آکادمی هنری ماه نو
💠گعده هفتگی داستان | گعده سوم ☕️اهالی داستان، چهارشنبهها در مدرسه جمع میشوند، داستان میخوانند و
💠گعده هفتگی داستان | گعده چهارم
☕️اهالی داستان، چهارشنبهها در مدرسه جمع میشوند، داستان میخوانند و درباره داستان گپ میزنند.
📍این گعدهٔ داستانی، با هدایت استاد یونس عزیزی، نویسنده، روزنامهنگار و مدیر انجمن ادبی ماها، در مدرسه اسلامی هنر برگزار میشود.
⭕️ داستانهای این جلسه:
داستان اول : پیرمرد بر سر پل، نوشتۀ ارنست همینگوی
داستان دوم: بوی خاک، نوشتۀ مهدی حمیدیپارسا
🏛هنرستان، نبش کوچه ۲۰، مدرسه اسلامی هنر
🕔چهارشنبه ۲۳ خرداد، ساعت ۵:۳۰ عصر
🔔از دستش ندهید.
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
May 11
آلفرد هیچکاک همیشه دوست داشت در فیلمهایش یک نقش فرعی ایفا کند. مثلاً در فیلم «شمال از شمالغربی» لحظهای کوتاه او را میبینیم که سوار اتوبوسی میشود. آیا صحنه نمونهای از روایتپریشی است؟ اگر هیچکاک را نشناسیم روایتپریشی در کار نیست اما اگر او را بشناسیم، آیا باز هم میتوانیم فقط یک هنرپیشه را در نقش مردی ببینیم که سوار اتوبوس میشود؟
سواد روایت
اچ. پورتر ابوت
برگردان رؤیا پورآذر
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
انسان جز از تلاش خودش بهره نمیبرد. بالاخره تلاشش دیده میشود و در برابر تلاشش به طور کامل جزا داده میشود.
سورۀ نجم، آیات ۳۹ تا ۴۱
برگردان علی ملکی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🎧در فیدیبو منتشر شد: کارگاه صوتی کتابخوانی منصوره مصطفیزاده کتاب خوندن خودش اون بُتیه که انگار می
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧در فیدیبو منتشر شد: کارگاه صوتی داستاننویسی کودک مقدماتی مصطفی رحماندوست
ورود شما رو به کارگاه جادوگری تبریک عرض میکنم. برای اینکه جادوگر خوبی باشید باید بفهمید روبروتون چه کسی نشسته.
یعنی وقتی میخواید یک موضوع رو برای بچه بگید، حتماً از نظر روانشناسی ببینید این موضوع برای بچههای این گروه سنی مخاطب شما گفتنی هست یا نیست.
حالا که برای بچهها مینویسید، وقتی درگیری، بنبست، بحران برای شخصیت قصهتون ایجاد میکنید، دقیقاً برای مخاطبتون ایجاد کردید.
تو به عنوان یک نویسندهٔ تازهکار باید تمرین کنی که بدون اتکا به تصویرگر با مختصرترین کلمهها حرفت رو بزنی.
قالب داستان به شما امکاناتی میده؛ داستان گیرایی داره، داستان تعلیق داره، داستان جادو میکنه مخاطب رو، داستان مخاطب رو دنبال خودش میکشه. اگر داستانی باشه این امکان به شما داده میشه تا حرفت رو بزنی.
توی نویسنده وقتی میخوای دربارهٔ عاشورا بنویسی، اگر برای ایران میخوای بنویسی، یه جور باید بنویسی اما برای ترکیه همین همسایهٔ خودمون، برای شیعههای ترکیه اینجا بنویسی باید یه جور دیگه بنویسی.
🔺برشی از کارگاه «داستاننویسی کودک مقدماتی» استاد مصطفی رحماندوست
💡برای تهیهٔ این دوره در فیدیبو میتوانید از اینجا اقدام کنید.
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
_ من توی گذشته گیر کردهام.
_ کی گیر نکرده؟
کوچهابرهایگمشده
کوروش اسدی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
چو خود را یافتی در توست هر مطلب که میجویی
به خود هر کس رسید اینجا، به آسانی رسید آنجا
صائب تبریزی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻تعدد رسانه و چندکارگی مای مخاطب مجبور هستیم باتوجه به تعدد رسانهها، با رسانههای مختلف در آنِ واح
🔻بایدها و نبایدهای ویراستاری
در عرصۀ جهانی ویراستار محور صنعت نشر است؛ یعنی ویراستار است که یک اثر را به اوج میرساند، تشخیص میدهد کدام اثر باید تولید شود یا بازار، کدام اثر را میپذیرد و ... . به عبارت دیگر ویراستار همکار ناشر، همراه نویسنده و یک مخاطب فعال و منتقد است که حواسش هم به زبان معیار است و هم به مخاطب.
رابطۀ ویراستار و تولیدکنندۀ محتوا یک رابطۀ تعاملی است؛ باید قبل از شروع کار، نویسنده و ویراستار یکدیگر را ببینند و بشناسند تا بتوانند به یکدیگر اعتماد کنند و در سیر کار نیز با یکدیگر در ارتباط و تعامل باشند، ویراستار تغییرات را با نویسنده در میان بگذارد و به او قدرت انتخاب دهد. میزان ارتباط و تعامل ویراستار و نویسنده بسته به حساسیت متن، سواد ویراستار و اعتماد نویسنده متفاوت است.
ویراستار چشم سوم نویسنده است. او باید معنای مدنظر صاحب اثر را بفهمد و با استفاده از زبان معیار، متن را برای خواننده قابل فهم، و ارتباط نویسنده و مخاطب را تنظیم و تسهیل کند.
🔺برشی از کارگاه «ویرایش و درستنویسی مقدماتی» استاد مهدی صالحی
💡برای دیدن جزئیات کارگاهها به سایت مدرسه سر بزنید.
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr