eitaa logo
طب اسلامی🌱گنجینه سلامت
21.5هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
666 ویدیو
23 فایل
💫💫طب اسلامی راه رسیدن به تمدن اسلامی به روزترین مطالب پزشکی رو در کانال دنبال کنید استاد بوعذار ⬇️⬇️ @loocal20 نوبت ویزیت ،ثبت نام و شرکت در دوره های آموزشی ⬇️⬇️ @aseman400 کانال محصولات طبیعی ⬇️⬇️ @mahsoolat313 کانال تبلیغات و تبادل @tabli23
مشاهده در ایتا
دانلود
طب اسلامی🌱گنجینه سلامت
۱ . بحث امروز ما خیلی خیلی مهمه ، خانم ها خوب بخونید : ⭕️در ایام قاعدگی بانوان، حتی بلند کردن یک
۲ . ⭕️ تقریبا 90 درصد خانم های ایرانی دچار در رفتگی لگن و عدم طراز لگنی هستن 😔 خیلی از خانم ها که باردار نمی شوند به علت همین در رفتگی لگنی است که دارند.. 😳👈🏻بوده اند عده ای که لگن آن ها جا اندازی شده و بعد از آن اقدام به بارداری کرده اند و حامله شده اند..😱 🔻 در ایام قدیم،هر هفته بانوان ایرانی، در حمام های قدیم، جا اندازی لگن می‌کردند، زیرا زن به خاطر ظرافتی که دارد، خیلی زود به زود دچار عدم طراز لگن می شود و هر چند وقت به چند وقت باید لگن جا اندازی و طراز شود. الان باید به سراغ افرادی رفت که جا اندازی بلدند. .
۳ . ⭕️ یکی دیگر از علت هایی که لازم است، زنان و دختران در ایام قاعدگی، در استراحت مطلق باشند، حالت روحی زن و تاثیر وضعی آن بر غذا، خوراک و محیط خانه است. 🔻 در ایام قاعدگی به دلیل به هم ریختگی هورمونی و مزاجی، در بدن زن و عدم طهارت بدن، حالت خلقی و رفتاری وی بر غذا و خوراک و محیط تاثیر گذار است، همان گونه که در حالت پاکی نیز بدین صورت است. .
طب اسلامی🌱گنجینه سلامت
۴ . ⭕️ چرا وقتی به خانه مادر یا مادر بزرگ می‌رویم، غذای او، خیلی خوشمزه است و مزه اش، در دهان می م
۵ . ⭕️ اما خانم‌ها در ایام قاعدگی، بنا به دلایلی که عرض شد، حالت بدنی آنان بر خوراک و هرچیزی که بر آن مشارکت کنند،بسیار تأثیر گذار است( به همین خاطر در احادیث طبی و تمام تکست های طب سنتی و متون علم پزشکی نوین، تاکید شده که در ایام قاعدگی، به هیچ عنوان رابطه جنسی و نطفه گذاری صورت نگیرد ) لذا توصیه می شود، زنانی که در ایام قاعدگی هستند، مطلقاً بدون وضو، خوراک نپزند،حتی یک لیوان چای به دست فرزند یا شوهرانشان ندهند. 🔻امتحان کنید، یک روز در ایام قاعدگی، بدون وضو غذا بپزید و دو روز بعد با وضو، غذا را به همسرتان و فرزندان بدهید.. بعد حالت خلقی آن ها را تحت نظر بگیرید. .
۶ . ⭕️ زنی که، بدون وضو در ایام قاعدگی غذا بپزد و شوهرش از آن غذا میل کند. قطعا بعد از تناول غذا، همسرش بی علت، دچار عصبانیت و بد اخلاقی می‌شود ، و جر و بحث بالا می‌گیرد.👉🏻علت این است که بدون وضو، خوراک طبخ شده است❗️ بدون وضو چای و.... به دست همسر داده شده. 🔻 همچنین، طبخ غذا بدون وضو توسط زنانی که حیض دارند، باعث ایجاد به هم ریختگی مزاجی در افرادی می شود که از آن غذا میل می کنند.. و بدتر از آن، بیماری های پوستی نیز برای افرادی که از آن خوراک می‌خورند، به دنبال دارد و همچنین ، بیشتر ِ آسیب پوستی را، خود ِ همان زنانی می‌بینند که در ایام عادت، بدون وضو خوراک می‌خورند و می‌پزند و در ایام قاعدگی در منزل کار می‌کنند و استراحت ندارند.(پخت و پز و انجام کارهای دیگر در ایام عادت ماهانه، بدون وضو اثر وضعی بر خود ِ زن و دیگر اعضای خانواده دارد و تاثیرات بسیار منفی بر مزاج آنان) .
