#ماه_مبارک_رمضان
#اول_ماه
🔷🔶 وزغ بن وزغ
👈🏼👈🏼 در اين روز(یکم ماه رمضان) در سال ۶۵ ه’ مروان بن حكم در سن ۸۱ سالگى در دمشق به دركات جحيم شتافت، و مدت خلافت او ۹ ماه بود.
مروان پسر حكم بن ابى العاص بود و به «وزغ بن وزغ» ملقب گرديده بود.
حاکم در «مستدرک» از طریق عبدالرحمن بن عوف این روایت را نقل کرده که در مدینه براى هیچ کس کودکى متولّد نمى شد مگر اینکه پیش پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى آوردند و [حضرت براى او دعا مى فرمود] پس مروان بن حَکَم را نزد حضرت آوردند؛ حضرت فرمود: «هو الوزغ ابن الوزغ، الملعون ابن الملعون»؛ (او وزغ فرزند وزغ و ملعون فرزند ملعون است).
مروان در عداوت با خدا و پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله و اهل بيت عليهم السّلام خصوصاً أمير المؤمنين عليه السّلام از زمان عثمان تا آخر ايام خود بسيار كوشيد. بعد از آنكه عثمان او و پدرش حكم را از طائف بر خلاف امر پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله به مدينه باز گردانيد، خمس افريقيه را به مروان داد و فدك را هم به او واگذار كرد و او را وزير و كاتب خود قرار داد.
او در ايام خلافت عثمان فتنهها بپا كرد. در جنگ جمل تيرى زد و طلحه را كشت و بعد از فتح هنگامى كه اسير شد حسنين عليهماالسّلام را شفيع قرار داد و أمير المؤمنين عليه السّلام او را رها كرد. به حضرت عرض كردند: از او بيعت بگير. فرمود: همانا دست او دست يهودى است، چه اينكه يهود به مكر و حيله معروفند.
بعد از آن كه مروان به معاويه پيوست هر گاه حكومت شهرى به او داده مى شد، در ترويج سب أمير المؤمنين عليه السّلام مجّد و مصّر بود. او در مدينه هر جمعه بر منبر پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله بالا مى رفت و در حضور مهاجرين و انصار أمير المؤمنين عليه السّلام را سب مى كرد. مروان بعد از هلاك شدن يزيد به جاى وى نشست، و همسر او را به عقد خود در آورد و نه ماه خلافت كرد. همسر يزيد زهرى در غذاى او ريخت كه لال شد و آخر الامر متكا بر دهان او گذاشت، و با كنيزان روى آن نشستند تا اينكه در اول ماه رمضان به درك واصل شد...👇
☀️سرنوشت طلحه و زبير.... ادامه را در آدرس زیر بخوانید 👇
https://www.porseman.com/article/%D8%B3%D8%B1%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D8%B7%D9%84%D8%AD%D9%87-%D9%88-%D8%B2%D8%A8%D9%8A%D8%B1/107745
🔆 #ناصرکاوه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انتقاد مجری #ثریا از دولت و مجلس در خصوص میزان و نحوه افزایش حقوق کارگران و کارمندان
👤#توییت محسن مقصودی، مجری و تهیهکننده #ثریا:
🔹متاسفانه در میزان افزایش #حقوق کارگران، دولت و در نحوه افزایش حقوق کارمندان، مجلس تصمیمات درستی نگرفتند. این اشتباهات به افزایش #بیعدالتی در جامعه منجر میشود. وقتی به نفع بخش کوچک و خاصی از جامعه تورم شدید ایجاد میشود، چرا باید تاوانش را محرومترین بخش جامعه بدهد؟
✅قشر مستضعفی که معمولا هیچ دارایی ندارد که با تورم رشد کند و همیشه بازنده اصلی تورمهای تحمیلی سوداگران و بانکهای خصوصی و بنگاههای کلان و... با تصمیمات نادرست مسئولان است.
💢با خودتان چه فکر میکنید وقتی حدودا نصف تورم، حقوق پایین دستیها را افزایش میدهید؟ تا دیر نشده اصلاح کنید.
➕ فیلم پیشنهاد یک ماه قبل #ثریا که متاسفانه نادیده گرفته شد.
