر جنسیتسازی شخصیتهای زن در تمام سنین بود، اما بیشتر آنها به طور خاص بر روی زنان بالغ جوان تمرکز داشتند. اگرچه مطالعات کمی شیوع تصویرهای جنسی از دختران را بررسی کرد، اما آنهایی که انجام شدهاند دریافتند که چنین جنسیسازی رخ می دهد و ممکن است به طور فزاینده ای رایج شود. به عنوان مثال اُدانهیو، گُلد و مکِی (۱۹۹۷) تبلیغاتی را در یک دوره ۴۰ ساله در پنج مجله با هدف بررسی نقش مردان، زنان، یا عموم خوانندگان بزرگسال کدگذاری کردند. از بین تبلیغاتی که جنسی سازی را انجام داده بودند، ۸۵ درصد دختران را، جنسی کردند (و نه پسران را). علاوه بر این، درصد تبلیغات جنسی در طول زمان افزایش یافت.
اگرچه هنوز تحلیلهای گستردهای در مورد مستندسازی جنسیسازی دختران انجام نشده است، نمونههای جداگانهای را میتوان به راحتی پیدا کرد. مثلا با پیراهن باز شده، لیسیدن آبنبات چوبی، عروسکها (مثلاً عروسکهای برتز با لباسهای جنسی مانند دامن کوتاه، جورابهای توری، پرها و ...)، لباس (تانگ های سایز برای کودکان ۷ تا ۱۰ ساله، برخی از آنها با شعار چاپ شدهاند. مانند «چشمک چشمک»)، و برنامه های تلویزیونی (مثلاً یک نمایش مد تلویزیونی که در آن مدل های بزرگسال با لباس زیر زنانه به عنوان دختران جوان ارائه می شدند). تحقیقاتی که در مورد فراگیر بودن و تأثیرگذاری این گونه محصولات و تصاویر به شدت مورد نیاز است.
👈 باید روشن شده باشد که این مدعا که زنان (یا مردان) خودشان آزاد باشند تا پوشش خود را اختیار کنند، مدّعای قابل دفاعی نیست. این ظاهر و ابتدای جذابی دارد، اما باطن و عاقبت بسیار شومی در پی خواهد داشت. جامعه، با سوء استفاده از جذابیت های ظاهری آنان، دیگران را هم به این سمت خواهد کشاند، چون آنجا منطق بازار حاکم است و هر چه سود و منفعت مالی بیشتری داشته باشد ترویج خواهد شد، و این سوای بحث جنسی سازی است که باعث می شود نگاه جامعه به زنان به عنوان ابزارهای جنسی تقلیل یابد.
🛑 جامعه غرب، باید در برابر سوء استفاده و به بازی گرفتن واژگانی چون برابری، عدالت، آزادی، حقوق بشر و امثال آن برای منافع خود پاسخگو شود.
👈 غرب باید پاسخ جنایات خود علیه بشریت را بدهد...
ما غرب را پاسخگو خواهیم کرد✌️
منبع آمارها در مطالعات غربی:
Report of the APA Task Force on the Sexualization of Girls Executive Summary, APA Task Force on the Sexualization of Girls
Eileen L. Zurbriggen, PhD (Chair)؛ Rebecca L. Collins, PhD؛ Sharon Lamb, EdD؛ Tomi-Ann Roberts, PhD؛؛ Deborah L .Tolman, EdD؛ L. Monique Ward, PhD؛ Jeanne Blake (Public Member)
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
#برابری_جنسیتی
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رهاشدگان
💢 فقط فضای مجازی رها نشده، بلکه صدا سیما هم ...
🎥 برنامه ۱۲۰ شبکه ورزش رسماً گرای اغتشاشات رو میده!!
⭕️ مجری که لباس مشکی تنش کرده میگه یک فوتبالیست کلمبیایی که در یکی از جام های جهانی گل به خودی زده بود (اسکوبار) توسط یک نفر مظلومانه کشته شد.
⭕️ بعضی از مرگ ها آثار متاخر زیادی دارن. این مرگ، مردم کلمبیا رو بیدار کرد!!!
