نتانیاهو: هیچ انعطافی در مذاکرات نشان نخواهم داد دشمنان قصد نفوذ به صفوف ما دارند و میخواهند بین ما تفرقه بیاندازند
🔻نتانیاهو: مردم ما فریب این اقدامات را نخواهند خورد به سینوار میگویم روی این تفرقه حساب باز نکند چون هیچ آتش بسی در کار نیست.
🔻نتانیاهو: به حذف حماس بسیار نزدیک هستیم، من پیشنهاد ۳۱ می رئیس جمهور بایدن را پذیرفتم اما حماس قبول نکرد. به همه دنیا میگویم بعد از اعدام اسرایمان در رفح توسط حماس دیگر هیچ امتیازی نخواهم داد.
🔻نتانیاهو: ما در حال جنگ با محور شرارت به رهبری ایران هستیم.
🔻نتانیاهو: ما سه جنگ را عملیاتی کرده و در آن پیروز شدیم. اما برای اشغال دوباره نوار غزه توسط جهان حمایت نشدیم.
مواضع امشب نتانیاهو به معنای شکست قطعی مذاکرات آتش بس در دوحه قطر است، پرونده آتش بس هم باید بسته شده دانست! خونخواهی ایرانِ مقتدر که پازل زمینه ساز سرکوب اول یهود در آستانه ظهور است به ساعت صفر خود نزدیک میشود! دیگر باید به انتظار حوادث سرنوشت ساز بود!
آیدی کانال کشتی نوح
@keshtie_nouh
📌تحزّب در اندیشهی امام خمینی (رحمةاللهعلیه)
🔹اندیشهها و آرای امام خمینی (رحمةاللهعلیه) بهعنوان نظریهپرداز اصلی و معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران از اهمیت بینظیری برخوردار است.
🔹بررسی آرا و سیرهی نظری و عملی معظمله نیز درباره احزاب و تحزب در مبحث پژوهش حاضر نیز در خور همین اهمیت بوده و بسیار راهگشا است.
🔹در مجموع باید گفت که امام خمینی (رحمةاللهعلیه) نسبت به آفات و معایب تحزب و احزاب بهویژه در دهههای اخیر در کشورمان اشراف کامل داشتند و ضمن ارائهی نقدهای متعدد نسبت به تحزب در جوامع غربی و به تبع آن در جهان سوم و کشور ایران، موافقتی مشروط با این پدیده داشتند.
🔹اما باید خاطرنشان کرد که این موافقت، مشروط به انضمام دیدگاه انتقادی نسبت به تحزب، به هیچ وجه به معنای مخالفت آن حضرت با دستاوردها و ابعاد نظامهای دموکراتیک و مولفههای آن همانند احزاب نیست، بلکه امام خمینی (رحمةاللهعلیه)، اساسا نظام اسلامی را دموکراسی واقعی مینامیدند.
🔹در این بخش، ضمن توضیح این رویکرد اخیر، در ادامه با ذکر مستندات لازم، به جایگاه تحزب در اندیشهی امام خمینی (رحمةاللهعلیه) پرداخته خواهدشد.
👈گفتار اول: مردم و دموکراسی در اندیشهی امام خمینی (رحمةاللهعلیه)
🔹اندیشه رژیم سیاسی، دموکراسی غربی و مولفههای آن در اندیشهی امام خمینی (رحمةاللهعلیه) بهعنوان واژه یا نظامی معتبر بهکار نرفته است.
🔹امام خمینی (رحمةاللهعلیه) با فراست کامل معتقد به ابهام، تَغیر و تلوّن مفهوم و رژیم دموکراسی بودهاند و به لحاظ برتری و وضوح اسلام و حکومت اسلامی نسبت به این نحلهی فکری و شکل حکومتی، آنرا نفی مینمودند.
