eitaa logo
فلسفه سیاسی اسلامی
206 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
158 ویدیو
120 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸درخشش دفتر تبلیغات اسلامی در همایش کتاب سال حوزه 👈 از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان «مرکز پژوهشی برگزیده» و نشر این پژوهشگاه به عنوان «ناشر برگزیده» و آثار محققان این مرکز پژوهشی در بیست و یکمین همایش «کتاب سال حوزه» تجلیل شد. ⭕️ تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir
❇️درسگفتار فلسفه سیاسی امام خمینی جلسه سوم (فایل صوتی در ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/528 🔶درسگفتار فلسفه سیاسی امام خمینی جلسه سوم (فایل ویدئویی در آپارات ) 💠https://www.aparat.com/v/5oTvW ◼️ زمان: چهارشنبه 1398/11/2 ساعت ۱۷:۰5 ✅ارائه دهنده:حجه الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی 🔷مکان: شبکه چهار سیما-برنامه درسگفتارها قسمت163 🌐https://eitaa.com/isca_seda/528
✅ بیست و چهارمین قسمت از فصل سیزدهم مجله تصویری علوم انسانی «زاویه» 💠با موضوع ایده نهاد علم در باره مناسبات بین نهاد ولایت فقیه ،نهاد دولت و مردم چیست؟ ♈️به مناسبت پنجاهمین سالگرد طرح بحث ولایت فقیه از سوی امام خمینی(ره) 🔷 از قاب شبکه چهار سیما پخش خواهد شد. 🔶ارائه دهندگان: ✅دکتر نحف لک زایی استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ♈️ودکتر منصور میر احمدی استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی 🔷زمان: چهارشنبه ۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ ساعت ۲۱ شبکه چهار سیما
🔷عنوان اثر: امنیت متعالیه ◾️نویسنده: نجف لک‌زایی ⬅️تهیه کننده: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی 📕 ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💠نوبت چاپ: اول، 1398 🔰صفحات: 484 ▶️قطع: رقعی، سلفون 🔷قیمت: 750000 ریال ✅https://eitaa.com/isca24/6586
بیست و چهارمین قسمت از فصل سیزدهم مجله تصویری علوم انسانی «زاویه» .mp3
14.89M
✅ بیست و چهارمین قسمت از فصل سیزدهم مجله تصویری علوم انسانی «زاویه» 💠با موضوع ایده نهاد علم در باره مناسبات بین نهاد ولایت فقیه ،نهاد دولت و مردم چیست؟ ♈️به مناسبت پنجاهمین سالگرد طرح بحث ولایت فقیه از سوی امام خمینی(ره) 🔷 از قاب شبکه چهار سیما پخش شد. 🔶ارائه دهندگان: ✅دکتر نجف لک زایی استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ♈️ودکتر منصور میر احمدی استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی 🔷زمان: چهارشنبه ۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ ساعت ۲۱ شبکه چهار سیما 💠https://eitaa.com/isca_seda/533
هدایت شده از نجف لک زایی
✅نشست علمی فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب 🔷حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ♈️دکتر علیرضا صدر عضو هیات علمی دانشگاه تهران 🔷زمان:سیزدهم بهمن ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰ 🔶مکان: اصفهان-خیابان حافظ-دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان-سالن اجتماعات
