eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
596 ویدیو
124 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
فوری با اطمینان می‌گوییم طبق آخرین برآوردها جناب جمهوری اسلامی ایران برنده قطعی انتخابات است 🇮🇷 💚🤍❤️ https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
1.84M
نکات قابل توجه استاد عاصی برای ایام بعد از انتخابات ریاست جمهوری https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم 🔹️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با سپاس‌گزاری از همه نامزدها و فعالان عرصه‌ی انتخابات بر استفاده رئیس‌جمهور منتخب از ظرفیتهای فراوان کشور برای آسایش مردم و پیشرفت کشور، در ادامه‌ی راه شهید رئیسی تأکید کردند. ✏️ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است: ✏️ بسم الله الرّحمن الرّحیم والحمد لله ربّ العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا محمدٍ و آله الطاهرین سیما بقیّة الله روحی فداه. خدای عزیز و رحیم را سپاس که با اراده و توفیق او ملت بزرگ ایران توانست پس از مصیبت سنگین فقدان رئیس جمهور شهید، در مدت کوتاه قانونی، صحنه‌ی انتخابات ریاست جمهوری را سامان دهد و در دو جمعه‌ی پیاپی، انتخاباتی آزاد و شفاف برگزار کند و از میان چند نامزد، با اکثریت آراء رئیس جمهور کشور را برگزیند. ✏️ مسئولان محترم برگزاری انتخابات، با شتاب لازم و امانت کامل، وظائف خود را انجام دادند، و مردم عزیز، با احساس مسئولیت به میدان آمدند و صحنه‌ئی گرم و پرشور آفریدند و صندوقهای انتخاباتی را در دو مرحله با بیش از ۵۵ میلیون رأی انباشتند. ✏️ این حرکت بزرگ در رویاروئی با غوغای دست‌سازِ تحریم انتخابات، که دشمنان ملت ایران برای القای ناامیدی و بُن‌بست به راه انداخته بودند، کاری درخشان و فراموش نشدنی است و همه‌ی نامزدهای محترم و همه‌ی کسانی که برای پیروزیِ هر یک از آنان، هفته‌ها تلاش شبانه‌روزی کردند در افتخار و ثواب آن شریکند. ✏️ اکنون ملت ایران رئیس جمهور خود را انتخاب کرده است. اینجانب با تبریک به ملت و به رئیس جمهور منتخب و به همه‌ی فعالان این صحنه‌ی حساس مخصوصاً جوانان پرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه میکنم. شایسته است رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حدّ توان خود برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند. ✏️ به جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب نیز توصیه میکنم با توکل به خداوند رحمان به افقهای بلند و روشن چشم بدوزند و در ادامه‌ی راه شهید رئیسی از ظرفیتهای فراوان کشور بویژه منابع انسانیِ جوان و انقلابی و مؤمن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند. ✏️ بار دیگر جبهه‌ی سپاس بر درگاه حضرت حق میگذارم و به حضرت بقیة الله اعظم روحی فداه درود و سلام میفرستم و یاد شهیدان والامقام و امام بزرگوار شهیدان را گرامی میدارم و از همه‌ی نامزدهای محترم و فعالان عرصه‌ی انتخابات که در این برهه‌ی حساس نقش‌آفرینی کردند، و نیز رسانه‌ی ملی و حافظان امنیت کشور و دستگاههای اجرای انتخابات سپاسگزاری میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۳/۴/۱۶ 💻 farsi.khamenei.ir
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 انتخابات مانع دیکتاتوری! سنت الهی در عالم، "مشیت الهی با همت مردم" است: إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه آنان خود را تغییر دهند.(۱۱/رعد) اما صناعت تغلیب و نشستن یکی(یا یک محفل) جای همه، حالت ثانویه ای برای جامعه می سازد که تغییر، از تغییر سلطان و آن یک نفر می گذرد: الإمامُ عليٌّ عليه السلام: إذا تَغَيَّرَ السُّلطانُ تَغَيَّرَ الزمانُ : هر گاه سلطان تغيير كند، زمانه نيز ديگرگون شود.(نامه۳۱ نهج البلاغه) وقتی چهره های معترض و مخالف و حتی تحریمی های پس از ۸۸ می آیند و در دعوت به رای می کنند، رای مردم را موثر می دانند و تغییر را ممکن؛ یعنی اراده سلطانی در کار نیست؛ اراده مردم است بعلاوه تقدیر الهی. این دقیقا بنیادی ترین مبنای الهیاتیِ است؛ و رساترین اعتراف عملی به بودنش در ایران. همان است که رهبر انقلاب در سخنرانی مهم ۲دی۱۴۰۲ درون نظام اسلامی ایران تبیین کرد که: "آن چیزی که جلوی بُروز دیکتاتوری را در کشور می گیرد، انتخابات است" . و رقابتی بودن و مشارکتی بودن و... را برای آن انتخابات شرط کردند. یکبار دیگر جمهوری اسلامی و رهبرش هم بُرد؛ مخصوصا که مشارکت را هم ۱۰درصدی ترمیم کرد. 📝 محسن قنبریان ۱۶تیر۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از تیمورا