#اقتصادی #اجتماعی
➖➖➖➖➖➖➖
📲 مهمترین تحلیلهای روز 👇
@jahadetabeen8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷لحظه دیدار!؟... پویانفر.... شب جمعه... شب زیارتی سیدالشهدا(ع)... التماس دعا... #ناصرکاوه
Shab2_Razaman1402_Mirzamohamadi.mp3
17.3M
🏴السلام علیک یا اباعبدالله
🔊 تشنگی روزه را با روضه درمان میکنم
شاهد این سوختن،چشمان خونبار من است
◼️ #مناجات_با_خدا
ذکر توسل اولین شب جمعه ماه مبارک رمضان
روضه حضرت سیدالشهدا علیه السلام
#پیشنهاد_دانلود
🎤حجت الاسلام #میرزامحمدی
☑️التماس دعا، #ناصرکاوه
⬅️چی کار میکنه، این هوش مصنوعی!؟ 👈 با هوش مصنوعی اومدن دستگیری ترامپ رو شبیه سازی کردن آخر خندست🤣
#ناصرکاوه
4_5931319036565523108.mp3
4.02M
#تحدیر (تندخوانی)
🌺 #جزء_2
🌺 توسط استاد #معتز_آقایی
#ختم_قران
📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قران تلاوت کنیم
🔸🌸🔸🌸🔸🌸
4_5859504834029289740.mp3
13.84M
Shab2_Razaman1402_Mirzamohamadi.mp3
17.3M
🏴السلام علیک یا اباعبدالله
🔊 تشنگی روزه را با روضه درمان میکنم
شاهد این سوختن،چشمان خونبار من است
◼️ #مناجات_با_خدا
ذکر توسل اولین شب جمعه ماه مبارک رمضان
روضه حضرت سیدالشهدا علیه السلام
#پیشنهاد_دانلود
🎤حجت الاسلام #میرزامحمدی
☑️التماس دعا، #ناصرکاوه
🌷🌷مبحث ۱۱۰۴ فروردین ۱۴۰۱ شمسی
با نام و نشان و یاد خداوند منان
و عرض سلام و آرزوی فهم عمیق قرآن کریم برای اشراف امت پیامبر💞
بیدار دلان شب زنده دار، بخوانید، وقت تنگ است!
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :
أشرافُ اُمَّتي حَمَلَةُ القُرآنِ و أصحابُ اللَّيلِ .
فرستاده خدا که درود پیوسته خدا بر او و خاندانش باد :
شریفترینهای امّت من ، قرآن دانان و شب زنده داراند 🌺🌸 .
🌺 تدبری در آیه ۱۰۵ سوره اسراء
وَبِالْحَقِّ أَنزَلْنَاهُ وَبِالْحَقِّ نَزَلَ وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا مُبَشِّرًا وَنَذِيرًا
(١٠٥ اسراء)
💐 معانی کلمات آیه:
الإسراء : اسم سوره ۱۷ قرآن،
به معنای شبگردی عارفانه و سیر باطنی و انفسی
وَ بِالْحَقِّ : ۳ کلمه و یک ال تعریف
و به سزاواری و شایستگی و به حق
أَنزَلْنَاهُ : ۳ کلمه ( انزل + نا + ه)، ( متکلم مع الغیر فعل ماضی با ضمیر مذکر متصل موخر ، یعنی: ما فرو فرستادیم یکباره آن ( قرآن) را
وَ بِالْحَقِّ : ۳ کلمه با ال تعریف ( و + ب + ال + حق)
و به شایستگی و سزاواری
نَزَلَ : فرو فرستاد (هو = او = خدا) فعل مفرد مذکر ماضی ثلاثی مجرد
وَ مَا : و نه
أَرْسَلْنَاكَ : ۳ کلمه( ارسل+ نا+ ک)
فرستادیم تورا، گسیل کردیم تو را
إِلَّا : مگر ، به جز
مُبَشِّرًا : بشارت دهنده ای، خبر خوش دهنده ای از آینده، مژده دهنده پیش رو
وَ نَذِيرًا : دو کلمه( و + نذیرا)
و بیم دهنده ای، و هشدار دهنده ای از خطر پیش رو
«بِالْحَقِّ أنْزَلْنَاهُ»:
قرآن را همراه با احکام و دستورات حق فرستادهایم و گمانی در آن نیست.
«بِالْحَقِّ نَزَلَ»:
برای پیاده کردن حق آمده است و سرانجام هم حق را در دلها جایگزین میسازد.
یا این که: قرآن سرآغاز آن از خداوند، حق است و پیوسته در پرتو لطف حق محفوظ میماند و سرانجام حق را به بار میآورد.