🔸ویژگی‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب: 🔹انتخابات در ایران جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان است؛ وقتی شما به دروغ می گویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می شوند. 🔹چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است. 🔹در انتخابات مجلس بارها بعضی افراد نامه دادند که تقلب شده یا اشکال دارد، بنده نیز هیأت هایی تعیین کردم که با دقت رسیدگی کردند و بعد معلوم شد این گزارش ها و نامه ها درست نبوده است. 🔹«مجلس قوی» از مؤلفه های قوی شدن ایران است و تشکیل مجلس قوی نیز به رأی بالای ملت وابسته است. 🔹باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد. 🔹فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم با عزت، مقتدر و شجاع ایران نیست. 🔹باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی را در کشور برافراشته نگه دارند. 🔹مردم باید افرادی با چنین ویژگی هایی را بشناسند و به آنها رأی دهند اما اگر خودشان نمی توانند به شناخت برسند، از راهنمایی و مشورت افراد بصیر و مورد اعتماد استفاده کنند. 🔹بنابراین هیچ کسی نباید بگوید چون افراد را نمی شناسم رأی نمی دهم. همه باید با اتکاء به خداوند وارد میدان شوند و رأی دهند. 🌐 vasael.ir/00048m 🆔 @vasael_ir
🔘قاسم سلیمانی، پهلوان پایان دوره عزلت 🔻دکتر ابراهیمی‌‌پور، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در نشست «جهان مقاومت پس از سردار سلیمانی»: 🔸از نظر مسکویه غایت جامعه محبت است و جامعه ایده‌ال جامعه‌ای است که تعاملات آن بر اساس محبت شکل می‌گیرد و نه عدالت. عدالت به عقیده او در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. و اگر جامعه به این عرصه رسید یعنی به تعاملات گرم و نامتقارن دست یافت به تعهد و یکپارچگی دست پیدا می‌کند. و موجب پایداری جامعه خواهد شد. این در دیگر انسان‌های وحشی و اجتماعی وجود ندارد. این به عنوان مقدمه تئوریک بحث بنده هست و نمی‌خواهم مفصل بحث کنم. 🔹امام خمینی انقلابی را رقم زدند که باعث انعقاد نطفه‌هایی شد که تا پیش از آن نظیر نداشت و منجر به نسل ولایی شد. این عبارت را دکتر منوچهر محمدی در عبارت‌هایشان دارند که خیلی باز نکردند و شبیه آن را جناب استاد پارسانیا در کتاب حدیث پیمانه مطرح کرده‌اند. این عبارت در باب تفاوت نیروی ماهوی پس از انقلاب با قبل از انقلاب است. که حالا مصداق تام و اتم آن سپاه و کاملتر آن سپاه قدس است. بنابراین با انقلاب ایران زمینه تولید نسل انسان ولایی و متمدن بالفطره فراهم آمد. این نسل ذوب در ولایت است البته با مراتب مختلف. این نسل بسیار شجاع و اهل ایثار و احسان و در ورای همه اهداف خودش شهادت طلب است. شهادت آرزوی این نسل است. 🔹جامعه ما پس از انقلاب یک غایت جدید و یک ایثارگری جدید و یک محبت جدید و یک شهادت‌طلبی را تجربه می‌کند و اوج شیوع اجتماعی آن در ده 60 همزمان با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است. اما بعد با مشکلات بسیار عدیده‌ای مواجه می‌شود. در زمینه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی که اوج این فشارها در زمان حاضر در حال شکل‌گیری است. جامعه زمانی که با مشکل روبرو می‌شود تشنه یک پهلوان است. به جای قهرمان باید از پهلوان استفاده کرد که بار ارزشی خاصی دارد. 🔸حاج قاسم می‌آید در سپاه قدس ایثارگری او جانفشانی او، حالا تحلیل‌گر آمریکایی می‌گوید چون او داعش را از بین برد و داعش قسم خورده بود همه شیعیان را بکشد همه عاشق او شدند. اما نه این نسل ولایی یک حب درونی دارد و فطرت این‌ها را به یک سمت و سو می‌کشاند. لزوما نه اینکه ایشان فقط مملکت و ناموس ما را نجات داد و نه اینکه امنیت‌مان را مدیون ایشان هستیم، بلکه بذاته محبوب ما است و همه را شیدای خودش می‌کند. 