🔹به باور ایشان پدیده دموکراسی و آزادیهای غربی، پدیدهای مصنوع و دستساز، سیال و در راستای منافع غربیها است، که همواره و فریبکارانه این واژگان را به نفع خود تاویل و تفسیر میکنند. بدین ترتیب امام خمینی (رحمةاللهعلیه) هم منتقد اصل و اساس دموکراسی غربی بود و هم رژیمهای دموکراتیک غربی را از واقعیت دموکراسی اصیل بیگانه میشمرد و آنها را منطبق با آرمانهای مورد ادعای فلسفهی دموکراسی نمیدانست.
🔹به یقین مشخص است که باور امام خمینی (رحمةاللهعلیه) برمبنای تحقق دموکراسی اصیل در جامعهی دینی است و بارها ایشان برتری حکومت اسلامی را بر دموکراسی یادآور شده و آنرا دموکراسی حقیقی و درست خواندهاند، در این راستا اندیشهی امام خمینی (رحمةاللهعلیه) سرشار از حس خودباوری جوامع اسلامی و اعتقاد و اتکال به جامعیت و کمال حکومت اسلامی است و حتی انضمام واژهی دموکراتیک را بهنام نظام اسلامی، مایهی وهن میدانند.
🔹بهنظر امام خمینی (رحمةاللهعلیه) دموکراسی غربی در بهترین شکل و کارآمدترین صورت، تنها تامینکنندهی مصالح مادی مردم است، درحالی که حکومت اسلامی علاوهبر این، وظیفهی اصلی خود را انسانسازی و بازسازی و ارتقای امور معنوی مردم بهشمار میآورد و خدامداری را جایگزین فردگرایی و انسانمحوری میکند.
🔹همچنین اصل نسبیت اخلاقی و ارزشی، و آزادیهای منفیگونهی دموکراسی، در اندیشهی امام خمینی (رحمةاللهعلیه) و حکومت اسلامی جایی نداشته و مردود است.
🔹از سوی دیگر نقد شدید این نوع اندیشهی سیاسی و نوع نظام ادارهی جامعه دموکراسی به این معنا نبود که امام خمینی (رحمةاللهعلیه) به حاکمیت ملت و مردم اعتقادی نداشتند، بلکه عکس این قضیه صادق است، وی بیشاز هر فقیه و عالم دینی در طول تاریخ، به مردم و جایگاه عالیه و نقش محوری آنها در حکومت عنایت داشتهاند.
🔹از این دیدگاه اطلاق ولایتفقیه و تولی وی به هیچوجه به منزله ناچیز شمردن نقش عمدهی مردم در نظام اسلامی نیست و اساسا اگرچه امام خمینی (رحمةاللهعلیه) نظریه ولایتانتصابی را قبول داشته و ولایت را منصوب الهی میدانستند، ولی طبق نظریهی احتیاطی عمل نموده و با تفویض نقش بیشتر به مردم، تحقق و اعمال ولایت امر خویش را عملا موید به پذیرش مردم میکردند.
🔹البته بُعد الهی(اسلامی) تفکر امام خمینی (رحمةاللهعلیه) بر بُعد مردمی آم احاطه داشته و جنبهی مردمی، مقید و محصور در آن است. بدین ترتیب، جمهوریت و اسلامیت دو بال تفکیکناپذیر حکومت اسلامی میگردد. لذا با وجود انتصاب الهی ولایتفقیه، سیرهی امام خمینی (رحمةاللهعلیه) حاکی از آن است که ایشان، رهبری خویش را به تائید شارع و به قبول مردم، مستند و تثبیت کرده و با این عمل علاوهبر احترام به مجاهدتهای مردم، رعایت احتیاط فقهی و سیاسی را نیز نمودهاند.