⭕️ اونها به خیابان ها ریختن و علیه خشونت کلمبیا به پا خیزیدند!!!
تا باشه از این مرگ های این مدلی!!!!
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#تلویزیون
#رسانه
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
چندماه پیش اینجا وسط خیابون روسریش رو درآورد، بردنش اونطرف حالا واس گذران زندگیش کلا همهچی رو درآورده...
دیدن عاقبت و گرفتن عبرت خیلی مهمه👌
@hzamanim
مات کردن عکس بدن این دختر، بخاطر حفظ حرمت این دختر نیست، شاید اون اصلا نخواد حرمتش حفظ بشه. به جهنم! بدنش بخاطر حفظ حرمت دیگران محجوب شده. اصرار به اجرای قانون حجاب هم مثل اصرار به مات کردن عکس این دختر علیرغم تمایل خودش به برهنگیه👌
#حسین_زمانی_میقان
هدایت شده از " من انقلابیام "
💠امام_خمینی(رحمةالله علیه):
♦️ #تربیت_فرزند از همهی شغلها بالاتر است.
اگر شما بانوان یک فرزند خوب به جامعه تحویل دهید، برای شما بهتر است از همه عالم. 👌🌸
♦️ تأثیر مادر در #تربیت بچهها، بالاتر از پدر، معلم، استاد و جامعه است.
زیرا علاقهای که بچه به مادر دارد به هیچ کس ندارد.
از این جهت بچههایتان را در دامنتان تربیت اسلامی، تربیت انسانی بکنید.
📚 صحیفه امام، ج۸، ص۹۰
✍️ من انقلابیام
@manenqelabiam
هدایت شده از راه؛ رشدآگاهانه_هوشمندانه🌱
#پرسش
در این شرایط سخت و اوضاع خراب فرهنگی و اعتقادی و اجتماعی و... بعنوان مادری که دغدغه تربیت دارد، یا فعال فرهنگی چکار کنم؟
#پاسخ
در فتنه پیش آمده
اولین ،
مهمترین ،
بزرگترین
و موثرترین اقدام...
تمرکز بر تعامل سازنده و باکیفیت با #نوجوانان است.
🔰 آنچه من و شما به خاطرش شب تا صبح از دلنگرانی خواب نداریم و صبح تا شب دغدغه حفظ و نگهداریش را داریم _یعنی اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامیِ زمینه ساز ظهور_ برای نوجوان ما ، قابل درک و فهم نیست .
آنچه آنان از دین و انقلاب درک کردند، خلاف نظر ماست.
🔰 آنها با اسلام و انقلابِ ما رفیق که هیچ ، اصلا آشنا هم نیستند در نتیجه طبیعی هست اینچنین بتازند بفرموده ی امیرالمؤمنین علی علیه السلام: «النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا» «مردم دشمنند نسبت به چیزی که به آن جاهل هستند» (حکمت ۱۷۲).
🔰شرایط کنونی، تعبیرِ
" آب دستته بذار زمین سریع بیاااا"
را تفسیر کرده است: هر کاری داری بذار زمین بیا ارتباط با کیفیت با نوجوان را آغاز کن :
صبوری می خواهد،
گوش دادن فعال لازم دارد ،
قطع شدن زبان توصیه می خواهد،
تاب آوری شنیدن حرف های خلاف میل مان را لازم دارد،
وقت با کیفیت می خواهد...
خلاصه: وَ قَالَ(عليه السلام): مَنْ ضَيَّعَهُ الْأَقْرَبُ أُتِيحَ لَهُ الْأَبْعَدُ.