ترجمه آیه :
وَ بِالْحَقِّ أَنْزَلْناهُ وَ بِالْحَقِّ نَزَلَ وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلَّا مُبَشِّراً وَ نَذِيراً «۱۰۵ اسراء»
و ما قرآن را به شایستگی و سزاواری فرو فرستاديم و به حقّ نازل شد و ما تورا جز به عنوان مژده و نوید دهنده و بيمرسان نفرستاديم.
💐 تدبرات آیه :
آیه فوق الذکر دارای دو بخش اساسی بظاهر منفصل اما در حقیقت و بواقع متصل است
💝بخش اول راجع معرفی و تبیین قرآن در بعد شناختی است و دفاعیه منطقی از حقیقت قرآن کریم است:
(و بالحق انزلناه و بالحق نزل)
که این بخش شامل دو قسمت است
الف: حقانیت فرستنده قرآن در نوع نزول دفعی!
با فاعلیت خدا ( فعل متکلم مع الغیر ، صیغه جمع چهاردهم ماضی) با ،،نا،،ی تعظیمی!
یعنی طرح حقانیت نازل کننده قرآن
(و بالحق انزلناه)
ب : حقانیت قرآن در حیطه نزول
با فعل مفرد ماضی مذکر صیغه اول
(بالحق نزل)
💞بخش دوم آیه پیرامون مقام رسالت پیامبر مکرم اسلام (ص) است با دو شاخصه مهم( تبشیر و انذار)
...و ما ارسلناک الا بشیرا و نذیرا.
یعنی مقام رسالت نبی مکرم اسلام، در گرو بشارت امت وفادار مسلمان به آینده روشن اسلام در دنیا و بهشت خداست اولا❤️
و در گرو بیم دادن امت بیوفای اسلام به عذاب در دنیا و عذاب آخرت ( دوزخ) است، ثانیا🖤
ربنا ... و قنا عذاب النار 🤲
🌸و اما به قول آقای قرائتی :
۱ - سلامت قرآن تضمين شده است. هم خداوند قرآن را به حقّ نازل كرد، هم وحى الهى به سلامت به مقصد رسيد و شياطين نتوانستند آسيبى به آن رسانند. «بِالْحَقِّ أَنْزَلْناهُ وَ بِالْحَقِّ نَزَلَ»
۲ - محور كار پيامبران، بشارت و انذار است و حقِّ كاستن و افزودن بر وحى را ندارند. «مُبَشِّراً وَ نَذِيراً»
۳ - مسئوليّت پذيرش يا نپذيرفتن مردم با پيامبر نيست و كسى حقّ تحميل عقيده بر ديگران را ندارد. «ما أَرْسَلْناكَ إِلَّا مُبَشِّراً وَ نَذِيراً»
۴ - بشارت و انذار در كنار هم مؤثّر است. «مُبَشِّراً وَ نَذِيراً»
🌷حسن ختام🌷
💖 اللهم نور قلوبنا بالقرآن 🤲
🌷سیروس کامران ماوردیانی گیلانی🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷مومن هنگام احتضار و جان دادن چه چیزهایی را می بیند!؟ آیت الله سید حسن عاملی... کتاب راهنمای سفر آخرت، ناصر کاوه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷بشارت دهندگان هنگام احتضار چه کسانی می باشند!؟ .... کتاب راهنمای سفر قیامت، ناصر کاوه
#کتاب_راهنمای_سفر_آخرت
#بخش_اول
#تبیین_مسیر_قیامت
#ناصرکاوه
#تبیین_مسیر_قیامت
🌷انسان در مسیر سفر آخرت خود تا رسیدن به به بهشت یا جهنم, منازل و مراحل متعددی را طی می کند که در این کتاب به اختصار درباره آن منازل توضیحاتی ارائه می شود.
☀️ (مرحله اول) احتضار:
🌷 احتضار چیست؟ نخستین منزل، جریان سکرات مرگ و سختی جان دادن است، امیرالمؤمنین( ع) در تبیین سکرات مرگ می فرماید: ” و انّ للموتِ لغمراتٍ هی افظعُ مِن أن تُستَغرَقَ بصفهٍ او تَعتدِلَ علی عقول اهل الدنیا” – دارالسلام ، ج ۲ ، ص ۱۶۵
آری، مرگ را ورطه ها و دشواری هایی است سخت تر از آن که بتوان وصفش کرد, یا عقل های مردم بتواند آن را بفهمد. طبق این کلام حضرت، سکرات مرگ بگونه ای سخت است که اساساً هرگز قابل وصف نیست، و اگر بتوان آن را وصف کرد، عقل کسانی که در دنیا هستند توان درک و فهم آن را ندارند.