🔹همچنانکه اظهار میدارند:
"ما به واسطهی اتکا به این آرای عمومی که شما الان میبینید و دیدید تاکنون که آرای عمومی با ماست و مارا بهعنوان وکالت بفرمایید یا بهعنوان رهبری، همه قبول دارند، از این جهت ما یک دولت معرفی میکنیم... به واسطهی ولایتی که از طرف شارع مقدس دارم ایشان [بازرگان] را قراردادهام، ایشان واجبالاتباع است."
🔹امام خمینی (رحمةاللهعلیه) بارها بهطور صریح اظهار داشتهاند که در جمهوری اسلامی "ما تابع آرای ملت هستیم" و "انتخاب با ملت است" و "ملت باید الان همهشان ناظر امور باشند" زیرا "اینجا آرای ملت حکومت میکند. اینجا ملت است که حکومت را در دست دارد و تخلف از حکم ملت برای هیچ یک از ما جایز نیست و امکان ندارد."
🔹نکته بسیار حائز اهمیت آن است که حتی امام خمینی (رحمةاللهعلیه)، مردم را ناظر عملکرد ولیفقیه دانسته و آنها را موظف به امر به معروف و نهی از منکر میدانند:
"همه ملت موظفاند که نظارت کنند بر این امور، نظارت کنند اگر من پایم را کنار گذاشتم، کج گذاشتم ملت موظف است که بگویند پایت را کج گذاشتی، خودت را حفظ کن. مسئله، مسئلهی مهم است. همه ملت موظفاند به اینکه نظارت داشتهباشند، در همهی کارهایی که الان مربوط به اسلام است."
🔹بدین ترتیب ملاحظه میگردد که در اعتقاد امام خمینی (رحمةاللهعلیه)، باور به ضرورت نظارت مردم بر قدرت بهعنوان یکی از اصلیترین عناصر متشکله و کارویژههای نظامهای مردمسالار به روشنی و قوت لحاظ گردیده است.
🔹همچنان که در منظومهی فکری ایشان، ناچیز شمردن نقش مردم و نفی آزادی و حقرای آنها و تحمیل عقیده به ایشان به هیچوجه جایی نداشت. همچنان که میفرمودند:
"خدای تبارک و تعالی به ما حق ندادهاست؛ پیامبر اسلام به ما حق ندادهاست که ما به ملتمان یک چیزی را تحمیل بکنیم."
🔹از سویی آفتهای رایج نظامهای دموکراتیک بهویژه در عرصه انتخابات و احزاب بر امام راحل پوشیده نبود و ایشام در این زمینهها اظهار نظرهای عمیقی نمودهاند؛ از جمله شدیدا مخالف تبلیغات انتخاباتی احزاب و گروهها بهشیوه غربی بودند و هرگونه توهین، افترا و تخریب افراد را در این قضیه نفی میکردند و ضمن رد رای کورکورانه و تصمیمگیری احزاب برای مردم، ضوابطگرایان را بر گروه گرایان ترجیح میدادند و فعالیت صحیح انتخاباتی را برمبنای قانون و شرع توصیه میفرمودند و آرای ایشان حاوی سازوکارهایی بود تا بدان وسیله دخالت منفی گروهها و جناحها در انتخابات کمتر شود و آرای مردم بیشتر نافذ گردد.
🔹با توضیحات یادشده مشخص میگردد که نقد و انتقاد شدید امام خمینی (رحمةاللهعلیه)، از دموکراسی غربی بهمعنای نفی صددرصد آن نیست؛ بلکه ایشان موارد و سازوکارهای مثبت دموکراسی و سایر رژیمهای سیاسی را قابل به گزینش میدانستند.
🔹لذا ایشان باب تکامل شیوههای رایج اداره مردم توسط حکومت اسلامی را مفتوح میدانستند و میفرمودند:
"چه بسا شیوههای رایج اداره مردم در سالهای آینده تغییر کند و جوامع بشری برای حل مشکلات خود به مسائل جدید اسلام نیاز پیدا کنند، علمای بزرگوار اسلام از هم اکنون باید برای این موضوع فکری کنند."