🔻پیام تبریک سعید جلیلی به مسعود پزشکیان بسم الله الرحمن الرحیم 🔹️پانزدهم تیرماه ملت بزرگ ایران در مشارکتی گسترده همراه با رقابتی جدی در بستری سالم و امن، بار دیگر استواری و عمق پایه های مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام را به دنیا نشان دادند. 🔹️اکنون بر همگان است تا با احترام به منتخب مردم، ایشان را در جهت پیشرفت کشور و اعتلاء نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری رسانند. به جناب آقای دکتر پزشکیان که موفق به جلب آراء اکثریت مردم شدند تبریک عرض میکنم و هم چون گذشته وظیفه ی خود را کمک به دولت مستقر برای عبور از مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب پیشرفت کشور می دانم. 🔹️از میلیون‌ها رایی که خواهان استفاده از «یک جهان فرصت» برای «یک ایران جهش» بودند، تشکر می کنم و به آنها اطمینان می دهم به پشتوانه نزدیک به 14 میلیون رای شما، تمام تلاش و توان خود را بیش از گذشته، در جهت پشتیبانی از نقاط قوت و کمک به تصحیح خطاها و رفع نقص ها در روندهای جاری با استفاده از ظرفیتهای مردمی، علمی، صنفی و نخبگانی به کار خواهم بست. 🔹️اکنون وقت ایفاء «نقش پرشکوه هر ایرانی» با همدلی و هم بستگی ملی در جهت تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است. سعید جلیلی ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
هدایت شده از محرمانه
🔴 ‏دکتر مسعود ‎ رئیس‌جمهور منتخب: « ایران همواره پشتیبان مقاومت مردم منطقه در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی بوده است؛ حمایت از ‎ ریشه در سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای رهبر انقلاب داشته و باقدرت تداوم خواهد داشت» 🔻پ‌ ن: این موضع‌گیری درست یعنی در هر صورت اسرائیل نابود خواهد شد والسلام. 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
چگونه می‌توان طبیب نفس و معمار وجود خود شد؟! قرآن کریم در آیات سوره بنی اسرائیل بعد از آن که مردم را دو دسته می‌کند: یک دسته آنان که آخرت را به دنیا و خدا را به هوی و حق را به باطل فروخته اند و بهره خود را از همین شهوات می‌خواهند و دسته دیگر کسانی که خدا را بر هوی و آخرت را بر دنیا مقدم داشته اند؛ بعد از این تقسیم می فرماید: ما هر دو دسته را امداد می کنیم، هم این دسته را و هم آن دسته راه عطای خداوند قطع نمی شود و هر کس هر چه را بخواهد و هر راهی را تعقیب کند و هر مطلوبی را پی جویی کند ما به او کمک می دهیم. كلاً نمد هؤلاء وهؤلاء من عطاء ربک و ما کان عطاء ربّک محظوراً (اسراء، ۲۰). در این آیه کریمه بیان شده که چگونه می‌شود که انسان گاهی در سراشیبی سقوط می افتد و لحظه به لحظه بر سرعت حرکتش افزوده می شود و کارش به جایی می رسد که جلو خود را از هیچ عمل ناشایسته ای نمی‌تواند بگیرد. و ضمناً بیان شده که توفیق الهی از چه مجرایی شامل حال انسان می‌شود. هر یک تصمیم کار خوب و هر یک عمل خیر هر چند کوچک باشد گامی است به سوی توفیق و مقدمه است برای این که شوق و رغبت و صفا و خلوصی در روح انسان پدید آید و قدرت او را برای پیش گرفتن راه سعادت افزایش دهد. در حدیث است که اگر بنده ای یک وجب به سوی خدا گام بردارد، خداوند به قدر یک ذراع به او نزدیک می‌شود. ✅ پس از اینجا میفهمیم اگر تصمیم بگیریم که در وجود ما کانون قدرتی ایجاد شود برای انجام همان سلسله کارهای خیری که خودمان میشناسیم و از موفق نبودن برای انجام آنها همیشه متأسفیم و برای مقاومت در برابر یک سلسله کارهای بدی که مرتکب می شویم و بدی آنها را تشخیص میدهیم و از این که موفق به ترک آنها نیستیم متأسفیم، خود این کانون قدرت از مدد الهی برخوردار خواهد بود. تشکیل این کانون قدرت در اختیار ماست و از دست ما بیرون نیست. این قدرتها در روح از عمل پیدا می شود و با پیش گرفتن یک رژیم عملی است که میتوانیم طبیب نفس خود و معمار وجود خود بوده باشیم. خدا به ما وعده داده است که در هر راه که گام برداریم به ما مدد بدهد و مشکلها را سهل و آسان کند. هر کجا دردی، دوا آنجا رود هر کجا فقری، نوا آنجا رود آب کم جو تشنگی آور به دست تا بجوشد آبت از بالا و پست (مثنوی؛ دفتر سوم) استاد شهید مطهری رضوان‌الله تعالی علیه، خطابه‌های اخلاقی، جلد دوم، صص ۱۲۴_۱۲۳. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
33.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اقدام تحسین برانگیز طلافروشان یزدی در آستانه سوم محرم 😔 https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از باور
