eitaa logo
جهاد تبیین | میثم حق شناس
8.5هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
4.8هزار ویدیو
43 فایل
لنگ و لوچ و خفته شکل و بی ادب سوی او میغیژ و او را میطلب
مشاهده در ایتا
دانلود
بعضی از مخاطبین عزیز پیام میدن که چرا آقای رائفی‌پور رو نقد میکنید . برای اینکه ایشون داره آدرس غلط میده به مردم ، اگر نمایندگانی با شاخص‌های ایشون انتخاب بشن مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت چون این تفکر همان تفکری است که وضع موجود را ایجاد کرده . راه حل مشکل خودرو واردات نیست ، واردات فقط منافع وارداتچی را تأمین میکند ، بارها در پست های مختلف در این باره توضیح دادیم . راه حل آزادسازی تولید است . این واژه «قیمت‌کذاری دستوری» را هم بشناسید به عنوان یکی از واژه‌های فریب در اقتصاد لیبرالی ، «عرضه و تقاضا» قیمت را تعیین نمیکند ، اگر دولت تعیین نکند ، سرمایه‌دار تعیین می‌کند . زیان خودرو ساز هم حقیقت دارد ولی علتش را اشتباه می‌گویند ، علت پایین بودن بهره‌وری و هزینه‌های اضافی خودروساز است به اضافه اینکه عدم قیمت گذاری دولت در مواد اولیه تولید و قیمت‌گذاری دلاری عوامل اصلی هستند ، که آن هم با واژه فریب «جهانی سازی» و «تجارت آزاد» به ملت ایران تحمیل شده . عزیزان منتظر لیست اقتصاددان‌های اسلامی باشید و بقیه را رها کنید . @jahade_tabien1
بعضی از مخاطبین عزیز پیام میدن که چرا آقای رائفی‌پور رو نقد میکنید . برای اینکه ایشون داره آدرس غلط میده به مردم ، اگر نمایندگانی با شاخص‌های ایشون انتخاب بشن مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت چون این تفکر همان تفکری است که وضع موجود را ایجاد کرده . راه حل مشکل خودرو واردات نیست ، واردات فقط منافع وارداتچی را تأمین میکند ، بارها در پست های مختلف در این باره توضیح دادیم . راه حل آزادسازی تولید است . این واژه «قیمت‌کذاری دستوری» را هم بشناسید به عنوان یکی از واژه‌های فریب در اقتصاد لیبرالی ، «عرضه و تقاضا» قیمت را تعیین نمیکند ، اگر دولت تعیین نکند ، سرمایه‌دار تعیین می‌کند . زیان خودرو ساز هم حقیقت دارد ولی علتش را اشتباه می‌گویند ، علت پایین بودن بهره‌وری و هزینه‌های اضافی خودروساز است به اضافه اینکه عدم قیمت گذاری دولت در مواد اولیه تولید و قیمت‌گذاری دلاری عوامل اصلی هستند ، که آن هم با واژه فریب «جهانی سازی» و «تجارت آزاد» به ملت ایران تحمیل شده . عزیزان منتظر لیست اقتصاددان‌های اسلامی باشید و بقیه را رها کنید . @jahade_tabien1
9.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
14 شاخص برای ارزیابی رویکرد اقتصادی داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم از همه فعالان سیاسی، تشکل‌ها و کلیه جوانان دعوت می‌کنم داوطلبان انتخابات مجلس را بر اساس این «۱۴ پرسش کلیدی درباره اقتصاد ایران» ارزیابی کنید و نتیجه ارزیابی خود را با اقوام، دوستان و همکاران به اشتراک بگذارید. داوطلبان نیز، دیدگاه‌های خود درباره این ۱۴ پرسش را مشخص کرده و به اطلاع مردم برسانند. این انتخابات، فرصت عبور از احزاب و گروه‌ها، و انتخاب نمایندگان ملت توسط بر اساس شاخص‌هاست. فرم ارزیابی رویکرد اقتصادی داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم از طریق لینک زیر در اختیار شماست! https://survey.porsline.ir/s/ehA2BtN @syjebraily @jahade_tabien1