🔹بدیهی است با تاکید بر کارویژههای تحزب نیز میتوان در نظام اسلامی از این پدیده بهعنوان راهکاری در تقویت نظام مدیریت سیاسی و اجتماعی کشور سود جست و از بیان پیشگفتهی امام خمینی (رحمةاللهعلیه) هم میتوان به چنین استنباطی دست یافت.
🔹همچنین از آنجا که یکی از مبانی دموکراسی و تحزب، موضوع رعایت آزادیهای فردی و اجتماعی از سوی حکومت است، باید اذعان داشت که آزادی مورد قبول امام خمینی (رحمةاللهعلیه)، آزادی مقید به عدم اخلال به مبانی دینی و عدم اخلال به دولت و نهادهای مدنی و ثبات و امنیت کشور و در چارچوب قوانین الهی و بر معیار عقل و عدل است.
🔹ایشان حتی معتقد به اعطای آزادی به مخالفین و دگراندیشان در چارچوب شرع و مشروط به فقدان سوءاستفاده و توطئهگری از جانب آنها بودند و ضمن مخالفت کامل با هرگونه تفتیش و تحمیل عقیده، آزادی احزاب رابه امور زیر مقید ساختهاند:
"احزاب، گروهها، جمعیتاای سیاسی و مذهبی آزادند، مادامی که اعمالشان برضد جمهوری اسلامی و اسلام و نقض حاکمیت ملت و نقض ملیت و کشور نباشد، در چارچوب جمهوری اسلامی تمامی احزاب میتوانند آزادانه اظهارنظر کنند، ولی خرابکاری در امور سیاسی را تحمل نخواهیم کرد."
✍منبع: کتاب علل ناکارآمدی احزاب سیاسی در ایران- نوشته بهرام اخوان کاظمی
👈#قسمت_اول
💠@sobh_iran
💠 علت شکست امام حسن علیهالسلام
شکست امام حسن علیهالسلام مانند مظلومیتهای أمیرالمؤمنین علیهالسلام،
معلول نبود تحلیل سیاسی در مردم بود.
📌 بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکرراً گفته ام، چیزی که امام حسن مجتبی علیهالسلام را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود.
مردم، تحلیل سیاسی نداشتند.
چیزی که فتنه خوارج را به وجود آورد و امیرالمؤمنین علیهالسلام را آن طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آنگونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود، و إلا همهی مردم که بی دین نبودند.
تحلیل سیاسی نداشتند.
🏷 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مداحان ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
📖 منبع: کتاب فراتر از قیام
🛒 ثبت سفارش:
@majidarabmokhtari
۰۹۱۹۸۸۰۰۲۵۵
📌 کتاب هیأت
@KETABEHEYAT
🔴ابوعبیده: تلاش برای فراری دادن اسرا، با مرگ آنها همراه است
🔸سخنگوی گردانهای شهید قسام پس از گزافهگویی نخستوزیر تروریست رژیم موقت در مورد اسرای این رژیم در غزه اعلام کرد هر گونه تلاش این رژیم برای فراری دادن اسرا، با مرگ آنها همراه خواهد بود. آنچه در ادامه میآید ترجمه اظهارنظر ابوعبیده است:
🔻تنها نتانیاهو و ارتش اشغالگر مسوولیت کامل کشتهشدن اسرا را بر عهده دارند، پس از آنکه آنها عمداً هرگونه معامله مبادله اسرا را به خاطر منافعشون مختل میکنند، به علاوه کشتن عمدی دهها نفر از آنها از طریق بمباران هوایی مستقیم؛
🔻ما به صراحت به همه میگوییم که پس از واقعه نصیرات، دستورات جدیدی به مجاهدین مسوول نگهبانی از زندانیان در خصوص برخورد با آنها در صورت نزدیک شدن ارتش اشغالگر به محل بازداشت آنها صادر شده است؛
🔻اصرار نتانیاهو بر آزادی زندانیان از طریق فشار نظامی به جای انعقاد معامله به این معنی است که آنها با تابوت به آغوش خانوادههای خود باز میگردند، خانوادههای آنها باید مرده یا زنده بودن انها را انتخاب کنند...