☀️پاسخ : اولین مرحله از منازل سفر آخرت و آخرین مرحله و منزل از منازل دنیا است .” به زبان ما موقع جان دادن و قبض روح است.”
🌷احتضار یعنی حاضر شدن. و زمانی است که در هنگام مرگ انسان, فرشتگان مرگ بر بالین انسان, حاضر می شوند. این همان وقتی است که در روایات به عنوان پایان وقت توبه از آن یاد شده است . چون فردی که در زمان احتضار قرار می گیرد در عین حال که چشم او به دنیا است ، چیزهایی از آخرت را هم می بیند. به طور کامل و واقعی ملک الموت را می بیند . البته این دیدن با چشم سر نیست که دیگران هم که در کنار فرد محتضر نشسته اند بتوانند آن را ببینند . این دیدن با همان چشم برزخی است . شبیه آن چیزی که درخواب بدن ما افتاده و چشم ما بسته است اما یک چیزهایی می بینیم.
☀️اما چیزهایی که ما هنگام احتضار می بینیم: ملائکه – جایگاه خود در بهشت و یا جهنم برزخی – دیدن معصومین(ع) – مشاهده شیاطین – اعمال ، اموال و فرزند فرد به گونه ای برای او مجسم می شوند...
☀️رویدادهاى زمان احتضار :
۱٫ رسیدن جان به گلو
۲٫ نا امیدى از شفاى محتضر
۳٫ یقین محتضر به جدایى
۴٫ جمع شدن ساق ها
۵٫ ظهور فرشتگان در زمان احتضار …
☀️سوال : سکرات با احتضار چه فرقی دارد ؟ پاسخ : این واژه ی”سکرات موت” در ادبیات دینی ما وجود دارد.
☀️سکرات جمع سکره است, که کلمه ی سکر و مستی نیز از همین کلمه مشتق می شود و در قرآن مفرد این کلمه به کار برده شده است. سکرات در واقع همان حالت احتضار است اما از آن جهت به حالت دم مرگ احتضار می گویند که وقت حضور مرگ ، وقت حضور ملائک است. و از آن جهت به آن سکرات می گویند که انسان در یک تحیر ، سر درگمی و گیجی قرار می گیرد شبیه افراد مست.
☀️از یک طرف انسان حسرت این را می خورد که عمر او به پایان رسیده و درست استفاده نکرده است. و اندوه این را می خورد که در حال جدا شدن از دنیا و امور مورد علاقه ای است که عمری با آنها انس گرفته است و از طرف دیگر عوالم ناشناخته ای برای او جلوه می کند که وحشت آور است. دیدن صحنه هایی که تا به حال ندیده است. او ملائک و شیاطین را که حاضر شده اند می بیند. و همین طور عمری فرد با بدن خود انس گرفته ، آن فشاری که باعث شود روح از بدن جدا شود یک حالت سردردگمی و گیجی و تحیری ایجاد می کند که به آن سکرات می گویند.
☀️یک تعبیر امیرالمومنین (ع) در خطبه ی ۱۰۹ نهج البلاغه دارد که توصیف هنگام سکرات است. این مطلب را از زبان کسی می شنویم که به جزئیات این راه آگاه بوده است. حضرت می فرمایند : آن هنگام قابل توصیف نیست. از یک طرف سکرات موت و سختی جان دادن و از طرف دیگر غم و اندوه فرصت هایی که فرد از دست داده است تمام وجود او را می گیرد.
☀️درآن لحظات سخت اعضاء بدن سست می گردد و رنگ آنها تغییر می کند. با لحظه لحظه زیاد شدن آثار مرگ در پیکر، زبان از کار می افتد (یعنی اولین عضوی است که از کار می افتد) و قدرت سخن گفتن سلب می گردد. ولی همچنان اعضاء خانواده ی خود را با چشم نگاه می کند و با گوش های خود می شنود و عقل او نیز سالم است. فکر می کند که عمر خود را به چه چیزهایی گذرانده و در چه راهی روزگار خود را تباه کرده است. به یاد اموالی می افتد که با خون دل آنها را جمع کرده و کاری به حلال و حرام آن نداشته است. این نشان می دهد که حضرت کسانی را توصیف می کند که اهل دنیا هستند…
ادامه دارد....
هدایت شده از ۹۲۱۵۰ شاه محمدی حکمعلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#بدون_تعارف
با سردار حاج علی فضلی