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ ایرانی‌ها لاکچری‌تر هستن یا آلمانی‌ها؟🧐 🔹یکی از هموطنان مهاجر که توی آلمان زندگی می‌کنه، حرف‌هایی راجع‌به آلمان بهمون گفته که از شنیدنش حتما تعجب می‌کنید.😲 🔺سعی کردیم از چیزهایی بگیم که بلاگرهای مهاجرتی تمایل دارن اونو سانسور کنن!🤨 @jahade_tabien1
فریب بزرگ - پروفسور درخشان 1.mp3
38.6M
📌فریب بزرگ ✅پروفسو مسعود درخشان ▶️ @jahade_tabien1
حسینی - ۱۲ بهمن.mp3
38.98M
📚جلسه کارشناسی تبیین اقتصاد ایران ⬅️با موضوع: ◀️ اقتصاد ایران آن‌چه هست و آن‌چه میپنداریم! 🎙با ارائه: سیدامیرحسین حسینی پژوهشگر اندیشکده قصد 🔸گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی 🔹بررسی ناکارآمدی های اقتصادی کشور 🔸گزاره های اقتصادی اشتباه و رایج در اقتصاد ایران 🔹تاثیر جنگ شناختی بر واقعیت های اقتصادی 🔸مقایسه تطبیقی وضعیت اقتصاد کلان، رفاه و معیشت ایران و جهان @jahade_tabien1
ایران خودرو و سایپا سالی یک تا یک و نیم میلیون خودرو تولید میکنند تصور کنید یک شرکت دیگر یا چند شرکت دیگر کنار این دو شرکت در ایران راه اندازی شود که نهایتا 100 هزار خودرو تولید کنند آیا انحصار ایران خودرو و سایپا شکسته می شود؟ خیر! بلکه به یک انحصار سه گانه یا چندگانه تبدیل می شود. قطعا تقاضای خودرو ایرانخودرو و سایپا کم نمی شود و اتفاقا این شرکت ها از خدایشان هست که تعداد کمتر و گرانتر تولید کنند به جای اینکه خودروهای ارزان و بیشتر تولید کنند. حالا به جای آن شرکتهای جدید بگذارید واردات! واردات یعنی اضافه شدن چند شرکت خارجی به جمع این انحصار! هیچ مشکلی از مردم حل نخواهد شد. حتی کیفیت هم بالا نخواهد رفت! قیمت هم پایین نخواهد آمد. چون هنوز شرایط انحصار پابرجاست. مشکل اساسی جای دیگری است. مشکل این است که تولید خودرو در ایران آزاد نیست. مشکل این است که اگر شما بخواهید یک خودرو بسازید برای خودتان اجازه ندارید. اگر یک کارگاه کوچک بخواهد سالی صد عدد خودرو بسازد آزاد نیست! بدون آزادسازی تولید حرف از آزادسازی واردات زدن یعنی مردم و تولید کننده های بالقوه خودمان را اسیر کنیم و مردم و تولیدکننده های خارجی را آزاد! کدام عقلی چنین منطقی را می پذیرد؟! اول باید انحصار تولید شکسته شود. بعد از پنج سال با یک شیب منطقی واردات هدفمند آزاد شود. ✍ دکتر حسین عباسی‌فر @jahade_tabien1