طب اسلامی🌱گنجینه سلامت
۶ . ⭕️ زنی که، بدون وضو در ایام قاعدگی غذا بپزد و شوهرش از آن غذا میل کند. قطعا بعد از تناول غذا،
۷ . ⭕️ بهترین توصیه برای زنان این است که در ایام قاعدگی، دائم الوضو باشند(تا هم مراتب راحت تری داشته باشند، هم با وضو گرفتن، آن، حس بدی، که نسبت به خودشان دارند کمتر شود) و همچنین در اوقات نماز در سجاده باشند و ذکر صلوات و استغفار بگویند تا کاهل نماز نشوند. 🔻 بر این اساس، توصیه می شود، که مردان،به خاطر خودشان و سلامتی دیگر اعضای خانواده هم که شده، در سه روز اول قاعدگی، حداقل برای طبخ غذا، خدمتکار بگیرند تا زن خانه بتواند این دوران را راحت تر، سپری کند.(تقریبا تمام یهودیان و البته تمام زرتشتیان و بسیاری از پیروان مذاهب مختلف دنیا، اینکار را انجام می‌دهند) .
۸ . آخرین نکته ی مهم درباره مراقبت های زمان قاعدگی بانوان که باز هم،دلیل بر استراحت مطلق، برای خانم هاست.😅 ⭕️ از لحاظ متافیزیک و علوم غریبه... در زمان پریودی، تمام چاکراهای بدن زن، باز و در حالت ضعف قرار دارد..لذا زنان و بانوان، در ایام عادت ماهانه نباید از منزل خارج شوند.رفتن به حاشیه رودخانه ها و رودها و چشمه ها، رفتن به طبیعت و صحرا، رفتن به باغ و دشت، گشت و گذار خارج از شهر، کوه رفتن و کوهنوردی، رفتن به محل خرابه ها و بناهای تاریخی،رفتن به جنگل،رفتن به قبرستان ها و قبور مردگان،بیرون بودن از منزل در زمان خسوف و کسوف و بلایای طبیعی، شب ماندن در کوه و دامنه ی کوه، مسافرت رفتن 👈🏻به طور قطع به تمام چاکراها آسيب وارد کرده و ممکن است غلبه جن و آسیب ماورا، نیز در پی داشته باشد. .
۹ . 🚫این روزها کوهنوردی خانم ها خیلی باب شده است(ورزشی، که به شدت به بدن زن آسیب می‌زند) کافی است فقط خانم های دور و اطرافتان که دائم در حال کوهنوردی هستند و اتفاقا در زمان عادت، در کوه یا کوهنوردی مشغول هستند را ببینید، متوجه خواهید شد که حالات روحی و روانی آن ها اصلا نرمال نیست و در زمان قاعدگی شان هم به شدت دچار مشکل هستند...یکی از علت ها، عدم استراحت و عدم توجه به مراقبت ها و رفتن به کوه در زمان قاعدگی است که دچار آسیب ماورایی نیز هستند. 😇در انتها؛ مجددا توصیه به تمام آقایان داریم که، در زمان پریودی، به همسرتان استراحت مطلق دهید و از آن به خوبی مراقبت نمایید. .
۱ . ... 🏷توصیه‌هایی برای بدن در روایات 📣توصیه اول: 💠امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: 🟩🔹«شرب الماء من قيام بالنهار أقوى وأصح للبدن.» 🔹یعنی «نوشیدن آب در حال ایستاده در مقوی‌تر است برای بدن و سبب سلامتی بدن می‌شود.» 👈 البته ایستاده نوشیدن آب در می‌تواند بسیار مضر باشد و سبب بیماری سیروز کبدی شود و روایت آن در بسیار گفته شده است . .
۲ . 📣توصیه دوم: 💠 امام حسن عسکری (علیه السلام) می‌فرمایند: 🔹«لا تدخل الحمام إلا وفي جوفك شئ يطفئ به عنك وهج المعدة وهو أقوى للبدن ولا تدخله وأنت ممتلئ من الطعام.» 🔸یعنی «وارد حمام نشو مگر اینکه مختصر چیزی در درون تو باشد، این مقدار غذا سبب می‌شود که گرمی معده خاموش شود و این برای بدن مقوی‌تر است و وارد حمام نشو در حال سیری مفرط.» .
۳ . 📣توصیه سوم: 🔸 در روایت آمده: «أنه احتجم ، فقال : يا جارية هلمي ثلاث سكرات ، ثم قال إن السكر بعد الحجامة يرد الدم الطمي ويزيد في القوة.» 🔸 یعنی «امام صادق (علیه السلام) حجامت کردند سپس فرمودند ای دختر (خطاب به دختر یا کنیز) سه قند برای من بیاور، امام فرمودند خوردن شکر( نیشکر) بعد از حجامت خون زیاد (در روایتی تازه) برمی‌گرداند و نیرو را زیاد می‌کند.» .
۴ . 💠 در روایت آمده: ⚜«كنت عند أبى عبد الله (ع) فقال له رجل وأنا أسمع: (جعلت فداك) إنى أجد الضعف في بدنى، فقال: عليك باللبن فانه ينبت اللحم ويشد العظم.» 💟 «نزد امام صادق (علیه السلام) بودم، مردی به امام عرض می‌کند و من می‌شنوم، فدایت شوم من در بدنم ضعف احساس می‌کنم، امام فرمودند: ✔️ شیر بخور زیرا 🔺گوشت را می‌رویاند و 🔺 استخوان را تقویت می‌کند.» 🏷 المحاسن، أحمد بن محمد بن خالد البرقى، ج۲، ص۴۹۲. .