. 🔻ما دوست داريم بوق را از سر گشادش بزنيم! اين صدا به جايى نمى‌رسد. دوست داريم زود به مقصد برسيم. اين است كه هيچ وقت نمى‌رسيم! ما داغ مى‌كنيم، گرم مى‌كنيم و افراد را با شعارها راه مى‌اندازيم، درحالى‌كه شعورها خوابند و مرده‌اند! اين است كه به راهى نمى‌رويم و طرفى نمى‌بنديم؛ اما اگر ريشه آمد، ميوه‌ها مى‌آيد؛ اگر روشنى آمد، روشنگرى مى‌آيد؛ اگر عشق آمد، تحمل مى‌آيد... 🔻مادام كه تلقى ما از انسان و برداشت ما از خويشتن دگرگون نشده، مادام كه نقش انسان مجهول مانده و بينش او از اين نقش در حد تنوع، در حد زندگى تكرارى و مدار بسته، در حد خوشى‏ها و سرگرمى‏ها، در حد بازيگر شدن و بازيچه ماندن و تماشاچى بودن، خلاصه شده، مادام كه زندگى جز نمايش و بازى، بارى ندارد، ناچار سنگينى حجاب طبيعى است... 🔻زيربناى حجاب، همين دگرگون كردن بينش و عوض كردن تلقى و برداشت‏هاست. آن وقت آنچه سخت و رنج آلود است شيرين و مطلوب خواهد شد و راحت و آسان خواهد گرديد... 🔻اگر نقش من تحرك باشد و كار من حركت، ناچار دنيا راه من خواهد بود و در اين راه من نبايد گردى به پا كنم و دلى را بگندانم و كسى را به خود جلب كنم و خودم را در چشم‏ها بنشانم. ✍ | حجاب و آزادی روابط، صفحات ۴۶، ۵۵ و ۵۷. 💢 به مناسبت ۲۱ تیرماه، روز عفاف و . 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
💐🍃🌿🌸🍃🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🌷 🍃 بسم الله الرحمن الرحیم🍃 ✅ قابل توجه مشاورین محترم: 👈 به حول و قوه الهی و الطاف اباعبدالله الحسین علیه السلام، موسسه یاوران سلامت روان، طرح هم قدم تا آسمان پنجم را جهت استقرار غرفه‌های خدمات روان‌شناختی در اربعین حسینی علیه السلام در کشور عراق آغاز می‌کند. ⏰ زمان اعزام : ۲۶ مرداد تا ۶ شهریور 📌 موسسه در نظر دارد بخش قابل توجهی از هزینه ایاب و ذهاب مشاورین را تامین کند. 🛑 شرایط همراهی : 1⃣ التزام به شرع مقدس اسلام و مذهب تشیع و مبانی امامین انقلاب؛ 2⃣ داشتن حداقل مدرک ارشد یا سطح ۳ روان‌شناسی یا مشاوره اسلامی؛ 3⃣ داشتن روحیه جهادی و تحمل‌پذیری بالا. ⏱ مهلت ثبت نام : ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ ⛔️ 🔹🔹مراحل ثبت نام : ✅ تکمیل مدارک از طریق «فرم ثبت نام» (لمس کنید) ثبت نام قطعی شما و ورود به بخش مصاحبه علمی منوط به تکمیل کامل فرم ثبت نام و تایید آن توسط ادمین سایت می‌باشد. آیدی ادمین: @YSR_Admin ✅ مصاحبه علمی (مختص مشاورینی که سابقا در طرح شرکت نداشتند). ✅ ثبت نام در سامانه سماح اربعین به آدرس https://samahapi.haj.ir جهت کسب اطلاعات بیشتر عضو کانال موسسه یاوران سلامت روان شوید👇👇 🆔 https://eitaa.com/rohanian_psychologist93 🌷 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼
فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت عرض می‌کنیم با اشک‌هاش دفتر خود را نمور کرد ذهنش ز روضه‌های مجسم عبور کرد در خود تمام مرثیه‌ها را مرور کرد شاعر بساط سینه زدن را که جور کرد احساس کرد از همه عالم جدا شده‌ست در بیت‌هاش مجلس ماتم به پا شده‌ست در اوج روضه خوب دلش را که غم گرفت وقتی که میز و دفتر و خودکار دم گرفت وقتش رسیده بود به دستش قلم گرفت مثل همیشه رخصتی از محتشم گرفت باز این چه شورش است که در جان واژه‌ها‌ست شاعر شکست‌خورده طوفان واژه‌ها‌ست بی‌اختیار شد قلمش را رها گذاشت دستی ز غیب قافیه را کربلا گذاشت یک بیت بعد، واژه لب‌تشنه را گذاشت تن را جدا گذاشت و سر را جدا گذاشت حس کرد پا به پاش جهان گریه می‌کند دارد غروب فرشچیان گریه می‌کند با این زبان چگونه بگویم چه‌ها کشید بر روی خاک و خون بدنی را رها کشید او را چنان فنای خدا بی‌ریا کشید حتی براش جای کفن بوریا کشید در خون کشید قافیه‌ها را، حروف را از بس که گریه کرد تمام لهوف را اما در اوج روضه کم آورد و رنگ باخت بالا گرفت کار و سپس آسمان گداخت این بند را جدای همه روی نیزه ساخت "خورشید سر بریده غروبی نمی‌شناخت بر اوج نیزه گرم طلوعی دوباره بود" او کهکشان روشن هفده ستاره بود خون جای واژه بر لبش آورد و بعد از آن... پیشانی‌اش پر از عرق سرد و بعد از آن... خود را میان معرکه حس کرد و بعد از آن... شاعر برید و تاب نیاورد و بعد از آن... در خلسه‌ای عمیق خودش بود و هیچ کس شاعر کنار دفترش افتاد از نفس... سید حمیدرضا برقعی https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از باور
. 🔻اسلام مسلمانی می‌خواهد مثل امام‌حسین(ع)، مثل شهدای کربلا. پس باید تربیتی داشته باشید که این چنین انسان‌هایی یا شبیه این‌چنین انسان‌هایی را به ما بدهد. ما باید افکار اینها را بدانیم. بدانیم این‌ها از طفولیت چگونه تربیت شدند که این‌چنین ایستادگی کردند. 🔺بچه را اگر متملّق بار بیاورند در مقابل ظلم ایستادگی نمی‌کند. پدر اگر به بچه ظلم کرد و بعد او را وادار کرد که خودش را با این ظلم تطبیق بدهد، او دیگر با ظلم نمی‌جنگد، چون با ظلم رفیق شده است. 🔻اگر زندگی او یک زندگی مصرفی بود، در بزرگی نمی‌تواند با زندگی مصرفی بجنگد. اگر شخصیت طفل خُرد شد، این شخصیت خُردشده دیگر قدرت مقابله و مبارزه ندارد. شما در مدرسه وقتی شاگرد را متملّق بار بیاورید از او توقع نداشته باشید که فردا یک مبارز شود، جبهه‌رو شود، رزمنده خوب شود. ✍ | راه رشد، جلد یک، صفحه ۱۳۴. 🌱 9⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