♦️لذت‌بردن را بیاموزیم و با لذت زندگی کنیم! ✍️ حمید احتشام‌کیا 🔹 حتما شنیده‌اید که می‌گویند: «فلسفه زندگی، لذّت‌بردن است»؛ این یعنی آنچه به زندگی ما معنا می‌دهد، رنگ و طعم می‌دهد و خلاصه به زندگی ما رونق می‌دهد، «لذّت» است؛ اما شاید کمتر درباره فرهنگ لذّت‌بردن شنیده باشید. پس بیایید در این یادداشت درباره «فرهنگ لذّت» بیشتر بدانیم. 🔹 در فرهنگ اسلامی لذّت منتاظر با قوای ادراکی انسان و متناسب با شئونات نفس، به انواع و اقسامی تقسیم شده است. یکی از آنها لذّت‌های معطوف به حس است. مثلا حس چشایی در انسان زمینه‌ساز لذّت‌‌ خوردن و نوشیدن است یا مثلا قوه جنسی زمینه‌ساز لذّت و تمتع جنسی است. لذّت شنیدن موسیقی دل‌نشین، لذّت دیدن سیمای خوش، لذّت خوابی راحت و ... . 🔹 بعضی از لذّت‌ها معطوف به قوه‌ی وهم و خیال است، مانند: لذّت حاصل از تحسین و تمجید دیگران، لذّت شُهرت، لذّت قدرت، لذّت غیبت، لذّت فخرفروشی، لذّت جاه و مقام و خلاصه لذّت‌های بی‌شمار نفسانی. 🔹بخش دیگری از لذّت‌ها معطوف به قوه عقل و عقلانیت انسان است. مثل لذّت دانستن، لذّت کشف حقیقت، لذّت کمک به هم‌نوع، لذّت قبول مسئولیت، لذّت مناجات و عبادت و خلاصه لذّت بندگی. 🔹لذّت، موتور پیشران زندگی انسان است و بالاترین و بارزش‌ترین لذّت متصور در فرهنگ اسلامی، لذّت ملاقات با خداست. اما در جامعه امروز، فقط طیف خاصی از لذّت‌ها به عنوان معنای زندگی در حال روایت‌ است؛ یعنی لذّت شهرت و لذّت شهوت. 🔹در جامعه‌های سنتی پرسشی مطرح بود که علم بهتر است یا ثروت؟ می‌دانید مقصود اصلی این سؤال چیست؟ منظور این بود آیا لذّت دانایی بهتر است یا لذّت دارایی. طرح چنین پرسشی در بین گذشتگان و پاسخ‌هایی که داده شده، نشانه وجود انواع جریان‌های لذّت‌طلب بوده، اما طرح چنین پرسشی در جامعه امروز ازآن‌رو مضحک و مسخره است که فقط یک جریان از لذّت‌طلبی (یعنی لذّت‌های نفسانی) در حال روایت است. 🔹در فرهنگ اسلامی، ترک لذّت‌های شهوانی و نفسانی خود یک جریان لذّت‌طلبانه تلقی شده است، تا آنجا که استاد سخن، سعدی شیرازی این‌چنین سروده است: «اگر لذّت ترک لذّت بدانی، دگر شهوت نفس، لذّت نخوانی» در فرهنگ اسلامی از شیرینی ذکر خدا و أولیای خدا (و ما أحلی أسمائکم)، حلاوت مناجات (إلهي أذِقني حَلاوَةَ مُناجاتِك)، لذّت دانایی (أيْنَ المُلُوك و أيْنَ ابْناءُ المُلُوك)، لذّت ایمان (حلاوةُ الإیمانِ)، لذّت صبر، لذّت عفو و بخشش، لذّت کار و تلاش، لذّت کسب روزی حلال، لذّت تشکیل خانواده، لذّت احترام و ادب‌ورزی و سایر لذّت‌های معقول سخن‌ها گفته‌اند. 🔹بی‌شک و تردید انسان باید با لذّت زندگی کند. زندگی سراسر لذّت است. حتی رنج‌هایش و تحمل دردهایش می‌تواند لذیذ باشد، مشروط بر آنکه لذّت‌بردن را منحصر در لذّت‌های نفسانی و شهوانی ندانیم. در جامعه امروز به‌ویژه در فضای مجازی فقط یک نوع از لذّت‌جویی در حال روایت است و فقط همین نوع از لذّت‌طلبی به‌مثابه معنای زندگی نقش‌آفرینی می‌کند. باید نوع دیگر لذّت‌طلبی نیز فرصت روایت‌شدن پیدا کند. نباید اصل لذّت را انکار کرد. باید لذّت‌های عقلانی و انسانی را روایت کرد. باید قصه‌های آنها را شنید و به گوش و هوش دیگران نیز رساند. @ghalayaane_ghalam @jahade_tabien1