كسی را كه نزديكانش واگذارند، بيگانه او را پذيرا می گردد.(حکمت ۱۴)
ما، امید و چشم و چراغهای میهن مان را واگذاشتیم و بیگانه براش سنگ تمام گذاشت و پذیرایش شد.😔
🔰متوجه هستم که، شیطان قسم خورده تمامِ نیرو و یاران و نوچه هایش را بر علیه تنها کشور شیعه در کره خاکی ردیف می کند؛ و پیروزی درصورتی محقق می شود که روشِ کار به فرموده امام علی علیه السلام " رُدالحَجر" باشد:
رُدَّ الحَجَرَ مِن حَيثُ جاءَكَ ، فإنّهُ لا يُرَدُّ الشَّرُّ إلاّ بالشَّرِّ .[غرر الحكم : 5394.] سنگ را از جايى كه به سوى تو آمده است، به همان جا برگردان؛ زيرا بدى، جز با بدى دفع نمى شود.
باید تمام نقشه های معاندین را رصد کرد وهر کس در مقام و مسئولیت و جایگاه و توان و قدرتی که دارد از همان جایی که دشمن ضربه زده، ضربه مهلک تری بزند...ولی
📌نکته ی مغفول و مهمی که تقدیم مخاطب والد و فعالان و متصدیان فرهنگی دارم این هست:
در درگیر و دارهای رُدالحجر ، حواسمان باشد اگر می خواهیم بر نقشه های دشمن پیش دستی کنیم، باید مواظبِ نوجوانانی باشیم که کشته یا مجروج #جنگ_نرم شدند چون سربازانی مثل من، حوصله و وقت شنیدن حرف هاشون نداشتیم😔
🔰می دانید دلم از چه می سوزد!!
از اینکه می بینم آن کسی که قدرت و علمش را دارد ولی درک و شعورش را ندارد که با یک #جنگ_زده چطور رفتار کند... .
📌باید تک تکِ نوجوان های عزیزمان را از آغوشِ جهلی که امپراطور رسانه باز کرده به آغوشِ بینش و آگاهی دوستانه برگردانیم.
📌بیاید این دفعه
ما به معاندین رودست بزنیم،
ما بر ظلم، پیشی بگیریم ،
ما نقشه های ناجوانمرانه یشان را بی تاثیر کنیم...
📣بدین صورت که هر والدی، هر دغدغه مند تربیتی،
✅ یک نوجوان را تا رساندن به بینش و گرایش اسلامی و انقلابی با صبوری، همراهی کند.
✅شنونده فعال و با کیفیت دردهای دلش باشد.
✅ نگاه و بیان همدلانه را بر زبانِ توصیه و تذکر پیش قدم کند.
✅گام به گام و قدم به قدم باهم دیگر، تاریخ و واقعیت را واکاوی کنید.
✅تصور کنید، خودتان در جنگِ روایت ها، جنگِ رسانه، جنگِ شناختی مصدوم شده اید، باکمک نوجوان تان، باهم آواربرداریِ شناختی کنید و باقدرت تفکر و بینش ، علیه دشمن، پاتک بزنید👌
💠سخت هست درک می کنم.. مخصوص بزرگوارانی هست که به دنبال اثرِماندگار هستند نه کاری زودبازده.👌
📌وَ قَالَ (عليه السلام): مَا كُلُّ مَفْتُونٍ يُعَاتَبُ
هر فريب خورده ای را نمی شود سرزنش كرد.(حکمت۱۵).
ندیدم چراغی در قلبِ نوجوانان روشن بشود و نسبت به آن بی تفاوت بمانند...
دلآرام و آرامشگر بمانید
حانیه مازارچی؛ مشاور خانواده
دهم مهرماه ۱۴۰۱
#جنگ_شناختی
#یکشنبه_های_تربیتی
#لحظه_شیرین_فرزندپروری
با #خورشید_خانه چون خورشید بدرخشید
┄┄┅┅❅☀️🌱☀️❅┅┅┄┄
🔅@khrshidkhane
شیطان همینجاست
۱. درخواست می کند جمهوری اسلامی ایران تحریم شود.
۲. تحریم شدن مردم را به گردن مسئولین جمهوری اسلامی ایران می اندازد.
۳. به مردم فشار اقتصادی بیشتری وارد می شود.
۴. با عملیات جنگ شناختی و فشار روانی مردم را به خیابانها می کشاند.
۵. در انتها به اربابان امریکایی خود می گوید مشکل مردم با جمهوری اسلامی است نه با امریکا و نه با تحریم ها!