محرم در ابرکوه حقیقتا خاص و تماشایی است اینجا محله درب قلعه ابرکوه است. هر سال، رسومات سنتی محرم در ابرکوه (ابرقو) یزد با شکوهی بیش از پیش برگزار می‌شود. یکی از رسومات قدیمی محرم در ابرکوه، به اصطلاح《در رفتن دسته》های عزاداری محلات مختلف (دسته‌های زنجیرزنی و سینه زنی) به سمت تکیه های محله های دیگر است. امسال، از شنیدن نوحه‌خوانی حاج سید جلیل قائم محمدی محروم بودیم. امشب اما مثل هر شام عاشورا، حاج رضا قنبری و فرزند حاج سید محمد ابطحی (که حقیقتا نوایش یاد پدر او را برایمان زنده کرد) برایمان نوحه خوانی کردند. برای حاج سید جلیل قائم محمدی آرزوی سلامتی کامل را داریم. علاقه‌مندان می‌توانند مستند 《پله‌های یک منبر》را درباره ایشان ببینند. همچنین درباره سنت‌های ابرکوه در ماه محرم، کتاب 《سیمای محرم در ابرکوه》نوشته حسین حاتمی ابرقویی و علی اکبر قیومی ابرقویی پیشنهاد می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شهید مطهری رضوان‌الله تعالی علیه بیشتر نگران کدام تحریف های واقعه عاشورا بود؟ قسمت اول همه ساله در نزدیکی ایام محرم، برخی حواشی از جانب بعضی جریانات معاند و دشمن ایجاد می‌شود تا به خیال خام ساده اندیشان، حرارت مردم برای وقایع کربلا تحت‌تأثیر قرار بگیرد. این را نیک می‌دانیم که خداوند در آیه ۳۲ سوره توبه می‌فرماید: يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ مى خواهند نور خدا را با دهانهايشان خاموش سازند، ولى خداوند جزاين نمى خواهد كه نور خود را به كمال برساند، هرچند كفّار، ناراحت باشند. در عین حال، ما موظف هستیم در برابر انحرافات موضع گیری و اقدام مناسب انجام دهیم. امسال، برخی کج اندیشان، که نه امام حسین علیه السلام می‌شناسند و نه مطهری شناس (و بلکه مطهری خوان!) هستند، به اسم شهید مطهری رضوان‌الله تعالی علیه، حرفهائی مطرح کرده اند که مثلا فلان مورد که در برخی مجالس نقل می‌شود سندیت ندارد و ... . این بحث البته تازگی هم ندارد، اما برخی تازه به دوران رسیده ها! گویی تازه بعضی حرفها به گوششان خورده است و برای اولین بار است که آن‌ها را شنیده‌اند. خب، البته برای کسانی که مفتخر هستند در عمرشان یک کتاب غیردرسی را نیز نخوانده‌اند، چنین چیزی عجیب نیست! امروز یکی از دوستانم در هیأت از من پرسید: راست است که می‌گویند در شب عاشورا آب هنوز در خیمه‌ها بوده؟! تا آخر ماجرا را رفتم! برای من دانشگاهی، تأسف بار است که می‌بینم دغدغه هم سن و سال من چنین موضوعی است. چون متوجه می‌شوم از واقعه کربلا همین را فهم کرده و البته که اگر یک دور به خود زحمت داده بود و کتاب 《حماسه حسینی》شهید مطهری را خوانده بود، دلیل تأسف من را هم درک می‌کرد! بگذریم... اما، شهید مطهری رضوان‌الله تعالی علیه بیش از همه نگران کدام تحریف های واقعه کربلا بود؟ ان شاءالله ادامه خواهد داشت... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بگریید در رثای یک قهرمان! شهید مطهری نگران تحریف هدف امام حسین علیه السلام بود قسمت دوم شهید مطهری رضوان‌الله تعالی علیه پس از بیان این مطلب که: 《من نمی‌دانم کدام جانی یا جانی‌هایی جنایت را به شکل دیگری بر حسین بن علی وارد کردند و آن اینکه هدف حسین بن علی را مورد تحریف قرار دادند و همان چرندی را که مسیحی‌ها در مورد مسیح گفتند درباره حسین گفتند که حسین کشته شد برای آنکه بار گناه امّت را به دوش بگیرد، برای اینکه ما گناه بکنیم و خیالمان راحت باشد، حسین کشته شد برای اینکه گنهکار تا آن زمان کم بود، بیشتر بشود.》(حماسه حسینی، ص ۲۱). اینگونه ادامه می‌دهند: 👈 لذا بعد از این انحراف، چاره‌‏ای نبود جز اینکه ما فقط صفحه سیاه و تاریک این حادثه را بخوانیم، فقط رثاء و مرثیه ببینیم. من نمی‌گویم آن صفحه تاریک را نباید دید بلکه باید آن را دید و خواند، اما این مرثیه همیشه باید مخلوط با حماسه باشد. اینکه گفته‌اند رثای حسین بن علی باید همیشه زنده بماند، حقیقتی است و از خود پیغمبر گرفته‌اند و ائمه اطهار نیز به آن توصیه کرده‌اند. این رثاء و مصیبت نباید فراموش بشود، این ذکری‏، این یادآوری نباید فراموش بشود و باید اشک مردم را همیشه بگیرید، اما در رثای یک قهرمان. پس اول باید قهرمان بودنش برای شما مشخص بشود و بعد در رثای قهرمان بگریید، وگرنه رثای یک آدم نفله شده بیچاره بی‏دست و پای مظلوم که دیگر گریه ندارد، و گریه ملتی برای او معنی