🔹این مصداق در شرایط خاص با یک حمایت‌های خاص، به همراه یک شهرت و محبوبیت ویژه به تکاملی میرسد که و نقطه شهادت و نحوه شهادت و نمادهای شهادت او هم نشان می‌دهد که قرار است مبدأ یک اتفاقی باشد. می‌شد یک سال پیش در عاشورا طبق تونلی که در پشت منزل ایشان کنده شده بود، به شهادت برسند. می‌شد در بغداد و همزمان با ابومهدی نباشد. اما همه این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا اتفاق تازه‌ای را رقم بزنند. می‌شد دست ایشان به همراه انگشتر نماد نشود. خیلی از این‌ها می‌شد که اتفاق نیفتد و چیزی هم از شأنیت ایشان کم نمی‌شد. اما گو اینکه دیگر قرار است که یک نقطه عطفی باشد. 🔸ایشان اولین شهید نبودند و آخرین هم نبودند شهید لطفی نیاسر برنامه برچیده شدن اسرائیل را نوشته و برنامه پسا اسرائیل را هم نوشته است. و بعد به شهادت می‌رسد. هنوز کسی او را نمی‌شناسد. یعنی پهلوان فراوان داریم. اما شهید سلیمانی امده است که پایان دوره صبوری و گوشه عزلت گزیدن و به دور از میدان عمل بودن را نوید ‌دهد و ظهور پهلوانان بدون مرز را دارد رقم می‌زند. 🔹خلوص، ایثار، حب اهل بیت و ذوبیت ایشان در ولایت از جمله ویژگی هایی است که دل‌های همه را با ایشان همراه می‌کند. محبت ایشان فرامرزی است. ما می‌بینیم که عشاق حاج قاسم منحصر در ایران یا منحصر در مذهب تشیع هم نیستند. حتی غیر مسلمان هم عاشق او است. این بر اساس روایتی که میگوید اگر دلت را به خدا بدهی، خداوند همه دل‌ها را جذب شما می‌کند، قابل تفسیر است. من فکر می‌کنم که همه این شواهد و همه این اتفاقاتی که حکمت الهی و نصرت الهی قابل مشاهده هست در پس این قضیه، پایان صبوری و پایان دوره گذار (که الان 40 سال از عمر انقلاب می‌گذرد) را طی همین سال‌های آینده پیش‌بینی کرد. که قرار است یک سری اتفاقات خوشی رخ بدهد و رایحه خوش خدمت و عدالت به استشمام برسد. bou.ac.ir 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
✅بزرگداشت مقام علمی دانشمند فقید ♈️استاد محمد جواد صاحبی 🔷چهارشنبه ۲۳ بهمن، ساعت ۱۸:۳۰ 💠قم، خیابان معلم (چهار راه شهدا)، پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی، تالار شیخ طوسی
فقر تفکر فلسفی و الزامات تمدن و توسعه در ایران/ تالیف رضا صدوقی/ انتشارات کویر/ 1398/ 760 صفحه. به گفته نگارنده، اثر حاضر محصول حدود سی سال پژوهش برای شناخت مفاهیم تمدن و توسعه و ریشه یابی دلایل توسعه نیافتگی ایران از طریق مطالعه آثار و کتاب های متعدد نویسندگان صاحب‌نظر در این زمینه و گفت و شنود با دانشجویان و نخبگان می باشد که چکیده آن در اعلام چهار نظریه مرتبط به هم و مکمل یکدیگر به شرح زیر خلاصه می شود: 1.آرمان‌گرایی مرزهای یک تمدن را تعیین می کند و واقع گرایی ساختن تمدن در یک ساختار سه‌بعدی علم در طول، هنر در عرض، و فلسفه در ارتفاع را به عهده دارد. 2. فلسفه مستقل از آنچه که دین به اتکای وحی برای آخرت انسان تدارک دیده است، به اتکای عقل، سازوکارهای حقوقی، سیاسی، و اقتصادی را برای بهزیستی انسان در این دنیا تحت عنوان تمدن و توسعه فراهم می آورد. 3. توسعه نشان دهندۀ کیفیت تمدن است و رسیدن به توسعۀ پایدار یعنی کیفیت‌بخشی مستمر به تمدن، مستلزم وجود آزادی و استقرار واقع گرایی می باشد. این در حالی است که آرمان‌گرایی با آزادی و واقع‌گرایی در تقابل و تضاد قرار دارد. 4.آزادی پیش نیاز فلسفه است و فلسفه با داشتن خصوصیت نفی هرگونه مرجعیت، موتور پیش‌برندۀ توسعه می باشد. فقط در یک جامعۀ آزاد، فلسفه می تواند مرجعیت های متصلب را نفی و موجب تولیدات جدید علمی و هنری شود. 🆔 @libisca