از این وقیحانه تر هم می شد عمل کرد؟!
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
#شیطان_مجسم
#مسیح_علینژاد
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشاره امروز رهبر انقلاب به فایل صوتی افشا شده از #مسیح_علینژاد:
وقتی عنصر سیاسی امریکایی این قضایا(حجاب) را به دیوار برلین تشبیه می کند باید بفهمید (خطاب به خواص) قضیه چیست و اگر نفهمیدید حالا بفهمید و صریحاً موضع گیری کنید.
فایل صوتی افشا شده از مسیح علینژاد:حجاب یکی از ستونهای اصلی جمهوری اسلامی است که اگر آن دیوار را فرو بریزیم باقی کار براندازی آسان خواهد بود.
🆘 @Roshangari_ir
برای...
بدون شرح
ان شاءالله در این باره خواهم نوشت...
#برای
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
وقتی لذّت محوری فراگیر شود...
برخی استدلال می کنند، اگر اجازه دهیم افراد پوشش آزادانه خود را داشته باشند، خودشان متوجه پیامدهای آن می شوند و به حجاب اصیل خود باز خواهند گشت. اینطور نیست⁉️
این استدلال از چند جهت ضعف دارد. نخستین ضعف این است که وقتی تجربه ای جلوی چشم ماست، چه لزومی به تکرار دوباره آن است؟ مانند این است که بگوییم بگذارید رانندگان با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنند، بعد که پیامدهایش را دیدند، خود سرعتشان را مهار می کنند. خب، اگر دیگر فرصتی برای تجربه آموزی نبود چه؟ اصلا چرا وقتی نتیجه روشن است، تجربه دوباره تکرار شود؟
ضعف دیگر این استدلال این است که استدلال کنندگان تصور می کنند، پس از اینکه شرایط متفاوت شد، فکر و ذهن افراد هم مانند قبل می تواند استدلال کند.
خیر، اینطور نیست! وقتی پای لذت وسط آمد، به تدریج استدلال تضعیف می شود و جای خود را به توجیه تراشی میدهد.
نمونه های فراوانی از این اصل داریم. «یک شب که هزار شب نمیشه!» یکی از تعابیر رایج مرتبط با این بحث در کشور ما است. یا این فریب معروف شیطان که «فعلا لذت ببر، پیر که شدی توبه می کنی»!
در قرآن کریم و در داستان قوم لوط (ع)، هنگامی که به آنان گفته شد شما قوم اسراف کاری هستید، پاسخ دادند (اعراف، ۸۲_۸۱)، از شهر بیرونشان کنید که اینها آدم های بسیار پاکی هستند (یا آدمهایی هستند که بسیار به پاکی تظاهر می کنند!).
هر چه پیامبر الهی برای آنها استدلال آورد که خدا جنس متفاوت را برای ازدواج با شما خلق کرده است، با این عمل خود راه نسل را می بندید، این عمل بر خلاف آفرینش شماست و ... ایشان نپذیرفتند. چرا؟
آیا استدلال ها روشن نبودند؟
👈چرا، استدلال ها بسیار روشن بودند، اما لذّت حاصل از عمل ناپسند، مانع از پذیرش استدلال های منطقی شده بود و بنابراین، ایشان در پاسخ چیزی نداشتند جز آنکه بگویند ایشان را از شهر بیرون کنید! چون انسانهایی بسیار پاک هستند (یا چون انسان هایی هستند که بسیار به پاکی تظاهر می کنند). اگر معنای داخل پرانتز درست باشد، توجیه است و اگر معنای بیرون پرانتز درست باشد یعنی ما نمی خواهیم چنین انسان های پاکی در کنار ما باشند! ما را رها کنید تا به حال خود خوش باشیم!
آیا این حرفها آشنا نیست⁉️
بله، فیلسوف معروف، ویل دورانت، در کتاب «لذّات فلسفه» نکتۀ جالبی را مطرح میکند که با بحث بی ارتباط نیست. او مینویسد: «اگر مردان و زنان جوان سرمست از ثروت، دین را مخالف لذّت رانی خود بیابند، هزاران دلیل علمی بر ضدّ آن می آورند» (ترجمه زریاب خوئی، ۱۳۹۱، ص ۹۹).