ندارد. در رثای قهرمان بگریید برای اینکه احساسات قهرمانی پیدا کنید، برای اینکه پرتوی از روح قهرمان در روح شما پیدا شود و شما هم تا اندازه‌ای نسبت به حق و حقیقت غیرت پیدا کنید، شما هم عدالتخواه بشوید، شما هم با ظلم و ظالم نبرد کنید، شما هم آزادی‌خواه باشید، برای‏ آزادی احترام قائل باشید، شما هم سرتان بشود که عزت نفس یعنی چه، شرف و انسانیت یعنی چه، کرامت یعنی چه. اگر ما صفحه نورانی تاریخ حسینی را خواندیم، آن وقت از جنبه رثائی‏‌اش می‌توانیم استفاده کنیم وگرنه بیهوده است. خیال می‌کنیم حسین بن علی در آن دنیا منتظر است که مردم برایش دلسوزی کنند یا- العیاذبالله- حضرت زهرا علیه السلام بعد از هزار و سیصد سال، آنهم در جوار رحمت الهی منتظر است که چهار تا آدم فکسنی برای او گریه کنند تا تسلّی خاطر پیدا کند! (حماسه حسینی، ص ۲۱). ان شاءالله ادامه خواهد داشت... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شهید مطهری نگران بود واقعه عاشورا فقط از جنبه فردی مورد بررسی قرار بگیرد! قسمت سوم بر خلاف بسیاری یا دست کم برخی افراد که کاری به جنبه‌های اجتماعی واقعه کربلا ندارند، شهید مطهری دقیقا نگران بود که قیام امام حسین علیه السلام فقط از جنبه فردی دیده شود! وی می‌نویسد: 《این همان فرق اسلام و مسیحیت تحریف شده است که اسلام یک دین اجتماعی و مسیحیت دینی است که همه آن چیزی که دارد اندرز اخلاقی است. گاه به یک حادثه از نظر فردی نگاه می‌کنیم و گاه از نظر اجتماعی. از نظر اسلام، شهادت حسین بن علی از دیدگاه فردی یک موفقیت بود. برای شخص حسین بن علی این شهادت شکست بود یا موفقیت؟ هر مسلمانی می‌گوید موفقیت، و خود حضرت هم روز اول فرمود: «خُطَّ الْمَوْتُ عَلی‏ وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلی‏ جیدِ الْفَتاةِ، وَ ما اوْلَهَنی الی‏ اسْلافی اشْتِیاقَ یعْقوبَ الی‏ یوسُفَ» [بحارالانوار، ج ۴۴/ ص ۳۶۶]. از نظر یک انسان و از نظر خود شهید، شهادت موفقیت‏ است. لازم نیست مسیحیها بگویند؛ در هزاروسیصدوپنجاه سال پیش، خود پیشوایان اسلام گفته‌اند. علی بن ابیطالب آن وقتی که تیغ بر فرقش فرود آمده و تا نزدیک ابرویش شکافته است، این‏ طور حرف می‌زند: «وَاللهِ ما فَجَأَنی مِنَ الْمَوْتِ واردٌ کرِهْتُهُ اوْطالِعٌ انْکرْتُهُ، وَ ما کنْتُ الَّا کقارِبٍ وَرَدَ وَ طالِبٍ وَجَدَ» [نهج البلاغه فیض الاسلام، ص ۸۷۵] به خدا قسم، مرگ ناگهانی و ضربت ناگهانی‏ای که بر من خورد، یک ذره مورد کراهت من نیست. من افتخار می‌کنم و آرزوی چنین روزی را داشتم. به خدا قسم، مثَل من مثَل آن عاشقی است که به معشوق خود رسیده باشد. به قول شاعر: دیدار یار غایب، دانی چه ذوق دارد ابری که در بیابان بر تشنه‌ای ببارد مثَل من در حال این ضربت خوردن مثَل همان مردمی است که در شبهای تاریک دنبال آب می‌گردند و ناگهان به آب می‌رسند. دوش وقت سحر از غصّه نجاتم دادند واندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند این از نظر شخصی و فردی. اما اسلام یک طرف دیگر هم دارد؛ قضایا را همیشه از جنبه شخصی مطالعه نمی‌کند، از جنبه اجتماعی هم مطالعه می‌کند. حادثه عاشورا از جنبه اجتماعی و نسبت به کسانی که مرتکب آن شدند، مظهر یک انحطاط در جامعه اسلامی بود. لذا دائماً باید یادآوری بشود که دیگر چنین کاری را مرتکب نشوند. این همان «آخی» است که یک ملت می‌گوید: ما مسلمانها چنین کاری کردیم؟! لعنت به کسانی که چنین کاری کردند، پس دیگر چنین کاری نکنیم. ثالثاً این موضوع برای صیقل دادن احساسات اسلامی و انسانی است، اما به شرط اینکه ما این را درست درک بکنیم. امروز روزی نیست که آدم سرش را زیر آب بکند. ما باید در اوضاع مذهبی خودمان رفرم ایجاد کنیم؛ البته نه در مذهب بلکه در کار خودمان. اشتباهات ما که به مذهب مربوط نیست...》(حماسه حسینی، صص ۲۴_۲۳). ان شاءالله ادامه خواهد داشت... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شهید مطهری نگران بود شخصیت یاران امام حسین علیه السلام بود، درست مانند خود امام! قسمت چهارم شهید مطهری از کسانی که خواسته یا ناخواسته یاران امام علیه السلام را ضعیف جلوه می‌دادند انتقاد می‌کرد. وی می‌نویسد: 《امام حسین در شب عاشورا اصحاب خودش را ستایش کرد؛ نگفت یک عده مردم بی‌گناه و بیچاره فردا کشته می‌شوید و به عمر شما خاتمه داده می‌شود، بلکه آنها را ستایش کرد و فرمود: «فَانّی لا اعْلَمُ اصْحاباً اوْفی‏ وَلا خَیراً مِنْ اصْحابی» [ارشاد شیخ مفید، ص ۲۳۱] من یارانی در جهان بهتر از یاران خودم سراغ ندارم؛ یعنی من شما را بر یاران «بدر» (که یاران پیغمبر بودند) ترجیح می‌دهم، بر یاران پدرم علی ترجیح می‌دهم، بر یارانی که قرآن کریم برای انبیاء ذکر می‌کند (وَ کاینْ مِنْ نَبِی قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیونَ کثیرٌ فَما وَهَنوا لِما اصابَهُمْ فی سَبیلِ اللهِ وَ ما ضَعُفوا وَ مَا اسْتَکانوا وَاللهُ یحِبُّ الصّابِرینَ) [آل عمران، ۱۴۶] ترجیح می‌دهم، یعنی اعتراف می‌کنم که همه شما قهرمان هستید. سخنش این‏طور آغاز می‌شود: «مرحبا، مرحبا به گروه قهرمانان!». بنابراین حالا که فهمیدیم این داستان دو صفحه دارد، می‌خواهیم صفحه دوم آن‏ را هم مورد مطالعه قرار دهیم و اعتراف کنیم که ما در گذشته این اشتباه را مرتکب شده‌ایم که این داستان را فقط از یک طرف آن مطالعه کرده‌ایم و غالباً آن طرف دیگر داستان را مسکوتٌ عنه گذاشته‏‌ایم؛ یعنی ما نمایشگر قهرمانی‌های جنایتکارانه پسر معاویه و پسر زیاد و پسر سعد بوده و هستیم.》(حماسه حسینی، ص ۲۶). ان شاءالله ادامه خواهد داشت... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شهید مطهری نگران روانشناسانی بود که شخصیت امام حسین علیه السلام را اشتباه فهم کرده‌اند! قسمت پنجم روانشناسها، خصوصاً کسانی که بیوگرافی می‏نویسند، کوشش می‌کنند برای روحیه‏‌ها یک کلید شخصیت پیدا کنند. می‌گویند شخصیت هرکس یک کلید معین دارد؛ اگر آن را پیدا کنید سراسر زندگی او را می‌توانید توجیه کنید. البته به دست آوردن کلید شخصیت افراد خیلی مشکل است، خصوصاً شخصیتهای خیلی بزرگ (حماسه حسینی، ص ۳۳). سپس می‌نویسد: 《ادعای اینکه کسی بگوید من کلید شخصیت کسی مانند علی یا حسین بن علی را به دست آورده‌ام، انصافاً ادعای گزافی است و من جرأت نمی‌کنم چنین سخنی بگویم، اما این قدر می‌توانم ادعا کنم که در حدودی که من حسین را شناخته و تاریخچه زندگی او را خوانده‌ام و سخنان او را- که متأسفانه بسیار کم به دست ما رسیده است‏ - به دست آورده‌ام، و در حدودی که تاریخ عاشورا را- که خوشبختانه این تاریخ مضبوط است- مطالعه کرده و خطابه‏‌ها و نصایح و شعارهای حسین را به دست آورده‌ام، می‌توانم این‏ طور بگویم که از نظر من کلید شخصیت حسین حماسه است، شور است، عظمت است، صلابت است، شدت است، ایستادگی است، حق‌پرستی است. سخنانی که از حسین بن علی علیه السلام نقل شده نادر است ولی همان مقداری که هست از همین روح حکایت می‌کند. از حسین بن علی پرسیدند: شما سخنی را که با گوش خودت از پیغمبر شنیده باشی، برای ما نقل کن. ببینید انتخاب حسین از سخنان پیغمبر چگونه است! از همین جا شما می‌توانید مقدار شخصیت او را به دست آورید. حسین علیه السلام گفت آنچه که من از پیغمبر شنیده‌ام این است: «انَّ اللهَ تَعالی‏ یحِبُّ مَعالِی الْامورِ وَ اشْرافَها وَ یکرِهُ سَفْسافَها» [بحارالانوار، ج ۴۴/ ص ۱۹۴] خدا کارهای بزرگ و مرتفع را دوست می‌‏دارد، از چیزهای پست بدش می‌آید. رفعت و عظمت را ببینید که وقتی می‌خواهد سخنی از پیغمبر نقل کند این چنین سخنی را انتخاب می‌کند؛ درواقع دارد خودش را نشان می‌دهد. از حسین علیه السلام اشعاری هم به دست ما رسیده است که باز همین روح در آن متجلّی است: سَبِقَتِ الْعالَمینَ الَی الْمَعانی‏ بِحُسْنِ خَلیقَةٍ وَ عُلُوِّ هَمِّهِ‏ وَ لاحَ بِحِکمَتی نورُ الْهُدی‏ فی‏ لَیالٍ فِی الضَّلالَةِ مُدْلِهَمَّه‏ یریدُ الْجاحِدونَ لِیطْفِؤُنَ‏ وَ یأْبَی اللهُ الّا انْ یتِمَّه‏ [لمعة من بلاغة الحسین، ص ۹۵، به نقل از نفَس المهموم حاج شیخ عباس قمی] سخنان بسیار محدودی که از حسین علیه السلام به ما رسیده همین‌طور است. اینها مربوط به حادثه عاشورا هم نیست، مربوط به قبل از آن است و ربطی به آنجا ندارد. سخن دیگر از او این است: «مَوْتٌ فی عِزٍّ خَیرٌ مِنْ حَیاةٍ فی ذُلٍّ» مردن با عزت و شرافت، از زندگی با ذلت بهتر است. جمله دیگری که باز از او نقل کرده‌اند این است: «انَّ جَمیعَ ما طَلَعَتْ عَلَیهِ الشَّمْسُ فی مَشارِقِ الْأرْضِ وَ مَغارِبِها، بَحْرِها وَ بَرِّها وَ سَهْلِها وَ جَبَلِها عِنْدَ وَلِی مِنْ اوْلِیاءِ اللهِ وَ اهْلِ الْمَعْرِفَةِ بِحَقِّ اللهِ کفَیئِ الظِّلالِ». ضمناً شما از اینجا بفهمید یک مردی که حماسه الهی است فرقش با دیگران چیست. می‌گوید: جمیع آنچه خورشید بر آن طلوع می‌کند، تمام دنیا و مافی‌ها، دریای آن و خشکی آن، کوه و دشت آن در نزد کسی که با خدای خودش آشنایی دارد و عظمت الهی را درک کرده و در پیشگاه الهی سر سپرده است، مثل یک سایه است. بعد این‏طور ادامه می‌دهد: «الا حُرٌّ یدَعُ هذِهِ اللُّماظَةَ لِاهْلِها» [جامع الصغیر، ج ۱/ ص ۷۵] آیا یک آزادمرد پیدا نمی‌شود که به دنیا و مافی‌های آن بی‏‌اعتنا باشد؟ دنیا و مافی‌ها برای انسانی که بخواهد خود را برده و بنده آن کند، به آن طمع داشته باشد و آن را هدف کار خودش قرار بدهد، مثل لُماظَه است》(حماسه حسینی، صص ۳۴_۳۳). ان شاءالله ادامه خواهد داشت... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شهید مطهری نگران احساس شخصیت جامعه اسلامی بود! قسمت ششم اگر شهادت حسین بن علی صرفاً یک جریان حزن‏‌آور می‌‏بود، اگر صرفاً یک مصیبت می‌‏بود، اگر صرفاً این می‏‌بود که خونی بناحق ریخته شده است و به تعبیر دیگر صرفاً نفله شدن یک شخصیت می‌‏بود ولو شخصیت بسیار بزرگی، هرگز چنین آثاری را به دنبال خود نمی‌آورد. شهادت حسین بن علی از آن جهت این آثار را به دنبال خود آورد که- به تعبیری که عرض کردیم- نهضت او یک حماسه بزرگ اسلامی و الهی بود؛ از این جهت که این داستان و تاریخچه، تنها یک مصیبت و یک جنایت و ستمگری از طرف عده‌ای جنایتگر و ستمگر نبود، بلکه یک قهرمانی بسیاربسیار بزرگ از طرف همان کسی بود که جنایتها را بر او وارد کردند. شهادت حسین بن علی حیات تازه‏‌ای در عالم اسلام دمید و- همان‏طور که در گفتار اول گفتیم- اثر و خاصیت یک سخن یا تاریخچه و یا شخصیت حماسی این است که در روح موج به وجود می‌آورد، حمیت و غیرت به وجود می‌آورد، شجاعت و صلابت به وجود می‌آورد؛ در بدنها، خونها را به حرکت و جوشش درمی‌آورد و تن‏ها را از رخوت و سستی خارج می‌کند و چابک و چالاک می‏‌نماید (حماسه حسینی، ص ۴۱). سپس می‌گوید: 《مسئله‌ احساس شخصیت مسئله‌ بسیار مهمی است. از این سرمایه بالاتر برای اجتماع وجود ندارد که در خودش احساس شخصیت و منش کند، برای خودش ایده‌آل داشته باشد و نسبت به اجتماع‌های دیگر حس استغنا و بی‌نیازی داشته باشد، یک اجتماع این‏ طور فکر کند که خودش و برای خودش فلسفه مستقلّی در زندگی دارد و به آن فلسفه مستقلّ زندگی خودش افتخار و مباهات کند، و اساساً حفظ حماسه در اجتماع یعنی همین که اجتماع از خودش فلسفه‌ای در زندگی داشته باشد و به آن فلسفه ایمان و اعتقاد داشته باشد و او را برتر و بهتر و بالاتر بداند و به آن ببالد. وای به حال آن اجتماعی که این حس را از دست بدهد! این یک مرض اجتماعی است، و این غیر از آن «خودی» اخلاقی است که بد است و نفس‌پرستی و شهوت‌پرستی است. اگر اجتماعی این منش را از دست داد و احساس نکرد که خودش فلسفه مستقلّی دارد که باید به آن فلسفه متکی باشد، و اگر به فلسفه مستقلّ زندگی خودش ایمان نداشته باشد، هرچه داشته باشد از دست می‌دهد، ولی اگر این یکی را داشته باشد ولی همه چیزهای دیگر را از او بگیرند، باز روی پای خودش می‌ایستد؛ یعنی یگانه نیرویی که مانع جذب شدن ملتی در ملت دیگر و یا فردی در فرد دیگر می‌شود، همین احساس منش و شخصیت است.》(همان، ص ۴۳). ان شاءالله ادامه خواهد داشت... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شهید مطهری نگران بود مبادا درس‌های حماسه حسینی به درستی انتقال داده نشود! قسمت پایانی بله. شهید مطهری دغدغه داشت که اهداف قیام حماسی امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش تحت‌تأثیر برخی صحبت‌های دیگر فراموش شود. کدام اهداف؟ وی درباره درس‌های آموزنده قیام حسینی می‌گوید: 《حسین بن علی در سخنان و خطابه‏‌های خودش، آنجا که از امر به معروف و نهی از منکر صحبت می‌کند، همواره صحبتش این است: «وَ عَلَی الْاسْلامِ السَّلامُ اذْ قَدْ بُلِیتِ الْامَّةُ بِراعٍ مِثْلِ یزیدَ» [اللهوف، ص ۱۱]، «انّی لَمْ اخْرُجْ اشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفْسِداً وَ لا ظالِماً وَ انَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْاصْلاحِ فی امَّةِ جَدّی» [مقتل الحسین مقرم، ص ۱۵۶].》(حماسه حسینی، ص ۴۶). و ادامه می‌دهد: 《حسین بن علی درس غیرت به مردم داد، درس تحمل و بردباری به مردم داد، درس تحمل شداید و سختی‌ها به مردم داد. اینها برای ملت مسلمان درسهای بسیار بزرگی بود. پس اینکه می‌گویند حسین بن علی چه کرد و چطور شد که دین اسلام زنده شد، جوابش همین است که حسین بن علی روح تازه دمید، خونها را به جوش آورد، غیرتها را تحریک کرد، عشق و ایده‌آل به مردم داد، حس استغنا در مردم به وجود آورد، درس صبر و تحمل و بردباری و مقاومت و ایستادگی در مقابل شداید به مردم داد، ترس را ریخت؛ همان مردمی که تا آن مقدار می‌‏ترسیدند، تبدیل به یک عده مردم شجاع و دلاور شدند.》(همان، صص ۴۷_۴۶). آری؛ شهید مطهری نگران اینها بود. او همچنین نگران بود مبادا مردم شمر امروز را نشناسند و به وقایعی چون فلسطین بی اعتنا باشند. قیام حسینی سیاسی است و نمی‌توان از آن برداشت های سکولار داشت. اینجا را ببینید. برای چنین امام قهرمانی، یک قطره اشک با معرفت ریختن، ارزشی وصف ناشدنی دارد... اینجا را ببینید. 《اگر اشكى كه ما براى او مى ريزيم، در مسير هماهنگى روح ما باشد، پرواز كوچكى است كه روح ما با روح حسينى مى كند. اگر ذره اى از همت او، ذره اى از غيرت او، ذره اى از حريت او، ذره اى از ايمان او، ذره اى از تقواى او، ذره اى توحيد او در ما بيابد و چنين اشكى از چشم ما جارى شود، آن اشك بى نهايت قيمت دارد. اگر گفتند: به اندازه بال مگس هم باشد يك دنيا ارزش دارد، باور كنيد!!》 صلّی الله علیک یا اباعبدالله... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطرناک‌ترین بیماری که در ایران در حال اتفاق افتادن است!!! 🔰 برشی از سخنرانی 🔸 دریافت نسخه با کیفیت 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