@SyrianKhabar
🔹استاد یحیی السنوار، استاد جنگ روانی با صهیونیستها است. او این باند مخوف و جنایتکار را بهتر از همه میشناسد و میداند به چه شکل با آنها برخورد کند. اظهارنظر ابوعبیده در مورد اسرا، باعث ایجاد هرج و مرج گستردهتر و بیشتر در میان صهیونیستهای اشغالگر و باند حاکم بر سرزمینهای اشغالی خواهد شد. نتانیاهو عملاً هیچ راهی باقی نگذاشته است، اقدامات او حتی باعث انتقادات رئیس جمهور صهیونیست امریکا هم شده که اعتراض نتانیاهو را به همراه داشت.
🔹همان ابتدای مذاکرات کذایی هم تاکید کردم که این شوی مسخره به نتیجه نمیرسد. اینکه قطریها خودشان را در طول و عرض قیچی کردند و مصریها هم نشستند به امید اینکه از خلال این توافق!! صهیونیستها از مرز غزه با مصر عقب نشینی کنند، نشان از بلاهت محض آنها دارد. واقعیت این است که نتانیاهو هیچ قصد و برنامهای برای عقب نشینی از غزه ندارد، او میخواهد تعداد بیشتری از نظامیان صهیونیست را به کام مرگ بفرستد یا اینکه غزه را به صورت 100درصد محاصره غذایی و دارویی کند.
🔹او در حالتی قرار دارد که هر حرکتش باعث نابودی خودش و رژیم موقت خواهد شد. فکر میکند با محاصره کامل غزه و اجازه ندادن برای ورود دارو و غذا میتواند مقاومت را تحت فشار قرار دهد. مقاومت برای همه چیز راهکار دارد و فکر کرده است. صهیونیستها باید در محور نتساریم و فلادلفیا برای تکمیل محاصره بمانند و اینجاست که سختترین و محکمترین ضربات را خواهند خورد. به زودی شیوههای نبرد جدیدی را مشاهده میکنید و تعداد بیشتری از شهرکنشینها از اطراف غزه فرار خواهند کرد.
@SyrianKhabar
بِپِیوَندید:
برای ایران اسلامی 👇
🤲🌷 @Dolatenghelabi 🌷💪
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷
اللهم اجعلنی فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید...
خداوندا مرا در آن پوششی که ازهر بلا و آفتی حفظ میکنی و هر کسی را که بخواهی در آن قرار میدهی قرار بده...
-------------------------------------
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿
امروزمان را با برکت کنیم باذکر شریف صلوات بر محمد(ص) وال محمد( ص)
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿
*اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَّ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَّ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيد*
💠 ایجاد وحدت و اخوت، دو حرکت فوری و بنیادین پیامبر اعظم (ص) برای ساخت نظام اسلامی
✍ حضرت آیتالله خامنهای
🔹 «پیغمبر به مجرّد اینکه وارد مدینه شد، کار را شروع کرد... اوّل، ایجاد «وحدت» است. همه مردم مدینه که مسلمان نشدند؛ اکثراً مسلمان شدند و تعداد بسیار کمی هم نامسلمان ماندند. علاوه بر اینها، سه قبیله مهمّ یهودی - قبیله بنیقینقاع، قبیله بنیالنضیر و قبیله بنیقریظه - در مدینه ساکن بودند؛ یعنی در قلعههای اختصاصىِ خودشان که تقریباً به مدینه چسبیده بود: زندگی میکردند... یهودیها واقعیتی در مدینه بودند؛ بنابراین پیغمبر باید حساب اینها را میکرد.