این درست همان بلایی است که دامان غرب را به خود آلوده کرده است.
🛑لذت طلبی در مسیر نادرست، چنین تبعاتی هم دارد.
ان شاءالله درباره نقش احساسات و هیجانات مثبت و منفی در استدلال پذیری/استدلال ناپذیری بیشتر خواهم نوشت...
می توان، آزاد بودن نوشابه و سیگار را در جوامع مثال زد. وقتی لذت نوشیدن نوشابه در افراد فراگیر شد، هر استدلالی هم بیاورید تاثیر کمی دارد.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
#وقتی_لذت_محوری_فراگیر_شود
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
اقلیتی که در حال تبدیل شدن به اکثریت است!
قرار بود در غرب، اقلیت های جنسی دارای حقوق شوند! اقلیت های جنسی چه کسانی بودند؟ کسانی که گرایشات جنسی شان متفاوت از اکثریت بود! گرایش اکثریت چه بود؟ همان چیزی که همه انتظارش را می کشند: مردان جذب زنان شوند و زنان جذب مردان
امروز، مساله اقلیت های جنسی به کجا رسیده است؟
امروز، مساله اقلیت های جنسی در غرب به جایی رسیده که برای شناسایی اینها، لغت نامه می نویسند! فکر می کنید شوخی می کنم؟!
منبع را ببینید!
اینک تعدادی از اصطلاحات مرتبط با اقلیت های جنسی و اقلیت های جنسیتی را ببینید!
افراد اقلیت جنسی شامل افراد لزبین، گِی، بای پلاس و غیرجنسی هستند (BI+ که "bi plus" تلفظ میشود، یک اصطلاح چترگونه است که برای نشان دادن چندین جهت گیری جنسی استفاده می شود که شامل تمایل به بیش از یک جنس یا جنسیت است. BI+ شامل افرادی است که با عناوینی همچون دوجنسگرا [بای-سکشوال]، پانسکشوال، دِمیسکشوال، کوئیر یا پلوری سکشوال شناسایی میشوند). همچنین اقلیت جنسیتی، به گروهی از افراد اطلاق می شود که هویت جنسیتی یا بیان جنسیت آن ها با هنجارهای اجتماعی مرتبط با جنس تعیین شده در بدو تولّد متفاوت است. این جدا و متمایز از اقلیت جنسی است، زیرا هویت جنسیتی با جهت گیری جنسی متفاوت است (نک: ناکامورا و همکاران، ۲۰۲۲، صص ۵۶_۵۷).
یک ترمی زمان لازم داره تا توضیحشون بدم چی هستند!
این ماجراها از کی و از کجا شروع شد؟ کافی است تاریخ نیم قرن اخیر غرب را مطالعه کنید!
شروعش همین آزادی در پوشش و روابط و ... بود.
۱ درصد همجنسگرا، امروز تبدیل به ۲۱ درصد LGBTTQQIAAP شدند! انقدر زیاد شده این اصطلاحات که خودشون میگن شده 《سوپ الفبا》!!
واقعا فکر می کنید میشه اینها رو به سادگی برگردوند به تنظیمات کارخانه؟!
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
منبع شناخت اصطلاحات (منتشر شده از جانب انجمن روانشناسی امریکا):
Nakamura, N., Dispenza, F., Abreu, R. L., Ollen, E. W., Pantalone, D. W., Canillas, G., Gormley, B., & Vencill, J. A. (2022). The APA Guidelines for Psychological Practice With Sexual Minority Persons: An executive summary of the 2021 revision. American Psychologist. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/amp0000939
#اقلیت_جنسی_یا_اکثریت_جنسی
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
《ادراک کرامت》 و 《ادراک آزادی》در برابر «کرامت» و «آزادی»
در مباحث روانشناختی، «ادراک» یک وضعیت، مساله ای مهم قلمداد می شود. برای مثال، ممکن است فردی «حمایت اجتماعی» دریافت کند، اما «ادراک حمایت اجتماعی» اش پایین باشد. ممکن است فردی توانمندی پایینی داشته باشد، اما «ادراک توانمندی» بالایی داشته باشد. ممکن است فردی «استرس» کمی دریافت کند، ولی «استرس ادراک شده» او بالا باشد و امثال آن.