📆 1403.4.23 🔰 چرا دانش‌آموزان در سراسر جهان دارند خنگ می‌شوند؟ ✅ تأثیر گوشی‌های همراه بر روی دانش‌آموزان! 🔸 معروف‌ترین معیار سنجش توانمندی دانش‌آموزان در سطح جهان، آزمونی موسوم به پی‌آی‌اس‌ای است که هر سه سال یک‌بار عملکرد دانش‌آموزان هشتاد کشور جهان را در ریاضی، علوم و درک مطلب می‌سنجد. در سال‌های اخیر هربار که نتایج این آزمون منتشر می‌شود، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان آموزشی در جهان را به تعجب وا می‌دارد. 🔸 طی چندین آزمون گذشته، نمرات دانش‌آموزان تقریباً در همۀ درس‌ها و تقریباً در همه‌جای دنیا به طور مداوم در حال کاهش است. حتی کشورهایی مثل فنلاند و کرۀ جنوبی که نظام‌های آموزشی بسیار باکیفیتی دارند هم مستثنی نیستند. 🔸 چه چیزی باعث افت نمرات در دانش‌آموزان سراسر جهان شده است؟ برخی از تحلیل‌گران همه‌گیری کرونا را عامل اصلی دانسته‌اند. اما روند افول نمرات از چندین سال قبل و مشخصاً از سال ۲۰۱۲ به بعد آغاز شده است و کرونا فقط شیب آن را افزایش داده است. گزارش پی‌آی‌اس‌ای به سه دلیل «گوشی‌های همراه» را عامل اصلی معرفی می‌کند: 1️⃣ اولاً دانش‌آموزانی که روزانه کمتر از یک‌ ساعت از اوقات فراغت خود را با دستگاه‌های دیجیتال سپری می‌کنند، عملکرد ریاضی‌شان حدود پنجاه درصد بالاتر از دانش‌آموزانی است که روزانه بیش از پنج‌ساعت به اسکرین چشم می‌دوزند. 2️⃣ ثانیاً به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش‌ها باعث نوعی حواس‌پرتی فراگیر در میان همهٔ دانش‌آموزان شده‌اند، حتی دانش‌آموزانی که مدام چشم به آن‌ها ندوخته‌اند نیز در اثر حواس‌پرتی اطرافیانشان درگیر می‌شوند. 3️⃣ دلیل سوم این است که تقریباً نیمی از دانش‌آموزانی که در این آزمون شرکت کردند، گفتند وقتی از دستگاه‌های دیجیتال خود دور هستند، احساس «کلافگی» یا «اضطراب» می‌کنند. به همین روال، نیمی از دانش‌آموزان گفتند که بدون دستگاه‌های دیجیتالشان از زندگی رضایت کمتری دارند. این اضطراب رابطه‌ای معکوس با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دارد. در مجموع، دانش‌آموزانی که بیشتر با تلفن همراه خود کار می‌کنند در مدرسه نمرات بدتری می‌گیرند، حواس دانش‌آموزان دیگر را پرت می‌کنند و احساس بدتری نسبت به زندگی خود دارند. 🔸 البته آزمون پی‌آی‌اس‌ای تنها پژوهشی نیست که پیوستگی استفادۀ زیاد از دستگاه‌های دیجیتال و عملکرد بد تحصیلی را نشان می‌دهد. جاناتان هایت، در پژوهشی جدید به این نتیجه رسیده است که صرفِ وجود یک گوشی هوشمند در دیدرس، باعث افت قابل‌توجه تمرکز حاضرین می‌شود. نظر شما چیست؟ 🔸 هایت پیشنهاد می‌کند که بهتر است گوشی‌های هوشمند کاملاً در مدارس ممنوع شوند. به نظر می‌رسد تحلیل پی‌آی‌اس‌ای نیز استدلالی قوی در حمایت از این سیاست‌ باشد. صدها پژوهش جدی دیگر در ده‌سال اخیر نیز به نتایج مشابهی رسیده‌اند. اگرچه بعضی می‌گویند اگر دانش‌آموزان مهارت استفاده از گوشی را بیاموزند، شاید کمتر در معرض خطر باشند، اما ممنوع‌کردن تلفن در مدرسه اقدام آزمایشی جسورانه و بدیعی خواهد بود. شاید مؤثر نباشد، اما غلط است اگر فکر کنیم هیچ کاری نکردن و حفظ وضع موجود، بی‌ضرر خواهد بود. وقت، وقتِ یک مداخله جدید است. ↙️ منبع: وبسایت ترجمان، نویسنده: درک تامپسن، مترجم: نیره احمدی 〰️〰️〰️〰️〰️ ▪️اگر مفید بود لطفاً با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 🆔 @tarahomiasl
هدایت شده از Dr.Mutter
داشتم یه فرم اداری رو در مورد خودم پر میکردم که می بایست داخلش مشخصات همسر و فرزندان رو هم مینوشتم. کادر بعدی نوشته بود علامت بزنید کدوم بچه ها از همسر فعلیتونه؟ کدوما از قبلی؟ خب تا اینجاش از نظر من منطقیه. ووووولی امان از سوال بعدی کدوم بچه از هیچ همسرتون نیست😐😔 تعهدات اخلاقی در این جامعه موج میزنه! (در مورد فرزند خونده جدا پرسیده شده) البته برای ما خب تبعا بعد از این سالها دیگه طبیعیه ولی ببینید که چقدر این مسئله اینجا رایج و پذیرفته شده است که در فرم های اداری هم نوشته شده. کانال در ایتا دوستانتون رو به این کانال دعوت کنید🌱 مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef استفاده از مطالب کانال به هر نحوی فقط با ذکر منبع