چرا مبانی دینی به خرج متدینینی که اقتصاد خوانده‌اند نمی‌رود؟ یک نکته هم در مورد علوم انسانی که برادر عزیزمان آقای فتحعلی‌خانی بیان کردند، عرض کنم. ببینید، ما نمی‌گوییم علوم انسانی غیر مفید است؛ ما می‌گوییم علوم انسانی به شکل کنونی مضر است... بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک جهان‌بینی است غیر از جهان بینی ما. علوم انسانی مثل پزشکی نیست، مثل مهندسی نیست، مثل فیزیک نیست که جهان‌بینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد. شما مادی باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم می کنید. علوم انسانی ما برخاسته‌ی از تفکرات پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست. قبلا که علوم انسانی‌ای وجود نداشته است؛ آنها آمده‌اند همین اقتصاد را، همین جامعه‌شناسی را در قرن هجدهم و نوزدهم و یک خرده قبل، یک خرده بعد تدوین کردند و ارائه دادند؛ خب، این به درد ما نمیخورد. این علوم انسانی، تربیت‌شده و دانش‌آموخته‌ی خود را آنچنان بار می‌آورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم - چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد - نگاه غیر اسلامی است. می‌بینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا اقتصاد خوانده، هرچه با او درباره‌ی مبانی دینی این مسائل حرف میزنیم، به خرجش نمیرود. نه اینکه رد میکند، نه؛ اما آنچه که شما در باب اقتصاد اسلامی با او حرف میزنید، با یافته‌های علمی او، با آن دو دو تا چهار تاهائی که او در این علم تحصیل کرده، جور در نمی‌آید. من با ورود علوم انسانی به حوزه‌ی علمیه اصلا مخالفتی ندارم. من میگویم حوزه‌ی علمیه باید پایه های علوم انسانی مبتنی بر تفکر اسلامی و جهان بینی اسلام را مستحکم بریزد؛ همان کاری که در اول انقلاب جناب آقای مصباح و تشکیلات ایشان شروع کردند؛ که اگر تا امروز ادامه پیدا می کرد، به یک جاهایی میرسید.... بنابراین من نمی‌گویم علوم انسانی نافع نیست، می‌گویم اینی که هست مضر است؛ آنی که باید باشد، لازم است. رهبر حکیم انقلاب ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ @jahade_tabien1
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 به چی رای بدیم؟ به کودک کار یخ زده؟ ▪️ به تازگی تصویر ناراحت‌کننده‌ای از یک پسربچه که کنار خیابان و زیر برف مانده در فضای مجازی دست به دست می‌شود که گفته می‌شود این تصویر متعلق به یک کودک ایرانی است ▪️ واقعیت این است که این تصویر مربوط به یک کودک افغانستانی و اولین بار ۸ سال پیش منتشر شده بود؛. ببینید... 👳‍♂ آیا میدانید سال گذشته در اروپا ۲۰۳ هزار نفر از سرما مرده‌اند ؟ @jahade_tabien1
🔸 این همه پرت و پلا رو از کجا میاره این بشر؟ چطور از خدا نمی ترسن اینطوری دروغ میگن؟ خودرو 200 میلیونی وارداتی رو 2 میلیارد میدن تو ایران؟! خودرو 200 میلیونی خارج از ایران وجود داره؟! خودروسازی رو تعطیل کنیم حاج آقا اون عمامه رو سرت نمی مونه! چون استقلال این مملکت از بین میره! استقلال هم که نباشه هیچی باقی نمی مونه... @jahade_tabien1
خودرو به مثابه رسانه.mp3
45.05M
🔘صوت جلسه دوم ✴️ استاد حسینی 🔷 خودرو به مثابه رسانه @jahade_tabien1