به نظر می رسد یکی از مشکلات ما در ارتباط با افراد جامعه، و به ویژه در خصوص برخی بانوان محترم کشورمان، این است که «ادراک کرامت» و «ادراک آزادی» شان چندان بالا نیست. این، البته، دلایلی دارد که برخی از این دلایل را می توان در تعدادی از رویه های اشتباه کشور (چه از جانب والدین، مربیان، مسئولین و ...) شناسایی کرد و برخی از آنها را در تبلیغات علیه بانوان که به ویژه در رسانه های معاند روی آن مانور داده می شود. ممکن است ادراک کرامت یا ادراک آزادی بانوان محترم کشورمان، با آزادی یا کرامت حقیقی شان در جامعه همخوان یا ناهمخوان باشد. به هر صورت، آنچه مساله است این است که باید توازن بهتری در نسبت بین کرامت و ادراک کرامت، و آزادی و ادراک آزادی برقرار کرد، ضمن اینکه لازم است در چارچوب شریعت، حداکثر آزادی و کرامت انسانی ممکن را، برای تمام افراد جامعه، تامین نمود.
👈یکی از هنرهای غرب، از نظر من، این است که گرچه 《آزادی حقیقی》را از زن گرفت، اما موفق شد 《ادراک آزادی》را به او القا کند. ما برعکس عمل کردیم! یا تحت تاثیر رسانه های معاند اینگونه به بانوانمان القا شد. البته می توان درباره هر دو عامل درونی و بیرونی بحث کرد.
ان شاء الله در این خصوص هم بیشتر خواهم نوشت...
چقدر باید چیز بنویسم!! داره کم کم از دستم در میره😀 یاد کلاس های دانشگاه افتادم!
#ادراک_کرامت_و_ادراک_آزادی_در_برابر_کرامت_و_آزادی
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منشا قدرت زن چیست؟
آریل لوی در کتابی با عنوان «خوک های شوونیست مؤنث: زنان و ظهور فرهنگ هرزگی»، می نویسد: نوعی خروج جالب توجّه از زنانگی روانشناختی ممکن است بازتابی از برجستگی فرهنگ هرزگی در جامعۀ امروز [امریکا] باشد. زنان جوان امروزی احتمالا رویکردی را به نمایش می گذارند که به لحاظ سنّتی بیشتر مردانه است؛ شیوع زیاد افزون خواهی جنسی و جداسازی میل جنسی از عواطف (لوی، ۲۰۰۶) شاهدی بر این مدّعا هستند. جنبش موج سوم فمینیسم، که به خوبی با ۲۰ سال گذشته همپوشانی دارد، ابرازهای جنسی تحقیرآمیز و شرم آور سنتی (هرزه نگاری) را به عنوان منبعی از توانمندسازی زنان چارچوب بندی می کند (لوی، ۲۰۰۶). برای مثال، خودشیء انگاری آگاهانه و محاسبه شده به منظور منعکس کردن آزادی (لیبریشن)، انتخاب، و روشن فکری زن مدرن مورد حمایت واقع می شود (داگلاس، ۲۰۱۰). در این حوزه، نوعی مردانگی پنهان، سلطه پذیری و انفعال را به عنوان اَعمالی عمدی برای قدرت معنا می کند.
Douglas, S. (2010). Enlightened sexism: The seductive message that feminism’s
work is done (1st ed.). New York: Times Books.
Levy, A. (2006). Female chauvinist pigs: Women and the rise of raunch culture (1st ed.). New York: Free Press.
Masculine and Feminine Traits on the Bem Sex-Role Inventory,1993–2012: a Cross-Temporal Meta-Analysis. Kristin Donnelly1 & Jean M. Twenge2
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
#منشا_قدرت_زن
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231