🔸 پیغمبر اکرم یک میثاقِ دستهجمعىِ عمومی ایجاد کرد. وقتی آن حضرت وارد مدینه شد، بدون اینکه هیچ قراردادی باشد، بدون اینکه چیزی از مردم بخواهد و بدون اینکه مردم دراینباره مذاکرهای کرده باشند، روشن شد که رهبرىِ این جامعه متعلّق به این مرد است؛ یعنی شخصیت و عظمت نبوی به طور طبیعی همه را در مقابل او خاضع کرد؛ معلوم شد که او رهبر است و آنچه میگوید، باید همه بر محورش حرکت و اقدام کنند.
🔹 پیغمبر میثاقی نوشت که مورد قبول همه قرار گرفت. این میثاق درباره تعامل اجتماعی، معاملات، منازعات، دیه، روابط پیغمبر با مخالفان، با یهودیها و با غیرمسلمانها بود. همه اینها نوشته و ثبت شد؛ مفصّل هم هست؛ شاید دو سه صفحه کتابهای بزرگ تواریخ قدیمی را گرفته است.
🔸 اقدام بعدىِ بسیار مهم، ایجاد «اخوّت» بود. اشرافیگری و تعصّبهای خرافی و غرور قبیلهای و جدایی قشرهای گوناگون مردم از یکدیگر، مهمترین بلای جوامع متعصّب و جاهلی آن روز عرب بود. پیغمبر با ایجاد اخوّت، اینها را زیر پای خودش له کرد.
🔹 بین فلان رئیس قبیله با فلان آدم بسیار پایین و متوسّط، اخوّت ایجاد کرد. گفت شما دو نفر با هم برادرید؛ آنها هم با کمال میل این برادری را قبول کردند. اشراف و بزرگان را در کنار بردگانِ مسلمانشده و آزادییافته قرار داد و با این کار، همه موانع وحدت اجتماعی را از بین برد.
🔸 وقتی میخواستند برای مسجد، مؤذّن انتخاب کنند، خوشصداها و خوشقیافهها زیاد بودند، معاریف و شخصیتهای برجسته متعدّد بودند؛ اما از میان همه اینها بلال حبشی را انتخاب کرد. نه زیبایی، نه صوت و نه شرف خانوادگی و پدر و مادری مطرح بود؛ فقط اسلام و ایمان، مجاهدت در راه خدا و نشان دادن فداکاری در این راه ملاک بود.»
📚 بخشی از خطبهٔ اول نمازجمعه توسط رهبر انقلاب به مناسبت سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) در تاریخ ۱۳۸۰/۰۲/۲۸
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
🔺تعریف وفاق چیست
🔹نیم نگاه
✍️مهدی سعیدی - جریان شناس سیاسی
📝این روزها کلیدواژه «وفاق» به یکی از پربسامدترین واژههای سیاسی کشور بدل شده است. رئیسجمهور منتخب مردم با انتخاب عنوان «دولت وفاق» تلاش کرده است خود را فراتر از جناحبندیهای موسوم سیاسی کشور نشان دهد. تعبیر دولت وفاق مدنظر او البته مفهومی مبهم است که نیازمند تعریف ابعاد آن است، اما آنچه در قالب بستن اعضای کابینه ظهور پیدا کرد، استفاده از چهرههایی متفاوت از جناحهای سیاسی گوناگون کشور است. کابینهای که در آن افراد با گرایشهای سیاسی متفاوت در کنار هم قرار گرفتهاند تا بر مشکلات کشور فائق آیند.
🔹اما واژه وفاق، واژهای نیست که آقای پزشکیان مبدع آن در ادبیات سیاسی کشور بوده باشد و بارها این واژه و واژههای مشابه آن، همچون همدلی و وحدت و ... از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی به کار گرفته شده است. معظمله در سخنرانیهای متعددی ابعادی از مفهوم وفاق را شرح دادهاند که این روزها میتواند مورد استفاده و استقبال دستاندرکاران و طراحان ایده دولت وفاق قرار گیرد.
🔹رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در طول سالیان متمادی تلاشهای مستمری را برای همدلی و وفاق میان همه ملت و جریانهای سیاسی و مسئولان کشوری دنبال کردهاند. در دوران دوم خرداد که با میدانداری رادیکالها، فضای دوقطبیسازی جامعه تشدید شده و برخی از تفرقهافکنان میداندار شده بودند، حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران نظام اسلامی فرمودند: «خیلی از کارهایی که به نظر نشدنی میآید، شدنی است؛ در صورتی که مسئول، برای این کار متفرّغ باشد. این اختلافات و دعواها نمیگذارد شما متفرّغ باشید. وجود اینها در دولت، مجلس، قوّه قضائیه، داخل یک قوّه، بین دو قوّه، چیز بسیار بدی است. از جمله چیزهایی که بسیار بد است، اینگونه اختلافهاست. اینها را باید علاج کنید. البته الان بنده دوستانه و برادرانه عرض میکنم و واقعاً به عنوان نصیحت عرض میکنم که اینها را علاج کنید؛ اما اگر آدم ببیند همه میخواهند علاج کنند، ولی چند نفر نمیگذارند - چهار نفر اینجا، چهار نفر آنجا نمیگذارند - مجبوریم کسانی را که نمیگذارند #وفاق به وجود آید، بهگونهای علاج کنیم!» (21/9/1380)
🔹دعوت رهبری منحصر به اصلاحطلبان نبوده است و معظمله بارها از اصولگرایان نیز طلب وفاق و همدلی کرده است که برجستهترین آنها در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که به آیتالله شهید رئیسی تعلق گرفت، است. معظمله در آن دیدار با صراحت اعلام داشتند: «دولت باید مظهر وفاق باشد. بعضی از این تغایرهای موهومی را که در بین مردم وجود دارد، بایستی با نگاه وفاقآمیز و نگاه ملاطفت به عموم مردم این توهّمات را تضعیف کرد. حالا ممکن است این نگاهها، این اختلاف نظرها بکلّی از بین نرود، لکن بایستی از تأثیرگذاری آنها در حرکت جامعه جلوگیری کرد.» (12/5/1400)
«وفاق» مانند هر کلیدواژه دیگری نیازمند تعریف است و رئیس جمهور باید در این مسیر پیشگام باشد و اجازه ندهد دیگرانی به جای او در مقام تعریف قرار گیرند و آن را تحریف کنند. آقای پزشکیان که ارادت و تعلق خود را به رهبری و گفتمان او بارها ابراز داشته است، خوب است که در تعریف وفاق مدنظر خود نیز همین مسیر را طی کند و بر تفسیر رهبری از وفاق صحه بگذارد و همان مسیر را مبتنی بر همان اصول و چارچوب ادامه دهد که حاصل آن همدلی و وفاق واقعی در کشور خواهد شد.
📥 پی دی اف این شماره را دریافت کنید
@ssweekly
رهبر انقلاب در سال ۱۳۶۵ در شب رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در کانون توحید تهران سخنرانی مفصلی در باب سیره پیامبر گرامی اسلام
دارند که خواندن آن در این ایام موضوعیت دارد.
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46657
🔻ارزیابی و انتقاد کارشناسان از نحوهی اجرای اصل چهار ترومن در ایران
📝ایالات متحدهی آمریکا پس از جنگ دوم جهانی، سنگینی رهبری جهان آزاد را بر دوش خود احساس میکرد و یک هدف بزرگ داشت: اردوگاه سوسیالیستها نباید سهمی بیش از آنچه در پایان جنگ به دست آوردهاند را از میان سایر کشورها بگیرند. این استراتژی اجزای گوناگونی داشت که با طرح مارشال در اروپا آغاز شد و برای کشورهای مهم آن روزها نیز برنامههای خاص تدوین شد. هریترومن، رئیسجمهور وقت آمریکا، برای ایران و برخی از کشورهای دیگر، کمکهای فنی، اقتصادی و نظامی را تدوین و اجرا کرد که در ایران نیز انجام شد.
#مقالات
🔗اینجا بخوانید:
https://irdc.ir/0002PU
اشاره اخیر رهبری انقلاب به مساله هوش مصنوعی می طلبد که نکات مهمی را در این باره اشاره کنیم
خیلی خیلی خلاصه باید گفت که هوش مصنوعی قراره پایه های فکری انسان و نقش آن در زندگی را بکلی تغییر دهد.هوش مصنوعی می خواهد انسان را وارد دنیای جدیدی بکند و ثابت کند انسان بهتر از خودش را هم می تواند خلق کند.
کارکرد امروزی هوش مصنوعی که در بخش های خدماتی و آموزشی و صنعت نظامی به شکل محدود دیده می شود در نهایت به انقلاب هوش مصنوعی منتهی خواهد شد و همه چیز را احاطه خواهد کرد.
هوش مصنوعی می خواهد نقش خودآگاهی انسان را داشته باشد و برای اقداماتی که انجام می دهد احساسات و عواطف درونی داشته باشد.
یا حداقل اینکه هوش مصنوعی آنقدر آگاهانه رفتار کند که انسان او را موجود خودآگاه با احساس بداند و او را در همه مراحل زندگی خود همراه کند و از او مشورت بگیرد
من اصلا نمیخوام به تحولاتی که هوش مصنوعی در خدمات دولتی و کسب و کارها و نظامات مبتنی بر نیروی کار مثل بهداشت و سلامت و صدها هزار خرد و کلان اشاره ای داشته باشم این ها چیز هایی است که با چشم قابل رویت است.
مساله افق پیش روی هوش مصنوعی برای کاهش نقش مفید و اثر بخش انسان در چرخه زندگی، انحطاط اخلاقی و تحقیر طبقه متوسط به عنوان نیروهای بی فایده ای است که دولت ها برای حذف آن ها باید سیاست های مختلفی را برای کاهش جمعیت دنیا اتخاذ کنند.
مساله شکل گیری مافیای دیتاست های دولتی و خصوصی است،سوشال مدیا و پلتفرمهایی نظیر اینستاگرام و تلگرام و توییتر و تیک تاک و.... که هرکدام روزانه در حال جمع آوری میلیون ها دیتا از آدم ها هستند کمپانی های دیتا و خرید و فروش آن در آینده نزدیک خواهند بود
شرکت یا دولتی که بیشترین دیتاها را داشته باشد ثروتمند ترین خواهد بود.
این ها توصیفات بسیار کلی از هوش مصنوعی است.
هرچند هوش مصنوعی خدمات قابل توجهی را به انسان خواهد داد اما شایستگی انسان ها را تقلیل خواهد داد و به اندازه مورد نیاز خود از بخشی از انسان ها استفاده خواهد کرد و بخش دیگر را فاقد ارزش اجتماعی خواهد کرد.
هوش مصنوعی آزادی های فردی انسان ها را با چالش روبه رو میکند
یووال نوح هراری در کتاب انسان خداگونه به این موضوع اشاره می کند
البته نمیخوام همه تخیلات این آقا رو تایید کنم اما انسان ها در حال تقویت موجودی هستند که به این فکر می کند ماشین هوشمند را با انسان جایگزین کند و تراشه های مغزی انسان را بعد از طراحی به این ماشین اضافه کند تا به نتایج بسیار پیچیده تری دست پیدا کنند
خودآگاهی هوش مصنوعی
پایانی بر جایگاه متعالی انسان
و انسانی که خداگونه زیست کند
ابوقاسم
https://eitaa.com/aboghasm